• Vikibiki

    Prosím poraďte, při volnoběhu mám hrozně hlučný ořech. Není slyšet dření nebo chcroupání, jen velmi hlasité cvrčení. Je to normální?

    0 0
    • Smazaný účet  

      Obvykle jo, ale záleží na ořechu. Jakej máš?

      0 0
    • BigKarel2  

      Závada to není…

      0 0
      • nox159  

        a kdyz neni orech vubec slyset je to zavada?

        0 0
        • BigKarel2  

          neřek bych…pokuď funguje jak má tak asi ne…Spíš bych řek že záleží co tam kdo má za olejíček nebo tak…A taky na materiálu toho ořechu…

          0 0
        • Vikibiki  

          Já si myslím, že to také není žádná závada. Jen chci vědět jestli jde nějakým způsobem ten hluk eliminovat. Je to tak hlučné, že když jedu lidé se i otáčí.

          0 0
          • nooski  

            Tak je to jenom dobře :-) Pokud je to slyšet už z dálky je to lepší než zvonek.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nepřestávej šlapat, na lidi se vyprdni :)

            0 0
          • BigKarel2  

            Nevím kámošovi cvakal taky hodně když byl novej , časem to ustalo…Ale tam nejde ani co štelovat, maximálně to rozebrat a něčím nelepkavým namazat…

            0 0
          • t29  

            To se hodí místo zvonku. Úplně eliminovat to asi nejde, ale když to zalepíš vazelínou, tak to ztichne. Jenom bacha, jestli potom západky ještě budou zapadat, jak mají :)

            0 0
            • mr.antik  

              Takhle jsem zkoušel zapatlat Hope cvrček a vydrželo to asi tak 5km jízdy.

              0 0
              • HugoZvonecek  

                Jó…utišit Hope není v lidských silách…Když jsem si je pořídil, tak sem si říkal, že to není tak hrozné jak všichni tvrdí…no po zajetí sta kilometrů mi rezonoval celý rám ;-) Už nemám problém s chodci, již dlouho předem vědí, že se blížím…;-)

                0 0
            • Strakááč  

              já to utišil vazelínou od parktollu a vydrželo to neskutečně dlouho.. normální vazelka vydržela tak jednu, dvě vyjížďky… a teď neskutečně dlouho.. a ještě teď po deseti ujetých kilometrech a blbnutí na zahradě na mojem dirtu, kdy to prostě dostává zabrat, tak ještě teď je to slyšet strašně maičko…

              hlavně to nezapatlat moc, pak v tom může „křupat“ což znamená, že se ty západky nezacvakli všechny a po zabrání tam minimálně jedna skočí.. a dá se tak snadno vymačkat sedlo, kde je západka v nábě uchycená… sám jsem is říkal porád, co to v tom křupe.. a měl jsem to moc mázlý. Takže doporučuju mazat jen trochu , stačí to… a opravdu ta modro-zelená vazelka od parktollu, nejlepší, nejdýl vydržela..

              Ale nevim jestli má smysl to několikrát rozebrat, kvůli tomu.. ale uplně miluju, když slyším svyštět gumy a ty rány do nich atd.. a neřve mi do toho nába :D

              0 0
              • Vilém  

                „vydrželo to neskutečně dlouho.."".. a ještě teď po deseti ujetých kilometrech…“

                0 0
                • Strakááč  

                  já si myslím, že je něco jinýho odhadnutých 10km na mojem dirtu a na MTB s kterým se normálně jezdí.. s normální lithiovkou to vydrželo sotva kilák, dva a už to řvalo.. :)

                  0 0
          • nox159  

            musis to brat konkretne k te nabe, hope co mam je hlucny ale hlucny ma byt, shimana jsou tiche a tiche maji byt – ale pokud treba shimana od vyrovy necvrci tak je to dost namazane a pokud s tim jedes ve vetsi zime tak to uz nemusi byt ok…

            pokud naopak svrci dost tak muzou byt suche coz podle me taky neni dobre…

            0 0
          • hrajem  

            Ja jsem to eliminoval tak ze jsem do orechu natlacil trosku vazeliny (Shimano Deore). Orech slape jako novy a nevyda ani hlasku :)

            0 0
            • Vilém  

              Tak pokud nejezdis v chladu, tak to neni problem. Pokud ano, tak si minimalne pridals praci, v horsim pripade, jej muzes odrovnat.

              0 0
      • JakeF  

        Ty jsi zase expert… Mám hlučnej ořech u Mavic Crossride, je to závada?

        0 0
    • klemi  

      já mám fulcrumy RM 5 2010 a slyšet nejde skoro vůbec

      0 0
      • Flegmatik  

        Tak to máš speciální edici Fulcrum RM5 Silent… :-) Ne, najezdi nějaké km, pak už ho uslyšíš.

        0 0
      • Pumsc  

        ten řve jak pes:D,ale musí se zajet tak 150km,zezačátku byl taky potichu;)

        0 0
        • LáďaH  

          Já je mám taky, budou mít už přes 200 km, a pořád potichu, občas je neslyším vůbec, občas nějaký tichoučký cvrlikání :-)

          0 0
      • roud  

        To bys na nich musel taky něco najezdit aby byl slyšet ;o]

        0 0
      • yoggi  

        mam tiez tie kolesa je to pocut statocne ludia sa obzeraju resp. uskakuju je to parada hned vedia ze musia uhnut :)

        0 0
    • xshreck  

      Nejezdíš náhodou ve zlínském kraji ( a nebyl jsi někdy v UH? :-) někdo tu jel na meridě 800 a smáli jsme se že mu to tak pěkně cvrčí :-D )

      0 0
    • ememem  

      je, neurobis s tym nic a je to jedina vec co mi na mojich kolesach maximalne lezie na nervy a zvyknut si na to neviem. ja nepotrebujem v lese pocuvat jak cosi hulaka a mimo neho si pripadam jak nejaky imageovy exibicionista a to otacanie sa ludi mi znacne vadi. dufal som ze sa to vybeha a ono nic.

      ale keby mal niekto ediciu RM0 Silent (ked ma klemi RM5 snad bude aj vysia rada) tak vymenim aj za doplatok…

      0 0
      • mastihuba  

        normálně je to fajn že lidi uhejbaj jen co přestaneš šlapat, ale posledně jsem se chtěl chvilku pokochat za jednou bruslařkou a ten zatracenej randál mi nedal šanci. :D

        0 0
    • miloso  

      Rozhodne takéto bzučiaky zakázať, to akoby auta vyrábali bez výfuku a výrobcovia by tvrdili, že je to normálne, že aspoň ľudia sa budú obzerať a uhýbať, je to na zvracanie :-(

      Mňa strašne vytáčal jemne pofukujúci vzduch z nohy kde je pružina. Idem si kopčekom a stále počúvať slabé „pss, pss, pss“ o nervi to bolo, až kým som pod koliečko preload nenatlačil plastelínu.

      0 0
    • mr.antik  

      Jakou tu vazelínu mam dát na utišení Hope?? Nikde to nemužu tady dohledat i když se to už řešilo.

      0 0
    • TJK  

      ja bych to neresil… neni nad to si uzivat krasneho zvuku co strasi lidi na dalku :-D

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • mastihuba  

        blbý je když jedeš z mírnýho kopce bez šlapání a chce si s tebou někdo vykládat. :D

        0 0
    • pee.tr  

      Kámoš má taky šíleně hlučnej a taky mu funguje místo zvonku. ;-) Já míval kdysi dávno na svým kole Altusy a ty ač chodily bez problémů, byly naprosto tichý. Fakt ani já na kole jsem cvrčka nikdy za ty roky (asi 10) nezaslechl.

      0 0
    • Miramar  

      A dá se naopak cvrk nějak „zhlučnit“?Líbí se mi když to je tak hlučný:-D

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Když už se tady řešili mravenci v plášti, tak zkus místo nich rovnou cvrčka! :-)))

        0 0
      • pstasek  

        Rozebrat, vyčistit od vazelíny a máznout řídkým olejíčkem.

        0 0
    • scoty  

      Tak jak říkáte. DT 240s byl super zvonek na cyklostezku dokud jsem ho nemáznul..:) Tak jsem to zas vytřel.

      DT na cvrky doporučuje Molykote TP-42 – 100 g mazací pasta , ale dávat na zubatku jen fakt málo, jinak to při záběru vyskakuje..

      Jinak sehnat v malým balení je porod…když toho nechceš kilo za litr…např. tenhle prodejce ho má v nabídce, ale nikdy to neměl skladem..

      0 0
      • blisterexist  

        jj to je dobré mazání, mám ho doma trochu v malé pixličce,

        je to „nejhustší“ vazelína co jsem kdy viděl:-), spíš ne ani nejhustší, ale nejpřilnavější a nejlepivější, na zubatky fakt ideál:-)

        0 0
      • mr.antik  

        Nevíš co z tohoto by se hodilo?

        http://www.bikesport.cz/…a-cisteni81

        0 0
        • scoty  

          Do těch cvrků jsou právě třeba tyto vlastnosti:

          Vlastnosti:

          vysoká nosnost, velmi vysoká přilnavost, výjimečně odolný vůči vymývání vodou a emulzí pro strojní obrábění kovů, zabraňuje trhavému klouzání, dobrá odolnost vůči korozi, vynikající ochrana proti zadírání.

          Složení:

          minerální olej, syntetický olej, líthiové mýdlo, tuhá maziva, látka na zvýšení přilnavosti.

          Teplotní rozsah použití:

          od –25°C do +250°C

          ..já jsem měl povolenou kazetu, a když už to bylo rozdělaný, tak jsem prohlédl a trochu přimáznul tou lithiovou bílou.., ale proti tomu origo to asi nebude ono..

          Možnosti opatřit Molykote TP-42 :

          • od DT – 15g asi 280Kč
          • od dovozce čekat měsíc 100g 306bdph
          • od dovozce do 14dní se podělit o 500g 660bdph

          Jinak ty řidítka jsou volný..;-)

          0 0
    • mr.antik  

      Poraďte prosim čim utišit Fulcrumy..... první sezonu jsem o nich nevěděl ale už mě ve sjezdech neskutečně štvou

      0 0
      • jopny  

        Nacpat tam víc vazelíny.

        0 0
      • plzakj  

        Ale bacha na prilepeny praporky. Ja mam cvakani rm5 rad.

        0 0
        • mr.antik  

          no na silnici to už neni nic přijmnýho… do 20kmh to jde…

          jakou vazelinu doporučujete?

          0 0
          • jopny  

            Na ložiska, doporučuji tužší, aby se lehce nevyplavila.

            0 0
          • Strakááč  

            před přeplejtáním jsem tam dal parktool-ku do ložisek (modrozelená) a strašně dlouho vydrží :)

            0 0
          • MlokCZ  

            U Fulcrumů je typ vazelíny rozhodující (ohledně hlučnosti ořechu). Bohužel teď z hlavy nevím čím to přesně mažu (nějaká bílá, asi lithiová, kterou aktuálně už používám jen právě na Fulcrum ořech), zkusím se pak podívat, jestli je nějak označená. Už před dost lety jsem právě dělal test asi 7 vazelín a na první pohled podobné vazelíny měly zcela jiné výsledky (některé ořech nestiší skoro vůbec).

            S tou co používám je prvních 1000km ořech zcela potichu a pak ještě poměrně dlouho hodně tichý. Není to lepivá vazelína, takže nikdy jsem neměl problém se zalepením pastorků i když tam cpu toho hodně a jezdil jsem s tím i v zimě při –10° (sice při té teplotě jen 30 min cesta do práce ale následně stálo kolo celý den venku a pak jsem zase ještě v mrazu i když třeba menším jel domů).

            0 0
    • Peslezedirou  

      Taková blbost, nezkoušel někdo na ořech militar grase do RS, konkrétně na ořech DT?

      0 0
    • H8me  

      Co bych dal za hlucnejsiho cvrka, aniz bych musel kupovat drahou zubatku s vice zubama! Mam DT Swiss 350ku naboj.

      0 0
    • djx  

      Sakra, tady fakt někto touží po ztišení cvrku??? Já odjakživa toužil po co možná nejhlučnějším!!! U nás vždy platilo, že čím hlučnější, tím víc „cool“ :-) DT 240s byl super, dodnes mám na biku DT 340s. A ořech na silničních Fulcrum Racing Zero 2015 je taky super, ten hlasitej a ostrej zvuk je prostě dokonalej :-)

      0 0
      • Strakááč  

        Neslyšet cvrk, a slyšet jen rachot od plášťů je jinej levl .hlasitej cvrk to všechno zkazí..

        0 0
        • OstravakTu  

          Presne. Ten hukot od plastu miluju. Cvrcky maj poslouchat v trave :)

          0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Jestli to nebude tím, že silniční pláště zrovna moc nehučí.

          0 0
          • Vrci  

            Pláště ne, ale kombinace galusek a vysokých karbonových kol, to je koncert. Zvlášť někde v užší uličce, kde jsou domy blízko u silnice…

            0 0
          • mr.antik  

            já to nemám rád ani na silničce ani na bajku, rád slyšim terén a okolí

            0 0
      • Rice  

        Cvrčka na DT350 bych klidně tiššího, hlavně kolísavej cvrkot způsobenej jen několikazávitovejma pružinkama pod rohatkama se mi moc nezamlouvá. Když se rohatky máznou DT Molykotem, tak jsou na chvilku ticho, ale když na rohatkách zustane jen nutný množství vazeliny, tak je zas dost nahlas. Zkoušel jsem hledat symetričtější pružinky pod rohatky, ale nikde nic nenašel.

        0 0
        • H8me  

          ja bych potreboval opak – DT350 bych rad hlucnejsiho! :) ale bez vymeny zubatek drahych jako svine! :D

          0 0
          • mr.antik  

            tak to maž jen olejem.

            0 0
            • H8me  

              muzu zkusit :)

              0 0
              • mr.antik  

                kdysi se to řešilo u kol Syntace, který mají stejné střevo

                0 0
                • H8me  

                  jaky olej bys doporucil? … mrknu na to, az budu shazovat zadni kolo …

                  0 0
                  • kubad  

                    žadný – origo vazelinu jinak to bude drahé

                    0 0
                  • kubad  

                    žadný – origo vazelinu jinak to bude drahé

                    0 0
                  • mr.antik  

                    Syntace doporučuje motorový olej. Jestli je DT stejný, tak by to mělo fungovat – ale Syntace používají jiné pružinky, takže to mají možná vychytanější

                    http://www.prowheelbuilder.com/…krearhub.jpg

                    0 0
                    • kubad  

                      Syntace to má úplně jinak – jen to vypadá podobně

                      (4 pružinky na jedné straně – po novu jedna centralní jako u DT a druhá rohatka je napevno, na rozdíl od DT)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        tak to v tom případě je i důvod velkého hluku. Každopádně pokud je není za zubech vrstva vazelíny (což je tak jedné vyjížďce) tak už to cvrčí víc než dost…

                        0 0
                        • kubad  

                          Důvod hluku je i velké odlehčené rezonující tělo naby

                          0 0
              • X-biker  

                My to s klukama na 36T mazem ridkym olejem na retez a super :-D výdrž respektive opotřebení nehodnotim, jezdím hlavně z kopce a mam 3 kola :-D

                0 0
    • atty  

      Nebo vyměnit tu rohatku (pokud máš 18ti zubovou) za 36 nebo 54 verzi – z bzučáku se stane let na*ranýho čmeláka, trochu aka Chris King :) Ale prej to pak má horší výdrž, lepší „mrtvej úhel“ při záběru, ale taky jen ty rohatky na výměnu stojej půlku ceny nového náboje. A čistě v dB jsou ještě více slyšet, ikdyž trochu jinak :)

      Tady je přesně slyšet rozdíl 18 vs. 36

      https://www.youtube.com/watch?…

      tady 18 vs. 54 (zvuk nejhezčí, ale to je prej spíš tak na silnici, než do terénu)

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • Strakááč  

        mít těch 54zubů tak mi jebne v palici z toho asi :D těch 36zubů se mi zdá ještě slušnej, ale jsem rád za 180ti zubej kroužek v nábě, kterou mám :D

        0 0
    • atty  

      Mně se zvukově ty 36 a 54 verze líběj (na přeplněnou cyklostezku, kterou jsem de facto a prakticky nucen použít při cestě do práce, abych se vyhnul silnici s rušným provozem asi ideální :) )

      Jen se mi nechce taky dávat 2000 jen za „zvuk“, když lepší úhel záběru na XC kole nevyužiju a „stará“ 350tka s 18ti zubem funguje dokonale, klep klep klep… :)

      0 0
      • kubad  

        jenže ta hlučnost je +/- pořád stejná taky hodně záleží na množství a stavu origo maziva

        mění se v podstatě jen výška tonu

        0 0
        • mr.antik  

          cvakání se změní v nepřijemné bzučení a hučení

          0 0
        • 01carbon  

          Ono to není totiž počtem zubů, ale tím, že ty 36 a 52 rohatky jsou „duté“. 18 je z plného materiálu – ale mam i jednu 18 dutou :-)

          0 0
          • kubad  

            hlavně je to počtem zubů, to odlehčení moc už nemění

            0 0
            • 01carbon  

              Mam k dispozici rohatku 18 plnou i odlehčenou. S počtem zubu se mění výška tónu. Mrkni někde na průběh hlasitosti ve slyšitelném frekvenčním pásmu :-)

              Nejvíc je to ale závislé na „opatlání“ mazadlem.

              0 0
              • kubad  

                aktuálně mám doma na kolech 2× DT350 2×240 ty 240 mají 36z rohatky

                pak mám kolo s 240 spline kde jsou odlehčené 18z rohatky – můžu srovnávat je to fakt o množství vazelíny

                i když ty odlehčené rohytky zní trochu jinak, ale nijak výrazně

                (používám origo DT vazelinu)

                mám tu i Syntace kola

                0 0
    • nomecz  

      tak nevim mám 240 ku s 36 zubama a pokud to protočím doma v garáži, tak jo je to slyšet celkem dost.

      Venku v reálu nic moc, že bych to používal místo zvonku je unrea.

      To klapne tak na jeden z 20ti pokusů že se někdo otočí a uhne kvůli zvuku náby.

      0 0
    • atty  

      Je prostě slyšet, že více zoubků = vyšší frekvence zvuku = asi lepší slyšitelnost, respektive jiná/vyšší frekvence „cvakání“, kterou většina lidí bude lépe slyšet/vnímat i když reálně může bý hlučnost v dB stejná. A taky jde asi opravdu o to, kolik a jaký mazivo se použije.

      Pro mne prostě drahej a jinak než zvukově nevyužitelnej „tuning“, Za pětikilo bych neváhal, za 2000 mám dost jinejch nápadů, co se dá smysluplně vylepšit či pořídit :)

      nomecz – jo, já mám právě taky zkušenost, že i kdybych jel na parním válci a měl na hlavě lodní horn, tak to na cykloztezce nepomůže – sluchátkama zašpuntovaný bruslaři či běžci moc nevnímaj ani tak, maminky se psem na špagátu, dítětem v kočárku a telefonem u ucha budou ignorovat i lodní sirénu, obykle jen z principu, nicméně to je na jinou diskuzi.

      Pro mne má prostě zubatější rohatka příjemnější zvuk a pokud se nemýlím, tak do nově vyrobených 240 a 350 se už ty 36 zuby dávají rovnou.

      0 0
      • kubad  

        tak smysl 36POI není hlasitost ale úplně něco jiného

        pokud chceš rachot pořiď si Hope

        0 0
        • goofy  

          Tak tak. Jeden z důvodů, proč jsem nakonec skončil u Hope a ne DT. :-) Zvuk mají pěkný. Ale docela pěkně mi rachotily i levné DaBomby co jsem měl na předchozích kolech.

          0 0
        • krabica  

          Jj, Hope funguje i jako plašič na cyklostezce. :-)

          0 0
        • atty  

          Mně o rachot fakt nejde, chápu smysl více zoubků jako lepší a menší úhly při záběru z přechodu vzad/vpřed, odlehčení o několik gramů (pro gramaře), jestli to má jinej, smysluplnej efekt netuším. Nic z výše popsaného nevyužiju, jen se mi prostě zvuk čmeláka zdá příjemnější, než pomalejší cvakání na nižší frekvenci. Vybírat si náboj podle zvuku (pokud bych kupoval novej), by mne opravdu nenapadlo.

          0 0
      • Rice  

        Jaký to jsou ty nový DT350 s 36T?

        0 0
        • atty  

          Někde jsem četl, že do nově vyráběných nábojů DT240 a 350 se rovnou dávají 36T zubatky – zda je to nějak značeno na náboji, nebo se to dá prostě zjistit při nákupu nevím (samozřejmě asi dotazem, pokud to v obchodu ví/znají, nebo při nákupu osobně).

          Předpokládám, že to asi bude u všech Boost nábojů, jak to poznat u ostatních typů 240 a 350 v prodeji nevím/nezjišťoval jsem (předpokládám, že spousta e-shopů bude mít skladem i několik let „staré“ zásoby).

          0 0
          • kubad  

            dávají to jen do top zapletených kol

            náboje samostatné pokud vím jsou pořád s 18POI rohatkama

            0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, nemáte někdo tip, kde by měli v Praze v nějakém kameňáku vazelínu na ořech DT, na rohatky?

      0 0
        • Peslezedirou  

          Děkuji, tam snad zkusím dát modrou vazelínu park tool :-)

          0 0
          • kubad  

            to bych nezkoušel dřív nebo později se slepí strhneš je

            0 0
            • Strakááč  

              Musi ji tam dát malicko a jen na zubatku, to staci. Mě to tak finfuje.. fakt se tam toho nesmi dat moc.

              0 0
          • Rice  

            Jednou jsem ji lehce máznul zelenym motorexem, najel něco přes 500 km a vše v pohodě. Ale nakonec mi to nedalo a koupil origo DT Swiss na rohatky, 20g je docela dost a na namazání stačí opravdu málo (párkrát nabrat na párátko).

            0 0
            • Peslezedirou  

              Jak už nahoře kluci psali, dostal jsem strach a kupuji taky DT vazelínu :-) mám od Kubada zapl. kola na nábách 350 a doma jsem našel rohatku z DT340, tak až bude chuť tak ji vyměním.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.