• Pedo

    Zdar lidi,chtěl bych se zeptat,jestli je nějaký podstatný rozdíl mezi hazkou slx shadow + a XT shadow +?

    Je to XT lepší a víc vydrží,nebo je jen lehčí?

    Díky

    0 0
    • wong  

      Vetší rozdíl je určitě poznat na řadících páčkách než na přehazovačce.

      0 0
    • Erknold  

      osobně bych pokládal dotaz spíše hazku s brzdou, nebo bez?

      0 0
    • nzg  

      Dlouho jsem jezdil XT razeni a XT hazku, pote, co jsem ji po ctvrte znicil (ohnul, urval..) jsem koupil Deore a zadny na prvni pohled do oci bijici rozdil nepozoruji. Jen ten „bling“ faktor je nizsi.

      0 0
    • michomin  

      Já jsem přešel z XT na SLX. V lese mi totiž klacek zlikvidoval XT a když jsem viděl, jak snadno to udělal, tak jsem šel do SLX, škoda peněz. Funguje to stejně.

      0 0
    • Dejv0  

      Taky jsem zničil XT, koupil Deore a řadí to stejně. Takže páčky XT a hazku bych vzal SLX.

      0 0
    • Jimm22  

      XT hazka má vzadu v kolečkách ložiska, dseorko má jen kluzný válečky. Jinak nevím

      0 0
      • Rubi  

        to radsi ty kluzne valecky, to vydrzi vecne

        0 0
        • Jimm22  

          ložiska mají hladší chod a jsou lépe chráněna proti bordelu. Krom toho ložisko vyměníš, váleček nevím kde by si sháněl, takže musíš koupit nový kolečko.

          Takže lepší jsou určitě ložiska

          0 0
          • Erknold  

            navíc, co tu lidi píšou, tak mají doma v šuplíku pár zničených XT, tak není problém s náhradními ložisky :)

            0 0
          • Singlespeed  

            „Lepší“ ložiska sice jsou, ale vzhledem k tomu, že to obyčejné kluzné s válečkem má životnost delší než vlastní plastové tělo kladky, tak to absolutně nemá význam řešit.

            0 0
          • michomin  

            Dřív, než dojde ke zničení válečku, jsou už plastová kolečka dávno po smrti. Občas se to vyčistí a promaže a jede se dál

            0 0
          • RomanH  

            V drtive vetsine se obrousi drive kladky, nez se na nich posere lozisko. Nicmene, valecky jsou neznicitelne, v pripade potreby staci maznout. Loziska mi naopak odesly u nejakych alternativnich kladek, znacku si uz nepamatuji.

            0 0
            • Vilém  

              A nejlip ty keramicky valecky co jsou v nekterejch saltrech.

              0 0
    • Tehu  

      Souhlas, krom egavzrustajiciho efektu v podobe napisu XT bych v ni zadnou vyhodu nevidel. Mozná pár gramu jeste. Takze za me klidne SLX

      0 0
    • -b-n-x-  

      Rozdil je velky. Pusobi to trochu divne, kdyz svoje kolo davas tady na BF, vypisujes komponenty, vsechno je XT (protoze nizsi vypada sockoidne) a najednou je prehazka SLX. Podle me solidni faux pas :-)

      0 0
      • Rubi  

        Njn ja planuju dat na xtr razeni hazku xt, to bude teprv trapas :-)

        0 0
    • scota  

      A co teprve XT řazení, SLX přehazovačka a kladky XT ;-)

      0 0
    • Pedo  

      Díky moc,jen mi ale ještě vysvetlete,proč všichni jezdí jen XT? Závody jezdím celkem dost,ale slx jsou viděl tuto sezónu jen párkrát :)

      0 0
      • Bat_CB  

        Slx je skaredy :)

        0 0
        • Pedo  

          Škaredý…to je ta poslední věc,na kterou se u hazky dívám,hlavně musí sloužit :)

          0 0
          • Bat_CB  

            Sranda, ale je pravda, ze kliky se mi nelibi. Saltr je vpoho:)

            0 0
      • Smazaný účet  

        Jednoduché i na ty největší jebky dávají výrobci XT hazky. Kolo je třeba na Deorku ale výrobce tam šoupne XT hazku.

        0 0
        • Petr L2  

          To má logiku, cenový rozdíl pro výrobce nula nula nic a na první pohled je kolo osazené jako na závody. A za „odměnu“ máš kazetu tak na úrovni kola pro děti a kliky a brzdy o dva levely níž , než to XT, to umí velmi dokonale např. Spešl…

          0 0
      • michomin  

        Vybodni se na to, co maj ostatní. Polož si otázku proč ji chceš ty (chceš ji, viď?)… Hele, kup si ji, trocha marnivosti nezaškodí, zas o tolik dražší není. Hotovo, problém vyřešen.

        0 0
        • Pedo  

          To radši setrim na to řazení, bo mám jen deorka :)

          0 0
          • Karma  

            na řazení se vybodni, vem fixu a dopiš tam XT.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak on v tom zase tak extrémní rozdíl neni.

            0 0
            • Singlespeed  

              Je tam smajlík, takže je jasné, že Pedo nebude tak hloupý a nevyhodí bezchybně funkční řazení jen proto, aby koupil nějaké dvakrát dražší s jiným nápisem ;-).

              0 0
            • Ossis  

              Zrovna mezi deore a XT je ten rozdíl docela výrazný…

              0 0
              • Singlespeed  

                Rozdíl je pro reálnou funkci řazení v praxi nepodstatný.

                0 0
                • michomin  

                  Rozdíl je v rychlosti odřazení. U XT stlačíš a je to. U nižších řad musíš stlačit a uvolnit. Já mám XT a rychlé odřazení mi vyhovuje. Ale máš pravdu, přesně a spolehlivě řadí i nižší řady.

                  0 0
          • michomin  

            Když chceš nové řazení, tak musíš jít minimálně do XT, jinak to nemá smysl. Když koupíš SLX, tak budeš mít to samý za víc peněz.

            0 0
            • Singlespeed  

              Klasické B-F vymývání mozku :-). Každý přece ví, že i nejlevnější SISko za pár desetikorun řadí výborně ;-).

              0 0
              • michomin  

                Kdo chce kam, pomozme mu tam.

                0 0
              • Petr L2  

                No já si na to SISko tenkrát moc dobře pamatuji a odjezdil jsem na něm docela dost, takže bych si dovolil nesouhlasit. Taková parádo ta zase nebyla.

                0 0
                • Pedo  

                  Já začínal jen na natahování lanka na staré favoritce,takže přesnost záležela na citu a taky jsem přežil

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Přežít se dá ledacos, kamarád na Favoritu při jedné takové hospodské tour zničil řídítka s představcem, nahradil je klikou od mlýnku na maso a taky přežil :-)

                    0 0
    • kycerjaska  

      Poslední dobou mne také zacalo trápit razeni na kole, mam tam razení Shimano Deore SL-M511, přehazovak Shimano Deore XT RD-M751. A jízda je fakt utrpení, doladit se to nedá, přemyslím nad tím ze půjdu do razení Shimano XT SL-M770, a zatím mne odrazuje jen cena 1850 korun. Ale rad vyslechnu rady lidi který mají víc zkušenosti…

      0 0
      • Singlespeed  

        Nejdříve než začneš nakupovat ve velkém, zkus vyměnit lanka a bovdeny. Na 99 procent to najednou bude fungovat jako nové.

        0 0
        • Vilém  

          A soucasne s tim zkontrolovat patku.

          0 0
          • Singlespeed  

            Přesně tak. A 1850 Kč ušetřeno.

            0 0
            • Petr L2  

              Třeba je to úplně mimo mísu, ale já včera nasadil na kolo Dangler a jako zázrakem mi řazení chodí o poznání lépe.

              0 0
      • Esi  

        a jak se to trápení projevuje, nemáš třeba jen mrtvý řetěz ?

        0 0
        • kycerjaska  

          Projevuje se to tak: preradim packama, a ryhlost zustane ta sama, pak preradim jeste jednou a to pak preradi na dve dolu. Jak to radim na horu tak musim to vzdy „pretahnout“ aby to mohlo preradit.

          0 0
          • Breakpain  

            Zanesený lanko v bovdenu?

            0 0
          • Singlespeed  

            Tak, to je úplně nejklasičtější klasika. Vydřené bovdeny. Řazení Deore je na 99.99% v naprostém pořádku. Takže, jak je psáno výše. Preventivně zkontrolovat, zda je zadní patka držící přehazovačku rovná a vyměnit lanka a bovdeny.

            0 0
            • kycerjaska  

              Mam ještě dotaz: musím kupovat sadu lanek a boudenu od shimano nebo mne stačí úplně obyčejní lanka a bowdeny?

              0 0
              • Ossis  

                Stačí obyč.

                0 0
              • Singlespeed  

                Shimano lanka patří mezi ty fajnovější, ale na znovuzrození řazení stačí velmi dobře i materiál z odkazů. Ještě koupit nějaké ty koncovky na bovdeny a koncovky na lanka a nezapomenout bovden po ustřihnutí zabrousit ať pěkně dosedne do koncovek. Obecně se tyto drobnosti přes e-shop kupovat nevyplatí, lepší je zajít do obchodu, ušetří se za poštovné.

                0 0
                • Lišák  

                  Navíc v kameňáku mu to mohou nastříhat podle starých. To taky nemusí být od věci.

                  0 0
    • enregistree  

      No, ja bych doporucil xtr nebo saint, z moji zkusenosti se to vyplati.

      0 0
    • petrun  

      Jediný rozdíl jsou kladky. Na normální kazetě rozdíl nepoznáš. U řazení je to jiné, XT je výrazně lepší. Odřazení o 2 převody jedním stiskem je velmi návykové a zpět na cvakání po jednom už nebudeš chtít.

      0 0
      • Vilém  

        Tech rozdilu je tam trochu vic, ale v praxi nic co by nejak vyrazne ovlivnilo zivotnost.

        0 0
      • michomin  

        To by mě zajímalo, jak často člověk potřebuje zařadit na jedno cvaknutí o dva stupně těžší převod. Mně tom tam padne spíš nechtěně, takže když se to stane, tak hned řadím o jeden nahoru.

        0 0
        • Singlespeed  

          Pokaždé, když vyjede na kopec…

          0 0
        • mr.ricardo  

          Uplne bezne, taky jsem si rikal picovina, poridil jsem chorus a uplne automaticky jsem to zacal pouzivat, zvlast na silnicni kazete se to hodi, vyjedes na kopec a sup o tri dolu, dojizdis na semafor, sup tri nahoru.

          0 0
        • Breakpain  

          Běžně… řadím tak v 30–40% případů. Dokázal bych bez toho přežít u 1×11 ;) … Jinak už bych si řazení bez toho nekupval … pohodlí.

          0 0
        • petrun  

          Když se ten krpál nahoře zlomí.

          0 0
        • Erknold  

          na neznámé trase jsem kolikrát rád za gripshift, kde ředím klidně o pět převodů za ráz.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak mě s Gripshiftem o více jak o těch pět ani řadit nejde (Sram XO) a pořád přemýšlím že přejdu na páčky.

            0 0
            • Vilém  

              To jako, ze vic neotocis zapestim? S packama copak preradis o vic?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Musím počkat až hazka přeřadí o těch 5 a pak můžu točit dál. Bez šlapání mi to jde max. o těch pět. Tak páčky mi vyhovujou víc ale dávat 1200 za řazení na zimáka se mi nechce.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak je logicky ze musis tocit klikama, jinak tak akorat pozohybas saltr, voditko, hak. Klasicky prevody nejsou Rohloff.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak jasné, ale max. počet převodů který dám na jedno otočení je pět, pak musí počkat až to pobere hazka a pak točit dál.

                    0 0
                    • petrun  

                      Tohle absolutně nechápu. Mám starou devítkovou X.9 s X.0 grip­shiftem a za stálého otáčení klikami přejedu celou kazetu jedním pohybem zápěstí.

                      0 0
      • Pedo  

        Možná jsem debil, ale na deorku když protlačím úplně nadoraz tak přeřadím i o 3

        0 0
    • Fran7  

      Pedo: jak už několikrát řekli v časopisu Velo, při testu kola s SLX výbavou „opravdu nechápeme proč Shimano vyrábí XT když SLX svojí funkcí a spolehlivostí bohatě stačí“ . Ze své zkušenosti mohu říct to samé, SLX mě nikdy nezradilo (už mám 3tí kolo s výbavou SLX) a kvůli pár gramům úspory nemá cenu XT kupovat.

      0 0
      • petrun  

        S takovou logikou můžem říci „proč chlastat whisky když rum na opici bohatě stačí“. Nebo „proč jezdit Mercedesem když Dacia svojí funkcí bohatě stačí“. Tohle je nesmysl …

        0 0
      • Ossis  

        Spíš bych řekl, že SLX je „nadbytečnou“ sadou.

        0 0
        • Singlespeed  

          SLX je sada pro ty, kteří preferují co nejvyšší poměr kvalita/cena. XT je dražší, ale není o tolik lepší, takže člověk zbytečně přeplácí.

          0 0
          • petrun  

            To se říká i o Deore. Deore desítku jsem nejezdil ale nejsem si jistý jestli je vůbec mezi Deore a SLX nějaký rozdíl.

            0 0
        • Petr L2  

          Mě se líbí, mám na kole mix SLX a XT a spokojenost

          0 0
      • michomin  

        Vypadá to, že v časopisu Velo toho nechápou více. A ty si příště pořiď Deore a zjitíš, že tě nikdy nezradí a že kvůli pár gramům nemá cenu SLX kupovat.

        0 0
        • Fran7  

          Vypadá to, že ty nechápeš redaktory časupisu Velo. Ti redaktoři za ty léta co jsou v časopisu otestují stovky kol ročně (ty taky že?) s cenou od 15 000Kč do 250 000Kč takže když už něco napíšou asi to mají podloženo testováním. Takže když řekli, že SLX stačí, mysleli tím že SLX je stejně kvalitní jako XT, ale jak řekl „Singlespeed“ poměr kvalita/cena je dosti výmluvná.

          Porovnávat Mercedes s Dácií je zcestné neb to nejsou auta ze stejné stáje, což Shimano SLX a Shimano XT je. Takže ano proč si kupovat Mercedes GL AMG když Mercedes GL je stejně kvalitní akorát nevypadá sportovně.

          0 0
          • michomin  

            Vybodni se na redaktory z časopisů, to co píšou je občas zvláštní, např. nedávno tady proběhlo vlákno, kde byl hlavní hrdina redaktor Pravda. Také otestoval hromadu kol. Pak zjistíš, že skutečnost ti připadá jinak, než píšou redaktoři.

            Ty máš třeba zkušenost s SLX. Dělá to na mě dojem, že XT bylo moc drahé a Deore moc obyčejné. Na SLX tedy zbyla zlatá střední cesta. Ale je to tak?

            Mně třeba připadá, že zlatá střední cesta je XT. Má něco, co nižší řady nemají čili je funkčně dál, a není tak drahé jako XTR. SLX a Deore jsou funkčně stejné (i ten side swing u přesmykačů) a liší se pouze cenou. A teď babo raď!

            0 0
          • abel  

            myslím, že to nejde brát paušálně – třeba brzdy, hazka, kliky tam je možná SLX stejný a bohatě stačí, ale třeba řazení, kazeta už XT má jasný plus.

            0 0
          • Vilém  

            :)))

            Vidim, ze jim to lidi furt zerou.

            0 0
        • Singlespeed  

          Nevím, jak je to s nejnovějšími modely, ale třeba kliky byly jednu dobu slabší stránkou řady Deore. Funkce bezchybná, ale převodníky bláto a povrchová úprava klik se ošoupala snad po první vyjížďce.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.