• Mysee

    Zkusím psát stručně, aby se vám to chtělo vůbec číst.

    Mám na víkend půjčené GT Grade hliník na 105. Předtím jsem se „silničkou“/en­duroad neměl žádnou zkušenost, jen chvilka na TestFestu, proto jsem si ji půjčil na víkend. Dnes jsem na ní dal 157 km a byl jsem překvapen pohodlím a rychlostí. Přemýšlím o doplňku k fullu namísto celopevňáka 29er, na takovéto rychlejší ježdění po tvrdším povrchu.

    Teď k otázce, silniční sady jdou trošku mimo mě. V nabídce jsou ± tři modely:

    Sora za 23

    Tiagra za 26

    105 za 30

    Nejezdil bych závodně, spíš jen na nájezd kilometrů. Nejvíc se mi líbí rám se Sorou, pak 105, pak Tiagra. Samozřejmě cenově nejlépe Sora, nýbrž nechal bych si rád poradit.

    Téměř jediné rozdíly jsou právě v sadách. Má nová Tiagra/105 nějakou výrazně lepší funkci, vychytávku?

    Anketa: Co byste volili vy?

    3x
    10%
    24x
    77%
    0 0
    • Chlebovnik  

      Nešla by tam nějak napasovat MTB 11–36 kazeta, hazka a k tomu třeba 42 převodník? To by se mi líbilo. =D

      0 0
    • javemo  

      Sorry, hlasoval jsem omylem. Každopádně hliníkovou 105 taky dost zvažuju jako doplněk k fullu. Kde se dá v Brně půjčit na víkend?

      0 0
      • Mysee  

        Bikeplac velikost M. Pokud ji rychle neprodaj, zájemců na půjčení je dost a prvnímu hned takhle prodali karbonovou. Já jsem naštěstí rezervnul včas a tak jsem „první“ testující.

        0 0
        • javemo  

          Škoda, že mají jen M. Pro představu jak se na tom jezdí by to ale možná stačilo. Díky za info.

          0 0
        • marco  

          Prodali není to tak že testovací kola mohou prodejci prodat až po 1.7. nebo možná to je u každé značky jiné u TREK je to prodej testovaček až v červenci.

          0 0
          • Mysee  

            Zeptej se prodejce. Ale je to rok zpět. Rozhodně s tím nebyl v květnu problém.

            0 0
            • marco  

              Kupoval jsem TREK u Bikeplac a byla to testovačka. Individuální dohoda je samozdřejmě možná.

              0 0
    • Mysee  

      Nikdo znalý silničních komponentů se tu nenajde? Případně proč hlasujete, tak jak hlasujete?

      0 0
      • standoslav  

        Co chceš vědět ? ty sady prostě tak jak stojí v obchodech, tak postupují kvalitou, atd. Jedno je ale jisté, k jakémukoliv odvětví cykl. je ježdění na silničce prospěšné. Já mám letitou 105ku, ještě s opratěma a nemám problém.

        0 0
        • Mysee  

          Spíš jsem myslel, jestli se liší sady výrazně nějakými featury. Třeba u horských dřív mělo jen XT odřazení o dva a palcem. Tak jestli není rozdíl v principu řazení, vedení bowdenů apod. To, že bude vyšší sada chodit přesněji je mi jasné.

          0 0
          • Singlespeed  

            Už Sora chodí velmi přesně a lehce, takže nemusíš mít obavy. Vedení řadicích bovdenů venkem je taky v pohodě, měla to tak svého času i Dura-Ace. Chod řazení v současné době negativně ovlivňuje zejména vedení lanek vnitřkem rámu, kdy se při vstupu, výstupu někdy i uvnitř rámu různě zalamují.

            0 0
            • Mysee  

              Vedení je u Grade naštěstí vnějškem, takže tenhle problém odpadá.

              0 0
      • honhav  

        na silnici mam tiagru, je super, bral bych 105, bude lepsi a presnejsi…

        0 0
        • standoslav  

          Třeba u te Tiagry se mi zdají ty „obrazovky“ docela zbytečné, pravda, je to hobby řada, tak to asi dost lidí ocení, ale …

          0 0
          • Mysee  

            Toho jsem si taky všiml. Nechybí mi to na biku, nechybělo mi to ani na tý 105. Sundat se to tak jako u horských asi nedá že?

            0 0
    • jaykay  

      mňam, už slintám

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Liší se to počtem převodníků 9/10/11, 105 má schovaný řadící lanka, nastavitelnou vzdál. páky. Brzdy jsou taky jiné, u 105 verze jsou hybridní Tektra lanko/hydraulika, kola maj stejný…

      Taky se mi začíná líbit a to se mi ze začátku nelíbil vůbec.

      Mě by spíš zajímalo srovnání se silničním a CX kolem…

      0 0
    • Val  

      Uvazuju o koupi ojeteho GT Grade Tiagra, ale nejsem si jisty jestli jestli je M vhodna velikost pro 171cm cloveka, bohuzel nemam moznost si ho zkusit. Dalsi vec je, ze tam jsou brzdy Promax render a ne Spyre :/ ma nekdo zkusenost s temahle brzdama?

      0 0
      • Smazaný účet  

        M tady vlastní i jedinci co mají přes 180 cm…

        0 0
        • Val  

          Hmm, tak to nevim, ted jsem si byl premerit sveho favorita, na kterym se mi jezdi dobre a ma 55cm stejne jako M Grade. Sakra kupovat kolo na dalku je na houby :/

          0 0
          • Seky  

            Na 171 cm výšky bych bral určitě menší velikost jak M , ale ideálně to chce vyzkoušet. Sám jezdím eMko a to mám 176 cm a musel jsem dávat o 1 cm kratší představec.

            0 0
    • Tomb74  

      GT Grade se mi taky líbí a na sezónu 2016 uvažuju o koupi.Co se týče výbavy,tak každej to má asi trošku jinak při výběru,ale určitě bych doporučil a rovněž jsem hlasoval pro novou „stopětku“…Jednak ji mám na svý silničce a už jsem si zvyknul(přechod z Campy),druhak je spolehlivá a v podstatě si tahle nová 11-ti pastorková sada v ničem nezadá s Ultegrou.Takže jednoznačně 105 verze.Mimocho­dem verze právě na 105 sadě dostala na BikeRadaru pět hvězdiček v testu,v kterým si testující liboval,že tohle kolo se vlastnostmi vyrovnalo karbonový verzi na ultegře za „pětaosmdesát“­.Tenhle rezultát je samozřejmě nutno brát s rezervou,spíš tam šlo o ten poměr výkon/cena,ale něco na tom bude.Každej kdo si to kolo zatím vyzkoušel,tak jen chválí pohodlí a komfort.Na klasickej švih rychlýho silničáka,ale jestli člověk chce někam na výlet,chce aby to odsejpalo,a taky počítá s úhybným manévrem mimo asfalt na nějakou lesní pěšinu,štěrkovou cestu a podobně tak potom mi to kolo přijde zatraceně cool…

      0 0
    • Horyna74  

      Chlapi máte někdo vzadu s přehazkou Sora 9s kazetu 11–34 nebo 11–36 nebo 12–36?

      Jestli jo, jak to chodí, nepotká se to?

      Díky.

      0 0
    • Horyna74  

      Já se rozhoduji, jestli zkusit 11–34 nebo právě 11–36 nebo 12–36. Např. tuto:

      http://www.mojekolo.cz/…e-cs-hg50-9s

      U sory je na Shimano webu psáno u dlouhýho ramínka (gs) max. 32 zubů.

      Na videu ale má soru 50:34, takže minimálně toto jde. Díky moc za odkaz i odpovědi.

      Prosím jestli je tu někdo, kdo má Grade i na 36 zubech na soře, ozvěte se, jestli to chodí, problémy, další nutné úpravy… Díkas.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Tady je video s 12–36 kazetou.

        0 0
        • Horyna74  

          No tak jo, já to teda zkusím, díky moc.

          0 0
          • Čuli  

            36zubů to veme, ale jen když máš ve předu jen jednu placku

            0 0
            • Horyna74  

              Dneska jsem tedy zkušebně namontoval půjčenou kazetu 11–36.

              Výsledek je ten, že sora zařadí perfektně bez obtíží jak 34 / 11–36 tak i 50 / 11–36. Zařadí znamená, že se při tom nezničí, je samozřejmě ale jasné, že jet na 50 / 28 a 32 a 36 zubů je blbost.

              Takže já mám jasno, jdu objednat 11–36. Až budou nějaké kilometry, dám reference a nějaký fotky.

              Díky kluci za rady a odkazy.

              0 0
              • madik  

                A nedela to blbe zvuky pri 34×36? Me pri namontovani 11–36 kazety na 105 hazce to delalo takove neprijemne cvakani od kladicek prehazovacky. Jak je raminko na takovou kazetu male, kladka se zubami dotyka pastorku. A ani uplne zasroubovani B-sroubu uplne nepomohlo. Neni to uplne stopro rezeni. Chtelo by to delsi patku nebo Wolf Tooth Roadlink.

                0 0
                • Horyna74  

                  Ještě jsem to nezkoušel v plným záběru, fakt jenom malej testík asi 6km, nic ale necvakalo. Fakt je, že je to vše hodně natěsno, ale tak do toho s tím jdu no. Jak říkám, dám zkušenosti až později, až to projedu s novou svojí kazetou.

                  0 0
    • darko  

      GT Grade Carbon 105 po mensich upravach :)

      0 0
    • darko  

      trosku som ho dnes vylepsil resp odpruzil vpredu :) Lauffork

      0 0
      • Vilém  

        Jako rad bych to zkusil, ale od pohledu teda musim rict uf.

        0 0
      • Singlespeed  

        Lauf propadl dokonce i v testu Vela a to je co říct. Takže jsem docela zvědav, jak se s ní popasuješ :~).

        0 0
        • jIrI___  

          Se nedivím, že ve Velu propadl. Však jsem tam na něj nikdy neviděl jedinou reklamu, asi Lauf nasypal málo zlaťáků…

          0 0
        • darko  

          Noo neviem ako a do ake mieri je ten Velo smerodatni pre mna nejaky casopis urcite nie! davam na pocit a vlastne skusenosti a v tomto pripade len pozitiv! Ja som na bicykli kazdy a doslova kazdy den a po cely rok tak ze ked nieco mam ci to je bike alebo nejaka komponenta otestujem do dokladne. Na nase Bratislavske cesty necesty je ako priam idealna a vcera som skusal v lese a mozem povedat vyborne!! vsade kde som jazdil na cyklocrosse a horaku jazdim teraz aj s gravel take ze Velo nech pise dalej a ja viem svoje :) uzivajte nedelu :)

          0 0
          • nomecz  

            A nevadi ti ze kdyz jdes nekde do kopce ze sedla ze se to houpe ? Predpokladam ze lock tam neni

            0 0
            • darko  

              ono to funguje viac ako absorber nerovnosti ako klasicka teleskopicka vidla ktora ma zdvih a moznost zamnkutia ono to ma 12 planziet ktore tlmia a robia jazdu pohodlnejsiu… ja som zvyknuti jazdit pevne vidle a pruzit rukami ale toto je ako bonus :) takze odpoved na tvoju otazku je ze vobec to necitis az do chvile ked je treba a vtedy funguje dobre :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.