• dummy

    Ahoj,

    můžete mi někdo prosím říct, jaký je rozdíl mezi těmito koly?

    https://www.canyon.com/…-al-6-9.html

    https://www.canyon.com/…-sl-7-9.html

    Věřím, že řetěz je i u 6.9, přestože o něm nepíšou :) Jinak má 7.9 jen jiný plášť, tovární hlavové složení a gripy, jiné sedlo, ale hlavně jen dva převodníky (líbí se mi více 40 u 6.9 pro silnici) Má cenu si připlatit za tu 7.9?

    Jsem rozhodnutý pro M, protože mám 177 a rozkrok 82, L už se mi zdá hodně velké.

    Díky za pomoc.

    0 0
    • Chlebovnik  

      Tak hlavně ta kola mají úplně jiné rámy.

      0 0
    • CanyoSK  

      7.9 oproti 6.9 by mal mat tvrdsi a manej komfortny ram (zliatina 7005 vs 6×xx), ale designovo je modernejsi.

      (vo Vele pred cca 3 mesiacmi recenzovali tento ram – tvrdy, ale rychly)

      0 0
      • Pajas04  

        Jak konkrétně se liší slitiny 7005 a 6061 co se týče komfortu rámu?

        0 0
        • AlesM  

          7005 ma o neco vyssi tuhost nez 6061, ale hlavne ma daleko vyssi pevnost v tahu a mez kluzu (odolnost vuci natazeni a trvale deformaci). Na druhou stranu co se tyce svaritelnosti a tvaritelnosti je na tom lepe 6061.

          Nemyslim si ze by jsi poznal 6061 vs 7005 nejaky rozdil v komfortu…

          0 0
    • novas752  

      Rozsah prevodu si porovnej tady: http://gears.mtbcrosscountry.com

      dole je tabulka rychlosti, normalni kadence jsou mezi 70 a 100.

      Jestli ti bude stacit dvojplacka, vzal bych SL 7.9 kvuli vyse popsanemu ramu.

      0 0
    • Doktorzet  

      Být tebou bych šel do 7.9, ten rám mám a je super. Tuhej, rychlej a celkem i pohodlnej. Jediný co mě vadí je, že ta černá matná barva se blbě umejvá. Ale jinak super kolo.

      0 0
      • MatS  

        Kucí. Já teda nevím, ale mám pocit, že jeden se tu baví o koze a druhý o voze.

        Na odkazech se porovnává GC AL SL 6.9 (de facto 2016) a GC AL SL 7.9 (2017 model). Jenže vy popisujete výhody GC AL SLX 7.9 a to je imho někde jinde a rám je taky jiný. Nemluvě o tom, že ve vlákně Canyon riders club jsem popisoval rozdíly mezi modely 6.9 a 7.9. Krom modernější geometrie je 7.9 v hodně ohledech ošizená. Zatímco 6.9 je de facto komplet na SLX sadě (XT hazka, M506 brzdy), 7.9 je spíš o level níže. Takže je to o zvážení, jestli ti ta geometrie za to stojí. Já letos koupil GC AL SL 6.9 a mne ta geo sedí. Už mne po 8mi letech na stíhačce (Scott Scale 40) omrzel chrtí posed a jezdí se mi mnohem lépe jak do kopce, tak i z kopce. Ale to je na každém ať si to rozhodne podle toho co jezdí :-)

        Tak až vybereš, tak si ho dej do profilu a napiš zkušenosti.

        0 0
        • dummy  

          Ale vždyť je XT přehazovačka i brzdy M 506 na 7.9 také. No teď vážně netuším které…

          0 0
          • palo7  

            se poměř a uvidíš. Podle toho co jsi psal, tak máš asi delší tělo a měla by ti tedy pravděpodobně lépe sedět 7.9

            0 0
            • dummy  

              Ještě mě zajímá, jestzli je lepší středové složení pressfit, nebo SLX?

              0 0
              • nomecz  

                No pressfit neni zrovna vrchol spolehlivosti, SLX bude asi klasickej hollowtech II kterej je na tom lepe

                0 0
              • Chlebovnik  

                SLX je blábol. Patrně to znamená BSA = klasické závitové. Press Fit se lisuje přímo do rámu (plastové misky a do nich ještě ložiska). Lepší je relativní pojem. PF je lehčí, ale BSA toho vydrží víc.

                0 0
                • dummy  

                  Díky, upřímně kvůli ceně a komponentám, bych bral 6.9, design, rám, vidlice mluví pro 7.9, tak přemýšlím, jestli se vyplatí vyhodit dalších 6 tis. za 8.9… Už kvůli všemu SLX i brzdám.

                  0 0
                • satch  

                  Jenže když tam dávají bsa, tak to tam i pisou (treba endurace al) takže pod pojmem slx může byt cokoliv.

                  0 0
      • Potential customer.  

        Pochopil jsem, že to kolo máš.

        Má to v rámu vývod na vnitřně vedenej teleskop?

        0 0
    • dummy  

      Tak jste mne ukecali. Půjdu do té 7.9, jsem zvědavej na rám, přestože mi zpočátku ten vzpřímenější u 6.9 přišel univerzálnější. Aspoň nebudu muset zbytečně šlapat proti větru, když to nebude mít smysl.

      Teď ještě vybrat barvu, u 6.9 to byla jasná černá, ale tady mi přijdou zajímavé obě. Díky všem.

      0 0
      • dummy  

        Ještě se chci zeptat, zda je problém si tuhle kombinaci ráfku a plášťů rovnou předělat na tubeless?

        0 0
        • Doktorzet  

          Tyhle kontíky moc předělat nejdou. Řešilo se to tu, a moc se nikomu nezadařilo. A když už jo, tak je rychle prořízli na boku. Plaště jsou to dobrý ale boky jsou jejich slabina. Taky jsem chtěl předělat na bezduše až je sjedu, no a asi po 1000 km sem ho říznul taky. Tak jsem pak koupil bezdušový pláště. S ráfkama by neměl být problém.

          0 0
      • Jan H  

        Ten posed by měl být víceméně stejně „vzpřímený“ u obou modelů, pokud nevyměníš představec.

        v XLku:

        6.9: 630mm horní trubka + 100mm představec = 730mm

        7.9: 651,2mm horní trubka + 80mm představec = 731,2mm

        Pochybuju, že poznáš rozdíl 1,2mm.

        0 0
      • Jan H  

        Ten posed by měl být víceméně stejně „vzpřímený“ u obou modelů, pokud nevyměníš představec.

        v XLku:

        6.9: 630mm horní trubka + 100mm představec = 730mm

        7.9: 651,2mm horní trubka + 80mm představec = 731,2mm

        Pochybuju, že poznáš rozdíl 1,2mm.

        0 0
    • dummy  

      7.9 jsem vypustil z výběru, ale ještě se chci zeptat, zda je podle vás ospravedlnistelný příplatek 8 400 za 8.9? https://www.canyon.com/…-sl-8-9.html

      Oproti 6.9 má nový 2017 rám, 110 Rebu, SLX brzdy a kazetu, ale trochu pomalejší převod 2×11 + 200g nadváhu.

      0 0
      • MatS  

        Ja na svem GC AL SL 6.9 jsem menil brzdy na SLX. Puvodni brzdy jsem prodal zde pres bike forum. Takze suma sumarum jsem priplatil 900kc. Kdyz pripoctu kotouce tak jeste 400kc.

        Vidlici 100 nebo 110 je jedno. Centimetr zdvihu nemas sanci poznat a tech 110mm je prave kvuli vic polozene geometrii.

        Kazeta je spotrebak. Jestli deore nebo Slx je fuk. Rozdil par gramu. Funkcne stejne. Ja ted pod stromecek jsem si nadelil xt kazetu.

        Uprimne pokud ti vyslovene nejde o tu geometrii ramu, mi to prijde jako vyhazovani penez. Za ten cenovy rozdil muzes kolo mnohem lip vytunit a jeste odlehcit.

        0 0
        • dummy  

          Myslel jsem, si to, ještě jednou všem díky za rady a jdu do té 6.9, škoda že jsem ji nevzal už minulý rok o tři tisíce levněji.

          0 0
          • MatS  

            Ta stealth barva je fakt super. Měl jsem strach, jak všichni píšou, že se to blbě meje a zůstávaj fleky, tak vůbec nemám problém. Vošplouchnu zahradní hadicí a nechám okapat a hotovo.

            Ty brzdy jsem jinak měnil nejen proto, že občas s tím jedu v Alpách nějaký ten sjezdík, ale proto, že ty kotouče SM-RT56 mi přišly strašně měkký a při seřizování třmenů jsem za boha nebyl schopen to seřídit. Vždy jedna destička dosedala dřív a kotouč před ní uhýbal do strany a to jsem pístky v ruce měl rozchozený stejnoměrně. Tak jsem se nasral, koupil kvalitní kotouče a zjistil, že ty jsou kompatibilní jen s brzdami Deore a výše. Takže jsem za super cenu objednal SLX M675 přední i zadní. Zkrátil hadice a třmeny seřídil na první dobrou. Netušil jsem, že v kotoučích jsou až takové rozdíly. Na přední jsem nakonec i kvůli fakt tichému projevu při brzdění dal kotouč SRAM Centerline a to je paráda. Jen ta cena trochu vyšší. Ale příště si je snad překreslím do CADu a nechám vyříznout na laseru z kvalitní oceli :-) (a mnohem levněji)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.