• DeeDee71

    Možná to tu bylo, ale já to nenašel. Chtěl bych mít jasno v gramaření, jaký je rozdíl v tom jestli mám 15 kg kolo a 70 kilo (já), nebo 10 kg kolo a 75 kilo. Pořád je to 85 kg … prosím vysvětlit a nekamenovat.

    0 0
    • vikicek  

      když si dáš 3kg batoh na záda, pořád pofrčíš mnohem rychlejc, než mít ty 3kg navíc na kole .. ;)

      0 0
      • newbie  

        fakt?! :-) prosil bych nějaký odkazy – známýmu, co tohle tvrdil, se nepodařilo nic relevantního najít

        0 0
        • ememem  

          ani nemohol lebo je to samozrejme blbost, leda by sa jednalo o rotacne casti a aj to len za istych okolnosti.

          0 0
          • ememem  

            aha kua datum.

            0 0
          • Mr.Duck  

            DAtum nedatum, neni to blbost. Když to máš na zádech, nemusíš s tim nic dělat, do kopce to táhneš, ale má to vliv jenom na to, jakou silou točíš nohama. Když je to na kole, musíš tahat o ty kila víc přes každej kořen nebo kamínek. Teda za předpokladu, že nejezdíš pořád jenom v sedle ztuhlej jak šutr.

            0 0
      • JP3112  

        blbost. pokud ty 3 kg na tom kole neroztáčíš na nějaké rotující části, tak to není pravda. moment síly musíš překonat úplně stejnej. jde spíš o hmotnost částí na kole, které se točí. jedná se o tzv. moment setrvačnosti. markatní je v tomto případě vzdálenost hmotného bodu od osy otáčení ®, méně důležitá je hmotnost, ale taky hraje svoji roli. česky- čím těžší věci, které se otáčejí, ale hlavně čím dále jsou od osy otáčení (slovní znění zákona setrvačnosti je něco jako „moment setrvačnosti roste přímo úměrně s hmotností tělesa otáčejícího se kolem osy a přímo úměrně druhé mocnině vzdálenosti tohoto tělesa od této osy“ plus mínus). tolik k setrvačnosti, ta má vliv na zrychlení a zpomalování (ztěžuje je oboje).

        druhá věc kterou bereš v úvahu je hybnost. ale to je jedno už jsem se nějak rozkecal zase o blbostech. prostě ano, odlehčování má smysl, ale hlavně pohyblivých částí. to poznáš nejvíc na „živosti“ toho kola. pokud teda nejezdíš po rovině konstantní rychlostí.

        já osobně se chci propracovat nejdřív k funkčnímu kolu a až pak se budu zajímat o nějaký drobný gramy :)

        0 0
        • DeeDee71  

          díky,nechci gramařit, nezávodím, jen jsem v tom chtěl mít jasno …

          0 0
        • Georrge  

          máš pravdu, ale je tu jedno ale. Správě píšeš to s tím momentem setrvačnosti a že je závislý na hmotnosti a vzdálenosti od osy rotace, ale neplatí to jen u kol (tedy plášťů, duší, ráfků atd.). Pokud pojedeš po rovině konstatní rychlostí, nepoznáš rozdíl mezi 20kg kolem a 5kg kolem. Pokud ale pojedeš do kopce, nebo rychleji, tak pohyb není rovnoměrný, ale skládá se z neustálého zrychlování a zpomalování, je to takový tepavý pohyb, a tady na každé to malé zrychlení potřebuješ překonat setrvačnost kola coby celku, a čím je kolo těžší, tím větší setrvačnosti a víc vynaložené síly. Zároveň do kopce musíš akcelerovat těžší kola, což je další síla, no a ta hlavní je gravitační která tě táhne dolů.

          Další věc kde se projeví lehčí kolo je křivočará jízda. Prostě zatáčky, rychlé změny směru, hravá jízda. Zde totiž kolo coby celek nejede rovně, ale neustále mění směry, a zase – když měníš směr, musíš překonat setrvačnost a čím těžší kolo, tím víc vynaložené síly. Těžší kola (rotující) se zase chovají jako gyroskop, takže stojí další sílu s takovým kolem zatočit, naklonit ho nebo jinak mu změnit směr. Ona vlatně jízda na kole je soustava mnoha pohybů, které chaoticky mění směry, a tady všude se projeví hmotnost kola. Proto lehké kolo působí (doslova) lehkým a hravým dojmem a v terénu se s ním krásně pracuje.

          Toto samozřejmě platí i pro celé tvoje tělo, i to neustále mění pohyby, ale protože je těžké tak oproti kolu jen velmi málo, a hlavně jsi na dynamiku svého těla zvyklý, protože je s tebou non stop. Kolo je naproti tomu přítěž na kterou zvyklý nejsi.

          Aspoň tak to teda vydím já :)

          0 0
          • pelhrimov  

            Ještě je tu gyroskopický moment, ten si nádherně vyzkoušíš i v ruce: Roztoč se v roce kolo a prudce jej někam nakloň. Pozor, ať Ti nevypadne z ruky:) Hodně příkladů se nechá také najít Googlem http://www.youtube.com/watch…

            0 0
        • Rychlej turista  

          Je fajn, že jsi „blbost“ napsal jako první slovo, takže už jsem to dál číst nemusel :-)

          Blbost to samozřejmě není, protože z vlastní zkušenosti vím, že rozdíl mezi váhou, kdy jsem měl 75 kg a 70 kg je propastný. 75 kg mívám v sezóně, kdy už mi to jakž takž jezdí, ale k 70 kg jsem se vždy dostal jen krátkodobě, když jsem míval formu. A pokud má člověk formu, dokáže zajet i na starém kanapi. Pokud ale místo toho starého kanape má pořádné kolo, tak to zajede i s úsměvem :-)

          Abych to tedy shrnul: Pokud bude mít i s kolem vždy 85 kg, tak rychlejší bude, pokud zhubne a pojede na kole těžším. Gramaření má tedy výkonnostní smysl pouze ty, co už zhubli.

          0 0
          • Smazaný účet  

            tyvole, ted sem si te predstavil na cesticce mezi lesy jak lezis na kanapi, jis rohliky a odrazis se smetakem:D

            0 0
            • Rychlej turista  

              Ten výrok o tom kanapi jsem zcizil Buldovi. To ale nic nemění na tom, že je pravdivý :-)

              0 0
            • hribik A1  

              to už než sa učiť jazdiť na kanapi, by sa mi zdalo praktickejšie naučiť seba lietať na metle. počul som že sa to vraj dá na univerzite astrológie, duchológie a bosorológie (skr. UADB) v hornej súči :-)

              0 0
      • newbie  

        počítá se součtem hmotnosti kola a jezdce… takže podle tohohle kalkulátoru (kvalitu algoritmu neznám) by vikickovo tvrzení neplatilo

        0 0
        • DeeDee71  

          super, a teď jsem úplně mimo mísu … :-(

          0 0
          • newbie  

            mělo by být jedno, jestli kilo ušetříš/přidáš na jezdci nebo na kole, význam to má jen u rotujících částí (kola), těžší kola mají větší setrvačnost a pomaleji se rozjíždí (trošku zjednodušeně)

            takže gramaření je z větší části jen takovej doplňkovej sport k bajkům/silnič­kám :-)

            0 0
            • DeeDee71  

              „takovej doplňkovej sport k bajkům“ já si to myslel :-)

              0 0
              • newbie  

                :-D už jsem tady rok a půl, ale poprvé jsem se to odvážil říct/napsat nahlas

                0 0
            • Vilém  

              Kdyz pominu ty rotujici casti, tak se to jeste projevi treba pri prenaseni kola, nebo pri bunny hopu ap. Precijen je rozdil odlepit od zeme 10kg a 13kg, at uz je vaha kdekoli.

              0 0
              • t29  

                +1

                12 kg kolo se líp nakládá do vlaku, než 15kg stroj s 10 kg na nosiči :)

                0 0
                • pelhrimov  

                  No jak se to vezme, zase je to o váze těla bikera a jeho trénovanosti. Netrénovaný obézní člověk nenaloží do vlaku často ani sám sebe :)

                  0 0
                  • t29  

                    tak jsme zas u toho, co říká JakeF – čím víc je „živé“ váhy ve svalech proti „mrtvé“ váze sádla, kola, atd., tím líp :)

                    0 0
                    • pelhrimov  

                      NE, pokud trvá závod déle než 10 minut, tak je již přemíra svalů a to i na nohou přítěží. Svalovec s mizivým množstvím tuku nemá v kopcích šanci na úspěch.

                      0 0
                      • t29  

                        to už od gramaření utíkáme k závodění, ale souhlas

                        0 0
                      • mr.antik  

                        proto závodníci vypadaj jak… tak jak vypadaj :-)

                        0 0
                      • pelhrimov  

                        A to mluvím o kole, při běhu je to ještě přísnější, proto sprinty končí po 50s a 400 metrech. 800m často a 1500m určitě běhají již vychrtliny. Výkony Romana Šebrleho při závěrečných 1500m desetiboje jsou tak na okresní přebor, v současnosti, dříve by to nebylo ani na ten okresní přebor.

                        0 0
                • hribik A1  

                  no vidiš, keď som ja nedávno naložil svoju hajtru, prišli sme s meškaním lebo sme boli preťažení :-)

                  0 0
              • newbie  

                takže kdybych vážil 102 a kolo 12, bunnyhopnul bych výš, než kdyby 100 a 14?

                0 0
                • Georrge  

                  ano. Tvůj příklad ale není tak názorný, dám ti jiný. Vezmi dva lidi, jeden váží 60kg, druhý 90kg. Oba zvládnou udělat zhyb. A teď jim dáš oběma závaží tak, aby oba měli se závažím hmotnost 100kg. Střízlíkovi tedy dáš 40kg batoh, řezníkovi jen 10kg. Pro koho bude nyní obtížnější udělat zhyb, přestože oba váží stejně?

                  0 0
              • Smazaný účet  

                A kdybs chtěl opravdu gramařit na brzdách. Jaký by sis dal?

                Kotouče nebo diskovky? Ber že máš neomezenej rozpočet, můžeš šáhnout po těch nejlepších kouscích.

                Ale nehled na účinnost nebo na funkčnost.

                Prostě co nejmenší váhu.

                0 0
                • DaSnail  

                  Kotouče nebo diskovky?

                  0 0
                • Georrge  

                  nejlehčí brzdy jsou pořád véčka, u těch extra lehkých už bych se ale asi trochu bál pořádně vzít za páku :)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No sem se ptal protože sem byl onehdá na pohovoru na místo mechnika jízdních kol v jedné sportovní prodejně.

                    A vyplnoval sem tam test kde byla mimo jiné otázka, že když bych chtěl ušetřit váhu, tak jaký brzdy bych zvolil.

                    Jestli véčka nebo disky.

                    Dal sem odpověd Véčka, ale to je prej špatná odpověd.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      servisak vedel hovno a mlzil:)

                      0 0
                    • kubad  

                      nejlehčí kotoučovka má s kotoučem cca 230g a to už berem pořádnou ultrgramařinu. ( i cenově)

                      (těžší náboj, ale zase na V-čka je těžší ráfek takže se to srovná)

                      V čko má brzdá + bovden + páka třeba KCNC cca 150g

                      0 0
                      • Tina  

                        u Véčiek treba ešte pripočítať hmotnosť pivotov na brzdy + nejaké návarky na ráme do ktorých sa pivoty zašróbujú. Aj keď budú pivoty titanové aj tak budú podľa mňa ťažšie ako úchyt na kotúčovku.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak jak je to teda.

                          Pokud bys teda chtěla fakt úchylně gramařit, do čeho by si šla?

                          0 0
                          • mr.antik  

                            tak otázka je, co se dá vůbec koupit dnes za gramařský rám a vidli s návarkama. U ráfků.

                            0 0
                          • Tina  

                            Úchylné gramárenie ma už prešlo. Oplatí sa začať na kolesách. Ale napr. titanové dráty sú síce fajn, ale nevydržia dlho. Takže radšej Sapim Laser alebo CX Ray. ¼ahké ráfky, Alu niple, ľahké plášte s rozumným dezénom. Proste čo najviac znížiť obvodovú hmotnosť kolies. ľahšia kazeta. Aspoň oceľ na Alu unášači (Deore XT), alebo ak sú peniaze tak titanová XTR alebo ešte lepšie Sram XX.

                            Asi najľahšia funkčná kombinácia diskových bàzd sú Formula R1 Race s karbon páčkami a rotormi Scrub.

                            Titanové šróby všade kde sa dá.

                            0 0
                          • pendergast  

                            Keby som chcel úchylne gramáriť, šiel by som do kotúčoviek, ale keby som sa uchádzal o miesto mechanika, správna odpoveď je vždy ‚to najdrahšie, čo máme v ponuke‘.

                            0 0
                • Rychlej turista  

                  Z ráfkových asi hořčíkový Mrázek a z kotoučovek snad moje formulky R1 :-)

                  0 0
                  • pelhrimov  

                    Souhlas, R1 s karbonovými pákami a dal jsem si k nim lehké kotouče, protože se stejně z kopce bojím a jezdím pomalu, takže dopředu 160 a dozadu jen 140 mm. Titanové šroubky se daly sehnat za 22 Kč/ks, když se člověk snažil a trošku investoval a riskoval, teď už to nesleduji.

                    0 0
            • Rychlej turista  

              Není to jedno, protože se vůbec nebere v úvahu to rozhodující – pokles váhy díky ježdění, je spojen s obrovským nárůstem výkonnosti a to je faktor, který veškeré teoretické úvahy výpočty činí naprosto zbytečnými a nedůležitými.

              0 0
              • mr.antik  

                Asi tak. Ale já třeba na sobě 2kg nepoznám, na kole stoprocentně… Takže gramařit na kole smysl má vždycky (v rozumných mezích)

                0 0
    • jonti  

      Teoreticky je to stejne, ale lehci kolo poznas pri jizde v terenu, je sviznejsi a lip se ovlada. Vysledny cas o moc lepsi nebude, ale projevi se to v kritickych momentech jako je treba skok pres obrubnik, rychla zmena smeru a podobne.

      0 0
    • Pebe  

      tak ideálně by bylo mít těch 75kg a 10kg kolo, pokud ten rozdíl 5kg na těle jsou svaly ;-)

      0 0
    • JakeF  

      Teoreticky to vyjde nastejno, ale u dvou lidí stejný stavby (a teda i poměru W/kg) dá o 5kg těžší člověk vyšší absolutní výkon. Takže je samozřejmě vhodnější ta varianta, kde je víc svalů a míň mrtvý hmoty.

      0 0
    • newbie  

      vážně míněný dotaz pro místní gramaře… teda vlastně pro všechny, kdo jezdí dýl a tu hmotnost aspoň trochu řešej:

      kolik g navíc na kole (svým, který znáte a máte v rukách/nohách) poznáte? nebo si myslíte, že poznáte? 10 (asi ne), 50, 100, 200…?

      chápu, že v případě lidí, kteří závoděj (popř. si aspoň pro sebe měří nějaké trasy/úseky) má každý gram dolů teoretický smysl, který se dá vyjádřit v sekundách (je teď jedno, jak velkej nebo spíš malej), ale pro ty ostatní mi tady to vážení a řešení deseti gramů přijde jako trošku úchylný sport :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Nepoznám rozdíl mezi plnou/prázdnou flašku v rámu a dokonce jsem nepoznal ani shozených 400 g na pláštích…

        0 0
        • StuntJ  

          kacíř ! za to tě tu někdo umlátí tabulkami a grafy o kolik že procent to jede lépe a ! :o)))

          0 0
      • mr.antik  

        absolutně to poznáš hodně těžko, jedině při přímém porovnání. Já třeba přechod skoro 100g na plášti nepoznal (u 14kg kola), spíš jsem poznal rychlo vzorku. Jenže co se týká vážení – 20gramů na deseti blbých nepodstatných komponentech (gripy, páčky, nějaký šroubky atd…) ti dá najednou 200g.

        Navíc pokud je ta hmotnost zbytečná a nemá žádnou funkci, proč jí vozit… Jak to ale začne lézt do peněz, je to blbý. Ale zas máme různý příjmy, pro někoho je představec za 500 luxus, pro někoho lowend…

        0 0
        • newbie  

          chápu to v případě závodníků… chápu to i jako samostatnej sport v případě těch ostatních

          jen se mi prostě zdá, že se vliv těch ušetřených gramů hrozně přeceňuje :-)

          0 0
          • DeeDee71  

            tak nějak si to myslím taky …

            0 0
          • pelhrimov  

            Přeceňuje, ale hlavně se tomu snadno pohléhá. Ono ani některé způsoby provozování sportu nejdou racionálně obhájit.

            0 0
          • vikicek  

            je to zábava, nesmíš to řešit tak racionálně

            0 0
      • duk  

        500g na obovdu poznám, kolo je s těma těžšíma kolama o chlup línější. Jestli jedu s plnejma, nebo prázdnejma bidonama skoro nepoznám.

        0 0
        • duk  

          PS: Gramařím jen v rámci zachování/vylepšení původní funkce a životnosti.

          0 0
      • jecnak  

        V jednom kalkulatoru mi vychazelo cca 10min na 0.5kg pri stejnych parametrech kola na 240km a 5800m nastoupano (silnicni zavod). Kalkulator nedelal rozdil mezi jezec+lehkekolo a nebo lehkyjezdec+kolo.

        Pokud by to byla rovna casovka, je lehke kolo skoro na obtiz. Stejne tak je dulezitejsi aerodynamika. Dalsi veci je vahovy limit UCI (6.8kg).

        Z meho pohledu je na silnici vaha kola relativne min dulezita, do popredi jde spis aerodynamika, tuhost. Dalsi veci je, ze lehci komponenty jsou obvykle i kvalitnejsi (treba lehci plaste maji obvykle mensi valivy odpor)

        0 0
        • newbie  

          hm… :-) to už je gram o něco víc než sekunda – dík, mám aspoň základní představu

          0 0
      • pelhrimov  

        200g v celkové váze nepoznáš, poznáš 500g na kolech. Já jsem se to rozhodl vyřešit tak, že si stavím nový bike přesně s poloviční vahou oproti tomu současnému a nesednu na něj dříve dokud nebudu mít 68 kg při 180 cm, pak si myslím, že snad bych to mohl v kopcích poznat. Když jsem sportoval, tak jsem měl 64 kg, ale to již je nenávratně pryč, k tomu se zase třeba jednou vrátím až v konečném stádiu nějaké nemoci, pokud mne něco zítra nepřejede.

        0 0
      • black.horse  

        U statické hmotnosti bude záležet na umístění, 500g vody v bidonu poznám jen při nošení do schodů, při jízdě nikoliv, ale třeba když jsem vyměnil vidlici a tak úspora 300g na čumáku se projevila v hodně technických pasážích při manipulaci a nadhazování předního kola… ale zase změnu vnímáš první vyjížďku, během který si zvykneš a pak už to přijmeš za standart a máš po radosti:-)

        Takže bude i záležet na rozložení váhy, zřejmě vzdálenost od těžiště. A ještě do hry vstupuje tzv. neodpružená hmotnost, ale tam bude největší význam u DH/FR kol…

        0 0
      • Biker jak Pes  

        Těžko říct, při jízdě to moc nepoznám, spíš je to jenom subjektivní pocit. Ale prázdný bidon, když kolo nesu, už poznat jde…

        0 0
        • Georrge  

          kdyby ti ten bidon někdo najednou dal do nosiče když se zrovna budeš škrábat do kopce tak bys to poznal taky :)

          0 0
      • hribik A1  

        asi 20 000 g, proti vetru už 15 000

        0 0
      • Mr.Duck  

        No já když shodil 200g na přednim kole, z toho 130 na ráfku tak to znát dost. A s o půl kila lehčim zadnim kolem už se to kolo chová o hodně jinak, a o poznání ochotnějc lítá :)

        0 0
      • Ričmond1  

        Naprostý souhlas :)

        Já mám 82 a kolo 10. Kamarád má 75 a kolo 11,5. Když si kola přehodíme jedeme pořád stejně :D

        0 0
        • Georrge  

          a máte stejný vzorek na plášti? A posed? A to na tom jedeš krokem po asfaltu nebo ten rozdíl třeba zkusíš do kopce, v technickém terénu…?

          0 0
          • Ričmond1  

            Pláště máme podobné vzorkem, stejné rozměrem. Máme stejnou velikost rámu. A asi bych se tady nebavil o zkoušení na rovince před barákem, v lese, normální sjezdy, normální výjezdy:)

            Jenom jsem chtěl říct, že plus mínus kilo na kole podle mě poznat nejde. Pokud máš trochu v nohách tak 10kg nebo 12 kg nepoznáš.

            0 0
            • Georrge  

              no já shodil kilo na kolech, a v akceleraci a ovladatelnosti to šlo poznat hooodně. Pak jsem shodil další kilo na vidlici, a taky to šlo dost poznat, přední kolo bylo o dost snažší odlepit od země před překážkou. O přínosu při vycházení schodů s kolem nebo s manipulací v garáži snad mluvit nemusím :)

              0 0
              • Mr.Duck  

                Přesně tak. Taky bych si troufnul říct, že váha člověka je celkem irelevantní. Někdo může mít 100kg svalů, druhej špeků, podstatná je fyzička a síla(což třeba já nemám, a pak to tak vypadá). Vyskočit na obrubník bez kola dokáže každej, ať má 50 nebo 150kg a bez velkýho rozdílu. Ovládat a manipulovat 10 nebo 15kg závažim(=kolem) dokáže sice taky každej, ale rozdíl bude podstatně větší ve váze toho závaží.

                Přirovnal bych to k páce..hmotnost vlastního těla máš přímo u „zdroje síly“, kolo máš metr pod sebou, proto rozdíly na něm budou znát víc.

                Samozřejmě že mnohem důležitější pro výsledek než váha kola je síla toho, co na něm jede, ale hmotnost je relevantní z 95% jenom u kola.

                0 0
    • Štěpán  

      Já jsem pro to ukamenování ;-)

      0 0
    • Tina  

      Trochu sa zabúda na významný fakt a to pomer hmotnosti kola a hmotnosti jazdca. 60kg bajker bude mať s 10kg bajkom viac práce ako 75kg jazdec s bajkom o rovnakej 10kg hmotnosti. Dajte 21kg dieťaťu 7kg detský bicykel. Pre nás dospelákov by to bol superľahký bajk. Hmotnosť bicykla je však až 1/3 z hmotnosti dieťaťa. 75kg dospelý jazdec by v rovnakom pomere musel jazdiť na 25kg bajku. Preto existujú v niektorých športoch hmotnostné kategórie (napr. zápasenie, box, vzpieranie, …).

      0 0
      • faba  

        I u lidí záleží kde ta kila jsou. :-)

        0 0
      • jecnak  

        Velmi dobra poznamka.

        0 0
      • joejog  

        ať váží jezdec 60, 70 nebo 80 určitě se mu pojede lépe na 10 kilovým než na 13 kilovým kole. Jasně pár gramů poznat rozdíl neni, ale 1–2 kila už poznat je. Taky jízdní styl je podstatný, u downhillu hmotnost kola není tak podstatný jako u XC.

        0 0
        • Štěpán  

          Všechno je to v nohách.

          0 0
          • JakeF  

            Říkaj většinou ty, co jezdí na kolech za 100 tisíc a víc :D.

            0 0
          • roud  

            Je to sice v nohách ale kolo ti může hodně pomoct nebo přitížit jinak pokud se che někdo tahat s těžkou mrchou nebudeme mu přece bránit :O)

            0 0
        • mr.antik  

          u 60kg člověka se líp gramaří, protože nemusí až tak moc řešit odolnost komponent…

          0 0
      • JakeF  

        Zase on ten 75kg bude mít horší aerodynamiku :).

        0 0
      • Zdeno Micio  

        No nevím, takový Miguel Martinez se svými necelými 60-ti kily určitě s bikem neměl problém v porovnání s těžšími jezdci. Asi to bude zanedbatelný faktor a asi to nelze převádět na hmotnost dítěte, které se vyvíjí. Vždy bude hrát roli trénovanost. Pokud by to tak nebylo, tak jsou hmotnostní kategorie i v cyklistice.

        0 0
      • hribik A1  

        hehe, najrýchlejší bajk čo mám je ten najťažší.. lenže sú na ňom letné gumy (1,75, jemnejší vzor, na ostatných „zimné“ okolo 2,0)

        0 0
    • Neunzikger  

      Při manipulaci s náčiním a práci s těžištěm zvyšuje námahu vzdálenost hmoty od těžiště. Např. vstoje, držení 1 kg zátěže v ruce v připažení u těla je méně namáhavé než držet stejnou zátěž v předpažení.

      Proto poměr hmotností kola a cyklisty má vliv, byť hmotnost jízdní soupravy je shodná.

      Proto v členitém terénu (na silnici to je vpoho) 3 kg na nosiči s Váma „více cvičí“ než totéž v baťohu i když to těžiště zvedne.

      0 0
    • Jarque  

      Dneska jsem z kola sundal 0,8 kg (za 3500 hehe) a poznat to fakt je, a to hodně – všechno z předku kola, takže teď i na každým menším hopíku lítám jako albatros :) Mimoto i v akceleraci a manévrovatelnosti je to znát dost. V kopci to nějak extra nepozoruji. Hlavní výhodu vidím v lepším nošení biku do nevyjetitelných krpálků.

      0 0
    • Bjerndi  

      a proč nesundat i dres ? tam je úspora snadná…navíc ve smíšených závodech to může působit jako dovoléná testosteronová injekce :-P

      0 0
    • ondromed  

      Uvedom si, ze 5 kg cloveka je 5 kg hmoty, ktera kolo pohani dopredu. Naopak 5 kg kola navic je 5 kg materialu, co ty vezes s sebou. Na druhou stranu je ale podstatne, kolik z tve vahy je tuk a kolik svaly a slachy :-)

      0 0
      • pelhrimov  

        Kdyby by to bylo tak, jak říkáš, tak jsou na kole nejrychlejší kulturisti a to nejsou, ty přejede na jakékoliv plečce i ženská :) Gramařit je třeba nejdříve na svém těle!!! Tam u většiny diskutérů přebývá mnoho kilogramů.

        0 0
        • ondromed  

          No jasne, jsem to nemyslel uplne doslova… Proste zalezi, jak je to telo vyjezdene, no…

          0 0
        • kubad  

          no nevim nejrychlejsi sou nakole urcite sprinteri a to je celkem dost svalu :-)

          a vahy

          0 0
          • ondromed  

            Nejrychlejsi na 500 metru, nebo na 150 km v horach?

            0 0
            • kubad  

              koho to zajima :-) , a proc v horach? proc ne po rovine.

              0 0
            • pelhrimov  

              Na 500m asi už ne, to je na ně moc dlouhé. Výkony na distancích v jednotkách nebo desítkách metrů se neřeší na tomto fóru. Jinak z Brna z tréninků ve vodě mám zkušenost, že nedají pořádně ani 25m v bazénu, mají na začátku neskutečný odpich, ale po 20 metrech jsem si je vždy „docvaknul“.

              0 0
          • pelhrimov  

            Mark Cavendish někde uvádí 69–70 kg.

            0 0
    • jenkys  

      Nevím jak to je znát u nějakýhu už opravdu brutálního gramaření. Ale já začínal na celopéru z Kaufu. To mělo určitě přez 20 kylo a sotva to jelo. Potom jsem sehnal obyč starýho horáka za 2 piva. Tam jsem navážil 18 kylo a bylo to kolo neskutečně živější. O proti tomu celopéru se na tom konečně dalo „rozumně jet“. No a nyní mám to co mám v profilu. Uváděná váha prodejcem je 12,4 ale to je podle mě blbost, ikdyž nevážil jsem to tak nevim. A zase můžu říct, že to je o proti tomu co jsem jezdil dřív děsná střela. Takže já tu váhu rozhodně poznal ikdyž tady jsem se pohyboval v řádech kyl :D

      0 0
      • jenkys  

        Možná by bylo zajímaví zkusit vzít komplet kola z toho nynějšího biku co teď jezdím a dát to na některý to těžký co jsem jezdil dřív. Pak bych teprve mohl říct jestli jsem tu váhu cejtil z rotačních částí nebo z biku jako celku.

        0 0
      • lookie.dookie  

        Sundej rohy a „budes vážit“ 12,334 kilogramů. Dokonce se vejdeš i do soustavy SI… :-)))

        0 0
    • jenkys  

      Ty rohy jsem tam dal já sám, tudíž jsou nad rámec udávaný hmotnosti. V rámci možností jsem si ale připlatil aby byly pokud možno co nejlehčí. Je mě samozřejmě jasný že je to myšleno sarkasticky a stále nemůžu pochopit co proti rohům na vlajdách všichni máte, mě to přijde jako naprostej nesmysl.

      0 0
      • lookie.dookie  

        proti rohům na vlajdách nic, ale proti kylu jo… ;-)

        0 0
      • JakeF  

        Ále, pořád lepší rohy na vlajdách, než imitace karbonu ;).

        0 0
        • lookie.dookie  

          Možná si váhově pomohl, protože kolikrát je karbonový košík těžší než plastový :-)

          Karbon BBB 42g (http://kosiky-a-lahve.heureka.cz/…cage-bbc-09/)

          Plast PELLS P007 36g (http://kosiky-a-lahve.heureka.cz/…cage-bbc-09/)

          0 0
          • JakeF  

            Ty jsi taky dobře mimo, tohle je přesně ta imitace karbonu, ze který si dělám srandu… Karbonovej váží polovinu.

            0 0
            • lookie.dookie  

              To BBB? :-D píšou karbon, vidím karbon… Ale dál čtu slitina ALU. Nojo vedle…

              0 0
              • JakeF  

                Já vidím na první pohled akorát rádobykarbonovej potisk. Ale jak je vidět, na machrování je to dobrý, pořád jsou ještě lidi, co na to nalítnou :D.

                0 0
                • lookie.dookie  

                  Ten můj první štěk byl sarkasmus a pak narážka na ty info na webu… Na druhou stranu podle fotek z eshopů moc nepoznáš :-S I když ten „karbonový“ PELLS prodávají i v INTERSPORTU a tam je to poznat bez podmínky vyšších znalostí o karbonu.

                  0 0
                  • jenkys  

                    No na netu to vypadalo teda o poznání líp. Když to přišlo tak mě ta imitace přišla taky až úsměvná. Na fotce teda vypadá víc „real carbon“.

                    0 0
                    • kyl  

                      A je stavěnej tak na flašu 0.5l,s větší se mi dva rozlámali.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        0,7 l flaška úplně v pohodě, praskl mi po 4 nebo 5 letech používání.

                        0 0
                        • pepek  

                          Nepsal jsi tady kdysi, že tvým cílem je 800 km/rok?

                          0 0
                        • kyl  

                          Flaša 0,7l a po necelých 10km hlavně po polní cestě se jedna strana zlomila,další stejnej košík ale černej nevydržel o moc dýl.Třetí co byl kupovanej jako první drží dodneška a snese i 1l flašu.Možná nějaká vada v materiálu.

                          0 0
                • jenkys  

                  Já to kupoval kvůly dobrýmu poměru ceny, váhy a celkově design se mě líbí. Nebral jsem to kvůly tomu potisku. Za 169 korun píšou 36g to mě přijde slušný, ikdyž nevážil jsem to tak nevim.

                  0 0
                  • lookie.dookie  

                    vždyť jo… v pohodě. Já vozím daleko víc. V košíku mám obvykle bidon se šťávou a to je hned + 739gramů (když je horko tak x2). Prázdný potom 79g. Fór je v tom, že to vždycky uvezu :-)

                    0 0
                    • jenkys  

                      To gramaření je podle mě jen takovej placebo efekt. Stejně nepoznám rozdíl ani mezi prázdným nebo plným bidonem, což dělá přez půl kyla, tak natož abych poznal rozdíl v nějakejch pár ušetřenejch gramech. Ale pro ten dobrej pocit si prostě rád koupím v rámci možností to nejlehčí.

                      0 0
                      • lookie.dookie  

                        kila, ***** kila… ne kyla :´-((((

                        0 0
                        • jenkys  

                          Njn hold jsem místo školy asi moc bikoval :D Vím že je to ostuda, ale ne každej je hold rozenej češtinář. Víc se k tomu nehodlám vyjadřovat, páč to je tak trochu off topic.

                          0 0
                          • JakeF  

                            holt, *****, holt :D hold se vzdává

                            0 0
                          • lookie.dookie  

                            Tak tak, kyla jsou off… In je gram nebo-li tisícina kilogramu :-) Pomiň, jsem vystudovaný učitel, tak mně to kolikrát nedá…

                            0 0
                            • newbie  

                              :-) pominu „pomiň“, ale „nebo-li“ mi taky nedá, pane učitel

                              0 0
                              • nitraq  

                                Hele, newbie, teď jsem si vzpomněl, že jsem ti chtěl doporučit celozrnný těstoviny barilla, když si v tom vláknu špagety/těstoviny povídal, jak jsou všechny celozrnný a bezlepkový voškliký. Tyhle jsem testnul a když se dobře uvařej, tak fakt není poznat rozdíl:) Jen nevim jak cena, já je kupoval v Itálii za 0.8E pytlík.

                                0 0
                            • DaSnail  

                              tělocvik?

                              0 0
    • Delkim  

      když už se tu řeší ty „rotující části“, tak pak má vedle kol i velký efekt ušetřit co nejvíce na klikách a převodníku?

      a souhlasím s tím, že nejlevnější je shodit na vlastní váze :))) nicméně nejvíce asi gramaří ti, kteří tam už moc co shodit nemají, předpokládám tedy

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse