• koko0925

    Pro pořádek zakládám tohle téma, i když je o 1030 již zmínka v sousedním vlákně. Hlavní rozdíl oproti 1000 je větší výdrž vestavěného akumulátoru a možnost připojení dalšího přídavného Garmin aku + zase o něco lepší displej. Vše podstatné je v testu DC.

    • black.horse  

      Jak píšeš, hodně info je v testu od DCR a pro neznalé doplním odkaz

    • BB  

      zatím nikdo ? Koukal jsem, že už je v prodeji. Nějak to se mnou šije, ale když mám úplně novou 820 explore v srpnu vyměněnou při reklamaci. Naprostá spokojenost s ní, ale myšlenky krouží okolo většího displeje. Když bych viděl na OSM turistické značky, tak bych do toho snad i šel. To je jediná věc, která mě na 820 vadí, když jsem nakonec na b-f našel odkaz na OSM se zakreslenýma TZ, tak jsem zjistil, že na malém displeji 820 vidím pouze červenou a to ještě blbě. Tak až to někdo budete mít, tak vyzkoušejte prosím tuhle mapu https://garmin.v0174.net/download.php a dejte vědět. Díky moc. 820 explore dám za dobrou cenu :-)

      • Tencovozikmin  

        Dobrá cena za jednou reklamovanou je kolik?

        • BB  

          To byl zatím joke, když uvidím snímek obrazovky 1030 s pěkně čitelnými TZ, tak ti dám vědět.

        • Acanthophis  

          Vzhledem k tomu, za kolik se dá sehnat (ne-bundle) v německu si myslím hodně nízká…:)) – pokud bych měl 820, tak bych rozhodně teď neprodával, protože bych na tom prodělal gatě…

          • l.bily  

            Daj link kde sa da v v DE zehnat za lepsi cenu

            • Acanthophis  

              Např. https://www.bike24.de (porovnávám cca vs. koloshop / alza – a to mám u obou trochu jiné ceny…) :))

              • l.bily  

                bike 24 a aj bikediscont DE 600 euro, tak isto aj tu, neviem kde ja lepsi cena

                • Acanthophis  

                  Bavíme se o (nebundle) 820…:)) – tam vidím cca 300e (vs 8,5–9,5 v ČR) :)) – je jasné, ža na nový 1030 sleva ještě opravdu nikde nebude, když teprve přišel na trh… nicméně reakce byla viz výše na „dobrou cenu za reklamovaný kus“ :))

                  • l.bily  

                    ja sem myslel ze 1030 :), aj na 1000ky som videl zlavy, no bohuzial tu mam

      • RaBL  

        Ahoj, první screen je výřez z mapy.cz, druhý OSM Turistická z odkazu, třetí TOPO Czech v3 a čtvrtá z Garmin Cycle 2017.10

        Na displeji to ale tak pěkně vidět není jako na těch screenech, zejména ta zelená je téměř neznatelná. Za mě jsou nejlépe viditelné turistické značky na TOPO Czech.

        • milan.v  

          Druhá mapa z odkazu = v0174?

          Používám ji totiž a takto se mi nezobrazuje.

          • RaBL  

            Ano. Nepoužívám ji a takto se mi zobrazila v default nastavení.

          • RaBL  

            … ale je fakt, že ten displej s mapou vypadá poněkud jinak (co se týká barevnosti), než ten screenshot – viz příloha. Pokud jsi to myslel takto.

            • milan.v  

              Mám 820, tak to třeba neumí zobrazit takto, nevím.

            • jannk  

              Asi utopie, ale můžu si vybrat které elementy chci na displeji vidět? Mi třeba překáží vrstevnice, je to příliš mnoho čar, které nepotřebuji

              • MlokCZ  

                Vrstevnice se řeší tak, že použiješ OSM bez nich, tak to používám v 520, kde je to jinak šíleně nepřehledné. A do Oregonu mám pak samostatnou vrstvu vrstevnic, kterou si zapnu k mapě bez vrstevnic (abych nemusel řešit pro oba přístroje jiný zdroj OSM mapy).

              • RaBL  

                V nastavení je volba „Režim viditelnosti mapy“, kde když zvolíš „Vlastní“, tak se ti zpřístupní další volby nastavení – Urovně přiblížení, Velikost textu, Detail, Stínovaný obrys – tyto volby mají každá několik dalších položek – tak jedině tady si s tím zkusit pohrát. Nezkoušel jsem, z popisu není úplně patrné, co přesně která volba a podvolba udělá se zobrazením mapy, v manuálu jsem to nenašel.

        • BB  

          díky moc, velký pokrok oproti 820, i na té fotografii celého přístroje je červená a modrá TZ celkem pěkně viditelná. Zelená nic moc. Máš nějaké jiné obecné postřehy k 1030 ?

          • RaBL  

            Zatím si s tím víceméně hraju, já měl dosud Edge 800, tak pro mě je tam věcí jiných/nových poměrně hodně.

            Zatím dobře hodnotím viditelnost a velikost displeje, rychlost překreslování mapy už je použitelná i na hledání v mapě (jasně, na mobil to stále nemá, ale už je to i docela použitelné proti Edge 800 a Oregon 550 co jsem zkoušel).

            Docela se mi líbí i nové TOPO Czech v3 – možná je to i tím větším displejem, ale přijde mi to takové přehlednější.

            Jinak se spíš ptej na konkrétní věci co tě zajímají, pokusím se odpovědět, vyzkoušet…

            • BB  

              ta topo czech je v ceně, nebo tu jsi kupoval zvlášť ?

              • RaBL  

                v ceně

              • jannk  

                a je v cene i lifetime update?

                • RaBL  

                  Ne

                  • jannk  

                    To je nemilé, on-line mapy jsou aktualizované i několikrát ročně zdarma, tohle znamená dalších cca 700 ročně

                    • koko0925  

                      No ta CZ TOPO naposled nebyla upgradovaná asi 3 roky…

                      • jannk  

                        To je otazka jestli to je vyhoda nebo ne, sice je to levnejsi, ale pokud se v mem okoli neco zmeni (jako treba novy most jako nedavno Trojsky v Praze), tak cekat na aktualizaci 3 roky je na masli …

                        Muzu mit v 1030 soucasne OSM i jejich TOPO a prepinat?

                        • jecnak  

                          Muzes – v menu pristroje – mapove podklady a tam si zatrhnes, jake chces pouzivat. Mam takto nejakou automapu evropy a OSM jednotlivych regionu a TOPO CZ.

            • Libor 82  

              Zdravím, chci se zeptat na spárování se stravou ne a ne to tam dostat a mám to povoleny. u staršího modelu jsem neměl problém u sigmi rox 11 taky ne ale 1030 tam prostě nemůžu dostat

              • capo  

                Dle mého není třeba párovat 1030 ze Stravou ale Garmin Connect se Stravou? Pak cokoliv co máš v Garmin Conenct se ti dostane i na Stravu…

                • BB  

                  ano myslím, že jsem si ve Stravě nastavolal přístup do Garmin Connect. Jestli se dobře pamatuji, tak Strava si stahuje data k sobě a ne Garmin Connect do Stravy. Ale dělal jsem to před nějakým časem, tak bych za to nedal ruku do ohně.

                  • ememem1  

                    kazdopadne s pristrojom ako takym to nema nic spolocne. paruje sa pristroj s connectom a connect zo stravou

                • Libor 82  

                  Jo jo napsal jsem to špatně, spárovné to mám Connect se Stravou. Teď už se to ukládá automaticky a mám pocit že bez mého přičinění, ale nemůžu tam nahrát ty předešlé.

                  Každopádně dík

    • BB  

      Tak jsem do toho spadnul, nemohl jsem si pomoc a 1030 pořídil. První zkušenosti z víkendu v Alpách. Porovnávám s 820 Explore. Dobrá věc je, že firmware je plynulým pokračováním fw z řady 820. Ovládání má úplně stejnou logiku, takže tam jsou i stejné nelogičnosti, na které jsem si již zvykl. Má ovšem mnohem rychlejší procesor, start systému je bleskový. Možnost využití SD karty je i přes velkou vnitřní paměť taky jistou výhodou. Vlastní mapy mohou být na kartě. S kartou pracuje prakticky stejně rychle jako s vnitřní pamětí. Nepoznal jsem rozdíl při manipulaci s mapou v paměti a na kartě. Posouvá jí stejně rychle. Možnost plynule posouvat mapu jako na telefonu je asi největší výhodou a proto jde 1030 používat i na orientaci v blízkém okolí. Tohle se na malé obrazovce 820 a při kostrbatém posunu dělat nedalo. Asi největší rozdíl je v čitelnosti mapy. Mám na blízko dvě dioptrie a na 820 jsem při jízdě bez brejlí mohl sledovat připravenou trasu, ale ne detaily mapy. Na 1030 vidím i drobné lesní cesty a operativně měním trasu podle místní situace. Nastavování různých věcí v menu taky zvládnu bez brejlí. Ozkoušel jsem i novou funkci navigování po oblíbených trasách a funguje to dobře.Schválně jsem sjel z připravené trasy a 1030 vypočítal smysluplnou trasu a vrátil mě na původní trasu. Ne do bodu, kde jsem sjel, ale do logického místa pro pokračování. Naopak se mi nelíbí, že se mi vrátil nenáviděný virtuální partner, se kterým jsem válčil na 520 a kterého jsem se zbavil na 820 Explore. A tak ten je tu zase a zase nejde zlikvidovat. A taky bych dal přednost provedení v černé barvě, ta bílá se mi moc nelíbí, ale to spraví silikonový ochranný kryt, až bude v prodeji.

      • koko0925  

        Dík za postřehy. Kde jsi ho koupil? U nás ještě není ne?

        A jak to myslíš s tím partnerem? Vždyť ta stránka se dá zmizet, ne?

        • BB  

          minulý týden byl bundle na alza.cz. Toho virtuálního partnera jsem uvedl trochu jako joke. Diskutovali jsme o něm ve vlaknech o 520 a 820. Je mi jasné, že stránku lze vypnout, ale nelze vypnout společný start na začátku trasy. A jsem rad, když muzu v negativech uvést jenom takovou blbost.

      • madik  

        A je ten virtuální partner takový problém ze to zmiňuje tolik? Stránku vypnes ne? A pokud vadí občasna sipicka virtuálního partnera na mapě, tak můžeš změnit jeho průměrnou rychlost na nějakou sci-fi hodnotu, třeba 40km/h a mas klid :)

      • jako  

        ahoj, díky za hodně postřehů, právě procházím fází, kdy se rozhoduju, jakým způsobem budu svoje aktivity, hlavně na kole, sledovat – po dlouhých letech mě opustil polar CS400. rozhoduju se u garmina, mezi chytrými hodinkami a GPS, GPS vede. líbí se mi řada edge, myslím, že 820ka by mi úplně stačila, ale když už…, tak už radši 1000 nebo teď nově – 1030 (?). čas venku trávím převážně na MTB (1/3 objemu na silničce), trochu mám obavy z velikosti přístroje (pro velikost a ovladatelnost displeje samozřejmě supr) oproti dříve používaným „tacháčům“ – jezdíme ve všech povětrnostních podmínkách a i v míň prostupném terénu. pořizovací cena je nemalá, chci se rozhodnout dobře. přes názory jiných si vytvářím svůj vlastní.. posuneš mě někam dál?

        • BB  

          velikost přístroje 1030 je poslední akceptovatelná na řídítka MTB. Větší už by vadila. Na silnici si to umím představit bez problémů na tom speciélním držáku před řídítkama. Z hlediska velikosti je 820 lepší, ale je to na úkor použitelnosti mapy. Pro mě bylo na 820 v podstatě jedno, zda mám připravenou trasu na prázdné obrazovce nebo na obrazovce s mapou. To u 1030 neplatí, tam je už mapa použitelná. Jinak Garmin 820 i 1030 jsou velmi dobré přístroje. S 820 jsem si prošel řadou problematických upgradů firmware až k verzi 8.40, která je bezchybná (soudě podle mého způsobu užití). 1030 mě překvapil v tom, že dětské nemoci ve fm jsem neshledal.

        • RaBL  

          Já mám naopak pocit, že na MTB je to tak nějak víc „na ráně“ a mám trošku strach. Zvlášť s tím orig. držákem, kdy je to komplet vysunuté před řidítka. Spíš uvažuju nad něčím takovým + ten silikonovej obalfólii.

          • jannk  

            Na tohle staci ten drzak na predstavec na gumicky, co Garmin obvykle taky dodava. Nebo u 1030 uz ne?

            • RaBL  

              Někomu asi ano. Já mám krátkej představec a nemám seříznutou vidlici, takže se mi to tam nevejde.

            • MlokCZ  

              Na kratsi predstavec se ale 1030 uz nemuze vejit. Na 7,5cm predstavec kdyz mam k tomu jednu podlozku nad predsravcem (tedy nemuze edge presahovat nad krk vidlice), tak se mi tesne nevejde ani mensi 520.

              • RaBL  

                +1

                • BB  

                  Mám to na řídítkách, těsně u představce a „cítím se bezpečně“ :-)

                  • BB  

                    na řídítkách těsně u představce to vypadá asi takhle. Pro ilustraci a porovnání jsem tam dal Fenixe

                    • jako  

                      …tak už mám pravděpodobně rozhodnuto, díky! budu mít trochu problém s umístěním – krátký představec + vlaštovky. ale to se nějak poskládá. stejně uvažuju o nových řídítkách, změna by znamenala i delší představec. viděla jsem i navigaci na rámové trubce, když jsou lanka vedená vnitřkem, ale to vidím jako nouzovku..

      • ememem1  

        tak uz len poriadne mapy unas aj pi alpach a nie tie garminacke sracky a je.to :-)

      • ememem1  

        som to mal nahodou vcera v ruke.evidentne to ma ambiciu na posun smerom od cyklocompu k navigacii a orientacii co ma plusy aj minusy, zavisi od preferencii. pravda je, ze display je o dost lepsi, to zufale tukanie bez vysledku ako na 820 display sa tu nekona, panning a zooming docela v pohode, uz aj to rozlisenie sa da, aj ked furt je to horsie jak najobycajnejsi mobil. co ale kua fakt nedokazem pochopit, je ten naprosto zufaly sofware. odhliadnuc od mizernej kvality garminackych map aby sa do riti v gerete za 600 euri nedal zobrazit vyskovy profil s par zakladnymi informaciami.­....ako nech idu do prdele. (nehovoriac o par rozsirenych moznostich ako ma locus.) plus vsetky nelogicnosti ako napr. v prdeli zasita korekcia vysky (schvalne kde je). fakt by ma zaujimalo, ci to robi stale ta ista partia patlalov alebo si vzdy najmu novych co ako prvy krok preberu vsetko zle.

        • jannk  

          Ja teda 1030 jeste v ruce nemel, ale vyskovy profil trasy se da zobrazit od 510 (pokud byl v nahranem tcx/gpx) a korekce vysky vzdy byla v sekci GPS, kde mi i prijde logicka. Ale to je obvykle stejne irelevantni, protoze spravne je nastavit si do ‚locations‘ obvykle starty aby se korekce delala automaticky.

          (A srovnavat displeje mobilu a cyklopocitace je trochu mimo – zadny displej na mobilu by nevydrzel moje zachazeni s Garminem za jizdy). Cim ovsem nechci rict, ze Garmin je dokonaly!

          • BB  

            +1

          • ememem1  

            vid. odpoved bb. a co sa tyka odolnosti dispalya aj celkovej o tom nepolemizujem. aj ked teda to, ze ked prsi tak mi to blika hore dole jak drbnute aeni nastavenia podka toho kam to kvapne mi teda dost lezie na nervy.

          • MaPa  

            …ale vyskovy profil trasy se da zobrazit od 510 (pokud byl v nahranem tcx/gpx)… to sice jde, ale u některých přístrojů (E520) např. nejde měnit měřítko, takže nevidíš celkový graf ale jen pár km před sebe, což je lehce řečeno trapas. E820 už v grafu umí zoomovat, předpokládám že E1030 taky.

            BB – zbývající výškové metry jsou IQ pole nebo má něco E1030 navíc?

            • BB  

              není to IQ, je to normální volba pole v kategorii trasy

          • MlokCZ  

            U locations je velká škoda, že to dělá korekci pouze při startu aktivity. Uvítal bych korekce i při průjezdu daným bodem (a kdyby to tak umělo, tak si jich tam nahrál velké množství, takhle mám jen pár v místech kde začínám).

            • jannk  

              Ale to by uplne rozdrbalo zaznamenany vyskovy profil – proto to myslim nedelaji.

              • MaPa  

                Manuálně to jde v kontextovém menu, položka „Set Elevation“ a ručně vyplníš výšku. Tuším že to udělá zub v profilu :-(

                Předpokládám že Mlokovi by se líbilo kdyby to dělalo pro předem uložené Locations a dokalibrovalo to i už projetý výškový graf/záznam.

                • MlokCZ  

                  Dokalibrovat projetý záznam by bylo nejlepší, ale tam je otázka jak to udělat.

                  Budu mít např. kalibraci na startu (to mám i teď) a pak po 10km při průjezdu bodem zjistí chybu 10m na výšce. Ale už stejně neví, jestli se to tak změnilo průběžně od startu nebo až třeba v posledních 2km.

                  Dokalibrovat zpětně s tím, že by se to lineárně rozpočítalo po celé délce mezi dvěma kalibračními body by asi byla nejlepší dostupná možnost. Zuby by to vyřešilo zcela a to že by to přesně neodpovídalo realitě by už nevadilo. Pořád by to odpovídalo realitě o hodně lépe než když tam ta kalibrace není vůbec.

                  Já bych ale raději i se skokovou kalibrací a zuby v profilu než nemít tu možnost vůbec.

              • MlokCZ  

                Jistě, mohlo by to udělal zuby na profilu. To už by ale bylo o nastavení, jestli to tak chci používat nebo ne. Já bych to tak určitě používal i přes ty zuby, více mě zajímá aktuální výška během vyjížďky než profil.

                A pak i se zuby na profilu by se dalo poradit. Korekce by nemusela být skoková, ale pozvolná. Oregon, který umí korekce i během jízdy se s tímto problémem také musí vypořádat.

                U stařičké 60CSx to vyřešili tak, že do tracklogu se zapisovala výška dle gps hodnot, aby se to vyhlo větším změnám výšky, které způsobí korekční mechanismus (i když tam to nebylo skokově, ale plynule i když při dobrém signálu dost rychle, takže to skoro skok také udělalo).

                Já bych bral korekční mechanismus dle 60CSx + k tomu možnost sám zvolit, jestli se do tracklogu zapíše gps výška nebo výška dle korigovaného barometru.

                • jannk  

                  Tohle je myslim velmi dobra ukazka toho, cemu se rika „overengineered solution“ a cemu se vsichni po vzoru Apple snazi vyhnout :)

        • BB  

          Já bych řekl, že řadu věcí hodnotíš na základě nedostatečných znalostí. Třeba proč máš problémy s výškovým profilem ? Ten tam prostě je, pokud aktivuješ trasu, tak máš výškový profil. Garmin mapy mají stejnou kvalitu jako Open Street Mapy, protože je Garmin začal používat a například v mém okolí je tam každá pěšina a Garmin po ní naviguje. Kde je problém ? Na jejich mapách chybí turistické značení KČT, to je snad jediné mínus. Ale dá se stáhnout OSM s TZ KČT. Nebo pokud ti ani to nestačí, tak v balení je TOPO mapa ČR. Jo ještě k výškovému profilu, zjistil jsi, že kromě nastoupaných metrů jsou tam i zbývající metry stoupání ? Co ještě víc by si chtěl ???? Co je to „v prdeli zašítá korekcia výšky“ ? Ta se dělá automaticky, stačí než vyrazíš tak ho chvíli nechat a pokud vidí satelity, tak si to dopočítá, nebo si uděláš vlastní location, kde dáš přesnou výšku a on si ji při startu vezme.

          • ememem1  

            mapy-skusal si sa niekedy orientovat -nie navigovat tam je garmin ok – ale orientovat v neznamom a nie zrovna prehladnom terene podla osm mapy? ak to dokazes tak ok, ja to neviem. s locusom mi to ide bez problemov, dokonca si tym obcas vylepsujem predom pripraveny alebo stiahnuty track takpovediac on the fly priamo za jazdy.

            vyskovy profil – si ho pozri v garmine za 600e a trebars tom locuse za 7e a porovnaj co vidis a vidiet mozes.

            korekcia vysky – myslim tym za jazdy ked dojdes k ceduli a zistis ze skutocna je o dost inde jak co garmin ukazuje. niekde v alpach na kilometrovom stupani to robieva klidne 100m. ocakaval by som ze nemusim liezt do stvrteho submenu a to si este pamatat ze kam.

            zatial co male garminy su skor cyclocompy kde gps je bonus navyse takze sa to da odtolerovat, velke aspiruju ma navigacno orientacne zariadenia ale bohuzial soft to dost brutalne kazi. kym nebude poriadny tak budem nas dalaim garminom dost rozmyslat ked mi sucasny zdochne

            • jecnak  

              Zrovna tabule v Alpach u silnice jsou casto hodne mimo a Garmin je v tom nevinne.

              • ememem1  

                co ja viem, dake pricestniky snad ale seriozne cedule na chatach, sedlach a pod., mne to docela sedelo s mapou a obycajnymi sutaami. co byva casto mimo je garmin.

                pravdu povediac sa mi ale nepdarilo prijst na to, ci bere vysku z mapy, barometricky alebo z pripraveneho/sti­ahnuteho tracku ak navigujes podla neho.

                • jecnak  

                  Vysku bere z nejake kombinace barometru a gps. Presny algoritmus asi nikdo mimo Garmin nevi. S vyskou hodne pomuze mit zapnuty i Glonas. Zas to ale vic zere baterku. Jinak tvoje pripominky ke Garminu sdilim. Bohuzel nic lepsiho jsem zatim nenasel.

                  • ememem1  

                    nenasel lebo objektivne neni a preto ho mam :-). wahoo je tak na urovni g500 cize minim. 5 rokov naspat. sigma, mio a pod. skoda reci.

                  • MlokCZ  

                    Bohužel tady musím znovu zopakovat, že je problém v tragicky implementované korekci výšky. Už jsem tu psal několikrát, že stařičká 60CSx to měla implementované naprosto super a díky tomu měla pořád velmi přesný údaj výšky i za mizerných podmínek (algoritmus, který jsem vykoukal pozorováním chování už jsem tu popisoval).

                    Všechny nové Garminy přešly na mnohem jednodušší a ve výsledku velmi debilní korekce. Korekce pomocí locations je ještě z toho skoro nejlepší, ta je aspoň na startu přesná. Ale chybí pak zase v průběhu (a stačilo by aspoň povolit korekci při průjezdu zadaným bodem).

                    U Oregonu je to pak ještě horší. Ten sice umí korekce provádět po celou trasu, ale ještě s horšími výsledky.

                    Takhle jsem pak za mizerných podmínek měl třeba na dovolené v Jeseníkách extrémní chyby aktuální výšky:

                    • na 520 s korekcí na startu (tedy na začátku správná výška) jsem měl aktuální výšku při stoupání na Šerák ke konci stoupání o 50m mimo
                    • na Oregonu se zapnutou průběžnou korekcí byla chyba ještě o něco větší
                    • vedle jedoucí kamarád ještě právě se stařičkou 60CSx měl chybu 5m (což je na 60CSx extrém daný těmi mizernými podmínkami, v 95% případů co jsem ji roky používal byla chyba do 2–3m pro aktuální výšku).

                    Glonas mám trvale zapnutý u Oregonu i 520. Stařičká 60CSx ho ani neměla a přesto byla o tolik lepší v přesnosti aktuální výšky.

                    A to se vyplatí takový pokrok…

                    • jecnak  

                      Prijde mi, že když začínáš trasu na nějakém místě daleko od původní lokace, je třeba opravdu dlouho počkat než si spolehlivě stáhně almanach a načte dostatek družic. Pokud to neuděláš, z principu je pak zváště měření výšky nepřesné. K tomu se pak přidává drobná nepřesnost polohy, který v prudkém svahu nebo údolí znamená obrovskou nepřenost výšky.

                      • MlokCZ  

                        Tohle ani nemám. Já si vždy řeším výchozí kalibrační body pro začátek trasy. Jen zcela vyjímečně ten bod připravený nemám (připravuju většinou i na výlety typu tam vlakem a start z nového místa).

                        Větší změny počasí nejsou tak časté, takže chyba 50m u Edge 520 byl extrém a většinou to je do cca 10–15m, ale i to je dost ve srovnání se starou 60CSx.

                        Se starou 60CSx jsem nemusel řešit žádné kalibrační body, na startu jsem ruční kalibraci vůbec neřešil a vždy dojížděl domů s chybou aktuální výšky do 2–3m na kterou se to samo postupně zkalibrovalo během jízdy (a bylo jedno jak moc byla výška na startu blbě).

            • BB  

              na 1030 jsem to v neznámém terénu a s pomocí OSM mapy úspěšně provedl a to bez brejlí. Takže orientace OK.

              jsem dlouhodobý uživatel Locusu a jeho ovládání přímo nenávidím (pro mě složité a nelogické). Výškový profil je naprosto srovnatelný s výškovým profilem na Garminu, nevím co ti chybí.

              korekce výšky – garmin ji dělá na začátku před spuštěním aktivity, to vím určitě. O korekci během aktivity nic nevím, zda jí dělá nebo ne. Že by mě lítala výška ± 100 m na kilometrovém stoupání, tak s tím jsem se ještě nesetkal.

              Proti softu v posledních verzích nemám připomínek, vše funguje jak je napsané v manuálu. Například navigace podle oblíbených tras (heatmap Garmin) je naprosto supr věc. Nemůže se ti stát, že někde v lese narazíš na zarostlou cestu.

              • ememem1  

                ok, vec vkusu a nazoru.

              • jannk  

                Behem jizdy se nadmorska vyska bere jen z barometru, coz jsem overil tak, ze se mi v desti obcas ucpe vstup barometru a vyska se uz potom moc nemeni (nekdy vubec).

                • ememem1  

                  az take easy to nebude.

                • MlokCZ  

                  To se mi naštěstí nestává, ale i tak je to s korekcemi na h…o, jak si tu už po několikáté stěžuju.

              • MlokCZ  

                Korekce výšky má každá modelová řada Garminů jinak, jak popisuju výše.

                • ememem1  

                  nicmenej je to aspon podla vsetkeho pomerne deterministicka zalezitost, lebo mne to v nasich zemepisnych sirkach ukazuje viac menej konstatne odchylky, stara g500 mala cca +10%, 820 cca +5%.

                  • MlokCZ  

                    To ale teď píšeš o nastoupané výšce za celou trasu, ne? Aktuální výška (o té píšu já) nemůže mít pořád stejnou odchylku, když na začátku trasy je vždy správně. U 520 (a nejspíš i u 820) je chyba aktuální výšky daná výhradně změnou tlaku (když už nemá žádné další průběžné korekce a jen začne na počátku na správné výšce).

                    S měřením nastoupaných metrů problém u novějších Garminů problém nemám, tam je údaj velmi dobrý a ± stejný jak na 520, tak Oregonu, tak i stařičké 60CSx.

          • 01carbon  

            Prosím potvrdit to o nastoupených metrech a zbývajících m stoupání z „nezávislého“ zdroje. :-) Celkový výškový profil a pozici v něm to umí? Za předpokladu, že zadaná trasa má výškové údaje.

            • BB  

              Celkový výškový profil to umí, jen je potřeba zoomovat v obrazovce profil. Zoomuje se tak, že se klikne na číslo, které určuje měřítko pro příslušnou osu (vzdálenost, výška). Když odzoomuješ na minimum, tak na ose X je vzdálenost asi 100 km. Takže trasa do této délky se vejde na obrazovku celá a ukazuje ti tam pozici, kde jsi. Takže to mám nastavené defaultně na nejdelší vzdálenost a garmin profil přizpůsobí délce trasy tak, aby zabírala celou obrazovku.

              • ememem1  

                nicmenej to zoomovanie a s tym spojena zmena mierky je urobena tak zufalo, ze keby to urobil moj vyvojar tak ho vyhodim. (btw dik za tip onehda, v zivote by som na to neprisiel :-) ). a to, ze to po zmene nejde posuvat je dalsia cool feature.nehovoriac o tom, ze ked volade kliknem, tak by som ocakaval, ze za 600e ukaze kilometrovnik a vysku, nehovoriac o vybere regionu a pod. jak hovorim, soft garminuje katastrofa.

    • BB  

      Zjistil jsem jednu sw závadu. Po připojení k PC a synchronizaci pomocí Garmin Express s v profilu aktivity změní v navigaci horské kolo na silniční. Zajímavé je, že při synchronizaci přes mobilní aplikaci k tomu nedochází.

      • BB  

        Tak ještě upřesnění, nedělá to synchronizace, dělá to pouhé připojení Edge k PC a jeho nastavení do režimu mass device. Otestoval jsem nastavení jazyka, jestli to nedělá pouze při nastavení čeština a dělá to i při angličtině, tak doufám, že jim někdo dá echo a opraví to. Dal bych to na Garmin forum, ale přesto, že jsem přihlášený, tak jsem nenalezl způsob, jak tam zadat příspěvek.

        • tom.kh  

          Těch závad je tam povícero, stejně jako každá Garmin novinka… FW bude relativně ok tak po půl roce až roce od vydání na trh. :-) Tak to prostě je. Mě se zase 1030ka při každém zapnutí sama přepíná do angličtiny. Z režimu spánku OK, ale při celkovém vypnutí AJ. Neřeším – vím že to bude časem FIX.

          • BB  

            Nemůže to souviset s nastavením jazyka v Garmin Connect, nebo v mobilní aplikaci ? Já jsem nakonec nastavil angličtinu dobrovolně, nějak mi ty anglické názvy připadají srozumitelnější a navíc Garmin forum je v angličtině, tak mám přímou vazbu na to o čem mluví.

    • BB  

      Dnes nový FW 3.40 opraveno pár chyb, ale co je důležité pro nás, kteří přenášíme bezdrátově trasy mezi Androidem a Garminem, tak dnes byla publikována verze IQ aplikace gimporter pro Edge 1030.

      • Jarry611  

        Tato verze má chybu, při zoomování mapy se garmin vypne. Řeší se to i na foru garmin

        Prý by měla během krátké doby vyjít nová verze 3.8. která to opraví.

        • jecnak  

          Fakt s kazdym novym pristrojem takovy problemy. 1000ka byla to stejny v blede modrym.

          • black.horse  

            Nj, jako vždy:-( imho tohle je důsledek nedostatečné (resp. neexistující plnohodnotné) konkurence, která by je tlačila více se snažit, aby nepřišli o zákazníky…

          • 01carbon  

            Jenže jak vylezli s 1030, tak se nám doma začínají množit problémy s 1000. Nevím jestli to souvisí nebo nikoliv. Loni jsem se díval na počet vydaných firmware pro 1000 a bylo toho neskutečně mnoho.

            • jecnak  

              Reseni je zakazat update. Cely lonsky rok jsem update ignoroval, updateoval az ted nedavno. Jak to tak ctu, asi je zas vypnu.

        • IndyCZ  

          Bych nevěřil, že dneska někdo něco takového může vůbec vypustit do světa…

    • capo  

      Jen tak ze zvědavosti – zkuste někdo zda vás to upozorní na Strava segment když se navigujete po trase (a ten segment po ní vede) prosím.

      Edge 1000 tohle neumí – umí to jen s Garmin segmenty, na ty upozorní. Se straváckými ne. Na ty kašle.

      Jen by mě zajímalo jestli to má 1030 stejně…

      • IndyCZ  

        1030 už se Strava segmenty funguje.

        • koko0925  

          Pozor, capo se ptá když probíhá navigace! jinak samozřejmě 1000ka Strava segmenty zobrazuje. Ale ne když zrovna naviguje.

          • MaPa  

            U E520 ještě záleží zda byla navigace vytvořena na Strava Routes (pak ano, hlásí) nebo někde jinde

            • ememem1  

              to mate este dobre, mne v poslednom case segmenty vypadavaju, chytia sa a v polovicke schluss, ovela viac na ceste jak v lese. fakt je, ze ked ich pozeram uplne detailne tak sa s mapou presne nekryju. nicmenej fungovali a jedna sa o tisice krat prejdene segmenty. po uploade jazdy do stravy tam su ale pocas jazdy bohuzial casto lriam az pravidelne ne. dnez napr. zdochli 4 z 5.....soft od garminu je proste bomba.

            • capo  

              Jako že když se nechám navigovat po trase vytvořené v Strava Routes, tak mi pak bude fungovat i upozornění na Strava segment?

        • capo  

          I když probíhá navigace?

        • ememem1  

          otazka je, na co sa vlastne pyta. pokial na lajknute segmenty tak ok, viac menej to funguje az na to vypadavanie ktoreho su plne fora a bohuzial asi dva mesiace sa stava aj mne. dalsia vec je, ze vo svojej naivite som predpokladal, ze ked budem mat garmin online a strava pro, tak mi obcas tebars na zaklade globalnej heatmapy podhodi daky segment nech som hocikde. ani omylom. by ma zaujimalo naco cele live segmenty su, kedze tie lajknute sa daju preniest aj do devicov co live segmenty.nepod­poruju (g1000) a funguje to rovnako.

    • BB  

      Objevil se nový držák na přístroje Edge:

      https://www.garmin.cz/…ce-edge.html

      Umožňuje dát Edge nad krátký představec, což právě v případě 1030, který je větší a pro někoho může působit na řídítkách zranitelný, může být zajímavým řešením. Ještě info pro uživatele, kteří párují se smartphony Android, tak můj postřeh. Mám Samsung S8 a ten programově zabíjí aplikace na pozadí, když nejsou aktivní. I když jsem dal aplikaci Garmin Connect Mobile do výjimek, tak se Edge nespojí, pokud aplikaci neaktivuji. Vzpomněl jsem si, že někde nějaký vývojář psal, že často se řeší potřeba běžet na pozadí tak, že apka vyžaduje službu umístění a pak ji Android nechá běžet na pozadí. Tak jsem v telefonu zapnul umístění a stav se znatelně zlepšil. Sice párkrát mi aktivitu automaticky neuložil, ale to jsou výjimky.

      • koko0925  

        Hezkej, ale trochu levnej…

      • 01carbon  

        Pokud by to někomu prošlo rukama – můžete změřit (přiložením pravítka) vzdálenost os představec-řídítka?

        jinak

        http://www.vokolek.cz/…ini-garmin-/

        http://www.vokolek.cz/…tb-modular-/

        • MlokCZ  

          Na ty novější Barfly musím kouknout. Když jsem to řešil nějak čas zpět, tak žádný Barfly mi nevycházel tak jak bych chtěl (moc dlouhé od uchycení objímky).

          Co ale koukám na ten Garmin držák, tak to bude stejný problém. Zase moc dlouhé. Chtěl bych takové řešení, aby byl proti uchycení na řídtíkách posunutý do zadu (směrem k jezdci) naprosto minimálně (tzn. bude přečnívat konec ještě malinko přes řídítka dopředu), třeba jen 1cm.

          Ten Garmin je dle prvního pohledu tak 2,5cm minimálně, možná i ještě o chlup více.

          • MlokCZ  

            Tak na ten Barfly jsem už dříve koukal, to je pořád ten stejný. Ten je právě také posunutý o moc. Klidně bych bral i posunutí ještě menší než 1cm, mohlo by být i žádné. Tzn. pak by byl předozadně posunutý stejně jako na gumičkovém standardním držáku vedle představce, ale byl by hezky uprostřed nad představcem místo vedle něj.

          • 01carbon  

            Jsem dohledal mejl s p.Vokolkem. BarFly4 je „dlouhý“ osa řídítek-střed pro uchycení garmina 35mm. +/- 1mm – měřeno přiloženým pravítkem. Zkusím se stavit někde v prodejně Garminu, jak je dlouhý nový držák.

            • MlokCZ  

              To by mohlo být. Já jsem před časem, když jsem BarFly řešil si to doměřoval dle vhodné fotky a známých rozměrů a tak nějak to vycházelo.

              Garmin tam má dobrou fotku na změření a když jsem to udělal jen hodně orientačně (ani nepřenášel obrázek a jen změřil od oka na monitoru pravítkem), tak mi přijde, že to bude téměř totéž jako ten Barfly, tedy bude to hodně blízko 35mm. Takže zase bohužel nic co bych chtěl.

              • 01carbon  

                Potřeboval jsem to na e1000 na 70mm představec ale vidle má delší krk asi o 8mm nad představec a nechci to řezat. Také bych potřeboval kratší.

      • MlokCZ  

        No konečně zajímavý držák i od Garminu. Něco takového už dlouho sháním a nevybral jsem si nic ideálního ani ve spoustě exotické produkce za draho ze zahraničí (tím myslím mimo EU, kdy někdy bývá kromě proclení ještě i hodně drahé poštovné).

      • BB  

        Tak takhle to sedí na představci, který je 6 cm.

        • kandelik  

          Není tohle lepší?:

          https://www.aliexpress.com/…9983535.html?…

          Mom ho a funguje perfektně.

          • BB  

            může být, ale já bych na můj představec asi 1030 takhle nedostal.

            • kandelik  

              to neni na predstavec, ale misto vicka hlavoveho slozeni…

              • MlokCZ  

                To je ale pak hrozně posunuté směrem k jezdci. Podle mě pěkně debilní poloha, to pak není vůbec na očích. Už i ten Garmin držák (stejně jako Barfly) to posouvá k jezdci až dost.

                • MaPa  

                  Hlavně to pak jednoduše vykopneš kolenem…

                  • MlokCZ  

                    Já vím, stařičkou 60CSx jsem párkrát vykopnul kolenem když jsem ji měl v držáku, který byl na řídítkách. Byla o něco větší, ale i tak dozadu přesahovala pořád o něco méně než takové řešení posunuté dozadu.

                    To je také další důvod (kromě toho, aby to bylo lépe na očích), proč jsi ještě více posunutou dopředu i oproti tomu novému Garmin držáku nebo Barfly.

              • BB  

                já vím, že je to víčko, ale můj představec má takový tvar, že bych Garmina do toho víčka neupevnil kvůli tvaru představce. Jedině bych musel dát všechny podložky, které mám pod představcem nad něj a tím udělat místo nahoře. Ale to bych moc nerad.

    • BB  

      Tak nová verze fw 3.50 k dispozici a podle logu změn pro nás majitele nastane ráj nazemi :-) vše je prý opraveno.

      • atty  

        Nepíše to Garmin skoro u všech zařízení a všech nových firmware? :)

        Já bych to teda všem přál, ale dej vědět, až to reálně vyzkoušíš, zda je to tak skutečně, ale opravdu pravda… :)

        • tom.kh  

          Píše… Ale skutečnost je taková, že pár věcí vyřeší a zároveň rozhodí pár jiných… Zrovna jako teď už v předchozí verzi 3.4… Sice vyřešili problém se sklonem, ale udělali bug jako prase při zoomování v mapě, kdy navigace vytuhla a restartovala se. U té 3.5 je tato chyba už vyřešená, je na to už pár ohlasů od ostatních uživatelů 1030… Takže ještě dalších 10–15 verzí FW a bude to Oka. :-)

          • BB  

            Tak to jsi optimista, když čtu poslední příspěvky ve spřáteleném vlákně o 520, kde už jsou určitě u té 10 verze, tak mi běhá mráz po zádech, zlatá 1030 :-)

            • tom.kh  

              Ale jo, u Garmina nemám obavu, že by to nedotáhli do funkčního celku. Bohužel doba je taková, že se s tím musí honem ven na trh, protože pokud by další rok ladili FW, tak už to bude moc zastaralé. A nejlepší testeři jsou masy uživatelů. I tak ten vývoj nové vlajkové lodi trvá dva až tři roky. Takže teď už stejně běží vývoj Edge 1100… A jako s každou novinkou se FW podpora a přídáváni funkcí na předchozím modelu zásadně utlumí a už se jen lepí zásadni funkční chyby. Takže Edge 1000 už tolik FW nečeká.

              Zase u Garminu je ta výhoda, že spoustu funkcí přidávaji i po delší době. Ten vývoj probíhá… třeba jako u edge 1000 Group Track po dvou letech. To u konkurenčních výrobců moc vidět nejde.

              Že se občas něco nepovede, to je fakt. Ten systém je dost složitý a provázaný, takže určité komplikace a chyby budou vždy… ale časem jich bude méně a běžný uživatel často ani netuší, že tam je nějaký problém, protože ho to zrovna neomezuje.

              • BB  

                to máš pravdu, já sám patřím mezi oddané uživatele Garminu, takže nadávám tak trochu v dobrém a složitost celého ecosystému chápu. řada problémů ani nemusí být v samotném zařízení, ale často je v uživateli, který si ani nepřečte manuál. Často je manuál neúplný nebo blbě napsaný. Jediný pěkný a srozumitelný manuál na Garmina co jsem viděl, tak je od b-f uživatele MaPa na 520. Kdyby Garmin dělal takhle procesně orientované příručky, tak by měli o polovinu nasraných uživatelů méně. Co mě dlouho chybělo bylo takové všeobecné srozumitelné vysvětlení pojmů z oblasti navigace jako trackpoint, waypoint, coursepoint, track, route, location. Rozdíly mezi nimi a různá použití. Například to, že Edge reaguje na coursepointy a jak je do coursu dostat jsem se nedozvěděl od Garminů, ale od MaPa. A nakonec když se podívám na konkurenční produkty, tak vždy Garminu vše odpustím. I to testování na uživatelích.

        • BB  

          to pravda nebude nikdy, mě připadá, že ten jejich ecosystém je tak složitý, že prostě chyby tam budou vždycky. Když není chyba ve vlastním zařízení, tak je na serveru Garmin Connect, když není ani na serveru, tak je v Garmin Express a když není ani tam, tak je na sto procent v Android telefónu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.