• Rogosek

    Zdar. Prosím o vyjasnění jedné věci. Začal jsem trochu pokoušet silniční kolo a nějak mě to raflo. Koupil jsem bazarovku, která je ale celkem slušná, jen bylo třeba vyměnit pláště. Samozřejmě jsem šetřil a obul Schwalbe Lugano s drátěnou patkou. Teď tak čtu a sonduju, no a dozvídám se, že možná vozím 0,5 kg váhy navíc. Dotaz zní: můžu použitím plášťových galusek dosáhnout snížení váhy a lepších jízdních vlastností? A jak to vlastně funguje? Došlo mi, že galuska je vlastně nafukovací gumová „obruč“ – jakoby tlustá duše, kterou ale musim k ráfku něčim lepit. Klasickej plášť s duší je jasnej no a nevim, co ty plášťovky? To je jak galuska na normální ráfek a lepit se to nemusí? Je pro mě (95 kg) ta plášťovka vhodná a ušetřim jejich použitím aspoň 300 g váhy oproti Luganům s dušema? Díky moc za rady a sorry, jestli jsem někoho stupidním dotazem pohoršil:D

    • nooski  

      Plášťovka je výmysl Tufa. Jedná se o galusku, která má navíc patky, aby šla nasadit na plášťový ráfek. Oproti stejným galuskám je plášťovka o cca 70g těžší. V případě defektu se musíš spolehnout buď na Tufo tmel nebo vozit náhradní plášťovku, což si neumím moc představit.

    • p@X  

      Teď frčí pláště bez duší :) Pokud máš vnitřní rozměr ráfku větší jak 15 mm, tak to nemusíš řešit. Dlouhodobě tady myslím nikdo u plášťovek nevydržel. Jako jedinou výhodu vidím rychlost montáže, pokud to není poprvé :) Kup si gumy s kevlarovou patkou…

    • Vrci  

      Pokud nechceš měnit kola nebo ráfky za galuskové, kup si kvalitní pláště, pásky a duše. Na plášťovky se vyprdni. Není to cesta správným směrem.

    • Doktorzet  

      Můžu doporučit plášť continental gran prix 4000. Váha pláště je cca 200g. Dobrej plášť kterej jede a dcl i vydrží.

    • Rogosek  

      Bezva, díky za poznatky, ještě bych poprosil o následující: Pokud použiju plášť o hmotnosti 200 g + duši, jsem hmotnostně na cca 300 g na jedno kolo. Pokud použiju plášťovku, jsem cca na stejné hmotnosti. Jaké asi výhody/nevýhody má klasický plášť s duší oproti plašťovce?Děku­ju Vám.-)

      • jecnak  

        Nooski ti tu popsal nevyhody plastovek. Vyhody plastu jsou presne opacne plus ma na vyber z obrovskeho mnozstvi ruznych plastu a rozmeru a dusi (treba latexovych).

      • Mikikuba  

        Výhoda plášťovky je třeba při defektu. Chová se jako galuska a neslíkne se z ráfku. Kdo zažil v alpském sjezdu slíknutí pláště z ráfku po defektu nad srázem o tomhle zapřemýšlí. Nicméně uznávám že dobrých plášťovek vlastnostmi je pár viz Pulse, která se vyrábí jinou technologií než ostatní, Jinak co se týče defektu za 10 let jsem měla 1! který nezalepil Extreme tmel… Nikdy jsem náhradní plášťovku nevozila… Bajvoko mluvím za 10 let o -+ 150 000 km. Za všech podmínek mráz sníh voda vedro alpské passy nahoru dolu.Já na ně nedám dopustit. Jediný co je pravda že výběr kvalitních je zoufale malej. Jo a druhá nevýhoda je cena to uznávám. Prostě jsou drahé. Oprava defektu tmelem je na minutku a to samé je pokud člověk najde grif nandání. Vše je popsáno na webu Tufa.

        • bochov  

          Když maš za prdeli servisní auto tak není problém jezdít na galuskách i plaštovkach ja jsem od používaní plastovek upustil když jsem na ních měl podruhe defekt a ten slavný tmel byl nahovno a slapal jsem v silnicnich trerrach asi kilometr a potom si zavolal auto ten tufo zazrak jsem vyhodil a koupil plaste continental a jezdím dále.

          • bochov  

            A další vyhoda plaštovek je že se dají nafoukat na 12bar a více což na naších cestách není dobře dost to třiska v ČR je dobře foukat do 10bar hlavně na jaře

          • Mikikuba  

            Při tréninku teda fakt za zadkem auto nemám a trénink je 90% km.Čili tady seš fakt vedle…Ale tak ona ta tvoje odpověď už něco naznačuje viď :) Já jsem jen napsala tazateli moje zkušennosti za 10 let nic víc nic míň a je na něm jak si vybere. A nemusím to psát se sprostejma slovama…Nikdy jsem na 12 nefoukala. Podle mě to není optimální tlak pro jízdu:) Na ultra 8–9 a na časovku 10.

            • p@X  

              A galdy nevozíš proč, když stejně nevozíš náhradní plášťovku?

              • Singlespeed  

                Lepení galusek je voser :-) Plášťovku jen nacvakneš a hotovo. Čistá práce.

                • p@X  

                  Spíš odlepení a čištění ráfku.

                  • nooski  

                    S Tufo paskou krasna a cista prace.

                    • p@X  

                      Očištění ráfku od Tufo pásky krásná práce? Asi máš nějaký zazračný prostředek na lepidlo…

                      • Člověk a jeho svět  

                        Tak půl hoďky tomu dát musíš, aby to bylo úplně hlaďoučké, ale zase taková trága to není.

                      • nooski  

                        Zázračný prostředek se jmenuje fén a prsty. Za maximálně 10 minut není co řešit. Páska se nahřeje a pak ji krásně sundáš. Letos jsem přelepoval asi 5×. Pěkně v obýváku při muzice ;-)

                        • p@X  

                          Mi to teda z karbonu nešlo lehce ni fénem :) Většina lepidla zůstala na ráfku i když jsem to namotával na tužku, Extreme páska.

              • Mikikuba  

                Ráfky. Všechny sady plášťové – patery:) a nechci mít jen jedny, které nebudou zaměnitelná s ostatními. Na ultra musí být vše kompatibilní kvůli logistice případnému defektu či „poruše“. Kromě toho jsem zkoušela karbonová kola a jejich brždění v Alpách a podobně mě nesedělo. V únavě člověk má trošku jinou koordinaci a nemůže tak nějak laborovat jestli to brzdit v dešti bude nebo ne. prostě mi to nesedlo a šly po jedný sezóně z domu:) ale uznávám že to je individuální. Druhá věc je nandavání jak píše Singlespeed.

            • bochov  

              Dobře když foukaš do 10bar tak potom plastovka postrada smysl pokud je nafasuju.Pokud je mi znamo tak jedina vyhoda plastovek je ve vyssim tlaku zbytek je teorie a marketink ted se doufam vyjadrují slusne

              • Singlespeed  

                Na plášťovkách může být pro někoho zajímavé i to, že jejich koupí a používáním podpoří naše národní hospodářství a nikoliv indonézské, malajské, čínské atd.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Na plášťovkách máme doma najeto jen cca 60.000 km, takže určitě některá tajemství zůstávají skryta. Ale nechápu, proč foukat na 10 bar, když i mých 90 kg lehce uveze plášťovka se 7–8 bar a jezdit se nebojím ani se 6 bar. Lehčí váhy samozřejmě ještě méně (mí kluci začínali někde na 5–5,5 bar). A v tom vidím jednu ze zásadních výhod oproti plášťům (samozřejmě, bezduše posunuly soutěž ještě jinam) – nízký tlak a jedna vrstva bez vnitřního smykového tření plášť x duše, k tomu snadná montáž, samořešení defektů tmelem (nepoužívám Tufo, ale i ten celkem fungoval). A pak také obrovská rezerva na přehřívání ráfků třeba zrovna v Alpách/Dolo­mitech.

                Krom toho mi pořád ještě vycházejí základní akční plášťovky jako kilometricky nejlevnější spotřební materiál. Při závodech je to jinak, navíc jsou plášťovky značně limitovány v šířce.

                • bochov  

                  Ja jsem pouze popsal sve zkušeností s používaním plaštovek nic jiného a vnitřní smykove tření co je to za termin technikus proboha. vysvětlí to jsem strojař.

                  • bochov  

                    Plaštovky jsou stavěne na vyšší tlak ,který nenamaha rafek tudíž také menši styčna plocha běhounu s asfaltem tudíž tam foukat5,5bar je hovadina jizdní vlastností to nezlepši proboha uvažuj hlavou.

                    • mr.ricardo  

                      Mozna bys mel uvazovat hlavou ty, trochu nastudovat a zjistil bys, ze uz davno neplati, ze nafedrovana galuska na 12 znamena rychlejsi jizdu a lepsi jizdni vlastnosti.

                • Lada,s  

                  mě by teda zajímalo kolik takového „vnitřního smykového tření plášť x duše“ vzniká (jestli vůbec nějaké) a na co to má vliv

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.