• Rogosek

    Zdar. Prosím o vyjasnění jedné věci. Začal jsem trochu pokoušet silniční kolo a nějak mě to raflo. Koupil jsem bazarovku, která je ale celkem slušná, jen bylo třeba vyměnit pláště. Samozřejmě jsem šetřil a obul Schwalbe Lugano s drátěnou patkou. Teď tak čtu a sonduju, no a dozvídám se, že možná vozím 0,5 kg váhy navíc. Dotaz zní: můžu použitím plášťových galusek dosáhnout snížení váhy a lepších jízdních vlastností? A jak to vlastně funguje? Došlo mi, že galuska je vlastně nafukovací gumová „obruč“ – jakoby tlustá duše, kterou ale musim k ráfku něčim lepit. Klasickej plášť s duší je jasnej no a nevim, co ty plášťovky? To je jak galuska na normální ráfek a lepit se to nemusí? Je pro mě (95 kg) ta plášťovka vhodná a ušetřim jejich použitím aspoň 300 g váhy oproti Luganům s dušema? Díky moc za rady a sorry, jestli jsem někoho stupidním dotazem pohoršil:D

    0 0
    • nooski  

      Plášťovka je výmysl Tufa. Jedná se o galusku, která má navíc patky, aby šla nasadit na plášťový ráfek. Oproti stejným galuskám je plášťovka o cca 70g těžší. V případě defektu se musíš spolehnout buď na Tufo tmel nebo vozit náhradní plášťovku, což si neumím moc představit.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Teď frčí pláště bez duší :) Pokud máš vnitřní rozměr ráfku větší jak 15 mm, tak to nemusíš řešit. Dlouhodobě tady myslím nikdo u plášťovek nevydržel. Jako jedinou výhodu vidím rychlost montáže, pokud to není poprvé :) Kup si gumy s kevlarovou patkou…

      0 0
    • Vrci  

      Pokud nechceš měnit kola nebo ráfky za galuskové, kup si kvalitní pláště, pásky a duše. Na plášťovky se vyprdni. Není to cesta správným směrem.

      0 0
    • Doktorzet  

      Můžu doporučit plášť continental gran prix 4000. Váha pláště je cca 200g. Dobrej plášť kterej jede a dcl i vydrží.

      0 0
    • Rogosek  

      Bezva, díky za poznatky, ještě bych poprosil o následující: Pokud použiju plášť o hmotnosti 200 g + duši, jsem hmotnostně na cca 300 g na jedno kolo. Pokud použiju plášťovku, jsem cca na stejné hmotnosti. Jaké asi výhody/nevýhody má klasický plášť s duší oproti plašťovce?Děku­ju Vám.-)

      0 0
      • jecnak  

        Nooski ti tu popsal nevyhody plastovek. Vyhody plastu jsou presne opacne plus ma na vyber z obrovskeho mnozstvi ruznych plastu a rozmeru a dusi (treba latexovych).

        0 0
      • Mikikuba  

        Výhoda plášťovky je třeba při defektu. Chová se jako galuska a neslíkne se z ráfku. Kdo zažil v alpském sjezdu slíknutí pláště z ráfku po defektu nad srázem o tomhle zapřemýšlí. Nicméně uznávám že dobrých plášťovek vlastnostmi je pár viz Pulse, která se vyrábí jinou technologií než ostatní, Jinak co se týče defektu za 10 let jsem měla 1! který nezalepil Extreme tmel… Nikdy jsem náhradní plášťovku nevozila… Bajvoko mluvím za 10 let o -+ 150 000 km. Za všech podmínek mráz sníh voda vedro alpské passy nahoru dolu.Já na ně nedám dopustit. Jediný co je pravda že výběr kvalitních je zoufale malej. Jo a druhá nevýhoda je cena to uznávám. Prostě jsou drahé. Oprava defektu tmelem je na minutku a to samé je pokud člověk najde grif nandání. Vše je popsáno na webu Tufa.

        0 0
        • bochov  

          Když maš za prdeli servisní auto tak není problém jezdít na galuskách i plaštovkach ja jsem od používaní plastovek upustil když jsem na ních měl podruhe defekt a ten slavný tmel byl nahovno a slapal jsem v silnicnich trerrach asi kilometr a potom si zavolal auto ten tufo zazrak jsem vyhodil a koupil plaste continental a jezdím dále.

          0 0
          • bochov  

            A další vyhoda plaštovek je že se dají nafoukat na 12bar a více což na naších cestách není dobře dost to třiska v ČR je dobře foukat do 10bar hlavně na jaře

            0 0
          • Mikikuba  

            Při tréninku teda fakt za zadkem auto nemám a trénink je 90% km.Čili tady seš fakt vedle…Ale tak ona ta tvoje odpověď už něco naznačuje viď :) Já jsem jen napsala tazateli moje zkušennosti za 10 let nic víc nic míň a je na něm jak si vybere. A nemusím to psát se sprostejma slovama…Nikdy jsem na 12 nefoukala. Podle mě to není optimální tlak pro jízdu:) Na ultra 8–9 a na časovku 10.

            0 0
            • Smazaný účet  

              A galdy nevozíš proč, když stejně nevozíš náhradní plášťovku?

              0 0
              • Singlespeed  

                Lepení galusek je voser :-) Plášťovku jen nacvakneš a hotovo. Čistá práce.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Spíš odlepení a čištění ráfku.

                  0 0
                  • nooski  

                    S Tufo paskou krasna a cista prace.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Očištění ráfku od Tufo pásky krásná práce? Asi máš nějaký zazračný prostředek na lepidlo…

                      0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        Tak půl hoďky tomu dát musíš, aby to bylo úplně hlaďoučké, ale zase taková trága to není.

                        0 0
                      • nooski  

                        Zázračný prostředek se jmenuje fén a prsty. Za maximálně 10 minut není co řešit. Páska se nahřeje a pak ji krásně sundáš. Letos jsem přelepoval asi 5×. Pěkně v obýváku při muzice ;-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Mi to teda z karbonu nešlo lehce ni fénem :) Většina lepidla zůstala na ráfku i když jsem to namotával na tužku, Extreme páska.

                          0 0
              • Mikikuba  

                Ráfky. Všechny sady plášťové – patery:) a nechci mít jen jedny, které nebudou zaměnitelná s ostatními. Na ultra musí být vše kompatibilní kvůli logistice případnému defektu či „poruše“. Kromě toho jsem zkoušela karbonová kola a jejich brždění v Alpách a podobně mě nesedělo. V únavě člověk má trošku jinou koordinaci a nemůže tak nějak laborovat jestli to brzdit v dešti bude nebo ne. prostě mi to nesedlo a šly po jedný sezóně z domu:) ale uznávám že to je individuální. Druhá věc je nandavání jak píše Singlespeed.

                0 0
            • bochov  

              Dobře když foukaš do 10bar tak potom plastovka postrada smysl pokud je nafasuju.Pokud je mi znamo tak jedina vyhoda plastovek je ve vyssim tlaku zbytek je teorie a marketink ted se doufam vyjadrují slusne

              0 0
              • Singlespeed  

                Na plášťovkách může být pro někoho zajímavé i to, že jejich koupí a používáním podpoří naše národní hospodářství a nikoliv indonézské, malajské, čínské atd.

                0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Na plášťovkách máme doma najeto jen cca 60.000 km, takže určitě některá tajemství zůstávají skryta. Ale nechápu, proč foukat na 10 bar, když i mých 90 kg lehce uveze plášťovka se 7–8 bar a jezdit se nebojím ani se 6 bar. Lehčí váhy samozřejmě ještě méně (mí kluci začínali někde na 5–5,5 bar). A v tom vidím jednu ze zásadních výhod oproti plášťům (samozřejmě, bezduše posunuly soutěž ještě jinam) – nízký tlak a jedna vrstva bez vnitřního smykového tření plášť x duše, k tomu snadná montáž, samořešení defektů tmelem (nepoužívám Tufo, ale i ten celkem fungoval). A pak také obrovská rezerva na přehřívání ráfků třeba zrovna v Alpách/Dolo­mitech.

                Krom toho mi pořád ještě vycházejí základní akční plášťovky jako kilometricky nejlevnější spotřební materiál. Při závodech je to jinak, navíc jsou plášťovky značně limitovány v šířce.

                0 0
                • bochov  

                  Ja jsem pouze popsal sve zkušeností s používaním plaštovek nic jiného a vnitřní smykove tření co je to za termin technikus proboha. vysvětlí to jsem strojař.

                  0 0
                  • bochov  

                    Plaštovky jsou stavěne na vyšší tlak ,který nenamaha rafek tudíž také menši styčna plocha běhounu s asfaltem tudíž tam foukat5,5bar je hovadina jizdní vlastností to nezlepši proboha uvažuj hlavou.

                    0 0
                    • mr.ricardo  

                      Mozna bys mel uvazovat hlavou ty, trochu nastudovat a zjistil bys, ze uz davno neplati, ze nafedrovana galuska na 12 znamena rychlejsi jizdu a lepsi jizdni vlastnosti.

                      0 0
                • Lada,s  

                  mě by teda zajímalo kolik takového „vnitřního smykového tření plášť x duše“ vzniká (jestli vůbec nějaké) a na co to má vliv

                  0 0
        • ibisek67@gmail.com  

          Ahoj , prosím tě osvědčený typ plášťovek ?

          Děkuji Robert

          0 0
          • Mikikuba  

            Odolné Elite Ride a lehké rychlejší Elite Pulse. Já vozila na tréninky ty první na závody druhý:)

            0 0
            • Martin  

              jaký má jako plášťovka vlastně význam? kombinuje to přesně nedostatky obou systémů

              0 0
                • Martin  

                  no ale to je výhoda, která by se samozřejmě použitímn galusek neztratila a zůstává pořád těžší a méně pevný ráfek a přitom galuskově náročnější servis při defektu a nižší životnost

                  já prostě význam plášťovek nikdy nepochopil, tak buď chci výhody galusek nebo výhody plášťů, ale něco co kombinuje nevýhody obou?

                  0 0
                  • orm  

                    Tak nekdo uz ma plastova kola a nechce se mu prepletat. Galusky zas musis lepit. Plastovku nasadis ani ne za minutu. Chvilku jsem to vozil, nejake levne, nebylo to spatne, ale po tom co jsem sel domu 15km v tretrach, tak jsem se vratil k plastum s dusi a pozdeji k bezdusakum.

                    0 0
                    • Martin  

                      no jo, 15 km v tretrách, dobrej vopruz, jenže na dobře nalepený galusce dojedeš i po gefechtu, pomalu, opatrně, ale když je nejhůř tak dojedeš

                      0 0
                      • nooski  

                        Dojizdel jsem cca 20 km na uplne prazdne CX galde i plasti a teda nechci absolvovat uz ani jedno. Ale v obou pripadech jsem dojel

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tak pro takove pripady je vhodne vozit rezervni galusku ve stylu Tufo Jet 160g. Je velka jako vetsi duse. K ni bombicku a pak se da dojet bez problemu.

                          0 0
                          • Martin  

                            ani tu bombičku nepotřebuješ, já vozím miniaturní karbonovou pumpičku, je tam malá, že o ní v podstatě vůbec nevím + galusku Tufo 160 a jednu obroušenou provrtanou montpáku abych si při sundavání nalepené galusky nezničil palec, dohromady se to všechno vejde do dlaně, tj. jedna kapsička u dresu

                            ovšem stane se multidefekt a nezbývá než je po prázdný

                            jo a tou minipumpičkou je nafoukat pár atmosfér za trest, ale zase jde to a poměr toho kolikrát ji potřebuju a kolikrát ji vozím v kapce vychází v prospěch té miniaturizace a nízké hmotnosti

                            0 0
                            • kubad  

                              souhlas, ale všechno je to o tom kam jedeš jaké cesty , a jaké je případně k dispozici asistence na telefonu :D

                              podle toho vozím / nevozím výbavu

                              0 0
                        • Martin  

                          jak si dojel na prázdném plášti??? to přece sletí z ráfku hned

                          0 0
                          • kubad  

                            jde to, asi 7km jsem taky jednou dal ve předu, ale je to proti prázdné galdě opruz, musíš to držet rovně, jinak jde plášť dolu

                            0 0
                            • Martin  

                              já pláště nikdy nevozil, tak nemám zkušenost, ale domýšlím se že to moc nejde a bál bych se

                              0 0
                              • kubad  

                                lepší než šlapat s kufrma speedplay pěšky

                                jel sem tehdy jen testnout nějaké nastavení a řízl sem plášť z boku, netuším jak, prostě najednou rána a kolo na fleku prázdné, já bez ničeho :D

                                0 0
                                • Martin  

                                  jo, dřív jsem vozil jen Tufo extreme tmel, že ten spraví všechno, ovšem přesně do té doby, než jsem v galusce vyrobil z boku 2 cm dlouhou díru…

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    Kdyz se proste zadari, nepomuze nic, ani bezdusaky :)

                                    Ja zatim nastesti na silnicnich galdach bez defektu, ale po kazdy jizde vytahavam z Corsy kaminky posypu :)))

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      kolik si toho na silničních galuskách najezdil, že seš zatím bez defektu?

                                      to já bych se odhadem mohl dostat tak k číslu 100

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        Malo (cca 7000, silnicku mam chvili. Ale v dobe psani prispevku jsem s tim mel odjetou zimu, coz jsem povazoval za uspech bez defektu :) Ted mam na krizku jeden rezanec skrz a jeden pomaly defekt. To teda na galuskach. Plaste maji horsi skore.

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          podle mě mají pláště lepší výdrž, proto jsou preferovány cykloturisty, já vozím vlastně odjakživa galusky, čili nějakých 41 let, defekty jsem nikdy nepočítal, ale odhaduji tak 2 ročně, někdy víc, když jsem jezdil víc, výhodou galusek je vyšší bezpečí po defektu, nižší hmotnost ráfků i obutí a dříve to byly i lepší jízdní vlastnosti (to už možná dnes neplatí, nevím, tvrdí se to tady a já pláště nezkoušel)

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            Hele ono se blbe srovnava, chce to brat konkretni kousky. Jinak plaste jsou preferovany cykloturisty dle me hlavne pro jednoduche reseni defektu.

                                            Ja ted jako galdy vozim Sprinter Gatorskin, vyhovuje mi butyl duse a vyssi odolnost a furt je to pohodlnejsi nez vetsina plastu.

                                            Na „cykloturisticky“ zaplety jsem si po GP Classic koupil GP5000, protoze o tom vsichni basnili a jsem z nich totalne nasranej.

                                            0 0
                                            • Martin  

                                              já vozím Tufa Elite Jet 160 na kolech, které mám jako gramařinu do kopců

                                              na tréninky vozím Continental Competition Lightweight edition šířku 22

                                              a pak ještě Tufa Elite S3 215 a 225

                                              spokojenej jsem se všemi, u těch 160 je třeba počítat s nižší životností, prostě něco za něco

                                              0 0
                                              • JFtryall  

                                                To uz ale musis delat itinerar na kvalitu asfaltu ne? :-)

                                                0 0
                                                • Martin  

                                                  tak používám je tam kde vím, především na horské průsmyky v Rakousku, Itálii, to víš že kolem Prahy na nich radši nejezdím

                                                  0 0
                                                • deekay  

                                                  A to kolem Prahy to jeste jde, je fakt ze kdyz sem se byl svezt tam u vas, tak jsem pohcopil proc bys po silnici nejradsi jezdil na fatbiku :D

                                                  0 0
                                                  • Martin  

                                                    ono jak kde, musíš mít své trasy, které jsou ok, pak jsou ale místa, kde to fakt stojí za prd a je jich docela dost

                                                    hlavně že kolem dokola staví úplně zbytečné cyklostezky

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    No hlavne cyklostezky k nicemu, asfalt koncici na polnacce apod.

                                                    Ale ted toho dost kolem prahy opravili a smer Beroun, Krivoklat to jde. Ale je fakt, ze na Jet160 to nebude :D

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    mě třeba hrozně štve stav silnice z Jevan dolu na Stříbrnou Skalici

                                                    krásné místo, rád tam jezdím, ale kvalitní silnice jen po ty milionářské chaty v Jevanech, dál už jezdí jen póvl, tak ta silnice podle toho vypadá

                                                    0 0
                                                  • JFtryall  

                                                    U HK by se to asi celkem dalo, ale musis mit presne vytipovane trasy a hodne krouzit po stezkach. A ani tam to neni zadna vyhra- ruzne spary, vylezle koreny pod asfaltem atd…Ale v okoli UNO a Vysokeho Myta to je bez sance, stejne jako na ceskych horach. To se da vyjet akorat CHS. :-) Navic se rozjela sezona emulze a kameniva naplno, takze ryzi rocknroll na silnicce. :-D

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    Šumava je na tom dobře, jako by tam doléhal západní standard

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    Ja byl loni prave v orlickych, zamberk, letohrad, destne, rokytnice proste se tam mrcasit okolo.

                                                    0 0
                                            • Cavendish  

                                              Jaká je skutečná šířka těch 25mm Gatorskinů?

                                              0 0
                                              • deekay  

                                                25–26 dle tlaku a kusu

                                                0 0
                                                • Cavendish  

                                                  Sakra :) No nic asi to risknu. Musím mít maximálně těch 25mm abych měl ve vidlici a rámu dost místa. 27mm Dugast už prostě nebylo štont rozumně jezdit :(

                                                  0 0
                          • nooski  

                            Stejne blbe jako na ze CX galde. U plaste to bylo navic na zadnim kole. Akorat byl ten plast na vyhozeni. Klouzalo to jak prase a na kruhaci jsem mel bobky. Holt vicenasobny defekt, po tme a v zime se mi jit pesky nechtelo, tak jsem se kousl a dojel. Rafek kupodivu prezil bez ujmy.

                            0 0
                            • deekay  

                              Ja dojizdel asi 5km na prazdnem prednim CX bezdusaku (riznute zboku, mliko v mrazu nefungovalo). Nic moc zabava ale dalo se, lepsi nez jit pesky. Doma podlepeno a plast jezdi doted.

                              0 0
    • Cavendish  

      Máte někdo dlouhodobé zkušenosti s levnými galuskami jako Vittoria Rally, Tufo S33 Pro a S22 Speciál? Kolik toho vydrží a jak jezdí? Chystám si druhý záplety na silnici a první mám na pláštích, tak bych druhé rád na galdách. Čistě ze zvědavosti. Rally se nedá opravit tmelem, ale měla by jít rozpárat a zalepit. Máte s tím nějakou zkušenost? Tufáče zase poberou tmel. Díky za zkušenosti.

      0 0
      • Cavendish  

        Ještě bych sem zařadil Continental Giro a Schwalbe Lugano

        0 0
      • gemini  

        Na rally tuším nelze demontovat vnitřek ventilku – pokud plánuješ vyšší ráfky, nenašroubuješ nástavec…S33pro jsem vozil, ale v 24ce mi přijde, že vůbec nejedou. Ale zase za tu cenu poslouží a jsou dost odolný.

        0 0
        • Cavendish  

          Ne, budou to nízký hliníky. Na Rally je ventilek pevný, vyměnit nejde no. Proto mě zajímá to šití a lepení duše u galusek. Ty S33 bych bral jako poslední. Mají TPI 60/90. Ty S22 mají 120/240, ale zase jsou jen v 21mm :(

          0 0
      • jecnak  

        Na zimu jsem Rally vozil. Spatny urcite nejsou. Aktualne se daji sehnat i 25mm

        za 480 https://www.bike-discount.de/…5x622-445574 Jedou jak dobry plaste (ProRace 4. GP4000 apod). Rozparat a zasit jdou, ale nevim, jestli to ten cas stoji pri jejich cene. Leda by jsi je pichnul po par km. Leto asi zimu odjezdim na 32mm CX Tufo Dry Plus. Az o tolik pomalejsi to neni. Aspon potrenuju.

        0 0
        • Cavendish  

          Super, díky za názor. Zatím jsou to kandidáti. TPI 220, váha cca 310g a v Decathlonu jsem je našel za 430Kč. Kdyby vydržely 3–4 tisíce, není co řešit. A asi bych si je pořídil v 25mm.

          0 0
      • lunochod  

        To jsem takhle jednou zkoušel HiCC … po cca 100km to zasyčelo díra bočnice okraj běhounu aniž bych na cokoli najel to vím bezpečně …

        0 0
        • HonzaP9  

          Tak to mám přesně opačnou zkušenost – původně jsem používal S33 pro a oprav až dost. Pak jsem chtěl zkusit větší šířku, tak jsem koupil HiCC 28mm a od té doby klid. Zatím na nich mám najeto tak 2000km a vypadají furt dobře. Musím to zaklepat na dřevo. Ale je fakt, že to možná souvisí s tím, že úzké jsem foukal tak na 8bar minimálně a teď foukám jen tak nějak kolem šesti.

          0 0
        • JFtryall  

          To si mel dost smulu. To je snad jedna z nejodolnejsich galusek na trhu. :-)

          0 0
    • sused69  

      Zdravím. Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s galuskama Continental sprinter, nebo gatorskin. Doteď jezdím Tufa ,ale chtěl bych zkusit i něco jiného ale s butylovou duší, abych nemusel každý den dofukovat kola jak trotl. Ještě třeba Challenge elite ta by měla mít butylovou duši taky. Oboje 25mm. No a cenově max 1200–1300kč. Dík za názor.

      0 0
      • Cavendish  

        Podpořím dotaz, Jě nějaké srovnání Vittoria Rubino Pro a Conti Sprinter Gatorskin? Obě gumy jsou cca stejně cenově. Chci postoupit z Vitorria Rally dál a tak hledám lepší gumu. Ovšem bez latex duše.

        0 0
        • jecnak  

          Jezdím Corsa Graphene (latex duse) a treba proti Schwalbe One Pro jsou lepsi asi prave diky te latex dusi. I tak mi Schwalbe One prijdou jako nejlepsi galdy s butyl dusi.

          0 0
          • Cavendish  

            Už jsem na ně taky koukal. Vypadají fain. Jen hledám něco odolnějšího. Poměrně často jezdím po horších cestách, tak ať pořád nestojím s defektem.

            0 0
          • Petr Ch  

            Corsu Graphene na asfalt doporučuji,je fakt výborná.One Pro mám též vyzkoušenou,je taky hodně dobrá,ale strašně špatně se s ní brzdilo,rychle chodila do smyku- směs je strašně měkká,rosolovitá.Po necelých 2tis. km šla dolů,byla na ní jedna vybrzděná plocha vedle druhé,nebyl jsem schopen si na ni zvyknout.

            0 0
        • gemini  

          Vozím je od prázdnin v 25mm – sice jsem na nich zatím nějak moc nenajezdil, ale oproti Tufu ( vozil jsem takovou tu střední třídu ) od kterýho jsem utekl, mi příjdou super – pohodlný, držej a docele jedou. A lepení a montáž ( především demontáž ) mastikem magic je oproti tufo pásce skutečně kouzelný:-)

          0 0
        • Petr Ch  

          Mám osobní zkušenost se všemi třemi,které zde zmiňuješ.V jiném příspěvku píšeš,že hledáš něco odolnějšího na horší cesty,takže tam nejlépe vychází Gatorskin.Je to ale spíš základní guma,která je hodně nerovně vyrobená.Navíc defekt tmelem sice opravíš,ale po chvíli se obnoví.K Tvému účelu doporučuji Tufo Hi-composite Carbon.Pokud je místo v zadní stavbě,neboj se jít do šíře 28 mm.Oproti Gatorskinu méně háže a hlavně pokud náhodou píchneš(což je málo pravděpodobné),tak tím, že je duše zavulkanizována,je po defektu malá pravděpodobnost,že se znovu obnoví.Je prostě velká pravděpodobnost,že i po defektu ojedeš gumu do konce.

          0 0
          • Cavendish  

            Díky. Zní to jako pohádka. Ale trochu se bojím vlastností Tufa. Údajně moc nejedou a nedrží na vodě. Leč zkušenosti nemám, tak to nechám na povolanějších. Každopádně moc díky. Hi-CC si tu lidi hodně chválí skrz odolnost a km nájezd.

            0 0
          • Smazaný účet  

            A pořád to jsou na vodě klouzačky, nebo už Tufo konečně vymyslelo něco ze směsí?

            0 0
            • Petr Ch  

              Nevím, jak Tufo pláště,ale za sebe říkám,že Tufo galusky celým svým modelovým spektrem mají ve srovnání s ostatními výrobci galusek velice dobrou odolnost na vodě.

              0 0
              • Cavendish  

                Prolétl jsem pár zahraničních webovek a většina lidi se shodla, že na mokru prostě nedrží a nejedou ve srovnání se Sprinterem. Sice mám možnost koupit Tufo Hi-CC za 700kč kus, ale nevím jestli se někam posunu…

                0 0
                • kubad  

                  neposuneš

                  0 0
                • Alhas  

                  Tak to nevím,ale 2 kusy bych koupil.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    Jako že je mám koupit, nebo by jsi chtěl taky dva kusy?

                    0 0
                    • Alhas  

                      Za ty peníze ano, šířka 23 nebo 25, nejlépe celé černé nebo boky béžové.

                      0 0
                • Delkim  

                  Pokud to nemáš na závody, tak bych to nehrotil, když je mokro tak stejně jedeš opatrně, ne?

                  Respektive seš doma :)

                  0 0
                  • Cavendish  

                    No to jo :) do hnusu nevyjedu. Ale letos mě pár průtrží chytlo, tak proto se ptám :) Tufo Calibra Plus na vodě držela docela dobře, ale je to plášť a porovnat to asi úplně nejde. Na závody to nemám. Klasický pojezdění kolem komína

                    0 0
                    • well  

                      Jezdil jsem Vittoria, FMB a chvilku i Dugast. Vittoria Corsa je nejrychlejší, FMB Carbon nejpřilnavejší, Vittoria Rubino byla taková normální (asi jako plášť Conti 40000). Všechny měly jednu společnou vlastnost a to byla náchylnost na defekty. Lepí se na ně ostré kamínky a časem si najdou cestu k duši. Od Tufa jsem jel Elit S3 25mm a ta byla příšerná. Na nízký tlak nejela, na vyšší drncala. Nedržela. Pak jsem vzal Elite Ride 25mm a ta je přes stejný rozměr širší, drží slušně a velmi dobře jede. Není to taková lahůdka jako Corsa, ale je to konečně Galda odolná proti defektu. Dávám do ní pro jistotu trošku tmelu Notubes (osvědčilo se mi to už u Corsy, když jsem s píchlou galdu a tmelem dojel přes 100km i když na dost nízkém tlaku).

                      0 0
    • lunochod  

      Se Sprinterem mám dobrou zkušenost, guma je měkčí přilnavější ve srovnání s Tufo, ale že by to mělo mět volně duši si teda neuvědumuju, podle mě je to zavulkanizovaný v jeden celek.

      0 0
    • Chlebovnik  

      Doporučte bezdušák šířky 25–26. S-Works Turbo Road Tubeless 26C u nás asi neseženu, co jsem koukal. Takže Schwalbe Pro One Tubeless? Giant Gavia AC 0? Nebo něco jiného?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Nakonec jsem vzal GP 5000 TL, tak uvidíme. Pokud do jara nevyrukuje Spešl s novými Turby 2BR, tak nahodím Contíky.

        0 0
    • Cavendish  

      Zdarec, mám technickou. Jakou nití zašíváte galusky? Podařilo se mě po 300km píchnout Vittoria Rally a chci ji zkušebně rozpárat.

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Stav se s tím někde u ševce. Kus nějaké srovnatelné s origo Ti snad odstřihne. Mohl by poradit/pomoci i s lepidlem – aby se nehádalo s materiálem a současným lepidlem. Hlavně nevyrobit hrb – u hubených galusek, co se hodně foukaj, je znát.

        0 0
      • Martin  

        ufff, teď na mě dýchla těžká nostalgie… co jsme se to zašívali v dorostencích za komárů, když byla galuska vzácnost a i v oddíle se pro pár galusek vypisoval závod

        nítě si už nepamatuju, dneska tak nějak neřeším, po gefechtu galusku vyhodím

        0 0
    • Chlebovnik  

      Continental GP 5000 TL 25 mm = druhý nejrychlejší plášť testovaný na bicyclerollin­gresistance.com

      https://www.bicyclerollingresistance.com/…5000-tl-2018

      Pouze o ~0.6 W vyšší valivý odpor než celkem šlupička Vittoria Corsa Speed Open TLR a o 1.6 W nižší odpor než dušová verze GP 5000, která také nedopadla špatně – 5. místo celkově.

      Už aby bylo jaro a mohl jsem je nahodit. =)

      0 0
      • Sodoma  

        Jestli jsem si dobře všimnul, tak se to testovalo při zatížení 42kg, což mi nepřijde mnoho.

        0 0
      • Dimec  

        Ja je dnes nahodil. Zatim bez tmele, predni drzi, zadek unika lehoucce. Mozna ji jeste vypustim a umeju vodou at tam neni nencistota a drzi to i bez tleme nez prijde cas na letni kolo pak tam dam tmel at tmel nevyschne. Zatim jezdim zimaka. Staci mi 30ml schwalbe blue na kolo???

        0 0
        • Chlebovnik  

          To jsou pětadvácy? Dávám 30 – 35 ml Stana (= to samé). Do 28 bych dal spíš 35 – 40 ml.

          0 0
          • Dimec  

            25. Zatim to tam nedam zbytecne aby nevyschl. Az prijde na mazlika cas. Ted jezdim na starem.

            To pak musim sundat plast umejt, nahodit a dat novy tmel? Treba co 3mesice? Nemam s tim zkusenost.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Já loni trošku dolejval jednou za sezónu. Stan mi nevyschnul.

              0 0
              • Dimec  

                Jak to poznam ze mam dolejt. A jestli to pojede jak Corsa Speed tak to se fest tesim. Pac ja je loni mel galdy ale po 2 defektech jsem to vzdal za ty love. Prodal galuskove BoryOne a koupil Zippy plastove a ted jsem je prezul z obyc Corsa s dusi na tyhle bezduse. Corsa Speed plaste TBL byly udajne stahovane z prodeje, by me zajimalo zda by to s mlekem taky drzelo. Byly jak papir ale jeli, ja jako amater jsem fest poznal.

                0 0
    • Cavendish  

      Já se na to už asi vyseru :) 2× za 500km jsem píchl PŘEDNÍ galusku Vittoria Rally 23mm (110psi). Pochopil bych, kdyby to byla zadní. Je tam vyšší tlak, je více zatížená a přenáší se přes ní výkon na silnici. Ta ale drží jako by se nechumelilo…Oba defekty na relativně dobrém asfaltu. První zcela čistý, druhý s jemným posypem. V obou případech to byl tak velký defekt, že to vytrhlo bavlnu ven z běhounu. Na pláštích o stejné šířce a tlaku jsem defekt neřešil snad 5 let…

      0 0
      • well  

        Měl jsem stejný problém do doby než jsem koupil Tufo Elite Ride a dávám do nich pro jistotu ještě kapku Notubes. Teď bych teda ještě galusky nechal spát, na silnicích je moc nepořádku.

        0 0
        • Cavendish  

          Tak to si mě nepotěsil. Mám tu do zálohy Tufo Hi-CC 23mm. Ale asi je prodam a rovnou koupím Elite Ride 25mm. Hold budu honit krosku na galuskach než ten posyp trochu zmizí.

          0 0
          • macomb  

            Jezdím teď Tufo Hi-CC 23mm a spokojenost, mám okolo 95kg, našel jsem několik zapíchlých kamínků v galdě (přímo v běhounu) a pohoda (za sezónu jsem teda najel jen 2,5tkm). Pokud by ses jich přece jen zbavoval,tak bych je klidně za nějaký rozumný peníz vzal ;)

            0 0
            • Cavendish  

              Ze bych jim dal šanci? By se ti asi nelíbili. Mám ke v černo-bezové. Jsou ještě origo zabalené. Jsou živí dvě pásky Tufo. Kolik by si nabídl? :)))

              0 0
              • macomb  

                No, původně jsem chtěl černo-béžové, ale dneska už nevím, jestli bych je chtěl :-D

                0 0
      • Smazaný účet  

        Njn, konzerva těžký život má ;)) Občas člověk zaslintá nad hmotnostními parametry galuskových kol a galusek, ale pokaždé se utvrdím, že koupě plášťových kol byl dobrý tah. S conti 4000sII nebo s Michelin pro4 SC to klidně v nouzi proženu přes zabordelenou krajnici a s obutím to nic neudělá a to se jedná o špičkové pláště.

        0 0
        • Cavendish  

          Ale houby. Vysvětli mě, proč když ponechám stejnou šířku i tlak, tak mám pořad defekty. Celých 12 let jezdím 23mm pláště s tlakem kolem 100–110psi a defekt jsem měl jen velmi výjimečně. Pláště měli většinou 120–180TPI, současné galusky 220 TPI

          0 0
          • jecnak  

            Ja si myslim, ze Rally nemaj zadnou ochranu proti defektu. Nehodi se do zasterkovanych silnic.

            0 0
            • Cavendish  

              Asi nemá. Hledal jsem to na internetu a nic jsem nenašel. Takže nasadím Tufo Hi-CC co mám doma jako záložní. O těch všichni mluví jako o nezničitelných galuskách. Navíc ochranu mají. Tak uvídíme :) Sundání galusky jsem využil a přepletl zadní i přední kolo z drátu Pilar 2,2–1,8–2 na CN Spoke 494. Nemělo to tuhost. Hodnot narostla jen o 40g :)))

              0 0
      • raw 4  

        Dneska jsem pichnul 2 krát na 30 km…podruhem píchnutí a po nadávání následoval odjezd domů autem…

        0 0
        • Pajaa76  

          Na jaro vozím Durano Plus – sice nejedou ale zato jsou neprůstřelný :)

          0 0
          • raw 4  

            To jo ani nevím jak a kde… hlavně nasran.j protože to pěkně jelo..

            0 0
        • Cavendish  

          Já měl naštěstí kliku a domů jsem to měl jen 4km. Takže jsem to v klidu dojel po galusce. Dalo se jet cca 20km/h. Galda držela dobře, asi jsem se naučil lepit :D

          0 0
      • Petr Ch  

        Již desítky let vozím i na silničním zimákovi pouze a jen galusky. Na zimu na asfalt přichází v úvahu jen jedna galuska- Tufo Hi-CC. Bez nějakého přehánění- je fakt téměř nezničitelná. Vše ostatní jsou vyhozené peníze. Ještě přichází v úvahu Tufo S22, ta se ale dělá jen v šíři 21mm. Druhé výrobce nemá cenu ani zmiňovat. Mám to vše, za ta léta, vyzkoušené. Vittoria Rally je galuska vyráběná min. 20 let starou technologií a nemá tím pádem žádnou protidefektní ochranu, možná tak na papíře, v popisu produktu. Ta se akorát hodí na vintage kolo do vitríny, nebo na sraz.

        0 0
        • Cavendish  

          +1 díky za info :) Nasadím Hi-CC a budu drandit

          0 0
          • Petr Ch  

            Ještě, aby ten můj příspěvek měl nějakou hlavu a patu: vozím šířku 25 (28 nedovolí blatníky, potažmo rám) a při mé průměrné zimní hmotnosti 84kg foukám na zimákovi do HiCC, vzadu 5,5–6 a vpředu 4,5–5 barů.

            0 0
            • Cavendish  

              Dík,teď mám doma 23mm, až je sjedu tak nasadím též 25mm. 28mm by bylo už moc natěsno ve vidlici. Váhu mám cca stejnou. Tak aspoň mám srovnání :)

              0 0
    • kuzmovce2  

      Ahoj, za mňa veľmi dobré Tufo Hi Compozit 25mm, ale nezdá sa vám ak už je reč o Wittoriach, že nie je 25mm ako 25mm? Tie Wittorie sú oproti Tufom o kus väčšie.

      Peter

      0 0
      • tromboonen  

        Záleží i na šířce a tvaru ráfku (u plášťů), ale než Tufo je myslím širší kde co, co jsem viděl většina věcí od Tufa jsou užovky, nabušení na beton, stará škola, taky někdo odolné, ale hůř se odvalující, to jsem taky čet a zavrhnul je :)

        0 0
        • well  

          Problém Tufa je že slušné galdy Elite Ride a Elite Pulse stojí raketu, tak každý radši koupí ty mizerný levnější hadice S3 a Carbony a pak jsou pro ně všechny Tufa klump. Corsy jsou lepší galdy než Tufa, ale nic nevydrží a defekty přímo přitahují. Rubino jsou odolnější, ale už nejedou jako Elite od Tufa.

          0 0
          • tromboonen  

            Jo, já nic netvrdím, nejezdil jsem je (tufa), levný, lehký a úzký galdy, to bude problém vždycky, ne? Minimálně moc nepojedou… Já se koukal na pláště Tufo, před pár lety, pak teda šel do plášťů a teď i gald z opačného konce, cena 1200 a občas více za jeden kus, šířka 25, 27 a teď i 28 mm, galdy Vittoria Corsa G tuším 28 mm a jezděj super co mohu posoudit a snad i nebudou moc píchat.

            Mám kola co to snesou, že to slušně jede (kaučuk, latex atd.) je taková berlička pro ne vždy pořádně trénujícího a taky jezdím Brdy a okolí, i obyč okreska na vesnici je vyspravovanej tankodrom (na silniční kolo aspoň) no a v těch Brdech, tam i asfalt už kolikrát degeneroval na kousky a kamenivo, ale je to tam fajn, když je vedro nebo fouká a člověk tam dojede, tak v lese už celkem pohoda a spousta ex-vojenské cvičištní infrastruktury, ne že bych ji vyhledával, tu vojenskou, zvláště ruskou, ale jsou tam prostě slušný cesty (relativně) i „v divočině“ :)

            0 0
    • milan.v  

      Tak jaké jsou první zkušenosti s Continental GP 5000?

      Chystám se koupit nové pláště na žiletku a váhám, jestli koupit stejné držáky 4000ky s osvědčeným běhounem nebo už ty 5000ky.

      0 0
      • Paletz1  

        Včera jsem na nahodil, ale ještě nevyjel.....takže jen pro info váha mého kousku v šíři 25mm.

        0 0
        • Pajaa76  

          Docela těžký a přitom nic moc ochrana proti defektům…

          0 0
          • milan.v  

            Co se defektů týče, vyšly jen o malý kousek hůře než etalon kategorie 4000ky…

            Z jakého zdroje čerpáš?

            0 0
            • Cavendish  

              Asi odtud

              0 0
            • Pajaa76  

              GP4000 rozhodně nejsou etalon třídy co se týče defektů

              0 0
              • milan.v  

                Aha, takže mi, prosím tě, řekni, které pláště to jsou…

                Continentaly 4000 patří mezi etalony u standardních plášťů spolu s několika málo dalšími, viz. přiložený graf.

                0 0
                • Pajaa76  

                  Desítka prostě není pro mě etalon odolnosti proti defektu. A 245g a jen deset bodů je normální fail. Navíc velmi náchylná na boky. Koukni na Pirelli, Schwalbe, Michelin – jsou jinde. GP4000 se považuje za etalon co se týče valivého odporu a s tím bych souhlasil. Moje váží 225g a mají 15 bodů. Na kolech jsem měl kdeco včetně 3 modelů od Conti a prostě nechápu to hallo kolem GP4000.

                  0 0
                  • milan.v  

                    Dobře, bavíme se o normálním plášti pro takové to celoroční ježdění mimo zimy (pláště na jedničku) a využívané s dušemi?!?

                    No a to tvé doporučení na náhradu za 4000ky, abychom si tady jen neplácali játra?!?

                    0 0
                    • Pajaa76  

                      Co mi prošlo rukama:

                      Tufo: Giro Twix, S33, Elite – vše plášťovky

                      Conti: US, GP, G Sport, GP4000II, GF+GA

                      Vittoria: Roma 19 :), Open Corsa EVO-CX, Rubino Pro III, Diamante Pro

                      Michelin: Carbon, Pro2Race, Pro4 SC, Pro4 Endurance

                      Schwalbe: Durano plus

                      Tak místo GP4000 bych na normální ježdění doporučil:

                      Best value Michelin Pro4 SC – sada za 1290Kč Decathlon – mám zkušenosti a tak je můžu doporučit. Z těch co jsem ještě nevozil bych zkusil Pirelli Velo, Schwalbe One

                      A opět říkám, GP4000 nejsou vůbec špatné gumy, ale když to srovnám s Pro4 SC, tak s nižší hmotností mám lepší odolnost a to včetně náchylnosti na záseky či kamínky v běhounu (na to mi trpěly nejvíce Vittorie). Na závody bych si dnes vybral Corsa G+ s latexem – EVO-CX byla moje nejlepší guma co se týče pocitu.

                      0 0
                      • deekay  

                        A co grip tech Pro4 SC na mokru trebas? Treba Corsy G+ 4G (ne ta grip verze) mi prijdou, ze na mokru dvakrat dobre nesedi, oproti treba Conti Gatorskinu s black chilli (oboji teda galusky, ale to je fuk). Stejne tak Black Chilli funguje dobre i na plastich Conti GP Classic.

                        Je fakt ze z vittorek taham furt nejaky bordel. Z gatorskinu podstatne min a navic zatim mi nic neproslo pres Vectran.

                        0 0
                        • Pajaa76  

                          Nebojím se na nich – na Tufech jsem teda byl daleko opatrnější. Ty Vittorie prostě na to trpí, to jsem furt tahal ven zrníčka z běhounu. Gatorskin má tuší dvě vrstvy Vectranu pod běhounem a v testu 18b – tyto a nové Pirelly Cinturato (20b) bych bral na zimu. Michelin SC má jen jednu vrstvu podobně jako GP4000 ale má ji pevnější. Verze Endurance má stejnou jako SC jen ji má od patky k patce. Kdysi jsem si nechával kousek pláště pro srovnání, ale pak jsem dělal úklid a moc už mi toho nezbylo… mám tady u sebe Michelin Pro2 Race kde ta ochrana jde krásně vidět.

                          0 0
                          • deekay  

                            Jo je mozne, ze Gatorskin ma dve vrstvy. Taky je to proti Corse takova trochu hadice, ale ne tolik, jako Tufa. Ale jdem moc spokojen s gripem v jarnima podzimnim bordelu. Proste mam na Gatorech jistotu a to se pocita.

                            Contu GP classic maji taky tusim jen jednu vectran ochranu, jako GP4000 a uz mi to skrz slo. Normalnim posypem. Takze ta vetsi ochrana rozhodne neni v techto mesicich na skodu.

                            0 0
                          • deekay  

                            Tady je docela dost lidi nespokojenych s kvalitou tech Michelinu.

                            https://www.roadbikereview.com/…-course.html

                            0 0
                            • Pajaa76  

                              :) no a stejně tak stačí zadat do Googlu „gp4000 sidewall“ a máš čtení na týden – a na YT nechoď vůbec, naštvaných lidí je tam mraky.

                              0 0
                              • deekay  

                                Hmm taky pekny :) Vybrat dneska neco spolehlive je peklo. Ale to je holt dan za neustaly tlak na vyssi vykon (grip, valivy odpor, hmotnost).

                                Asi zustanu i pres zimu u tech galuskovych Gatorskinu. Zatim bezproblemu ,ale je tam stale to riziko neprijemnejsiho defektu, nez u plastu.

                                0 0
      • zarkow  

        Stávající 4000ky mi ještě minimálně tuto sezonu vydrží a pak bych je chtěl taky vyzkoušet. Údajně proti 4000kám jsou o cca 1mm užší, takže bych do rámu měl dostat i šířku 25 mm. Na srovnání jízdních vlastností jsem taky zvědavý.

        0 0
        • Paletz1  

          Aktuálně mám na kole vpředu 4000 a vzadu novou 5000ku. Fouknuto na 7 barů a po přeměření má starší na šířku 27mm a novější 25mm. Kola Vision Trimax T42.

          0 0
          • zarkow  

            Obojí máš asi v šířce 25 mm že? V tom případě by i pro mě do budoucna byly GP 5000 vhodnější. Až na tu cenu…

            0 0
    • tivgs  

      Ahoj, snad nebude vadit, když přihodím svůj dotaz sem, plášťů se to taky týká. Potřeboval bych typ na nějaký slušný plášť na svou cyklokrosu. Zatím jí používám jako zimaka s blatnikama a jezdím převážně asfalt. Ale rád bych s ní dával i nějaké štěrkovky a polní cesty. Na žádný extra terény jí tahat nebudu na to mám MTB. Myslím, že asfalt na tomto kole bude nadále převažovat, ale rád bych si jízdy prokládal i lehkým terénem… Chtěl bych něco v šíři 35. Ideálně kolem 500 za kus, ale jsem ochoten to až zdvojnasobit. Poradíte?

      0 0
      • milan.v  

        Já bych raději tip na typ… ;o)

        0 0
        • tivgs  

          No tak snad už to teď bude jasné jak jsem to myslel. A třeba někdo i odpoví… Díky

          0 0
    • macomb  

      Ahoj, mám dotaz za životnost galusek, mám Tufo Hi-CC, cca rok a 3k km najeto ( bez defektu) a chytl jsem první defekt (naštěstí jsem to zjistil doma před vyjížďkou, musel jsem to lapnout při minulé jízdě při dojezdu u baráku). Vizuálně mi přijde ještě použitelně, přijde mi že začíná lehce ploška, pár lehkých zářezů od ostrých kamínků. Jsou to moje první galusky, byl jsem s nimi spokojen a řeším, jestli mám tuto příhodu řešit tmelem, nebo raději (i vzhledem k tomu že začíná sezóna) vyměnit za novou? Bude se již riziko dalšího defektu neúměrně zvyšovat? Nebo s tmelem bez problémů sezónu (a dalších cca 3k) natočí? Nepotřebuju nutně ušetřit, ale zase zbytečně vyhazovat galdu v půli životnosti taky nechci. Spíš se chci vyvarovat případným problémům v průběhu sezóny. Díky

      0 0
      • Petr Ch  

        Neměnit. Zalepit a jezdit dál. Jsi ve výhodě, že opravuješ doma. Najdi si poškozené místo- případně z něho vyndej kamínek- a po aplikaci tmelu otoč kolo na díru a napumpuj. Nepíšeš kolik vážíš a jaké jezdíš tlaky, ale i přes tento defekt by měla jít dál galuska bez omezení používat a dojet až do konce pryže (výhoda Tufa oproti všem ostatním výrobcům).

        Pokud ještě nemáš tmel, tak ten od Tufa nekupuj. Za sebe doporučuji Schwalbe Doc-Blue.

        0 0
        • macomb  

          Ne, tmel ještě nemám koupený, díra je ta (větší) konkrétní na fotce (zkusil jsem lehce napumpovat, ucházelo). Vážím 95 kg, celou sezónu jezdím 7–8 bar na zadním kole a bez problémů (galda 23mm). Oki, zkusím toho doca. Díky

          0 0
          • Petr Ch  

            Ta Tvá váha a šířka gumy mění situaci. Pokud se defekt do cca 400 km v tom samém místě obnoví, tak nemá již cenu podruhé opravovat a rovnou vyměň. S Tvou hmotností napříště kup šířku min 25. Pokud půjdeš do ještě větší šířky, tak nezapomeň zkontrolovat, zda se vejde do zadní stavby. Jinak tlak vozíš správný.

            0 0
            • macomb  

              Jj, příště počítám s 25mm( po přečtení spousty infa na B-F), ale ani na 23mm nepociťuju žádný velký diskomfort (kolo jsem koupil na 23mm pláštích, proto jsem dal i 23mm galdy). A to jezdím na 60mm karbonech. Tak pokud by to tmel neudržel, tak samozřejmě galdu vyměním, nebo pokud by počet defektů přibýval.

              0 0
      • Mikikuba  

        V pohodě spravit a jezdit.

        0 0
      • Cavendish  

        Nalít Doc Blue a jezdit. Sezonu to dá

        0 0
        • macomb  

          Super

          0 0
        • orm  

          Pokud je to v zadu tak neda. Ten latexovy spunt se pri vyssim tlaku bude vytrhavat. Vlastni zkusenost :-(.

          0 0
    • Cavendish  

      Co na CX na velmi suché tratě, případně asfalt? Schwalbe S-One Evolution 30mm nebo Tufo Dry plus 32mm? Díky

      0 0
      • gemini  

        Challenge Dune

        0 0
        • Cavendish  

          Potřebuji galusku :) A Dune je v galuskové verzi za 2100Kč je trochu mimo cenou a výdrží. Nehodlám to měnit co 1000km. Proto se ptám pouze na Schwalbe a Tufo. Cena 25 a 35 Eur a nájezd podstatně větší :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Ještě se nerozlepily? Vzal bych je na lehčí graveling, ale co jsem tak slídil po netu, tak snad vše krom chicane se rozlepuje běhoun od spodku.

          0 0
          • gemini  

            Zatím drží…faktem však je, že na krosce aktuálně jezdím minimálně…

            0 0
            • Cavendish  

              Proč mě radíš drahou galdu, která má takovýhle problém? Nějak to nechápu…

              0 0
              • gemini  

                Já se s tímto problémem osobně nesetkal a popravdě jsem o něm donedávna nevěděl…vozím challenge na všech svých kolech a i přes to, že se mi pak pod kroskou v galerii někdo o tomto zmínil, nemám s nima žádný problém a hodlám je kupovat nadále. A protože jsem s jejich vlastnostma fakt spokojenej, tak je klidně doporučím…Rozhodně nemám v úmyslu Ti schválně radit šunt:-)

                0 0
                • Cavendish  

                  No dejme tomu :) Ale galdu za 2000 kupovat nebudu. Je to závodní materiál a já potřebuji něco, co chvíli vydrží. Proto ten dotaz na Dry a S-One.

                  0 0
                • tromboonen  

                  V tomhle Tě podpořím, mám 4 různé pláště Challenge (jedny CX a tři silnice) a výdrž mají zdá se skvělou, vlastnosti taky, včetně nedefektů, levné úplně nejsou, ale žádný extrém, max 1300 myslím… jde o to nejít do lehkých úzkých tenkých šlupek zdá se, ty já stejně nechtěl, mám to 25, 27, 28 a 33 (CX), galdy jsem od nich taky chtěl zkusit, ale nebylo moc informací od prodejců tady, oni vůbec moc neřeší komunikaci ani Challenge, tak jsou to nakonec Vittorky G, taky podobné a jsou s nimi vetší zkušenosti, zatím spokojenost, ale mám je sváteční. 2000+ za top galdu není taky drahé, ty Géčka taky cca tolik stojí, spotřebák je jinde, ale i vlastnostma podle toho co jsem našel.

                  Ty rozlepy nebo tragédie se dějou, hodně záleží na kombinaci s konkrítním ráfkem a na tom, jak zvládneš první nasazení než se to roztáhne, to je pruda, ale dá se to naučit. Jinak jak říkám, zdá se, že jsou určité typy, co na to jsou háklivé a jiné ne, ty širší a tlustší stěny s měkkou směsí i karkasem spíš ne.

                  0 0
      • Petr Ch  

        Galusku S-One Ev. mám. Do terénu bych na ní ale nevyjel. Ty různé fotky na netu strašně zkreslují. Ve skutečnosti ty kruhové „špunty“ jsou velmi nízké, prostě silniční dezén. Navíc šířka není 30 mm, ale necelých 28. Na Tebou poptávaný účel doporučuji Tufo Diamond 28 mm. Tufo je v současnosti dělá jen pro západní trhy. Běžně se dá koupit např. na Bike24, Starbike, Bike-palast. Stojí v průměru 29 Ojro. Je to úplně stejná guma jako Dry plus, akorát nemá ty postranní hroty. Udávaná šířka je 28 mm, skutečná 32 mm. Je to opravdu vše jako u Dry plus, mám je doma obě.

        0 0
        • Cavendish  

          Luxusní. Díky za tyhle informace. Moc mě to pomohlo. Na ty Diamond jsem se díval a moc se mě líbili. Jak to zvládá sníh a led? Ty postranní spunty asi trochu zlepšují vedení v terénu ne?

          0 0
          • Petr Ch  

            Píšeš-suché tratě, případně asfalt- tam se víc hodí Diamond. Pokud vezmeš Dry Plus, tak chybu neuděláš. Pro mé potřeby se mně víc v terénu i mimo více osvědčila Diamond. Případně vezmi od každé jednu a uvidíš.

            Na sněhu ji mám vyzkoušenou jen na silnici a oproti silničním dezénům je lepší. Přestože ji již dlouho používám, tak chování na ledu nedokáži posoudit.

            0 0
            • Cavendish  

              Jasný. dík. Já ten sníh zapomněl dodat. Letos jsem odjezdil sníh na Primusu a nebylo to nic moc. U Dry tu specializaci na sníh vyloženě píšou a k Diamond žádný povídání není.

              0 0
    • blackseal  

      Vyuzijem vlakno na mozno infantilnu otazku; je mozne pouzit (ako nudzove riesenie) dusu pre plaste s rozmermi 28 – 38 mm na plast 25 mm? Vdaka.

      0 0
    • grafik  

      Máte někdo zkušenosti se silničními plášti s bavlněným kordem? Viz obrázky. Uvažuju o těch specialized – budou ladit : )

      Díky za případné info.

      https://www.trekbikes.com/…320/p/12300/?…

      https://www.kola-radotin.cz/…turbo-cotton?…

      0 0
      • tromboonen  

        Ne přímo zkušenosti s těmahle dvěma, ale obecně co nejvyšší TPI (jakože jemnost tkaniny, počet nití v osnově) a směs co není tvrdá ani moc měkká a je tam něco proti propíchnutí vevnitř… hedvábí místo plátna neboi bavlny je ještě lepší, ale to už jsou detaily.

        Tyhle Spešly pro ně tuším dělá někdo jinej, ale jen pro ně, valivý odpor mají hodně dobrej, ale jestli se dobře pamatuju jsou spíš lehčí, tenší stěny a ne super odolnost, spíše na lepší cesty, ne taknodrom a ne do suchého terénu jako jiné. O Bontragerech nevím, top musí být relativně nové… a skinwall líp vypadá a jezdí rychlejc, to ví každy :)

        Mrkni případně i na ty Challenge, sorry, jinak se snažím je sem necpat. Dívej se vždy po variantě s vyšším TPI a něco širšího a odolnějšího, mám Strada, Parigi Roubaix a ještě jedny čistě silniční, ale všem nevadí ani hodně rozbito, lehký terén a dokonce ani ostrej gravel, samo, že spíš za sucha a ne bezhlavě, ale na to nejsou určené.

        0 0
    • Cavendish  

      Vittoria Strada Na dekáči se objevila zajímavá galda od Vittorie. Latex duše, 260TPI, ochrana proti propíchnut, 275g a 430Kč. Běhoun je nápadně podobný modelu Rally. Na stránkách výrobce o tomto modelu ani slovo. Mátě někdo tušení oč tu běží?

      0 0
    • Cavendish  

      Technická. O víkendu jsme řešili problém. Kamarád chtěl na kola Vittoria Rally ale má 50mm karbony. Jasně že jsme to tam nedostali, protože Rally nemá vyjmatelný ventilek a tak nejde nainstalovat prodloužení. Jenže jemu to nedalo a šel do servisu, kde mu řekli, ze i na tohle existuje prodloužení. Mě se to moc nezdá. Máte někdo zkušenost? Díky

      0 0
    • Cavendish  

      Challenge Elite 25mm. Máte někdo změřeno skutečnou šířku? Díky

      0 0
    • Dimec  

      GP 5000 TL bezduse naprosto luxus. Mam 4000km bez jedineho defektu. Vozim ZIPP 400 NSW, mleko Schvalbe Blue. Pocitam tak 1000km a budu menit zadni gumu. Jedine co, tak musim dofoukat. Jezdim cca 6 baru tlak. Pohodli a jedou.

      0 0
      • deekay  

        Ja zkusil GP 5000 normalni, bez TL a ta guma mi absolutne nesedla teda. Bocnice jsou hodne forove, za dve vyjizdky 3 rezance z boku z toho jeden finalni, guma na odpis…Ani jizdne mi to moc nesedlo, sice je to hezky pohodlne jak to tlumi (asi ta jejich special vrstva), ale na rafkach s vnitrnim primerem 15mm ma ta guma divny profil.

        Mozna je ta TL vyrazne vic odolna a jsou delane na moderni siroke rafky.

        0 0
        • JFtryall  

          TLR 5000 maka velmi dobre a kluci to vozi treba na Enve, ktere ma tusim 22 nebo 23mm vnitrek a ok. A je to jedna z nejrychlejsich pneu na trhu. O dusove verzi bych neuvazoval.

          0 0
          • deekay  

            Tak ja to chtel nahodit na aksia jako cestovni kola, prave s tim ze to pojede pekne. Akorat ono to jede, kdyby to furt nedefektilo… A ten profil… musel bych cekat nez se to trochu ojede a bude kulatejsi, protoze ten prostredek dela takovou strisku. Jinak ja nezavodim, takze to jestli je to nejrychlejsi na trhu o 5w je mi putna, chci se na tom citit dobre, coz jsem se na tom necitil :)

            O dusove verzi bys neuvazoval proc? Prave kvuli nizsi odolnosti? (bereme to tak, ze kola nejsou bezdusova).

            0 0
            • JFtryall  

              No prijde mi brat drahe pneu v neTLR uz trosku zbytecne. Je to lehky, defektis a ja mam z dusi fakt strach na vysokem tlaku. Navic kdyz to kolo umoznuje, tak je nejlepsi vzit nejake sirsi hladke, kolem 30–32 realne sirky a dat to na bikovy rafek typu XR331 nebo neco podobneho. A je to spolehlivy kombo. Otazka je, jestli uz pak fakt neni lepsi bezny gravel nebo nejaky 29er dojizdec, ktery ma sirokou vyuzitelnost. Ale to je spis na konkretnich preferencich. Ja moc nemam rad takovy ty obyc silnice za kazdou cenu, nadela to vic skody, nez uzitku. :-)

              0 0
              • deekay  

                Hele uznavam, moje chyba co jsem vybral, ale melo to byt proste plaste na nahradni kola (aksia), kde jem dojezdil Conti GP Classic. A tim ze vsichni peli na GP5000 chvalu jsem to zkusil. Je to na cistokrevnou silnici, takze 25 max.

                Resim ted ciste to, ze me proste standard GP5000 25mm jakozto silnicni pneu nenadchly.

                CX mam taky, tam mam bezduse, takze to resit nemusime. Jenze to mas jak kdyz to valis po asfaltu s SUV vs se sportakem. Na dojizdeni ok, zabava to moc neni. Nez jsem mel silnici tak mi to nevadilo, ted vidim ten brutus rozdil. Nemam rad na pevnem povrchu takovy ten „plovouci“ pocit velkych mekkych gum. Ani v aute, ani na kole.

                0 0
        • Dimec  

          Ja mam rafky siroke a plaste 25. Rafek venkovni rozmer snad 29mm dokoce. Takze za me luxusni. Jedina vada co jawm mel ze se vytahla po bocnici nit z toho jakoby ale tu jsem odstrihl a ok.

          0 0
          • deekay  

            Tak mozna to fakt delaji na moderni rafky. U me to vypada viz obrazek.

            Zatimco galda je dokonale kulata, GP5000 ma v miste styku s asfaltem takovej nador (hadam, ze aby tam bylo vic gumy a ak rychle se to neojelo) a to mi teda hrozne vadi kdyz to zacnu pokladat. Asi by se to casem ojelo, ale…

            Mohli to vetsi mnozstvi gumy pretahnout vic do kraji a vic doztracena, ale pak by zase nemeli tak lehkou gumu…

            0 0
            • Dimec  

              Ja to mam ok. Kulata guma jak galuska.

              0 0
              • deekay  

                Ani to nenahmatas? Takove jakoby zlabky podel toho stredu behounu. Ja to samozrejme v obrazku prehnal aby to bylo videt. T

                ak holt melo Conti napsat, ze se to hodi pro rafku s vnitrni sirkou 21 a vic… A nebo jsou TLR fakt jine.

                0 0
                • Cavendish  

                  On tam nic mít nebude. Má to nasazené na široký ráfek, tak se ta guma pěkně ,,roztáhne". Starý Aksia mají 15mm ne? Asi se to tam prostě ,,mačká".

                  0 0
                  • deekay  

                    Jojo 15. Nicmene to, ze proste na tom behounu je „pasek“ gumy navic, kterej tvori vrcholek je jasna vec. Proste to tam je, jine pneu co tu mam ho maji sirsi a vice doztracena doboku.

                    0 0
                • Dimec  

                  Nic tam nemam takove

                  0 0
                  • deekay  

                    Ja bych rekl, ze to vidim na tve treti foto :)

                    Ono se to blbe foti, specialne kvuli tomu vzorku, co ma GP5000 asymeticky.

                    Jak jsem na sve fotce vyznacil ty oranzove cary, tak kdyz prejizdim prstem po profilu pneu, od kraje ke kraji, citim ze mezi tema carama je to vyzdvihle.Na galusce vubec nic takoveho necitim to je normalne kulate. Stycna stopa s vozovkou je pak u 5000 uzsi a chova se to jak 23ka guma jizdnima vlastnostma, ale ma to objem, takze pohodli 25tky. Ale kdyz clovek asi vozi hodne nizke tlaky, neni to moc znat. Nicmene i na te tvoji foto mas „ojety“ relativne uzky pasek, na galde to mam vzdy v pomeru sirsi (a to je vozim vic nabusene).

                    Skoda ze tu nemam po ruce merku na radiusy, s tim by se to fotilo lepe.

                    Co si matne vzpominam tak GP4000 to nemely, nebo jsem si toho alespon nevsiml. Tady me to upoutalo hned.

                    0 0
                    • Petr Ch  

                      Jakou máš šířku ráfku? Dost možná je to tím, že tahle guma je primárně určena pro široký ráfek a Ty máš úzký.

                      0 0
                      • deekay  

                        Jo, vsak to byla moje domnetnka taky, pisu to vyse, mam to na Aksiich 15mm vnitrni, ale tim to podle me nebude, kdyz to zkoumam blize. Proste je tam vic gumy na pomerne uzkem pasku naprostredku. Mam tu sice tu s rizlym bokem a mohl bych ji rozstrihat a premerit, protoze ma najeto tak 100km, takze vzorek jeste novy, ale zasil jsem ji a na trenazer bude jeste dobra :)

                        0 0
                    • deekay  

                      A tady je to videt i na foto uplne nove pneu. Jsou jasne videt dva tmavsi prouzky podel stredoveho behounu.

                      0 0
                      • Cavendish  

                        Máš pravdu, je to vidět na všech fotkách co tady jsou. Je to minimálně zvláštní. Ale asi je to daň za 2.8mm vysoký běhoun. Kamarád je teď má na Ksyrium ráfcích 15C, poprosím ho o foto hm?

                        0 0
                        • deekay  

                          Tak na ksyriich 15C to bude to stejne co na mych Aksiich asi.

                          0 0
                      • jecnak  

                        Muze to byt dano ciste sirkou rafku, kdy na uzkem rafku profil pneu nebude opisovat kruznici, ale rekneme spicku sinusoidy. Jeden cas Michelin tlacil zamerne takovy nekulaty profil. Mel zvysovat kontaktni plochu v naklonu. Podobne jsou tvarovane pneu u motorek. Viz https://ridermagazine.com/…-Graphic.jpg

                        0 0
                        • deekay  

                          Me prijde, ze tady je to ciste kvuli tomu, aby se pneu rychle neojela.

                          Ale mas pravdu, na sirokem rafku by to tak fungovat mohlo, na mem uzkem bych fakt musel drit kolenem jak na moto GP, abych toho docilil…

                          Rozhodne mi to teda vubec nesedi, protoze to proste najednou „rychle“ padne do zatacky, mozna ideal pro ostrilene borce, ale ja mam radsi konzistentni chovani v prubehu naklonu.

                          0 0
                    • Dimec  

                      Je to mimojime focene predni kolo. Kazdopadne ja s tim nemam problem. Jsem spokojenej a to jsem omylem vozil galusky Vittoria Corsa Speed loni. 

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.