• mikes.19

    Ahoj všem. Chci se zeptat jestli je nějaké omezení šířky galusky na ráfek o šířce 20,5 mm. Prostě jestli se dá na takto široký ráfek hodit třeba 25 nebo 28 mm široká galuska. Díky za odpověď.

    0 0
    • jecnak  

      Zadne omezeni neni – viz treba CX 33mm galusky, ktere se lepi na 16mm rafky apod. Samozrejme pro jizdni vlastnosti je vhodne mit dost siroky rafek pro danou galusku. 20,5mm pro silnicni galusky je naprosto v pohode. Jako vzdy doporucuji lepit lepidlem – viz videa na Youtube pripadne navody ruzne po webu.

      0 0
      • mikes.19  

        Díky za koment. Mám možnost koupit za dobrý peníze galdy Vittoria Pavé CG 25 mm tak do nich půjdu.

        0 0
      • mr.ricardo  

        No, dal jsem na tvou radu a lepil ted galdy lepidlem :) pouzil jsem continental carbon, vse podle navodu a musim rict, ze to teda neni prace pro cloveka, co to dvacet let nedelal nebo to dela vubec poprve. Je nutny to trefit rovne na prvni dobrou, protoze korekce je prakticky nemozna (narozdil od toho, co ukazuji na conti videu ), proste se chytne a uz nepusti. Takze mam zadni galdu na lepidle, a protoze mi doslo, tak predni jsem dal na pasku, coz je teda podstatne prijemnejsi a rychlejsi prace. Uvidim, jak se to bude chovat.

        0 0
        • jecnak  

          Moznosti jak lepit je mnoho. Ja vetsinou nechavam posledni vrstvu lepidla mokrou, hodim na rafek a v klidu rovnam aby byla galda rovne. Pokud uz je rafek od lepidla, neni treba delat ty silene pripravy a do 20minut mam nalepeno narovnano a druhy den muzu jet. Je to o zkusenostech. Jeden jediny navod neber jako dogma.

          Navic u silnicnich galusek nemusi byt zdaleka tak peclivy. Galuska drzi sama dobre samotnym tlakem. Mizernym nalepenim spis zvysujes valivy odpor nez ze bys vyrazne prisel o bezpecnost. Profi mechanici se s tim casto neparou a lepi tak, ze maznou galdu jednou vrstvou, vezmou rafek smirglem od nejvetsiho bordelu lepidla (taky to tak delam) maznou rafek, nahodi galdu a druhy den se jede. Zadne cekani na schnuti, vrstveni lepidla apod.

          0 0
          • mr.ricardo  

            Namaznul jsem jednu vrstvu na galdu a rafek a nechal pres noc zaschnout, rano jsem maznul vrstvu na galdu a rovnou jsem ji natahoval, ale jakmile se to dotkne rafku, tak chytne a pokus k korekci skonci odtrzenim lepidla od rafku, drzi neuveritelne. Mozna priste zkusim lepidlo od Vittorie, podle videi vypada, ze zasycha pomaleji.

            0 0
            • jecnak  

              Prave ze s tim lepidlem od Vittorky nemam problem s galuskou jeste docela dlouho hybat. Treba u levnych Vittoria Rally je to naprosta nutnost, protoze jsou desne krive. Dulezite je taky spravne galusku natahovat na rafek – rovnomerne. Aby ti nehazela vertikalne.

              0 0
              • mr.ricardo  

                To se celkem podarilo, problem byl s tim poslednim kusem proti ventilku, u ty prvni jsem to netrefil, chytla se pootocena a uz s tim pak nejde hnout, takze strhnout, domaznout a znovu nalepit. Chce to proste trochu praxe, druha uz sla lip. Kazdopadne to za tu trochu prace navic stoji, i proti kvalitnim plastum je to znatelne pohodlnejsi jizda, bohuzel nemuzu srovnat s bezdusema. Hlavne me prekvapilo, jak ty karbonovy rafky za sucha brzdej, na prvni krizovatce jsem sel malem na hubu :) na Zondach jsem pouzival Swisstop spalky, ale takhle to nikdy nebrzdilo.

                0 0
                • jecnak  

                  Chce to proste trochu praxe, nic vic. Jo, s dobryma spalkama brzdi karbon za sucha naprosto normalne. I ted v Alpach jsem proti rafkovym brzdam nezaznamenal rozdil.

                  0 0
                • Jakobo  

                  Zkusils prvne galdu na cisty rafek bez lepidla? Tak si to nejlip vyzkousis a navic galdu nech na rafku na vyssi tlak treba 2 dny, trochu se roztahne. Sam galdy nemam, ale uz jsem je parkrat lepil pro nekoho a pouzil chemopren, slo to taky dobre. Ten posledni kus proti ventilku galdu nakrut, priloz na okraj a pak jen prehni na rafek jak kdyz zaviras dvere.

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Jj, vytazeny byly, nechal jsem je dva dny na 8 bar natazeny na rafku. To dostanu do ruky, druha uz sla lip, ani skoro nehazi. Tim teda na sebe nechci privolavat defekty, abych mohl trenovat prezouvani galusek :))

                    0 0
      • Pán z Dubu  

        Mavic i DT Swiss rozpětí šíře gald k daným galuskovým ráfkům uvádějí https://www.dtswiss.com/…re_Dimension

        https://shop.mavic.com/…-j24100.html#…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.