• perutacka

    Zdravím. Už delší dobu výměnu HT za full. Problém je v tom, že se v tom spektru nabídek nějak nemůžu zorientovat. Prvně jsem uvažovala nad kolem s geometrií pro ženy (Liv Lust2 Liv Lust 2

    nebo Liv Lust 3 Liv Lust 3 od Giantu) případně něco od Treku.

    V pátek se jdu podívat na Trek Lush S 29 (Lush S 29), i když je to už poněkud nad moje finanční možnosti, ale týpek říkal, že tam bude nějaká sleva (nechám se překvapit a dám vědět).

    Jenže jak tak nad tím přemýšlím, říkám si, jestli by nestačilo nějaké pánské kolo, s geometrií, které by mi sedlo (přijde mi, že u těch „dámských“ kol, zaplatím několik tisíc jen za to, že je dámské :D). V úvahu by šel například Stance 27.5 Stance 27.5 , ale zase když už gianta, tak bych ráda maestro :P

    Jenže např. Anthem 27.5 má zase jenom stovkovou vidlici a to mi přijde málo (ráda se nechám vyvést z omylu s tím, že 100 mm s dobrou vidlou je dostačující).An­them 27.5

    Abych to shrnula:

    měřím něco málo přes 170 cm, vážím 60 kg, ráda jezdím po horách – nic extrémního, ale na pevňáku už mě to nějak neba. Ráda bych fulla, pokud možno se zdvihem vidlice 110–120 mm. Původně jsem chtěla osazení tlumičů ve foxu (ale otázka je, jestli je lepší základní Fox nebo vyšší řada Rock Shox). Rozhodně to nemusí být letošní model. Za kolo bych chtěla dát ideálně 45 tisíc, strop je 50 tisíc, ale to by to musela být láska na první pohled :)

    Budu ráda za jakékoliv tipy a rady – čím dýl vybírám, tím víc se v tom plácám. Díky moc :)

    PS: vím, že na barvu to nejezdí, ale proboha jenom ať není růžové :D

    0 0
    • Lenka.05  

      Lushe jsem měla půjčeného na celý den na Kokoříně…vzhledově hnusný (29" na tom malém zprohybaném rámu…no věc vkusu). Když na něm sedíš, tak už je vzhled jedno :) Mně 29" vůůůůbec nevyhovovala, pokud přesně nevíš co chceš, doporučuju půjčit a projet.

      Na ty Gianty jsem se dívala už vloni na For bikes…líbí se mi, ale přijdou mi dost předražený. Neuvažovala jsi třeba o Canyonu?

      0 0
    • mr.antik  

      uplně strikně bych se nedržel pánský/dámský, záleží co sedne. Třeba ten Antem X nebo Trance X jsou slušný, lehoučký rámy, ale už se asi těžko bude hledat nějaký výprodej, jinak jsou drahý.

      0 0
      • perutacka  

        Ráda bych to obhlédla v BiFu v Luhačovicích BiFu , ale ještě nevím, kdy se tan dostanu :-( Ono poklábosit si na prodejně je vždycky lepší než jen koukat po netu.

        0 0
    •  

      Giant za 56tis. Na deorecku to je zasrane predrazeny.

      0 0
    • Tehu  

      Giant byl loni OK tak s 10% slevou a letos po zdražení bych řekl OK ale 20% minimalne dolů :) U speslu o tom ani nemluvíme :( Ne vážně opravdu to co udělal s cenama kurz dolarů je nehumalni :(

      Zkus toho nervaka od Canyonu třeba ;) a pro pohodlný toulky horama určité 120mm zdvihu minimálně.

      0 0
      • perutacka  

        Tož docela mě štve, že není, kde si ho vyzkoušet a kupovat kolo za 50 litrů bez vyzkoušení… mám z toho docela respekt.. :-/

        0 0
        • mr.antik  

          stejně nevíš do čeho jdeš v případě fullu takže v podstatě jde o to, zkusit třeba kolo, které má podobnou geometrii od někoho známého nebo na prodejně

          0 0
          • perutacka  

            A neporadíš zrovna, po čem bych se teda měla poohlížet na vyzkoušení, aby to tak nějak odpovídalo? díky

            0 0
        • Tehu  

          bych se toho nebal, :-) do 50k bohuzel moc na vyber solidnich kol (system odpruzeni, vybava neni)

          sel bych do tohohle:

          https://www.canyon.com/…-al-7-0.html

          https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

          nebo od kazdeho stupne vybavy jsou jeste zenske verze… a pokud se vyzivas i v ceste dolu a nemas potrebu honit se za casam, tak bych se nebal Spectrala (bohuzel pres limit)

          0 0
    • alinceb  

      Koukni na tenhle Ghost Miss ASX – zdvihy jsou 130, tlumení oboje Fox, výbava solidní Deore a to vč. brzd a za ten rozdíl 10k, kterej je do ostatních kol, co jsi postla v úvodu, si můžeš pořídit třeba lepší kola nebo teleskop.

      Jediná nevýhoda jsou kola s rychloupínáky a to u holky a 130mm zdvihu neberu jako žádnou tragedii. Ta 44ka by měla bý 17,5", což by na 170mm výšky mohlo být akorát…

      0 0
    •  

      Tak je jeste jedna volba , vyhledej kemp kde si za vikend vyzkousis nekolik kol a pak se muzes v klidu rozhodnout.

      0 0
    •  

      Za pade alespon na slx

      0 0
    • perutacka  

      Ještě mi do oka padl Ghost.....

      0 0
      • pocestny  

        ráfky 475g (to je trošku škoda, ale furt to jde), levný brzdy, pláště který nemám rád, hmotnost s pedály cca 14kg (to by mě sralo)

        geometrie spíš kratší, tedy řekněme o 15 mm kratší než podobný pánský bike (např. Ghost Kato FS). Fakt záleží, zda potřebuješ dámské tedy kratší kolo, to ti tu neporadíme. Ale je to zásadní věc.

        0 0
        • perutacka  

          Jak tak koukám na tabulky velikostí rámů, tak to bude taky docela oříšek, pač měřím cca +/-172 cm, a délku nohy mám 87 cm.. Proto se právě koukám na dámské kola – abych mohla mít větší rám (nemusela mít sedlovku vytaženou do nebe) a přitom nepadala na čumák.. Koukám, že ve Zlíně je prodejna Ghostů Horsák taxe tam asi zajdu kouknout.

          0 0
          • Tina  

            Ak máš rada dlhšie rámy pozri potom ešte na Scott Spark s kolami veľkosti 27,5". Veľkosť M by ti mohla sedieť. Efektívna dĺžka vrchnej trubky je v tejto veľkosti 600mm.

            0 0
            • Lišák  

              Já Ti nevim, ale na 172 výšku a dlouhé nohy (takže kratší trup) dát 600mm rám? Já mám 178 a jezdím 580. Zkoušel jsem 600 i 580 identické kolo a zvolil to kratší.

              0 0
          • pocestny  

            Fakt 87 při 172? Tak to fakt bude lepší koupit kratší rám

            0 0
          • Lenka.05  

            Pro výběr kola je důležitá délka nohy k rozkroku. Určitě to je při tvých 172cm 87cm?

            0 0
            • Val  

              Chtělo by to fotku abychom to mohli odborně posoudit.

              0 0
              • perutacka  

                :D ok, trošku jsem se sekla – od třísla podél nohy až na zem je to zhruba 86 cm (blbě se mi to měří pač nejsu úplně ten ohebný typ co si kliďánko dá při stoji snožmém dlaně až na zem :D )

                0 0
                • Tina  

                  Ach! Takto si merať vnútornú dĺžku nohy by ma fakt nenapadlo :)

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  Tak snad nikdo nechce abyses pri tom foceni takhle ohybala :-)

                  0 0
                • Lenka.05  

                  ??

                  0 0
                  • pocestny  

                    No když vezmeš smotaný krejčovský metr, konec musíš držet rukou u země, jak jinak bys to chtěla měřit. Jinak to nejde změřit.

                    0 0
                    • nitraq  

                      Vnitřní délka nohou se dá snadno změřit s kouskem nějaký trubky opřený o rozkrok.

                      0 0
                    • Lenka.05  

                      To je fakt, smotaným metrem to jde špatně :)

                      0 0
                      • perutacka  

                        Oujé, to se nám tu teda rozjela diskuze :D Trubku jsem po ruce neměla, pro metr do dílny se mi nechtělo, jediný po ruce byl smotaný krejčovský metr (který jaxi nelze jen tak spustit bo se to kroutí jak ha*zl). Kapiš?

                        0 0
                        • Lenka.05  

                          Tady jsi na B-F :))

                          0 0
                        • Lišák  

                          Vezmi knížku, nebo trojúhelníkové pravítko, stoupni si zády k futrům, knížku si dej mezi nohy a opři o futro. Máš tam pravý úhel. Udělej rysku a pak to změř.

                          0 0
      • slavekRM  

        Na ten jsem se díval, nicméně z estetického hlediska bych vzal model 2016, který je moc pěkný.

        0 0
    • pocestny  

      Ahoj, když už máš takhle dobře podchycené, a vlastně zhruba i víš, co bys chtěla, asi už máš i nějaký starý bike a víš, na čem se cítíš dobře – Tzn. co se týče délky rámu. Stejně tak si musíš sama rozmyslet, jestli chceš radši 27,5 nebo 29". Asi tě to táhne k vyššímu zdvihu než 100 mm. OK. Jakmile si ujasníš tyhle tři věci, tak už nemusíš plácat 20 různých značek a modelů kol. Ale začneš hledat ten model, který tohle nejlépe splňuje. Rockshox vs. FOX bych asi neřešil jako něco zásadního, spíš bych hleděl na celkovou hmotnost, nebo alespoň jestli to má lehký ráfky a gumy, pokud to nechceš záhy měnit.

      Při tvé výšce 170 bych ti doporučil něco okolo 16,5" až 17,5" s 27,5" koly (ne 29). I kdybys měla řekněme relativně delší nohy, tak při těch větších průměrech kol bych hleděl na co nejnižší standover. A podle délky trupu a rukou se rozhodoval, jak to má být dlouhé. Jenže to my tady nevíme. Takže ty rady jestli Giant, Trek, Ghost, … (což mohou být jinak dlouhý kola) to je bez bližšího vohmatání všechno o ničem.

      0 0
      •  

        Nechápu co na těch „fulech“ vidíte,vysolit 50litrů za nějaký nemotorný těžký krám jen proto abych se projel pohodlněji z kopce,no kdo chce kam, pomožme mu tam

        0 0
        • pocestny  

          Na to jsou tu řekl bych jiná vlákna

          0 0
        • Kouba_2005  

          A kolik váží tvůj krám?

          0 0
          •  

            stejně ale v plné výbavě a za čtvrtinovou cenu

            0 0
            • perutacka  

              Tak se pochlub se svým bajkem, ať se taky tou krásou za rozumnou cenu potěšíme i my ;)

              0 0
        • jaja01  

          az v nejake diskusi uvidim prispevek pana experta vsudenakolevsechnoz­namostatnijsou­debilove, ktery bude k veci v danem vlaknu probirane, tak to pak budu mit druhe vanoce!

          0 0
      • perutacka  

        Add můj starý bike: mám teď Meridu Matts velikost rámu 20" a 26" kola a je pravda, že délkově mi nevyhovuje – jsem na ní děsně natažená, ale zase co se týče výšky rámu, tak je to akorát.. Menší rám s kombinaci s 27,5" by to snad mohl vyřešit. Díky moc za tipy ;)

        0 0
    •  

      Koukni treba tady je to malickost a vyzkousis a poradi ti tam.http://www­.ivelo.cz/tes­tfest/

      0 0
      • novas752  

        Ale bacha, Canyon tam prý letos nejspíš nebude (viz. vlákno Canyon CZ/SK někde dole).

        0 0
    • ladiki  

      Vidím, že působíš v našem rajónu. Zajeď se podívat na Gianta do Lukova. viz. http://www.cyklomira.cz/…hite-silver/

      Možná se Ti nebude líbit barevně, ale aspoň vyzkouších toho Anthema ve vel. M na 27,5 kolech.Místní asi budou hanit výbavu (Avidy E5, SRAM) ale s Mirou se dá domluvit na výměně komponent i ceně. Zdvihy 100/100 Ti budou určitě stačit...... Když vyměníš brzdy a dáš tam lehčí záplety, tak by to mohlo být OK.

      0 0
      • Jenda  

        zdvihy 100/100 pokud na tom nechce závodit jsou akorát vyhozený prachy, 130/130 se stejnejma gumama pojede prakticky stejně ale nárůst pohodlí bude nesrovnatelnej. a o ten jak jsem pochopil jí jde především.

        0 0
        • ladiki  

          Jasně, jak jinak! Já si všímám po okolí, kdo a jak využívá zdvihu. Krásně je to vidět na stírácích vidlic :-)

          Je to jen momentálně moderní, ale nadšení opadne......Stejně prvního fulla netrefí.......

          0 0
          • alinceb  

            Když ono to není jen o tom zdvihu, ale i o geometrii. AM kolo bude logicky pohodlnější než XC. Navíc nikdy není na škodu mít trochu rezervu zdvihu když do něčeho vletíš. Lepší než mlátit po dorazech…

            0 0
            • ladiki  

              Po přečtení zadání, co slečna hledá, tedy nic extrémního a přestává ji bavit HT se jí hned doporučují zdvihy 130/130. Prý že bude se 100/100 mlátit po dorazech :-) Pohodlnější možná bude. Otázkou je, jestli chce mít takové pohodlí nebo raději přeci jen cítit, že když přišlápne, tak to kolo chce jet.......

              0 0
          • Jenda  

            sorry ale tohle je úplně mimo. Na 100 vidli máš cca 2 cm sag a typicky poslední centimetr je na řešení krizovek, tedy při jízdě po hladký cestě se klidně může stát že se dostaneš 2–3 cm od konce. I kdybys chodil ten 1cm od dorazu tak máš vlastně 7 cm aktivního zdvihu. No a v případě 130 vidle jseš rázem na 9–10 cm. To že někdo vozí 150 vidli a neumí si jí nastavit nebo ji buší na vysokej tlak abytonehoupalo­alipjelo je čistě mentální problém jezdce.

            0 0
            • ladiki  

              Je to furt dokola. Pro 60kg slečnu s ambicemi na běžné ježdění v terénu 100/100 stačí. Zvláště při 27,5 kolech. Až začne lámat rámy, může se poohlídnout po vyšších zdvizích..... Mnohem důležitější je hmotnost kola a samotných kol než vysoké zdvihy. END.

              0 0
              • Jenda  

                proč by ženská měla mít jiný požadavky na kolo než chlap? 100 mm full je dnes akorát vhodnej jako závodní raketa, na vše ostatní je to nesmysl a vyhozený peníze.

                0 0
              • -b-n-x-  

                Podle me se na kole se zdvihy mensimi nez 160mm neda v terenu jezdit

                0 0
                • stumpík  

                  Já bych řekl, že ani se zdvihy většími než 160mm se v terénu nedá jezdit

                  0 0
    • scota  

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-team

      barva dle přání ;-)

      Testovačka není problém.

      0 0
    • Virssagon  

      když už takový peníze investovat , tak bych šel asi do RB , kde si můžeš nechat udělat rám na míru , osadit si to čím chceš , navolit barvu rámu vidlice a dokonce i svůj podpis :D http://www.rb-bike.cz/

      0 0
      • alinceb  

        To jako že RB je něco extra, že teda za tyhle peníze už by to stálo za to? Mně třeba to jejich řešení bez horního vahadla a navíc s atypickým tlumičem přijde spíš jako pořádná nevýhoda.

        0 0
        • Lišák  

          Tlumič není atyp. Je na něm přišroubovaná redukce.

          Nicméně pokud nechce jezdit něco se skoky, tak bych asi volil jiný systém, protože RB je zbytečně progresívní. Mám sice starý jednočep, ale reference u nového „4čepu“ jsou stejné. Je to progresívní.

          0 0
          • alinceb  

            Už jsem chtěl psát o obyčejném nepřepákovaném jednočepu a pak jsem si vzpomněl, že vlastně ten jeden čep posunuli. Tlumič je moj nevědomost. Myslel jsem, že to RB má podobně debilně jako Spešl…

            Nicméně se mi nelíbí ani přenos zatížení do pístnice tlumiče vetknuté do zadní stavby.

            0 0
          • Al Stra  

            nikoliv, kolo má být progresivní-)

            0 0
            • Lišák  

              Naprostý souhlas.V případě použití na drsnější jezdění se skoky a dropy. V případě pohodového brouzdání krajinou si nemyslím, že je nutné vozit 1/3 nevyužitého zdvihu.

              0 0
            • Jenda  

              jenže RB IQ bylo progresivní tak, že buď jsi nevyužíval přes 30% zdvihu anebo jsi ho využívat začal ale pak ten rám dlouho nevydržel :-)

              0 0
              • Al Stra  

                mě to řeba u iq a iq 29 vůbec nevadilo…

                taky by mi nevadilo zjednodušení zadní stavby kvůli menšímu poštu ložisek, ale já hodně jezdím v bahně a moc nezvládám pohled na účtenky za servisní práce…

                0 0
    • Elwing  

      Ahoj,

      také bych se nedržela rozdělení pánské/dámské, protože v zásadě na to výrobci frknou nějaké široké sedlo, dají růžový nápis, prohlásí to za dámské a zdraží to. Většina z nich s geometrií neudělá nic. Ještě vtipnější je, když na to dají komponenty, které jim zbydou (úzká řidítka, zbytečně těžké ráfky), protože na dámském kole to samozřejmě nikdo nepozná. Ale to jen tak na úvod.

      Já většinou zkouším kola s větším zdvihem, ale napadl mě třeba Scott Spark, to je moc příjemný kolo, s osazením Fox a Shimano chybu neuděláš, mně je na něm sympatické i to, že má zamykání tlumičů na řidítkách. Myslím, že ve výprodejích by se dal sehnat.

      0 0
      • perutacka  

        Add geometrie – mám stejný pocit (hlavně u značek jako Trek a Giant). Scott Spark 950 je právě se zdvihem 100mm a já bych se ráda koukala spíš na 120.. :) Je taky o něco dražší než bych chtěla dát – např. ve srovnání s Ghost Lanao FS 4..lanao fs 4 Na druhou stranu 12,7 kg a 13,6 taky nezní špatně.. No, se to trochu zamotává :) Díky za tip

        0 0
        • Tina  

          Musíš sa pozerať na Spark 27,5", t.j. označenia začínajúce 7… Tie sú zo zdvihom 120mm. Spark 29" (označenie 9…) má zdvih „iba“ 100mm.

          0 0
        • Elwing  

          Hmm, nechci kecat, Sparka jsem měla před pár lety půjčeného a měl 27,5 kola a zdvihy 120, to je ta řada 700.

          0 0
        • Lišák  

          Až budeš to kolo kupovat, nech si ho převážit. Tyhle katalogové údaje bývají obyčejně trošku smrštěné. Dost často bez pedálů a v nejmenší velikosti.

          0 0
        • Elwing  

          Na tom Lanau jsem jela, pro začátečníka asi dobrý, měla jsem trochu menší velikost, než bych potřebovala. Odpružení fungovalo, nic na něm vyloženě špatně nebylo.

          0 0
          • perutacka  

            Díky za ohlas. Já uvažuju, že bych si možná o kapičku připlatila za lepší brzy.. Zkoušela jsi to Lanao i v neterénních podmínkách? Jako neplánuju jezdit s FS po cyklostezkách, ale znáš to – občas se povede nebo třeba je asfaltový stoupák v horách, tož by mě zajímalo, jestli se to dá ušlapat nebo to prostě pruží furt (až moc). Na druhou stranu, když je dobrý systém, tak Ti to zadní pružení při šlapání trochu pomáhá (tahání za pedály). Jak se to zdálo Tobě? Díky

            0 0
            • alinceb  

              „když je dobrý systém, tak Ti to zadní pružení při šlapání trochu pomáhá (tahání za pedály)“ – tak to bych řekl, že bude spíš právě naopak. Slušný systém při šlapání v sedle nebude moc chodit. Jinak je to na tlumiči, jestli má nebo nemá platformu a jakou. Některé jdou zamknout skoro úplně, jiné jen málo.

              0 0
              • perutacka  

                A nevíš jak je o konkrétně se systémem, který používá Ghost? Přijde mi, že systém u typů Lanao, Kato a AMR LT je stejný. Tak jestli třeba nemáš zkušenost s tím, jak to chodí. Přítul má Giant Trance roku 2012 a říká, že mu to pořád propružuje a že se na tom na pevných cestách děsně nadře… ale může to být samozřejmě i ne úplně dobrým nastavením tlumiče.

                0 0
                • alinceb  

                  Full bude mít vždycky ztrátu energie při šlapání. Leda bys mít tlumiče dala dubovej hranol…

                  Nemám těch fullů projetých tolik, abych to mohl posoudit. Sám jsem si na ztrátu energie už zvykl a do dlouhých výjezdů zamykám tlumič – tím to eliminuješ nejlíp.

                  Na Ghostech je obecně 4-čep Horst-link (zadní stavba je dělaná čepy), kdežto Giant používá Maestro, což je virtuál (zadní stavba je vcelku, k rámu je připojená dvěma vahadly). Rozdíly tam jsou, já je ale neumím popsat…

                  0 0
    • Jenda  

      Hlavně si ujasní, jestli kategorie kolem 110 mm není málo, podle mě pokud na tom nehodláš závodit tak 130–150 je daleko lepší volba.

      0 0
      • perutacka  

        Na tom Lanau FS4 je právě 130/120.. Závodit neplánuju, spíš se pěkně povozit po kopečkách, ale zase aby se na tom dal přežít i přejezd/výjezd po asfaltu, než se do těch kopečků dostanu.. :)

        0 0
        • alinceb  

          Lanao je taková divná pokroucenina. ASX je hezčí…

          A jak tak koukám, tak na Lanau jsou tak jen rychlopínáky a hazka bez brzdy. Navíc má horší brzdy. Moje volba by byla jasná…

          0 0
          • pocestny  

            „podivná pokroucenina“ je subjektivní věc. Spíš potřebuje kratší bike a ne pevné osy, teda podle mě, pevné osy pro holky nejsou nutnost.

            0 0
            • Elwing  

              Ale no tak. Říkala, že jezdí po kopcích, jasně, že pevné osy ocení.

              0 0
              • pocestny  

                ale no tak, říkala že má 60 kg :-D Myslíš, že se jí to bude kroutit, škrtat kotouče a podobně?

                0 0
                • alinceb  

                  Elle má možná pod 60kg (nedokážu úplně odhadnout) a bez pevných os si ji moc nedokážu představit…;)

                  0 0
                • Elwing  

                  Ano, sama mám přes 60 kg a všechna kola s rychloupínákama se pode mnou kroutí. Nevím, jak moc agresivně jezdí slečna, ale já osobně považuju tuhost kola za jeden z důležitých parametrů. Výrobci u dámských kol bohužel často ne.

                  0 0
                • Lenka.05  

                  Mám s báglem a hadrama pod 60kg a mám pevné osy vzadu i vepředu a rozhodně bych minimálně vepředu osu chtěla, pokud bych něco kupovala. Jezdím pohodově…

                  0 0
                  • pocestny  

                    Vy jste se do mě teda pustili fest. O přínosech se nepřu (vím, když jsem vyměnil Rebu QR za Revelation s pevnou osou, že to byla velká změna). Ale v tomto konkrétním případě mi to nepříjde jako nutnost, spíš jen nice-to-have. A pokud by kvůli tomu měla zvyšovat rozpočet, tak prostě trvám na tom, co jsem napsal.

                    0 0
                    • Elwing  

                      To víš, ženské nerady, když jim někdo říká, že tohle zrovna ony nevyužijou ;-)

                      0 0
                    • Lenka.05  

                      To jsme na tebe ještě hodný :)

                      0 0
                    • perutacka  

                      No jako kolo co mám, tak to má rychoupínáky.. „naštěstí“ mám kotoučovku ještě lankovou, takže to jde „lehce seřídit“. Problém je v tom, že to seřídit nejde a buď to škrtá nebo nebrzdí :D Tomuhle bych se právě u nového kola chtěla vyhnout pač na tom mém mě to děsně štve – už jsem vyměnila i kotouč a destičky a nejde to seřídit ani za zlaté prase.. Tož to jste mě teda nepotěšili – už jsem si říkala, že to Lanao by mohlo být to pravé.. :( Mně pokroucenina nevadí – docela se mi to líbí :)

                      0 0
                      • alinceb  

                        Pevné osy nejsou dogma a u kola mezi 30–40k bych je ani nečekal. Případně se to dá řešit u nových kol použitím RWS os, které se montují do standardních patek pro RU, ale tuhostí se blíží pevným osám…

                        0 0
                      • pocestny  

                        už hodně offtopic, ale ok, není to jen o pevné ose samotné, jestli ti brzda škrtá, ani nehraje roli, jestli je to mechanická nebo hydraulická brzda. Tam hraje tam roli celá vidlice, náboj, výplet kola… a samozřejmě ta brzda nesmí být šmejd, kterému se špatně pohybují pístky. Mě nic neškrtalo ani s rychloupínákem a když jo, stačila jemně doladit pozice prasete. Přičítám to prostě kvalitní vidli a nábě.

                        A nebo jinak řečeno, ta vidla s rychloupínákem a ta brzda M396 ti nemusí vůbec nijak vadit ani škrtat (což si myslím že nebude)… ale samozřejmě může škrtat (jak píšou výše a pevná osa by mohla pomoct).

                        PS: ten 20" rám, to máš fakt moooc.

                        0 0
        • ladiki  

          Nenech se masírovat vysokýma zdvihama. Zkus si toho Gianta co jsem Ti dával odkaz. Maestro opravdu funguje a není moc prgresivní jako např. Canyon Nerve.

          0 0
          • alinceb  

            Co je špatného na vyšších zdvihách? Obzvlášť když na tom nechce závodit…

            0 0
    • Jenda  

      jinak na ForBikes by Canyon měl být tak se zastav, akorát nevím jestli budou mít testovačky. Posadit tě na něj snad nechají. Bude tam pravděpodobně i krátká testovací dráha jako loni – ale na ní toho zas tak moc poznat nešlo.

      0 0
    • fanfan  

      A jak seš na tom s údržbou kola, jsi schopná si něco udělat sama nebo kamoši? Protože, jak Ti tady někdo doporučuje Canyon, tak jejich prodej obchází naše krámky a české ručičky. Prodejci to samozřejmě ví a staví se k tomu různě, když tam potom s takovým kolem přijdeš.

      0 0
      • perutacka  

        Na servis mám spíš kámoše, ale mám v okolí servis, kde dělají i Canyon, takže to by snad nebyl problém. Problém je v tom, že Canyon se mi moc nelíbí :D asi su spíš na ty divné pokrouceniny, které nejsou nahoře zalomené (ještě k tomu nahoru!! ) :D :D:D

        0 0
      • Tehu  

        jj taky uz jsem slysel par nazoru, ze normalne za 100,– a canyonu kdyz bude cas tak za 200,– :-D pry je ale hlavne takovy trend po nemecku. Vsichni jsou nastvany na jejich politiku tak jim to davaj sezrat.

        0 0
      • Jenda  

        nevím jaká je momentálně situace, už mnoho let si díky úrovni většiny servisů servisuju radši sám, nicméně co si tak pamatuju, tak většina mechaniků (možná vyjma velkých měst) spíš zajásá že se jim konečně dostane do ruky po všech těch tesco kolech taky nějakej slušnej bike kterej lze seřídit dle jejich představ a to, že je to canyon nejspíš řešit nebudou ;-)

        0 0
    • perutacka  

      Táákže dámy a pánové, situace se nám pohnula (sice poněkud jiným směrem co se týče osazení tlumičů, ale tak všechno má své + a -). Můžu vás poprosit ještě o srovnání těchto tří kol?

      Merida One Twenty 600

      Scott Spark 760

      Scott Spark 750 (u tohoto modelu mi nabídli slevu na 51 000, ale mají jen rám velikost L, který nevim, jestli by mi seděl, ale tak aspoň orientačně, co si o tom myslíte).

      Chlapík z shopu říkal, že ten Spark 760 by mi měl na „rekreační“ ježdění stačit – když ho nebudu zatěžovat náročnějšími sjezdy prý (ale já ještě nevim, je docela možné, že jo, tak bych chtěla, aby to kolo mělo ještě nějaké rezervy).

      Dík moc všem za názory

      0 0
      • Tehu  

        to koukam teda :-) si uplne otocila… dat za Meridu 50tycek, to prosim nee to je jak koupit Citigo za pul mega :-) a ty Scotty ? Nevyjadruji se tam mam jistou averzi…

        Ale myslim si, ze si rezervy moc nenechavas…

        je videt ze pani z obchodu maj presvedcovaci talent ;-)

        0 0
        • Lenka.05  

          Nevybrala bych ani jedno…

          0 0
        • perutacka  

          Tak jako zase nechci dát za kolo 60 tisíc no :) Jak jsem psala níže, na Meridu bych měla slevu, takže ve finále jsem na 47 000. Add přesvědčovací talent a Scotty: souhlasím s ladiki níže (760 děs výbava – to mi teda moc dobře neporadil) a 750 by byla velká (možná to jenom tak prubnu a půjdu si na to sednout, abych měla jistotu).

          A co se týče přeorientování z Foxu na RS – přijde mi, že v těch základních/nižších modelech je to docela to samé, jenom za fox dám víc a má horší (náročnější) servis.. takový z toho mám aspoň pocit (ale v těch typech a modelech aby se prase vyznalo, ne tak laik :D )

          0 0
          •  

            To je směsice ta Merida,nejvíc mne baví,jak to prodávači v kameňávích obhajují tím že výrobci dávají z vyšších sad ty nejnamáhanější součástky,(tedy šaltr který většina lidí v první škarpě urve bez ohledu na to jestli je to siska nebo xtr) a pak zjistí že má kolo na deorku a níž.

            0 0
      • mirorek2  

        Spark má horizontální délku trubky pokud se nepletu v L 625, to je trošku moc. Svezla ses na tom? Pokud chceš rezervy, vem větší zdvihy:-)

        0 0
      • Tina  

        eLko ti bude určite veľké. Pre teba určite veľkosť M. Ver mi. Mám cca 170cm a 2 sezóny som jazdila eMko Spark 700SL. Nino Schurter má myslím 174 alebo 176cm a jazdí sériové eMko.

        Rámy 750 a 760 sú úplne rovnaké. Rozdiel je iba vo výbave. Škoda, že 750ka nie je aj v eMku. osobne mám radšej Fox. Neviem síce ako jazdíš, ale pokiaľ vyložené neskáčeš dvojáky alebo metrové dropy tak je aj 760ka viac ako na rekreačné jazdenie. 760ka však nemá vidlu s 15mm osou.

        0 0
        • perutacka  

          No právě, já koukám spíš po něčem s pevnou osou, což by Merida splňovala.. hold za ty prachy, co za to míním dát je asi věc kompromisů :-(

          0 0
          • Lišák  

            Hold za ty prachy to holt asi o těch kompromisech bude ;-)

            0 0
            • perutacka  

              Týýjo, díky za vyvedení z omylu! To by mě ani ve snu nenapadlo, že to mám blbě :D dík!

              0 0
          • Tina  

            Veď práve preto som tu osu spomenula. Keďže Scott 750ka nie je nikde skladom osobne by som potom šla do Gianta Anthem ako do Meridy. Maestro chodí fakt krásne aj keď má „iba“ 100m zdvihu. Ale ber to iba ako osobnú preferenciu :)

            Foxu by som sa nebála. V tejto kategórii bude IMHO FIT4 chodiť oveľa krajšie ako RS. Hlavne bude citlivejšia.

            0 0
      • ladiki  

        Scott 760-hrozně vybavené, myslím, že limity ve výbavě bys poznala brzo…clhapík z obchodu, ach jo…

        Scott 750-bude velké

        Merida- výbavově OK, ale cenovka dost velká…Můžu nabídnout svezení na M/27,5, ale na vyšší řadě.....

        0 0
        • perutacka  

          U té meridy bych dostala lepší cenu, dostala bych se 47 tis. Na té jsem seděla (ám M) a bylo to ok (trošku potíž je v tom, že jak jsem zvyklá ze svého kola, že su děsně natažená, tak teď je to takový nezvyk, že se cítím trochu divně :D ). Add Scotty – plně s Tebou souhlasím. Jen jsem chtěla vědět, co na to řeknou ostatní.

          0 0
          • ladiki  

            Někdo dlouho hledá poměr výkon/cena. Nakonec koupí a kolo mu ideálně nesedne. Pokud Ti ta merida sedí, dají se třeba vyházet podložky pod představcem, tak bych se jí nebál. Ano je to sice 47, ale výbavou na limity hned tak nedosáhne.

            Ať nejsem pokrytec, osobně bych do toho ty prachy dával s těžkým srdcem. Asi bych šel cestou bazaru. Zjistit jákého vlastně fulla…Ale to si musíš rozhodnout sama. Většinou ty peníze mrzí jen při placení. Dobré zážitky a skvělé pocity, to placení zaženou…:-)

            0 0
            • nitraq  

              S tím bazarem to není špatnej nápad, občas se tam dají najít slušný kousky, například tenhle prakticky nejetej Trance.

              0 0
            • perutacka  

              Jako vzhledem k tomu, že nad tím uvažuju už rok, tak jsem tak nějak na ten výdaj psychicky připravená :) A s tím placením to bude nejspíš úplně stejně :D Akorát se už teď děsím toho, že mi to nějakej zm*d ukradne někteří lidi jsou fakt svině .-(

              Jsem si téměř 100 % jistá, že jestli se koupi nerozhodnu po tomto gůglícím/konzul­tujícím/bikesho­py lustrujícím maratonu, tak už si ho nekoupím, pač přijdou brzo jiné výdaje a jaxi už nebude tak jednoduché, šáhnout do úspor pro padesát litrů :D

              0 0
    • Jenda  

      Cube dámskej (ale není to zprohýbaný a je to 29 ;-) http://www.bike-discount.de/…44/wg_id-155

      Radon – 27,5 http://www.bike-discount.de/…al%2A-463795

      GT – lehce přes limit? ale pokroucený a rekl bych že velmi slušný kolo, http://www.mojekolo.cz/…-expert-2014

      0 0
      • alinceb  

        Radon je za ty prachy hodně slušnej…

        0 0
      • Tehu  

        To GT dobrá varianta, má i teleskopku. Kterou bys třeba stejně kupovala časem. Tak se rozdíl docela rentuje…

        0 0
      • Sistematicx  

        GT ma holka a naprosta spokojenost

        0 0
      • pocestny  

        Hmm ten Radon, v 18" s vysunutější sedlovkou, ale to by nemělo tak vadit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.