Full - odpružení vertikální nebo hozontální

63 nepřečtených
  • woodrider

    Otázka pro stavitele – má některý systém

    výraznější výhodu oproti druhému ?

    trocha pokecu na nudnou neděli :-)

    0 0
    • Chlebovnik  

      Tak hlavně aby bylo v rámu místo na bidon. Zbytek je druhořadý. =)

      0 0
    • Smazaný účet  

      natahovaci full nebrat!

      0 0
    • novas752  

      Tak horizontální by mělo při každém drcu popostrčit kolo dopředu. :)

      0 0
    • nomecz  

      Pokud je tlumak pod ramovkou tak je to velke plus pri cisteni

      0 0
    • scret  

      nema…

      0 0
    • AussigBiker  

      Nejdulezitejsi je barva. Ostatni neresit a jezdit!

      0 0
    • plzakj  

      Vybiram 1. fula, tak jsem si otom zatim jen cetl, a pokud to chapu dobre, tak na jizdni vlastnosti ma vetsi vliv pocet a umisteni cepu na zadni stavbe, nez kde je tlumic. Ale z praktickyho hlediska mi pod horni ramovkou prijde lepsi. Chce to nejaka kola vyzkouset a udelat si nazor. Na YT mas taky hodne videii, ktery jednotlivy systemy porovnavaji.

      0 0
      • scret  

        je to uplne burt a na funkci rostlinare to nema vliv… Dulezity jako takovy je jednotlive, jak je kolo, resp. system udelany… To, kde je tlumic uz moc nehraje roli… Maximalne tak kvuli bordelu…

        0 0
        • Japhy  

          Přesně, taky bych kvůli bahnu tlumič nejradši uklizený někde pod horní rámovou trubkou.

          0 0
          • scret  

            pokud neni hned nejak u zadniho kola na rane, tak je to sumak…

            0 0
          • xtonda  

            Taky souhlas, když uvážím jak často sem lovil kamínky z přesmykače než sem ho zakrytoval, tak bych taky kvůli špíně jednoznačně preferoval tlumič nahoře podél horní rámové trubky. Konstrukce jako má třeba Kellys Reyon mi přijde celkem šílená.

            0 0
            • novas752  

              Podle mě jde hlavně o ochranu pístnice před odletujícim kamenim atp. od kol, takže pokud je tlumič „stíněn“ sedlovou trubkou, je už skoro jedno v jaké poloze je. Akorát když je tlumič nakloněnpístnicí směrem dolů, je to lepší z hlediska mazání – olej stéká zevnitř na těsnění a bahno na to tolik nestéká z venčí.

              0 0
        • Sunshine 29  

          Pak je nejlepší mít ho doma ve skříni (pokud v ní nemáš bordel)…

          0 0
          • scret  

            ??:)

            0 0
            • Sunshine 29  

              Ten tlumič jsem myslel :)

              Uzřel jsem téma s hlubokou myšlenkou tak jsem musel zareagovat.

              BTW když je tlumič vertikální ale otočenej oproti zvyklostem o 180° je to ještě vertikální? Doublevertikální?

              0 0
              • scret  

                ja to chapu:) ale pokud by sis precetl, ze jsem psal, ze to, kde je tlumic nehraje takovou roli… Dulezity, jak je konkretni system konstruovany a navrzeny… Jestli je vertikalne ci horizontalne je burt… Bordel na to dle mych zkusenosti nelita… Jen kdyz je to extrem typu staryho Sterea, kdy je tlumak primo na rane…

                0 0
                • Sunshine 29  

                  Mám ten samej názor. Když to houpe kdy má a nehoupe kdy nemá, ať si je umístěnej kde chce :)

                  0 0
    • jIrI___  

      Je to úplně jedno.

      0 0
    • mr.antik  

      Je to čistě o tom jak kdo zvládne konstrukci, nedá se to zobecnit… asi cílem by mělo být co nejnižší uloženi tlumiče, nepřerušená sedlová trubka, uchycení mimo oblasti zeslabení trubek, místo na bidon, tlumič chráněn od bordelu a nárazu, dostupný točitka na tlumiči…při co nejnižši hmotnosti uhycení tlumiče a největší tuhosti zadní stavby

      0 0
    • Palo TT  

      Empiricky (3 ramy) som dospel k poznaniu, ze pokial si tazsi (>90kg), jazdis intenzivne (>3kkm/rocne) a chces ram pouzivat dlhsie ako 2 roky, vhodnejsi je tlmic vodorovne. Pri vertikalnom tlmici je dost zatazovana sedlova trubka a moze to skoncit takto:

      http://www.bike-forum.cz/…-2-2011.html#…

      Ale lepsie znacky vydrzia aj dlhsie:

      http://raketky.x2u.cz/…ip/index.htm

      Spomina sa to aj tu:

      http://www.bikeandride.cz/…noveho-ramu/

      Jako jiný kritický bod se ukázalo být napojení čepu (nosné konzole) na sedlovou trubku. Z rozhovorů s jinými inženýry z minulých let vím, že toto je jedno z tradičních kritických míst, kde celkem logicky působí velké síly, proto je zde třeba větší množství materiálu. I to je například důvod, proč dnes tolik firem staví kola spíše za využití tzv. „swing link“ konstrukce (horní rameno vertikálně) než „rocker link“ (horní rameno horizontálně). Je to totiž levnější, lehčí atd.

      0 0
      • Lanzinho  

        Staci vadnej kus a praskne vsecko.. takhle az bych to nebral..

        0 0
      • krabica  

        S toho tvého příspěvku jsem empiricky došel k tomu, že hliník praská a karbon ne, takže tak :-)

        0 0
      • AussigBiker  

        No me taky pride, ze ted frci vic vertikalne. Ale neni to tim, ze vyprsel patent na VPP, ci na co presne?

        Spis me pride, ze XC fully to maj vodorovne (asi protoze jak psal kolega nademnou, pumpovani tlumice posunuje kolo dopredu) a trail / en / am maj tlumic vertikalne (asi ze se na tom lip skaka).

        0 0
        • Lanzinho  

          No jak si psal, posunuje kolo dopredu, vysokozdvizny fully maji delsi chod pistnice nez XC fully a o to dochazi k vetsimu pedal kicku, u xc je to zanedbatelny

          0 0
        • novas752  

          Spectral, Torque, Sender, Jeffsy, Capra, Tues, Stumpjumper, Enduro, Demo atd., proste typicky XC Fully. :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Spis me pride, ze XC fully to maj vodorovne (asi protoze jak psal kolega nademnou, pumpovani tlumice posunuje kolo dopredu) a trail / en / am maj tlumic vertikalne (asi ze se na tom lip skaka).…to je uvaha uplne mimo…opust tu myslenku..

          0 0
          • AussigBiker  

            Mě je to úplně jedno, je fakt, že spousta kolo je tak i tak :-)

            0 0
            • pepek  

              No ale to pak připomíná trestný čin šíření poplašné zprávy.

              0 0
              • AussigBiker  

                Tak mě žaluj, když ti to udělá dobře :-). Takovejch tady je… A zjisti si co je ironie.

                0 0
                • pepek  

                  To tvoje první tvrzení ale vypadalo, že to myslíš vážně. Až když ti řekli, že píšeš 3,14čoviny, tak jsi napsal, že je ti to jedno.

                  0 0
                  • scret  

                    je to jeho nazor… Od toho je diskuzni forum ne? Boze, nebud tak pri pondelku vaznej…:)

                    0 0
                    • pepek  

                      tvl a to fakt myslíš, že jsem to myslel vážně? Na to se snad ani smajlíky nemusí psát, ne?

                      0 0
                  • AussigBiker  

                    Se podivej o neco vejs… a jdi se vyvetrat :). A i kdyby to byl muj nazor, tak co jako?

                    0 0
              • scret  

                ntvl, to je vtip?:)))))))))))

                0 0
          • krabica  

            Horizontální uložení má naopak výhodu pro dolekopcom kola, bo je snazší zabudovat dlouhý tlumák.

            0 0
            • AussigBiker  

              Pro nas neznaly, co znamena dlouhej tlumic? Jakoze vetsi zdvih (100 vs 160 mm) nebo delsi pist pri stejnym zdvihu, ci co? Dik.

              0 0
              • krabica  

                Delší tlumič(píst), na XC se často používají 190/200mm, dolekopcom i 222/241/267, pokud se výrobci vlezl.

                0 0
                • AussigBiker  

                  OK, diky za info, zkusim neco pocist… pac tohe je pro me spanelska vesnice.

                  0 0
                • novas752  

                  Podle mě jde hlavně o zdvih samotného tlumiče, o zástavbovou délku až zase tak ne (I když s tim samozřejmě trochu souvisí).

                  0 0
                  • krabica  

                    Samozřejmě, že jde o větší zdvih tlumiče, čemuž je úměrná větší délka tlumiče.

                    0 0
    • Rice  

      Za mě hlavně design. Jestli je ta nebo ta trubka víc namáhaná nebo jak udělat lepší průběh tlumení si vyřeší výrobce při návrhu, design má imho přednost. Pak přístupnost pro servis, čištění a hlavně možnost se dostat k zamykání tlumiče za jízdy.

      0 0
      • plzakj  

        Muzes prosim rozvest, co mas namysli tim designem a jaky je rozdil mezi designem a navrhem?

        0 0
        • novas752  

          No tak jedna vec je design pouze po strance vizualniho orgasmu a ta druha je design ve smyslu konstrukčního návrhu.

          0 0
        • Rice  

          Návrhem jsem myslel tloušťku trubek, velikosti vahadel, přepákování apod. Ono kdyby se dělaly jen rámy s tlumičem svisle, tak pravděpodobně přijde někdo, kdo je začne dávat vodorovně protože to bude neokoukaný.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Jeste to tady asi uplne nepadlo, ale lehce lepsi by mohlo jeste byt, kdyz tlumic bude co nejnize. Kvuli tezisti. Nicmene, to pravdepodobne bude mit pomerne maly vliv na jizdni vlastnosti.

      0 0
    • plzakj  

      Treba Trek ma system uchyceni tlumice jen na zadni stavbe, coz by se pod horni ramovkou delalo blbe. FSR od speslu je zas zalozeny na jinym designu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.