• Kami

    Zdravím,

    problém- vážím cca 77kg, vždy jsem foukal 150psi což bylo akorat na sag 20%. Teď při 150 psi mám sag asi 35% ne-li víc. Když jsem přifoukl na 200psi zmenšil se jen nepatrně, odhadem 30%.

    Po vyfouknutí vyliza pístnice? 4cm. Tudiž bych vyloučil stuck down.

    Čím to?

    Moc nerozumím tomu, jak se vzduch dostává do negativní komory? Přepouští se z pozitivní pomocí nějakýho ventilu nebo je nafoukaná z výroby?

    0 0
    • alinceb  

      Vzduch se do negativky dostává při servisu (atmosféricky) a tlak se vytvoří stlačením a našroubováním komory. Kup si servisní kit nebo aspoň jen Fox Fluid a udělej servis. Mělo by to být zase v cajku.

      Jinak bys teoreticky mohl jen odšroubovat a znovu našroubovat komoru – tím se negativka zase natlakuje. Jen při tom musíš komoru úplně stáhnout.

      Pokud ti ale tlak v negativce stoupá, tak máš asi v háji těsnění mezi negativkou a pozitivkou. Pak bych udělal celý servis.

      0 0
      • Kami  

        Právě nevím jestli tlak v negativce stoupá. Kdyby stoupal, tak by ta pistnice ci jak se tomu rika ( vnitrni noha) pri vypusteni pozitivky uplně zalezla, ne? A pak pri rozsroubovani, vystrelila. Koupim teda ten kit s tesnenima.. obsahuje i těsneni mezi negativku a pozitivku nebo to uz zvladne jen servis?

        0 0
        • alinceb  

          Odborná servis je potřeba jen na tlumící část. Vzduchové komory uděláš v pohodě doma. Komoru povolíš v rámu nebo ve svěráku, vyšroubuješ při mírném stlačení do zdvihu (aby to nevystřelilo a musíš mít samozřejmě vypuštěnou negativku) a pak ho odmontuješ, přetěsníš a zase našroubuješ komoru (nejlépe při stlačení v rámu.

          0 0
          • tonik666  

            Pokud by to byl stuckdown, tak by ti měla pístnice zalézat.

            Spodním okem tlumáku až ho budeš rozdělávat, provleč místo pouzder hadr, tím zbrzdíš komoru, kdyby ti vystřelila.

            0 0
            • Kami  

              Už jsem ho rozdělal, nic nevydstrelilo. Snad to bude tim těsněním. Diky vám za rady.

              0 0
              • alinceb  

                Na YT najdeš spoustu tutorialů, jak na to…;)

                0 0
                • žába1  

                  Zdar, je potreba pri kazdy rozborce kvuli namazani menit sadu tesneni? Dik za info.

                  0 0
                  • antt  

                    není potřeba, dokonce není ani potřeba vůli promazání dělat rozborku, stačí vyšroubovat ventilek a plcnout tam ten jejich fluid

                    0 0
                    • žába1  

                      A jak to dostanes za pist a na tesneni?

                      0 0
                    • kubad  

                      v rámci údržby OK stačí, v rámci servisu už ne

                      0 0
                      • žába1  

                        Jak casto co delat?

                        0 0
                      • antt  

                        souhlasím, za mě si doma ale servis tlumiče neudělá téměř nikdo :) Max tak výměnu těch těsnění a vložek do ok

                        0 0
                        • žába1  

                          To si mi moc nepomohl

                          0 0
                          • antt  

                            jakto, že né :) Takový ten základní servis by měl být po každé vyjíždce nebo před vyjíždkou, tj. očistit pístnici a stírák pomoci hadry a silikonového oleje.

                            Nové tlumiče a tlumiče po servisu „rosí“ pístnici olejem ze vzduchové komory, viz mé doporučení výš. Tento stav je ideální, stírák s guferama je v lázni, tlumič krásně žehlí. Jak dlouho tento stav vydrží je naprosto individuální. Většinou to je ale krátkou dobu . .

                            První výměna gufer a stíráků není ani tak důležitá, jak odborná výměna oleje v pístu, který je pod tlakem (červík na spodku pístnice). Tento olej si v domácích podmínkách nevyměníš (je tam pod tlakem s nějakým vzácným plynem, teď z hlavy nevím…) a za mě je jeho první výměna důležitější než následné další výměny a to z důvodu zajetí tlumiče.

                            Takže bych to shrnul tak, výrobcem uváděné intervaly na odborný servis jsou docela přísné, nechci kecat, ale utkvělo mi v hlavě 1ooo km.

                            Takže aspoň po po té první sezoně poslat ke švecovi nebo do bajklajvu

                            0 0
                            • žába1  

                              To o tom oleju v pistu jsem slysel a mas pravdu. Doma to nevymenis. Ale me spis zajimal ten „lehci“ servis. Vyrobce udava, ze po 30 hodinach mazat fox floidem a me zajima jestli je potreba rovnou vymenit tesneni, stiraky atd. ,kdyz uz to mam rozdelany. Nebo jen vycistit a namazat. Nejak neverim, ze ten olej tam nacpu pres pistek a ze se dostane vsude tam kam ma.

                              0 0
                              • alinceb  

                                Samozřejmě, že je to blbost. Ventilkem dostaneš olej do pozitivky, ale ne do negativky. Těsnění není potřeba měnit při každém mazání. Osobně bych měnil při stuckbownu nebo kdyby tlumák začal ztrácet tlak.

                                0 0
                                • žába1  

                                  Co to je stuckbown?

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    To je když se ti tlumák zasekne ve zdvihu a nechce vyjet…

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      to je ale stuckdown. Ten tvůj to je nějaký zaseklý luk

                                      do negativky se olej dostane tou drážkou, pokud tam je

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Překlep no…:) Mám levačku v sádře a moc mě neposlouchá…:(

                                        0 0
                                • antt  

                                  tak nějak stále nechápu, kde mám hledat tu negativní komoru, pokud je teda stále řeč o Fox Float R

                                  0 0
                                  • Zdyn  

                                    Negativní komora je pred pístem. Tedy mezi stírákem a pístem. Pomáhá stlačovat tlumič.

                                    0 0
                                    • antt  

                                      asi bych to potřeboval nakreslit :) Myslel jsem, že negativka má mít svůj ventilek. Pokud to je tak jak píšeš, tak se tam ten olej asi nějak musí dostat, pokud se rosí pístnice z venku po namazání zevnitř

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        drážkou

                                        0 0
                                      • tonik666  

                                        Pri servisu ho tam normalne nalejes nez protahnes pistnici stirakem.

                                        0 0
                                        • antt  

                                          tak to jsem asi něco udělal špatně, teda spíš neudělal vubec (to nalití oleje?).

                                          Žádný problém se ale neobjevil

                                          0 0
                                          • tonik666  

                                            To asi jo. Ve videich na servis foxu lejou pul polstarku fox fluid do pozitivky a pul do negativky.

                                            0 0
                                            • antt  

                                              hm hm hmm, mrknu na to :)

                                              0 0
                                              • tonik666  

                                                Taky jsem na to koukal ve 2 ruznych videich lejou jen do pozitivky. Ale prisahal bych, ze jsem to delal podle videa a lil to so obou. Ale jak bylo psano vyse, nejspis to protece

                                                0 0
                                          • alinceb  

                                            Polštářek Fox Fluidu v servisní sadě má 5ml. Po vyčištění naliješ 2,5ml do sundané komory a tu nasuneš na pístnici a přes O-kroužky. Jak je komora přes kroužky, tak naliješ zbývajících 2,5ml do pozitivky a silou stlačíš (ten tlak proti je vzduch v pozitivce – stlačením ji tlakuješ) a zašroubuješ.

                                            PS.: Na to, jak vehementně prosazuješ servis olejové části, která ho zdaleka tak často nepotřebuje, máš servis vzduchové části hodně odfláknutý…

                                            0 0
                                            • antt  

                                              to teda, dva roky jsem na to nesáhl, krom dolevání přes ten ventilek a jak jsem psal, zatím bez problému ;)

                                              0 0
                                              • alinceb  

                                                Já zas nesahám na olejovou část a taky mi to funguje…

                                                0 0
                                              • alinceb  

                                                Já zas nesahám na olejovou část a taky mi to funguje…

                                                0 0
                                                • antt  

                                                  jsem ale psal o prvním servisu olejové části, druhý servis si už tlumič nezaslouží vzhledem k jeho ceně a ceně servisu :)

                                                  Já třeba na fullu víc jak 15ookm za sezonu nedám, takže mi dřív zestárne morálně, jak opotřebením

                                                  0 0
                                • danis7  

                                  do negativky se ti olej dostane používáním, takže v rámci běžné údržby stačí jen dolít trošku Fluidu do pozitivky a po sezóně udělat rozborku.

                                  0 0
    • Radus  

      I olejová část se může dělat doma do komory se fouká dusík ale může i vzduch ale je potřeba vysokotlakou pumpičku je tam podle tipu 350 psi a víš

      0 0
    • JaMull  

      Hoši, nevíte kde sehnat levně servisní kit s těsněníma na tlumič Fox Float RP2 s propedalem? Dík.

      0 0
    • PENE  

      Nevěděl by někdo, kde se dají teď stáhnout výkresy tlumičů fox? Stránka, ze které jsem je stahoval zhruba před půl rokem, nefunguje.

      0 0
    • PENE  

      Nevěděl by někdo čím by šlo nahradit „kluzné pouzdro“ uvnitř tlumící části tlumiče, na pístu tlumiče viz foto. Koupit se to asi nedá, případně nemá někdo starý nepoužitelný tlumič, ze kterého by to vykuchal? Nejlépe v Olomouci nebo v Brně. Nemusí to být ani stoprocentní řešení, ten tlumič už to má stejně za sebou.

      0 0
      • brundibar  

        myslim, ze kdyz skocis do nejakyho servisu, ze by to mohli mit. A mam pocit, ze se to da objednat i solo, ale uplne jistej si tim nejsem

        0 0
        • PENE  

          No zkusim se někam mrknout, ale těch servisu, co dělají tlumiče není moc, v Olomouci myslím že žádnej a v Brně ani nevím.

          0 0
      • Stingray  

        Zkus KGBike.cz, Kamil by to mohl mít…

        0 0
    • PENE  

      Potreboval bych vymenit kluzne pouzdro v tlumici, viz foto. Jedna se o tlumic fox float r, nemate nekdo rozmery toho pouzdra nebo presny typ, jestli jste to nekdo menil?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.