Formula RX z kupkola, mam do nich jít?

62 nepřečtených
  • kejmi

    zde prý mi je nechají o 400Kč levnější bez kotoučů. Co myslíte tyhle brzdy za 3290Kč? (cena/výkon? … měním je za avid juicy seven-za kolik je mám vystřelit? – 100% funkční, desky tak 70%, bez kotoučů) Dííík za info

    0 0
    • kejmi  

      které byste doporučili vzhledem k brzdnému účinku? avid elixir 5 nebo formula RX

      0 0
      • jIrI___  

        Zkus pohledat, někde tu byl test brzdného účinku brzd a Elixiry tuším skončily líp než RX.

        0 0
      • šlapatko  

        Mám nově elixir R, a jsem moc spokojený.Taky Kupkolo.Za ty prachy super brzdy.

        0 0
    • Bulda  

      kup i s kotoucema a za 500 je beru :) …ty kotouce samo

      0 0
    • Pumsc  

      někdo tu psal že prý rx brzdí nic moc,výkonem by sis oproti AJ7 moc nepolepšil…

      0 0
      • Ruprt2  

        vyměnil jsem AJ7 za Elixiry R a změna je to obrovská brzdným výkonem i projevem na páce.

        KOupil jsem je s kotoučema, které když prodám, budu na tom podobně cenou jako ty tvé RX.

        Nechcete někdo kotouče G3 185/160? :-)

        0 0
        • K2  

          Mohl by jsi mi prosím popsat v čem je Elixír lepší než J7?

          J7 byl před pár lety nejlepší model Avidu a široká veřejnost je vyzdvihovala do oblak (předpokládám, že se jedná o kvalitní funkční brzdy – sám je jezdím 203+180)

          Fakt by mě zajímal popis toho rozdílu od někoho, kdo jezdil oboje.

          Na druhém kole mám XT 180+180 GoldFren desky a taky pohoda.

          Osobně jsem možná méně náročný uživatel a pokud je na „slušných“ hydrách 180+180 kotouč, tak jsem spokojený.

          Naopak 160 vpředu podle mě moc nebrzdí na jakýchkoliv brzdách…

          0 0
          • marapara  

            Já jsem Elixiry kousek zkoušel, byly to tuším R SL 203/185 kotouč. Mám na biku AJ7 185/160 a rozdíl byl poměrně dost znatelný. Ne že by J7 nebrzdily, ale Elixiry měly ještě o dost ostřejší nástup. Předpokládám, že kdyby kotouče byly 185/160, taky by rozdíl byl poznat.

            0 0
          • Ruprt2  

            ty moje J7 byly jen pro zlost.

            Nemám ty co ještě prodávají černá páka a eloxované červené kolečko

            mám ještě ty o chlup starší plastové kolečko a štříbrné.

            Je možné, že ten novější model byl lepší.

            Já si teď už i myslím, že s nima něco nebylo v pořádku :-/

            Měli trochu pohnutou historii.

            Ale z dojmů. J7 byli jako jed hned zkraje páky ale dál už ne. když jsem potřeboval v prudkém sjezdu ještě zatáhnout, tak už to nešlo při dlouhém brždění jeden prst ani omylem. Kratce na asfaltu ano, ale ve sjezdu v terénu to jedním prstem nešlo. Po delším sjezdu jsem byl z brždění sedřený ja kůň. chod na páce jenom pár centimetrů.

            Elixiry jsou mnohem kultivovanější. seřízení kotouče trvalo asi minutu. Brzdný výkon byl vyšší už po namontování a po zajetí se ještě trochu zvedl. když se zahřejou, tak začnou kvílet, ale výkon neztrácejí. Chod mají delší. brždění jedním prstem je samozřejmost. Díky tomu, že nevisím na řidítkách a nebrzdím aj očima jezdím paradoxně z kopce dolů rychleji a agresivněji.

            Mám lehce přes 90kg. To určitě hraje na mém negativním hodnocení J7 roli.

            Taky tahám děti ve vozíku a na závěsu. A s J7 jsem se občas bál. S vozíkem jsem v Beskydech musel dělat i chladící pauzy.

            0 0
        • borda  

          asi bych je bral. napis mi na mail

          0 0
    • mawrhis  

      když se tu už řeší brzdy, zrovna se rozhoduju mezi avid elixir 5, shimano deore 595 a hayes stroker trail. jsou na nějaký z nich vyloženě negativní reference?

      0 0
      • Skicross  

        Tady je test několika brzd. Třeba to pomůže při rozhodování.

        Sám chci pořídit Shimano 595. V poměru cena/výkon asi nemají konkurenci.

        0 0
        • mawrhis  

          test velmi dobře znám, teď už mi jde právě spíš o zkušenosti uživatelů…

          0 0
        • ememem  

          uz som to volakde pisal ze ten test je volaky divny. po saintoch su +/- druhe najucinejsie (a to zo saintami navyse aj v absolutnych cislach relativne porovnatelne) brzdy formula a deore co proste nemoze byt pravda. (formula neviem ale skusal som par krat sainty aj deore) a tam neni vobec co porovnavat. a mimochodom vobec to nesedi s testami v bikemagazine ani mountainbiku kde deore testovane boli ale zdaleka nie s takymi super vysledkami(ako zas nie ze by boli zle, to nie).

          0 0
          • Ruprt2  

            osobně si myslím, že je to trochu zabarvené jejich cenou. I v hodnocení je to tak cítit.

            Na druhou stranu čísla jsou čísla.

            0 0
        • destr  

          Zajimavej test, škoda jenom, že nemám páru, co ty čisla znamenaj :-D

          0 0
          • v POHODÌ klokan  

            No tak na tom snad není co chápat, ne? Je to síla tahu za páku versus zpomalování. Větší míra zpomalování je při stejný síle tahu za páku kupodivu lepší ;-)

            0 0
            • jonti  

              Je tam ten problem, ze kdyz ma paka jine prepakovani, tak ma jiny prubeh, a proto brzda pri o 20% vetsi sile na pacce nebo jinak nastavene vzdalenosti od riditek muze mit ucinek klidne o 20% vic nebo min nez byt spocital primou umerou.

              Proto jsou vsechy testy, kde se meri jedna sila na packach ruzneho tvaru nesmyslne.

              Prinosne by bylo udelat cely graf prubehu sily. Treba tim by se ukazalo, ze formuly a avidy na tom jsou vyborne u nizsich sil, ale pri plne sila a vetsim zmacknuti paky jsou slabsi.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                No já myslím, že už ty tři hodnoty při třech působících silách (50, 100 a 150N) jsou poměrně vypovídající. Je tam vidět třeba silnější nástup avidů elixirů než modelů od shimana. Ale je jasný, že je důležitý, na jaký páce daná síla působí a že se tím může výsledek dost zkreslit.

                0 0
        • Normik  

          Chudáci Avid CODE, po testu dobré tak leda babce na kolo pro ježdění do sámošky…

          0 0
          • ememem  

            to som si ani nevsimol, pritom v minulorocnych testoch jak v MB tak BM docela s prevahou vyhrali. hovorim je ten test nejaky divny…

            0 0
    • rš2  

      No on je i rozdíl v páce, jestli ti Aviďácký sedí tak bych šel znovu do Avidu, ty RX mají páku jako Shi nebo Hayes. Já si to zkoušel a zjistil, že mi víc sedí šikmé Avid…a proto jsem dnes koupil XT…hahaha :-D…ne, koupil jsem XT protože jsem dostal cenu tři litry za nový, jinak jsem měl objednaný Elixíry R, ale nelituji :-)

      0 0
      • marapara  

        XTčka nebrzdí špatně. Zkoušel jsem 180/160 a v pohodě. Páka mi ale taky sedí víc od Avidu, je taková širší a plošší. Prostě komfortnější. Ale zvykl bych si i na XT :).

        0 0
    • frederick  

      Já bych teda šel radsi do tech Avidů, jak psali kluci výš, Elixiry maj vetsi učinek nez RX…Alespon, co jsem to mel moznost jet, tak tomu tak bylo…a tvar páky mi taky neseděl a to jezdím Shimano…

      0 0
    • kejmi  

      ok, dle Vašich komentů kašlu na ty RX a koupím avidy.. akorat teda váhám zda elixir R nebo elixir 5 jde mi o účinnost

      0 0
      • Automat_1  

        R

        0 0
      • BigKarel2  

        Rka.

        0 0
      • Ruprt2  

        pětky jsou něco jako OEM verze R

        podle testů a i podle výrobce jsou totožné se stejnou účiností. snad je rozdíl v materiálu páky a pak v designu a barvě.

        eRka vypadají poctivěji a ten cenový rozdíl je malý.

        Pokud chceš šetřit za každou cenu, tak pětky prokážou stejnou službu jako eRka.

        0 0
        • Octavius84  

          Zeptám se, teď mám na kole brzdy Shimano SLX a kotouče 160mm, pomůžu si něco výměnou buď za zmiňované Elixiry 5 nebo Elixiry R?

          0 0
          • Ruprt2  

            co je na těch SLX špatného?

            0 0
            • Octavius84  

              Co se týče brzdného účinku tak nic, jen si chystám věci na zimní upgrade, a hodili by se mi ty Avidy designem. :-)

              Sem kůň no…

              0 0
              • Ruprt2  

                no tak na design jsou lepší i jiné brzdy než zrovna tyto. Zejména co se těch pětek týče.

                0 0
                • Octavius84  

                  No zase nechci a ani si nemůžu dovolit abych za ně dal ranec. A potřebuju nejlépe bílé…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    eRka jsou originálně mám pocit jenom stříbrné

                    0 0
                    • Octavius84  

                      Já vím, ale stalé lepší neč černé… A oak tu taky někdo psal že Elixir 5 a R je skoro to samý, né-li úplně tak jsem je vypsal oboje

                      A nebo jinak, šlo by zkombinovat, páka SLX a bzdič jiný. Jde mi hlavně o bílý brzdič.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        jo to jsem psal já :-)

                        A jestli se nepletu tak i v tom slavném testu mají naprosto identická čísla.

                        Což je imho znak, že to jejich měření není úplně zcestné

                        0 0
                    • rš2  

                      R jsem teď měl možnost koupit nové v bílé barvě za trojku :-)

                      0 0
                  • DaSnail  

                    tak keď to meníš kvôli farbe, tak to neni upgrade ale tuzink… ;o)

                    0 0
                    • Octavius84  

                      Každý tomu říká jinak, ale bude se upravovat i pár funkčních věcí…

                      0 0
          • kubad  

            vykon se nijak výrazně nezmění, hodně jiné bude chování páky, tvrdší kratší chod, a razantnější nástup brzd, mě třeba Avid nevyhovuje díky tomu co popisuju

            0 0
            • marapara  

              Mě zase Avid v tomhle vyhovuje, ostřejší nástup a tvrdší chod, plošší a pohodlnější páka. Měl jsem možnost ale zkusit XT s kotoučema 180/160 a brzdily taky hodně dobře. Nástup nebyl tak ostrý, ale účinek dobrý. U XT mi ale zase neseděla tolik ta páka.

              0 0
      • Bulda  

        a mám po kotoučích …beee :))

        0 0
    • Steppenwolf  

      No já kupuju ty Rx ka , mne jde spíš o váhu než o brzd. účinek, ono totiž přiznejme si, kolik brzdíme za normálních okolností?. Sem tam si přibrzdíme,1–2 krát silněji a hotovo. Nepotřebuju brzdy , za který když zaberu tak stojím, samozřejmně jde i o to, jaký druh kolování člověk provozuje ale na x contry jsou RX ka jako stvořený . Haug

      0 0
      • tom_777  

        Sem tam si přibrzdíme,1–2 krát silněji a hotovo

        to mě říkej tady pod Krušnejma horama, a co teprve zejtra v Alpách… :D

        … když jedu domů z hor tzv. potokama tak po první půlce co vede vedle sjezdovky pravidelně dostávám brzdy do varu…

        0 0
      • tom_777  

        tvůj popis nesedí ani na silničku… jedině někde kolem Labe…

        0 0
      • Pumsc  

        :DDD,Ty jsi z holandska ne?:)

        0 0
      • Ruprt2  

        Nechápu, kde jezdíš, ale nezávidím ti to :-)

        0 0
    • Steppenwolf  

      No vždyt píšu že záleží kde jezdíš, samozřejmně kdybych byl krušnohorák tak vozím minimálne Hope momo 4 a podobně, ale jinde, rozumněj skoro bez kopcú je mi to na nic :O)

      0 0
    • speedy gonzales  

      ja ty RXka vzal a nemam zadne vyhrady.

      ergonomie v pohode, brzdny ucinek vic nez dostatecny, chod na pace prijemne kratky – celkove z nich mam vyborny pocit.

      podle me je blbost tydny spekulovat jestli a) nebo b), proste se rozhodni a hotovo. ve vysledku to vyjde v podstate nastejno.

      0 0
    • Jeka  

      Kamarád má Formuly RX a o promi mým půl roku jetým AVIR ELIXIR R , nic moc .., tak že doporučuji Elixir R !

      http://www.kupkolo.cz/…ucu474.html

      nebudeš litovat.. ty Formuly né že by brzdily špatně ,ale větší účinek a komfort je AVID :-)

      0 0
    • The_Trooper  

      Já mam formule ORO K18 (nový model je RX) jsou to dobré brzdy ale mam k ním pár výhrad.

      Měl jsem taky možnost srovnat Avidy, Shimana XT, Hayes..

      Co se týče chodu páky nejlépe mi vyhovovali Avidy a to díky krátkému chodu s razantnějším nástupem.

      U formulí mi vadí:

      • extrémní poměr pístku páky ku pístku u třmenu, tudíž se hodněprojeví chod páky v závislosti na opotřebení desek (tzn sjeté deskydlouhý mrtvý chod)
      • odvzdušnování: ten malý o-kroužek u třmenu na to je třebabrát jehlu
      • kratší životnost desek: menší brzdná plocha desky oprotikonkurenci
      • hůře sehnatelné brzdové destičky v tom mají AVIDY i SHIMANOvelkou­ výhodu

      U formulí se mi líbí:

      • nádherný vhled všechno takové malé oblé
      • vyhovující tvar páky
      • formule má pro mě nejkrásnější kotouče (model R1 i s červenýmu­našečem)
      • velký brzdný výkon (KOOLSTOP desky)
      • náhradní díly (www.bartonicek.cz)

      příští brzdy bych vzal AVID ELIXIR CR

      0 0
      • MlokCZ  

        A teď mi řekni jakou souvislost tohle má s RX?

        ORO mají příliš malou expanzku, proto ty problémy, to je změněné a tak malou nemají žádné současné Formule. Všechny nové Formule mají výrazně větší desky než ORO, opět tedy zcela jiné.

        Mrtvý chod také není stejný pro ORO a novější.

        0 0
      • Pumsc  

        tak tak,ora se nedají vůbec srovnat s rx…,a ještě mě štve olupující se barva(dot 4),ale už mě tak přišly,takže si můžu při odvzdušňování dát sebevětší pozor a nepomůže to :),ale brzdnej výkon plně dostačující-desky koolstop(organika)

        0 0
        • The_Trooper  

          odlupující barva mě taky štve, mam uplně oloupané objímky brzdových pák zevnitř…

          0 0
    • Steppenwolf  

      Nazdar, tady je maj nejlevnejší na trhu, ale neznam ten obchod :O)

      http://www.obchod23.cz/…a-rx-160-mm/

      0 0
    • tom8848  

      Hoj mam rx- ka a som s nimi maximelne spokojny!!! Vynikajuca brzdna sila rychly zaber ja by som uz do shimana kazdopadne nesiel… dalej dobry design ;-) a za tu cenu myslim ze neni o com!!! Neprehlupis ;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.