• fíha

    Neskutocne mi liezol na nervy zvuk, ktory tito brzdy vydavaju pri nizkych az minimalnych rychlostiach- kombinacia rytmickeho drenia kovu a sialeneho skrabania, a mam vypomoc: Sudruhovia od Formuly naddimenzovali brzdny material asi tak +3mm ku stredu (vid foto, na tych miestach uz je aj tensii kotuc) tak som odbrusil z brdovej dosticky a NESKUTOCNY pokrok! Piskanie a cinkanie sa tym neriesi, ale to ostatne naprosta nadhera.

    0 0
    • MildaP  

      Mám na novém kolo brzdy ORO K24 a mám obdobný problém na předním kole. Jakmile dosáhnu rychlosti cca 20–21 km/h, tak začne přerušované dření „kovu o kov“, cinkání a hlučení. Je to hodně nepříjemné. Zajímavé je, že pod 19km/h to nedělá a stejně tak u vyšších rychlostí nad 25km/h to ustane.

      Furt řeším čím by to mohlo být a proč to dělá pouze u určité rychlosti. Mrknu na uvedený poznatek.

      0 0
    • jonti  

      Je to tym, ze nemas original kotuce, ktore sa davali k k18, ale novsi model, ktory sa dava k RX. Tie starsie boli vlnite a takyto problem tam nenastaval.

      0 0
    • vinnca  

      ja jsem ty desticky obrusil cele, chvilu byl klid a opet pri pomale jizde a brzdeni desticky vrzou a piskaji – ze by to opravdu delala vetsi vrstva na kotoucu?

      0 0
      • fíha  

        Celu plochu som nebrusil, len som ubral material cca 3mm od stredu, t.j. zmensil som brzdovu plochu. O tu, co zaberala do vzduchu/paprskov kotuca. Vrzanie a piskanie som neodstranil, ale sakra znizil, vyhladil a zrovnomernel. Zadna je tymto pocinom v podstate uplne ticho, oproti povodnemu stavu ideal.

        0 0
    • vinnca  

      uz rozumim, zkusim to taktez ubrousit a nevite nekdo, jake jsou rozmery tesniciho O krouzky pod odvzdusnovacimi cerviky na pace a trmenu?

      0 0
    • gargamel  

      Taky se zeptám na radu ohledně oro18.

      Mám obří vakl v páčkách brzd. Dá se nějak vymezit? Nějakou výměnou pouzder v čepech? Dělal to někdo?

      0 0
      • vinnca  

        jedine zkusit sehnat nejaky pouzity a vymenit to, jinak se divim, ze mas vule v packach.

        0 0
      • McBlacky  

        mě to dělal šikovný soustružník. pak to bylo lepší než nový. futra z hliníku

        0 0
    • The_Trooper  

      jelikož mi šířka kotouče ubíva před očima ted mám na origo kotouči formule ORO K18 1.65mm nový má 2.00mm právě jsem pokukoval po tom co máš na obrazku..

      Můžu dát a k brzdám Formula ORO K18 jiný kotouč např z XTčkových brzd?

      0 0
      • Jarry  

        Já mám ORO K24 a XTR kotouče. Je fakt, že taky vydávají hrozný zvuky, ale brzdí.

        0 0
      • MlokCZ  

        Originál kotouče k ORO mají 2mm pouze pro 200mm, ty menší velikosti mají 1,8mm.

        0 0
      • Excel  

        Měl jsem u OR 18ek XTR kotouč, brzdilo to perfektně, jen destička taky trochu zasahovala pod brzdnou plochu kotouče a vydávalo to takovej třaslavej zvuk. Ještě jsem měl XTéčkovej kotouč (starší řadu) a tam to bylo nejlepší, žádnej problém.

        0 0
    • McBlacky  

      kdybys podložil adaptér, lze podložky ze špalků véček, tak by jsi zvedl třmen a tuto část kotouče vůbec nezasahoval. Brousit destičky, by mě teda nikdy nenapadlo :)

      0 0
      • fíha  

        Napadlo ma zdvihnut to, ale aby to na vonkajsej strane nahodou nerobilo podobny bordel. Zbrusenie bolo hotove za par minut. A nerad podlozkujem.

        0 0
    • pačes  

      s ORO K18 vyzkoušeno: MTB kotouč XTR SM-RT97 Center Lock bez problému, Alligator HK-R20 (malý brzdný účinek), ale zatím naprosto nejlepší http://bikehazard.cz/…9/01_09.html

      0 0
    • The_Trooper  

      Po zavodě jsem sjel desky na kov následně zničil kotouč.. Kotouče už měli stejně tlouštku 1.60mm.. Pohlížím po nových, co jsem tak četl a pily nebrat vibrace a slabší brzdný účinek.. Vypadá to že vezmu originál formule.. Ten kotouč co máš v prvním příspěvku je u bartoníčka označen jako kotouč k R1 a ten se mi líbí takže ho asi vezmu k K18 myslím že by neměl být problém..

      Tento kotouč ale nejhezčí akorát nevím jestli bude pasovat k ORO aby nevadili ty plovoucí třmeny :(

      0 0
      • The_Trooper  

        teda plovoucí čepy v kotouči

        0 0
        • claid  

          to je v pohodě…mám ORO K24 a tyhle kotouče R1 je to bez problémů…

          0 0
        • fíha  

          Mojim vytunovanym brzdnym dostickam by nevadil a je pjekny.

          Ten hlinikovy stred, to by mohlo tlmit vibracie a teda necinkat, oder?

          0 0
    • vinnca  

      takze jsem dal podlozku mezi adapter a trmen – vysledek – piskani prestalo. Akorad tam mam silnou podlozku, dam tam spise slabsi podlozku, aby ty desticky „necouhaly“ moc nad kotoucem, kdyz se tou podlozkou ty desticky zvihly.

      0 0
      • fíha  

        Pouvazujem o tejto verzii. Asi je menej prasna, nez zbrusovanie.

        0 0
        • vinnca  

          fakt to vyzkusaj, ja jsem s tim spokojenej,, jen tam buchnes co nejtensi podlozky a je to:)

          0 0
    • acidb  

      Mám K 18 (2008) a stal se mě takový problém. Šteloval jsem si nastavení páčky bočním šroubem a asi jsem ho poškodil, takže mě s ním nejde točit, na konci je trochu rozšířenej a je to blbý, protože páčka je teď hrozně „měkká“. Máte někdo nápad, co s tím?

      0 0
      • The_Trooper  

        Tohle se mi stalo před týdnem, ztrhl si náběh závitu hliníkové vložky.

        Řešení rozdělat páčku, z boku se tam dostaneš malým torxem. Vyndat i tyč se závitem a zkusit tu hliníkovou vložkou protáhnout tou osou zavit se znovu chytne. Pokud to nepujde tak objednat tohle

        Samozřejmě se brzda musí odvzdušnit :)

        0 0
    • faba  

      Na levé páce se mi uvolnil čep, kolem kterého se otáčí páka a propadává dolů. Nevypadne úplně, ale páka má vakl a za jízdy se klepe. Zjišťoval jsem u Bartoníčka co s tím, ale asi jsme si nerozuměli. Říkal, že to musím dotáhnou šroubkem, ale nějak jsem ho tam nenašel :-)

      0 0
    • Nikovlas  

      Chtěl bych se zeptat – mám zatuhlé pístky u zadní brzdy – pohnout s nima jde jen docela silou, takže samotná pružinka mezi deskama je neroztáhne, takže škrtaj. Co s tím dělat? Zkoušek jsem silikonovej olej (což jsem se tu zpětně dočetl, že není dobrý) a nic – nepředpokládám, že čištění samotnou kapalinou (jak jsem se taky dočetl) by mělo mít valnější úspěch. Když to ale otevřu – co nějaký těsnění – nezničím to? Dá se sehnat náhradní? Originální servis je celkem drahej…

      Dík.

      0 0
      • Excel  

        Pokud nešly roztáhnout pístky, jakože mně nešly, tak jsem musel nasadit odvzdušňovací sadu, tj. otevřít systém, pak to šlo roztáhnout v pohodě. Postupně to nicméně šlo do hajzlu. Řešením by bylo poslat na servis = kompletní výměna kapaliny a těsnění, prej.

        0 0
      • kubad  

        zahodit, musel bys měnit komplet těsnění a to bude stát víc než je cena brzd

        0 0
        • MlokCZ  

          Nemusí to být hned více než celé brzdy, ale souhlasím, že se to stejně nevyplatí.

          Více let zpět jsem dával k Bartoníčkovi komplet zatuhlé K24 (zadní totálně, tam došlo k tomu, že jsem nedojel poslední vyjížďku, kousla se zabržděná a ani doma už jsem s ní nehnul).

          Vyměněna všechna těsnění a ještě dokonce nějaké další díly.

          Práce odvedená perfektně, chodily zase jako nové a ještě po více letech dnes fungují na dalším kole.

          A platil jsem tenkrát za to cca 1800Kč, už nevím úplně přesně. Tenkrát jiné nové slušné brzdy stály daleko více, takže to smysl mělo. Dnes bych je už rovnou vyhodil.

          0 0
          • Nikovlas  

            Komplet výměnu těsnění a vnitřku jsem dělal před 2 rokama a od tý doby jsem najel cca 1000… takže jsem trochu rozladěnej…

            0 0
            • Atilla  

              To je fakt málo km na výměnu těsnění.

              0 0
              • Nikovlas  

                nicméně pístky mi zatuhly tak nevim, jestli kupovat sadu na odvzdušnění a ***** se s nejistym výsledkem, nebo koupit SLX a ***** na to…

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já bych rozhodně šel do SLX. Kdybys měl už aspoň RX, tak by to bylo na zvážení, u starých ORO bych ale vůbec neváhal.

                  0 0
                • bruco  

                  Som za druhu volbu. Aj keby si to opravil, tak nove SLX potesia viac. :-)

                  0 0
                  • Nikovlas  

                    To už zase neberu – zrovna nejsem v situaci, že bych chtěl investovat do „potěšení“…

                    0 0
                    • kubad  

                      bohužel ta oprava je značně nejistá, takže osobně bych šel cestou potěšení

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud nechceš nic investovat do potěšení, tak klidně ušetři něco oproti SLX a vem Deore BR-M615.

                      0 0
                • Nikovlas  

                  Někdo z Prahy, kdo by měl na zapůjčení odvzdušňovací sadu a trochu kapaliny za symbolickou úplatu by se nenašel? Představa, že koupím sadu, kapalinu, pak zjistím, že to stejně musím dát do servisu – celkový náklady na 1500… a za dva roky si už raději koupím SLX… mě neláká…

                  0 0
                  • Excel  

                    Bejt tebou, tak do tech brzd uz nedam ani korunu. Bude to jen k vzteku a postupne do toho nasypes jak za novy brzdy a porad budes mit poruchovy sracky, kery brzdej dobre ale serou se.

                    Ja se s nema prcal dva roky a fakt to nestoji za to. Zatuhly pistky, zavzdusnovani pri prevozu, vymena desek porod s odvzdusnovaci sadou, ucpanej system = ksicht od DOTky, nahovno tesneni, nahovnou srouby, nahovno paky- vakl.

                    0 0
                  • Atilla  

                    Při ceně SLX nemá smysl do toho vrážet. Když vezmeš že máš v nových brzdách i desky… Prodej je za pár na bazaru a nestresuj se.

                    0 0
      • Nikovlas  

        Už budu objednávat nové brzdy a když jsem demontoval ty formule, objevil jsem, že mi neustále prosakuje kapalina na levé páce v místě, kde nasedá tělo páky na samotnou objímku. Copak je tamtudy se do té brzdy taky leze?

        No takže teď mám zadní brzdu, kde jsou zatuhlé pístky a přední, kde mi teče páka – ideální sada pro domácí kutily – při troše snahy z toho postavíte kompletní a funkční jednu brzdu :-D A těm nejlepším se možná podaří zprovoznit obě – no neber to!

        0 0
        • jIrI___  

          Nemají v tom místě ORO přetlakový „ventil“?

          0 0
          • Nikovlas  

            Netuším, ale co jsem to sundal z kola (ta přední normálně fungovala a říkal jsem si, že bych ji třeba i normálně prodal), tak mi to začalo dělat flíčky všude, kam jsem to položil – až jsem přišel na to, že to teče tudy… fakt je, že lak na brzdě je v tom místě úplně rozleptanej, ale to už bylo, když jim v servisu vytekla kapalina a oni to neutřeli… Ani vyhodit to nemůžu, když je v tom ta kapalina :-D

            0 0
            • fíha  

              Ano, tam je pretlakovy (alebo nieco v tom duchu) ventil.

              Tecie to tade aj ked sa festovne roztahuju dosticky pri vymene a ano- krasne to lepta.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.