• Šaffy

    Ahoj, vybíráme druhé rodinné vozidlo a nemůžeme se rozhodnout.

    Podmínky jsou velký kufr – pes v boxu

    3× samostatné sedačky vzadu isofix

    Rok 2012 a novější

    Teď jakou motorizaci?

    Budem využívat na víkendové výlety cca do 100km a občas dál.

    Nafta? Benzín? Jaké máte kdo zkušenosti? Teď máme kombíka v benzínu a spotřeba cca 7–8l

    Děkuji zatím za rady a když si ještě na něco vzpomenu budu se ptát.

    0 0
    • Tomcat  

      Deset let starý auto typu firemní dřič pro člověka který tomu nerozumí je past a ne téma na B-F…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RadimCep  

      Nepíšeš za kolik.

      S-Max jsem měl, 2.0TDCi 103kW, 2006 a byl jsem s tím hrozně spokojený. Touran je určitě menší, nejen kufrem.

      0 0
    • robino  

      T4 multivan 75 nebo 111kw a máš po starostech. Chce to teda pečlivě vybírat, ale za 250k máš krásnej dovoz bez koroze.

      0 0
      • krabica  

        a za chvilku můžeš pokukovat po veteránských značkách… ;-)

        0 0
        • embi  

          Astronomicky ceny za dvacetilety rakve

          0 0
          • robino  

            Asi si tu cenu nedrží pro nic za nic. Je to úhel pohledu někdo těch čtvrt mega dá radši za větší, sice starší, ale spolehlivý auto.

            0 0
      • Smazaný účet  

        To nemá ani 3 bodový pás na prostřední zadní sedačce. Natož isofix, který má jako podmínku. Tohle auto je už dlouho za zenitem :)

        0 0
        • robino  

          Isofix jsem přehlídl, ale sedaček s 3 bodem tam je dost.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Asi 10+ let zpět jsem Multivana měl a 3 bodový pás tam nebyl. Pouze na krajních místech. Co tam máš dál?

            0 0
            • tl-brq  

              VW T5 Transporter z výrobního roku 2008 má tříbodové pásy i uprostřed. Byl bych velmi překvapen, pokud by jakákoliv verze vyrobená po roce 2012 (zadání tazatele) tříbodové pásy neměla na všech sedadlech. Na druhou stranu ISOFIX bude asi vzácný.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Reakce byla na T4, o T5 nepadlo ani slovo :)

                0 0
              • Manas  

                T5 ma isofix na dvoulavici, na trojlavici a single sedadle ne. u T4 to same, jen velmi vzacne. Da se dodelat, ale ja bych do toho nesel.

                T4 jsem mel, uz bych do toho znovu nesel – mam T5 a rozdil je nebe a dudy co se tyce bezpecnosti, pohodli a vzhledu.

                0 0
      • Šaffy  

        Dodávku nechceme právě

        0 0
        • tl-brq  

          Nebudu přemlouvat, každý má nějaké důvody pro své rozhodnutí. V minulosti jsme to řešili a skončili u VW T5. Manželka se bála, že to bude moc velký. Dnes na něj nedá dopustit. Ve městě se s tím parkuje v pohodě, půdorys srovnatelný s větším osobákem, vyšší posed a velká zrcátka přidávají na přehledu. Posuvné boční dveře umožní vystoupit i tam, kde by se z osobáku nevystoupilo. A ten kufr. Jen do zatáček se musí s citem a když dáme kola na střechu, tak do kufru štafle a hlídat výšku mostů :-)

          0 0
          • Šaffy  

            Klidně bych mulťáka, ale mě se líbí až T6 a to jsou zatím pro mě nedostupná vozidla. Vím, na dovolenou mám možnost si půjčit od otce ford custom a je to v pohodě auto, takže z toho důvodu nechcem dodávku zatím.

            Na české výlety nám bude stačit něco velikostí S-maxe.

            Ale děkuji, mít milión tak bych šel do multivana.

            0 0
    • RichP  

      Máme doma S-Maxe, 2.0 ecoboost. Prostor, variabilita a jízdní vlastnosti super. Mám vzadu tři plnohodnotné, velké sedačky. Spotřeba ± 10l/100, ale jezdíme v 5 s naloženým autem a svižně. Je to turbo a přímovstřik, takže krátké trasy tomu nedělají extra dobře, podobně jako u dieselu, ale já naftu moc nemusím, nehoním každý litr spotřeby a ročně nenajedem moc, takže za mě benzín jasná volba. Kupovali jsme ojeté a zpětně bych do toho šel klidně znovu.

      0 0
      • Šaffy  

        Jo, koukal jsem a četl na ty ecoboosty docela chválu.

        A máte automat?

        0 0
        • RichP  

          Ano, dvouspojka, Powershift tuším od Getragu. Základ je prý pravidelnĕ měnit olej a filtry (60tis nebo 5 let), pak s tím prý nejsou problémy. Vetšina špatné pověsti je údajně na vrub zanedbané údržby. Je pravda, že když se to vysype, tak jsi v tom za ranec a nejde to opravit tak snadno, jako měničový automat. Ale řadí to pěkně a rychle :)

          0 0
    • Mr.Dawe  

      Z těchto dvou S-MAX. Ačkoliv pověst Fordu proti VW je pokulhávající, tak Touran je méně povedené vozidlo od VW a ačkoliv v něm je použito dost dílů z ostatních koncernovývh vozů, tak tento typ postihuje docela dost problémů. Jinak bych se možná nebál poohlédnout i po 5008 v 2,0 HDi.

      Jinak do tohoto typu auta bych volil naftu ačkoliv jsem zarytý benzíňák. Nenajdeš do MPV vlastně benzínový motor, který by do něj vysloveně pasoval. Vždy to bude kompromis nebo riziko.

      0 0
      • RichP  

        V čem je ten kompromis nebo větší riziko oproti dieselu? Snad krom o něco vyšší spotřeby mě nic moc nenapadá. Je ale fakt, že benzín bych asi opravdu volil jen v tom Maxu a to buď znova 2.0 EB nebo starší 2,5, který se ale dělal jen v manuálu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          VW tam dával VR6 a ten jel taky hezky

          0 0
          • RichP  

            Do Sharanu, ale to je už přece jen trochu starší záležitost. :(

            0 0
        • Smazaný účet  

          zrovna S-max ma jeden z nejspolehli­vejsich dieslu od PSA 2.0 120 nebo 103kW od 2010 vylepseny na euro 5. sam mam tu puvodni verzi euro 4 300K namotano a porad puvodni komponenty krome egru. jinak tu 2.5T benzin bych si nechal rict, volvo a je to taky fest spolehlive.

          0 0
          • RichP  

            Když se smíří s manuálem a o něco starším autem, tak bych bral taky ten pětiválec!

            0 0
            • Smazaný účet  

              Ja kdybych prave nespechal tak si ho vyhlednu. Prechazel jsem z galaxy s VR6 takze jsem chtel zase koniky, ale nebyl cas bohuzel :)

              0 0
      • Woko_O  

        VW Touran, ročník někde kolem těch 2012 až 2015 je v podstatě postavenej na platformě VW Golf 6 nebo Passat B6-B7. S tím určitě výraznější problémy nebyly a například 2.0 TDI 103kW, klidně i s DSG není tak hroznou volbou. Jsou to jedny z lepších dieselových motorů. Podvozek je stejnej jako Golf nebo Octavia v těhlech letech. Samozřejmě se problémy najdou, ale to bude u všeho. 2015+ je postavenej na sedmičkovým Golfu. Tam už to může být o něco horši, ale nic co by bylo vyloženě špatný..

        I já sám bych chtěl pořídít Tourana, i když je to taková krabice. Ale tím že se daj snadno vyndavat sedačky, se z toho dá udělat fajn povoz na cesty s kolem.

        0 0
      • Šaffy  

        No 5008 jsem koukal taky, spíš ho vyměníme za tourana.

        Ale ty 2hdi jsou docela hůř sehnatelný a když tak mají nalítáno dost přes 200K/km

        0 0
    • Emil666  

      Mám Touran 1.4 z 2016. Jezdí za 6–7 litrů nesrovnatelně úsporněji a rychleji než předchozí dvoulitr Galaxy, spolehlivost zatím bez ztráty květinky. Šířka pro třetí sedačky je ok, tři Isofixy..... Ale kufr je mnohem kratší

      0 0
      • MichalOld  

        Mám Smax 2 litr naftu (2017), a jezdím max za 7,5– Touran je o třídu menší auto, nesmysl srovnávat s Galaxy nebo Smaxem.

        0 0
        • alinceb  

          +1

          Galaxy a Touran nelze srovnávat.

          0 0
          • TJK  

            jde.. pokud si slepej, nebo si to videl jen na brazku na internetu :-D

            0 0
            • alinceb  

              No, když stala naše auta vedle sebe a otevřely se kufry, tak bylo hned jasno…:D

              0 0
    • alinceb  

      Máme Galaxy 2.0i 5 let jako v podstatě výhradně městské auto. Kupováno na 140kkm, aktuálně má bezmála 180kkm a je na prodej (není myšleno jako inzerát nebo nabídka).

      Moje postřehy:

      • do města super velké auto
      • rozměry má jako větší kombi, ale nesrovnatelně více prostoru (používáno jako pojízdná garáž pro Chariot CX2, mobilní šatna, pohyblivý sklad hraček…)
      • vyšší poště je fajn
      • 2.0i je slabej motor a ve městě dost žere (na to, jak je slabej) – tj. 11–12L v čistě městském “studeném” provozu, dálky po dálnici (v limitech) jsou 10L, dálky mimo dálnice (v limitech) jsou 8–8,5L
      • za 40kkm jsem v motoru jen měnil olej
      • mimo motoru se měnily ještě gumy, brzdy, přední tlumiče a dělala se repase zadní nápravy (daň za české tankodromy)
      • ve vyšší výbavě (máme Titanium) je auto hodně pohodlné
      • interier je neskutečně variabilní (samostatně posuvná všechna sedadla – hlavně 2. a 3. řada)

      Šel bych do něj zas, obzvlášť, kdybych nebydlel po horami. Škoda, že aktuální model s 2.0 EcoBoostem se nedělá se čtyřkolkou, takže jsme museli do jiné třídy.

      S-Max jsem nezkoušel, ale oproti Galaxy má o kousíček menší kufr a je nižší (tj. nižší těžiště), takže se chová víc jako osobák než jako dodávka. Já bych šel spíš do Galaxy než do S-maxe. Touran je jiná třída auta. Prostor uvnitř není větší než ve velkém kombi, snad jen trošku variabilnější. Kamarád ho pořídil manželce (sám má Golfa variant) a je zklamaný, že co do prostoru si fakticky nepomohli (kromě daily caru pro manželku to měl být dovolenkový transportér).

      0 0
      • TJK  

        pac je kamarad sulin a myslel si ze si koupi tourana a dostane T5 :-D

        0 0
        • alinceb  

          To je tak když vybíráš auto podle toho obrázku na internetu, že…? :)

          0 0
          • TJK  

            to se preci nemuze stat :-D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • zdenek  

      Nedávno ve Světě motorů testovali bazarový S-Max a vyznělo to celkem pozitivně. Možná to někde najdeš online…

      0 0
      • Šaffy  

        Jo, to jsem viděl myslim, tam testujou ale tu st-line verzy ne?

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je prave ten motor 2.5T benzin od volva. Jinak podvozkove ani vybavou nic jineho nez ostatni rady.Takze zalezi jen na tobe co preferujes od trendu po titanium s.

          0 0
          • Šaffy  

            Jen bych chtěl na výlety a ty delší cesta tempomat, jinak nic víc nevyžaduji, navigace v telefonu, takže nepotřebuji tablet místo budíku tachometru a nebo koleček rádia.

            0 0
            • RichP  

              Tempomat to snad mělo vzdycky. My máme adaptabil s radarem a funguje to obstojně. Oproti dnešním, modernějším, je trochu málo plynulý, a neumí sám dobrzdit úplně do nuly, ale na dlouhé, dálniční štreky je to fajn. Obyč tempo by mi ale klidně stačil!

              0 0
    • RichP  

      Vzal bych asi Galaxy nebo S-maxe s 2.0 Ecoboost (případně staršího Maxe 2,5l, ale toho jsem já vyřadil kvůli manuálu). Současná generace měla s 2.0 EB motory tuším klasický měničový automat. Předchozí dvojspojku.

      Vyhnul bych se každopádně adaptabilnímu podvozku!

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ano podle rozpoctu bych volil presne jak pises.Ale nekdo preferuje manual takze to uz zalezi na kazdem soudruhovi.

        0 0
        • Šaffy  

          Klidně automat, manželka by byla taky radši. Ale jak zjistím, jak se k tomu kdo choval přede mnou? Myslíte že dneska servisní knížka něco znamená? Když si tam může skoro každý psát co chce?

          0 0
          • Edwin  

            Nepoznáš. Asi se dá jen doporučit hned po nákupu vyměnit olej v převodovce.

            0 0
            • RichP  

              Přesně, po koupi jsem udělal preventivně to samé. Jinak auta servisovaná ve Fordu mají vedenou elektronickou servisku.

              0 0
          • Smazaný účet  

            pokud chces byd klidnejsi snaz se sehnat s hydromenicem aisin, ten je celkem bezproblemovy. Powershift tam uz je to trosku loterie.

            0 0
            • RichP  

              To by ale musel zase jít do starší 2,3l. To prý žere a přitom moc nejede. Nebo současná generace, ale tam se nevejde rozpočtem. Chtělo by to ideálně auto s prokazatelnou historií.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Aisin se daval pak i do FL od 2010–2015 , ale jen do te nejsilnejsi nafty 2.2 no. Ale jak rikam zrovna ty PSA nafty jsou spolehlive motory.

                0 0
                • Šaffy  

                  A jak poznám, že je to aisin? Nějaký seriové číslo?a nafta 2.2 to má každá mezi rokem 10–15?

                  0 0
      • kandik psi zub  

        adapt8vni podvozek nebrat, presne tak. Radove ve 150kkm se posere, druhovyroba neni, obyc tlumice podle servisu dat nejdou( jezdim k nezavislymu Fordari ktery MA snahu hledat efektivni reseni) takze je ve vysledku za skoro 50k.

        0 0
    • Edwin  

      Taky mám s-maxe, 2.0 ecoboost v automatu a musím říct, že je to úžasný auto. Ve městě teda hodně žere, kolem 11l, ale dálky jsou těsně pod 9l. Už je to ale starší kus 2011, takže půjde brzy do světa. Klidně bych ale do něj šel znovu.

      0 0
    • Šaffy  

      A co ty 1.6 ecoboost? Těch je dost na prodej .118kw je to dostačujicí na takové auto při plné zátěži?

      0 0
      • kandik psi zub  

        tak to zalezi asi tvych pozadavcich co jsem koukal na yt je tam accel video na sestku a prislo mi to bajvoko v pohode. Spis bych si ten motor proklep z hlediska spolehlivosti. Zminek o problemech tehle h motoru je pomerne dost…

        0 0
      • Edwin  

        Já s 1.6 eco nejel. Na normální cestování to asi bude cajk. Naštěstí mám 2.0 176kw a tam je super ten výkon, když už jedeš kolem 100 km/h a potřebuješ okamžitě zrychlit a bezpečně předjet. U tý 1.6, pokud bude naložená bych se toho dost bál.

        0 0
      • RichP  

        U 1,6 bylo víc problémů stran spolehlivosti, ale výkonově to stačit bude. Radši dvoulitr ;)

        0 0
        • Smazaný účet  

          A nepletes si to s tou 1.6 tdci? To byl pruser.

          0 0
          • RichP  

            Nepletu, ale vlastní dlouhodobou zkušenost nemám. Je to jen na základě info z netu, servisu a z doslechu.

            0 0
          • zdenal8  

            Neplete. 1,6 ecoboost byl problémový motor. Proto byl pak nahrazen motorem 1,5 ecoboost.

            0 0
      • mikub  

        S 1,6 Ecoboost (ve Focusu) mám osobní zkušenost, která mě stála téměř 150 táců. To auto nemělo najetých ani ne 100 tisíc, když odešlo těsnění pod hlavou a nakonec to bylo na výměnu celého polomotoru. Takže já z těch přímovstřikovejch turbobenzínů zas tak urvanej nejsem…

        0 0
        • Šaffy  

          Dobře, 1.6 EB se vyhnout. Díky. No tak je to jasný.

          2.0 ecoB

          2.0 Nebo 2.2 diesel.

          Budu hledat

          Nějaký dobré ohlasy na bazar? Nebo lepší dotáhnout z říše?

          Asi kouknu v AAA :-D tam maj super nabídky :-D

          0 0
          • mikub  

            No, k 2.0 Diesel (taky ve Focusu) z roku 2006 (EU4) můžu taky napsat osobní zkušenost ;)

            Tam se někde kolem 150t měnily vstřiky a nějaká ptákovina na čerpadle (ne úplně čerpadlo a ta ptákovina stála asi 2500).

            Pak jednou kuna požrala kable k váze vzduchu, měnila se převodovka (olejová náplň se projevila jako doživotní) a s ní i spojka (když už to bylo venku, nebylo to nutné). Pak se prodřela hadice vzduchu (a tak servis, než našel tuto banální závadu tak vyměnil i turbo). Docela sranda byla, když v jeden čas došla životnost hadicím podtlaku a auto začalo padat do nouzového režimu, protože praskaly. Hlavní problém byl ukecat někoho, aby tu hadici vyměnil (díl byl asi 200Kč za metr hadice a byly potřeba tak 2, ale práce na kulový, protože to vedlo místy, kam se skoro nevešly ruce. Pak ještě odešel DPF filtr a co vím poslední, tak v nádržce na močovinu plovák (a tedy se musela měnit celá nádržka). To je chorobopis auta, který jsem měl od asi 140k do 260k, teď bude mít 300k.

            Za těch 150k km to vyšlo asi na 150k i v penězích. Ale zase, i na dnešní poměry to auto jezdí parádně.

            0 0
            • oddie  

              DRV je ta ptákovina. Doživotní náplň převodovky je obvyklý fórek většiny automobilek.

              0 0
            • Smazaný účet  

              focus mel jiny system vstrikovace cerpadlo nez s-max. totez u mondea. Proto lidi s Mondeem dost cast breci a my Maxaci jsme v klidu. Plus Max ma suche DPF focus ty podelany chcanky.

              0 0
    • Na-kochacku  

      Dobra zkusenost s smaxem atmosfera 2,3 v automatem 6 rychlosti ( jeste klasickej automat) mam to zaplynovany, tak spotrebu neresim. Mame tam tazny a na tom vozime kola. S autem max. spokojenost. Levny provoz na nahradni dily. Krome zadnich tlumicu vyfuku. Ty jsou dva a jsou jen original za 20,000,–

      0 0
    • Dejvidek  

      Ahoj, máme 2006 2.0 TDCi, hydro automat, aktuálně 240tis km… Kupovali jsme ho v Německu se 150tis. Parádní a prostorné auto. Kromě běžné výbavy máme stavitelné odpružení IVDC, zadní sedačky jsou sklopné jednotlivě, zádová část je polohovatelná (dá se sklopit víc dozadu pro pohodlné cestování), každá sedačka je posuvná samostatně (vpřed/vzad). Mám svůj klíč a přítelkyně taky – když si odemkneme každý svým klíčem, tak se automaticky nastaví sedadlo řidiče včetně zrcátek (kromě vnitřního pochopitelně). Přední sedačky vyhřívané nebo chlazené, čelní sklo na elektrické rozmrazování… Pohoda auto, spotřeba okolo 6l, doporučuji… Dneska bych vzal to samé, akorát po FL a 2.0 EcoBoost…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.