FinishLine Dry na retez - problem

67 nepřečtených
  • Andrzej

    sice se tu furt dokola resi mazani retezu, ale tohle jsem v historii nenasel:

    vloni (a pred nekolika lety taky) jsem uspesne pouzival na retez finish line Dry, bylo to hodne ridke, ale na 100–200km to vystacilo a retez vydrzel celkem cisty. Pak jsem si koupil dalsi baleni (asi nekdy na podzim) a ted pri prvnim pouziti se nestacim divit. Na obalu je napsano, ze je to nejaka novinka, a pri vytlaceni z lahvicky tece bily husty sajrajt, ktery ani nema sanci zatect do retezu. Pripomina to mazivo na bowdeny (nejak cable magic se to jmenovalo) a nevim, jestli se v tovarne spletli a nalili tam neco jineho, nebo to ma fakt tak byt?

    0 0
    • vsn  

      taky to mám tak :) napatlám na články a bříškem prstu rozmatlám…

      0 0
    • felix.org  

      Taky mě to překvapilo :-) Někdy pomůže protřepání a pak to aspoň trochu teče.

      0 0
    • Lister  

      Nespletli :-)

      The New DRY Teflon® Lube has a different look and consistency! Its milky white appearance lets you visually see where it is, and where it is not. A chain is only as strong as its weakest link, so thanks to the new color and consistency, you can be sure that every link is properly lubed and protected!

      0 0
      • JakubCh  

        A je to v praxi lepší, či horší, než stará verze? :)

        Já používám našeho Nacházela a zatím celkem spokojenost.

        Známý, takto technik z profese, maže řetěz tak, že:

        Opatřil si nevím jaké „suroviny“ u nich ve firmě, mám dojem, že kombinuje nějaký vosk (ten určitě), grafit v prášku (určitě) a ještě něco dalšího. To smíchá (za tepla, udělá si z toho takovou kaši, případně už ji má namíchanou a vždy jen ohřeje). Z kola sundá řetěz (rychlospojka), vymáchá v technickém benzínu, utře hadrem a po uschnutí hodí do nahřáté „kašičky“. V té to vykoupe, pak vytáhne ven, nechá vychladnout a uschnout, setře přebytečnou vrstvu, nasadí a jezdí. Výdrž jako hrom, pazvuky žádné (jako odborník fakt asi ví, co dělá) a nelepí to skoro nic! Říkal, že v průměru maže řetěz tak dvakrát až třikrát za jeho životnost (vydrží mu +/- 1000 km), samo, že záleží na počasí…

        Zkusím z něj vyrazit přesný postup, až se zas uvidíme…

        0 0
        • šimlos  

          Používám Ceramic Wet Lube od firmy Finish Line Tech.a spokojenost.

          0 0
        • Lister  

          Nedokážu říct, minulý týden jsem domazal tu původní verzi, tohle jsme jen citoval oficiální web pro ujištění, že mu tam opravdu nenalili něco jiného :-)

          Budu kupovat olej nový, ale na 80% u nás budou mít ještě zásoby starého maziva.

          Určitě to bude mít jiné vlastnosti a pak jen záleží, co se člověku líbí. Podle popisu tady a na webu výrobce bych předpokládal, že to asi dýl vydrží, bude odolávat lépe vlhku, řetěz by mohl být tichý, ale asi to bude více lepit.

          Původní verze fakt moc nelepila, ale zase výdrž kolem 80–90 km a řetěz poměrně hlučný. Při průměrné délce mých vyjížděk mi to vycházelo tak, že bych potřeboval domazat v polovině druhé vyjížďky, což není úplně ideální :-) Větší životnost by se mi hodila.

          Jinak jak tu někdo zmiňoval ten „keramický“ olej, tak ten jsme vyzkoušel 2× a zahodil protože to úplně neskutečně zamazávalo řetěz a pastorky – po jedné jízdě všechno černé :-(

          0 0
          • scret  

            Dry Lube mi vydrzel v lete vzdy max. jednu vyjizdku a to nesmelo byt jeste nekde moc mokro… Po par letech jsem zkusil ten novy Ceramic a stejne to nema na mazadlo, ktery pouzivam…

            0 0
            • kubad  

              s výdrží to vidím podobně, cca 2 jízdy v suchu naštěstí už mě došel :D ale jinak spokojenost

              0 0
              • scret  

                na muj vkus spini vic retez… Vydrz na retezu cca 150km? Coz mi bohate staci…

                0 0
            • Lister  

              A co máš teda za zázrak?

              0 0
              • JakubCh  

                Nějaký na motorky? :) Taky se to tady dost zmiňuje, olej na mazání řetězu na mašinách…

                0 0
              • scret  

                Denicol, nelepivy jak GTcko, na retezu vydrzi vic nez Ceramic…

                Postupne ho diky me jezdi 3/4 party…:)

                0 0
                • jIrI___  

                  .

                  0 0
                • Lister  

                  Vyštrachal jsem v garáži vosk Yarroline, pořádně jsem odmastil řetěz a teď cekam až uschne. Udělám pokus. Kamarád si vosk na MTB docela pochvaluje, tak uvidím. Stejně tu teď krom toho keramickeho nic nemám, tak není na výběr ;-)

                  0 0
                  • J3Sl4n  

                    Já jsem zkoušel vosk na mazání řetězů od wurta, ale moc spokojený jsem s tím nebyl. Řetěz byl sice suchý, takže se na něj nic nelepilo, ale brzo začal být hlučný.

                    0 0
        • vasek80  

          Novej řetěz vymáchám v kbelíku s benzínem nechám oschnout, nasadím na kolo, spojím rychlospojkou a nakapu chainstar, otřu řetěz hadre´m a nechám zaschnout a odpařit rozpouštědlo. Pokud extremně nemokne, vydrží to v klidu 400 km. Pak řetěz rozpojím znova properu, nakapu, to zopakuji cca v 800 a po dalším sundání řetěz vyhazuji.

          Takže vyjma prvotního namazání, které dělám po odmaštění toho lepivého blivajzu z výroby, mažu řetěz v průběhu životnosti také 2× a není potřeba žádných tajných směsí. Řetěz mi vydrží cca 1200km

          0 0
          • jIrI___  

            Je škoda odmašťovat ten lepivý blivajz z výroby, protože to je to nejlepší mazivo, které řetěz kdy bude mít.

            1 0
            • MlokCZ  

              Navíc ztráta času. Akorát poslední dobou mi ten blivazj z výroby nevydrží už tolik jako dříve. Dříve i 300–400km, teď většinou mažu už kolem 200–250g (ze začátku jen utírám hadrem, ať se tam tolik nelepí bordel).

              A když už je tu téma k řetězům. O něco více ježdění větší placek (než jsem jezdil dříve) bude mít efekt na výdrž řetězu i u mě a možná dám na desítkovém řetězu nějaké nové rekordy i oproti devítce :-)

              Atkuální stav HG94:

              • najeto 1950km
              • 132,6 (měřeno na více místech)
              • to u mě znamená, že řetěz ještě vydrží hodně dlouho
              • to bych mohl začít dávat zase i přes 4tis. km na jeden řetěz,i když 5–5,5tis. km na osmičce se už asi nepřiblížím

              PS: Na řetěz mi stačí jen hadr + GT85. Mažu co nejméně, jen aby to nevrzalo a chytalo málo bordelu. Tedy výdrž o nějaké velké údržbě řetězu opravdu není (má zanedbatelný vliv oproti jiným faktorům).

              0 0
              • MlokCZ  

                Možná i 24 zubů nejmenší placka trochu pomáhá (dříve jsem jezdil na všech kolech nejmenší 22). Pořád je to 10% k dobru oproti 22 zubům.

                0 0
              • Necris  

                Mám ten samý řetěz, teď má přes 2 tisíce a na měrce jsem na druhém zubu z pěti, změřit přesně to nemám čím. Ale pořád pohoda.

                0 0
            • vasek80  

              To vím, že je to zbytečné, ale strašně lepí prach a zasírá kladky, pastorky i převodníky. Mě to prostě vadí. Rozumější by bylo jen ten hadr otřít navlhčený v benzínu aby se nerozpustilo mazivo z vnitřku čepů a článků, ale jen na povrchu.

              Jinak mě docela překvapilo jak někdo musí mazat často. Já klidně také musím namazat po 2–3 hod maratoně, ale v tom je třeba několik průjezdů brodem a závěrečné očistění kola vapkou, pokud je aby nešlo kolo do auta zas… Jinak tréningové km na slickách po stezkách a silnicích řetěz dal něco přez 2000 a mazal jsem tusím 2× po větším zmoknutí. Nemoknout, tak to snad vydrží věčně.

              0 0
              • MlokCZ  

                Když se maže něco co dlouho nevydrží jako GT85 a ještě tam toho nemažu zbytečně moc aby se nechytal bordel, tak je jasné, že se pak musí mazat často, tzn. po každé (nebo před každou) vyjížďkou. Jenže když to včetně utření hadrem je stíhatelné v klídku do 30s, tak není co řešit…

                0 0
                • JakubCh  

                  To GT85 máš ve spreji, co? Už máš asi grif, já mám obavu, že bych zasvinil vše okolo. Kapání kapátkem mě sice štve, je to otrava, ale zase se trefím, kam potřebuju. Ale tvůj systém bych taky zvážil. Fakt to GT85 nelepí bordel? A kolik vydrží, když vezmu pár kaluží (teda jako, jestli 5km od baráku nebudu mít suchý řetěz, když hned v prvním úseku vymetu pár kaluží…)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na to netřeba žádný extra grif, ale stačí na to hadr. Než začnu stříkat, tak vezmu velký hadr a dám všude okolo za místo kde stříkám a vše zakreju. Navíc ale nestříkám nijak moc mimo řetěz.

                    Lepí bordel málo, ale výdrž není nic moc. Na dlouhých vyjížďkách typu 5–6h+ už ke konci začíná řetěz lehounce šustit (při mazání před každou vyjížďkou).

                    V bordelu jezdím málo, ale samozřejmě občas nějaká louže a místy bláto je běžné. Když je ale opravdu hodně bordel v lese, tak se tomu cíleně vyhýbám.

                    0 0
                    • JakubCh  

                      Díky, ale já myslel, že kdo má fulla, tak si v terénu (kde bordel logicky je) oslova libuje :D já třeba jezdím nejčastěji rozbitý (lesní cesty…), kde je místy šoto (někdy úplně), polňačky mám nejraději, případně mám rád čisté lesní pěšiny (bez šutrů, klacků, kořenů). Ale i na těch polňačkách jsou dost často louže jak sviňa. Jinak na tohle si říkám, že full je zbytečnost, i když někdy ty polňačky dost hážou. Ale nevyhnu se asfaltu, třebaže nevalné kvality a když pak po něm delší dobu jedu (a to je často), říkám si – full by byly vyhozené prachy. Ale v koutku duše si říkám, uletět mi rám…nějaký full, na který by sedla moje 100mm vidlice, s menšími zdvihy za malou cenu, no možná bych to zkusil. Ale napřed bych si musel něčí full vyzkoušet, jak se bude při mém ježdění chovat, jestli to má vůbec smysl…

                      S mazáním asi zůstanu u svého vyzkoušeného systému a Chainstaru od Nacházela. S řetězem se nedlabu, utřu hadrem, namočeným do nějakého rozpouštědla, pak suchým, nakapu na každou rolničku, nechám zaschnout, otřu. Až řetěz začne dělat nějaké divné zvuky, postup opakuju. Nebo popřípadě, když je viditelně opravdu hodně zasviněný. Kazeta, převodníky…no, černé je nemám, ale trocha šmíru je, ale to asi skoro vždy. Celkově ale v pohodě funkčně ničemu nevadí, tak co řešit…

                      0 0
                      • Ossis  

                        Hehe, s fullem to mám podobný :-D.

                        0 0
                        • JakubCh  

                          Asi nás bude vícero. Já si prostě myslím, že bych ho nevyužil. Jasně, na pár úseků jo, ale pak dlouho dlouho nic – vyšší cena, větší problémy s údržbou…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            a pritom ram na XC full se nechal koupit, bez tlumaku, za necelych pet tisic…ta udrzba taky neni zadna hruza:)

                            0 0
                            • JakubCh  

                              Takhle mě láme lidí :D

                              Ne, vážně si půjčím od kámoše jednou fulla a zajdeme spolu a dáme tu „moji“ trasu, ať mám srovnání…

                              Údržba – tak teď se starám jen o vidlici, pak přibude tlumič, a něco jsem zaslechl o čepech…

                              0 0
    • Necris  

      Nejlepší je stále motorex, i když ho musí člověk nanášet co 5 dní, při velkém horku a každodenním dlouhém výletu i co 3 dny. Ale funguje zdaleka nejlépe, nedělá bordel, nic na sebe nechytá a hlavně v něm nejsou sračky, na které bych se bál i prstem sáhnout.

      0 0
      • vasek80  

        To za 5 dní najedeš kolik?

        Na takové mazání bych se vykašlal. Mažu tak 2× do měsíce s nájezdem 1000km/měsíc. Abych mazal 6–10 x měsíčně, tak bych nikdy o takovém mazání nepsal, že je super a nedoporučoval bych jej dále.

        0 0
        • Necris  

          Tam už nejde ani o nájezd jako spíš o to, že ta vrstva je malinkatá (ostatní prostě odteče) a spíš vyschne než že bys ho vyjezdil.

          Ok, beru názor, ale zkusím vysvětlit, proč mi přijde fajn : Mě přijde super hlavně složením a vlastnostmi. Používám WET do všech podmínek. Z jediného důvodu. Opravdu odpuzuje vodu, ale není to lepkavá mazlavá hmota, která pak z řetězu nejde ani sundat. Prostě čistý olej (biologicky odkrouhnutelný), který jen odpuzuje vodu a nelepí se na něj nečistoty.

          0 0
          • jIrI___  

            Na Wet se oproti Dry (červený) nebo Wax (stříbrný) lepí v suchu bordel neskutečně. V mokru je ale nepřekonatelný, vydrží fakt dlouho.

            0 0
            • Necris  

              To ale myslíš Finish Line, že ? Já mám na mysli Motorex. Rozdíl oproti Dry a Wet tam nevidím, oba dva se opatlají ± stejně málo.

              0 0
              • jIrI___  

                V tom bude ten problém, měl jsem na mysli Finish Line :)

                0 0
              • joudys  

                no tak zrovna zelenej Wet Motorex podle mě lepí v suchu bordel neskutečně, doma mám skoro celej a nevím co s ním, zlatej Finishline Dry

                0 0
        • scret  

          chtel bych videt to uzasne mazivo napr. v oblasti kokorinska, kde je samej pisek… Do tejdne bys to vyhodil:)

          0 0
        • MlokCZ  

          Jak dlouho ti to ale trvá celá ta operace? Sice mažeš málo často, ale zase to nebude tak rychlé.

          Já dejme tomu na 1000km mažu třeba i 15×, ale je to pořád jen 15× 30s, což je pořád jen 7,5 minuty.

          A stejně pravidelně pokaždé řeším vidlici a tlumič (zase jen rychlé otření a stříknutí, taky do 30s) a i skoro pokaždé tlak v kolech (po týdnu už dofukuju a jak většinou střídám kola, tak je to tím skoro pokaždé).

          Takže bych se ani nevyhnul tomu, že bych nemusel dělat nic.

          0 0
          • vasek80  

            Na to jsem línej. Já nakapu, otřu a jdu domů. Zaschne to do příště.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nakapeš během 5–10s (to trvá ta část stříkání sprejem, zbytek je utřít hadrem, donést hadr a sprej a zase uklidit)?

              0 0
              • vasek80  

                To ne, kapu na každej článej zvlášt. Nikdy jsem nestopoval. Spíše jsem línej na to myslet. Já s tím chainstarem jsem spokojenej. Když se řetěz důkladně otře, tak moc nelepí. Jediná odolnost proti vodě by mohla být vyšší. Tam je to bída. Kolikrát stačí jednou důkladně zmoknout.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jsem právě kdysi dávno taky kapal na každej článek zvlášť a byl to oproti současné metodě děsný opruz a časově o hodně náročnější (i přes delší intervaly).

                  0 0
                • Necris  

                  Já tedy nekapu ale stříkám, ale i tak beru každý článek zvlášť. Odhaduji minutu na celý řetěz.

                  0 0
            • Lister  

              Sranda jak to má každý jinak ;-)

              Já teda kapu a pak jdu domů. Otiram až před jízdou. A taky jsem ten typek, co kape každý článek zvlášť. Ale jezdím málo a tak mě to nezatěžuje.

              Jinak ten sajrajt z výroby dávám vždy dolů, zvláště u Kampy je to dokonalý lapač nečistot.

              0 0
    • vasek80  

      Jak jsem psal tak používám chainstar a měl jsem i jedno také bílé mazivo v kapátku od Pellse. S obojím spokojen a obojí je nějaké tuhé mazidlo rozpuštěné v nějakém rozpouštědle, které se po aplikaci odpaří.

      Kdysi jsem zde četl, že někdo rozpouštěl vazelínu a aplikoval to stejně, což je totožný proncip.

      Mám v dílně vazelínu od Motorexe. Je hodně odolná proti vymývání. Čím by šla rozpustit do požadové konzistence aby pak šla aplikovat kapátkem a zároveň aby zůstaly zachovány její vlastnosti? Líh, petrolej?

      0 0
    • panaczek  

      Ahoj, kdokoliv mate problem s prilis hustym Finish Line Dry Lube (cerveny), napiste mi prosim adresu a telefon na david.dostal@progresscycle.cz. Posleme vam novy.

      0 0
      • vsn  

        takže tak hustej nemá být? … nejde to něčím naředit?

        0 0
      • Lister  

        Mužů mít dotaz úplně mimo téma?

        Opravdu se k nám dováží Mule NV jen v černé barvě? Možná to bude znít dost divně, ale hodně jsem chtěl ten červený, ale jelikož je jen černý, tak jsem nakonec bral něco jiného.

        0 0
        • kubad  

          http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

          nevím jak to vychází cenově, ale občas je na chainu 10% sleva a pošta zdarma

          0 0
          • Lister  

            Věci od progresu beru přes lokálního prodejce kde mám zajímavou cenu. A nenapsal jsem to úplně nejlépe. Ne že bych tak moc toužil po červeném Mulu, spíš jsem to bral tak, že kdybych si Mule vybral, tak jedině ten červený. Nejde jen o design, ale taky o viditelnost za šera / pak je každá výrazná barva dobrá.

            0 0
            • deekay  

              Tak to jsem asi docela v pr*eli se svoji „barevnou“ graderobou :D A bajkem tez :D

              0 0
              • kubad  

                to sme dva :D i batoh mám černý :D

                0 0
                • Lister  

                  Já mám obecně rád barvy a na kolo se snažím oblíkat trochu nápadně, i když je pravda, že na LV jezdím v bílo/černých kalhotách i dresu, jen jeden dres má na sobě trochu zelené a batoh mám zatím taky jen černý :-)

                  0 0
                • deekay  

                  tak to ja batoh ne, v cerny nebyl, tak aspon sedivej… a druhej je bezovocernej :D

                  0 0
                  • kubad  

                    já měl modrý, ještě z dob Cannondale, ale letos proběhl upgrade :D

                    0 0
    • Marsve  

      Nevím jaký býval původní Finish Line Dry, ale ten současný jsem nedávno koupil na zkoušku a nemůžu se dočkat až ho vypotřebuju. Tekutý je sice dost (možná až moc), ale po 60ti kilometrech se řetěz začíná ozývat, po 100 kilometrech se pak skřípění už nedá poslouchat a na řetězu na omak není vůbec nic. Jednou jsem s ním musel projet vodou a zbytek cesty jsem si připadal že jedu na rezaté ukrajině. Zkusil jsem větší i menší dávkování, ale vyšlo to zhruba na stejno.

      Nejvíc spokojený jsem zatím s Finish Line Cross Country (zelený). Stačí nepatrné množství na každou rolničku, jakmile se zatáhne dovnitř tak řetěz důkladně otřu hadrem a vydrží tichý a namazaný klidně až 250 km. A nemusím u něj řešit jestli je zima nebo léto, jestli bude pršet nebo náhodou projedu pár brodů. Když se s ním neupatlá celý řetěz a dobře se otře, tak i to chytání svinstva je minimální.

      1 0
      • Kynio  

        souhlas. Taky mám finish line zelenej. Je sice dost hustej, ale utřu řetěz, točím klikama a přitom nechám téct olej na řetěz, několikrát protočím, nechám v klidu nějakou dobu, pak přijdu, protočím a přitom utírám hadrem. Po první vyjížďce zase hned utřu hadrem a takhle už to vydrží několik vyjížděk/cest do práce. 300km určitě ;)

        a navíc pěkně voní :)

        1 0
    • unavix  

      Na řetěz buď HHS Drylube-Wurth

      http://www.profichemie.cz/…-hhs-drylube

      A nebo grafitovou vazelínu naředit s kapkou oleje,zahřát aby to bylo hezky řidký a do toho řetěz potopit.Vyndat,nechat vykapat a zbytek otřít.Hezky to zateče do řetězu.

      0 0
      • jIrI___  

        Tahle řetězová alchymie mě baví :D. Kdyby to aspoň k něčemu bylo.

        0 0
        • kubad  

          +1

          nakapu otřu jedu, neřeším max podle podmínek beru vhodné mazivo,

          0 0
          • vsn  

            no já furt hledám mazivo co vydrží dýl jak 50 km a zatím jsem nic nenašel :D tak vozím v kapse zelenej finishline a mažu na občerstvovačce když už to nemaže :( …

            0 0
        • unavix  

          U motorky to funguje,u kola taktéž.Pořád je to řetěz.

          Ale třeba máš jiné zkušenosti.

          0 0
          • Rychlej turista  

            K čemu by došlo, pokud bys to tak nedělal?

            1 0
            • Ossis  

              Vybuchlo by Slunce, to přece každej ví…

              1 0
            • unavix  

              No musel bych mazat řetěz tak jak ostatní.Takhle ho vykoupu v lázni grafitový vazelíny a pak jen občas setřu prach nebo jiný svinstvo když se nějaký nachytá.Kdo nezkusí nepochopí.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.