Filozofie nakupu kola 10 -17 tis.

20 nepřečtených
  • lovec-veverek

    Zdravim vsechny bikery,

    v mladi jsem travil hodiny denne na kole, pak prisla nekolikaleta pauza. Dnes se chci vratit do sedla a zkoumam, co si poridit za jezditko. Procital jsem nejen zdejsi forum a uz z toho mam fakt az moc velkou hlavu. Rad bych znal vase nazory nebo tipy:

    1. jizdou do prace a treba na treninky + obcasne vyjezdy

    o vikendu/svat­cich/dovolene, rozhodne ne 24/7

    1. pocitam ze pres pracovni den 90% silnice, o volnu bude silnice nutne zlo a

    snad jen les, cyklovylety ala Jizerky… Zadnej downhill/freeride (maximalne freeraid pro zasvecene ;) )

    1. financni strop do 16–17tis, vic se mi nechce pac musim poridit

    i doplnovkou vybavu + nejsem si jisty jestli bych lepsi uzil

    Moje otazka je takova, jestli se mi vyplati koupit kolo levnejsi ceny, okolo 13tis, a kdyby me to chytlo, tak za cas zainvestovat do koupe noveho za treba 20+tis. Nebo upgradovat jen jednotlive kompobnenty Nebo uplne jina strategie?

    GT Avalanche 1.0 Disc 2009

    GT Avalanche 2.0 Disc 2010

    GT Avalanche 1.0 Disc 2010

    Trek 6300 disc 2010

    Specialized Rockhopper Comp Disc Int 2009

    Diky vsem za rady

    0 0
    • Luker  

      Já osobně bych vzal GT (1.0, 2010). Je to pěkné funkční kolo, které ti bude určitě vyhovovat.. V této cenové kategorii se většinou nevyplatí kupovat něco levného a pak dokupovat kvalitnější komponenty, daleko lepší možností je něco málo připlatit a počkat si na výhodný výprodej – tímto způsobem se dají sehnat velice pěkné kousky :)Kdyby tě cyklistika chytla víc, tak tě to GT rozhodně omezovat nebude a je to kolo vhodné k upgradu (brzdy, kola..), takže určitě neproděláš..

      0 0
    • Palec  

      Asi bych začal tím, že zatímco GT Laviny mají kratší rámy a také více skloněnou hlavu (tedy spíše rekreační), tak ten Trek má naopak sportovněji zaměřenou geometrii.

      Nerozumím filozofii „kdyby me to chytlo“, protoze me to doted nepustilo:), ale koupit levne kolo a vylepsovat je podle me drazsi varianta, protoze pouzite dily prodavas se znacnou ztratou. V tom pripade je idealni mit pro vymenovane dily nejake vyuziti, tot muj nazor.

      0 0
      • lovec-veverek  

        s tim kdyby me to chytlo to je tak, ze ted proste neni tolik casu. Cas navic, co bych venoval kolu, bude bohuzel uz jen na ukor jinych konicku, zatim to je boj ;)

        Upgradovat levny kolo se mi prave moc nechce, ale treba existuej naky „kombo“, co se delava a ja o nem nevim.

        Sice finance jsou i na drazsi kusy, ale rad bych se drzel pri zemi, stale nvim jestli se mi vyplati dat tech +3tis

        A taky bych nemel rad naky slaby komponenty, abych za rok dva musel menit

        dik za reakci

        0 0
      • MlokCZ  

        A proč tedy obě kola mají stejný hlavový úhel 71st.?

        A k tomu délku vybírám podle toho jakou potřebuju pro svoje proporce a požadavky.

        Takže ve výsledku vyberu stejně dlouhé rámy a k tomu budou mít stejný hlavový úhel. Jen u Treku bude ten rám mírně nižší.

        0 0
        • Palec  

          Omlouvám se, chyba na mé straně, protože jsem koukal na geometrii GTcek 2011 a ne 2010. Beru zpet, kde to mam podepsat? :)

          0 0
    • JakeF  

      Za mě Trek. Základem kola je rám, kola a vidle. Rám je u Treka výbornej a odolnej, jen gramaři z něj maj mlhu před očima :). Vidle je v týhle cenový kategorii hodně slušná Tora, která celkem funguje, akorát je trochu těžší. Kola maj poměrně odolný ráfky, takže by s nima nemělo být moc starostí s centrováním, což je tak jediný, co má v týhle cenový kategorii cenu u kol řešit, pokud budeš víc jezdit, tak stejně asi půjdeš do kol cenový kategorie 7 tisíc +, což v týhle ceně seženeš akorát u bazarovýho kola. Zbytek osazení je funkční základ, na tvoje užití tam jsou akorát možná zbytečně líný a široký pláště.

      Teoreticky by šlo nejspíš postavit kolo s maličko lepší vidlí výrazně lehčíma kolama, ale za cenu horšího rámu, ale při tom, jak jsou dneska komponenty spotřebák mi přijde logičtější investovat do dobrýho rámu, protože komponenty se časem budou měnit stejně, když se jezdí víc.

      0 0
      • nox159  

        vsechno co si napsal je pravda ale… ;-)

        videl bych to az tak pro kola okolo 30–40k…

        podle me „turista“ oceni lepsi vidlu a lehci kola vic nez treba tuhy ram…

        0 0
        • MlokCZ  

          Ta vidlice je na tom Treku z těch vybraných kol ale taky nejlepší (ještě na tom Aval. 1 2010 je taky Tora).

          A ta kola jsou bídná na všech těch vybraných kolech. Zatím je pojezdí a časem případně vymění.

          0 0
        • Ruprt2  

          přesně tak.

          0 0
    • lovec-veverek  

      Koukam ze je nejvice doporucovan Trek, jenze ten je zaroven i nejvybavenejsi i nejdrazsi. Takze podle vetsiny ma cenu do kola investovat i tech par tis navic? Bude to znat?

      Jinak kdyby nekdo vedel i jinej tip na kolo v dany kategorii, tak bych byl vdecny.

      0 0
      • PatrikL  

        akú veľkosť to vlastne potrebuješ? :)

        0 0
        • lovec-veverek  

          Lko, trosku problemova velikost. Vetsinu vyprodeju uz jsem prosvihl nebo mam aspon ten pocit ..

          Cumim i na bazary ale to je dost o stesti ..

          0 0
          • Chodec80  

            Co Haibike Edition RX 2010 18" ? Recon SL Air 100mm, Tektro Auriga Comp Pro hydry (180/160), XT prehazka, SLX razeni, SLX kliky HT2 se stredem. Naboje Shi M525. Najeto do 100km, cena 16k.

            0 0
            • lovec-veverek  

              ted jsem stravil 4 dny na pucenem kole a 18tka ram by byla moc mala, potrebuju tak 20–21" Mam 182cm

              0 0
    • KubaBajk  

      Já osobně kdybych měl 16–17k na kolo, pokusil bych se sehnat nějakou slušnou bazarovku, solidní HT. Taky jsem tak začínal na novém kole za 15k a časem jsem zjišťoval, že mi nevyhovuje to či ono. Nakonec nezůstal šroubek na šroubku.

      Můj osobní názor je, že úplným základem je funkční vidlice a hydraulické (nebo Avid mechanické) kotoučovky. U těchto základních vidlic bych asi uvažoval o tom, že ji u někoho schopného nechám potunit.

      Závěrem bych řekl, že ne zcela, ale tak trochu je jedno, které kolo si vybereš. Jestli tě to začne bavit, nakonec zjistíš, že musí jít pryč to či ono a dopadneš jak většina zde postižených jedinců. Kolo úplně překopeš a budeš se šťastně usmívat, že jsi do kola nasypal desítky tisíc korun :)

      Z těch, co udáváš výše jako možnost, já bych volil Treka.

      0 0
    • Lister  

      Klasika – chtěl jsme se podívat na odkaz a místo toho jsem hlasoval – a samozřejmě blbě :-)

      Trek má asi fakt nejlepší celkový průměr komponentů, když započítám i kvalitu rámů atd… je i hezký, ale designově se mi nejvíce líbí Spešl, který na to tvé ježdění taky nebude špatný – ono žádné z těchto kol není vyložený propadák. Vybral bych podle geometrie (ale nemáš zkušenosti, takže podle teoretických parametrů nebudeš vědět, zda ti sedne nebo ne) a hlavně podle reálné dostupnosti – což je u Bradského často kámen úrazu.

      Zcela obecně – kop kolo co nejdražší, protože následný upgrade podobných kol je finančně dost náročná záležitost – ab měl upgrade smysl, tak se misí sáhnout na vidlici, kola, rám… a aby takový upgrade měl smysl, tak by se investice jen do jednoho takového komponentu vyšplhala přes 50% pořizovací ceny kola.

      0 0
    • DeeDee71  

      v bazaru hledej „TREK 6500 model 2010“ prodává „Štěpán“

      0 0
    • lovec-veverek  

      Tak jsem zpuvodni volby nic nesehnal, vse vyprodane :) Bazar koukam kdyz je cas ale taky nic v dany kategorii.

      Nove jsem premyslel o

      Leader Fox Maxx 2011

      vs

      Rock Machine Tsunami 2010 Jestli ovsem jeste bude

      je to LX/XT vs Sram7/9 coz by mohlo odpovidat? a vydli F1st taky neznam…

      poradi nekdo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.