• Smile

    Ahoj. Dřív jsem pořídil tento rám, že ho budu renovovat na supersilničku :-) bez blatníků, bylo mi řečeno, že je zkrácený, teď zjišťuji, že se dělaly rámy F1. Tedy zároveň prosím o identifikaci..

    Chtěl bych ho dát co nejvíce do originálu, asi až na to, že mám na návarkách indexované řazení na 7 převodů.. Teď řeším kola… Hlavně jak nacpat to sedmikolečko dozadu, jestli se pokusit nechat zrenovovat původní kola, nebo pořídit nová Remerx – ořech nebo závit?

    Díky za pomoc s renovaci.

    Zdeněk.

    0 0
    • Vilém  

      Tohle F1, podle me, neni. Neco zkraceneho a prevareneho.

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      Tak toto F1 není

      0 0
    • platypus  

      Za mě ořech plus kazeta 7sp a remerxy, mám to na favu a funguje to.

      0 0
    • Smile  

      S Remerxy a kazetou nebudu muset rozšiřovat zadní rám?

      0 0
      • platypus  

        Tak mně se to tam vlezlo, vidlice mají vůli se roztáhnout. Hlavně vybrat odpovídající náboj, nechat vyplést a ráfek takový aby odpovídal počet děr v náboji.

        0 0
      • Vilém  

        Kolik je soucasna sirka zadni stavby?

        0 0
    • Smile  

      Mezi zadními úchyty (vnitřkem), jestli se nepletu, tak 125mm… Odpoledne to změřím přesně…

      0 0
    • Smile  

      www.vseprokolo.cz/…ibrne-115961

      Co tohle zadní kolo? Vleze se tam? Nebo jsou lepší volby?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        To bude mít 135 mm šířku – klasický MTB & trek náboj. Ale stavba na rámu se dá roztáhnout a vejde tam i toto – vyzkoušeno. Jinak dobrá základní volba, určitě raději dvoustěnný ráfek než základní jednostěnný.

        Když se v Remerxu nebo v servisu domluvíš, zapletou Ti i jakýkoliv jiný náboj, tedy třeba základní silniční na 7sp kazetu, který stojí pár šupů. Dejme tomu, že pár těchto kol vyjde na 1.500 – 2.000 Kč a budou opravdu jen na toho Favorita.

        Řekl bych celkově asi tak. Nejlepší renovace tohoto kola by byla převázat ozdobnou růžovou mašlí a odnést do sběrny. Když ale jinak nedáš, tak si kola klidně zapleť sám, nic na tom není a vybuduješ si ke kolu takový lepší vztah :-) .

        Kdybys použil třeba tovární záplety Rapid s jakoukoliv kazetou (a příslušnou podložkou), tak až Fávo pošleš tam, kam už roky patří, tak Ti zůstanou jako zimní záplety i na pořádné kolo.

        0 0
    • Smile  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Smile  

      Co se týče toho, jestli kolo renovovat nebo ho poslat do šrotu, mám v tom jasno, takže není třeba o tom polemizovat.. Narozdíl od některých mám nějakou národní hrdost a cením si Favorita stejně jako staré Škodovky nebo Jawy…

      Otázka zněla, jak kolo co nejefektivněji dát do funkčního stavu.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Nejefektivněji – kolik a jak a kde na něm najedeš? Kolik do toho chceš dát? Bude to kolo „navěky“ nebo jen první v řadě s tím, že z něj bude časem „zimák“?

        0 0
      • Jakobo  

        No tak v prve rade okamzite sundat ty hrozne napisy Colnago, to uplne kazi dojem z tohoto zavodniho specialu slavne zn. Favorit. Pak obrousit ram a nechat strknout profi autolakyrnikem. Zkusit sehnat puvodni nalepky slavne zn. Favorit podle roku vyroby uvedenem zespod stredove mufny. S osazenim bych si hlavu nelamal – jednoznacne Ultegra. Je sice pravda, ze kola teto slavne znacky se osazovala vyhradne tuzemskymi dily nebo dily ze zemi RVHP, v tomto pripade bych ale udelal vyjimku, je treba jit s dobou. Dualy navic nabidnou vetsi pohodli. A konecne kolo dela hlavne ram a ten je samozrejme spickovy.

        0 0
    • Smile  

      Budu na něm jezdit především po silnici, po Brně.. Najedu možná kolem 30km týdně. Jiné kolo neplánuji… (mám ještě treka atd)

      Prostě se mi líbí tyhle staré věci…

      Nejefektivněji znamená, že dávat na to ráfky z karbonu za desítky tisíc nemá smysl… Ale něco co účel splní, ale nebude to úplný šunt…

      má třeba smysl nechat centrovat/přeplítat stará kola, tedy použít ráfky a náboje? Na kolik by to vyšlo? Případně když bych nechal přeplíst starý zadní kolo a pořídil mu nový 7kolečko, vleze se potom do rámu a půjdou staré ráfky rozumně vycentrovat?

      Jinak komponenty použiju původní, takže mi jde v podstatě hlavně o ty kola a jaký náboj dozadu..?

      0 0
      • Vilém  

        Sroubovaci bych rozhodne nedaval.

        Pokud ma zadni stavba 125mm, tak by bylo idealni prepodlozkovat nabu a zkratit ji osu, az potom zaplest.

        0 0
        • Smile  

          K tomu přepodložková­ním..... všiml jsem si, že spousta kazetových nábojů(vlastně i se šroubovacím vícekolečkem) s roztečí 135mm má na druhé straně od ořechu 10mm podložku… když ji vytáhnu, měl bych dostat těch 125mm a pak už ten náboj do Favorita dostanu… Pak jen nechat zaplést… Chápu to dobře? :-)

          0 0
          • Vilém  

            Ano, chapes to dobre. Musis ubrat podlozky na leve strane naboje, pripadne pak zkratit osu, pokud je duta na upinak.Potom az zaplest kolo.

            0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        … takže z toho uděláš spíš designovku na občasné frajeření.

        Asi tak: docentrovat kola je většinou otázka pár minut, naučíš se rychle, zvládneš sám. V servisu to moc nestojí, ale při jízdě po městě to můžeš potřebovat celkem často.

        Původní ráfky jsou jednostěnné, špice pozink. Oboje dohromady je – ve srovnání s dvoustěnnými ráfky Remerx a nerez dráty – velmi měkké, což by po městě nemuselo být na závadu, ostatně rám je také měkký.

        Když na to dáš třeba záplety Rapid, tak rozdíl opravdu poznáš.

        Staré ráfky určitě ne, staré náboje možná, záleží, jak moc jsou vyběhané a jak je kdo udržoval.

        Za mě bych řekl, že nejefektivnější bude koupit nový zapletený set na dvoustěnných ráfcích (Remerx je také Česká firma a vyrábí u nás ve Slavičíně), spíš bych volil trekový Elegant nebo lepší, abys případně mohl alternovat záplety na trekové kolo. (Už teď si můžeš vyzkoušet vyndat zadní kolo ze svého stávajícího treka a dát je do tohoto rámu – kolik bude chybět. Jediná nevýhoda je, že Tvá treková kola (i ta mnou navržená) jsou na RU, což v ocelových rámech nedělá úplně dobrotu. )

        Kazetu dej klidně nějakou 8sp, má téměř (podle mého zkoumání kulisy řazení ST-EF naprosto) stejné rozteče pastorků jako 7sp, snadno a levně ji koupíš, jen nastavíš dorazy řazení tak, aby nepoužívalo jeden krajní pastorek (nejmenší nebo největší).

        Když přeplétat, osobně bych opět volil Remerx Turus ve stříbrném provedení na neztenčované nerez dráty (stříbrné) a nějaký základní stříbrný náboj s unašečem kazety – už jsem to tak kdysi měl a vypadalo a jelo to dobře, ráfky dodnes slouží na trekovém kole, náboj i s kazetou se mi někde válí.

        Staré záplety, pokud v nich nemáš náboje Maillard nebo podobné, které aspoň trochu připomínají silniční materiál, nestojí ani za tu námahu vláčet se s nimi do šrotu.

        0 0
      • standoslav  

        Za mne: jedině udělat kopii originálu, takže na ten standartní F. rám navěšet dobové věci, dozadu 6 ti kolečko !!!. Ono se totiž při roztahování Z vidle, buď ohne, ohne na jednu stranu, nebo roztrhne svár u brzdy.

        0 0
        • JSt  

          ty tri milimetry jsou pro ram v drtive vetsine fatalni! :-D

          0 0
        • Janes  

          Mám stejný názor, zachoval bych 6ti kolo. I když rám by 7kolo ustát měl, je to bláto.

          0 0
          • HonzaP9  

            Ustojí i silniční nábu na 8/9/10 kazetu. Vyzkoušeno :-)

            0 0
        • Val  

          uff mam v tom hokej. kdyz bych chtel misto sroubovaciho 6 kolecka srobovaci 7 kolecko tak se musi roztahovat vidlice? to potom chce jinej naboj nebo jinej rychloupinak nebo co? BMW kdyby byly tyhle rozmery nekde v nejake souhrne tabulce vypsane nebo nekdo znaly podobnou tabulku vytvoril, usetrilo by to dost dotazu

          0 0
          • HonzaP9  

            Ber to s rezervou, ale pokud původní šestikolečko bylo Favoriťácké, tak ho sedmikolečkem s Shimano roztečema (šroubovací) nahradíš v pohodě a ve výsledku bude skoro stejně široké. Stejně tak silniční nába na 7sp kazetu bude stejně široká (125mm). Silniční nába na 8/9/10sp kazetu bude sice širší, ale zase ne o tolik aby to vidle nepobrala (130mm).

            0 0
            • Janes  

              JJ, rozhraní je mezi 7mi a 8mi pastorky.

              0 0
              • standoslav  

                Já zas viděl dost dojebaných zadních staveb rámů právě roztahováním, na jednu, či na druhou stranu.

                0 0
                • platypus  

                  Tou vůlí jsem myslel 0,5–1cm, snad to nebude roztahovat hupcukem.

                  0 0
                  • HonzaP9  

                    Jj, to tady vlastně nikdo nezdůraznil, že se bavíme o OCELOVÉM rámu, nota bene dost měkkém ocelovém rámu. Kdybysme se měli bavit o hliníku, tak tam samozřejmě nic takového nepřipadá v úvahu (lépe řečeno připadá, ale s neúměrným rizikem).

                    0 0
    • Smile  

      www.velohanak.cz/…-a-silnicni/

      Takže když koupím tohle kolo, bude to v pořádku? Píši u něj 5–7kolečko. Když dám osmi bude to už něčemu vadit? A vleze se mi to do rámu nebo budu muset roztáhnout zadní část? Případně jak je to s tím přepodložkováním a zkrácením osky?

      Díky.

      0 0
    • Val  

      sam mam ve favoritu (novodobem, ale je to podobne) tyhle kola http://www.dajsport.cz/…roubovaci-ru – mam je teprve kratce takze nechci moc hodnotit, kazdopadne me celkem prekvapilo jak jsou tuha, asi diky rafku do V, protoze vyplet pusobi spise mekce. zustal jsem u sroubovaciho vicekolecka – je to o neco levnejsi a nemusim nic roztahovat. funguje to dobre a az se rozbije naboj, tak proste koupim za 500 dalsi cele kolo nez abych se to snazil nejak opravovat. je to teda na RU takze to clovek musi poradne utahnout aby se to v tech blbych patkach nehlo :)

      0 0
    • Jura94  

      To je přece Colnago, to pozná každý :-D

      Kola bych zkusil asi tyto, ale nemám s něma zkušenosti tak nevím co vydrží. Ráfky budou bezproblémové, horší to může být s nábojema. Kola

      Pokud by jsi chtěl něco lepší tak bych nechal zaplíst na Remerxu třeba Rapid nebo Taurus. Náboje bych dal Shimano Sora nebo Tiagra a neztenčovany nerez špice. Nevím co tam máš za kliky. Pokud original tak bych je určitě vyměnil za nějaky na čtyřhranu. Ješte bych se podíval na brzdy, originaly Favorit taky moc nebrzdí.

      0 0
    • Smile  

      http://www.aukro.cz/ShowItem2.php?…

      Co říkáte na tyhle náboje? Mám je doma ve stoprocentním stavu, tak jsem si říkal, že je zapletu k těm RMX …

      Co ta cena? Jsou dobré a retro? :-)

      0 0
      • Vilém  

        To se ti chce dat 600,– za starou retro nabu? Zadni je max na dily.

        0 0
    • Smile  

      Ten odkaz jsem dal jen kvůli obrázků.. Mám svoje nevylomené …

      0 0
      • Jura94  

        Jestli máš opravdu Campagnolo Record, tak to byli ve své době jedny z nejlepších a nejdražších nábojů. Osobně si myslím že je škoda dávat na obyčejnýho Favorita.

        0 0
    • Smile  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Smile  

      Takže ty moje jsou ATOM Made in France(50 80 a 14 80)… Jen rychloupínák byl Campagnolo. :-)

      Řekne mi o nich někdo něco?

      Pro vypletení s RMX snad budou ok…?

      0 0
    • Smile  

      Je nějaký výrazný rozdíl v kvalitě mezi Remerx Taurus nebo Mach 1 RJ Project?

      0 0
      • Jakobo  

        Ten Mach R1 s nytovanim byl o 10 g lehci nez RMX Galactic, ale zato mekky jak h…o, sel hrozne spatne centrovat. Galactic jsem mel za hodku, s tim Mach jsem se moril dlouho, nekolikrat jsem cely vyplet povoloval a zacinal od zacatku. Takze za sebe spis nedoporucuji. Ve spoji nesel vubec vycenovat, zadni ani predni. Ale mozna jen spatna serie. Presnou hmotnost si nepamatuju, myslim 530 g, Galactic mel 540 g.

        Ten Taurus ma podle RMX 550 g, spis to bude tak 560 g. To je ale zase rafek se zatezi, snad tak na casovky. Sice je to fuk, ale z principu bych dal spis obyc rafky.

        To uz by bych dal radeji RMX Stormy, ty jsou neprustrelne. Mam je taky, hmotnost si nepamatuju, muzu zvazit, mam je jeste nezapletene. Myslim mely nejak 540 g, ale zase s kaliskovanim.

        0 0
    • Smile  

      Je problematické předělat galuskový ventilek na autoventilek? Rozdíl by měl být jen 2,5mm. Zeslabí to ráfek nějak kryticky nebo to můžu klidně udělat?

      Díky.

      0 0
      • vpa007  

        Na tvou otázku ohledně pevnosti nedovedu odpovědět… ale nevidím důvod proč to dělat.. galuskovej ventilek je krapet lehčí a na silničku i vizuálně jediný vhodný… předělávat to na autoventilek je hroznej kýč (promiň, nezlob se), je to jako na městský autíčko typu Smart nasadit terénní pneumatiky z Jeepa… sám mám starýho Favorita, taky na ježdění po Brně, a duši správného rozměru s galuskovým ventilkem jsem sehnal bez problému :-)

        0 0
    • Smile  

      Jen tak mezi námi… V čem jsou tak špatné staré náboje Favorit? Jen že jsou těžší?

      0 0
      • Vilém  

        Je to blato.

        0 0
      • VladexAndroid  

        naopak náboje Favorit jsou lehoučké, o dost lehčí než většina dnešních. i jiné komponenty favorit jsou hodně lehké.

        0 0
        • Vilém  

          A ted tu o sipkove Ruzence.

          0 0
          • VladexAndroid  

            mám ti to napsat přesně? zadní hliníkový náboj favorit včetně osy konusů misek..váží 296gramů, kdežto i taková ultegra je těžší-336 gramů, jenom dura ace je lehčí. a to nemluvě o ceně- favorit je desítky násobně levnější.

            nebo např. berany favorit váží kolem 250 gramů – a dnešní nejlevnější berany za 500 váží asi o 100 gramů víc a kdybys chtěl koupit lehčí tak musíš vypláznout tak 3–5 táců za karbonové

            neříkám že všechno na favoritu je lehké. ale většina ano.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Ale jaksi Ultegra i Dura už jsou s ořechem / unašečem kazety. Ten Favorit máš jen se závitem na našroubování kolečka. Koše s baňama, jako vždycky.

              0 0
            • Vilém  

              Prijde mi, ze michas jabka s hruskama. Nesrovnavas nahodou sroubovaci Favo naboj a kazetovou Ultegrou, ci Durou?

              0 0
            • JSt  

              to je super, ty alu priruby nalisovany na pochromovane trubce. zavit na jsem na drahovym naboji proslapl smerem dopredu. x desitek let stary naboj z esusovyho hliniku bych si uz na kolo nedal. ;-)

              zkus porovnat hmotnost prednich nab. ;-)

              0 0
              • VladexAndroid  

                přední – pro změnu ocelový náboj včetně osy konusů a matic-prostě komplet = 213 gramů. teď jsem to vážil.

                0 0
    • Smile  

      A původní ocelové náboje jsou teda špatné a je zbytečné je zaplítat do nových ráfků??

      Když budou nevyběhané…? Jinak bych je celkem rád použil.. :-)

      0 0
      • JSt  

        klidne to zaplet.

        0 0
      • jecnak  

        Jestli myslis ty plechove naby, tak je podle me skoda je zapletat na nove rafky.

        0 0
        • Smile  

          Ano, myslím ty plechové… Ale pořád jsem se ještě nedozvěděl, proč je nepoužít…? :-)

          0 0
          • jecnak  

            Kolik asi vydrzi loziska z plechu… V Decathlonu maji predni + zadni kola na upinak a nebo na matky do 800,– Jestli na tom chce opravdu trochu jezdit, tak ti stejne nic jineho nez vymena nezbude. Nakonec ti totiz zbude jen ram a ten pak prdne. Proste jak uz tu mnohokrat padlo na adresu Favoritu:„Z hovna bic neupletes a kdyz upletes, tak nezapraskas.“

            0 0
    • Smile  

      Ještě bych se zeptal, jak jsou na tom náboje Joytech a Force… Třeba vzhledem k Shimanu.. Díval jsem se, že se dají pořídit už kolem stovky, ale jak moc fungují? Z dálky vypadají všechny stejně… :-)

      Jinak ráfky dám ty Dragony…

      Dík.

      0 0
      • Jura94  

        Dragony jsou spíš na krosovy kola než silniční. Silniční máš třeba Stormy. Záleží na tom jaky na to chceš pneumatiky. Jestli silniční 23–25mm nebo nějaky širší 28–35mm. Měl jsem nějakej náboj Joytech a moc nevydržel, Force asi bude podobnej. Za náboje bych si aspon trochu připlatil.

        0 0
    • Smile  

      Pneu už mám koupený 1" klasika s béžovým bokem..

      0 0
    • Staifus  

      Myslíte si, že je možné na Favorita dát nový přesmykač a dualy brzdy s řazením přes páky na brzdách, nikoli na rámu? Kamarádovi něco zbylo, rád bych to využil. Jde také spíše o to, že současné přesmykače nemají opěrku bowdenu, bovden je vedený pod středem a tahá jen lanko spodem..

      0 0
      • Vilém  

        Ano jde. Neni problem dat to plastove voditko pro lanka na stredovou trubku.

        Jestli to ma smysl, to si posud sam.

        0 0
        • Staifus  

          To jsem koukal, to by asi jít mohlo nebo mě napadlo dát na tu svislou trubku objímku s dorazem pro bowden, bowden opřít tam, místo u přesmykače a zbytek lanka vést volně.

          0 0
          • Vilém  

            Tak dorazy na bowdeny samozrejme musis nejak vyresit. Bud plechovou objimkou, ktera se da sehnat, nebo koncovky, co se pro tento ucel pouzivaji, pokud by ten ram byl treba prevareny a mel navarky na packy.

            0 0
    • capo  

      čistě hypotetická otázka – dokážu rám favorit dostat do „náboje“ na moderním trenažeru s 11s kazetou? když bych tam dal odpovídající přehazovačku? Myslím že trenažer má při použití rychloupínáku mít šířku 135 nebo bez podložky 130mm

      0 0
      • Vilém  

        Dostat ram do naboje? To si nedovedu predstavit.

        0 0
        • capo  

          Těžší a stabilnější je tady trenažer, jehož součástí je RÚ mezi který dávám patky rámu. Proto jsem to tak napsal, tak mě nechytej za slovo :)

          0 0
      • 123J  

        Náboj do rámu, musel byste roztáhnout zadní stavbu.

        0 0
        • capo  

          Tzn. jaká je vnitřní šířka zadních patek na rámu? Abych chápal o kolik je to třeba roztáhnout?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.