• abernas

    Prosím vás, mám na kole vzduchovku Epicon. Odjel jsem na ní dvě sezóny (2500km) a teď ho uklidil na zimu do garáže. Nakonec se mi ho zželelo a vrátil jsem si ho do pracovny. Všiml jsem si ale, že vidlice má nějaký malý zdvih. Tak jsem zatlačil a propružil ji úplně dole. Je prázdná. Tak se chci poradit, jestli to vzduchovky dělají, že se musí dofukovat jako pneumatiky a nebo jestli se mám připravit spíš na nějakou závadu…

    A řekli byste, že ji bude stačit dofouknout nebo třeba vyměnit nějaká ta patrona nebo co? Jak mám postupovat?

    Říkal jsem si, že si koupím pumpičku na vidlici, ale nebudu nic kupovat pokud mi řeknete, že to může být bůh ví co. To bych to pak spíš zavezl do servisu. Díky za rady

    0 0
    • pee.tr  

      Neporadím ti, čím to může být, ale mně epicon neušel ani o fous za 4 sezony a jízdě v každém počasí. Mám ho z TT.

      0 0
    • kubad  

      pokud sereš na servis a domazávání vzduchového pístku tak to asi odneslo těsnění.

      škoda ale může být i větší

      0 0
    • pavlik6022  

      oprava banální ,ale podle toho co píšeš ho raději odvez do servisu

      0 0
      • abernas  

        Asi ano, zavezu to do servisu.

        0 0
      • abernas  

        jenom se ještě zeptám, v čem spočívá ta banální oprava?

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Výměna těsnění pístku či jiného ucházejícího těsnění.

          0 0
        • johny731  

          Nad vzduchovým pístkem by měla být trocha oleje, pokud ti chodí nasucho, tak se ti vydře těsnění, a to ti začne propouštět vzduch.

          0 0
          • Fidži_CZ  

            A dává Suntour olej? Já tam měl jen vazelínu. A pokud vím, tak novější RS už taky dávají jen vazelínu.

            0 0
            • johny731  

              Z výroby tam nebude, ale dolít ho tam není zase takový problém, navíc když je tady tolik témat kde se to řeší.Případně předělat celou vidlici na olejové mazání:)

              0 0
            • kyl  

              S tou vazelínou to dost dobře nechápu.V jednom Epiconu jsem ji měl.Část zůstala nalepená kousek pod ventilkovým špuntem a zbytek byl na čele pístku,mazání 0.

              0 0
              • allrose  

                to je jednoduchý,při výrobě vomatláš píst,složíš,na­foukneš a hotovo

                zase na údržbu je jednoduší odšroubovat ventilek,aplikovat pár kapek,zašroubovat a hotovo,nehledě na stálost mazání-olej steče tam kam má

                ohledně vidlí RS SA musíš mazat vazelínou,protože olej proteče do negativky,DA-olej

                0 0
                • kyl  

                  Nevím jestli RS furt cpe na pístek O-kroužky ale pár vidlí jsem si předělával na DA s použitím manžet a neprotíká nic.

                  0 0
                  • kubad  

                    u SA se musí propojit komory, pokud proleze vzduch, může i olej, pokud to ucpeš manžetou tak se ti nevyrovnají tlaky

                    takže to nebude vidlit

                    0 0
                    • kyl  

                      Tam je to jasné ale O-kroužky myslím cpali i do DA.

                      0 0
    • scota  

      Můžeš zkusit dolít cca 7 ml převodového oleje nad pístek a nafoukat. Případně ti mohu nabídnout mírně jetý pístek s originální manžetou a náhradní manžetu na míru k tomu.

      0 0
    • kyl  

      Vypusť vidli,vyšroubuj ventilek a stříkačkou tam přes tu ventilkovou díru den 5ml nějakého oleje(hustší není na škodu).Párkrát to propruž a uvidíš jestli bude ucházet dál.

      0 0
      • abernas  

        Toto je stejná rada jako píše nad tímto příspěvkem scota?

        0 0
    • abernas  

      Takže mi taky radíte, ještě než kolo odvezu, zkusit dolét olej a dofouknout. Jen jestli to chápu, pokud odšroubuju na levé noze nahoře ten šestihran, dostanu se k ventilku, který se dá vyšroubovat a dovnitř skrz tu dírku dovnitř poslat nějaký hustší olej? Pak to zase složit dofouknout a uvidí se?

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Ne, vyšroubuješ ventilek a stříkačkou tam dáš olej. Pokud vyšroubuješ víčko patrony, jak si měl asi v plánu, tak ti vystřelí do obličeje. Tak či tak, na nafouknutí potřebuješ pumpu, kterou nemáš… Tak to dej rovnou do servisu, který měl proběhnout už dávno.

        0 0
        • abernas  

          Jak často se má taková vidlice servisovat? Já mám kolo dva roky a mám ho „rád“, takže se o něj starám. I o tu vidlici se starám, jak umím. Po každé jízdě jsem očistil a nastříkal silikonovým olejem kluzáky. Vnitřek jsem ale bohužel zanedbal.

          0 0
      • svářeč  

        ventilek odšroubuješ-vyndáš

        0 0
    • abernas  

      úplně blbý dotaz – kde je vlastně ten ventilek? Měl jsem za to, že abych se k němu dostal, musím odšroubovat ten šestihran z vrchu levé nohy. A myslel jsem si to proto, že si nedokážu představit, jak povolit tu podivnou zvlněnou věc na něm :-)

      0 0
      • Vilém  

        Ano, musis tu podivnou vec povolit, pod ni je ventilek.

        0 0
      • abernas  

        Povedlo se :-)

        Zjistil jsem, že už ani není co vyfukovat. Vidlice je úplně prázdná. Co teda teď? Ten ventilek ven? (jak?)

        0 0
        • kagis  

          Ty vole, proboha doufám že ještě nemáš volební právo.

          0 0
          • abernas  

            :-))) No jasně že mám. A docela dlouho. Ale když to dělám prvně, tak radši budu za ****** a na všechno se zeptám, než abych machroval a udělal víc škody než užitku

            0 0
        • Vilém  

          Cepickou, nebo klicem k tomu urcenym:)

          To bude jeste drama:)

          0 0
          • abernas  

            V klidu, nebude, páč nemám tu pumpu :-) Chtěl jsem zkusit alespoň něco, než to pak odvezu do servisu. Tu pumpičku si chci koupit tak jako tak. Jak ji po novém roce koupím, tak to zkusím.

            A pro tupouny ještě opáčko :-) Ventilkem naleju olej, nasadím nevtilek zpátky, nafouknu a budu doufat, že to bude dobré.

            0 0
            • Vilém  

              Ano, postup je presne tak jak rikas.

              Vysroubovat, strikackou par ml prevodoveho oleje, zasroubovat, nafoukat, nasadit zpet to podivne vicko.

              0 0
              • Hrabex1  

                ja tam dycky daval ridkej silikonovej. Je to spatne?

                0 0
                • Petr78  

                  A jak dlouho tam vydržel? Po jaké době jsi musel dolévat?

                  Hustý olej se tam dává proto, aby tak snadno neprotekl kolem manžety pístku.

                  0 0
                  • Hrabex1  

                    nedrzel tam vubec, ale byl doporucovany.

                    0 0
                    • johny731  

                      Neplete se ti to s mazáním kluzáků? Tam se dává jedině silikonový.

                      0 0
                    • Petr78  

                      Taky si myslím jako kolega johny 731, že došlo k omylu a použil jsi silikonový olej nad pístek místo na prachovky (simerinky) vnitřních nohou.

                      0 0
              • hovanec  

                Pokud není převoďák, tak se dá mixnout olej s vazelínou.

                0 0
        • Fidži_CZ  

          Cykloservis :)

          0 0
          • abernas  

            Furt s cykloservisem, tam to můžu dát vždycky :-))

            0 0
            • Fidži_CZ  

              No jo, ale pochop, že buď si tu vidli oservisuješ sám a nebo to necháš na servis. Tak či tak bude nutný udělat. Před rokem bylo pozdě. Teď s tím akorát šaškuješ i když se bude rozebírat. Nebo jen dolej olej a jezdi dál a pak v půlce sezóny založ téma „vydřené nohy vidlice“

              0 0
        • Pedro404  

          Taky můžeš vyšroubovat celý to víčko 27kou klíčem, vyjde to nastejno.

          0 0
    • abernas  

      Ještě mě překvapila jedna věc. Když jsem odšrouboval to víčko, tak ventilek byl plný nějakého bílého svinstva. Vypadalo to jako malinkaté bílé granulky. Tyčinka nebyla vůbec vidět. Musel jsem to z tama špendlíkem dostat.

      0 0
      • parduba  

        Tak ti to uteklo ventilkem.

        0 0
      • scota  

        Můžeš to zkusit nafouknout i klasickou pumpou např. Lezyne HP.

        Jinak budeš potřebovat:

        Klíč na ventilek nebo AV čepičku

        Gola klíč 27, pokud budeš vyndavat celé víčko (pod ním je o-kroužek)

        Injekční stříkačku 10 ml

        Hustý převodový olej např. Mogul Trans 80

        Silikonovou vazelínu na o-kroužky a manžety

        Jo a napiš si ježíškovi o sadu imbusů :-)

        No a nakonec zjistíš že je pravděpodobně v háji manžeta a tu koupíš tady v bazaru ;-)

        0 0
        • abernas  

          Toto budu potřebovat na pravidelný servis nebo jen na tuto opravu? Předpokládám, že jestli to opravdu uteklo tím ventilkem, tak koupím nový, našroubuju a bude to držet.

          Pak mi to ale s největší pravděpodobností stejně nedá a budu si ji chtít nachystat na jaro, takže nějaký základní servis

          0 0
        • kyl  

          Nebo za majlant komplet i s pístkem.

          0 0
    • Carloss  

      tady to máš všechno vyoslený.. http://www.srsuntour-cycling.com/…tech-videos/?…

      stránka dvě, spodní řádek videí

      0 0
      • Carloss  

        nezvládl jsem vložit odkaz normálně.. ale prostě stránka dvě

        0 0
        • kyl  

          Na prvním obrázku když nedáš ten kolík do zarážky a tu jen opřeš o ten talířek na vrchu pístnice=160mm zdvihu.

          0 0
          • abernas  

            Jakože na epiconu, který má 100mm udělám zdvih 160mm?

            0 0
            • johny731  

              Epicon se dá servisně předělat na 80, 100, 120, 140mm

              0 0
            • Fidži_CZ  

              Teoreticky ano. Prakticky je 140mm bezpečný strop.

              0 0
              • abernas  

                jo jo, je to vidět i na tom videu ze suntouru, že tam vkládají nějaké pružiny a tím ji zvedají.

                0 0
                • Fidži_CZ  

                  Ne, posouvá doraz.

                  0 0
                  • kyl  

                    Vozím to tak už rok,zabrat dostává dost a nic se nepodělalo.Když s ním několikrát zapružím a změřím vysunutí nohou od dorazu k stíráku,tak je to 152mm při tlaku 50psi.Když se při zvednutém kole opřu o můstek směrem dolů,tak sjede na 164mm ale negativní pružina to posune zpět na 158mm.

                    0 0
      • abernas  

        Jeee SUPER! Díky.

        Podle toho už se dá ledacos udělat.

        0 0
        • Carloss  

          jsou 3 místa kde to může ucházet- ventilek, o kroužek na matici, těsnění na pístku.. jestli budeš vyšroubovávat tu matici, tak na gola klíč lehni celou vahou, bo ta matice je hliníková a nízká, tak ať ju nestrhneš.. pak je něco málo i na velo.cz/domácí servis kol

          0 0
          • Mr.Duck  

            Je dobry si na golu poridit bit (potrebny velikosti na servis vidlice) navic, a zespoda ho sbrousit do roviny. Vetsina kvalitnich klicu ma vespod kus zesikmenej pro „navedeni“ klice na matici, nebo na co to tam vlastne je, a tudiz na tehle supr nizkejch maticich na vidlicich ma sotva cim zabirat. Kdyz se to zbrousi, tak to zabira jak ma a neni potreba na to sazet slona :)

            0 0
            • kyl  

              Když jsem viděl jakou pálku stojí originál klíč,koupil jsem za 60,– golu ořech a provedl s ním toto.

              0 0
    • abernas  

      Prosím vás, pokud se rozhodnu, že bych ji zkusil zaservisovat sám, co všechno je po těch dvou letech třeba zkontrolovat a udělat?

      Jinak vám všem děkuji za reakce a pomoc.

      0 0
      • Carloss  

        sundat vnější nohy, vytřít starou vazelínu a dát novou (silikonovou), plus ten olej na pístek

        0 0
        • Georrge  

          pokud necha vidli na vazeline tak na pist taky vazelinu. A po dvou letech mozna pro jistotu vymenit tesneni od pistu, pokud nema jistotu jestli mu to uteklo ventilem nebo ne.

          0 0
          • Petr78  

            A proč by nemohl nad pístek nalít olej, když nechá v nohách vazelínu?

            Já to tak mám od novoty (vazelína, nad pístkem olej).

            0 0
            • Georrge  

              A proč by tam lil olej, který určitě doma vhodný mít nebude a bude muset furt myslet jestli mu neprotekl? A s jeho stylem to asi moc často kontrolovat nebude.

              0 0
              • Petr78  

                Proč by tam lil olej? Protože ten na rozdíl od vazelíny maže pořád – stéká na pístek. Zatímco vazelína se vyšoupe mimo a pítek půjde na sucho.

                Pokud je v pořádku těsnění pístku a olej hustý, tak nic nikam neproteče.

                0 0
                • Georrge  

                  ano, ideální olej je lepší, ale fakt myslíš že zrovna takový bude mít doma? Nevím nevím… a jako fanatik který si koupí olej jen kvůli tomu aby ho jednou za rok dal nad píst mi nepřijde. A než tam cpát bůhví jaký olej tak je podle mě lepší ta vazelína, která se pořád jakš takš šolichá spolu s pístem.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A jaka vazelina tam tedy patri? Necpal bych tam buhvijakou vazelinu.

                    0 0
                  • Chroman  

                    U jednoho epicona jsem namichal normalni vazelinu z drogerie na ruce (uplne ubyc, bez zadnejch vuni atd) a trochu oleje co byl po ruce a uz asi 3 roky to jezdi. Tlak to porad drzi, tesneni to taky prezilo. Zas tak moc bych nehrotil, co tam muze a co ne.

                    0 0
                    • kyl  

                      Asi tak nějak,na mazání taky dávám co je po ruce,do tlumiče skoro vodu a i tak sem ještě zkracoval jehlu odskoku ať je to rychlejší.Vidlice jednou za rok rozdělám,vyčistím a vyměním olej(když není stejnej,dám zrovna co mám).Mám jisté podezření že co doporučuje výrobce,povede akorát k pozdějšímu nákupu a výměně,nebo dání do servisu.

                      0 0
                      • Petr78  

                        Výrobce doporučuje to co má sám vyzkoušené že spolehlivě funguje.

                        Může samozřejmě fungovat i něco jiného, ale kdo má čas a peníze na experimentování?

                        Já tam naleju to co tam patří a mám jistotu, že se nic nepodělá a můžu s klidem v duši jezdit.

                        0 0
                        • kyl  

                          Ono i to doporučené od výrobce to může postupně likvidovat(kterej výrobce má zájem na tom aby to vydrželo věčně).

                          0 0
                    • Georrge  

                      tu jde o to, že když tam dá nějaký olej co má doma, tak bude na 90% moc řídký a brzo mu proteče kolem pístu. A bude mu to chodit víc nasucho, než když tam nechá vazelínu. A evidentně není ten typ, co to bude furt kontrolovat. Tak proto.

                      0 0
                      • kyl  

                        Záleží na stavu těsnění a povrchu po kterém běhá.Manžeta je míň náchylná k propouštění oleje jak O-kroužek.Taky tam dávám co je po ruce a za rok to stejně vyleju(neproteče).

                        0 0
                        • Georrge  

                          Má za sebou dva roky a už mu utíká vzduch. Sice podle všeho přes víko, ale ta manžeta už na tom nebude nejlíp, ta klidně po pár měsících propustí i ten převodový olej. A že by mu tu někdo radil ať s předěláním na olej vymění i těsnění, to jsem si nějak nevšim.

                          Taky mu tu radí, ať nechá vidli na vazelíně, dá olej jen nad píst a o výměně těsnění ani slovo, to je prostě rada tak na kop do ******…

                          0 0
                          • kyl  

                            Tak pokud tam měl tu vazelínu,není se čemu divit že to nemazalo.Něco o těsnění tu padlo,já k tomu připsal že koupit originál i s pístem je za majlant.Za zkoušku s tím olejem nic nedá,dotáhne matici na korunce,vymění ventilek a uvidí jak se to bude chovat.

                            0 0
                          • Petr78  

                            A pproč hned měnit těsnění?

                            Jseš si 100% jistej, že je špatný?

                            Proč by nemohl nejdřív zkusit vyměnit/dotáhnout ventilek a dolít olej nad pístek?

                            To ho nebude stát skoro nic a zvládne to i on.

                            Až když tahle zkouška selže, tak se bude uvažovat o výměně těsnění.

                            Ale to stejně asi doma dělat nebude.

                            0 0
                            • abernas  

                              Toto je zajímavý názor a docela se mi zamlouvá, že by to bylo takto jednoduché. Ale jestliže se chystám na třetí sezónu, myslím si, že by to asi přece jen chtělo rozebrat, zkontrolovat, vyčistit a znovu namazat.. No prostě udělat to pořádně.

                              Zatím se mi líbí ta varianta, že bych to celé rozhodil. Jednak bych konečně viděl, o čem se tady vlastně bavíme, možná bych zjistil, jak to vlastně všechno funguje a mohl všechno zkontrolovat.

                              Brzdí mě zatím jen to, že bývám v novém a dílna potřebuje ještě hodně dovybavit, takže velké náklady

                              0 0
                              • Carloss  

                                na to abys zjistil jestli je těsnění v pohodě, tak ti stačí čepička na vyjmutí AV, stříkačka a převodovkovej olej.. a na vnější nohy ti stačí 2 imbusáky.. myslím pětka a jeden velkej (velikost z hlavy nevím. mě taky jednou ušel vzduch z patrony.. prostě se tam dostalo nějaký smítko a pístek netěsnil.. dolil sem olej nafouk a bylo po problému..

                                0 0
                                • kyl  

                                  8mm

                                  0 0
                                • abernas  

                                  Jasně. Dobře, takže si koupím ten olej a zkusím to. Pak to asi stejně rozdělám, ale už budu alespoň tušit, jestli je těsnění v pořádku.

                                  0 0
                  • Petr78  

                    Jasný, chápu, že je lepší všelijak kombinovat a špekulovat než investovat stovku a koupit to co tam patří…

                    http://www.oleje-pema.cz/…l_34068.html

                    0 0
                  • abernas  

                    No vidíš a přesně tento typ fanatika já jsem. Klidně koupím olej co tam patří, ventilky, momentový klíč, golu 27, kterou si pak zbrousím, a všechno co je potřeba a hlavně co tam patří, jen abych si to mohl zkusit opravit sám :-)

                    0 0
                    • kyl  

                      Když jsi fanatik a chceš koupit vše co tam patří,tak zapomeň na nějakou golu 27mm a hezky kup Toto

                      Přece nebudeš kupovat nějakej obyčejnej ořech a ještě se s ním babrat broušením.

                      0 0
                      • abernas  

                        SUPER! Díky za tip

                        0 0
                      • Georrge  

                        zlodějna jako všechno origo nářadí ke kolům :)

                        0 0
                        • kyl  

                          To jo ale je to fanatik,tak ať má originál vercajk.:-)

                          0 0
                          • pepek  

                            Tak zase fanatik, který se za dva roky do vidle ani nepodíval, není na tento vercajk dost fanatik.

                            Doporučil bych sikovky a hadru.

                            0 0
                      • Petr78  

                        Zbroušený obyčejný ořech bude lepší a o hodně levnější než toto.

                        I ten originální ořech má podle fotky pitomě zkosenou spodní hranu, takže bude zabírat v horní polovině matky.

                        0 0
      • johny731  

        Nechceš ji předělat rovnou na olejové mazání?

        0 0
        • Fidži_CZ  

          +1

          0 0
        • svářeč  

          dobrá otazka pro někoho,kdo neví jak vyndat ventilek;-)

          0 0
        • Petr78  

          V tomle případě bych to nedoporučoval.

          Vazelínové mazání je přecijenom bezúdržbovější než olejové.

          0 0
          • kyl  

            Olejové je lepší,hlavně v chladnu to pořád funguje.

            0 0
            • Petr78  

              Jo, to je jasný. Vidlice je i víc citlivá.

              Ale náročnější na údržbu.

              0 0
      • abernas  

        Píšete promazat, nalít olej atd, ale to se všechno týká levé nohy. Znamená to, že ta pravá je bězúdržbová?

        0 0
        • Georrge  

          maže se i pravá noha, tlumící patrona si jednou za pár let zaslouží nový olej a kontrolu těsnění (obojí ale u epiconu umí vydržet hodně dlouho).

          0 0
    • Carloss  

      +1

      0 0
    • abernas  

      Pánové nebudete tomu možná věřit, ale já mám občanku a jsem svéprávný (i když uznávám, že epizoda s ventilkem naznačuje opak).

      Jenže uvědomte si jednu věc. Reagujete tady samí zkušení „servisáci“ někomu, kdo by si chtěl zkusit opravit vidlici POPRVÉ sám. Já myslím, že už to, že bych se do toho chtěl sám pustit a neběžet s tím hned do servisu je mé malinkaté plus.

      A jelikož je to prvně a jedná se o VIDLICI a ne pneumatiku, nedejbože na kterou je potřeba koupit speciální pumpičku na VIDLICE, tak nepředpokládám, že když odšroubuju maťanskou zátku, bude pod ní obyčejný autoventilek. I když tak vypadal, mohl to být nějaký jiný ventilek. Proto jsem se ptal, jak ho vytáhnu. Kdyby mi tu někdo řekl, že je to obyčejný blbý autoventilek, budu už vědět čím a jak ho vyšroubuju.

      Když mi tady řeknete, že tam mám nalét HUSTÝ olej 80W, tak nepoběžím do garáže pro první břečku, kterou tam najdu a nenaleju ji tam. Ale seženu si hustý olej, který tam patří. Když mi řeknete, abych vyměnil nějaké těsnění tak si ho seženu (a raději několik, abych měl na příště, když bude potřeba) a vyměním i to těsnění. A tak bych mohl pokračovat.

      Ano, teď jsem servis vidlice zanedbal, ale jak jsem už psal, neznamená to, že se ke kolu chovám jako dobytek, ale snažím se o něj starat. Sem jsem přišel mírně šokovaný z toho, jak může být taková vidlice najednou prázdná, když nemá prakticky nic za sebou (jezdím většinou po silnicích) a když už jste tady začali mluvit o servisu, chtěl bych si to zkusit zaservisovat sám, abych se to naučil a mohl to dělat pravidelně.

      Nezlobte se, ale když tady píšete o pístcích, ventilech, kroužcích, těsnění, patronách a já nevím čem všem, tak před tím mám respekt a taky vím, že pro vás je to samozřejmost a nevidíte v tom nic složitého. Já zatím ano. Možná, že když to pak rozdělám a uvidím to naživo před sebou, tak mi to bude připadat taky jasné. Začátečník si sem přišel pro rady, tak to tak prosím berte, ty posměšky a nekonečné narážky opravdu nejsou na místě. Za kontruktivní rady ještě jednou děkuji

      0 0
      • Smazaný účet  

        když už máš tu občanku, zkus taky použít hlavu a podívat se nejdřív do historie tady na foru, nebo třeba na google. Pak bys, hned po tom, co ti tu x lidí řeklo, že je nutný servis našel i postup jak na to … Zabralo by ti to míň času, než tu plodit tenhle koment :DDDDD

        0 0
      • Fidži_CZ  

        Já si taky poprvé dělal servis vzduchové vidlice. Ale prostě jsem si sedl k počítači a vše si našel. Ať už ruzné návody, tak zde fórum, ať vím jak a co funguje. To je prostě jednoduchá rovnice. Buď vím co dělám a udělám to, nebo nevím co dělám a nastuduju to, a nebo se neptám na každé hýbnutí ruky na fóru a odnesu to do servisu. Tím neříkám, že si nemehlo, ale z toho co jsi psal jsem usoudil, že to chceš dělat způsobem 3 a proto jsem tě odkazoval na servis. Pokud ne, tak hledej, na Epičony je tady toho tuna.

        0 0
      • Honz8t  

        To je jednoduchý. Každý někdy začínal. Vezmu to stručně – ke kolu se vzduchovou vidlicí patří pro pravidelnou domácí údržbu a i použití (někdy podle toho kam jedeš) pumpička. Stojí pár korun, kup si jí. Při prvný zbytečné návštěvě servisu celkově zaplatíš víc než stojí.

        Ve vidlici je vysoklý tlak a málo vzduchu, který je navíc smíchaný s olejem a vazelínou. Na to pamatuj při rozebírání. Takže nejdříve opatrně a pomalu vypustit tlak. Až potom vyšroubovávat ventilek a nebo celou matici. Tlak se nejlépe postupně upouští přes pumpičku.

        Držím palce.

        0 0
      • scota  

        A už jsi si koupil ten vercajk?

        0 0
        • abernas  

          Samozřejmě, že ještě ne. Teď jsem mimo, dostanu se k tomu až po Novém roce

          0 0
          • Concorde  

            Kdybys pak někdy potřeboval s něčím píchnout, tak písni mejla. Pár epiconů už jsem měl pod inbusem… Jen ať tu ostatním nezvedáš tlak :DD

            0 0
            • abernas  

              Díky moc. První se vybavím vercajkem, zkusím to rozdělat a uvidím. Kdyby něco, tak využiju Tvoji nabídku.

              0 0
            • kyl  

              Tohle bude mít taky lepší jak zadarmo někde odšroubovat kovovou čepičku.

              Už jsem mu za pár stovek hodil odkaz na 27mm ořech.:-D

              0 0
            • kyl  

              Nebo tento,ten bude ještě lepší.

              http://www.bikestore.cz/…-1–38620.htm

              0 0
              • abernas  

                Jasně, jen do mě. Člověk chce poradit, ale vidno, že je jen pro smích :-(

                Už se začínám ztrácet, co je myšleno vážně a co jen ironicky

                0 0
                • Petr78  

                  Od kolegy kyla bych raději nebral nic vážně…

                  Dává rady jako obchodník co potřebuje za každou cenu prodat :-)

                  0 0
                  • kyl  

                    Tak když chce mít vše tak jak má být,tak dostal co chtěl.Jinak mu stačí 5 a 8mm inbus,s tím ořechem ať si poradí dle možností a na zátku vnitřních nohou tuším 22 nebo 24 stranový klíč no a tu kovovou čepičku na vyšroubování ventilku.

                    0 0
                    • Petr78  

                      A pokud má novějšího Epicona tak 10tku klíč/ořech na demontáž druhé (tlumičové/pra­vé) nohy.

                      0 0
                      • kyl  

                        Jakého má nepíše ale odjel dvě sezóny a tak to bude min.2012–2013,tam mu bude stačit ta 8 inbus.

                        0 0
    • pa.wouk1  

      Ahoj..já se trochu přiživím na tématu.Je servis Suntour NRX E RL-R LITE stejnej jako u epiconu?

      0 0
      • Fidži_CZ  

        Ani náhodou. NRX je pružinovka. Navíc potřebuješ speciální klíč na vyndání víčka levé nohy.

        0 0
    • abernas  

      Pánové, jsem tady zase. Konečně jsem se k tomu dostal a odhodlal. Nakoupil jsem všechno potřebné nářadí a zkusil, jestli tou golou a ráčnou , co jsem koupil, půjde povolit horní víčko na levé noze nebo jestli budu muset brousit. Takže ano, vím, že to dělám na namontované vidlici, ale byla to jen zkouška, tak to tak prosím berte.

      Nechci se spokojit jen s tím, že tam naleju olej a znovu to dofouknu, chci to udělat, co nejlíp zvládnu.

      No, ale zaskočila mě jedna věc. Podle videa suntouru a podle toho, jak jste tady psali jsem si myslel, že po odšroubování víka uvidím až dospodu nohy, vyčistím, naleju olej atd… Ale to co jsem tam našel mě fakt zaskočilo. Vypadá to, jako nějaká plastový klobouček. Co s tím? To to mám vytřepat, abych se dostal dospodu?

      Díky

      0 0
      • Fidži_CZ  

        To vidíš vzduchový pístek. Nikdo ti nepsal, že po sundání víka vzduchové patrony uvidíš až dolů. Bez sundání spodních noh nic nevyčistíš a ani nenamažeš.

        0 0
        • abernas  

          Já se nehádám. Prostě jsem nabyl ten dojem. Takže sundám nohy a uvidím

          0 0
          • tigermoth  

            Tu máš rozborku na obrázku. Něco se může tvarem lišit , ale v principu jsou epicony stejné.

            0 0
        • abernas  

          Asi proto, že jste mi radili jen odšroubovat ventilek a do nohy nalét 10 ml oleje. Asi tak jsem na to přišel :-)

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Ale ten olej ti radily na utěsnění. S takovým problémem si sem přišel, nedržela ti tlak.

            0 0
          • tigermoth  

            Prosimtě hlavně tam těch 10 ml nervi, to je moc! Nad pístek (neboli skrz ventilek) dáš cca 5 mm převodového oleje (fakt nevím kolik je to ml, měřím špilkou skrz ďuru pro ventil), rok to tam vydrží. Po sezóně změřit a dolít.

            0 0
      • scota  

        Takto vypadá celé kouzlo vidlice. Kdyby jsi se pozorně díval na videa, tak bys věděl, jak vidlice funguje.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.