• DeeDee71

    prosím o radu, bílou nebo černou vidli ???

    0 0
    • Lada,s  

      Černou. Nechápu tu módu na tmavý bike cpát bílou vidlu :-/

      0 0
    • BigKarel2  

      negra..

      0 0
    • thesecond96  

      Černou :)

      0 0
    • 666biker  

      ciernu

      0 0
    • M13  

      Černou, ale minimálně 2009 ;)

      Na fotce máš model 2008.

      0 0
    • JakeF  

      Kdyby ty nápisy byly bílý, tak bílou, takhle černou.

      0 0
    • Štěpán  

      bílou!!!

      0 0
    • Luk02  

      Bílou

      0 0
    • killme  

      to mas jedno… tomu kolu uz nejde vic barevne ublizit…

      0 0
    • Lister  

      To je jedno, hlavně když nebude mít tyhle odporné vnitřní nohy.

      A celkově spíš asi bílou.

      0 0
    • shark.jd  

      Když už je tu řeč o Epiconu. Jak je to s Epiconem od TT? Když se kouknu na jejich web, tam nabízí model 2011 za necelých 5000. Stejně stojí cca „normální“ Epicon. Jaktože je ten od TT za stejnou cenu, když by měl být „vylepšený“? Nebo to je jen cena za úpravu? Vyplatí se to? Díky za radu

      0 0
      • noviisek  

        Tohle mě taky zajímá. :)

        0 0
        • DeeDee71  

          no a já nějak dost dobře nepochopil v čem je ten tunning ???

          0 0
          • thesecond96  

            Snížení odtrhu – zvýšení citlivosti. Ale v čem je to kouzlo, to nám Milan opravdu nepoví :)

            0 0
            • DeeDee71  

              tak to je to co jsem chtěl slyšet, děkanec

              0 0
          • nox159  

            proste ti udela z epikona fox co ti na tom neni jasne ? :D

            0 0
            • MlokCZ  

              Naštěstí tak špatné to není, aby upravený Epicon měl tak bídnou citlivost jako Foxky v originále.

              0 0
              • nox159  

                jsem jeste mala holka jeste tomu tak moc nerozumim :D

                btw: fox v originale jsem poradne jeste nejel… ale ma tedka desne citlivou R7 co jsem ji mel rozdelanou a vycistenou a je to horsi nez predtim :D

                0 0
            • DeeDee71  

              ale jako jak ?? co s tím dělá ??

              0 0
              • thesecond96  

                To nám neřekne, ale budou tam určitě jiný těsnění, pokud už to není, tak to asi předělá na olej a určitě ještě něco. Ale know how má Milan, na tom si vydělá a byl by blbej, kdyby řekl jak na to.

                0 0
                • M13  

                  V originále je vazelína (Epicon(Axon má olej)), ale samotné předělání na olej je poměrně jednoduchá a častá domácí úprava.

                  A asi mění tlumičový olej (já ho teď měnil a je to sakra rozdíl) a třeba upravuje i tlumič. Minimálně když dělá HS kompresi u vybraného modelu.

                  0 0
                  • thesecond96  

                    Já vím, ale určitě je to taky část toho tuningu, pokud už si to majtel neudělal sám. Proto píšu: pokud už není, tak ji předělá.

                    0 0
                    • M13  

                      Nevím jak dnes, ale dřív Epicony dodatečně neupravoval, pouze servisoval ty u něj zakoupené.

                      0 0
                      • BigKarel2  

                        Teď taky..myslim teda…musíš si ho u něj koupit už ztuzingovanýho…

                        0 0
                • nox159  

                  staci si rozebrat tuneneho epikona a zjistis co je jine uproti originalu… ;-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Rozebrat ho můžeš do posledního šroubku, něco z toho zjistíš, přesto to zdaleka nebude stačit na to, abys dokázal upravit další vidlici se stejným výsledkem.

                    0 0
                    • nox159  

                      proc myslis ( tedka vazna diskuze )

                      zjistim ze ma jine stiraky molitanove krouzky a predelane na olej – co mi brani v tom udelat to same…?

                      tim nepodcenuju milana… ale ono kdyz vis, jak – mas predlohu tak se da udelat cokoliv…

                      jinak kdyz mi nekdo rekne ze chce vidlici vic linearni a s mensim odtrhem tak jsem v haji to je jasne ale kdybych mel jen okopirovat neco tak si myslim ze vysledek by byl podobny ( nerikam stejny) ale dost podobny…

                      0 0
                      • M13  

                        Třeba upravuje i futra (kvůli vůli s mazáním olejem), to se, myslím, bez zkušeností špatně kopíruje z jiné vidlice.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Vše co zjistíš udělat můžeš, v tom ti nic nebrání. A když to uděláš dobře, tak oproti originálnímu stavu si slušně pomůžeš (tedy aspoň pro stejně těžkého jezdce se stejnými požadavky). Pořád to ale bude málo.

                        Problém je, že některé důležité věci tím rozebráním nezjistíš (samotného mi překvapilo, jak některé drobné detaily mohou mít tak velký vliv).

                        Dále to tu nechci rozebírat. Ono stejně i když vím o některých věcech, kde je zakopaný pes, tak i proto vím, že bych sám nedokázal toho výsledku dosáhnout (bez toho, abych mnoho let zkoušel a zkoušel).

                        0 0
                        • nox159  

                          jo vsechno co pises je pravda…

                          ale neřekl bych že je v tom az taková věda… ( tim nerikam ze milan neumi – to bych si nedovolil…)

                          vidlice nejsou zase az tak slozite… takze hodne veci se da odzkouset…

                          odtrh zavisi na tom jake jsou tam stiraky… ( proste zjistim jake tam dava a neresim – pomuzu si tim jiste znatelne.

                          pak zjistim ze je epikon dost linearni tak proste naleju trochu oleje do pozitivky a mam vidlici progresivnejsi…

                          pak jde jen o to co s tim dal clovek zkusi udelat… moznosti je dost… uz jsem uvazoval o zmene zdvihu i u vidlice kde to bezne neni mozne a myslim si ze by to mohlo jit…

                          zjistis par principu ktere ovlivnuji jednotlive vlastnosti a pak to jen kombinujes…

                          ( divam se na to z pohledu laika )

                          behem pristiho tydne mi prijde epikon tak zkusim jak jezdi a pres zimu kdyz bude cas tak se v tom budu vrtat a uvidim jestli si pomuzu nebo ne…

                          0 0
                          • RomanH  

                            I kdyby nakrasne ano, tak moc nechapu smysl. Ceny ma Milan rozumne a pokud si u nej nechas jednu vidli upravit, aby jsi to mohl okopirovat, tak uz nemas co predelavat. Leda by jsi to chtel delat na kseft a to by mi neprislo zrovna koser.

                            0 0
                            • nox159  

                              bych si tu tunenou nemusel kupovat stacilo by si ji pujcit… ;-)

                              ale o to tady nejde, prachy tady vubec neresím… ( Netuneny epikon se da sehnat za uplne jine prachy ale to tad taky resit nechci ;-)

                              resim jestli to jde nebo jestli se da aspon dostat treba na 80% toho co zvladne milan… :)

                              0 0
                              • kubad  

                                samozřejmě že to jde, otázka je jestli má smysl se tím zabývat protože to stejně neuděláš jak on a vyjde tě to dráž a navíc přijdeš o záruku.

                                0 0
                                • nox159  

                                  v čem myslíš ze dráž?

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    shánění a kupování toho co se mění, poštovné taky není zadarmo

                                    0 0
                              • MlokCZ  

                                To záleží co je to 80%. U Epiconu je třeba úprav více a některé jsou jasné a ty se doma dají.

                                Hlavní problém je v citlivosti. Doma se dostaneš u Epiconu většínou tak na 7–8kg, na méně jen vyjímečně. Přesto Milanovo upravené vidlice mají všechny 5kg.

                                U jiných vidlic to bude ovšem ještě mnohem horší. Třeba vezmeme Talas a Rebu.

                                Taková Reba může mít odtrh 7–13kg, jak který kousek. Dejme tomu, že budeš mít průměrný kousek s 10kg.

                                Milan se dostane po úpravě na 5kg. A u Reby si myslím, že bys ji nedokázal zlepšit ani o kousek. A rozebráním (již upravené) by si nezjistil vůbec nic.

                                Teď neřeším u Reby úpravu průběhu (tedy především snžíneí progresivity u starších ročníku bez u-turnu).

                                U Reby tedy nemůžeš mluvit o 80%, ale spíš o 0%.

                                U Talasu to bude to samé. Když bude někdo hodně šikovný a podíval by se do upraveného jiného kusu, tak by dokázal pořešit kompresi. Tím to zlepší o odstranění toho kurvítka.

                                Některé verze 2010 Talasu měly ale kurvítko komprese už jen 2kg.

                                Ovšem dál se opět nedostaneš a perfektní citlivost nezískáš.

                                Rozebráním bys zjistil, co bylo upraveno s kompresí. A to by bylo opět vše.

                                0 0
                                • kyl  

                                  Já co teď jezdím s pevnou jsem po přesednutí zpět na Epicona rázně přifoukl,nějak mě ta citlivost přestala bavit.:-)

                                  0 0
                                • nox159  

                                  bavim se o epikonu…

                                  dalsi vidlice bych se upravovat ani nepokousel ( progresivita je dobra vec ( mivam vzdy problem s tim ze je vidlice linearni a chtel bych progresivnejsi… ;-) a talas mi sedel lip neupraveny nez upraveny ale to je jedno…

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    jj neupraveny Talas zobe fajně :D

                                    0 0
                    • Tomahomo  

                      Nechci snižovat Milanovu genialitu, spíš jen takovou perličku – když Rusové dokázali reverzním inženýrstvím B-29 postavit Tu-4, tak snad nebude takový problém s mechanickým zařízením které má pár(pár desítek) dílů u kterých se může měnit materiál/chemické složení či rozměry vůči orginálu.

                      0 0
                      • M13  

                        Vyměnit díly není problém, problém by mohl být individuálně je upravit podle zákazníkovi potřeby.

                        0 0
                        • Tomahomo  

                          Pokud bys „jo chtěl“ přijít na závislosti pak ti musí stačit 3–4 vidlice nastavené podle různých požadavků a na princip musíš přijít, přesně jak píše ta malá holka ;o)

                          0 0
                          • kubad  

                            problém to asi nebude, ale proč to řešit tahle studie tě vyjde na mnohem víc peněz než když ti tunig udělá přímo TT

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na ty principy změny průběhu, vhodná negativka na danou váhu nebo třeba upravená komprese, na to by přijít šlo když bude šikovný a problému rozumět.

                              Citlivost by ale ani po rozebrání třeba 10 kousků tak dobrou udělat nedokázal. U některých vidlic by u citlivosti podle mě nedokázal zlepšit ani o píď.

                              Pěkný příklad toho je, že někdo tu psal, že si v Bikelive nechával zlepšit citlivost (snad to byla Reba, teď nevím přesně) a po zásahu nepoznal žádné zlepšení. Asi tak by mohl dopadnout domácí zásah.

                              To by se mu u Milana nestalo.

                              0 0
                            • Tomahomo  

                              Bavíme se v teoretické rovině, jestli to jde nebo ne, tak jak o tom začal(a) nox159. Já tvrdím, že to jít musí, protože se ve své podstatě bavíme o triviálním zařízení které má „pár“ součástek. To je vše, netvrdím, že budu nějaké vidlice rozdělávat.

                              0 0
                  • Palec  

                    Mezi „know how“ a „know means“ je a vzdy bude propastny rozdil.

                    0 0
      • noviisek  

        Tohle mě taky zajímá. :)

        0 0
      • hrajem  

        Cena je za vidli vcetne tuningu…

        0 0
      • áronek  

        Vyplatí se to na 100% Jestli můžeš tak jen doporučuju

        0 0
      • j.novis  

        Mě Epicon 2011 od Milana přišel před 14 dni. Hned jsem ji namontoval a projel. Musím říct, že jsem z ní nadšenej, nechal jsem si zvednout zdvih na 110mm. Cena se nijak nelišila od netuněný. Koupil jsem ji i s ovládáním na řidítka. K vidlici mi přišlo v injekční stříkačce trochu oleje na výměnu a docela podrobný návod na pravidelnou údržbu, kterou dokonce Milan podporuje. Zkoušel jsem i kolo od kamaráda, který má stejnou vidlici, ale netuněnou a rozdíl tam opravdu je.

        0 0
        • dr.t.t.  

          taky ji budu ted objednávat…co jezdiš že si zvolil 110? já jen že o tom uvazuju taky:)

          0 0
        • jIrI___  

          Já jel na Epiconu z T-T jen pár km a fakt je to paráda. Pokud by Milan nabízel i změnu vzhledu vidlice, tak bych o Epiconu vážně uvažoval :-D

          0 0
          • Rorejs74  

            Epicon z T-T mi dorazil ted v patek a po prvnich kilometrech jsem z nej fakt nadsenej. Predtim jsem jezdil vic jak 2 roky Rebu a taky nejakej cas R7 a proti nim je ta citlivost uplne jinde. Za 14 dni ji vezmu potrapit na ostrovy do Chorvatska, tak uvidim jak se popere i s narocnejsim terenem.

            0 0
    • dancing dog  

      SR Suntour vidle jen od TT. Jinak k barvě- za mě černou

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce