prosím o radu, bílou nebo černou vidli ???
prosím o radu, bílou nebo černou vidli ???
Černou. Nechápu tu módu na tmavý bike cpát bílou vidlu :-/
taky to nechápu…
negra..
Černou :)
ciernu
Černou, ale minimálně 2009 ;)
Na fotce máš model 2008.
Když budeš mít štěstí, příjde ti 2011 :)
Teď nekdo prodával na Aukru několik „2010“…a posílal 2011…byly asi za 3300…docela dobrý kaufy… :)
I z KK nebo odkud jich už prej přišlo pár 2011 místo 10 :)
jako já:)
Nejsi sám, takových je víc :)
Kdyby ty nápisy byly bílý, tak bílou, takhle černou.
bílou!!!
Bílou
to mas jedno… tomu kolu uz nejde vic barevne ublizit…
To je jedno, hlavně když nebude mít tyhle odporné vnitřní nohy.
A celkově spíš asi bílou.
Když už je tu řeč o Epiconu. Jak je to s Epiconem od TT? Když se kouknu na jejich web, tam nabízí model 2011 za necelých 5000. Stejně stojí cca „normální“ Epicon. Jaktože je ten od TT za stejnou cenu, když by měl být „vylepšený“? Nebo to je jen cena za úpravu? Vyplatí se to? Díky za radu
Tohle mě taky zajímá. :)
no a já nějak dost dobře nepochopil v čem je ten tunning ???
Snížení odtrhu – zvýšení citlivosti. Ale v čem je to kouzlo, to nám Milan opravdu nepoví :)
tak to je to co jsem chtěl slyšet, děkanec
proste ti udela z epikona fox co ti na tom neni jasne ? :D
Naštěstí tak špatné to není, aby upravený Epicon měl tak bídnou citlivost jako Foxky v originále.
jsem jeste mala holka jeste tomu tak moc nerozumim :D
btw: fox v originale jsem poradne jeste nejel… ale ma tedka desne citlivou R7 co jsem ji mel rozdelanou a vycistenou a je to horsi nez predtim :D
ale jako jak ?? co s tím dělá ??
To nám neřekne, ale budou tam určitě jiný těsnění, pokud už to není, tak to asi předělá na olej a určitě ještě něco. Ale know how má Milan, na tom si vydělá a byl by blbej, kdyby řekl jak na to.
V originále je vazelína (Epicon(Axon má olej)), ale samotné předělání na olej je poměrně jednoduchá a častá domácí úprava.
A asi mění tlumičový olej (já ho teď měnil a je to sakra rozdíl) a třeba upravuje i tlumič. Minimálně když dělá HS kompresi u vybraného modelu.
Já vím, ale určitě je to taky část toho tuningu, pokud už si to majtel neudělal sám. Proto píšu: pokud už není, tak ji předělá.
Nevím jak dnes, ale dřív Epicony dodatečně neupravoval, pouze servisoval ty u něj zakoupené.
Teď taky..myslim teda…musíš si ho u něj koupit už ztuzingovanýho…
staci si rozebrat tuneneho epikona a zjistis co je jine uproti originalu… ;-)
Rozebrat ho můžeš do posledního šroubku, něco z toho zjistíš, přesto to zdaleka nebude stačit na to, abys dokázal upravit další vidlici se stejným výsledkem.
proc myslis ( tedka vazna diskuze )
zjistim ze ma jine stiraky molitanove krouzky a predelane na olej – co mi brani v tom udelat to same…?
tim nepodcenuju milana… ale ono kdyz vis, jak – mas predlohu tak se da udelat cokoliv…
jinak kdyz mi nekdo rekne ze chce vidlici vic linearni a s mensim odtrhem tak jsem v haji to je jasne ale kdybych mel jen okopirovat neco tak si myslim ze vysledek by byl podobny ( nerikam stejny) ale dost podobny…
Třeba upravuje i futra (kvůli vůli s mazáním olejem), to se, myslím, bez zkušeností špatně kopíruje z jiné vidlice.
Vše co zjistíš udělat můžeš, v tom ti nic nebrání. A když to uděláš dobře, tak oproti originálnímu stavu si slušně pomůžeš (tedy aspoň pro stejně těžkého jezdce se stejnými požadavky). Pořád to ale bude málo.
Problém je, že některé důležité věci tím rozebráním nezjistíš (samotného mi překvapilo, jak některé drobné detaily mohou mít tak velký vliv).
Dále to tu nechci rozebírat. Ono stejně i když vím o některých věcech, kde je zakopaný pes, tak i proto vím, že bych sám nedokázal toho výsledku dosáhnout (bez toho, abych mnoho let zkoušel a zkoušel).
jo vsechno co pises je pravda…
ale neřekl bych že je v tom az taková věda… ( tim nerikam ze milan neumi – to bych si nedovolil…)
vidlice nejsou zase az tak slozite… takze hodne veci se da odzkouset…
odtrh zavisi na tom jake jsou tam stiraky… ( proste zjistim jake tam dava a neresim – pomuzu si tim jiste znatelne.
pak zjistim ze je epikon dost linearni tak proste naleju trochu oleje do pozitivky a mam vidlici progresivnejsi…
pak jde jen o to co s tim dal clovek zkusi udelat… moznosti je dost… uz jsem uvazoval o zmene zdvihu i u vidlice kde to bezne neni mozne a myslim si ze by to mohlo jit…
zjistis par principu ktere ovlivnuji jednotlive vlastnosti a pak to jen kombinujes…
( divam se na to z pohledu laika )
behem pristiho tydne mi prijde epikon tak zkusim jak jezdi a pres zimu kdyz bude cas tak se v tom budu vrtat a uvidim jestli si pomuzu nebo ne…
I kdyby nakrasne ano, tak moc nechapu smysl. Ceny ma Milan rozumne a pokud si u nej nechas jednu vidli upravit, aby jsi to mohl okopirovat, tak uz nemas co predelavat. Leda by jsi to chtel delat na kseft a to by mi neprislo zrovna koser.
bych si tu tunenou nemusel kupovat stacilo by si ji pujcit… ;-)
ale o to tady nejde, prachy tady vubec neresím… ( Netuneny epikon se da sehnat za uplne jine prachy ale to tad taky resit nechci ;-)
resim jestli to jde nebo jestli se da aspon dostat treba na 80% toho co zvladne milan… :)
samozřejmě že to jde, otázka je jestli má smysl se tím zabývat protože to stejně neuděláš jak on a vyjde tě to dráž a navíc přijdeš o záruku.
v čem myslíš ze dráž?
shánění a kupování toho co se mění, poštovné taky není zadarmo
To záleží co je to 80%. U Epiconu je třeba úprav více a některé jsou jasné a ty se doma dají.
Hlavní problém je v citlivosti. Doma se dostaneš u Epiconu většínou tak na 7–8kg, na méně jen vyjímečně. Přesto Milanovo upravené vidlice mají všechny 5kg.
U jiných vidlic to bude ovšem ještě mnohem horší. Třeba vezmeme Talas a Rebu.
Taková Reba může mít odtrh 7–13kg, jak který kousek. Dejme tomu, že budeš mít průměrný kousek s 10kg.
Milan se dostane po úpravě na 5kg. A u Reby si myslím, že bys ji nedokázal zlepšit ani o kousek. A rozebráním (již upravené) by si nezjistil vůbec nic.
Teď neřeším u Reby úpravu průběhu (tedy především snžíneí progresivity u starších ročníku bez u-turnu).
U Reby tedy nemůžeš mluvit o 80%, ale spíš o 0%.
U Talasu to bude to samé. Když bude někdo hodně šikovný a podíval by se do upraveného jiného kusu, tak by dokázal pořešit kompresi. Tím to zlepší o odstranění toho kurvítka.
Některé verze 2010 Talasu měly ale kurvítko komprese už jen 2kg.
Ovšem dál se opět nedostaneš a perfektní citlivost nezískáš.
Rozebráním bys zjistil, co bylo upraveno s kompresí. A to by bylo opět vše.
Já co teď jezdím s pevnou jsem po přesednutí zpět na Epicona rázně přifoukl,nějak mě ta citlivost přestala bavit.:-)
bavim se o epikonu…
dalsi vidlice bych se upravovat ani nepokousel ( progresivita je dobra vec ( mivam vzdy problem s tim ze je vidlice linearni a chtel bych progresivnejsi… ;-) a talas mi sedel lip neupraveny nez upraveny ale to je jedno…
jj neupraveny Talas zobe fajně :D
Nechci snižovat Milanovu genialitu, spíš jen takovou perličku – když Rusové dokázali reverzním inženýrstvím B-29 postavit Tu-4, tak snad nebude takový problém s mechanickým zařízením které má pár(pár desítek) dílů u kterých se může měnit materiál/chemické složení či rozměry vůči orginálu.
Vyměnit díly není problém, problém by mohl být individuálně je upravit podle zákazníkovi potřeby.
Pokud bys „jo chtěl“ přijít na závislosti pak ti musí stačit 3–4 vidlice nastavené podle různých požadavků a na princip musíš přijít, přesně jak píše ta malá holka ;o)
problém to asi nebude, ale proč to řešit tahle studie tě vyjde na mnohem víc peněz než když ti tunig udělá přímo TT
Na ty principy změny průběhu, vhodná negativka na danou váhu nebo třeba upravená komprese, na to by přijít šlo když bude šikovný a problému rozumět.
Citlivost by ale ani po rozebrání třeba 10 kousků tak dobrou udělat nedokázal. U některých vidlic by u citlivosti podle mě nedokázal zlepšit ani o píď.
Pěkný příklad toho je, že někdo tu psal, že si v Bikelive nechával zlepšit citlivost (snad to byla Reba, teď nevím přesně) a po zásahu nepoznal žádné zlepšení. Asi tak by mohl dopadnout domácí zásah.
To by se mu u Milana nestalo.
Bavíme se v teoretické rovině, jestli to jde nebo ne, tak jak o tom začal(a) nox159. Já tvrdím, že to jít musí, protože se ve své podstatě bavíme o triviálním zařízení které má „pár“ součástek. To je vše, netvrdím, že budu nějaké vidlice rozdělávat.
Mezi „know how“ a „know means“ je a vzdy bude propastny rozdil.
Tohle mě taky zajímá. :)
Cena je za vidli vcetne tuningu…
Vyplatí se to na 100% Jestli můžeš tak jen doporučuju
Mě Epicon 2011 od Milana přišel před 14 dni. Hned jsem ji namontoval a projel. Musím říct, že jsem z ní nadšenej, nechal jsem si zvednout zdvih na 110mm. Cena se nijak nelišila od netuněný. Koupil jsem ji i s ovládáním na řidítka. K vidlici mi přišlo v injekční stříkačce trochu oleje na výměnu a docela podrobný návod na pravidelnou údržbu, kterou dokonce Milan podporuje. Zkoušel jsem i kolo od kamaráda, který má stejnou vidlici, ale netuněnou a rozdíl tam opravdu je.
taky ji budu ted objednávat…co jezdiš že si zvolil 110? já jen že o tom uvazuju taky:)
Nejezdím nic hrozného. Jen jsem chtěl větší zdvih, ale geometrie rámu mi dovolila jen 110.
Tam bych taky víc jak 110mmm nedával…
Milan má na svých stránkách měrku, kterou si můžeš vyrobit.
Já jel na Epiconu z T-T jen pár km a fakt je to paráda. Pokud by Milan nabízel i změnu vzhledu vidlice, tak bych o Epiconu vážně uvažoval :-D
Epicon z T-T mi dorazil ted v patek a po prvnich kilometrech jsem z nej fakt nadsenej. Predtim jsem jezdil vic jak 2 roky Rebu a taky nejakej cas R7 a proti nim je ta citlivost uplne jinde. Za 14 dni ji vezmu potrapit na ostrovy do Chorvatska, tak uvidim jak se popere i s narocnejsim terenem.
SR Suntour vidle jen od TT. Jinak k barvě- za mě černou