Entry level silnička pro začátečníka

97 nepřečtených
  • IndyCZ

    Ahoj lidi,

    rád bych si pořídit první silničku. Model, který jsem si vybral není a nebude, tak jsem pátral dál a nakonec to zúžil na:

    GT GTS Sport 2015 (http://www.kola-online.cz/…black/d10651),

    GT GTR Series 3 2014 (http://www.kola-online.cz/…3-2014/d8041)

    a

    Superior Road Comp 2015 (http://www.kola-online.cz/…p-2015/d9571),

    popř. Superior Road Comp 2014 (http://www.kola-online.cz/…p-2014/d7598)

    Na to GT GTS jsem našel několik příznivých recenzí (namátkou http://www.cyclist.co.uk/…sport-review), na GTR pak (http://www.bikeradar.com/…-3-13-47496/). Na Superior jsem žádné recenze nenašel, jen v různých diskuzních fórech někteří lidi říkali, že za tu cenu jsou celkem OK a jezdí na nich u nás dost lidí.

    Ta GT jsou ale asi o půl kila těžší než Superior (9,9kg vs 9,4 (resp. 9,3 u 2014)). Má takový rozdíl smysl řešit? Na první pohled se mi to zdá už docela dost, ale nechci zbytečně snižovat váhu na úkor jízdních vlastností, pohodlnosti nebo výdrže kola. A je velký rozdíl mezi plášti 25 a 23mm? V pohodlnosti, rychlosti?

    Nebo máte zaručený tip na jiné kolo v této cenové hladině?

    Kolo bych chtěl k tomu, abych se seznámil se silniční cyklistikou, žádné závody, spíš jen svižná jízda a zlepšení kondice. A zároveň zde nejsou úplně nejlepší silnice, i když se to průběžně lepší. Díky moc!

    0 0
    • tromboonen  

      Ja osobne bych nedoporucoval ani jeden = vsechno je to Claris, v jednom pripade Microshift… 8 nebo 9sp, do budoucna nejde upgradovat jinak než vymenou a prodat to za slusne penize nepujde..

      Pokud nedas dohromady vice nez tech 16, pak jednoznacne bazar, zmer se, zjisti jakou velikost potrebujes a hlidej to, za 14–16 klidne dostanes dobrou znackovou hlinu na 5700 105tce, i na 5600 by stacila, a ta bude za min..

      Jinak krome Polygonu na Tiagre co se tady casto doporucuje (neni spatky, ale chce vymenit minimalne kliky a riditka) se podivej na Btwin Triban http://www.decathlon.cz/…8331275.html, musel bys neco pridat, ale je to za tu cenu fakt dobre kolo a vydrzi Ti dlouho bez potreby upgrade, a pujde dobre prodat kdybys chtel neco jineho.. kecali jsme tady o tom http://www.bike-forum.cz/…ckama-b-twin

      0 0
      • schrapnel  

        Pripojim sa, pretoze ma to zaujima. Sam riesim silnicku na dalsiu sezonu a vaham, ci vybrat drahsi ram s horsou vybavou alebo lacnejsi ram s lepsou vybavou. Eventuelne, ak by som kupil kolo, ktore ma claris/sora a zistim, ze ma jazdenie na silnicke bavi, tak kupit sadu 105 vyjde za 10.000 CZK, to sa za jeden rok nasetrit da a upgradnut kolo potom na dalsiu sezonu by nemusel byt az taky problem. Este technicka – ak by som menil z 8sp na 11sp, tak by som zrejme musel vymenit aj zadny naboj, spravne?

        Dik!

        0 0
        • Singlespeed  

          Silniční kolo dělá hlavně rám a lehká kola. Čím řadíš je vcelku jedno. Méně rychlostí vzadu znamená, mimo jiné, že nemusíš neustále šaltrovat o dva pastorky naráz, což může (ale nemusí) začátečníka otravovat. Mně to otravuje docela dost, proto mám desítkové Campagnolo na jednom kole jen s osmi pastorky, zbytek jsem odstranil a nahradil podložkami. Také je zajímavé, že se zde hovoří hlavně o Shimanu, na Campu se zapomíná. Máme doma obě značky a nutno podotknout, že řazení Campa není drahé, je maximálně blbuvzdorné a spolehlivé, nepotřebuje takovou péči jako třeba desítkové Shimano, není choulostivé na vydřené bovdeny a nežere lanka. Prostě jen namontuješ a roky jezdíš, o nic jiného se nestaráš.

          0 0
          • tromboonen  

            Tak podle Tveho nicku je 8 rychlosti trochu moc, ne? :)

            Vetsina lidi prevody potrebuje v mnozstvi vetsim nez malem, 10sp je takovy zlaty standard..

            Campa je pro znalce a nadsence = ale i oni tady nedavno rikali, ze nove nizsi Campa rady stoji za prd a az ty dve nejdrazsi jsou v poho (nevim, nemam, jen cituji)… ale nejvice kol se u nas prodava se Shimanem, takze je jednodussi vybirat, kupovat (i na bazaru), prodavat a tak..

            0 0
            • Singlespeed  

              Nové levné Campy nestojí za prd. Jen už nejsou zdaleka tak vymakané, jak byly před léty, kdy nejlevnější Mirage strčilo do kapsy dnešní Duru (řazení dolů bez prodlevy podobně jak dnešní XTR, ale až o 8 pastorků naráz), pocit při řazení je gumovější (v porovnání se starou Campou), ale spolehlivost a bezúdržbovost lowend Campa sad naštěstí nadále zůstává. Tím neříkám, že levné Shimano je nějak špatné. Zejména kliky už od sady Sora jsou vynikající.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Mirage lepší než Dura, to je zase zářez :)

                0 0
                • radanek1  

                  :-D :-D :-D

                  0 0
                • Singlespeed  

                  Mechanická dura, myslím, dodnes neumí odřadit bez prodlevy (instant release nebo jak se tomu u Shimana říká) a o 1 až 8 pastorků naráz dle libosti už vůbec ne :-). Staré Campa ergopower páky zůstanou v možnostech řazení, které nabízely, asi už navěky mezi mechanickými sadami ojedinělé.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak von zas neni takovy problem parkrat drbnout do paky, ne? Vetsinou radis po 1–2… plus o rynaru to muzes delat i z oblouku, u mech Campy ne.. :)

                    0 0
                    • kokoska.rokoska  

                      Proč bys nemohl? Jde to úplně normálně…

                      0 0
                      • tromboonen  

                        Pockej, mozna kecam, ale na mech Campe se dolu radi tim „postevakem“ na palec co je nahore na madle paky, ne? Jak to zvladnes bez prehmatu kdyz se drzis dole za oblouky?

                        0 0
                        • kokoska.rokoska  

                          Jednoduše, povolím sevření oblouku palcem, palec přesunu na odřazovací páčku a odřadím o potřebný počet pastorků :-)

                          Co si tak vzpomínám, odřazování na Campě se tu řeší pravidelně. Vyzkoušej a uvidíš. Třeba máš moc krátké palce a moc hluboké oblouky a pak Ti to nepůjde…

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Jak píše kolega – v obchodě to vyzdvihovali … Mně to bylo k prdu … krátké prsty :)

                            0 0
                            • kokoska.rokoska  

                              Smůla, no. Já má taky dost krátké prsty, ale mám naštěstí dost mělké oblouky…

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Tak já tohle nikdy neřešil, stejně jezdím jak lemra a v obloucích defakto vůbec neřadím… Dole se vlastně držím jen ve sjezdech :) …

                                0 0
                            • blaf  

                              tak ono shimano neni o moc lepsi, ty paky maji tak dlouhy chod, ze je to hodne nepohodlne i s delsimi prsty, jedna z vyhod di2, tam je to pohodli jinde

                              0 0
                        • karliner  

                          Ty zase diskutuješ o něčem, o čem nemáš ani šajn :-)

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Asi tak jako když Campisti tvrdí, že u Shimana nejde řadit nahoru bez brždění?

                            0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Tady to máš celkem pěkně srovnané.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    0 0
          • schrapnel  

            Dik. A teda ak by som upgradoval z napr. Claris na 105, tak budem potrebovat novy naboj, ze?

            0 0
            • Singlespeed  

              Náboj pro 8,9,10 rychlostí je stejný (kdysi dávno se desítka lišila speciálním ořechem s vyššími lamelami, který se dnes už nepoužívá a hloubka drážek je stejná jako u 8,9 rychlostí). 11 rychlostní silniční ořech je o nějaký ten milimetřík delší, drážky stejné. Tedy na jedenáctku dáš kromě 11 v pohodě i 7,8,9,10 + příslušnou podložku mezi kazetu a ořech. Takže pokud budeš chtít 11 rychlostí, musíš mít odpovídající náboj. Zajímavostí jsou zapletená kola Mavic, která mají delší ořech už od dávných dob, kdy jedenáctka ještě vůbec nebyla. Je to z důvodu používání kazet Mavic s drážkami na Shimano ořech, ale kompatibilních s řazením Campagnolo (měl jsem to tak na své první silničce).

              0 0
        • tromboonen  

          Ale je blbost kupovat kolo s tim, ze za rok budes upgradovat sadu, to si radsi 5k pridej hned.. Kdyz uz, tak kup 10sp s nizsi radou (Tiagra 4600) s tim, ze casem bude na zimaka nebo tak, ale kola budou porad kompatibilni (pokud teda u lepsiho kola zustanes u 10sp)..

          0 0
          • schrapnel  

            To je fakt, ak ma vyrobca dobre nastavene ceny … Ale napr:

            Specialized Diverge zacina so 105kou az karbonovy ram a Shimano 685 hydrauliky.

            Vsetko nizsie ma Claris alebo Sora, tak volim upgrade na 105, necham mechanicke kotuce a som v cajku.

            0 0
            • tromboonen  

              Pokud hledas rozumne ceny, tak se nemuzes divat na Spesla v seriovce a soucasne rade… na druhou stranu vyprodej, ramy cca 2 roky stare atd. uz maj potencial na to postavit neco slusnyho.. seriovky jsou predrazene..

              0 0
    • Prazak0  

      Co třeba tohle http://www.apache-bike.cz/…condor-2525/

      Je to ve slevě, ale hlavně, je tam Sora a ne Claris, pak to má devítikolečko, váhově uvádí 9,6, jenže to může dělat ten jeden pastorek vzadu navíc, tu jednu desetinu. Spíš bych bral tohle.

      0 0
    • tromboonen  

      Ten Polygon tady http://www.polygonbike.cz/…8-3-kg-mavic

      .. a trochu jsem mystifikoval, splet jsem si model, tenhle vse OK, jen pokud nejsi namakanej budes potrebovat kliky s 50/34, ale to se da vyresit za cca 1500.. oproti tem Tvym navrhum rozhodne lepsi, skoda starsich pak, ale co uz.. tohle pokud opravdu setris, Triban pokud si chces udelat radost, ale oboji bude jezdit dobre..

      Jinak ty GT jsou slusne ramy, Sup asi taky, ale ta sada, i kdyz sada kolo nedela, by Te do budoucna omezovala, chce to alespon 10sp, s tim uz se pak da dale pracovat a staci to..

      0 0
      • Prazak0  

        Jo, to kolo za ty peníze vypadá velmi pěkně. Kliky bych nechal, pořídil bych si ale lehčí pastorky dozadu, třeba Miche Primato, kde si pastorky může sám jednotlivě vybrat, jak bude chtít. Krom toho je možné i koupit samostatné převodníky, i když já nemám rád moc velký rozestup mezi převodníky. Zvl. ten menší by neměl být tak drahý, ale mně by kombinace 52/39 vyhovovala, zvl, pokud bych si mohl dát svoji volbu pastorků.

        0 0
        • tromboonen  

          na 53/39 kliky, ktere maji roztec 130 nedas prevodniky 50/34, ty maji roztec 110, az u novych 11sp rad, ktere maji 4 packy se daji dokupovat a menit jakekoli prevodniky..

          Zacatecnik ma v kopci kolikrat problem na 34–28, nekteri davaj i 30–32 kazety.. v Cesku podle me staci 34–25, 28 kdyz bydlim a jezdim ve velkych kopcich.. 53/39 je jen na roviny, do kopcu pro namakane borce.. a abys mel dostatecne lehky prevod, musel bys mit vzadu velky rozsah, coz je jednak neprijemne, velke skoky, a druhak to nedava smysl.. ale jak rikam, za 1500 si tam da nejake HTII kliky s 50/34

          0 0
          • McBlacky  

            pokud nemá hodně najeto tak kompakt jedině a co se týče kazety tak 11–28 na 11s kazetě je i ČR dobrá volba, pak se malá moc řadit nemusí

            0 0
      • Rockodendronus  

        Taky bych rád nějakou levnou silnici a ten Helios se mi taky celkem líbí. Ale má taky jen devítikolečko, dá se pak vyměnit za 10sp tiagru?

        Celkem mě překvapuje ta váha 8.3 kila, většinou v této (i vyšší) cenové relaci vídám kola 9,3–10 kg, čím to, že Helios je tak lehký? Není to nějaký fake rám z lepenky, co se po roku rozpadne? :-)

        0 0
        • Hanyz1  

          Aha, toho jsem si nevšiml, vyplývá to jen z použitého řetězu. Tak je zase ze hry :-)

          Znamenalo by to minimálně vyměnit pravou páku, přehazovačku, kazetu, asi i převodníky. Případně ještě ořech, pokud tam není 10sp s podložkou (pokud tady platí stejný systém jako u 11sp ořechu a 10sp kazety)

          0 0
        • tromboonen  

          Helios 400 ma 10sp Tiagru/105, za tech par korun navic to stoji.. Vaha je normalka, asi bude trochu vic, ale ma to slusne kola i komponenty..

          0 0
          • tromboonen  

            A jo, vono je to Tiagra 4500… tak to je škoda..

            Když upgrade, tak na Tiagra 4700 (nová bez tykadel), páky, řetěz, přehazka a smyk… jenže to už bude moc drahé… tím pádem se vyplatí přidat 5k a jít do BTwina, nebo počkat na něco nového, co bude na 4700, ale to asi nebude pod 20k..

            0 0
            • Rockodendronus  

              Právě jsem se díval na ty BTwiny na decathlonu a v mé velikosti (M) mají jen 520 (Sh Sora), která asi taky padá ze hry a vyšší 540 (Sh 105) už jsou vyprodané úplně.

              Schválně jsem čekal až na konec sezony, protože jsem slyšel, že se kolo vyplatí kupovat před nebo po sezoně. A chtěl jsem se vyhnout zdražování, které má příští rok nastat. Jak jsem alespoň odevšad slyšel.

              Takže by mě zajímalo, jestli někdo z vás neví kdy budou nové BTwiny? Nebo doplňují sklady? A skutečně je o to kolečko míň tak velký problém pro rekreanta?

              0 0
    • platypus  

      Půl kila nepoznáš, to je půllitr bídon, 8 nebo 9sp na ježdění stačí, ten rozsah kazety je dostatečný, 23 nebo 25pláště je úplně jedno, stejně časem zkusíš oboje a budeš dávat co chceš Ty.

      0 0
    • IndyCZ  

      Díky zatím za reakce a za tipy.

      Že je Claris s 8 rychlostmi naprostý základ mi bylo jasné, ale abych byl upřímný, nedokázal jsem si reálně představit rozdíl při jízdě. Většinou mívají podobná rozpětí, 11–28, 12–28 (což mi zase nic moc neříká ve smyslu, že nevím jestli jsou ty převody těžké, lehké,..) a myslel jsem, že jen bude chybět nějaký střední převod bez kterého se obejdu. Pak jsem si říkal, že bych to po nějaké době upgradoval na tiagru nebo něco, ale jestli to nejde, tak jsem rád, že to vím teď a ne až potom. :-)

      Ten rozpočet mám do těch cca 20 tisíc kvůli tomu, že jednak budu muset nakoupit oblečení, podsedlovou tašku, světla, pedály (a asi i boty na klip) a jednak peněz navíc nikdy není moc. Je mi jasné, že by bylo nejlepší dát do kola co nejvíc lze, ale ne vždy je to možné.

      Ten Helios se mi celkem líbí, ale po pravdě, jaký je rozdíl mezi 50/34 a 53/39 netuším (kromě počtu zubů). Většinou jsem právě viděl doporučení pro začátečníky na tu první možnost. Slyšel jsem o nějakých kompaktech do kopců, ale to se mě netýká. Jestli se to dá snadno a levně vyměnit, tak by v tom snad nebyl problém.

      Bazarům jsem se chtěl vyhnout. Jako člověk, který tomu prd rozumí bych nevěděl na co si dávat pozor a s mým štěstím bych se nechal určitě ošulit.

      Jinak pár informací navíc: jsem vysoký 174,5 cm, po sezóně pohybu po (dost) delší prodlevě se mi váha snížila ze 72 na 62. Většina orientačních tabulek mi vychází na velikost kola 54, správně? Jinak mám v plánu jezdit hlavně u nás na Slovácku, kde je to skoro samá rovina a když už je někde kopec, tak sice prudký, ale hodně krátký. Vyjet Alpe d'Huez v nejbližším plánu nemám. :-)

      0 0
      • Yura  

        Ted na koncu leta není kam spechat. Zbrkle poridis něco na co ted mas a budes hledet z okna jak je pod 15 stupnu a dest. Bych spis dal setril prachy a mezi tim v klidu resil co teda poridit. Ted na podzim zima muzes jezdit na nejake plečce a na jare vyjet na slusne hlinikove žiletce s karbon vidlou a sedlovkou, aspoň na shimano 105 a kola aksia. Takove kolo do tech 25 sezenes urcite a nemusíš na nem nic do budoucna vylepsovat. Bude to drzak, kterej za 2–3 roky posunes na post dvojky/zimaka a poridis zase o něco lepsi koho(karbon..)

        0 0
      • Hanyz1  

        Rozsah kazet může sice být stejný (např 12–28) ale ty díky menšímu počtu pastorků jsou mezi sousedními převody velké díry a na silničce je to hodně nepříjemné narozdíl od MTB, že nemáš ideální kadenci a pořád přehazuješ nahoru dolů a ideální převod nikde.

        Připojil bych se k doporučení jít do sady s 10 pastorky. Při upgradu z Claris nebo Sora by jsi musel měnit úplně vše s řazením související

        Jestli budeš jezdit po takových rovinách jak popisuješ, tak by klasické kliky (53/39) byly asi určitě lepší (kompakty jsou právě ty 50/34)

        Co se týče kazet, ty končící pastorky 27 či 28 zubů se považují za kazety do kopců. S kazetou 12–25 krátký kopec nějak vylámeš a v nejhorším si jen pořídíš jinou kazetu (kazeta Tiagra cca 500Kč).

        Za 15tis asi nic lepšího než ten Helios neseženeš, jak tak na něj koukám, asi ho koupím mladé, páč na bazaru v potřebné velikosti nic lepšího není :-)

        0 0
      • tromboonen  

        11 nebo 12–28 je v pohode, ale u 8sp mezi tim sjou velke skoky, coz na silnici, hlavne na rovine vadi.. upgrade by pak znamenalo novy orech, novou kazetu, retez, paky razeni, presmyk a hazku, tedy skoro cely pohon..

        53/39 vozej profici, jsou to tezsi prevody, na male i velke pile zhruba o 2 pastorky vzadu (laicky receno).. takze na rovine to uvezes, kdyby do kopcu nestacilo, muzes vymenit, ale s Tvou vahou a sportovanim asi bude OK, uvidis..

        Takze zase Polygon v poho, kdybys dostal vetsi vyplatu nebo neco, jdi do BTwina..

        0 0
      • platypus  

        K těm převodům. Na letňáku mám 10sp 11–25 a je fakt, že cítím díru mezi 17 a 19, jde o to, točit kolem 80ot/min v rovinách a udýchat to,aby tepovka nalezla nahoru. Když je něco horšího, že pětadvacítka nestačí tak slízám a příště tam nejezdím. Ještě jestli kompakt (50/34) nebo klasika (53/39). Co tělu dáš tak si zvykne, jezdím obojí, spíš si říkám, že kompakt rozmazluje, ale zjistil jsem, že si s kompaktem troufnu na větší vzdálenosti a větší nastoupaný metry, můj subjektivní pocit.

        0 0
        • Prazak0  

          Kompakt je určitě pro začínajícího cyklistu lepší, zvl. větší převodník 50. Jinak pokud bude jezdit po rovině, tak mi přijde zbytečné tolik řešit, jestli bude mít 8,9 nebo 10 pastorků vzadu. V pohodě jsem vyjížděl 42/24 do největších kopců v okolí Prahy či v okolí Jičína. Když jsem měl namakáno, tak jsem vyjížděl 21 nebo i 19. Spíš bych si pořídil kazetu, kde to bude jemně odstupňované pro převody na rovině, tj. rozdíl jednoho zubu. V zásadě by mu tam stačilo pětikolečko, takže je skorem jedno, jestli bude mít 8 nebo 9 koleček vzadu. Kazeta je spotřební zboží, na pár řetězů se ojede.

          Líbí se mi kazety, kde si jde navolit jednotlivé pastorky, jak třeba u Miche Primato. Není třeba mít nejmenší kolečko 11 zubů, dal bych tam 13 nebo i 14 zubů, při 53 zubech asi 15z.

          At si spočte tabulku, kde si dá rychlost, počty zubů převodníku i pastorku a frekvenci špapání za minutu. Nejmenší kolečko bych dal takové, aby při kandenci 100 jsem jel 45km/h. I začátečník tuhle rychlost jede, po větru a nebo z kopečka. Vyšší rychlost bych neřešil, krátkodobě jde točit rychleji. Lepší je mít jemněji odstupňované na rovinu, např. pokud si chce dát lehčí jízdu jeden den, nebo je slabý protivítr ap.

          0 0
          • platypus  

            Je to tak jak říkáš.

            0 0
          • Rockodendronus  

            Jak se taková tabulka počítá?

            0 0
            • Prazak0  

              Jednoduše. Každý obvykle zná obvod kola – pro cyklocomputer. Nejlépe to změřit, tj. křídou udělat začátek, udělat jednu otáčku po rovné přímce, tam odměřit, kolik to bylo. Třeba někde najdeš, že pro kolo 20–622 700×20C 2114

              0 0
              • Prazak0  

                pokrač – uloži omylem. Pro plášT 20 mm u kola 622 má být obvod kola 2,114 metru. Ale dle výrobce se může lišit, mně vyjde obvykle méně. Takže jedním otočením kola ujedu třeba ty dva metry a drobné (2,114). Jak převody? Pokud mám převodník třeba 42 a vzadu 21, tak na jedno šlápnutí to je 42/21 = 2. Obvykle to jsou čísla s desetinami, je tedy jedno, jestli je převod 50/25 či 36/18, na jedno šlápnutí u tohoto poměru ujedu obvod kola přesně dvakrát. Teď ještě kadence, třeba 100 šlápnutí za minutu. Za minutu teda ujedu 2,114 x (42/21) x 100 metrů = 423 metrů. Za hodinu ujedu 60× tolik, tj 25,368 metru, tj. cca 25,4 km. A co když pošlapu jen 80 za minutu? 25,368 * 0,8 = 20,29. A 70× za minutu? 2,114 x (42/21) x 70× 60 = 17,76km. První číslo je obvod kola, druhé převodový poměr (převodník/pas­torek), třetí kadence za minutu a ještě vynásobit 60, tj za 60 minut – jednu hodinu. To je celé.

                0 0
    • tromboonen  

      Projdi si temata za posledni dva mesice v sekci silnice – najdes tam toho dost o prevodech, ramech, geometrii, o tom, jak se zmerit a zvolit velikost (coz bude Tvuj dalsi krok) atd.. vse, co potrebujes..

      0 0
    • maajkee  

      Když se mrkneš do bazaru, tak tam mám za malej peníz rozumnou novou silničku, s pěknou hmotností, poměrně dobrýma kolama a osazením 105/Tiagra/Ultegra. Pojede nesrovnatelně líp než ty hrůzy za 16 tisíc na Clarisu. Pokud jde o nějakej cool efekt, není problém na to nechat udělat nějakej nápis :)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Rapidy jedou velmi obstojně a ta silnička je cool právě proto, že na ní není žádný nápis. Fakt pěkná, ale IndyCZ by asi potřeboval o kousek menší.

        0 0
        • Prazak0  

          Nemám s tím moc zkušenosti. Mám ráfky Remerx Stormy, ty jsou nižší než Rapidy. Chtěl jsem, aby to bylo s kalíškama, ne jen holý ráfek. Tyhle jsou vyšší. Jak se to při jízdě projeví?

          0 0
          • Singlespeed  

            Stormy jsou dobré, ale dost těžké, mimo jiné, kvůli masivním plechovým kalíškům. Rapidy jsou modernější, o něco lehčí, mají zesílený hřbet, kalíšky nejsou třeba. Navíc jdou po opotřebování prodat do sběrny za cenu hliníku, tedy několikanásobně dráž než kalíškované Stormy :-).

            0 0
      • tromboonen  

        Taky me napadlo, ze to bude pro zakladatele velke.. 58 myslis delku horni ramovky? Pokud ne tak kolik je?

        0 0
        • maajkee  

          Jasan, v úvodním příspěvku výšku nepsal a dál jsem to moc nečetl. Na 174cm je to velké, tak na 180 – 190 dle ostatních proporcí.

          0 0
    • IndyCZ  

      Tak jsem přes víkend dost přemítal a uvažoval. Asi nemá smysl být přehnaně spočivý a pak nebýt úplně spokojený, ono udělat si občas radost asi nezaškodí. Tak jsem se rozhodl svůj rozpočet de facto zdvojnásobit.

      Takže bych vás ještě jednou trochu pootravoval otázkami z trochu jiného soudku.

      Vyplatí se v této cenové relaci (okolo 30 tis.) ještě kupovat ty BTwiny? Na nápisu na kole mi nezáleží a na případné pošklebky pozérů nedám, ale pokud „zavedené“ značky již nabízejí něco lepšího, tak nejsem proti tomu.

      Konkrétně jsem se díval na tyto tři:

      http://www.decathlon.cz/…8324331.html

      http://www.decathlon.cz/…8311471.html

      http://www.decathlon.cz/…8311471.html

      Je podle vás lepší pořídit duralový rám s lepšími komponenty nebo karbon s horšími? Co se týče toho prvního kola – poznám reálně benefit těch dražších? Ještě jednou dík.

      0 0
      • Yura  

        Otazka je, proc jit do Btwinu, když za stejne peníze mas lehci a urcite kvalitnejsi ram od Canyonu kompletne na shimano 105 a na slusnych kolech.

        https://www.canyon.com/…-al-6-0.html

        Pak si muzes nechat do 30t poskládat slusne kolo u RB a nebo opravdu počkat. Hlidat bazary, shopy a ted ke koncu sezony tam bude urcite plno zanovnich kol za super ceny.. To muzes pak narazit i na ten celokarbon, kterej bys normalne v krame za plnou cenu koupil třeba za 55t a v bazaru bude za tech 30t..

        0 0
      • mr.ricardo  

        vyjimecne se da s yurou souhlasit :) pokud sis posunul limit na 30k, tak bych si pockal a hlidal ted po sezone bazar, jako vzdy se tam objevi spoustu jednu sezonu jetych kol s vyraznou slevou. A kdyz si nevyberes, tak toho Canyona muzes objednat vzdycky, to neni spatna volba.

        0 0
      • tromboonen  

        No to jsou veci :) Dvojnasobny rozpocet..

        Zacal jsi sunkama s 8 sp za 16, doporucili jsme Ti mimo jine velmi slusnou hlinu na 11sp 105 za 20, Ty ted chces jit na 30… jako jo, udelat si radost a poridit neco dobreho je vzdycky fajn, ale obavam se, ze ty drazsi BTwiny uz tolik smyslu nedavaji, vezmu to po rade:

        Ultra 700 za 26k: jediny rozdil oproti tomu zakladnimu za 20k jsou direct-mount brzdy, hezka vec, ale ta zadni je dole pod stredem, to ma smysl na casovku, ne hobby stroj.. kola nevim, lepsi podle me nebudou, ty Mavicy jsou velice slusnej zaklad, navic mi pripada, ze tohle ma geometrii s nizsi hlavovkou.. za me nic za co bych chtel dat 6k navic, leda ze by se Ti tenhle model vylozene libil a ten levnejsi ne (ja to mam naopak), plus ten levnejsi ma pripravu na blatniky a nosice, mozna nikdy nevyuzijes, mozna jo, ale je to decentni a je fajn to mit, jednou z toho ramu treba udelas zimaka nebo tourer..

        Ty dva karbony to se ani nechci divat podrobne – je to pseudo aero ram, takze tvrde, jizdni vlastnosti spise zavodni, zadne stabilni vedeni stopy jako endurance, aero sedlovka, takze nejake odfiltrovani nerovnosti nehrozi (coz by melo byt jedno z plusu karbonu pro hobika)… za me blbost, ten Ultra 900 nevypada az tak spatne, ale to uz je nesmyslna cena za Decathlon kolo..

        JInak obecne ano, dat penize do lepsiho ramu za cenu levnejsi sady se vyplati, ale nemyslim si, ze by ty pseudo aero ramy byly neco, co je dobre.. to uz bych uvazoval bud o bazarovce, za 30 koupis minimalne pouzity znackovy karbon, kdyz si pockas, jo, treba zkontrolovat a trochu verit, ale da se, nebo poridil vyprodejovy ram a poskladal to/nechal si poskladat..

        11sp 105 sada se da koupit kolem 10–11 tis? Ted bude nova Tiagra 4700, 10sp a paky vpodstate stejne jako nejnovejsi vyssi rady, asi nebude moc levna protoze je nova, ale kdyby byla levnejsi nez ta 105 klidne bych doni sel..

        Ten Canyon co doporucuje Yura je urcite dobry i kdyz Canyony osobne nemusim a navic co tady ctu maji dodaci lhuty jak podnik zahranicniho obchodu za komousu, ale pokud si to ochoten podstoupit, je to urcite dobre kolo, ale nemyslim, ze by bylo o 7k lepsi nez ten Btwin za 20k, je to na stejne urovni, jen Canyon lepsi znacka (OK, teoreticky se lepe proda jetej, ale nekupujes abys prodaval, ne?)

        0 0
        • Yura  

          Fakt veris tomu, ze Btwin bude met ten ram na stejne urovni jako canyon? + Canyon ma karbonovou sedlovku. Ta vidle bude urcite taky kvalitnejsi..

          0 0
          • tromboonen  

            OK, mas pravdu, karbon sedlovka plus, ale ta se da dokoupit, toho ramu bych se zas tak nebal, hlina je hlina a vypada to dobre udelane, za me v tehle kategorii (prvniho kola, co bude jednou mozna zmeneno na zimaka nebo turistaka, teda ten ram) velke plus ty decentni navarky, plus moznost dat az 28 mm guny, to nevim jestli Canyon da.. rozhodnuti je na nem.. nic proti Canyonu

            0 0
            • Yura  

              No ze hlina je hlina tim si nejsem tak jistej. :) Dneska co se delaji ty lehke ramy. Ja třeba na poklep uz ani nepoznam jestli to je karbon nebo hlina heh. Kdezto ty starsi hliniky s daleko tlustcima stenama to se neda srovnávat..

              0 0
        • IndyCZ  

          S tím navýšením rozpočtu jsem to myslel tak, že se nechci zbytečně přespříliš omezovat, možnost investovat víc přece jen otevírá větší prostor k manévrování. Ale že mám maximum 30 tisíc neznamená, že je chci za každou cenu utratit. Od určitého stádia roste cena neúměrně benefitům, tomu se chci vyhnout, chtěl bych najít onen pověstný „zlatý střed“. Pokud bude kolo za 25 jen o ždibec lepší než kolo za 20, nemá smysl zbytečně vyhazovat pět tisíc.

          A proto jsem se ptal, zda to má smysl. Pokud ne, jen dobře pro mou peněženku. :-)

          Co se týče těch bazarů (asi myslíte spíš internetové bazary než kamenné, že? :-) ), tak se jim apriori nevyhýbám, ale obávám se, že bych nerozeznal křáp od pěkné mašiny.

          Kolo samozřejmě prodat neplánuju.

          0 0
          • Yura  

            Poznas ze je kolo defakto nove, ma malo najeto, neopotrebovana vybava, ma stále záruku, papiry apod.. Taky bych nekupoval kolo stare 5 let, které ma nalitane 100t km..

            0 0
            • McBlacky  

              100tkm někdo najede na jednom kole?

              0 0
              • Yura  

                Obrazne receno.. Klasika na BF, supi krouzi a hledaji záminku k dohadovani co..

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Já věřím, že by se zde někdo i našel, kdo má 100.000 km na jednom kole.

                  0 0
                  • Martin  

                    namátkou Šusťa, Pepa DeSex… nebo Lovec Bebeček z cyklodiskuze…

                    0 0
                    • Vilém  

                      U nas tu taky jeden jezdi, u nejz si nedokazu predstavit, kolik to kolo ma najeto. Potkavam ho asi 20 roku na stejnem kole a to jezdi zima/leto, proste porad. Je to sice trochu podivin, ale tipoval bych, ze to kolo musi mit najeto tak 250 tkm.

                      0 0
              • kokoska.rokoska  

                Doufám, že třeba já :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  na jednom je to časem nuda ;)

                  Já na to potřeboval 17 kol, nebo spíš 17 rámů, půlka z toho byly přestavby. Trochu extrém, ale odhadem 2/3 kilometráže je bajk a tam materiál nevydrží skoro nic.

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Já vím :-)

                    Myslím čistě silničku, na bajku najedu minimum (1–2 tkm?). Pokud bych to zvládnul, znamenalo by to, že jsem se udržel a nic nového pro radost nekoupil. Ale cíl je ještě daleko…

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Vzhledem k tomu, že ze 100.000 km připadne min. 1/3 na jízdu pěkně pod střechou na válcích a rám máš nezničitelné RB, tak to dáš. To dáš!

                      0 0
                      • McBlacky  

                        jak u koho, fuj fuj tolik dávat indoor. Mě by jeblo i jen z desetiny indoor

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Tak on má ještě časovkovou kozu, kterou asi na válcích netrápí. Proto je ten poměr tak velký. Čísla jen odhaduji, přesto mu věřím, on na to má!

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Spíš netrápím sebe. Na válcích na koze na hrazdě to je trochu jinej level, než na jakej jsem zatím dorostl. Ale chci na tom aspoň malinko zapracovat; uvidíme na jaře.

                            2Blacky: Snažím se jezdit venku, ale v zimě za deště či sněžení ani náhodou. A když je hodně namrzlo, tak ani na bajku. Zlatý válce.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              no já jezdím v zimě běžky so+ne+st. K tomu jeden běh a další dvě aktivity bud hodinka trenál nebo druhý běh, někdy plavání, když je hezky tak kolo venku.

                              Na kolo je čas celou sezonu ;) mě to musí hlavně bavit

                              0 0
                              • kokoska.rokoska  

                                Souhlasím :-)

                                V zimě mám taky jiné starosti, 4 hodky bazén, 3 hodky běh, 2 posilovna, víkendy sjezdovky + běžky. A k tomu mám nařízeno, „abych nezapomněl kruhový pohyb“, 2–4 h kolo, čili většinou válce…

                                0 0
                                • McBlacky  

                                  jo,jo triatlon je řehole. Mě stačí na solidní ježdění 650hodin ročně. Vy začínáte na tisíci a ani to není garance bedny ;)

                                  0 0
                                  • kokoska.rokoska  

                                    Na tisíci začínají ti, co to berou vážně :-)

                                    Já jako turista nedám o moc vic hodin tréninku než Ty (myslím, že mi to vychází na plus-minus 60 měsíčně). Ale když k tomu připočtu sportování s rodinou a pod, tak je to docela solidní žrout času, no. Právě proto se snažím trénovat aspoň trošku systematicky, protože hodinovou dotaci mám proti zbytku dost malou, takže na objem to neuhraju…

                                    0 0
          • tromboonen  

            Jak pise Jura, kdyby ses rozhod dat tech 30 za bazar, musis uz chtit neco dobryho – to je znackovej karbon s min 105 sadou, relativne novy, a hlavne druh kola, ktery chces, tedy endurance jestli se nepletu, nenadchnout se pro nejakou aero kozu jen proto, ze cena vypada dobre a pak to prodavat az Ti to vytrese dusi.. pred koncem sezony a v zime se na cyklobazar.cz objevuji dobre kousky, zmer se poradne jakou velikost potrebujes (viz temata v sekci silnicni) a kdyz tam uvidis neco zajimaveho, dohledej si na netu informace a recenze, nebo se zeptej tady..

            Kdybys to chtel mit jednoduche, tak BTwin nebo Canyon (na Canyona si asi dele pockas), ale toho bazaru bych se nebal..

            0 0
          • Hanyz1  

            Spíš si to chceš ujasnit, co od kola chceš a jaký má mít potencil do budoucnosti. Tedy trochu si o tom načíst a být v obraze, jaké jsou technologie, sady, kola… a taky značky, protože jak známo, každý pták si chválí své peří a pak tedy např od Yury uslyšíš těžko jiné doporučení než Canyon :-)

            Pak si s ohledem na rozpočet stanov, co by dané kolo mělo splňovat, např:

            • endurance / performace geometrie
            • karbonová vidle
            • sada Shimano 105 5700 10sp / 5800 11sp (případně Sram/campa ekvivalent)
            • kola Mavic aksium / fulcrum racing 5 / XXYYZZ či dostatečnou rezervu v rozpočtu na jejich dokoupení, pokud prodejce kola za rozdíl ceny nevymění…

            Je třeba si taky umět odpovědět na otázku, jestli výběr kola se starší sadou (10 sp Shimano 105 5700, Ultegra 6700 apod) stojí za úsporu nebo ne. S ohledem na tvůj počáteční výběr by 10sp sady neměly být problém a rozšíří to nabídku na poli výprodeje letošních/loň­ských modelů

            Bez výprodeje a s preferencí endurance geometrie by ve výběru mohl být např. tenhle Canyon https://www.canyon.com/…-al-6-0.html to kole je dobře připravené, jen kazetu bych hned vyměnil za něco normálního, aspoň 12–28 nebo 11–25 když tam máš jen ty roviny

            Ale s příchodem výprodejů bych se neomezoval na jednu nebo pár značek a pořádně koukal.

            Jinak předpokládám počítáš i s tím, že si budeš muset ke kolu něco dokoupit – pedály, tretry, helmu, nové sedlo, … může se to nakupit

            0 0
            • Yura  

              Dal bych sem i jinou znacku, nejsem vysazenej jen na Canyon, ale dej odkaz na lepsi kolo nez je ten canyon za stejne peníze. Moc jich nenajdes..

              0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Nevím, jak často prodejci mění nějaké komponenty za doplatek. Z mé zkušenosti k tomu vůli zrovna neměli…

              0 0
              • Hanyz1  

                U bika jsem při koupi měnil řídítka, sedlo, pláště a brali to jako standardní službu.

                U silničky jsem měnil kola, které prodejce ani neměl skladem, a taky se šlo domluvit

                0 0
                • Martin  

                  nicméně výměna řazení u silničky už bude solidní o'pruz

                  0 0
                  • Hanyz1  

                    Čtěte pořádně, než reagujete. Píšu jen o výměně kol, ne o výměně řazení

                    0 0
                    • Martin  

                      U bika jsem při koupi měnil řídítka, sedlo, pláště a brali to jako standardní službu.

                      a píšeš jen o výměně kol? no dobře.

                      0 0
                      • Hanyz1  

                        To je jak v mateřské školce tady…

                        Kdo chce chápat, ten chápe, že řeč je o příspěvku pro Indiho…

                        0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      To je tvoje zkušenost, já mluvím zase o té své, nic víc. Netřeba se rozčilovat.

                      0 0
        • Manzak  

          Tourer ze silnicky? Jako ze nahodi nosic a brasny a vali s tim na dovolenou? To me docela zajima, nemas nekde nejakej odkaz? Kolik se da na tom ujet denne, a jak to lame ze sedla nekam do kopce i s brasnama. Vim ze takhle jezdi Sean Conway, ale ten ma extremne odlehceny gear.

          0 0
          • tromboonen  

            Tak dneska si na to clovek samozrejme musi logicky poridit fungl novej stroj, nejakej high-end custom ocelak, remen a nabu s planetama, plus predni nosic pul metru sirokej… nebo neco jineho podobne specialniho :), ale v mladi jsme (a to zas nejsem tak starej) normalne na Favorita (teda ja uz na nejaky CrMO Columbus) nahodili nosic a jelo se, na srackach 23jkach plastich… takze myslim, ze takove rozumne hlina kolo, ktere ma navarky na blatniky a nosice a vlezou se tam 28 mm plaste uz muze byt slusny zaklad na nejakou lehci turu… kolem sveta asi ne, ale tejden klidne.. ja mam na to (kdyby to na me prislo) hlinu cyklokrosku s miniV brzdama, tady jsem to uvadel (a spis jsem myslel na blatniky a sirsi plaste na zimaka/commutera, nez na cisteho tourera) jako mozny rozhodujici faktor mezi tim BTwinem, ktery to zvladne a podobnym Canyonem, ktery to nezvladne a je tedy pouzitelny pouze jako cista silnicka .. just sayin :)

            0 0
      • Smazaný účet  

        Mrkni na postu. Poslal jsem nejakeho tipa.

        0 0
    • IndyCZ  

      Dík. Něco podobně přímočarého jsem potřeboval slyšet. Tak tedy budu kroužit jako krahujec nad bazarem a když nic neulovím, budu se muset rozhodnout mezi tím BTwinem a Kaňonem. Což bude ještě boj – uvážit, zda ty benefity mají hodnotu 7k. Snad se brzy ozvu a pochválím nějakou slušnou mašinkou. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.