• kolo-bot

    Ahoj, chci si kupovat na nové enduro nové brzdy. Na kole jsou aktuálně Code R a ty brzdy mi nevyhovují, hlavně dlouhým chodem páky. Na starém endurku, které budu předělávat na freeride, mám Sainty, a jsem s nimi moc spokojený.

    Říkal jsem si, že bych zase koupil ty Sainty, nebo třeba XT 4p a ty bych dal na to staré, ale proč nezkusit něco nového. Díval jsem se na Formula Cura 4 a nebo udělal Shigury. Mám radši on/off než velkou modulovatelnost.

    Jaké další doporučíte?

    0 0
    • mirorek2  

      A4

      6 0
    • Mr.Duck  

      Pokud máš rád Saint, kup saint :) U mě pořád vládnou na DH, dva páry oba 10 let starý a pořád fungujou prakticky bez údržby, nevím co víc bych od brzd chtěl.

      Mám i dva páry 7120 a 8120. Něco mi je na nich sympatický, ale tak jednou do roka zažiju to pumpování o kterém lidi mluví, což nemyslím že se mi na saintech stalo. Osobně bych koupil asi SLX a k tomu XTR páčky ať něco vydrží, ale mít na saint koupím saint. Nebo budu čekat dalších 10 let jestli shimano udělá revizi..

      0 0
      • TK75  

        6120 někdy zkus…levný a taky nepumpujou

        0 0
        • Mr.Duck  

          A umi desky s vetrakem? Ten bych si neodpustil.

          0 0
          • TK75  

            Chlazeni nepoužívám (akorát se mi to zanaselo bordelem)…ale pry neumí

            0 0
        • Honza03  

          pumpuji úplně stejně jak všechny podobný Shimana…

          0 1
          • TK75  

            Hm..no me akorát v mrazu párkrát ztuhla zadní.Predni ok

            Jinak si nic nevybavuju

            Tak doufám ze to tak zustane:)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Já sem si celkem jistej že pumpování je problém většiny brzd, jen u některých to tak nevadí, protože mají tak měkký nástup že stejně nevíš kdy už brzdíš :)

              U některých jsem to nezažil, ale třeba u sramu to nikdo neřeší přitom pumpujou úplně stejně, akorát v tom bodě záběru stejně nic nedělají. Jen v zimě kde už si toho u shimano všimnu I já už třeba ostatní nebrzdí vůbec s jinýma brzdama. (Hope, code..) Neříkám obecně, ale moje konkrétní zkušenosti jsou vcelku konzistentní. Teda Kenny už v zimě problémy s code nemá..protože má Saint :)

              Jediný co jsem zkoušel co mi přišlo že je fakt konzistentní je Magura, ale to mi zas nevyhovuje skoro v ničem jiném. Hayes a trp jsem nezkusil v zimě, ale v létě se taky zdají ok. Jen u jedněch mě zklamala spolehlivost a v druhých je dotka.

              0 0
              • wilda81  

                Spolehlivost TRP je furt ta od kamaráda? :))

                0 0
                • Mr.Duck  

                  +shop. Měl jsem jich v ruce několik párů a holt nejsem přesvědčen.

                  Dnes jsem kecal s Barellim a nejakým týpkem z ridewrap co si hrozně vychvaloval nejaké (ne trp, nechci říkat jaké protože o to nejde) brzdy a jeho zkušenost byla přesně o 180° opačná než moje s mnoho kusy té značky. Nebavil jsem se s ním o tom, jen poslouchal jeho zkušenosti a fakt by mě zajímalo co dělají někteří jinak že jim něco funguje ke spokojenosti a někomu zas něco úplně opačného. Jenže jak se na to někde zeptáš dostaneš flame.

                  0 0
                  • BTom1  

                    K tomu co někteří dělají něco jinak.Občas to tak může být a máš pak trochu odlišný výsledek.

                    Namontoval(lidem ale i sám je vozím) jsem nějaké cury a byl jsem přesvědčen, že moje odvzdušnění bylo vždy dokonalé.I v pro­vozu se to tak chovalo až do doby než si někteří stěžovali že po převozu na lanovce v svislé poloze je pačka na chvilku měkká.Takže moje odvzdušnění dokonalé nebylo.

                    Takže jsem musel zkoušet dál jak na to než jsem na to přišel a to jsou pak ty výsledky co dělají rozdíly.

                    3 0
                    • wilda81  

                      Jo, věšení za přední kolo je celkem spolehlivý ukazatel kvality odvzdušnění zadní brzdy.

                      0 0
                      • krabica  

                        Zase by to byl fajn pomocník na odvzdušňování, naplníš brzdu, necháš projet lanovkou a bubliny se všechny pěkně nahromadí v páce… :-)

                        2 0
                  • mirorek2  

                    Já to samé s Code, většina lidí na ně nadává, ale když za tu páku chytnu, jsou v totálním sranci. Pístky zaseklé, zavzdušněné a sjeté desky. A tak to vzniká…

                    1 0
                    • BTom1  

                      Jo tak lidi mají v bordelu základní věci a pak na to nadávaj.A to přináší konkrétnímu produktu blbou pověst- neoprávněně.Tohle jsem nemyslel.Myslel jsem to, že i když něco děláš dlouhodobě a s dobrým výsledkem tak stále můžeš najít lepší postup který přinese lepší funkci.Jen na to přijít.

                      1 0
                    • JakeF  

                      Tak zase i to je odrazem kvality produktu… Pokud neco funguje super, ale stravis vic casu servisem nez jezdenim, tak to vetsina lidi v dobrym stavu neudrzi.

                      Na druhou stranu teda mne Code fungovaly 3 roky s nulovym servisem. Krome teda jednoho nastavovaciho kolecka, to bylo uz z vyroby zasekly.

                      Podle me je bajkovej prumysl v takovym dezolatu, ze nejvic zalezi, jakej chytnes kus. Jeden chytne patecni zmetek a flame se stastlivcema z uterni smeny je na ceste :))

                      7 0
                      • goofy  

                        Asi tak nějak… :-)))

                        Já si tu spokojeně jezdím Sainty, protože mi prostě ten krok na páce zatím nejvíc sedí. Co jsem zkoušel Code, tak mi moc nevoněly, ale zvykl bych si, Magury bych chtěl, ale tam mi vůbec nesedí páka, a TRP a A4 jsem zatím raději asi ani nezkoušel… :-D

                        0 0
                      • theedge  

                        +1 to samy plati pro vidlice, axs hazky …

                        1 0
    • Breakpain  

      A4 pokud chces rychly, lehky a kratky chod

      DHR Evo pokud Ti nevadi slabsi (oproti A4) s lepsi modulaci

      Vyzkousel jsem:

      Shimano

      Magury

      Formule

      Sram

      Hope

      → vyse uvedene brzdy (Hayes, TRP) povazuju za top vyber (vyuziti DH kolo)

      0 0
    • Baba-Ji  

      Chapu, ze ta kousavost Saintu je svym zpusobem okouzlujici. Napr. Magury jsou pravy opak, jsou sice taky silne, ale je to uplne jiny vesmir v modulaci sily/ucinku. Po Saintech se ale muze zdat, ze moc nebrzdi prtave kvuli te modulaci.

      Coz ale hraje Maguram do karet, kdyz zacne chcat a je slizko. S Magurama, oproti Saintum, ma clovek v technickem terenu, kde musi brzdit, o mnoho lepsi grip. Se Saintama mne na mokru kolo vyrazne vic ustrelovalo.

      Takze i toto bych pri vyberu zvazil…

      0 0
      • kolo-bot  

        Magury MT5 mám možsnost jezdit na kole co si někdy půjčuju. A je fakt že na mokru je to výhoda magur a podobných brzd, ale zase mít na každém kole brzdu úplne s jinou modulovatelností se mi taky moc nezamlouvá

        1 0
        • Mr.Duck  

          Modulace je beztak v ruce. Déšť je moje oblíbená podmínka, naopak tam často ocením že můžu brzdit rychle prudce. Ta modulace se tam hodí v nízké rychlosti ale jak je fofr tak stejně v mokru nebrzdíš a hledáš místo kde všechno vybrzdíš najednou :)

          Tím spíš je těžký střídat brzdy.

          0 0
    • Bafoon  

      Shigury… Xt+mt5 trmeny, 203/180 na mych 120kg a styl jezdeni/brzdeni nejlepsi volba

      Hope v4, saint, cody,cura, xt, slx,deore, elixiry, elixíry trail, … Nic z toho nebylo ono

      0 0
      • Atilla  

        A nepumpuje to?

        0 0
        • Bafoon  

          Do podminek jako ty to nedostanu, ale nepumpuje.

          0 0
          • Atilla  

            Podle mě není pumpování vůbec o podmínkách. Na shimanech to někdy dělá a někdy drží jak blázen. Moc to nechápu. Dělali mi to i novější páky u saintu.

            0 0
            • novas752  

              Je to stylem brzdění. Kdy zcela pustíš páku a hned zase zmáčkneš.A čim nižší teplota tim více to pumpuje. Ale ten, kdo má ve sjezdu páčku pořád trochu namáčklou, nebo nezačne zase brzdit půl sekundy po tom co páčku úplně uvolní, s tím problém obvykle nemá.

              2 0
              • TJK  

                presne tak … kontinualni brzdeni neni problem ale mackat a poustet po sobe to je presne chvile kdy ji napumpujes… svyho casu jsem mel XT ktery sem umel napumpovat na pozadani a pritom normalne brzdily fakt dobre

                0 0
              • JakeF  

                To by mohlo byt… Ja s pumpovanim nikdy problem nemel a jezdim presne jak popisujes, ze skoro nikdy packu uplne nepoustim.

                A taky skoro nejezdim pod nulou, coz je druha situace, kdy mivaj lidi se Shimanama problem.

                0 0
              • skaj  

                Tak to se asi přidávám do party mackacu. Mám pořád namáčknuto jedním prstem. A pumpování jsem zažil jednou a už ho pak nedokázal opakovat. Každopádně, kdyby se mi to dělo opakovaně, tak bych brzdy měnil. Bylo to fakt nepříjemné. Takhle jsem s XT úplně spokojeny.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Taky to vozím více méně uzavřené, většinou lehce zmáčknuté někde v první třetině free stroke a vždy vím přesně kde ta brzda je. Nevím jak jsem si ten zvuk vyvinul ale dělám to dlouho a na většině brzd když jedu nějaký motokáry dolů. Jen u některých „modulovatelných“ brzd to tak nedělám, protože je vždy musím před ostrým brzděním napumpovat :D

                Jsou samozřejmě chvíle kdy jde prst z brzdy, ale to je většinou na nějakou smysluplnou dobu takže se žádná změna chodu nekoná.

                0 0
                • mirorek2  

                  Ty jsi fakt… :-D vtipálek

                  „modulovatelných“ myslíš zavzdušněných

                  1 0
                  • Mr.Duck  

                    Ne, mluvím o některých brzdách co mají prostě měkkou páku.

                    Vozím páky dost blízko ke gripu a hodně brzd co nemají ostrý nástup mi nedává důvěru že dobrzdim. Resp. Na některých brzdách, dobře odvzdušněných (nejen mnou) v takových situacích musím před prudkou pasáží napumpovat, jinak se dotknu gripu a končím.

                    Zkus si různý brzdy projet nastavený na nejmenší vzdálenost páčky od gripu v nejakých dlouhých pasážích kde třeba 200m jedeš brzdy skoro na max.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      To co popisuješ, je podle mě brzda na houno. Tvrdou páku beru jako nezbytnost a samozřejmost. U pák, kde šteluješ odklon od gripu přece není rozdíl v záběru pístku ať dám páku kamkoli daleko nebo blízko gripu. Ten nástup může být ovlivněn ještě křivě nahozeným třmenem a blbě sjetýma deskama z toho důvodu. Když je třmen usazen dobře a desky zajety správně, pak může projevit jedině měkký bitepoint a ten já osobně tedy neakceptuji. Máme nebo měli jsme v poslední době doma A4 ( aktuálně 4páry) Formula 4p, Magury mt7, Cody rsc, G2 rsc a žádné z nich nejsou měkké bez znatelného ostrého bitepointu.

                      Ale zase jako vždy, 200m v kuse s pákou na gripu po předním kole ze skály nejezdím :-)

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        „U pák, kde šteluješ odklon od gripu přece není rozdíl v záběru pístku ať dám páku kamkoli daleko nebo blízko gripu. “

                        Teoreticky. U některých brzd to vliv nemá, u některých to změní průběh. U shimano je to hodně velký rozdíl – blíž ke gripu je měkčí, což je škoda.

                        Myslím, že jak nainstalovat a nastavit brzdu umím, jiný jsem zkoušel na kolech postavených WC mechanikama. Zkusil jsem doslova tisíce brzd, a tak stovku na pořádných trailech. Nemyslím že všechny měly špatně zajetý desky nebo vzduch :)

                        Poslední 3 co jmenuješ pro mě nemají dost síly na těch 200m po skále/písku/… . Rsc a mt7 se dají „napumpovat“ aby zabraly víc při max. síle na páce, I když je na dotyku kotouče konzistentní , ale dělat to uprostřed skály nebo tady už opakovat nechci.

                        Jiní to s klidně na rsc I mt7 jezdí, ale ne s pákou blízko u gripu, protože při silném záběru prostě potřebuješ mnohem delší chod.

                        Já preferuji brzdu, kde jak se dostanu na nějakou sílu, tak už modulace probíhá s minimálním pohybem páky, jen změnou síly. Hodně brzd při maximálním brzdění má daleko delší chod a pak se z nich nedá dostat maximum když jsou nastavené blízko gripu.

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Vozím dámský S rukavice, protože pánský S jsou mi u většiny značek velký btw, takže možná moje potřeby jsou trochu specifický kdy s malejma rukama jezdím to co velký kluci :)

                          0 0
                        • Andrzej  

                          Zacina uz byt trosku moc tech anglickych zkratek… Na kole postavene WC mechanikem (asi instalater ? :) bych radsi nejezdil :)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Světový pohár dolekopcovitého velocipedování.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Diky, pisu si SPDV. Tolik toho cesky nenamluvim v posledni dobe tak BF me drzi :P

                              0 0
                • mirorek2  

                  Už vidím tu situaci, kluci počkejte, namačkávám a jedém :-))))

                  1 0
                  • novas752  

                    Kámoš si před časem vozil lahvičku minerálu ssebou a při pauzách dokapával, protože mu prastarý xtr páky chcaly. :-)

                    0 0
                    • TK75  

                      No to jsem si koupil na páky ty protiskluzove nalepovaci gumy…tuning

                      A nemůžu to použít protoze mi od zimy zacla leva a potom i prava chcat..Takže mam páky furt od oleje :)

                      Ale aspoň je důvod pořídit komplet nové brzdy…ať je to kam nalepit

                      0 0
              • adam320  

                Zajimava teorie, konecne vysvetleni, ktery dava smysl.

                1 0
              • Breakpain  

                A jsem doma

                • ja to poustim uplne
                • to pumpovani me vytacelo
                0 0
    • blackboy007  

      Formula Cura 4 nebo Shimano SLX 7120 nebo XT 8120 a metalické destičky

      0 0
      • TJK  

        Na vykon asi Formule, na davkovani taky… na udrzbu, servis a nahradni dily/ceny nahradnich dilu Shimano

        0 0
    • Sulka  

      Pomalu vsichni v mem okoli presli na Magury a konecne maj brzdy ktery fakt brzdej a jako bonus se v nich nemusis neustale stourat jako v Shimanech.

      0 1
      • adam320  

        To tady nerikej nahlas, hned Ti bude vysvetleno, ze ty paky se pri lehkym padu lamou. Psali to na internetu kluci z redbull ramage:)

        0 0
        • goofy  

          Tak já bych Magury rád vozil, ale vůbec mi neseděl pocit na páce a vlastně asi i její tvar… Co včil s tím? Mám skončit s kolem, nebo raději rovnou skočit ze skály? :-D Holt jaždý jsme jiný…

          1 0
          • adam320  

            Nevim. To je spis otazka na tvyho psychoterapeuta, me se neptej:)

            Muj psychoterapeut treba tvrdi, ze mi neni pomoci. Mozna je to i Tvuj pripad. Me vadi kazda brzda na trhu necim, na idealni jsem jeste nenarazil

            0 0
            • goofy  

              Můj psychoterapeut říká neřešit a jezdit! Na to moje plužení je to stejně jedno… ;-)

              1 0
          • krabica  

            Minimálně jeden problém řeší páčky od Oak Components. :-)

            0 0
    • blackboy007  

      Mám XT 8120 a brzdí suprově dej na moji radu s XT neuděláš chybu

      0 0
      • david25  

        Emm a jezdis DH? :)

        3 1
        • JakeF  

          Zas ale uplna blbost to neni… XTR ctyrpistky jsou videt i na WC DH a brzdi fakt pekne. A ctyrpistky XT mi prisly vykonem i chlazenim o trochu lepsi i nez Code RSC.

          Na druhou stranu ale na DH nevidim moc duvodu nevzit rovnou Saint, kdyz clovek chce Shimano.

          0 0
          • novas752  

            Docela často je k vidění i kombinace Saint třmenů + XTR pák.

            1 0
          • david25  

            Ja to nemyslim zle. Ale typek stavi freeride, tak at mu spis radi nejaci strelci jako vy. Ja si na to svoje pseudo dh a enduro vozim zeecka a vzadu trmen mt520 a jsem spokojen :)

            0 0
        • blackboy007  

          Ale doplním kotouče 203 mm a metalické destičky

          0 0
        • Mr.Duck  

          Já jo, a doporučil bych je.

          0 0
      • kolo-bot  

        Tohle to mám v plánu dát na ten freeride bike, tím že na něm budu jezdit jenom po lokálech tak si myslím že to bude stačit.

        0 0
    • MirosPikos  

      Vojta má teď XTR páky a třmeny Magura Trail… Mě by tohle bastlení asi nebavilo ale pokud je hlavní důvod dostupnost náhradních pák, pak tomu rozumím.

      0 0
      • mirorek2  

        Jako že koupíš dvě páky za šestku místo celých brzd? Jo, tak to chápu :-D

        0 0
        • lubosalbi  

          Na XTR totiž není ta páka z papíru jako na XT s SLX, druhým řešením jsou Deore páky, ale XTR jsou hezčí no ????

          1 0
        • MirosPikos  

          Hele já bych to asi dělal, mám nejlepší brzdy na světě přece, ale jen se snažím pochopit Vojtu když vyměnit trickstuffy za tohle kombo. Dostupnost nemyslím cenovou jako spíš skladovou v kombinaci páky, kterou nezlomíš prstem jako SLX/XT (napsáno s jistou nadsázkou).

          0 0
    • benobiker  

      Teď jsme se s klukama vrátili z ježdění ve Finale… Vozím už skoro rok Hayesy A4, origo organické desky, na zadek jsem teď čerstvě na test nasazoval origo sintrované desky… V Itošce jsem těm brzdám dal neskutečnou bídu v totálním mrdelu, krok páky se nemění, dávkování parádní, brzdná síla taktéž… Trochu jsem změnil názor na desky..:-) V dlouhém nepřetržitém brždění začaly organiky trochu vadnout, sintry brzdily furt skvěle… V dešti organika začala jen řvát, přestala brzdit, sintry brzdily opět, furt skvěle… Jak jsem tady někde už jednou psal, že sintry naprosto vůbec nebrzdí studené, tak po celém dnu ježdění pouze kopcem dolů se tak nějak pěkně zajely, že brzdí i studené lépe než organiky… Co je mi ale trochu nepříjemné, že ty desky trochu klepou ve třmenu, nevím, jestli to je jejich váhou v kombinaci s tím, že nemají natřenou destičku zezadu a prostě tam víc kloužou, ale je prostě slyšet klepání… To budu muset pořešit…

      Kolega co kopcem dolů taky rád víc brzdí :-D Co měl Shimana, si klasicky stěžoval na pumpování zadní brzdy… Další kolega s brzdama HOPE Tech 4 E4, origo zelené desky si taky chrochtal, brzdilo to parádně, nevadlo, páky nepatrně při tavbě z kopce ztvrdly, ale prý žádnej hardcore, jako Shimana.. Je teda ale pravda, že to sypal rychleji, nebrzdil tolik, jako my dvá vzádu..:-D

      1 0
      • mirorek2  

        A tak to s A4 mám taky, sintry jsou supr a sjedu desky až na plech a ani si nevšimnu, že už tam není maso. U ostatních jsem za půlkou sakra věděl, že je něco zle.

        1 0
      • StMartin  

        Mám stejnou zkušenost po týdnu ježdění ve Finale s Hayesy A4 + sintrované desky.

        Konečně bych řekl, že jsou zajeté :) sucho, nebo mokro a brzdí stále stejně. Páka nepumpuje jako u Shimana, brzdná síla stále stejná, lehkost stisku k nezaplacení – nebolí ruce.

        2 0
      • Sulka  

        Nase particka prijela z Finale v sobotu. Predloni jsme stejne slozeni jezdili shimana, ja ctyrpist deore, ostatni saint. Obden se venovat brzdam. Letos zustal saintum verny jediny. Jinak vymeneno za MT5 a Cura. Jedinej kdo na brzdy musel sahnout byl opet shimanista. Nerikam ze shimano je spatny i kdyz si to myslim, ale minimalne potrebuji vetsi peci nez ostatni brzdy, tak proc to podstupovat? Hope a MT7 take bez zasahu po celou dobu jezdeni.

        0 0
        • TK75  

          A co konkrétně musel ten shimanista dělat za péči?

          0 0
          • Radek Broz  

            Vyndavat bublinky, řekl bych;)

            0 0
            • TK75  

              Jo..to dělám, ale jinak právě nevim jestli ještě něco třeba :)

              0 0
            • Sulka  

              Ano. Hezky po jedny a ze jich tam je. Proste radsi brzdy na ktery nemusis sahnout a neresis v pulce dne ze mas najednou paku na riditkach, nebo namackavat pred zatackou. A jeste jedna otazka, kam se v shimanech ztraci kapalina? Pokud nenajde uzivatel vlastnosti ktere shimano brzdy maji u jinych znacek, nevadi mu honit bublinky, tak proc ne.

              0 0
              • JakeF  

                Kapalina nikam nemizí… Prostě to neumí odvzdušnit a když se projede, tak se dostanou bublinky zpátky do hadice.

                3 0
              • wilda81  

                Pokud není nikde mastný flek, tak se samozřejmě nikam neztrácí a na 99% jsou celou dobu jen blbě odvzdušněné.

                edit: JakeF byl rychlejší

                3 0
              • pítrs  

                Prosimtě, kdo z lysý ještě vozí shimana kromě mě? :D

                Všichni máte magory nebo shitgury

                0 0
              • MirosPikos  

                Tak jo, neznám nikoho, kdo by byl tak citlivej na chod brzdy, jako je Benobiker. Stejně tak neznám nikoho, kdo by se v kole tak pečlivě vrtal (snad Concorde). Nejlépe když pak páku XT nebo SLX (už nevím) Benobiker vzal, rozřízl a zjišťoval kde je příčina pověstného pumpování/propadání (velikost pístků, vzdálenost kanálku, atd atd…možná to sem taky někdy dával).

                Takže buď si tu na jihu všichni špatně myjeme ruce a neumíme odvzdušnit brzdy. Nebo dělá něco Shimano špatně. Ačkoliv se o zákaznících vyjadřuji vždy jen v dobrým. Pak si tak říkám, co je to za brzdy, že s nimi člověk musí napřed na mši, v mezičase řádně umyje ruce, protlačí novou kapalinu spodem do kalichu na páce, poklepe všemožně třmen a hadici aby vyhnal všechny zlý bubliny do kalichu, povolá exorcistu a nakonec se pomodlí. Jezdí to tak nějakou dobu bez problémů. Až se najednou páka začne propadat a nebo pumpuje. Náchylnější je k tomu zadní brzda.

                Zvláštní je, že když se stejným způsobem odvzdušní A4 nebo Hope, tak vše funguje přesně jak popise Tom po 4 dnech ježdění v totálním mordoru.

                Celkově vzato nevidím jediný důvod vozit brzdy, které jsou tak náchylné na odvzdušnění (pokud bych na tuto variantu přistoupil a nehledal problém jinde) a dělají tak z většiny mechaniků lemply.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Tohle jsem slyšel o hodně brzdách, sám to o některých tvrdím, ale že by shimano bylo těžké odvzdušnit jsem ještě neslyšel.

                  Nicméně evidentně nejsi jediný kdo to dělá špatně.

                  Já u toho moc exorcismu nevidím, je to práce na 5 minut I s pivem. Doslova.

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Nic na tom není. Zřejmě máme fakt špatnej cup seal. A je nás víc. Možná tomu svědčí kanadský klima a vertiální jízda než to naše XC a suchý EUropský vzduch:) Tak jsem si jakožto lempl koupil brzdu u který to neřeším a to pivo si dám jen tak z plezíru.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Tak jednodušší je to dělat dvěma stříkačkama rovnou že :-D

                      0 0
                • novas752  

                  Poklepat během odvzdušňování nestačí (a imho je to k ničemu), je nutné třmen odšroubovat z vidle/rámu a natočit tak, aby bubliny vystoupaly do odvzdušňováku nebo do hadice, směr kalíšek. Zvlášť na zadní brzdě jak to stojí na kole nejsou díry ve třmenu v nejvyššim místě prostoru pístků – bez toho se můžeš snažit sebevíc ale něco tam vždycky zůstane. A pak to zlobí.

                  Pak se snadno dělají unáhlený závěry, já jsem se Shimano brzdama váma popisovaný problémy nikdy neměl.

                  0 0
                  • TK75  

                    Zadní dělám komplet odcvaklou z ramu ..výhoda vedení venkem

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    Zkusil jsem vše, jen jsem se o tom nechtěl rozepisovat. Když něco nejde napoprvé tak to člověk prostě udělá nejlíp jak lze. Ale někdy ani to prostě nestačí.

                    1 0
                • benobiker  

                  Nejspíš by bylo ideální zkusit vzít stříkačku namísto kalichu a stejně tak jak se to dělá u Hayes, nebo u Sramu a vlastně ideálně u všech, kromě těch HOPE teda, tak podtlakem vysát z páky bubliny… Dycky se nějaká ještě najde.:-) Jenže u Shiman je tak tenoučká membrána v expanzce, že mám takovej pocit, že by praskla…:-) Nezkoušel to někdo? :-) Nebo, nechce napsat Kachna přesnej postup, jak ty Shimana odvzdušňuje? Případně kde je ten zakopanej pes, že je tam ten toulavej bod záběru? Myslím si, že tam bude hrát víc faktorů dohromady…

                  1 0
                  • novas752  

                    Ne, nahoře to tlakem nebo podtlakem tahat nedoporučuju. Je tam slušná šance že při tom prdne membrána v expanzce.

                    Stříkačku bez pístu tam samozřejmě dát můžeš – je do toho vidět líp než do neprůhlednýho kalíšku.

                    0 0
                    • benobiker  

                      Já to dycky stříkačkou nahnal zespod do třmenu a nechal natéct pořádně do kalíšku, klepal do páky, hadic, natáčel to různě a pak to zase s připojenou stříkačkou nasával ze třmenu, abych v něm vyloučil tu případnou bublinu.. Předpokládal jsem, že takhle to prostě ideálně odvzdušním… Kolikrát jsem i zkoušel taktiku jako u auta, prostě namačkat páku a upouštět ze třmenu… Když jsem otočil kolo vzhůru kolama, fakalo to furt stejně, takže předpokládám, že odvzdušněný dobře, páka tvrdá… Ale po rychlém namačkání, kort v zimě, prostě páka pumpuje… Mám takovej pocit, že tam jsou prostě nějak divně navrhnuté ty otvory u expanzky, jejich rozmístění, průměry a bůh ví co všecko, páč když jsem nalil minerál o vyšší viskozitě, pumpování bylo extrémní, naopak když jsem nalil minerál o nižší viskozitě, páka se naopak po rychlém namačkání propadala… Přestalo mě to bavit (hlavně teda zlomené páčky a zlomené pojezdy servowejvu) a koupil jsem Hayesy, Najednou se v brzdách nevrtám, hehee:-D

                      0 0
                      • novas752  

                        Jop, to spíš ten křehkej lever blade a kulisa přepákování (kromě XTR) je na současný generaci trochu nešťastná.

                        Je to hydraulickej systém, je to navržený na určitou viskozitu kapaliny. Že to s jinou nefunguje neni moc překvapivé.

                        0 0
                    • mirorek2  

                      nesmíš sát jak puberťačka, stačí jemně

                      2 0
                • scret  

                  napisu to pod tebe, ale je to vicemene k tematu shitmana…

                  Mam nekolikery shitmana, magury a i Dominiony A4ky… Shitmana miluju kvuli rychlosti a jednoduchosti odvzdusneni… To by zvladla i cvicena opice… Bohuzel pumpovani, hlavne na zadku,je vlastnost a odstranit uplne asi nejde :( Cim vic kour jim clovek dava, tim se to projevuje samozrejme vic…

                  Magury, vic slozity odvzdusneni nez shitmana, ale porad pohoda…

                  Ale dominiony jsem odvzdusnoval X-krat, nez to melo vysledek… pro mne velky peklo…:( Zas od ty doby jsem na ne nesahnul a brzdej paradne… Vzhledem k tomu, ze nejezdim pekla, tak zatim mam ty origo organiky… Ale chci zkusit nekdy i ty sintry..

                  0 1
                  • Radek Broz  

                    Teď jsem chvíli uvažoval, že ty Dominiony zkusím – tak dík, že jsi mě zas vyléčil:)

                    0 0
                    • mirorek2  

                      BF panika, klasicky. Já po krácení hadic Dominiony odvzdušním jen přes páku, i když z ní všechno vykape :-)

                      3 0
                      • mr.antik  

                        Koupil jsem je, zkrátil, našel na youtubu návod, doplnil odvzdušnil a jezdim.

                        čeho bych spíš bál, tak je škrtání, kdo je na tohle citlivější.

                        1 0
                    • Breakpain  

                      Hele, Shimano je rychle

                      A4ky sice trvaj dele, ale rozhodne to neni tezky – 2 strikacky proti sobe jsou za me bozi. Pointa je odstrani bunliny z DOTky predtim, nez to naperes dovnitr ;).

                      Za me se neni ceho bat ;)

                      2 0
                    • scret  

                      Neni to takovej mordor. Delal jsem to poprvy a holt jsem si neumel poradit s tim dvojtym odvdusnenim na trmenu…

                      Verim, ze ted by to slo lip. Ale shitmana to nejsou no… ;-)

                      0 0
                      • Breakpain  

                        Nandáš dvě stříkačky a přepouštíš z jedné do druhý, pokud chceš dělat i třmen sólo (jo, já to dělám, začínám tím).

                        Pak můžeš jednu stříkačku nechat a druhou ze třmenu prdneš na páku a jedeš ;-) …

                        Zrovna to, že jde odvzdušnit třmen jak na motorce je super ;-) …

                        2 0
                        • scret  

                          no, takhle jsem to delal taky, ale proste se nedarilo a nedarilo :(

                          0 0
                          • Breakpain  
                            • origo odvzdusnovaci nastavce? [Mel jsem cinskou sadu, zvladl jsem to i s ni, ale prace strasna a zdlouhava]
                            • dotazeno rukou nebo klestema? Je to spoj kov/kov, takze bez dotazeni lehce klestema chcije DOT ven a muzes prisat vzduch.
                            • zbavil jsi DOT bublinek nez jsi zapoji strikacky? [To mi zabere nejvic casu]?

                            Porad muze byt varianta, ze mas vadnou brzdu, to nerikam ;) …

                            Ale co mam 2 pary funkcnich. Tak jedine co se mi stalo byl unik kapaliny krz expanzku, kdyz jsem dal moc „positive pressure“. A to nema zadne nasledky, proste to jen „uchcije“ ven, co je tam navic (jen me nepotesilo, ze mi to striklo primo do ksichtu :) ).

                            0 0
                            • scret  

                              nemam origo sadu, takze to bylo nejspis tim.. Ale hlavne je mi trochu proti srsti to spojeni kov-kov a utahnout fest… Takze mas pravdu, ze mi to mohlo prisavat…

                              DOT – ano, zbavil…

                              Kazdopadne nakonec jsem to dal, ale byl to proste porod…

                              U shitmana je to raz-dva… V tomhle je ten system genialni…

                              0 0
                              • Breakpain  

                                No v chladu se tesneni krouti a nic moc (jak Shimano, tak TRP). Delam servis venku v garazich, takze za me radeji kov – kov, ale umim zit s obojim.

                                Hele, origo koncovky jsou bohuzel dost znat…

                                0 0
                            • Sistematicx  

                              Ja si tu sadu nakonec koupil. Cena teda raketa (pres 40€), zase ale nesnasim kdyz ty univerzalmsady nejak chcijou nebo to nekde. Ted teda horim na tom ze třeny jsou tak velke ze mi jedou pres adapter namontovat. Shimano adaptery nemaji dost velkej oblouk.

                              Nicmene, to utazeni silou je zvlastni. Tam by to nemelo tesnit zavitem ale konusem na konci prave. Kdyz se divam na ten odvzdusnovaci trn a prurez trmenu.

                              Ale dnes snad sezenu potrebny adaptery a brzdy uz konecne pujdou na kolo ????.

                              0 0
                              • benobiker  

                                Já mám odvzdušňovací sadu viz foto, mosazné redukce a funguje to naprosto vcajku, vzduch to nepřisává, dotahuji rukou, při odvzdušňování samozřejmě pracuji s „positive a negative air“… Třmeny jsou masivní, zadní galfer redukci +43 jsem musel brát trochu dremlem.:-)

                                0 0
                                • Sistematicx  

                                  Tuhle sadu mam taky. Ale nebyl jsem si jistej jestli tam je ten trn se zavitem co potrebuju. Alda mi psal ze ma tu origo a ze to jde naprosto bezvadne s tim. Tak jsem ji vzal nakonec taky.

                                  Ja mam shimano adaptery a musel bych ho riznout vejpul abych to tam dostal.

                                  Ale kluci v shopu snad budou mit co potrebuju.

                                  0 0
                                • mirorek2  

                                  Používám origo sadu a super, ali taky šla. Adaptéry Hope jsou perfektně rovné a pasují, mám je už skoro všude, nechce se mi smolit s nějakými křivými force a pod.

                                  0 0
                                • scret  

                                  tuhle mam taky a uplne s ni spokojeny nejsem, alespon na ty hayesy…

                                  0 0
                                • Honza03  

                                  No mě to teda teklo u třmenu zkusím ty kleště snad to pomůže. A to mám tu novější.

                                  1 0
                                  • scret  

                                    me prave taky… Na krev jsem se bal to rvat…

                                    0 0
                                  • benobiker  

                                    Kua tvl, co s tím klucí děláte? :-D Do třmenu používám ten dlouhej nástavec, do páky normál krátkej co je origo na hadici ze stříkačky a cajk, nic prostě neteče, nenasává, dotahuji normál rukou, rozhodně né na krev…

                                    1 0
                                • Sistematicx  

                                  Vzal jsem ty galfer adaptery a nesedi mi. Predni i zadni maji stejnej problem.

                                  Na spodnim sroubu jsem to musel vypodlozit jeste. Kdyz to nepodlozim tak se trmen navali uplne na kotouč a nejde otačet kolem. Na hornim sroubu je zase deska mimo kotouč.

                                  Adaptery jsou pm +20.

                                  Zeb ma v zakladu pm200, vozim kotouc sram hs2 220. Zadni je pm180 a vozim kotouč 200 taky hs2.

                                  U saint třme u nemam s pozici problem. Ale tady pres ty adaptery stejna chyba.

                                  0 0
                            • theedge  

                              Jak tu DOTku zbavuješ těch bublin ? Podtlakem ve stříkačkách ? Tohle mi přišlo dost sporný. Ty stříkačky nějaký velký podtlak nevytvoří a když jsem to dělal tak jsem měl spíš pocit že to přisává pod těsněním a spíš se to tím víc provzdušňuje.

                              2 0
                              • Breakpain  

                                Podtlakem – nesmíš zato tahat jak o život, ale když zato taháš s citem a proklepáváš šroubovákem, tak po 3 minutách se dostaneš do stavu, kdy tam skoro nejsou bubliny ;-) … zjistil jsem, že je dobré udělat podtlak, poklepat a nechat odstát chvíli a takhle dokola, dokud bubliny jdou ;-) … Je to zdlouhavý, ale za mě se to vyplatí – přeci jen náplň měním 1–2× za rok, tak je to v pohodě.

                                3 0
                                • theedge  

                                  Tak až to budu příště dělat, tak tomu ještě dám šanci :-)

                                  0 0
                                • J1RKA  

                                  a oni jsou v ty novy dotce bubliny, nebo ty bubliny resis v ty stary cj v soustave, ted mam poprve SRAM brzdy, jenom abych nemel sedivy vlasy, diiky

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    Každá kapalina má při atm tlaku určitý objem plynu natahaného do sebe, některá víc, některá míň. Olej nevyjímaje!

                                    1 0
                                • Atilla  

                                  Tak ono je i lepší to o té stříkačky nalévat a né to do ní tahat. Pak to nechat stát a teprve potom s tím něco dělat.

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    Prd, je to uplně jedno. Hlavní je vytvořit podtlak takový, aby „vyvařil“ všechen plyn z kapaliny. Fyzika je sviňa.

                                    Nikdo to nedělá a pak se diví, že neumí odvzdušnit brzdy. Ideální je vývěva, ale i podtlak v dobře utěsněné stříkačce udělá dobrou službu.

                                    2 0
                                    • J1RKA  

                                      diky, muj servisak prave vyvevu ma, tak se do toho doma sr.t nebudu :D

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        Když to tam někdo jen nalije… no, bez komentáře :-)

                                        0 0
                                        • J1RKA  

                                          no popravde, mam nakole < SRAM Level TLM > a uz jsem je chtel vyhodit, od zacatku proste blbe brzdily, nekdo mitu psal, at tomu dam cas, kazdopadne jsme spolu kapalinu vymenili a ted to jsou odost jiny brzdy, jeste vymenim kotouce a desky, a pak se uvidi

                                          0 0
                                    • Atilla  

                                      Tak jasný, že pak chce udělat podtlak, ale tím, že to naliješ je bublin o hodně míň.

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        je to fuk, jak říkám, stejně to „vybubláváš“

                                        já to natahuju rovnou z nové bandy a podtlakem tam teda žádné nové bubliny nedostanu

                                        edit: ona dotka se taky musí umět skladovat, na rozdíl od ojeje, ten má ale plyn v sobě taky, ne že ne, jediný rozdíl je v pohlcování vzdušné vlhkosti

                                        1 0
                                        • Atilla  

                                          Jako, že jí musíš mít poleženou pod úhlem 45:) ?

                                          Mám vyzkoušené, že když jí opatrně liješ, tak je v ní méně bublin než když jí natahuješ. Ale dělej si to jak chceš.

                                          0 0
                                          • benobiker  

                                            Když se to nalejvá, je pravda, že tam bubliny nejsou.. Když rychle nasaju, je tam bublin jako kráva…:-) Jelikož jsem línej a nechci riskovat, že se netrefím, tak taky nasávám, ale pomalu! Vo to tady jde..:-D

                                            2 0
              • Mr.Duck  

                Jak už napsali ostatní, fyzika je fyzika, pokud pořád honíš bublinky, tak máš někde špatný těsnění nebo jiný problém.

                Jsem rád že jste našli něco co vám vyhovuje a nemám žádnej zájem nikoho přesvědčit co má vozit na svém kole, nicméně co popisuješ je špatné pochopení problému.

                Může se stát, že odejde „Cup seal“ v páce, pak moc oleje neuteče a vzduch to tahá. Rozhodně ale nikam nezmizí kapalina :) Jen se to hůř hledá než když brzdy tečou jinde. Podle popisu tam ale byl vzduch celou dobu.

                Jak je možný že ani jeden z mých zákazníků, ani jedna z mých 15 brzd tenhle problém nemají? Jezdím málo z kopce? Letos zatím jo ale myslím že až otevře whistler to doženu :) Nebo moje 5 let stará kapalina je moc nová? 10 let starý saint co jsem před 5 lety servisoval páku a zas na nich najezdil pár sezón, někdy 7 v týdnu :) Není to o kusu, něco děláme jinak.

                1 0
                • Atilla  

                  Starý páky u saintu 820 jsem neměl problem, pak jsem zlomil páku koupil nové a občas to dělalo. Odvzdušňoval jsem to mimo kolo ve stojanu. Třmen dole, Paka na řidítkách ve stojanu, poklepaval, tahal, nechal se zataženou pákou několik dní a stejně to občas dělalo. Nic méně se s tím dalo v klidu žít.

                  Ale nová SLX, tak s tím jsem dělal psí kusy a stále problém, každou vyjížďku několikrát.

                  S TRP 4 roky bez problémů, žádné propadání, tvrdnutí,…

                  Kachna je asi jediný člověk na světě který s tím nemá problém.

                  2 0
                  • skaj  

                    Hele ja se asi pridavam ke Kachnovi. Delam brzdy jednou za rok, v zime, spis pro formu nez z potreby. Odvzdusnuju teda odmontovanou zadni brzdu z ramu ve stojanu, brzda poootocena, hadice natocene tak, aby to mohlo stoupat nahoru (dlouze popsane ze maximalne narovnam hadici vertikalne:), protlacuju zespoda nahoru do kalisku. Nic se mi pri jizde nedeje, vse funguje jak ma. Brzdi to cca 100kg+ v parku a po enduro trailech. Mam 4 pistky Deore a XT trmeny, oboje s XT pakama. Pak dvoje 2 pistky Deore komplet – ale ty nedostavaji takovou zatez – spis vubec zadnou.

                    A jeste je moznost, ze jsem uplnej tupec a nic nepoznam, to se vyloucit neda:)

                    0 0
                  • mirorek2  

                    Sainty, krom cvakání teda, neměly u mě žádný funkční problém, čím novější shimano, tím víc neduhů…

                    0 0
                    • MirosPikos  

                      Mě ZEE na Baditovi fachčily s minimální péčí k plné spokojenosti.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Jak říkám, staré ok. Taky jsem je měl rád a všude jsem měl Shimano, ale co nové to problém.

                        0 0
                    • filipino_23  

                      Taky se hlasim k bezproblemovycm Saintum. Teraz som po 3 letech vyhodil origo metaliky a skusam oranzove TRP desky.

                      0 0
        • Mr.Duck  

          To by mne zajimalo, co delaji spatne. Protoze pokud se musi starat obden o brzdy, neco delaji hodne spatne at uz jsou to jakekoliv brzdy.

          Cekal bych pochopitelne od kazde brzdy, ze bude bez zasahu po celou dobu jezdeni, a veril bych, ze budete mit v parte nejaky zmetek. Ale pokud vsichni v parte maji po par dnech problemy s brzdou, ktera jinym funguje minimalne 150× spolehliveji, problem nebude v materialu. (dam tak 300 dni v parku nebo dost vymasteneho EN jezdeni mezi jakoukoliv udrzbou brzd mimo vymeny desek)

          Shimano brzdy maji svoje mouchy, ale spolehlivost a udrzba mezi ne rozhodne nepatri – tvoje parta potrebuje mechanika :)

          1 0
          • Manas  

            TVL, to si mi pripomnel – kdyz sem si v 2004 koupil Norco Sasquatch, tak mi na to Pavel Hyvnar dal brzdy Promax DSK01 .. asi jediny co se dlouhou dobu delaly. A doted to brzdi s originalni kapalinou .. a to jsem na tom fakt projel hrozne moc. Nechapu.

            0 0
    • Manas  

      Po letech ruzneho jezdeni brzd v ruznem stavu rozkladu sem si docela zamiloval chod TRP i tu jejich paku … vypada to obri, ale drzi se mi to dobre. Je pravda ze ruce mam spise vetsi (rozhodne vetsi nez Kachna :D ).

      Ted si stavim trailbike a zase tam dam TRP – libi se mi to, ze je nevozi uplne kazdej :D

      Mam TRP Quadiem a ted na to asi budu davat TRP Slate EVO. na trailbike a na to co jezdim by to mohlo stacit.

      0 0
    • MirosPikos  

      Náký testování všech možných i nemožných brzd.

      https://enduro-mtb.com/…parison-2024

      2 0
      • JakeF  

        Jakoze ctu to dobre, ze Hope Tech V4 ma byt v podstate nejsilnejsi brzda na urovni Trickstuff Maxima? Tak to asi tezko, vazeni…

        0 0
        • mirorek2  

          Za mě to sedí (mám na nich najeto dost), nic to ovšem neříká o dávkovatelnosti a konzistenci chodu atd.

          0 0
          • JakeF  

            Taky mam na nich najeto dost a prisly mi o fous silnejsi nez Code RSC, ale proti XT/XTR uz bych si nebyl jistej.

            0 0
            • Radek Broz  

              A fakt jsi měl V4 nebo E4?

              0 0
              • JakeF  

                Je na nich napsáno V4…

                Oni na mojí váhu by výkonem v pohodě stačily, to zas jo, ale jako extrémně silná brzda mi to nepřijde. XTR jsou s nima minimálně srovnatelný, jestli ne o kousek silnější.

                0 0
        • novas752  

          Nejsilnější při té síle na páku – soudě dle těch časů zpomalení/zastavení zkoušeli už dost velký stisk, který moc neodpovídá typickému použití a tak z toho hodně těžily brzdy s tužší konstrukcí páky. Zajímavější by bylo další porovnání při 10 a 20N na páku.

          1 0
          • JakeF  

            To by mohlo byt ono… Navic tam Hope zacne tezit z opleteny hadice.

            0 0
      • Atilla  

        Trochu škoda, že tam není braking. Teď jsem mluvil s týpkem co má ty nové a i trickstuff maxima a prý jsou daleko silnější.

        Pak jde, ale o to co od toho chceš. Maximální výkon je sice super, ale pro mě je lepší nějaký ten pocit. Proto jsem sundal Dominion A4 a dal zpět TRP DH-R Evo na předků s galfer pro deskám to je o málo slabší, ale to jak moje nešikovně prsty brzdí je jinde

        0 0
        • mirorek2  

          Braking jsem si taky ošahal a super, ale zkoušet je asi nebudu :-)

          Mě zas na moje prsty sedí A4 nejvíc, ten mrtvý chod bez odporu je návykový

          0 0
          • benobiker  

            Na Hayesech právě že není žádnej mrtvej chod, jsou nastavený tak, že je břit těsnění hlavního pístu ihned za přepouštěcím otvorem do expanzky a prakticky okamžitě při pohybu páky už se hýbou pístky ve třmenu… Ale neboj, vím, co chtěl básním říci.:-) Joo, krok páky bez velkého odporu je parádní…

            Ještě sem napíšu, o čem jsem se bavil s Mírou ohledně tady těhle testů… Aby byly něco vypovídající a opravdu porovnávající svůj výkon, měly by brzdy být testovány na totožných deskách, stejně zajetých, se stejnýma a stejně zajetýma kotoučema, jinak tam je spousta proměnných… Když si vezmu já ty svoje sintry v Hayesech na začátku a na konci dne, kdy jsem je tam nasadil, tak to byla úplně jiná brzda tvl… Taky mě v tom testu celkem zaráží srovnání brzd od Shimana – XT vs SLX, koukám na test, tyhle dvě brzdy jsou konstrukčně stejné, mají stejné přepákování, stejné hydraulické poměry, dokonce stejné brzdové destičky… A přesto jsou výsledky testu jiné… Rozdíl dělá použitý kotouč? Trochu jinak zajetá brzda?

            0 0
            • wilda81  

              Tenhle web a granfondo je hlavně o pěkných obrázcích, flanelkách a plnovousech. Bral bych výsledky s rezervou. Nevíme jak znělo zadání…

              0 0
              • MirosPikos  

                Mě stačilo, že „vyhrály“ Hayesy, jinak bych to sem ani nedával :-D

                1 0
              • Radek Broz  

                Mně přijde, že klasický testy už vymizely úplně. Dřív jsi měl ty produkty prostě jasně seřazený a něco klidně úplně propadlo. Dneska to všichni dělají stylem: Ukážeme 10 inzerentů, ke každým dámě nějaký plusy a aby se neřeklo i kosmetický minusy.

                4 0
                • wilda81  

                  Souhlasím.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    TRP nevyhráli, že :-D

                    0 0
                    • wilda81  

                      Byl bych nervózní kdyby ano. To by znamenalo, že je překopali :))

                      0 0
                      • mirorek2  

                        :-)

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Mam DHr EVO i A4ky a tvrdim, ze oboje jsou nechutne dobre brzdy ;).

                        TRP ma mnohem lepsi modulaci, ale kdyz clovek potrebuje max silu je to trochu boj na prsty (coz po dni v BP vim, ze je unavny).

                        • chci jeste zkusit ty OAK paky, jestli se nejak nezmeni sila na paku a tim padem i unava

                        A4ky maji horsi modulaci (ale je tam, to ne ze ne), nicmene tahle brzda nezna pojem „unava rukou“ – je to bomba. Takze clovek i kdyz je prositej, brzdi na pohodu.

                        0 0
                        • wilda81  

                          Roman někde psal, že OAK páky jsou stejně dlouhé, takže nějakou změnu výkonu bych od výměny nečekal.

                          Můžeš zkusit dát „měkčí“ pružinu pod píst v páce. Bude pak potřeba menší síla.

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Delka je stejna, ale mas to bliz ke gripu ne? Tzn jinak (mene) natazeny prst, coz ma urcite take vliv na unavu.

                            To si od toho slibuju ja.

                            Ano, pruzina by bodla, jen nevim, kde bych ji sehnal :)…

                            0 0
                            • wilda81  

                              Pružinku normálně na netu podle rozměrů. Páku máš rozhozenou za 3minuty. Předpokládám, že DHR-EVO je konstrukčně stejná jako Quadiem.

                              0 0
                        • Manas  

                          No dobre no, tak dalsi budou zase TRP. To tady ctu, vaham a aspon jste mi to rozhodnuli :D

                          0 0
                • filipes  

                  Ale tady ukázali čísla, plus třeba Hope, které měly nejlepší čísla, docela zdrbly na něčem jiném.

                  0 0
            • Atilla  

              No, ale použili jak originální desky, tak všechny se sinter race. Proto tam jsou čísla 2×. Ale samozřejmě kotouče budou taky dělat hodně rozdíl.

              0 0
              • benobiker  

                U těch Shiman jsou právě že použité totožné desky, takže rozdíl asi jen kotouče a asi nestejné zajetí…

                0 0
            • mirorek2  

              Krok páky před bite pointem :-) blbě jsem to napsal

              0 0
            • filipes  

              Rozdíly mezi Shimano brzdami v testu jsou velmi malé, podle mě v rámci chyby – přesnosti měření, takže vlastně potvrzuje, že jsou to stejné brzdy, ale velký dopad mají Ice tech kotouče, což je dobře vidět v rozdílných teplotách.

              Pro mě je to jeden z nejlepších testů brzd. Slovní popis je sice pozitivní pro všechny, z čísel jasne vychází, že

              • mezi top brzdami jsou spíše subjektviní rozdíly – ergonomie, feel atd
              • SRAMy o ligu níže než top brzdy (proto asi vyvinuli Maven)
              • není žádný důvod kupovat XT, ale koupit SLX a dát tam Icetech kotouče

              Trochu rozpačitý dojem mám z ohledně Sinter destiček, výsledky měření vychází zajímavě, na druhou stranu tam bude výrazné promo za to, že Enduro magazinu pujčili laborku a určitě jim v rámci toho i nějak pomáhali…

              0 0
              • novas752  

                No mohlo to být lepší.

                Třeba u XTR s těma druhýma deskama nemaj vůbec 30–0 a proto i max teploty vůbec nesedí.

                Shimano tam maj s origo organickýma deskama, sram s metalickýma atd. Hodil by se trochu konzistentněj­ší výběr.

                A testovali vlastně jen maximalní sílu. Při menšim stisku páky by výsledky byly zase jiný.

                0 0
                • filipes  

                  Já jsem pochopil, že to testovali s takovýma deskama a koutoučema, jak to výrobce prodává. Code se prodává s metalickýa určitě, u nižších modelu možné ne. Jak jinak to mohli udělat?

                  Žádný test nebude dokonalý, tohle mi přijde dobrý počit, mezi jinak často plytkým obsahem.

                  0 0
              • benobiker  

                Já ty Sinter zelený desky jezdil na 4p Shimanech a byl jsem s nima hodně spokojený. Je tam trochu matoucí ten název značky – Sinter, ale jejich destičky jsou výhradně organické směsy.:-) Slovinská firma, dělají desky i do závodních motokár… Brzdily téměř okamžitě, jsou tiché, brzdily i v mokru, ani vadnutí jsem si moc nevšiml při delším brždění… Cena je řekl bych příjemná a přijdou v pěkné plechové krabičce, to je plus! :-D

                0 0
          • Atilla  

            A ty jsi psal, že je máš spárované s 2.3mm kotouči, to se mi nějak teda nedaří. Nevím jestli organiky nejsou jsou silnější desky.

            0 0
            • mirorek2  

              S 2,3 Trp kotouči je to supr, funguje to a šlo to dobře i zajet. Nové desky ale sintr no

              0 0
    • Filiperto  

      Ahoj, přemýšlím že si upgradnu brzdy na svém dh tak a vybírám mezi Magury MT7 Pro a Shimana Sainty. Co je podle vás lepší? Něco málo jsem tu početl ale furt moc nevím. Popřípadě kdo máte Sainty tak jaké máte kotouče a destičky k tomu? Mám na výběr Galfery. Děkuji

      0 0
      • Mr.Duck  

        Zkus si oboje, jsou to uplne jine brzdy. Nekdo miluje jedny, nekdo druhe. Nekdo asi oboje a to uplne nechapu :)

        Osobne z techto dvou za mne vitezi Saint. RT-86 kotouce, desky H03C. Vydrzi dlouho, jsou tiche a brzdi vyborne. Mam tri pary Saintu, vsechny temer bez udrzby, jen vymenim desky kdyz je potreba, a cca 1× za 5 let rozeberu a vycistim paku.

        Galfer desky mam ted jedny fialovy na predku na Knolly v M8120, coz je skoro stejny jak Saint*. Brzdi slusne, vypadaji ze maji taky solidni vydrz. Pri silnem brzdeni jsou trochu slabsi nez original, a obcas delaji zvuk, coz u originalu temer neznam pokud hodne neprsi. Nevim, jak jsou na tom s vydrzi vzadu, kde mi prijde dost pomahaji desky s chladicem. Na predek jsou to ale naprosto ok desky pokud nevadi ojedinely hukot a zanedbatelne slabsi ucinek na konci chodu.

        0 0
      • mirorek2  

        Z čeho budeš přecházet?

        0 0
      • goofy  

        Být tebou si to zkusím někde osahat. Shiman kolem je dost, Magury se taky najdou. Na nové kolo jsem plánoval, že zkusím nějaké Magury, ale zase jsem skončil u Shitmana. Zkoušel jsem pár kousků, a ten pocit na páce mi prostě nějak nesedl.

        0 0
        • mirorek2  

          Vždy, když chytnu za mladého MT7 nedivím se, proč je tak miluje. Tvrdý náběh a perfektní pocit na páce. Základ je odvzdušnění, viz výše…

          0 1
        • Filiperto  

          Snažím se najít někoho z mých známých kdo má jedno z toho a nikdo zatím :(. Rozumím díky moc

          0 0
        • Filiperto  

          Snažím se najít někoho z mých známých kdo má jedno z toho a nikdo zatím :(. Rozumím díky moc

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.