• mbaud

    Manzelka touzi po elektrokolu,aby mohla jezdit se mnou. Vubec nevim jaky vybrat,nekdo mi radil Apache. Muzete mi poradit,cena do 25.000,–. Diky moc.

    • oddie  

      A co jezdíš? Žena teď nějaké kolo má, nebo vůbec?

    • Mr.Pavka  

      Tak v Apači dělá kluk, kterej upravuje jízdí kola pro el. pohon ve stylu pohonu na „plyn“. Kde může kdyžtak ještě šlápnout a motoru pomoct.

      Jinak všechny sériový kola jsou podle zákona dělaný jako tzv. přišlapávače.

      V DAJce se ptej na JB.

    • corve  

      Pokud už nějaké kolo má, přestavba je jednoduchá, hledej na googlu „evbike“

    • dancing dog  

      kvalitní = slušně osazená elektrokola jsou pekelně drahá. Pokud kolo nemá, kup něco lepšího bazarového(normální kolo MTB, kros) a nech si přidělat středový pohon, právě třeba ten EV bike. Motoru v kole se vyhni,jo a investuj do lepsí baterie..

      •  jarek1  

        Já si dovoluji polemizovat:

        Výhoda středového pohonu spočívá v možnosti využít torzních čidel – čili je chytřejší – a dražší. Ale dojde – li mamině baterka, tak má k dispozici jenom jeden 40–44 zubů převodník, zatímco u hloupého motoru v zadní nábě může ponechat původní třeba 22/32/44 výbavu a dojede i z údolí na chatu

        • natureman42  

          Dovolím si také polemizovat :)

          • souhlasim, u Bosche-Shimana nebo Bafangu (lepší středový motory) to tak je, no u středového motoru Yamaha máš ve vyšších verzích k dispozici vpředu 2 převodníky (a vzadu pak 10ti kazetu), což už je dneska standart i na nemotorizovaných bicích.. viz. http://haibikecz.cz/…allmtn-rx-2/

          Jinak co se týče středové motory vs. jízda v techničtějším terénu, tak hezké video zde :

          https://www.youtube.com/watch?…

          •  jarek1  

            Zdar, znám Boschku s inteligentním snímáním, vzadu 36 zubů, vpředu myslím 20 s bezodporovou volnoběžkou ve středu. Dobrý, dokud se neposere řídící jednotka nebo nedojde baterka. Váha kola je tak velká, že bez pohonu se plazíš, ,a to pouze po rovině . Baterku bych radši ještě víc než 400 Wh a lehčí než 3 kg.

      • Petr L2  

        Nevím, jestli máš přehled o cenách, ale když jsem kupoval ženě elkolo, tak stálo kousek nad 30, teď jsem kupoval tátovi sadu 530W 14,5 Ah na přestavbu a stála 25 bez montáže a hlavně bez toho biku. Kde tedy ušetřím tím nákupem sady?

    • sojka64  

      Ahoj,

      Mel jsem nabojovy pohon, do roka sel z domu. Ted manzelka jezdi se stredovym.

      Kdyz jsem ho shanel, nebyl tu ke koupi, tak jsem objednal primo z Ciny.

      Aku (jako jedine 10Ah, co jsem nasel) se vejdou do 17"ramu.

      Motor

      LiIon Aku

      • Loner  

        Proč šel z domu? – mě se zase zdá, že ten středový pohon při přejezdu tak 15. cm překážky může dostat ránu, středový nezavazí snad nijak. Dík za odpověď.

        • pepek  

          Ha, mám tě! Zeptám se znova: Jaký používáš spolehlivý zdroj na ten tvůj telefén?

        • sojka64  

          Tak ve zkratce moje duvody :-)

          Pohon byl v zadnim kole s baterii na nosici, takze spatne rozlozeni hmotnosti a posun teziste kola. V terenu se s tim spatne jelo, kolo bylo mene ovladatelne. Demontaz kola nebyla jednoducha (i kdyz jsem mel motor pripojeny pres vodotesne konektory). Motor byl celkem hlucny diky planetove prevodovce. Nabojovy motor ma take nizzi ucinnost pri malych otackach.

          Souhlasim s Tebou, ze motor muze dostat ranu :-). Cast motoru je ale kryta talirem, ktery to odnese prvni. A myslim si, ze prekazka ktera by poskodila motor by udelala paseku i na kole bez motoru.

          V terenu jezdime dost a zatim se to nestalo.

          Jenom doplnim, ze nerikam co je jednoznacne lepsi. Uvadim sve duvody na zaklade zkusenosti s obema pohony.

          Kazdemu bude vyhovovat neco jineho.

          • mbaud  

            Zena zadny kolo nema, a tak prave uvazuje o novym,ale asi fakt lepsi koupit si sadu a nejake nove kolo. Jinak bude jezdit s detskou cyklosedackou,takze vetsina silnice.

    • davids0108  

      Mám dotaz na jízdu na elektrokole a nechci zakládat nové vlákno. Jde mi o následující věc. Standardně elektromotor pomáhá do rychlosti 25 km/h a pak se vypne. Jaká je jízda po rovině na elektrokole rychlostí dejme tomu 26 – 30 km/h. Na normálním kole takto lze jet v pohodě, ale co elektrokolo, kde se mi vypne motor a táhnu s sebou cca 12 kilo navíc a ještě má třeba kolo optimalizované převody na jízdu s motorem (nevím jak to tam je)? Dá se na tom dlouhodobě jet rychlostí přes 25 km/h po rovině nebo je to tak únavné, že je lepší držet rychlost v pásmu, kde motor pomáhá tzn. do 25 km/h?

      Na normálním kole jezdím třeba kopce rychlostí 10–20 km/h a ty rovinky přes 25 km/h, až skoro do 40 km/h. Pokud bych měl elektrokolo, tak budu jezdit např. 15–25 km/h kopce i rovinky. Je moje představa správná?

      Dále jak se jede na elektrokole, u kterého se vybije baterie? Jsou převody dělané i na tuto situaci a nebrzdí navíc ten motor celé kolo nebo jej lze nějak odpojit úplně při vybité baterii?

      • kOmE  

        Nad 25kmh jedeš jen svoji silou ,pokud to nenecháš odblokovat, převody jsou standardní, pokud mas motor v náboji (předním nebo zadní) ,pokud se jen nevezeš, není problém najet 70–100km na jedno nabití ,dle velikosti aku a terénu

        • oddie  

          Do jaké rychlosti to „tahá“, když tam není omezovač? Ty nejmenší 250W motory… Je mi jasné, že 250W je nic moc, ale zajímá mě, do jaké rychlosti je vůbec schopný těmi 250W „asistovat“. Na nějakých stránkách bylo uvedeno, že jen do 35km/h, co mi přijde divně málo.

          • kOmE  

            250w je celkem dost když přidáš 150 svých, umi to jet dost rychle ale asi záleží na modelu a řídící jednotce. Nějaký omezení to mít bude i po odblokování. Ale to aby jsi se pak na to už oblékal jako na motorku

            • oddie  

              Proto se ptám konkrétně, co je pro to limitní, když tam není omezovač. Docela mě to zajímá.

              • kOmE  

                Limitní je výkon , ale s odbokovanym 250w se dá jet velice rychle, těch 40kmh se dá. Záleži jak šlapeš a jak moc fouká :)

      • vlasto  

        Jizda v rozpeti 23–27km je velice neklidna. Hodne to cuka jak se motor zapina a vypina( jezdil jsem pedelec). Nad tuto oblast tahnes vlastni silou, takze tvuj predpoklad ze tahnes kila navic, je spravny. Do kopce se da s tim jet i pres 20km a klopit zatacky( v dane situaci je ale zatez stejna, jako bez motoru, jen rychlost je vetsi). Motor lze odpojit, pak je to normalni tezky bajk,prevody jsou delane na tuto situaci, z kopce ve sjezdu muzes zapnout dobijeni, tim padem temer nepotrebujes brzdy a z divokeho sjezdu se stane kochaci. Dobijeni pri jizde po rovine nebylo v mych silach.

        • mr.antik  

          jak se „odpojuje“ motor? to není automaticky? Pokud by tam nebyla nějaká spojka nebo volnoběžka, motoro musí klást dost velký odpor, ne?

          • vlasto  

            Mozna jsem se nevyjadril technicky korektne, jestli je to pres volnobezku, nebo spojku nevim, nejsem konstrukter. Vypnes ho tlacitkem na riditkach:-)

        • pocestny  

          Pánové, jak zjišťuje to elektrokolo, že dosáhlo rychlosti 25kmh? Ze senzoru otáček kola (jako klasický cyklocomputer)? Nemůže si člověk v nastavení té elektroniky nastavit menší obvod kola?! Protože jestli ano, tak stačí nastavit obvod kola na 62,5% skutečného obvodu a ten motor bude tahat až do rychlosti 40 km/h. Ten fakt, že na displeji uvidíte menší číslo aktuální rychlosti a ujeté vzdálenosti než reálné, mi připadá celkem irelevantní.

          • vyvyen  

            Možná se ti má otázka bude zdát divná, ale nedá mi to. Že máš volební právo? Obávám se, že ano…

            • pocestny  

              Máš něco k tématu, nebo jsi jen takový obyčejný hloupý troll? Co jsi na tom přesně nepochopil?

              Ptal jsem se, jak řídící jednotka zjistí, že kolo dosáhlo maximální rychlosti, aby vypla motor. Pokud si někdo koupí kolo, kde je řídící jednotka nastavená na maximální rychlost 25 km/h (zjevně z důvodu, aby výrobce nemusel výrobek homologovat na malý skůtr nebo deklarovat, že to bude jezdit jen mimo veřejné komunikace), a chce jezdit rychleji, není nic jednoduššího, než to, co jsem výše navrhl: Pokud ten údaj spočítá z rychlosti otáček kola, tak stačí upravit obvod kola, nemusí hackovat řídící jednotku.

              • iron.hide  

                hmm mas pravdu, aj mna by to zaujimalo, odkial berie tu aktualnu rychlost.

                vie to tu niekto?

                • Nickman80  

                  Ja jezdim na elektrokole od haibiku a tam se nic nastavit neda, takze to pocita jako klasickej cyklocomputer, existuje nekolik zpusobu jak to hacknout, jeden je primisteni senzoru ze zadniho kola ke slapatku a na slapatko umistit magnet, tim se zmeni polomer, a jednotka meri zhruba o polovinu mene a pripomoc je az cca do 50km/h, takhle predelana kola by samozrejme nemela jezdit po cyklostezkach! Me vyhovuje originalni nastaveni od yamahy, jsou tam senzory co meri silu slapani do pedalu a podle toho se davkuje sila pripomoci, odpojeni je kolem 25–26 km a pomalu ani nepoznam ze uz motor nejede. Jinak ve predu je dvojtac a s kolem se da jezdit paradne i bez motoru.

          • BB  

            Máš pravdu, přesně takhle jsem to řešil, akorát možnost nastavení byla v menším rozsahu. Donutil jsem ho fungovat až do 27–28 km za hodinu. Ale každá řídící jednotka to může mít omezený v jiném rozsahu

      • André Vebr  

        Taky je třeba brát v úvahu odpor motoru, který není vůbec zanedbatelný. Takže to máme: hodně kil navíc + odpor motoru = rychleji se s tím po rovině jak 25km/h moc nedá :)

        • JSt  

          vysvetli tomu panovi, co me vorval jak malyho kluka, kdyz jsem jsem jel tri petky po rovince, ze by mel jet pomalej nez ja. ;-) styrycet tam mel zichr. ;-)

          • kyl  

            Ty lepší jezdí ± 50km/h

          • novcze  

            v Brně jezdí týpek na e-kole, motor v náboji vepředu i vzadu a jezdí mu to jak motorka … myslím, že se už ani neobtěžuje předstírat šlapání :)

          • iron.hide  

            mnoho ebajkerov to ma hacknute, aj u nas su taki.

    • davids0108  

      Zvažuji též přestavbu na elektrokolo a řeším otázku kam umístit baterku. Z pohledu těžiště kola je lepší ji dát do rámu, ale tam ji prý drží dva malé šroubky a může se časem ulomit… Na nosiči bude pevně, ale zase těžiště kola bude dost vysoko a vzadu. Co doporučujete vy a už se někomu baterie v rámu vylomila? Nemyslím u kola z výroby, ale jen přestavby.

      • kyl  

        Není lepší spalovací motor?Dojezd neomezený,výkon po celou dobu stejný,cena kompletu nízká.

        Jinak,akumulátor bych asi taky dal do rámu ale pojistil bych to nějakou plechovou objímkou na šroubky.

        • davids0108  

          Spalovací motor bych si na kolo nedal. Nechci mít v kole benzín, olej atd. To bych raději takový pohon oželel. Vím jak otec svého času furt čistil karburátor u „pionýra“, pak se na tom děda jednou svezl a opravy toho stroje začaly znovu. Něco takového nemám zapotřebí.

          • zdenal8  

            Ty jo u nás to s tím pionýrem bylo úplně stejně.

            • kyl  

              Tak u pionýru je to klasika,bez vrtání to nejede.Pár lidí tu spalovací motor má a chválí si to.Vím jen o jedné závadě,prasklej plovák v karbecu.Já mám taky spalovací motor ale krom větší části motoru je vše moje domácí výroba.

              Do elektriky bych šel ale pořád je mizernej dojezd,velikost a váha akumulátoru.

        • oddie  

          Spalovací motor řve a smrdí, a smrdí i ve vypnutém stavu. Kdežto elektrika na kole prakticky není poznat, vyjma váhy. Na stezce to neotravuje, a dá se to vzít domů (dost lidí skladuje kola v bytech), naložit do auta bez obav, že se vyleje benzín a tak… Záleží na tom, co kdo preferuje.

          • kyl  

            To ano,s hlukem jsem chvilku bojoval a nakonec stačilo prodloužit o kousek výfuk a hlučnost šla hodně dolů(stačí jet proti větru a motor skoro neslyším).Že smrdí,to ano ale mám to zaparkované ve stodole.U obyč­.konstrukce to vylití benzínu hrozí,já teď dělám pokusy s karburátorem z motorové pily,je membránový a ovládaný tlakem z motoru,tam nic téct nemůže.

            • oddie  

              Jo, na vesnici, kde to hodíš do stodoly je to v pohodě. V Praze při použití na srovnávání kopců je to horší, zvlášť při parkování doma, no a další oblíbená aplikace, koupit to starý, aby na vyjížďkách stačila starýmu, co se potřebuje zničit, taky nic moc, pokud by mu s tím celou cestu smrděla pod nos nebo rámusila za zadkem :)

      • BB  

        Do rámu a jistil jsem to páskem ze sucháčů. Pásek to fixoval a nic se neuvolňovalo.

    • jannk  

      recyklace: mate nekdo prosim tip na elektrokolo pro 70letou duchodkyni tak na 800–1000km/rok? Zadny teren, videl bych to na nejaky damsky ram kvuli pohodlnosti nastupovani, ale zase ne uplne mestskou skladacku. Idealne tak do 30k … nejak se v tomhle smeru totalne neorientuji :)

      • mvd  

        Mrkni na tohle Apache Elady Nexus

        Má bezkonkurenčně nejlepší nastupování pro staré lidi. Dělá se v provedení s přehazkou nebo s tří-rychlostním nábojem – záleží, na co byla paní zvyklá, teda jestli na kole dřív jezdila. Moje volba byla Nexus – pro starého člověka, který nikdy nejezdil s přehazkou je to jednodušší – když zastaví na těžký převod, nic se neděje – na místě přeřadí. A ty tři rychlosti při elektro-podpoře bohatě stačí. Že je to koncepčně zastaralé a má to slabou baterku reálně tak na 15–20 km maximální podpory většinou těmhle lidem nevadí. Mají to na jednorázové krátké jízdy, po kterých můžou dobít.

        Vybíral jsem ho předloni pro mámu a výběru jsem se hodně věnoval. Bohužel na něm vůbec nezačala jezdit – zdravotní problémy. Kolo má najeto cca 10 km, jak jsem ho testoval. kdybys o ně měl zájem, dej vědět.

        • jannk  

          diky, ale potrebuji trochu vice sportovni, mama prece jenom jeste ujede vice a potrebuje ho na ~30km vyjizdky (ktere jinak porad jezdi na beznem kole). Cili ram bych videl spise nejaky takovy: http://www.bike-eshop.cz/…7636_big.jpg

          • mvd  

            Tak to buď rád, že máš takovou čupr mámu :o) Toho Apache prohlídni komplet. Možná si vybereš. Jak jsem psal, koncepčně, ani výdrží žádná bomba, ale zase za dobrý ceny. A jestli je máma v pohodě a nepotřebuje maximální elektro-podporu, ale jenom trochu pomoct, tak i ta slabší baterka těch 30 km dá úplně v pohodě.

            Nelobuju za Apache (je mi to jedno :o)), jen jsem to tenkrát takhle viděl.

            • Petr L2  

              Zkus se podívat na Apache konverzní sady. Táta nove kolo nechtěl, tak mu přestavujeme jeho bike, na který je zvyklý.

              • jannk  

                dik – takhle to nakonec udelam. mama ma kolo za cca 15–20k (kdyz bylo nove) a konverzni sada vyjde na nejakych 15k. Tj dohromady by to odpovidalo elektrokolu za 30–35k. Kdybych koupil nove elektrokolo za 20–25k, tak bude na vyrazne horsim kole – a to je skoda.

          • Ondra Pozořice  

            Pokud je mamina sportovně laděná, nemá zdravotní komplikace s pohybovým ústrojím, volil bych středový pohon. U jednopřevodníku (Maxdrive, Lectron Xdrive, Shimano Steps) se bavíme o poměru cena/výkon. Kolo slušně vybavené, baterie 12–14 Ah, ovladatelné kolo. V případě ceny bych volil rozpětí 29–36 tisíc Kč – zadní pohon, baterie podle výrobce kola (Lectron má až 17 Ah v rámu) a od 30ti tis. je i kvalitnější baterie.

            Zadní motor nepřibržďuje, má velká průmyslová ložiska a 250W motor ve špičce (rozjezd do kopce z místa, dlouhý táhlý kopec) paní v klidu kamkoliv doveze. V případě použití v terénu, bahno, kořeny, prudké výjezdy je lepší volit středový pohon, vytáhne odkudkoliv díky torznímu snímači.

            •  jarek1  

              Originál vestavěný středový pohon mám už vyzkoušený – nemá chybku – snímá jak otáčky, tak torzi – reaguje předvídatelně°, když dojde baterka v nouzi po mírně zvlněné krajině pár km k vlaku dojedeš, cena u Cube s motorem Bosch a baterkou 15 Ah je ale vysoká, na kolo nedáš ani brašničku, flašku ani pumpu, což je dost pro paní špatný, přestavba je kompromis, baterku bych dal zásadně do rámu, pohon zadní, protože při montáži středového motoru ti zůstane jenom jeden převodník 40 zubů.

    • roman II  

      tohle elektrokolo má koule http://svet-elektrokola.cz/…oot-pro.html

      • natureman42  

        .. a váhu.. :-)

      • mvd  

        A co legislativa? Co je vlastně potřeba k ježdění na takovém kole? Řidičák A1 na malou motorku?

        • iron.hide  

          bolo by fajn, keby ano.

        • Petr L2  

          Proto,aby si ten řidičák nepotŕeboval je u elektrokol to omezení rychlosti ne?

          • Vilém  

            A taky vykonu, coz to odkazovane evidentne nesplnuje.

            • Elektrobiker  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      • blaza84  

        Elektrokolo je geniální přibližovadlo pro důchodce, ale jinak se ptám PROČ?? :) A nestačím se divit, kolik elektrokol potkávám a jedou na nich celkem mladí lidi. Lemry líné … :)

        • mvd  

          V neděli jsem potkal týpka na silničce – výraz minimálně Contador. Mrknu na čem jede – zadní nába elektro !!! Nechápu ten dnešní svět :o(

          • jubileus  

            No , nechápu, proč jste z elektrokol někteří tak vedle. Ti ,co jsou trochu při těle nebo lenoši a chtějí jednoduše projet delší trať (a dávkovat zátěž taky mohou) tak to dnes není již nedostupná záležitost. Na druhé straně, kdo chce sobě i druhým dokázat , kolik vydrží jeho svaly a vždycky trpí klouby- tak může trhat rekordy-i v létě, ve vedrech.

            Zrovna dnes jsem byl v obchodě elektrokol a věřte, že jsou již pěkná elegantní kola a nejsou až tak předražená (vzhledem k použité technice). Kdysi jsem zakoupil sadu, celkem asi za 10 tis. a kolo od pokladny z Globusu elektrifikoval . Trochu upravil a jezdí dodnes. Hotová dnešní e-kola jsou pěkná , mají záruku (i na baterku 2roky) avšak je lepší si přímo koupit sice dražší baterku ale zaručenou obsahem značkových(třeba SDI SAMSUNG) montovaných v Česku.

            Protože, když jsem rozdělal původní „láhev“, nestačil jsem se divit.

            Možnost dávkovat si pomoc „plynem“(má víc úrovní) je lepší než různé ASISTENTY, protože je to blbá automatika: jen to cuká a přestává a tak se to zbytečně „vysiluje“ zbytečně víc, protože při těch momentech rozjezdu je proud 3× větší, než při ustálené jízdě. Koupil jsem tedˇ na jaře novou českou Kintovku 11Ah, motor mám 500VA a na ty moje 15 km rychlé denní vyjížďky (nebo jízdy na ryby)když nechci, nemusím ani hnout nohou-ani do velkýho kopce. Ale mohu šlapat, když chci. Pro mě , který má již jiných kol asi 5 je elektrokolo nejlepší varianta. A teď raďte.

            • jubileus  

              Jen ještě dodám, že komu nevadí, že kolo nebude "origo"elektrokolo a nechce do toho zbytečně rvát peníze, tak je lepší varianta do svého oblíbeného rámu ( co člověku prostě sedí) si zapletený motor s ráfkem prostě osadit a kabely šikovně páskama nebo páskou sladit s rámem a řídící jednotku nacpat do dvoukomorové brašny v rámu a ovládací displej si umístit-jak je libo a ovládací prvky taky. Samozřejmě páčky brzd s odpojovači trakce je součást sad. Jsou ale elegantní a funkční. Ale běžně pro lanka.Jsou i řešení pro hydraulické. Tyto sady všechny umožňují nastavení max. rychlosti(víc než 25) a alespoň 5 úrovní maxima při plném plynu. Toto je důležité, protože kolo pak necuká ale jede to svoje a člověk si tak "nadávkuje " pomoc. Ale PLYNULE-nežádný cukání -podle EU sračky. A baterie tak vydrží trojnásobek.

              Jinými slovy, proto jsem elektrifikoval kolo, který nestálo za nic ale jezdí se mi na něm nejlíp. Vypadá jako malý schoper ale je pohodlný. Řidítka s hrazdičkou, kam jsem umístil displej a světlo. Jiný kola se všelijakými perfektními ložisky ale rámem, který mi neseděl se časem toto vyklubalo. Podle mě-raději oblíbené kolo ELEKTRIFIKOVAT, než se trápit na nějaké HAJTŘE-hlavně ,že je to origo levný elektrokolo. A na baterce nešetřit, protože se to vymstí vždycky. Anebo kolo koupit celý-na to je záruka na funkčnost celý dva roky.(jinak 6 měs.)!!!! No ale to musí kolo sedět jezdci, většinou jsou levná kola hrozný kreatury pro delší jízdu. Mají malý kola a dlouhý řídítka-krk). Takže já už jsem na sezónu připraven. Brno a okolí AHOJ.

              • jubileus  

                No a ještě do třetice,

                neřešte rychlosti, protože kolo živí baterie a ta není nekonečná. Ono nad 25km je na kole na jaře zima. Jinak bych po zkušenostech doporučil motory 250–350 VA-bohatě stačí pro pomoc při běžné jízdě(i mírné kopce) a kolo vypadá „normálně“. Lepší varianta je bez převodů-tj. přímý převod, jede lehčeji. Mám 500 VA, je to jako brzdový buben velké motorky ale točivý moment je značný. Když otočím rukojeť- bolí z toho krk. Ale na druhé straně do prudkého kopce se to hodí. Nakonec to stejně odskáče baterka, protože to musí „uživit“. Líbivá videa na internetu jsou jen pro efekt-nikam ta kola nedojedou, jen mají žhavé baterie a jezdci jsou „slavní“. Ale jedou chvíli po zadním. Na delší jízdu je potřeba slabý motor, trvalá přípomoc (plyn)- EU ať si nasere a dobrá baterka. Nedoporučuji levné (málo Ah) baterie.Je to levné lákavé-ale nefunguje to. Možnost nastavení rychlosti-když chcete někam dojet neřešte, protože nad 25 je jízda bez šlapání z baterky náročnější a tak jí stejně dojde „pára“ rychleji. Ale stejně je „pouťová atrakce“, když na marastu zadní kolo prohrábne a chce jet. Ale není to nutné pro klidnou jízdu na elektrokole. Ať si každý vybere, co chce. Zkušenosti jsem dal světu. Tak si toho važte a nebrblejte. A kdo se chce sedřít-ať se dře. Myslí si-že to dělá pro zdraví.

                • natureman42  

                  na to ti řeknu jenom jediný :

                  • šetřím do prasátka, abych si mohl v šedesáti koupit tohle, resp. o dvacet let novější ekvivalent.. :-)

                  http://www.haibike.cz/…4050190.html

                  • jubileus  

                    Na věci za 16tis.,který si přimontuji na svoje pojízdný kolo přece nemusím šetřit do 60. Mě je 50 a už jezdím 5let. Dyzajnově vyšperkovaná kola budou v každé době předražená tak, že si je může koupit jenom ten, kdo nepočítá prachy.**** můj návod funguje

                    • natureman42  

                      nerozumíš mi a vzhledem k tvému věku to i chápu..

                      ..

                      pro názornost přikládám fotku svého současného kola + to, že jsem milovník technické jízdy ve volném terénu, což je evidentně mimo tvou rozlišovací schopnost..

                      (sám jistě uznáš, že montovat sadu za 16k na tohle kolo je holý nesmysl – a pokud ne, pak good luck!)

                      Já se bavím o tom, že se chci BAVIT v terénu i ve chvíli, kdy už to vzhledem k pokročilejšímu věku prostě neušlápnu tak jako dřív..

                      To co jsi napsal je dobre max pro cykloturistu, ne tak pro mountainbikery.. Smiř se s tím, že motor v náboji je historie a že budoucnost je v sofistikovaných středových řešeních ala BOSCH, YAMAHA, příp. proprietárních/cus­tom ala SPECIALIZED TURBO apod…

                      • mvd  

                        Aniž bych Ti chtěl tvrdit, že i Tebe to potká, tak věř, že většina lidí se věkem mění. A s tím i jejich způsob života. Tak nějak se zklidní :o) A pak možná dojde i na tu cykloturistiku :o)

                        • natureman42  

                          tomu rozumím .. ale ten pán propaguje „sračky“ a to je pod mou úroveň.. thats all

                          • mvd  

                            Já jsem toho pána ani nedočet – bylo to na mě moc dlouhý a z toho co jsem přečet, jsem s ním taky nesouhlasil. Jen jsem se pousmál na představou mladýho kluka, že bude mít pořád stejný záliby :o) Já se taky považuju ještě za „mladýho“, ale heavy metal už neposlouchám :o)

                        • Petr L2  

                          Proč by nemohl na stará kolena blbnout v lese? to že člověk zestárne, neznamená, že se z něj stane houbař a turista.

                        • pepek  

                          Mám o 12 let víc, měl bych si tedy už hledat trekking a motyčku na zahrádku, nebo ještě stihnu i nějakou MX mašinu?

                          • Macik  

                            No tvl :-D

                            Val do OBI pro motyčku!

                            • Petr L2  

                              Jasně na elektrokole do Obi pro motyčku, odpoledne porovnat zahrádku a zítra na houby nebo na výšlap s klubem seniorů :-)

                              TVL, to bych radši skočil z mostu.....

                              • mvd  

                                V jednom vedlejším vlákně mě zaujala replika: „Člověče, tohle (cos napsal) si vytiskni a podívej se na to na konci sezóny.“ Bych to parafrázoval: „Člověče, tohle si vytiskni a podívej se na to za deset let.“

                                Teda pokud mezitím neskočíš z mostu :o)

                                • Petr L2  

                                  Jako až mi bude 60?

                                  • mvd  

                                    Jako, třeba budeš druhej Saudek, kterej, kdyby ho bavil bike, tak na něm bude v 80 letech lítat po lesích i bez elektropohonu, protože i v jeho věku má vitality na rozdávání :o) Přeju Ti to. Konec konců, sobě taky, protože do bačkor se mi z treter chtít nebude bez ohledu na to jestli mi bude 60 nebo 70 :o) A určitě udělám hodně proto, abych na e-bike přesedal co nejdýl. Ale až to přijde, tak budu rád i za tu cykloturisitku na e-kole. Z mostu skákat nebudu. Ale já jezdím už teď trochu klidnější disciplínu :o)

                                    • Petr L2  

                                      No tak jako Saudek to nebudu, z mnoha důvodů, ale rád bych jako táta, bylo mu 80 a tato sezóna bude první na elektrokole, Loňskou skončil s 1200 km na tacháči :-)

                                      • mvd  

                                        Tak to je bomba! Nasadil Ti laťku pěkně vysoko :o)

                                    • Esi  

                                      proč zouvat tretry? tátovi je 72, jezdí sice už je na krosovém kole, ale bez nášlapů ani ránu, najezdí tak těch 4–5 tisíc km za rok :-)

                                      • mvd  

                                        Víš, jak to je. Všichni by chtěli, ale ne všem je dopřáno …

                                        • Esi  

                                          Ale jo čím starší člověk je tím víc je znát co celý život dělal a pak samozřejmě záleží na tom jaké choroby případně úrazy tě postihnou.....

                          • oddie  

                            Ne, na motyčku už jsi moc starej, kdyby ses ohnul k záhonku, už se nenarovnáš, nehledě na to, že by sis stejně nepamatoval, co s ní máš dělat.

                          • Paja  

                            Zkus se zeptat svyho nejlepsiho kamarada :-D

                          • RomanH  

                            Kočárek

                          • Esi  

                            dneska ještě můžeš motyčku, ale zejtra dopoledne krmit holuby a odpoledne nástup v kavárně u domova důchodců.

                            :-)

                      • jubileus  

                        Mimo asi zase tvoji rozlišovací schopnost je,že se bavíme o elektrokole. Když je tvoje záliba být mountainbakerem a šlapat na tuněném mopedu v kopcích, tak si to užij. Při sjezdu pod lanovkou pozor,ať si nerozbiješ rychle ......

                        Reaguji k tématu ale nebudu někomu říkat, že něco ve svém věku nechápe, nepochopí a tak.

                        Až budeš mít s vyšším věkem zkušenosti(staneš se moudřejším), tak budeš ten svůj dnešní názor vidět v praktickém světle a ne v nějakých vysněných supermountbaj­kerských kouscích se svým superkolem . Mimo jiné, když chceš být mountainbajkerem a používat baterku, to pak nevím proč. Na hory si vyjeď lanovkou, když neušlápneš. To je asi ten posun v myšlení a rozdíl. To je jako s hudbou. Někomu vyhovuje hudba , co má motiv a někdo poslouchá něco, co připomíná hadru namotanou v motoru a tvrdí, jak tomu rozumí a nezná přitom ani noty.....

                        Mimo moji rozlišovací schopnost ale není poznat HULVÁTA. El.kolo se středovým řešením ti nepojede samo a to je tak trochu pořád šlapací těžký s baterkama kolo. I když si našetříš na to pěkný a drahý. Když tě baví makat na kole, tak makej ale tady se mluvilo o jiným tématu. To jenom ta rozlišovací schopnost-MOJE.

                        • natureman42  

                          a tak o tunenem mopedu si tady zacal ty, ja se bavim o skutecnych elektrokolech, v kterych je budoucnost tyhle cim dal popularnejsi odnoze cyklistiky…

                          Hele, ty nerozumis me, ja zase prestavam rozumet dvacetiletym.. tak to proste je

                          za me vse.

        • Kubiczech  

          Co na to Zeman, utečenci a palmový olej? (:

        • kyl  

          Nebo pro profíky,pokrok nezastavíš…

    • petrlos  

      trosku to ozivim :)

      shanim e-kolo pro mamku na vylety s tatkou, oba dva 55.. tatka sportovne aktivni, mamka zlomenina DK pred 20 lety, omezena hybnost, vloni uraz na segwayi, potrhane vazy, jeste vice omezena hybnost.. oba dva chcou jezdit na kole, ale rychlost padla v prumeru na 12, max 15kmh a vydrz taky.. ujet cokoliv pres 30km je obrovsky problem, pak nemuze 2 dny chodit, protoze neohne koleno..

      nejezdi zadne tereny, pouze polnacky, cyklostezky.. tatka by lital na klasice na vlastni pohon, mamka na elektru..

      tento typ: http://apache-elektrokola.cz/…la-2016.html bude dobra volba?

      druha varianta je toto: http://www.elektrokola-crussis.cz/…and-3.1-61d/

      splni elektrokolo v teto cenove relaci obecne jeji pozadavky? diky :)

      • Petr L2  

        Hele a když je máma takhle dorasovaná, jak na to kolo nastupuje?, žena má koleno také out a museli jsme pořídit kolo co nemá horní rámovou trubku, protože na běžný rám nemá šanci nasednout.

        Jo a druhá věc, když kupujete celé elektrokolo, proč ne s motorem ve středu, místo v zadním kole? motor vzadu je je dnes již řešení spíše pro přestavby.

        • BlickM  

          Hele … můj bývalý kolega měl v háji kyčle a na kolo nastupoval, že ho hodně položil a nacvičeným pohybem úkrok a kolo narovnal a hurá. Blbě se to popisuje :-) ale funguje to.

        • petrlos  

          ona tu nohu ohne v pohode na to, aby nastoupila na kolo.. ale kdyz ma jet vetsi kus, pripadne jit, tak ji to koleno zacina kvuli zatezi tuhnout a pohyblivost se ztraci..

          nakonec to vyresili koupi toho Apache E3, protoze ty modely s motorem ve stredu byly vyrazne drazsi a to uz se nasim nechtelo investovat.. na kolo se udajne ceka 2–3 tydny na objednani, pak napisu jak slape :)

      • jardabik  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Petr L2  

      Tak přestavba se podařila, táta vyjel a zatím naprostá spokojenost. V rámci elektrifikace jsem mu vyměnil i kazetu z původních 13–28 na 11–34 a možná, že kdybychom to udělali dříve, nebyla by tak rok dva ještě ta elektrika potřeba :-)

      sada Apache 36V/14,5 Ah, motor v zadním kole

    • japman  

      Ahojte, budem mat na par dni pozicany ebike scott,29, vpredu ma 17 zubov, vzadu 11–36.

      http://shop.scottsport.cz/…245017/26868

      Tak ma zaujima, ci pri kadencii okolo 90 otacok to bude bez pripomoci motoru len cca 19 km/h, lebo tak mi to logicky vychadza.

      Skorsie modelove rocniky mali vpredu vacsi tanier, ale tam bol zjavne problem, ked sa vybila bateria a bolo treba slapat tazky ebike na velky prevodnik, tak sa asi rozhodli tam davat mensi prevodnik, co podla mna spomaluje jazdu bez pripomoci. tak sa vas chcem opytat ako to funguje na e-biku :)

    • japman  

      Tak si aj odpoviem,ak by niekto hladal, tak vnutri motora je to 2,5 x sprevodovane.

    • AKU.bike  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Jakk  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • kyl  

      Dlouho na úvodní stránce žádnej E-bike nebyl.Dnes foto ze stroj.veletrhu

      • Petr L2  

        To je spíš jak nějaké moderní instalace, na téma vize GT o kole budoucnosti, než na ježdění, by mě zajímalo, který ten klimprcajk je tam pro okrasu, nebo drží motor a který vlastně pracuje na pružení

      • mr.antik  

        zajimave… ta prevodovka je integrovana s motorem?

        řazení v záběru?

    • Bikedriver  

      Jaké máte zkušenosti s tímto trekovým elektrokolem Apache MATTO E1? Především spolehlivost motoru Bafang a jaký je reálný dojezd atd.

      http://bazarbox.cz/…tto-e1-26723

    • Elektro cyklista  

      Dobrý den, ačkoliv je kolo o něco dražší, tak bych doporučoval dámské kolo Apache Yamka E5, nyní ho mají na ekolo.cz s balíčkem příslušenství zdarma v hodnotě 3868,– Apache Yamka E5

    • misak.stuar  

      Zkuse podívat tady

      Měla by tam být odpověď na to, jak správně vybrat kolo :D Tak snad to bude užitečné :)

    • Kejmil  

      Zdaaar.Chtěl bych poradit s výběrem elektrokola pro otce.Rozpočet kolem 50k, spíš méně.Vůbec se v tom nevyznám.Jezdí spíš polnačky, cesty , občas by si chtěl dát hřeben (příklad Javorový > Ostrý).Prosím bez těch hejtů ohledně elektrokola.Dík.

      • roman II  

        do pajdy scháním taky něco pro svou manželku po čtyřech operacích kolena a aby to mělo středovej motor, vzduchovou vidlici, 10-deore a slušnou baterii tak je to už kolem šedesáti a tak asi budu muset přitlačit

      •  jarek1  

        pod 60 se nedostaneš, pokud nebudeš chtít něco jiného než středový pohon. Já po zkušenostech se třemi koly, z toho dvě do 40 kkč bych zadní vpletený motor nedoporučil – pomalá nebo chybná odezva u obou exemplářů, opakovaná reklamace.

    • MartinM  

      Tady to zije tak se teda taky prizivim. Co rikate na toto a toto kolo? Jak jsou na tom v dane cenove relaci?

    • mobilmen1  

      Dobrý den,

      předem se omlouvám jestli zakládám nové téma.

      Vlastním ekolo:

      Lectron Citana Dark 2017

      https://www.czkola.cz/…17-d6106.htm

      Kolo jako takové je dobré jsem s ním spokojen jen by mě zajímalo zda by šlo nějak někde nastavit aby kolo mohlo jet aspoň 30km/h.

      S příšlapem nebo na akcelerátor kolo nedosáhne ani 25km/h.

      Jede max 24,7.

      Má někdo zkušenost jak udělat nějakou úpravu aby to jelo aspoň těch 30km/h?

      Děkuji za rady.

      • lukas aka mitro  

        Musis vice slapat:)

      • novas752  

        Míň brzdi z kopce.

        • mobilmen1  

          Děkuji za rady.

          Spíše bych ocenil radu od někoho kdo bude vědět co mam na mysli.

          Takto si umím poradit i sám :(

          • novas752  

            Jsi na bikeforu, tady vetsina lidi ekola moc nemusi, tak se nediv.

            Vsichni vime co mas na mysli – odblokovani omezovace. Nektere stredove pohony pri uplnem vyrazeni omezovace umej i pres 70km/h, ale baterii to vycucne za 30km a dlouhodobe to baterii prilis nesvedci. Jak je to s tim tvym netusim.

            Umeji to v kazdem servisu elektrokol s tim systeme pohonu (vyrobce), ale nekde to nechteji delat a nekde to maj „podpultove“ pro spolehlive zakazniky. Nekde to udelaji komukoliv.

            Nebo muzes elektrokolo hodit do kopriv. Na normalnim mene terenim (silnicni, gravelbike, cyklokroska…) kole se da jet 30km/h po rovine docela vklidu, i na mtb to jde bez nejaky extra velky kondice.

      • Petr L2  

        fór je právě v tom, že elektrokola jsou legislativou omezená na 25 km/h, pokud chceš jet rychleji, dá se to odblokovat, umí ta každý servis elektrokol, ale pak už nejsi na silnici cyklista…

        • natureman42  

          obávám se, že zadní pohon v náboji nejspíš neodblokuješ.. (max. některý verze jsou odblokovaný z výroby, tzv. off-road režim)

          Odblokování se ve většině případů týká až dražších středových motorů typu BOSCH, YAMAHA, BAFANG, SHIMANO apod..

          • Petr L2  

            Omezení je, pokud se nepletu, záležitostí řídící jednotky ne?

            • novas752  

              No ale ne u všech to jde, levnější motory ani „škrcené“ softwarem být nemusí. Taky při tom hrozí poškození baterie nebo motoru.

            • natureman42  

              dokážeš, děláš běžně, případně – cítíš se na to jí hacknout? :-)

              (já jen, že o hackingu zadních pohonů bych rád čistě profesně rád něco věděl :)

              • lukas aka mitro  

                neni to ratetoplan…

              • Petr L2  

                Ne, nemám důvod, ale je to elektromotor a tak by mě spíš zajímaly důvody proč by to jít nemělo. Rád se nechám poučit, člověk se učí celý život :-)

      • Chlebovnik  

        Na tomhle by se odvážil jet přes pětadvacet jedině sebevrah.

      •  jarek1  

        Tady se dozvíš tak leda to, že to je kolo na hovno a že musíš víc šlapat.

        Pokud se vyhodnocuje snímaná rychlost z kompu pomůže nastavit měnší průměr kola – komp bude ukazovat míň než vy skutečnosti jedeš a nebude vypínat pohon, pokud je to nastaveno v motoru napevno, tak jedině zásah do elektroniky. Ale já bych se fakt na tomto stroji spokojil s tou pětadvácou.

        • mobilmen1  

          Děkuji za rady.

          K vyšší rychlosti mě vlastně přivedlo samotné kolo.

          Jde o to, že kolo jede normálně svých 24,7 km/h a zničeho nic se samo rozjede a jede 34,3 km/h.

          Třeba i 200 m a pak se opět samo vrátí na původní hodnotu 24,7 km/h.

          Proto mě napadlo, zda by nešel nějak ten omezovač vypnout nebo jen nastavit, aby to jezdilo stále aspoň těch 30.

          O nic jiného mi nejde.

          Proto jsem se tady na fóru dotazoval, zda někdo neřešil podobný nebo stejný problém.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.