• davids0108

    Objevil jsem na webu tohle elektrokolo:

    http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?…

    Píšou, že je slevněné ze 35 000 na 22 000 Kč, jde o výprodejovou­ cenu.

    Nejde mi o to, že kolo musí být opravdu horské – nebudu s tím jezdit žádné terény, budu je používat na silnici, polní cestě, cyklostezce apod. Na pohodové a delší výlety kolem 80 km. V režimu asistence šlapání, dopomoc max. 1:1. Mám 185 cm a 77 kilo. Fyzičku celkem mám, jen mám problémy s koleny, tak je nechci moc zatěžovat.

    Kolo jsem si zkusil a velikost 19 palců mi docela seděla i když mám 185 cm.

    Na co si mám dát pozor před koupí, na co se zeptat?

    Zajímají mě hlavně věci ohledně životnosti a spolehlivosti komponent kola, je mi jasné, že cena je nízká (i když pokud vyjdu z ceny 35 000, ta už tak nízká není, prostě teď je sleva). O jaké díly kola se mám zajímat a jaké by měly nebo naopak neměly být? Např. pokud to má plastové to či ono – do půl roku se to poláme…

    Dále co baterie? Údajně je čínská a udávají kapacitu 9 Ah (na netu je 10, ale na kole je 9). Slyšel jsem názor, že některé čínské baterie mají ve skutečnosti třetinovou kapacitu než se udává.

    • novas752  

      Nikde tam nevidim specifikaci – znacky a modely dilu, ne nejakej vycucanej popis.

      Soude dle vidlice znacky zoom a 7 rychlostni hazky by to bez motoru stalo maximalne 9–11k, zas tak super to nevypada.

      Ani ten dementni popis neumi napsat bez chyby. Přesmykovač simano – wtf?

      • MI.KU  

        Dat za tohle 9–11 tisíc? To bych musel bejt zhulenej v tescu budou mít kvalitnější stroje za 5000,–

        Váha 25kg, přesmykovač 7 rychlostní – co to je? ;)

        Tomu bych se obloukem vyhnul.

    • Doyle  

      Nekupuj, na první pohled i po slevě předražený.

    • jaspy24  

      Ahoj, loni jsem koupil manželce tohle, aby mě stíhala ;-)

      https://www.autokelly.cz/…681;40069461 (dělá se i v bílé a v 27,5" )

      Vzhledem k tomu, že přestavbové sady na kolo stojí kolem 17 000, nemyslím si, že ceny obou kol jsou úplně out. Když porovnám to tvé s mým, šel bych radši do autokelly. Baterie integrovaná do rámu s 12Ah – tedy rám je přímo konstruovaný pro elektro. Brzdy mechaniky tektro brzy asi vyměním za hydrauliky. Kotouče jsou myslím 180mm, ty nechám. Jinak vše v kvalitě přiměřeně k ceně. Cena kola bez elektra by byla asi kolem 9.

      Když jsem na něm jel a opravdu k tomu šlapal udělal jsem asi 50km v kopcích, spotřeba baterie asi 1/3 a frčelo to pěkně, ale jinak si na něj nezvykám ;-) Manželce vydrží baterka kolem 50 km v horách a na rovinách více.

      Toť můj pohled na věc a aspoň máš alternativu. Pokud bys chtěl něco kvalitnějšího, budeš si muset hodně připlatit…

      • davids0108  

        Kolo vypadá slušně a je taky za dobrou cenu. Mám dotaz k té baterii v rámu.. Samozřejmě dobré řešení, nikde nic nepřečnívá a do rámu se pak vejde i držák na lahev. Jak je to ale s vyjímáním baterie kvůli nabíjení nebo na zimní období, prostě jak ta baterka jde vyndat?? Pokud nejde, nebo to chce nějaké speciální nářadí, pak je to blbé z toho pohledu, když budu mít kolo ve sklepě, v garáži, je tam zima a ve sklepě nemám ani zásuvku (nabíjení).

        Píšeš, že po 50 km v kopcích baterka klesla o 1/3 nebo na 1/3?

    • Petr L2  

      Podle foto je ale ta elektrosada poměrně nová a středový motor také ještě nedávno nebyl zase tak běžný, takže sada OK, kolo hodně špatné. Ovšem je to celé zhruba za cenu sady, takže to kolo je v zásadě k té sadě zadarmo :-)

      • MI.KU  

        Až mu chcipne baterka tak dojel těch 25kg s s takto mizernym kolem – na tom nebude chtít šlapat ;)

        • Kubiczech  

          To nechceš ani na high-end elektrokole za sto pade, takže klid… (:

          • MI.KU  

            Tak to snad zas neváží 25kg ne? ;)

            Ale když jsme u toho elektra – kdo vyrábí takové ty miniaturní pomocne elektromoturky co se schovají do středu/rámu a nic není poznat?

            • Kubiczech  

              Aktuálně mám doma Overvolta a bojím se to pověsit na váhu. Bude to mít hrubě přes dvacet.

            • jenda95  

              tyhle minimoturky jsou na nic – pridaji jen par malo desitek wattu po pomerne kratkou dobu. Zasadni rozdil pri zavode, kdy to urves na nejakem stoupani chvili pred cilem, uplne na nic pro bezne smrtelniky

    • Brick  

      Co si radeji priplatit a koupit uz „normalni“ kolo os Leader Foxe ???

      https://e-shop.leaderfox.cz/…3000101.aspx

    • iiki  

      „výprodejová cena“ – hezky to vypadá, třeba se někdo chytí. Nelze vyloučit, že se našel někdo (hejl), kdo za to ty peníze dal i v plný palbě.

      K osazení(sou­částky, ne elektro) – mizerie (konponenty na dětský kolo co se za dva, tři roky pošle dál, páč bude malý – mládě vyroste), vem si že to bude vozit s Tebou víc jak metrák.

      Kotoučková brzda – to je taky divnej termit.

      Nevím jak tenhle střeďák, ale z toho, co jsem tu měl nešťasníků s elektrokoly (cena do 25 tKč, ale to o ničem nevypovídá), bych do toho nešel.

      K elektrice: dokud funguje, tak paráda. Jenže po pár letech může být peklo – provedení bývá dost ošizený: oxidace kontaktů, přerušený vodiče (hlavně ty od čidel, jsou to slaboučký vlásky). A baterie? No to je loterie.

      Na co dát bacha : v podstatě detaily, třeba brzdový desky (např.: atyp, v česku pouze virtuálně a za 290,– + pošta, jako bonus dostupnost neznámá – řešeno montáží obyč. Shim. mechaniky, desky jsou za pár ká a navíc se dala, narozdíl od tý původní mrchy nastavit. Jo a brzdila líp.

      Pak třeba dráty a niple – má je prodejce (nebo někdo jinej)? Docela rády praskaj a niple už jsem potkal ultraměký, byly jak z bláta.

      Zadej si elekrtokolo zde , je tam toho docela dost.

      Rozumím tomu, že chceš jezdit i se zdravotními problémy, já to budu muset časem řešit taky. Elektro je možnost, ještě chvíli to ale nepotřebuju.

    • oddie  

      Pochybuju, že se to kdy skutečně prodávalo za 35, spíš je to klasický trik na oblbnutí kavky, co když vidí nápis „sleva“ a původní (nesmyslnou) částku, dál už nepřemýšlí, když je to přeci tak výhodné…

    • davids0108  

      Děkuji za všechny názory od času 12:27 dále… Ty první názory, za všechny jmenuju tento : „Nekupuj, na první pohled i po slevě předražený.“ mi totiž přijdou jako výstřely do tmy.

      Co je na tom na první pohled předraženého, když přestavbová sada : středový motor, baterka a p…ovinky okolo stojí nějakých 23 000 v akci… Tady to kolo je za 21 800 což je cena nižší než cena té přestavbové sady a je to celé kolo, nejen motor s baterkou. Navíc tento motor má 350 W oproti 250W v té sadě. Z tohoto pohledu názoru, že je to na první pohled předražený, jaksi nerozumím. Ale třeba mi uniká něco, co ostatní vědí.

      Teď k těm dalším názorům a co pro mě má nebo naopak nemá smysl.

      Loni jsem uvažoval o přestavbě starého krose (původní cena 16 000, já ho koupil za 5500, zachovalé kolo) na pohon v náboji ať předním nebo zadním, kvůli ceně. Po zjištění všech informací jsem od toho nakonec upustil a kolo věnoval otci, užije ho celoročně. Důvody proč jsem od toho upustil nebudu rozebírat. Uznal jsem, že nejlepší bude středový pohon i přes omezení jedna placka vpředu.

      A teď:

      1. Přestavím si svého hlavního krose (Pells Crono Absolut, ročník 2009, nejvyšší model z řady od Pellse v té době) na elektrokolo s výše zmiňovanou sadou (středový motor 250 W, baterka na nosiči) za 24 000 Kč s prací, celé by to mělo kolem 21 kilo, převody bych měl 1×9. Vzadu 12–36, vpředu 46z.
      2. Pak jsem uviděl tohle kolo v ceně nižší než je cena přestavbové sady z bodu 1. Tudíž mě samozřejmě napadlo, zda nebude lepší si koupit celé kolo, ušetřit 2 000 a vlastně tak budu mít kola dvě. Slušného krose Pells a tohle e-kolo. A 2 000 Kč mi zbudou. Vyšší hmotnost mě netrápí, pokud jede motor a navíc 350 W, není co řešit. A 1×7 má výhodu proti 1×9 v silnějším řetězu, který déle vydrží.

      Díky i za tipy na krosová nebo horská kola, ale jak jsem se díval, to je všechno pohon v zadním náboji.

      2 oddie:

      Jistě, triky, kdy se uvádí vymyšlená a přeškrtnutá cena, aby to nalákalo lidi, se používají i v potravinách u zboží za 80 korun (115 přeškrtnu­tých). To známe. Ale taky vím, že koncem roku jsou výprodeje kol a ty slevy prostě jsou i 5, 7, 9 tisíc apod. Taky jsem kdysi sháněl koncem roku ve slevě kolo (fitness Haibike, karbon rám), které bylo ze 40 litrů slevněno na 27, tak proč by tohle nemohlo být ze 35 na 22? Borec mi říkal, že po Novém roce budou kola nová a zase za vyšší cenu. Nebo ten Haibike byl taky jenom klasický trik a kolo nikdy 40 nestálo…?

      • Vilém  

        Ta prestavbova seda stoji od cinana nejakych 400 dolaru.

        Ale jinak si to evidentne chces koupit, takze si to kup a treba ti radost nejakou chvili vydrzi.

        • davids0108  

          mám na mysli tuto přestavbovou sadu

          https://www.e-pohon.cz/…ou-a-nosicem

          Můžeš sem dát link na tu za 400 dolarů? Ale musí to být střeďák a baterka aspoň 11 Ah jako ta v mém linku. Díky.

          • davids0108  

            Nevidím tu EDIT mého příspěvku, tak doplním takto:

            Mám zájem pouze o to, co se dá koupit v ČR v mém okolí s dvouletou zárukou. Ať se srovnává srovnatelné (ať je to celé kolo nebo přestavbová sada).

            Kupovat něco za 400 dolarů z ebay nebo aliexpress (pokud jsi něco našel tam, nevím) apod. pro mě není zajímavé. Vím, jak dopadl kolega s reklamací čehosi v ceně 5 000 Kč v Číně. Nemá zboží ani peníze.

            -- „Ale jinak si to evidentne chces koupit, takze si to kup a treba ti radost nejakou chvili vydrzi.“

            ---- Zatím si to tak úplně koupit nechci, jen sbírám informace. Varianty jsou v podstatě tři: a) přestavět krose, cena 24k, b) koupit tohle kolo, cena 22k, c) nekupovat nic a třeba rok počkat

            Děkuji za každou konstruktivní radu v tomto směru.

          • oddie  

            Když to chceš srovnávat s přestavbovou sadou, tak je třeba vzít v úvahu, že to, co je osazeno na tom kole za 22 bude velmi pravděpodobně horší než samotná ta sada za 22…

      • novas752  

        Skoro bych si dovolil odhadnout, že ten Pells bude o dost lepší „základ“, než toto – se na to podívej, základní komponenty, u kterých radši ani neuváděj jméno (kdyby to mělo „hazku xt“, hnedka by se s tim chlubili). Klidně to 35 stát mohlo, ale cena by hodnotě hrubě neodpovídala. Musíš vzít v úvahu, že to kolo leze z nějaký asijský fabriky po stovkách a motory tam maj za zlomek ceny (polovina, třetina, čtvrtina)

        K tomu jenom 1×7 převodů, nějaký bůhvíjaký mechanický kotoučovky a přitom ráfky jsou pro ráfkový brzdy = váha navíc. Najdi si kolik stojí vidlice zoom, od toho můžeš vydedukovat, že to je nefunkční těžítko. Když na to sedneš buď se ani nehne, nebo propadne skoro na dno, tlumení žádný, vnitřní odpor jako zarezlá pumpa a nehledě na kvalitu tý baterie – kolik je skutečnákapacita? kolik cyklů vydrží?

        Pojede to a na dojíždění pro rohliky do krámu asi dobrý, ale kvalitou se to podobá kolu tak za 7000, což je prostě Tesco, takže se to brzo začne sypat, ještě když to bude dostávat čočku 350W od motoru

        Za mě „kdo chce mít opičku, musí mít banány“, takhle bys imho koupil polovičatý řešení, koukni na nějaký apache, haibiky…

        • natureman42  

          Přesně v tomhle duchu (aniž jsem četl tvůj post) jsem reagoval davids0108 v poště – tj. vidím to prakticky uplně stejně.. :-)

          PS – kdyby ještě kolo za 7.000,– – tohle je kolo tak max. za 3k.. :)

          • davids0108  

            Děkuji všem, hlavně natureman42 a novas752.

            Vzhledem k tomu, že potřebuju e-kolo na 80+ km a hlavně do kopců, tak už jen ta baterka 9 Ah a dojezd co uvádějí (který mi teda vůbec nehraje a baterkou a střeďákem, ale to je jedno), tak tohle je prostě poloviční řešení.

            Vyřešeno.

      • novas752  

        Skoro bych si dovolil odhadnout, že ten Pells bude o dost lepší „základ“, než toto – se na to podívej, základní komponenty, u kterých radši ani neuváděj jméno (kdyby to mělo „hazku xt“, hnedka by se s tim chlubili). Klidně to 35 stát mohlo, ale cena by hodnotě hrubě neodpovídala. Musíš vzít v úvahu, že to kolo leze z nějaký asijský fabriky po stovkách a motory tam maj za zlomek ceny (polovina, třetina, čtvrtina)

        K tomu jenom 1×7 převodů, nějaký bůhvíjaký mechanický kotoučovky a přitom ráfky jsou pro ráfkový brzdy = váha navíc. Najdi si kolik stojí vidlice zoom, od toho můžeš vydedukovat, že to je nefunkční těžítko. Když na to sedneš buď se ani nehne, nebo propadne skoro na dno, tlumení žádný, vnitřní odpor jako zarezlá pumpa a nehledě na kvalitu tý baterie – kolik je skutečnákapacita? kolik cyklů vydrží?

        Pojede to a na dojíždění pro rohliky do krámu asi dobrý, ale kvalitou se to podobá kolu tak za 7000, což je prostě Tesco, takže se to brzo začne sypat, ještě když to bude dostávat čočku 350W od motoru

        Za mě „kdo chce mít opičku, musí mít banány“, takhle bys imho koupil polovičatý řešení, koukni na nějaký apache, haibiky…

    • natureman42  

      Je to peklo, hledej heslo „ebiky Crussis, Apache atd…“

      PS – kdyz se koukam na tvuj profil, tak si mi trochu pripomel tohle :

      http://www.bike-forum.cz/…-co-vy-na-to#…

      • nerikam, ze ty si jeden z tech „PRTrollu“, ale zminovat tady takovou sracku jako bezva nakup mi trochu zavani … No offence!
    • PavlikXSS  

      Dělam v cyklo branži a mám možnost na elektro kolech jezdit, zaměřujeme se na systemy apache, bosch a steps, a s problemama k nam nejčastěji jezdi lidi s kolama ne od nás, ale nějake noname za par kaček. Pokud levne elektrokolo tak Apache. Mají slušné spektrum a i přijatelnou cenu, ale pokud chceš kolo na výlety 80km tak by to chtělo kvalitni elektro, idealně ten bosch či steps od shimana, ale to se bavíme o kolech 50k+

      • Petr L2  

        Poněkud zjednodušující průřez elektrotrhem.

        Především by mě zajímalo, proč zrovna Apache, je to úplně běžný výrobce kol, jako každý druhý a montuje do kol běžně dostupné elektrosady stejně jaké ostatní, takže na jednom kole může být motor Bafang, na jiném modelu Bosch. Takže žádný systém Apache neexistuje.

        Co se týká dojezdu, tak ten je hlavně o tom, jaké parametry má použitý akumulátor a v jakém režimu se s kolem jede a v neposlední míře, jak je těžký ten, co se veze. takže pokud budu mít nějaké běžné kolo s motorem Bafang a aku se stejnou kapacitou jako Turbo Levo od Spešlu, co stojí jako levné auto, dojedu sice díky podstatně horšímu systému řízení méně, ale ne o řád.

        Asi běžně se u nás dají koupit kola vybavená systémy Bosch, Bafang, Brose, Yamaha, Shimano. Osobně bych si zašel do specializované prodejny na elektrokola a tam se rozhlédnul, i v seriózním obchodě kde má člověk záruku a servis se dá koupit za přijatelnou cenu. Stačí tomu dát trochu času.

    • iron.hide  

      je len dobre, ze elektrobajky su stale take drahe, myslim tie kvalitne s dobrym motorom, baterkou a komponentami. Take co vydrzia aj dlhsi terenny vyjazd.

      snad to tak bude aj nadalej, nech je to stale co najdrahsie.

      • Petr L2  

        Obávám se, že dynamika trhu je taková, že cenu půjdou dolů ať si přeješ sebevíc pravý opak :-)

        • iron.hide  

          To je fuk, priemerny cesky aj slovensky cloviecik je chudobny, ma uplne ine starosti nez kupovat si motorizovane bicykle

          • roman II  

            Nesmíš bejt línej a najít si nějakou brigádičku a potom se můžeš těšit na elektrokolo

            • Jezevec70  

              Nesmíš bejt línej jezdit na obyčejném kole a ušetříš za elektrokolo. :-)

          • Petr L2  

            Ale prd, to jsou nesmysly které se sice leckomu hodí do krámu, ale pravda je trochu jinde

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.