• Coocen

    Ahoj, rád bych slyšel názory ostatních na toto dilema.

    Sedlám hardtail velikosti M a vzhledem ke svojí výšce 170 cm bych mohl mít i S – jsem přesně na okrajích obou velikostí.Spe­kuluji, zda-li je výhodnější mít větší rám a tím sedlo více vepředu, kratší představec, být více vepředu na sedle a tak jakbyo šlapat více pod sebe.Nebo mít menší rám, sedlo více vzadu, delší představec, sedět na sedle více vzadu a šlapat více jakoby dopředu.Je v tom myslíte z hlediska efektivity nějaký znatelnější rozdíl nebo nemá smysl se tím zabývat? Díky za vaše názory!

    0 0
    • novas752  

      Se sedlem různé velikosti neudělají nic – nastavený vůči středu bys ho měl mít pořád stejně, jak výškou tak posunem. Silniční kola mívají úhel sedlové trubky více vzpřímený, takže to asi bude z hlediska šlapání efektivnější.

      Mě by ale spíš zajímalo chování kola – větší velikost = delší rám = větší rozvor = větší stabilita, ale horší točivost a manévrovatelnost.

      A na sedle bys měl sedět pořád stejně (krom prudkých výjezdů).

      0 0
    • JFtryall  

      Na agresivni XC je urcite vyhodnejsi mit pozici sedla dopredu. Umozni to lepe zabirat v prudkych stoupanich. Ale je to hodne o zvyku a i vykonnosti. Kratsi predstavec je lepsi pro ovladatelnost v trailu. Ale neda se to uplne pausalizovat.

      0 0
    • Coocen  

      Doplňuji: Stejný člověk bude na různě velkých rámech proporčně rozdílně posazen, a tak spekuluji, zda-li je rozdíl v tom sedět více vzadu či více vpředu.Pokaždé asi zabírají různé svaly různě.Nebo v tom rozdíl moc není a nemá cenu to řešit.

      0 0
      • novas752  

        No právě že podle univerzální předozadní polohy sedla vůči středu (olovnice z kolena směřuje na špičku nohy v přední „úvrati“ kliky) sedíš nohama pořád stejně. Rozdíl bude v délce posedu – na menšim budeš bez změn kokpitu vzpřímenější.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.