• roc.ker

    Ahoj,

    vybírám nosič kol na střechu s váhovým limitem 25 kg.

    Našel jsem pouze Menabo Chrono.

    Máte s ním někdo zkušenost?

    Uvítám i tipy na jiné alternativy pro převoz kola na střeše.

    Díky!!

    0 0
    • Tomcat  

      Typ dát to do sekce elektro kola.

      0 0
    • zdenal8  

      Chápu dobře, že limit střechy auta je dle výrobce 25 kg a ty tam plánuješ vozit e-bike?

      Na to bych měl tip, zvolit jiný způsob přepravy než na střeše.

      1 0
      • Breakpain  

        Limit drzaku, strecha ma obvykle kolem 100kg s tim, ze to je pocitano pro zmenu teziste, ale realne unese vic ;). Jinak bys pri otocce na strechu zhebnul sesrotovani strechy a Tebe :).

        0 0
        • zdenal8  

          Bývá, ale taky být nemusí. Třeba co máme doma Ford fusion, tak ten má zrovna bez ESP těch 25kg. Proto jsem to napsal aby to upřesnil.

          Že staticky unese víc je mi jasné, tam jde právě o to zatížení při jízdě aby tě to nevyneslo ze zatáčky.

          0 0
          • Breakpain  

            Jezdi se s tim opatrneji, ze jo :)

            0 0
            • Esi  

              Dá přece rozum že když jedeš mimo obec a je tam prudká zatáčka tak pojedeš 90 protože v předpisech je rychlost mimo obec 90, zrovna tak jako to že to pošleš do podzemních garáží kde je výška 2m osobní auto přece 2 m na výšku nemá :-)

              Oboje už jsem viděl a potm jsem ještě viděl experta který mě předjížděl s kolem na střeše na dálnici, já měl na tachometru 150km/h on musel jet tak ke 200km/h po pár km stál v odstavném pruhu a to kolo viselo jen za zadní kolo směrem dozadu, asi ten plastový pásek co držel přední kolo to nedal, řekl bych že kolo bylo na vyhození a auto taky nebylo úplně bez škrábnutí

              0 0
              • Janes  

                Nedávno mě na hradecký dálnici předjela Octa kombi s vlekem, na kterým měl tuším cedulku 80 km. Jel s tim tak 150–160 km/h.

                0 0
    • enjoy  

      Menabo je kvalitativní dno.

      Pakliže tahle věc deklaruje 25kg, v tom případě Thule Upride 599 unese 50kg.

      0 1
      • roc.ker  

        Chtěl jsem Thule. Tam ale deklarují 20kg.

        Je mi jasné, že technické maximum musí být nad hodnotou v dokumentaci.

        Tzn. bys raději doporučoval Thule, i když je papírově „horší“?

        0 0
        • Smazaný účet  

          a zkoušl jsi to ekolo už zvednout na hlavu?

          odlehčit ho a vozit na střeše bez baterky a třeba i sedla/sedlové trubky?

          1 0
        • enjoy  

          Deklarují 20kg, protože mají rozum:-)

          Jinak, jak píše Foose.. já bych to taky nedoporučoval vozit na střeše. Ale pokud je to jediná cesta, kterou jsi ochotný jít, tak určitě ne Menabo.

          Nebudu konkrétně doporučovat žádný nosič, protože všechny jsou deklarovány do 20kg.

          1 0
          • Esi  

            No vozit e-kolo na střeše nebude zase takový problém, jen si musí být uživatel jistý tím že je tma to kolo schopen naložit. Běžně jsme bozili na střeše Škoda 100 4 kola kolem roku 85 a ta 4 dohromady měla určitě dohromady minimálně 60kg patrně vic. Stejně ta kola která jsou namáhána při brždění pojišťuju k držáku ještě vázací gumou, já těm plastovým páskum nějak nevěřím.

            0 0
          • MlokCZ  

            Při opatrné jízdě bych se ve výjimečných případech nebál dát do Thule upride i něco nad limit podud by nebyla jiná možnost (nevyndatelná baterka, což sice není časté, ale občas to tak bývá, že třeba bez rozdělání celého motoru nejde ven). Pokud se tomu ale dá vyhnout (tedy aspoň vyndat baterku, když to jde), tak bych to zbytečně nedělal.

            Samotné nandavání na střechu je opruz. Lépe se nakládá ve dvou, ale i sám jsem tam ebike dostanu. Já tedy dodržuji limit upridu, takže vozím s vyndanou baterkou a tím se už těsně do limitu vlezu.

            Vyndavat baterku ale může být pěkný opruz, dle dané konstrukce konkrétního ebiku. V mojem případě to je velký opruz u Rotwildu. Samotné vyndání a vrácení baterky je hned, tam je dobrý mechanismus. Problém je ta díra po chybějící baterce, kde baterka tvoří normálně vnější část rámu včetně zatěsnění. Když se vyndá, tak je na převoz nutné to celé nějak zatěsnit. Používám smršťovačku a je to vždy tak na 5 minut omotávání (řešení je pak funkční, několikrát vezeno ve velkém dešti a dovnitř se nedostala voda žádná) a už mě to pěkně prudilo.

            Doufám, že na střeše tedy už moc vozit ebike nebudu muset (mám teď koupený Thule Epos 2, ale jeho použití podmiňuje, že jede někdo další, kdo má kouly na autě; já ji nemám, proto to nouzové vození na střeše v upride, letos snad nebude na žádnou akci nutné).

            0 0
    • roc.ker  

      Díky všem za reakce a tipy!!

      Manebo tedy vyřazuji z výběru.

      0 0
      • Šedivák68  

        Já teda nevím, ale mám menabo asi tři měsíce a působí na mě velmi bytelným dojmem, pro převozu žádný problém nikdy nebyl.

        0 0
    • PhoenixKarel  

      no střechu s těžkým e-kolem jsem zavrhl hned v zárodku. Koupil jsem nosič na kouli, ikdyž jsem měl strach že se pootočí, ale je bez problémů i se třemi koly. Ale asi nemáš kouli.

      0 0
      • Kouba_2005  

        Jestli si troufne dávat elektrokolo na sřechu, tak rozhodně koule má! :-)

        Samosřejmě souhlas, nosič jedině za auto a na střechu rakev.

        2 0
        • Breakpain  

          Hele, kolik vazi to ekolo?

          Ja vozim bez problemu 3 tezky sjezdaky na strese a kolo ma kolem 19kg a nevidim v tom probelm. Elektrokolu se budou vcelku blizit…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Záleží na cenovce, čím dražší, tím zpravidla lehčí. Ekola kolem 50.000,– budou klidně kolem 27kg, možná i víc. Vůbec bych si nedělal iluze o těch MTF a podobných, kde se předhánějí v kapacitě baterky a výkonu motoru, že budou spíš ke 30kg. Kilo sem, kilo tam, to lidi nezajímá, hlavně aby to mělo baterku o výkonu jednoho bloku na Dukovanech :-) Zvedat nad hlavu 19 nebo 30, to si myslím už poznáš :-)

            0 1
          • PhoenixKarel  

            MTF Hill 7,3 20´´ rám 27,5 kola 900Wh (nejsilnější baterka) 18,8kg + 4,3 kg = 23,1 kg

            Takže pokud si king není problém bez baterky na střechu. Hlavně bacha na podzemní garáže . Už jsem viděl pár nehod …

            0 0
            • Breakpain  

              Jezdím roky nosič na střeše se sjezďáky a auto parkuju v podzemce ;-). Rizika znám – mám panoramatickou střechu, takže pořád vidím, že tam jsou kola ;-).

              0 0
    • Trance  

      Hele, na to ze ses invalida, si celkem veris, ze dokazes dat na strechu esracku…

      1 3
    • tompca  

      Vozil jsem manželčin ebike na tomhle nosiči Yakima Frontloader, nosnost 18kg.

      https://m.alza.cz/…d7686746.htm?…

      Manželčino Cube mělo po odtučňovací kůře bez baterky 17.8kg, dávat to na střechu v jednom, žádná sláva. Naštěstí moc nejezdila ani na ebiku, tak mám po starostech, jinam než na nosič na kouli bych to už nedával.

      1 0
    • Wl4d4  

      Ahoj. Používám už třetím rokem thule upride 599 a naprostá spokojenost. Jen vydavám baterii s kola. Vozil jsem giant trance e+ teď canyon spectral:on.

      0 0
      • Wl4d4  

        Teď ho mám zrovna na autě ????

        0 0
      • zdenal8  

        Jen vyndaváš baterii.

        Jenže on nepíše co má za kolo a dneska už z canyonu baterii ani nevyndáš a ostatní výrobci na tom budou asi podobně.

        Já bych to prostě na tu střechu nerval.

        0 0
    • cyborg  

      e-bike bez baterky s váhou cca 20kg vozím v Thule Proride 591. Je to dost na hraně s šířkou mojí rámové trubky, tak pro jistotu zajišťuju ještě silnější zip páskou. Naložím to v pohodě sám, chce to spíš cvik než sílu. Na dálnici cca do těch 130km/h a do zatáček pro jistotu asi jak s dětma na palubě.. Najezdil jsem tak už pár tisíc km.

      S 16kg endurem, jezdím na střeše dlouhá léta do alp, přes Německo se 150km/h na tempomatu. Zkusil jsem to hoooodně potrápit na serpentinách a neupadlo to ani za hranicí adheze auta :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.