• Belial

    Chtěl jsem se zeptat co si myslíte o životnosti středového složení. V listopadu jsem si koupil tříložiskový ISIS za 1500,– – teď je po smrti. Vzhledem k tomu, že už je to asi třetí zničený střed za poslední dva roky, rozhodl jsem se vyzkoušet dutou osu, kde jsou ložiska venkem po obvodu. Pravděpodobně koupím Shimano XT. Dělám dobře? Vydrží víc, nebo jsem naivní? Každopádně je následná oprava levnější, takže do nich stejně půjdu, ale přeci jen bych rád znal i druhé názory.

    0 0
    • wendak  

      Měl jsem ISIS a každý rok jsem kupoval novou osu, teď mám Shimano LX druhý rok a zatím klid, podle mýho děláš dobře …

      0 0
    • rasto  

      přesně k tomu samému kroku jsem byl dohnán já. měl jsem taky isis (race face) osu. po 10k km se nebožka odporoučela, koupil jsem xt duté. kromě toho, že jsem ušetřil váhu (duté jsou lehčí), jsem si výrazně pomohl od problémů! ;-)

      0 0
    • MARIN  

      Pocitas doufam s tim ze s tou „dutou osu, kde jsou ložiska venkem po obvodu“ musis koupit i kliky. Jinak teoreticky by samozrejme mela vydrzet vic (vetsi vzdalenost mezi lozisky a mensi od klik) ale znam lidi kterym klasika vydrzela i 5 let a ted meni na XT loziska kazdy rok

      0 0
      • kudlanka32  

        me vydrzel stred shimano bb-un52 (asi LX ?) let skoro deset…je uz davno suchy, drahy uz davno nejsou hladke ale porad se toci a nema vuli.....nevim jestli stesti na kus nebo se dokonale sesly vyrobni tolerance ale nesetril sem ho ani trochu :)

        0 0
        • Indian  

          Pozor 4hran má větší ložiska než Ississ, popř. Octalink. PS. nevím jaxetam píšou ty „s“ tak sem jich tam dal raději víc, než mín.

          0 0
      • Lister  

        mám jeden střed na 4 hran který funguje bez jediného zásahu už 8 sezonu a točí se pořád parádně, jako novej.

        Z mého pohledu naopak vydrží klasická osa víc než ty venku, protože je líp chráněná

        0 0
        • Volf  

          Je to daný konstrukcí. V zapozdřený ose máš větší kuličky a takový ložisko je dělaný jako pomaloběžný na přenos velký síly. Venkovní ložiska mají drobný kuličky čili rychloběžný ložisko na přenosy malejch sil. No a šlapák je podle mýho typickej příklad hřídele, která je pomaloběžná a přenáší velký síly. V posledím Velu jak testují to motorkový RB s převodovkou uvádějí, že člověk je schopen vytvořit kroutící moment cca 120 N/m. Z takovýho hlediska by byl nejlepší klasickej domeček / ale bez věnečků / jak se to dělalo dřív. Tam když jsi se o něj staral, tak vydržel věčnost. Jen byl choulostivej na bordel.

          0 0
        • marapara  

          Mně vydržela osa na čtyřhran nejdéle sezonu a půl. To je asi 14–15 tisíc km. Nejvíc mi vydržely osy Kinex. Jiné šly vždycky po měsíci, měsíci a půl do kytek. Nevýhoda os kinex bylo docela velké stoupání, takže víc vymačkávají kliky. Minulý rok jsem přešel na dutou osu hollowtech II. Kliky LX 05 jsou parádně tuhé. Je to opravdu velký rozdíl mezi LX 05 a Deore + čtyrhran. Kliky se tolik nekroutí a mají lepší přenos energie. Na klikách jezdím už rok a půl a stále drží be problémů. Já osobně bych se v dnešní době klikama s dutou osou za nějakých 2450 proti čtyřhranu už vůbec nezabýval.

          0 0
      • Belial  

        Jasně to vím. Jenže Truvativ Stylo i s dutou osou a ložiskama stojí 2500,– a samotný ISIS, který teď musím měnit 1540,– (mluvím o cenách u nás v obchodě). Původně jsem chtěl Shimano XT, ale ty jsou o 1000,– dražší, tak radši půjdu do levnějších Truvativů a oželím občasné povolování klik.

        0 0
    • MAJX  

      Na dutejch osách mě odradilo to,že i když dám tu podložku co má bejt u ložiska na straně u převodníků na druhou stranu k samotné klice – tak to stejně hodně rozhodí řetězovou linku – takže co ušetříš na ose – vyhodíš na zhudlované velké placce a řetězech (pokud jedeš velkou pilu a vzadu pastorky 6 a víš – už se řetěz hodně kříží – takže se likviduje a zaroveň se z velké placky stává tenkej plíšek :-( takže já jsem zpátky u ISISu …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.