DT tovární vs. vlastní záplety (straightpull/J-bend a zarůstání)

8 nepřečtených
  • marshalll

    Ahoj, mám na cestě EX1700 (28 drátů a straightpull) místo aktuálních Stan's Flow S1 (350 náby, 32 drátů a J-bend), kde jsem vzadu nakopnul ráfek trochu víc než je zdrávo. Původně jsem chtěl sehnat kombo XM481/EX511 a přeplést s použitím stávajících drátů i za cenu rozdílného ERD (604 u Stan's vs. 601 u DT), který by se snad schoval v těch Squorx DT niplech. Naskytla se ale možnost za hodně dobrou cenu sehnat právě ty EX1700 (ekvivalent ráfků EX511), které by i přes 28 drátů snad mohly vydržet hodně (mám to stejně spíš na trailování než na enduro). Po přečtění nějakých recenzí a diskuzí jsem ale narazil na dost častý problém se straightpull (protáčení, počítám že bych na to pořídil spešl kleště – třeba CSH-1) a hlavně se zarůstáním niplů což u Squorx prý vede často ke stržení niplu a tím pádem je nipl i drát na vyhození. Je mi jasné, že zaplétání straightpull je asi voser, i když řešitelný. Ale to zarůstání by mohl být opravdu problém, pokud by to chtěl člověk třebas po roce centrovat. Nevím, zda nepomůže třebas čas od času lehce niplem pootočit tam a zpátky. Údajně je to snad řešitelné použitím mosazných niplů místo hliníku, ale to bych počítám na už zapletených kolech nevyměňoval. Máte s tím nějaké zkušenosti, zda si člověk opravdu zadělá na problémy? V tom případě bych snad radši přepletl aktuální kola a těch EX1700 se zbavil…

    0 0
    • figur  

      Není třeba z to mít respekt. Cca 2 roky zpět jsem potřeboval vyměnit na zadku alu niple u DT X1700. Poslal jsem to nejmenovanému zastoupení a přišlo mně to zpět tak napnutý, že se ráfek po dvou měsících podélně roztrhnul…Koupil jsem stejný nový, položil je na sebe a přehodil dráty a vycentroval na centr. vidlici. Bez tenzometru a drží to ani se to nehne. Použil jsem msz niple, upravený starý kombinačky a udělal si klíč na ořech s vnitřní hvězdou odp. velikosti. Na čelisti kombinaček je nalepen Cu plech, kterej dráty nepoškrábe, jen možná ušpiní – jde to otřít. Nepočítej s použitím běžnýho centrklíče, jedině hvězda na hlavu niple. To znamená mít po ruce novou ráfkovou pásku nejlíp v metráži. Nebo koupit origo vercajk DT. Jde to stejně rychle na svět jako s běžnými zahnutými dráty…

      0 0
    • Mr.Duck  

      Ty DT niple zarůstaj jak nic. Dají se nahřát aby povolily, ale je to ojeb.

      Osobně bych si na kolo straight pull nedal, ale na trail ježdění to asi bude v pohodě, nicméně v kombinaci s prolock niplema je to asi nejhorší výplet na centrování co znám.

      Jezdil bych to, a až by přišel čas něco řešit bych to přepletl na sapim niple (vozím hliník bez problémů).

      0 0
    • novas752  

      No jestli jsi to už koupil tak s tim moc neuděláš. Za mě tam jsou na enduro špatně 3 věci – straightpull, 28 drátů a hliník niple. Ono to bude fungovat ale časem prostě zarostou a už to nedocentruješ. Sám mám kola 32 drátů J bend mosaz niple závity nezalepené, namazané. A jednou za rok je malinko docentruju, o chlup dotáhnu. Už jedou čtvrtý rok…

      0 0
    • Chlebovnik  

      Hodim to sem. Budu výhledově zaplétat další aero kola na silničku, 24 straightpull drátů a řeším niple. Lacing na ráfkách/nábojích je 2:1, takže tentokrát dám čistě Aerolite (namísto kombinace Aerolite + Aerocomp), protože na namáhaných stranách vpředu u kotouče a vzadu u kazety bude vždy 16 drátů. No ale co za niple. Hlava radí mosaz, ale trochu mě láká váhová úspora u hliníku.

      Na biku jsem zaplétal podobnou kombinaci jako uváděl novas – 32 drátů, DT Competition, DT Squorx mosaz niple bez prolocku, namazané. A stejná zkušenost – držáky, jednou za rok jemně doťuknu.

      Na druhých (nízkých) silničních zápletech mám (z výroby) Aerolite + DT hliník hexagonal niple a po prvotním docentrování taky drží skvěle. Pak mám ještě jedny vyšší na 1:1 lacing s kombinací Aerolite + Aerocomp a mosaz Squorx niple a taky samozřejmě paráda.

      Tak nevím. Prostě mi někdo vymluvte ty hliníkové niple z hlavy. Díky.

      0 0
      • Hrabex1  

        ja mel hlinikovy squorx jen chvili, takze nemuzu hudnotit. Nevim, krasne se to centrovalo zvenku, niple lehky, aluminiovy, z aluminia. Ale na silnicnich mavic kryrium elite jsem mel podle mnohych smrtici kombinaci – specialni alu niple sroubovane do alu rafku. A ani po 10 letech to porad ne a ne zarust.

        0 0
      • yetti  

        Myslím, že se ty hliníkový niple zbytečně démonizují. Pokud na kola pár let nesáhneš a budeš jezdit ve sračkách tak ti určitě zarostou, ale pravidelně servisovaná kola budou v pohodě. Já měl alu niple vždy jen na ultralehkých kolech, které jednou za sezonu beztak potřebují dotáhnout výplet a když s tou niplí jednou ročně pohneš, tak to nezaroste.

        2 0
    • mr.antik  

      neřešit, jezdit, než se to pokazí (což může být během druhé jízdy, nebo na to taky 3 sezóny nešáhneš). Já o svých DT 1501 v podstatě 4 sezóny nevěděl (jen zadní ložiska), jen byly ke konci už trošku měkčí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.