zdar,
vyvaklilo se mi lozisko v orechu.dle vsech navodu na youtube je sundani orechu lehoucky.
me se to nepodarilo ani kdyz jsem to pacil ve sveraku.
netusite nekdo,kde by mohla byt chyba?
diky
zdar,
vyvaklilo se mi lozisko v orechu.dle vsech navodu na youtube je sundani orechu lehoucky.
me se to nepodarilo ani kdyz jsem to pacil ve sveraku.
netusite nekdo,kde by mohla byt chyba?
diky
Drzi to casto na o-krouzcich. Jestli si to zkousel tak jak na videu, tak to zkus napred sundat samotnou koncovku.
+1
hmmmm,a kde nebo co je ta koncovka?
Mozna prekvapive na konci:)
Na konci osy, to cerne co leze z orechu.
Ale zase s citem, abys ji nesplacl.
jasny,ale jak ji sundat?vylamovanim jak na videu to proste nejde…na videu byl naboj na RU ja mam pevnou 12mm osu…
nandej kazetu a vezmi to za kazetu, takhle to neni za co vzít :-)
tenhle postup jsem nasel ve Velu…taky se nedari…
Jde to, taky jsem letos na jaře bojoval (zadní osa 12mm), co nejde silou jde ještě větší silou. Vem to přes hadru sikovkama za koncovku
neni nabojem prostrcena duta osa a koncovky sroubovaci? (novatec to tak ma). Koukni na koncovky zda tam nejsou plochy na chytnuti klicem..pokud jo, chytni a sroubuj.
jsou kulaty,plochy na klic nejsou…u novatecu jsem to mel kdysi hned…tady jsem v riti.
Chyť to do svěráku přes hadr a škubni kolmo nahoru, to pomůže v 90% případů.
Idealne je na to mit udelanou klestitu z duralu, nebo tvrdeho dreva.
Zatim se mi to vzdy podarilo sundat po omotani koncovky a opatrnem zatazeni sikovkama.
„snaha byla, 4-“…
od někoho, kdo píše, že má dt swiss na ratchet system šroubovací koncovky, to sedí :-)
kua co zas mas..dyt sem se ptal, esi tam nahodou nejsou plochy bo pak by ne…pokud ne, tak ne…
jak zas? :-) jen mi přišlo úsměvný tu kopat do viléma, když sám ses kdovíjak nepředvedl :-)
ja do nej nekonal..pouze sem povzdechnul ze ma reakce byla mimo…
(to ze mu ten odkaz nejede je sumak)…
tak to jo, pokuds reagoval na sebe, tak to beru zpět, ale jelikožs to hodil pod viléma, tak mi to nedošlo. beru tedy zpět :-)
tadaaa…stalo se…cas na pivo…
no vida,koncovka je dole,ale orech stále drzi jak pribitej…zítra to zkusim ve sveraku…
Tam uz nema co drzet. Leda tak orezly vnitrni krouzek loziska.
Priseru se do tematu – je u techto naboju bezne, aby mel kotouc vuci naboji mirnou vuli? Kdyz zmacknu brzdu a snazim se tocit kolem, kotouc se nehne ale kolo mirne jo.. muze to byt do 2 mm ale nejaky pohyb tam je..
Pokud mas centerLock, tak vule je mozna. Pokud sestisroub a nepozorujes pootaceni na sroubech, tak pootaceni kola neni zpusobene vuli v kotouci, ale tuhosti kola/vidlice.
Taky se ti muzou posunovat desticky ve trmeni..v pripade kplovoucich kotoucu se muze projevit vule v nytech…
Mam CL nabu, a koutouc 6diru pres redukci.. jinak kotouc drzi pevne, redukce taky bez vule, vidim vylozene pohyb mezi casti naby s kotoucem a stredem naby..
.
Zdravím, nevíte někdo zda je součástí ořechu DT swiss i rohatka a pružinky, nebo to patří k náboji. jde mi o to jestli mám kola prodat bez té rohatky a pružinek nebo s nimi… když jsme se dohodly na prodeji bez ořechu… dík.
Podle mě je ořech extra, rohatky extra, zbytek extra. Rohatky se prodávají jako samostatný díl a k ořechu je nedostaneš. Jak ti mimochodem zbyly? 18 zubové?
Ahoj, rohatky ani pružinky nejsou součástí ořechu. Ořech ti DT dodá samotný, bez ničeho.
Myslim, ze to je jako zvlastni dil. Soucasti orechu jsou jen loziska. Overit si to muzes v rozkresech dilu DT, kdyz ma kazdy jiny cislo, jsou to ruzne dily.
ořech je jen ořech nic víc k němu nepatří
součástí ořechu 1ks koncovka.
neni
jen u některých verzí
Bral jsem 10 i 11s, koncovka byla vzdy… tak nevim, zda jsem mel jen kliku ..
Bral jsem XD ořech z Bike-discountu a koncovka byla také součástí.
u XD musí být protože je jiná
ok, dík všem ;)
Hele, necha se v CR nekde nejak sehnat ta 54t zubata kolecko vec? Nebo aspon 36t za naky rozumny penize (do dvojky)?
Nemuzu tu 54t vubec sehnat, ani DT ji prej nema, a za 36 se mi zas nechce davat stejne jako sem dal za naboj :-/
54z se dělá jen pro Bontranger, mám takovej pocit.
Ted to maj i Rovaly prej, ale zkousel sem to sehnat jak pres TREK (melo by to jit sehnat jako nahradni dil, a jde to do vsech 350/240), tak pres DT, a prej to ma v nabidce DT, ale dovozce do CA je nema, tak by me zajimalo, jestli by se v EU nenasly, a online nikde nic :(
Patral jsem take, ale odradily me zkusenosti majitelu. jde to objednat pres Spesl.
jakej to má pak zvuk?
36 se daji asi nejlip sehnat od nejakych polskych prodejcu na ebay.
DT stoji ofiko 870/ks, takže 1740.
Nemohu ani zaboha sundat ořech. Minulý týden jsem mazal rohatky na DT240. Náboj DTSwiss 350. Koncovka na RU dole – koukám na dutou osu a ložiska v ořechu. Ložisko z venkovní strany ořechu nevypadá zarezlé k ose. Zkoušel jsem to s citem poklepat dřevěnou tyčkou a zároveň tahat axiálně, podobně s dutou osou. Ořech se nehne ani o kousek. Do lednice resp. do mrazáku se mi to nevleze – že bych to ochladil. Funguje to, točí se to, rohatky řehtají. Jenom jsem to chtěl vyčistit a namazat (vím funguje to neser se do toho). Jednou se do toho bude muset vlézt. Napadá někoho něco nedestruktivního?
Nasaď nějakou starší kazetu a zevnitř na ni poklepej kladívkem přes šroubovák.
+1, vetsinou uz staci zatahnout jen za tu kazetu (lepe se to drzi)
díky oběma – kazeta nasazena, bušil jsem do toho, úspěch znamenal až stahovák za nejmenší pastorek a opřený o osu přes podložku. Zarostlý vnitřní kroužky ložisek. Tak jdu ještě zkontrolovat jak je namazaná ta osa 240 z minulého týdne – hýml.
Ahoj, už jste někdo v domácích podmínkách měnili ložisko předního náboje?
jo vyklepneš a nalisuješ nové
Ahoj možná zbytečný dotaz a na funkci nemá vliv, ale nemůžu přijít na to proč se tak děje. Jde o to že mi dělá cvrček takový nepravidelný kolísavý zvuk. Vyčistil jsem, namazal (tak akorát podle návodu) a pořád to samé:
das ist normal
a mažeš tím co bys měl…?
DT Swiss Special Grease for Ratchet System Hubs 20g – HXTXXX00NSG20S
Myslíš, že druh maziva má vliv na pulsování zvuku rohatky? A nebo má vliv jen na intenzitu toho pulsování…
Je to vlastnost.
na to nema zadny vliv…rohatky vydavaji kolisavy zvuk porad stejne, jen u tech 18z je to mene znatelne, nejvic mi prijde ze to delaji ty s 36 zuby a ty s 52z zase uz o neco min
Jj přesně tuhle mám
Nedala by se použít Military grase od RS, nebo to chce ještě řidší vazelínu?
Ta je moc hustá a lepivá, ta si myslím, že je úplně nevhodná. Ta je tak do vidlice na těsnící kroužky.
Děkuji, koupím raději tu originální…
ja to mazu bikegrease2000 od motorexu
prijde mi podstatne nedat ji tam moc.
Dávám nějakej obyčejnej mogul v malým množství a žádnej problém
hele jukněte na video…taky jsem to dělal s origo a červení asi vědí proč to tam cpou…
Jak jsem psal, podstatne je trefit mnozstvi a nedat moc, protoze pak se zubatka zalepi a nedoseda.
A pripadne mit vazelinu podobne hustou.
Jenže to DT není vazelina spis pasta s příměsi oleje
Já už rohatky strhl a není to nic příjemného
Tak tak. Vazelína s příměsí molybdenu + 5% oleje. Takže není těžké si ten pačok vyrobit doma a namíchat případně i na
teploty pod nulou. Dělám to už delší dobu, míchám jen to co potřebuju pro momentální použití a funguje to spolehlivě.
Tak origo stojí cca 300, – a to množství mi vydrží mám pocit tak min 5 let, takže tu cenu neřeším, než se párat s nějakým mícháním.
Vzít trochu vazelíny, přidat pár kapek oleje (obojí doma) a šroubovákem promíchat netrvá ani minutu. Párání je něco úplně jinýho…
Možná máš pravdu, na druhou stranu když mi ta vazelína na jeden náboj vydrží minimálně 5 let spíš 10 a stojí méně než 1 řetěz kterých vyměním 5 za sezonu, tak je mi to asi skoro jedno a klidně si ji koupím, nestojí mi to za to
Vzhledem k tomu, kolik zbývá po servisu, mi to přijde jako nekonečná pixla :)…
No právě, na ty rohatky toho napatlám tak 1g a stačí to tak na 2 tisíce km úplně v pohodě, tak že jedna pixla 40 000km to je v něm případě skoro těch 10 let, za to dobu jen řetězy jsou za 12 000kč tak že nějaké 3 kila za vazelínu je úplně jedno
Tak jen na rohatky padne tak 0,2 g, tam se nedava skoro nic.
A když si omylem koupíš jiný rohatky, tak máš další pixlu :D …
Je to způsobeno pružnama ktere nevytváří stejnomerny tlak na rohatky.tedy vlastnost.
Běžná věc. Dřív jsem nad tím taky laboroval, že to je divné, ale dělá to ať je namazáno nebo ne, ať je 18 nebo 54 zubů.
ten zvuk mi přijde jako když to není vyvážené…zrychluje zpomaluje…
Když už jsem u těchto nábojů. Budu měnit ložiska. Nakoupil jsem 6× NTN 6902 LLB. Dorazil mi ted i klíč na povolení vnitřností zadního náboje, abych mohl demontovat ložiska. Ještě jsem to nikdy nedělal, tak jsem dost zvědavý jak to půjde. Snad se obejdu bez nutnosti super hrubé síly a lisování.. uvidíme.
Jakým způsobem je tam tedy chceš dostat, když se chceš obejít bez lisování? Natloukání ti připadá lepší? :)
Smajlík je na místě :) Nicméně jsem koukal na pár videí a dělali to tak, že na ložiska (vnější prstenec) posadili gola klíč vhodné velikosti a paličkou to šlo snadno klepnout dovnitř. Lis mám vyrobený z obyč závitové tyče a moc se mi to s tím dělat nechce. no uvidím :)
Ano jde to jenom musí sednout prumerove
Kdyz uz se dostanes k tomu ze budes lisovat loziska, jsi za vodou. Protoze nejvetsi problem je povolit tu cast, do ktere zajizdi rohatka v naboji. To chce silu, stesti a poradnou modlidbicku.
Staci na to ta sila a to poradna, ostatnich velicin jiz netreba ;-)
A kvalitní stahovák. Uz jsem jich nekolik videl ukroucených.
Mě třeba praskl svěrák cca 20kg
Něčím musíš ty ložiska do náboje dostat
vetsinou staci podlozky + stara loziska jako nastroj a misto lisu pouzivam stary campa rychloupinak :)) Funguje to lepe, nez zavitova tyc a matice.
Ložiska do mrazáku a náboj nahřát fénem
+1
Ahoj, mám kola s náboji DT 350 Centre Lock koupené na bazaru 15/110 a 12/148 a budu na ně kupovat kotouče. Potřebuji k tomu jinou matici než tu, kterou ke kotoučům dodává Shimano (kotouče XT 2020 CL)?
Na přední náboj potřebuješ jinou matici, na 15/20 mm osu. Dělá shimano, DT Swiss a další…
Taky nechápu, proč Sh. v dnešní době dává ke kotouči 180 mm matici, která jde utáhnout na max. 12 mm ose…
A dá se případně ta stejná matice použít i dozadu? (Shimano na ni píše 15/20 Only)
Dá.
dá, ale je to zbytečné
Mám „ořech“ HTII a třeba vyměnit kotouč s touto maticí, aniž by to na ní neslo viditelné stopy, není úplně jednoduché :)
to řeší černá lihoá fixa permanentní :D
Ta háže fialové odstíny :)
Nesmíš na to koukat tak zblízka :-)
Tak malej stetecek a cerna barva na modely, kdyz si takova citlivka.
Ono by to spíš chtělo, aby ten ořech šel zajist osou proti vypadávání, 2×, 3× to sjede a je po Al matce, ale zas řeším p*oviny a je mi jasné, že s tím ostatní nemají problém.
Ty tam mas klasickou anebo na HTII (pevne osy)?
A jaky mas klic?
Koukám, že by potřeboval zbrousit, aby dosedal maximální plochou…
A jde to tam?
Nedoseda konec klice na osu? Neni klic i moc melky, kdyz nasadis golu…?
Ja tady ten treba nenasadim vubec. I kdyz mozna diky QR. Kazdopadne mi prisel lepsi takovy ten tenky klic na tyhle matice.
Ten by musel mít ploché hodně dlouhé madlo…
Vsak ma – to, co daval Kubad.
Tenhle klic je super na misky, ale na CL matice ne. Dost casto narazi osa na golu.
I kdyz snad Super B ma novy tvar a model a ten by mohl jit – je hlubsi.
No asi vůbec nejlípší by bylo se na celý CL ******. Omezený výběr kotoučů, na šroubky mám momenťák, není třeba dokupovat „velká matka“ :)
Taky premyslim, jestli priste nedam na CL naboj adapter a nevratim se ke klasice.
Vidis a ja man radeji CL :)
Na tu matici je otevřeny lepší volba
Vzdyt to rikam :)
Mam ten sám klič, předek sebrat na soustruhu zarovnat provrtat větší díru aby prošly koncovky náboje , osobně to dělám tak že prostrčím závitovou tyč přes náboj dam podložky lehce stahánu, a pak dotáhnu matku pro kotouč nemá šanci nic vyskočit. Ten plochý klič no nevím nevím.
Tvl, zas delate atomovou vedu ze sundavani kotouce. Kdyz sem to mel na kole, sundaval sem to tim plochym, jen si to chce hlidat druhou rukou, aby klic nesjel.
Ale ne vsichni maji plochy :D
Super, srovnat to na šmirglu by asi zabralo hodně času co? :)
hooodně :D
Vem to ve sveraku flexou. Zbrusoval jsem tak gola orech o nabehove hrany na povolovani matice u vidlice. Slo to bez problemu.
Hodně , bruska mi nepřipadá jako dobré řešení nebude to rovné.
Proc? Pritlacias na kotouc z cela a je to rovny jak ze soustruhu.
Ok když myslíš, musíš ubrat tak cca 2mm a to nebude fakt rovné jedině to pak vzít na magnetce a zarovnat to
Parkrat jsem takto orech zabrusoval a nikdy se nic strasnyho nestalo. Nebo chytnout do stojanovky, na stolek pod to dat brusny kamen.
Tohle je ten samy orech co nahore? Vzdyt vypada uplne jinak.
Nemaj no, vsak kotouce se tak casto nesundavaj.
Ahoj. Zeptam se tady.
Premyslim, ze bych do dt350 koupil 54 rohatku. Mate s tim nejaky zkusenosti? Ty jemnejsi zuby vydrzi asi jak dlouho nez se to strhne?
Diky za info:)
ne vydrží míň než 18z co tam dávají, a vyžadují častější servis
vem 36z verzi ta je v pohodě
A ma to vubec smysl?
Na silnicce je to prijemnejsi ;)
Ale musis to „chtit“, jinak se ty penize vyplati strcit treba do plastu :)…
V cem je to prijemnejsi? Chapu ze tam je driv ten zaber. Jeste minibcss vadi, ze to mammted dost tichy a nejsem slyset ze zadu…:)
No. To spis budu asi novy kolo sperkovat jinak:)
A o co jineho nez o zaber by melo jit ;)…
Tak si nech zadni kolo preplest na e13, Hope, Chris King a budes slyset vsude. Mne to paradoxne prijde opruz, kdyz to moc „krici“… Vyhovuje mi, ze DT jsou drzaky & pomerne tiche.
Je to dobrá věc. Tedy pokud jezdíš jen po polňačkách tak je ti to k ničemu…
ale do těžšího technického terénu to k něčemu je.
Dik:)
Jak casto servis? Staci vytahnout kazetu, omyt, namazat tou jejich vazelinou a dat zpet?
Jezdil jsem Hope (8,2°) a teď 350 s 18z (20°) a zjistil jsem, že je mi to u zadku. Polňačky nejezdim.
Tak na triall to má opodstatnění. Jinak spíš ne. Jezdíme dost technické věci a nijak mi to nevadí, ani když přejdu z více POE
Ešte častejší servis?!
Mám 18z a pre plynulý chod aby som rohatky čistil a mazal každých cca 300km, inak v nohách pocit ako by som mlel guľôčky v stredovom zložení. Zlatý západkový systém, ten som za 5 rokov čistil a mazal 3×, aj to len preventívne.
blbost – chce to si umýt pořádně ruce, používáš originál vazelínu?
DT swiss tohle fakt nedělá
Nekteri z tymu jsou neskutecny prasata a mazou rohatky jednou za rok, kdy je v nich vazelina cerna jak krem na boty, i tak ty naboje drzej roky bez problemu.
No tak nějak to dělám a to mám 36z rohatku. Nemůžu říct křivý slovo na tenhle systém :)
Něco děláš hodně špatně, zrovna dneska sem ho rozdělal vyčistil maznul a to jen preventivně..Mam taky 18z.
A prachovku tam mas? Co popisujes, to rozhodne neni normalni.
Co je prachovka? Idealne jestli mas fotku toho?
Hledal jsem na googlu a nejsem si jistej.
Dik:)
,,Co je prachovka?" a sakra…
Kdybych ale misto odpovedi dostaval vzdycky kdyz se zeptam tvoji reakci, tak se asi moc nedovim vid?
Ne
Démon s červenou podložkou to jistí…
Gumové těsnění na ořechu hned za kazetou.
Kousek dál…
jj u DT je v těle,
u všech ne, 370 ho mají na ořechu.
He he, obrázek jak od Uko Ješity.
Podľa toho videa by som sa dostal k prachovke až po demontovaní vnútorného prstenca, a to mi ani v servise nevedeli sľúbiť, či sa im to podarí zdemontovať.
Aj tak to tesnenie nevyzerá, že by chránilo pred znečistením zrovna rohatky.
Vazelínu mám originál a skúšal som dávať rôzne množstvo.
Prachovka je mezi tělem náboje a ořechem. Vidíš jí okamžité po té co sundáš ořech.
Těsnění vydloubneš jakmile z náboje stáhneš ořech, ani neni potřeba sundavat kazetu, stáhneš jí i s ořechem.
Na povolení a demontáž prstence je potřeba speciální nástavec který se nasadí do prstence místo rohatky a druhou stranou nejlíp upne do svěráku, pak to poměrně snadno.
Prachovka tam je, nepoškodená, von sa jej nechcelo, tak som ju príliš neprehováral.
Na tesnenie sa mi zdala dosť tvrdá (pri 12°C), mažete ju niečím?
Lehce potřu vazelínou aby nebyla suchá.
Bavime se furt o naboji?
Ano, o těsnění mezi nábojem a ořechem.
Na DT swiss 440 FR jsem dal tak 10k km v terénu, hodně za deště a ani jsem to nikdy nerozdělal.
Mazec :-D
Jo, čistil jsem to při prodeji a nic tak hrozného v tom nebylo. Už mám origo vazelínu a všechny jsem namazal, takže je ticho:)
Mám 54z asi měsíc a zatím dobrý. Výhoda je v technickém terénu, kdy máš dřív záběr, když potřebuješ naštelovat kliky do vhodné pozice…
54z je mnohem hlučnější, dobře nahrazuje zvonek. Je trochu větší „drag“ (odpor, roztočené ve vzduchu kolo zastaví dřív), ale během jízdy to není cítit. Ten rychlý nastup dobře cítit na rovince taky, u přechodu z volnoběhu na šlapaní a během změny převodu.
Co je lepší volba na zadní nábu, DT 350 nebo Hope 4 Pro?
DT350 urcite
Hope nebrat :-D
Hope jedině pokud máš rád rachot a nechceš slyšet druhého. :-D
O hlučnost mi teď až tak nejde (pravda, raději mám tišší náboje), spíše o spolehlivost a servisní nenáročnost.
Pro mě osobně z tohoto pohledu 350.
Já jsem za Hope, jedna zkušenost s loziskama v dt350 mi stačila.. Hope zas tak hlasitý není, kdo slysel někdy i9 nebo acros potvrdí
Co to bylo za zkusenost?
Ložiska umrely brzo, hodně brzo – ale ve srackach. Nicméně při stejném užití mi Hope drží
Mohla byt náhoda nebo ne, nicméně od Te doby mám jen Hope…
Byla nahoda.
Je to mozny, nepopiram
Mě jedna zkušenost s Hope Pro 4 ložisky taky stačila :-D
Vím, nicméně já už mám 4ty par a vše Ok :-D
Taky vozím DTčka už kolik let na několika kolech DT350, 440FR, 240s a bez problémů. Zase ty ložiska nejsou taková darda a pokud je správně nalisuješ a utěsníš vazelinou, tak vydrží dlouho.
Kdyby někdo z okolí chtěl, tak mám komplet sadu na výměnu ložisek v DT DT350, 440FR, 240s na 20, 15 a 12mm osu. Klidně je někomu vyměním. Je to práce na pár minut.
A přitom předchozí Pro 4 bez údržby byly OK i po dvou sezonách :0)
Je to asi stejné jako tvá zkušenost s DT – náhoda :0)
Jasný, je to mozny :))
Na DT je potreba spesl naradi na servis, Hope udelas s cimkoliv.
DT je tissi. Z moji zkusenosti Hope loziska vydrzi hladke mnohem dele nez DT, ale u DT vetsinou dojdou do stavu kdy nejsou zly ale ani idealni a tak zustanou roky. At uz jsou to novy naboje nebo cerstve po servisu. Hope pri stejnym pouziti vydrzi hladky daleko dyl, ale v realnem provozu to je zanebatelny problem.
DT 350
Ahoj jde na náboj dt swiss 350...... Mám tam ořech shimano 9,10,11 a půjde tam ořech od dt micro spline?
Ano
Uff šel jsem se raději mrknout do sklepa a sundal ho a bylo tam těch 54 ryh to ozubené kolečko :) někde jsem četl že když tam budou ty tři praporky že to nepůjde uffff
Ty tři praporky ale nejsou v DT350
asi si nebyl jistý, jestli nemá 370
Jj, ty kola jsou myslím 2016 pro elitní model pro cube zelený náboj csw ma 3,9 cl prestrikal jsem je na černo
A navíc i na tří praporkový ořech DT už také vyrábí microspline ořech. Mám ho připravený spolu s SLX kazetou.
Odkud jsi ten orech bral?
R2 bike myslim. Je teda ocelovej, je to těžký jak pes, ale na to kašlu.
Taky jsem tuhle přestavbu dělal. Bral jsem MS orech na DT370 přes bottico.
Jinak asi to bude už přepracovaný ořech micro spline od DT na kupkolo mi dalo echo že by měl koncem února být
Micro spline na DT350 byl k dispozici už na podzim. V říjnu jsem to měnil, bez problémů.
mam prosbu na majitele týhle náby, nemáte ji někdo rozebranou? Potřebuju oměřit osu č. 3 a podložku č. 7. Asi jsem oboje zkurvil a při dotažení kola do rámu se netočí volnoběžka. Děkuju.
update: na webu výrobce se píše tohle:
Length [mm] (L) 114.8
Diameter 1 [mm] (D1) 12.0
Diameter 2 [mm] (D2) 15.0
Width 1 [mm] (B1) 42.2
ale to je málo :-/
Tohle se deje, kdyz se tam #5 da obracene.
Přesně, stalo se mi to taky. Udělali mi to v servisu. Kubad mi tenkrát identifikoval problém.
sz
Tady máš schéma kde píšou že délka je pouzdra pozice 7 je 15.4mm. A za tím že se ti netočí volnoběžka může být i zborcené pouzdro pozice10.4.
DT rika ze kdyz jde ta podlozka #7 lehce stahnout tak je ok. Pokud je potreba ji z osy dostavat silou a nejde to hladce, mela by se vymenit. Da se znicit kdyz pretahnes osu nebo upinak na kole. Je to dost bezne ze je to potreba vymenit, v praci to drzim skladem nybrz tak polovina zakazniku to pretahne.
Díky za radu, #5 je správně, tím si jsem celkem jistej. Ještě zkusím znova přelisovat ložiska, tím to prej může taky bejt.
Nicméně osa i futro nejsou 100% fit, nový by neublížily..
jakej máš ořech?
shimano 9sp. Znova jsem se s tím babral a podle mě je chyba v tom, že jsem osu při vyrážení ložisek rozjebal. Musel jsem ji zabrousit a tím zkrátit. Při dotažení v rámu pak krytka (hubcap?) tlačí na ložisko a volnoběžka nevolnoběžkuje.
tak osou to nebylo, jeste zkusim vymezovaci krouzek c. 7. A znovu, kdybyste nekdo umel zmerit, budu rad. Diky, h.
Psal jsem do bottica, tak snad se podari sehnat.
podarilo se mi to jednou na zadnim naboji to nejak domrsit tim ze jsem tam blbe strcil na zasrouboval osu. Vim ze ti nejde – povedlo se :( kdyz se dari tak…) Jedno lozisko trochu pridrhavalo jiz predtim tak jsem je nechal vymenit a ok.
Boticco velmi ochotně a tychle poslalo, nicméně to nepomohlo.
Závadu odhalil promptně Hnoj (tímto pěkně děkuju), když zalisoval těsnící kroužek pod ořechem origo připravkem hlouběji do náboje.
Tím myslíš to těsnění č. 8 z obrázku výše?
Hele, rádo se stalo. Akorát si vůbec nepamatuju, kdy jsem to udělal :-D
Ty seš pankáč :D
Zkoušel někdo z DT350 sundat barvu (nebo elox, ani vlastně nevím co to má za povrchovku)? Na plánované kolo by se mi více hodil stříbrný náboj, ale chci držet na kolech jeden typ náboje kvůli nářadí a servisu. Pokud ano, uvítám nějaké informace popř. foto výsledku.
Děkuji moc.
nic složitého :D
https://www.bike-forum.cz/…2834-lestito
zaplétal se mu je pak
černé sou elox, bílé je barva
origo z 1700 kol.
jenže ty těžko sežene :D, teda pokud je nemáš
Budu mít klasické DT350 pro J-bend a CL. Tam by to mělo být jednodušší…
Zdravím, má někdo radu jak elegantně, bez originál přípravku, dostat přední koncovky 15×100 do náboje? Zkoušel jsem to šroubovákem a jeden ten převlečný prstýnek už se mi podařilo zničit. Na straně kotouče je to i dost omezeno šířkou a hloubkou díry. Díky
ten kroužek je strašně tenký a lehce ho poškodíš, potřebuješ co největší plochou na něj klepat nebo tlačit, po různých pokusech sem si nechal vytočit ze silonu přípravek :(
Ořech z goly, dělal jsem to tak už xkrát
+1, taky tak
Sedlovku 27,2
Gopa ořech vhodné velikosti.
Zbytek krku z vidlice. Myslím že vnější průměr je trochu velký tak jsem to musel trochu zbrousit ale funguje :)
Díky všem za rady, nakonec to vyřešila sedlovka 27,2. Pasuje přesne. Díky
Přemyšlím, že bych na druhou sadu kol do terénu dal tenhle náboj, ale váhám nad tím uchycením děr. Klasický nebo ta straight pull varianta?
Mimochodem kolik myslíte, že je aktuálně adekvátní cena? Našel jsem různě několik za klidně sedm tisíc, což mi přijde za náboj jako totální úlet. Tolik bych za to samozřejmě nedal.
adekvatní cena je taková která ti přijde adekvátní – ofiko doporučené ceny na jdeš na stránkách dovozce – Bottico
osobně preferuju klasiku, ale SP je hezčí, funguje obojí
DT Swiss náboje zásadně kupovat v Německu. R2-bike, bike24 atd. Tam mají adekvátní ceny. Ceny u nás jsou pěkně přepálené.
Jo, dobrej nápad. Překvapivě ale spousta komponent je na 24 (resp. v Německu obecně) dražší než u nás.
Ale kolik je cca rozumná cena? Nemám vůbec představu.
Tak tady koupíš pár DT350 za cca 5500. Což je kolik? 210–215 Euro?
Tak Němci nemají vůbec skladem. Asi budu muset počkat :)
Nejsou prakticky nikde :)
Straightpull nába je těžší ale s výpletem se lépe pracuje.
naopak SP je cca o 10% lehčí, ale typl bych že s myslel klasiku :D podle té lepší práce
Jo myslel. :-) Jasně že jo.
Z Cycology mi napsali, že podle dodavatele je čekačka na 350 náboje 1–2 ROKY :D
A v Německu to fakt nemají? Na bike24.de se to tváří skladem a mají, že odešlou příští pondělí.
Mají jen něco, obvykle náboje na šest děr a ne centerlock.
Já navíc ještě sháním straightpull verzi (už mám ráfky; nečekal jsem, že neseženu vůbec nic :D).
Myslíš, že na bike24 jsem nebyl?
Taky jsem cca před dvěma měsíci sháněl DT350. Konkrétně boost, 6 děr, Straightpull, xd ořech. Zadní jsem bral na netbike.cz a přední bike 24. Nenašel jsem shop, kde by měli oba skladem.
když nenapíšeš co přesně chceš za verzi tak si poskoč no
Ale já od nikoho nechtěl, aby googlil za mě. Po týdnu hledání jsem si poměrně jistej, že to co jsem chtěl nikde není.
Jen tlumočím co jsem se nakonec dozvěděl.
a cos chtěl?
Přední náboj, 15×110, centerlock, straight pull.
Nakonec jsem koupil 240 za slušnou cenu (cca 3600 z Německa).
Zadní chci taky, ale nehoří to, tak jsem se rozhod,že mě to finančně nezruinuje.
Za takovou cenu bych šel do 240 taky. :) Já dal před pár lety za výplety s XR391 a DT350 SP, ztenčované dráty, páska, ventilky NT asi 12 tis.
Přední náboj za 4k mi přijde dost drahý.
Smůla pro Pepka, ještě nedávno tu jeden CL 15×110 SP visel na bazaru za 1300.
Je to drahý, obzvlášť když Novatec stojí litr :D
Ale možnost bylo nic nebo o 500 víc (4000+) v českým eshopu.
Radši budu jezdit.
Uznávám teda, že kdybych netrval na straight pull, moh jsem mít předchozí generaci (asi) 350 za dvojku :)
To ano, ale je to DT240.
jj mastný příplatek za ušetřených 20g
Ale MI hodnota prudce vzroste (machr index)
Kupovat si ho nemusíš. To bylo jenom konstatování. Navíc, když je krize, holt si připlatíš. Jsem s 350 spokojený, teď bych je neměnil, ale kdybych si je tehdá nechal zaplést znovu, asi bych si za 240 připlatil.
Já má 190 ky :)
Jen konstatování no
Hmm, to je ovšem jiná liga. :)
Ty bys všechno přepočítával na peníze. 240 má vysoký MI.
Dtcka zadny MI nemaji jak jsou jen černý.
240 jsou červený :)
no nevím nevím
fuj
za touhle modou se zavre voda rychleji nez za fat biky
Některý 240 mají MI hodně vysoký i černý
tohle taky není špatný,v šedé ještě lepší :).
Mňam :)
To je nějakej starší ročník asi?
To jo, aktuální jsou takové.
To ne, 2021 jsou takhle červený
Na továrních zapletech to stále je. Tohle jsou nějaké silniční. Samotný náboj koupíš jen to co posílal krabica.
Na bikové záplety už se dávají jen klasické 240.
240 jsou hlavně minimum, když bereš karbonové záplety od DT, o MI vůbec nejde…
O MI jde především :)
Na Bike24 se objevilo tohle https://www.bike24.com/p2312139.html?…
Dá se nějak jednoduše vyměnit ořech za Microspline?
Dá, ani na to neni potřeba nářadí. Za ořech trhneš směrem ven a nasuneš místo něho Microspline s patřičniu koncovkou.
Jde ho úplně jednoduše stáhnout rukou. Microspline musíš koupit spolu s koncovkou.
Ale většinou se prodávají ve všech verzích ořechu. Pohledej, měl bys někde najít přímo s microspline ořechem.
350 právě v SP+CL verzi s microspline vůbec není k sehnání. Teda on není k sehnání skoro v žádný verzi :D
Kupovat extra ořech by se asi prodražilo, jak jsem tak na DT ceny koukal co? To asi nebude řešení.
Tak prodraží se to. Zkus se poptat v sekci „Daruji, levně prodám…“. Z Německa to asi bude o něco levnější (např tady: https://www.bike24.com/p2295790.html a tady: https://www.bike-discount.de/…r-kit-780323)
Když ten Shimano ořech někomu pak prodáš, tak to zas tak hrozný nebude, když ten náboj potřebuješ. Ale jestli mají s XD ořechem, tak možná vem radši ten. XD ořech prodáš asi za víc. Sundat jde stejně.
60 ojro, to je šílený. To si radši nechám zajít chuť :(
V Botticu mi bylo receno, ze se tristapadesatky s microspline vubec nedodavaji, ze ho musis vzdy dokoupit.
Smutný :) aneb jak rejžovat další prachy na už tak drahých nábojích.
to pojebalo Shimano – dlouho nepustilo patent – pláčeš na špatném hrobě
jinak od letoška už v Botticu jde objednat 350 s Microspline
Nejde. Byl jsem tam minuly tyden. Zadnou takovou nabu nikdy z centraly nedostali. Jedine s klasickym orechem a ms dokoupit. A s panem Bottico mam rekneme " nadstandardni " vztahy, takze to neni, ze by me chteli natahnout.
Ty vole, to si v DT fakt myslí, že lidi budou kupovat už tak drahý náboje, a ještě platit extra za ořech? To je demence!
Oni si to nemysli. Lidi to tak delaj, protoze je to kvalitni adlouhodobe se to vyplati.
Tak si kup na co mas. A neřeš co si mysli v DT
Past vedle pasti, Bottico mu nechce prodat nabu jakou by si pral, k retezu Shimano mu nedaji rychlospojku, nema to chlapec jednoduchy.
Život je sviňa… :-) Mě poslali po půlroce čekání 2× rozdílně dlouhé kliky, až třetí pár byl ok. :-D Takže pokaždé vracet do DE, čekat na prachy, čekat na neskladnění…
Přitom to existuje, má to kód H35PTCD2R28SA8958S…
O to nejde, ze by to chtelo Bottico. Jen ten nas rybnicek je tak maly, ze pany ze svajcu nejake Bottico v CR vubec nezajima. Jeste pred soucasnou komponentokrizi mi popisovali, jak jim krati nasmlouvane objednavky apod..
Hele na Cesko se vykasli..
Zkousel jsi mensi zapletaci spolecnosti, zda to nemaj a rovnou ti to nenapletou? S nima se da domluvit. Treba wheelproject.eu
např. Bikeinvest jste to dá dohodnout
Ze ji nedostali neznamená ze neexistuje Proste není zboží.
.
Ještě tady něco mají: https://www.bike-components.de/…-Hub-p78773/
Jde v pohode jen si spočítejte cenu
Ten co tam je je skoro neprodejny
Ještě nedávno byly skladem… Tak to je fakt „paráda“. říkal jsem si, že si počkám na ten novější typ, teď už není ani ten starší.
Stejné je to i u vidlic DT F 232 – ještě nedávno skladem, nyní Out of stock. No tak to vypadá, že na výrobu rámu budu mít více času než jsem si myslel :-)
A stejný vývoj je i u dalších komponentů, resp výrobců. Vypadá to, že spoustu lidí čekají minimálně dva roky, kdy ušetří fůru peněz jinak vyhozených za nákup komponentů :D
Zdravím. Je rozdíl v tření náby mezi 350–240 či 180. Které mají nejmenší odpor a zkrátka prostě jedou.
Nejeké zkušenosti?
Ty ze kterých sundáš prachovky ložisek a nahradíš vazelinu olejíčkem.
Na kole je spousta jiných věcí, které půjdou poznat násobně více než zrovna odpor ložisek v nábách. Pokud chceš snížit odpor, začni u plášťů, posedu, kolech, řetězu a pod.
350 a 240 stejna jen jina velikost
180 ceramicka ložiska.
V reálu bez rozdílu. V laboratoři asi něco namerej.
Ceramická 180 lepší v poměru odpor a životnost vůči 350/240?
Kvalita DT SWISS proti konkurenčním značkám.
Na jaky pouziti? Tezko srovnavat kdyz nevime jestli s tim budes jezdit po silnici nebo DH. Na tvrdsi pouziti keramika neni idealni, na silnici by naopak mela vydrzet dyl.
Podle ceho posuzujes kvalitu? Jsou to obecne vcelku bezproblemovy naboje, ale nesmis ani jednou prilis utahnout osu. Coz ale plati u hodne ruznych naboju. Prijde mi ze DT maji po chvili vetsi odpor nez vetsina kvalitnich naboju, ale ten se pak nezhorsuje hodne dlouho.
Kazdopadne pokud nejsi nekde na tdf tak nevim proc te odpor tolik trapi, aerodynamicky odpor tachometru asi udela vetsi rozdil nez je mezi ruznymi kvalitnimi naboji.
Pravdepodobne na TT kozu, kdyz resi odpor v loziskach. TT helmu, aero kombinezu a testovani v tunelu uz ma urcite za sebou.
Tak to, aby už začal řešit také třeba i OSPW…
Je to na XC, občas trail či nějaký skok. Obecně se tvrdí že DT vydrží tak mě zajímá zda i odpor je lepší či do nich
vůbec neinvestovat. Případně navrhněte alternativu. Budou na závodní kolo pro syna.
Mám nové Carbony a tam jsou 180 a jedou tedy velmi pěkně.
Děkuji všem za ochotu a informace.
Odpor je skoro stejny, vetsinu odporu delaji prachovky s vazelinou. Zivotnost na silnici je pri rozumne peci o kolo lepsi.
Tak jsem měl 5 let naprosto bezproblémové náboje, a teď během měsíce 2 osy :( Ještě jsem to u DT neviděl, teď čekám na ocelovou osu drahou jak samotnej náboj a doufám že bude navěky..
Jako, že osa stojí 4K? To snad ne…nebo jo?
Normalne ne, ale potrebuju ji do uterka a nechavam si ji vyrobit z oceli. Ditributor DT tu ma jednu originalni hlinikovou skladem asi za $50 ale neverim ze bych ji dostal vcas, a nejak sem zparanoidnel po 2 prasklejch behem par jizd.
Tak to je hustý.
to bude něco jinýho :(.
osu vyplnuje pevná poměrně těsně.
Pisu si o tom s DT podporou, jedina jina vec co by to podle nich mohla zpusobit je prilis kratky retez a doraz s jeho napnutim. Zkontroluju to az tam dam novou osu, stejne budu menit pohon, ale myslim ze v tom problem nebude. A nejak neverim ze by se to nepodepsalo na nicem jinem, hazka je v pohode a vse ostatni taky.
Vnitrni osa na Demu neni nijak zuzena takze to opravdu vyplnuje tesne, nicmene se i tak muze ohnout vic nez osa naboje, levnejsi naboje s tim maji problem celkem bezne (Formula, Sram, Giant, Specialized a vsechny tyhle co pouzivaji stejny design), pripadne Hope Pro 2 na to tusim taky trpely s 12mm osou.
Bylo by fer zminit ze jsem v posledni dobe zrusil dost materialu, i Demo uz jsem praskl a vymenil (nasledkem jezdeni, ne padu) asi ve snaze udrzet tempo nebo ujet kamosum :)
Nicmene pisu prave proto kdyby nekoho napadla jeste jina pricina. Ja si uprimne myslim ze to je proste mym zatacenim, na kterem se ted snazim pracovat coz znamena vletet v plny rychlosti do sutru a pokusit se v nich zmenit smer, ale pokud mi neco unika tak bych se to rad dozvedel!
Skoky nebo to nadmerny utazeni? Ja, kdyz ji neutahnu hodne, tak mi vrze. Jakej je tam moment? Nebo to je podle ramu?
Podle ramu. Na Demu to je zrovna dost malo – tusim 3.4nm, pak to zajisti dva srouby proti pohybu. Nikdy zadna vule ani jiny problem takze to bude spis haluz :(
Asi by nebylo od veci rict ze tomu davam nazrat. Sice jsem s tim jezdil 5 let, ale myslim ze az letos by se dalo rict ze jsem to zacal krmit, ale spis v technice nez na skocich. Ty naloze do strany nebudou maly..
Zdravím,
Mám své první záplety s dt swiss náboji a měnil jsem ořech ze Sram XD na Microspline. No ale po výměně lze ten ořech sundat moc jednoduše, bez menší námahy ho sundám. Zatím jsem tam teda ještě nedával ani kazetu ani jsem to neměl upnuté v kole. Má se ten ořech při nasazování nějak zacvaknout? Přijde mi, že trochu cvakne jen ta prachovka. Zlepší se to po nasazení kazety a jízdě nebo se mám víc snažit aby ten ořech nějak zacvakl?
ano drží jen za Okroužek. možná nedonasazené,změř nebo upni do rámu.
časem to zaroste a bude držet víc :).
ne nezlepší.
Ne, to je normální…
Bohužel u těchto nábojů to je standardní věc. Řešil jsem to v některém ze sousedních vláken po tom, co mi na parkovišti ze sundaného kola samovolně sjel ořech s kazetou a hledal jsem pod autem hledal vypadnuté pružinky.
Ok, díky všem za odpovědi. Snad nebudu mít stejnou zkušenost s hledáním pružinek
na novém to jde stáhnout rukou (ne lehce pohledem).
na jetém (s malou nebo žádnou) je třeba občas použít i stahovák.
nebo stačí použít nevhodné mazivo které naruší O kroužek.
Nasaď ořech, osuš konec osy, osuš vevnitř koncovku aby ren okroužek nebyl mastný,pak to bude držet lépe.
a hodně síly až to bude po sezoně sundavat :).
Dost neočekávaně se třistapadesátky objevily skladem :)
Za 4400 jsem to nemohl nechat na Bike-discount jen tak ležet :D
Jako celý set nebo jen zadní :)
Jen zadní.
Po cca sedmi litrech za 240 mi to přijde zadarmo :D
Zadní náboj za 4,5k a člověk z toho má ještě radost :)))
Před půl rokem bych sám sobě klepal na čelo :D
Ale jsou fakt dobrý.
Novatec nechám jen na hardtailu.
Mé zkušenosti: Měl jsem problém s ořechem na XT nábě. Abych zjistil co s tím je, tak jsem musel sundat kazetu, demontovat osu (konusový klíč 17 jsem neměl, takže jsem jej nouzově vyráběl) a poté jsem zjistil že do ořechu se bez speciálního klíče stejně nedostanu. Rozebrali mi ho v servise, kde jsem zjistil že ho stejně neopravím (deformovaná pružinka, popraskané praporky). Takže jsem ho pomocí imbusu 14mm sundal (14 imbus jsem taky neměl, takže jsem opět improvizoval a vyráběl) a nahodil nový ořech koupený za cca 1000,–. Na dojetí to snad chvilku vydrží.
Při tom všem jsem proklínal náboje Shimano a říkal si, že už nic jiného než DT mi domů nesmí. Tam se všechno toto dá udělat bez nářadí v terénu. Dá se jednoduše zkontrolovat co se stalo a případná oprava je úplně triviální. Sice WI a CK dělají krásné náboje, ale postupně chci mít všechny náby „stejné“ kvůli případnému servisu. A vybral jsem si DT, stačí mi 350. Nehledě na to, že u DT mám velkou pravděpodobnost že když někdo přijde s novým ořechem, tak jej časem budu mít možnost jednoduše vyměnit.
Vzhledem k těmto vlastnostem mi ta cena zase tak extrémní nepřijde.
zajimavy, ze porad nikde nejsou ty 2021 modely
Na bike-discount i Bike24 už je mají.
https://www.bike-discount.de/…-hub-1146125
Ale jsou. To je to o čem jsem psal.
joo uz vidim :) Jsou super, uz je vozim… jen me prekvapilo jak jsou oproti jinym DT tiche
Fakt tam mají celkem dobrý zaváděcí ceny na nový modely 350tek s 36z zubatkou. Koukám, že už nabízí i verze s Microspline ořechy, takže pohoda.
Jako jo, ale ty co mají skladem, tak mají jeden nebo dva kusy :D.
Je to bída, no. Ale časem budou. Na Bike-discount se dá kdyžtak nastavit upozornění na naskladnění.
Já hledám DT swiss náboje 350 pro rafkovy brzdy, zadní 24 děr a přední 20 děr. Ale nikde nejsou, nebo blbě hledám.
Na bike-discount mají DT swiss 240, tak nevím jestli je mám vzít. Vychází to za oba 9800kč.
Otázka jestli se vyplatí čekat, nebo si mám příplatit za 240 náboje?
https://www.cyklobazar.cz/…dt-swiss-240
mrkni – není to moje, ale prodejce je z BF
Budu kupovat zadní DT 350 na XD – vzít starší nebo radši ten nový model ? S tím novým modelem ještě asi moc zkušeností nebude. Nový neznamená automaticky lepší – zvlášť v této době kdy se všechno odrbává.
Novej je tento?
https://www.bike24.com/p2505272.html
Podle mě je to úplně jedno. EXP ta 350 stejně není, takže ten náboj bude úplně stejný jak starý. Vzal bych ten levnější, případně lehčí, jestli je nějaký rozdíl.
Tak jestli hmotnosti nekecaji, odlehčili 350 na úroveň starých 240, to bych do toho celkem šel, pokud není cena nějak napálená, nebo starý neseženeš v nějaký slevě.
No chci to na enduro tak nevim jestli takovy odlehceni je pro mne krok spravnym smerem.
Cenove je rozdil cca 20 €.
Ty novější mají myslím v základu rohatku 36 zubů a ty starší 18 zubů. Pokud to tak je, šel bych do novější verze.
Proč 18 nezničitelná .
Klidně s někým tu nezničitelnou 18 vyměním za 36 :)
Originál 36 taky, pokud ji nezalepíš nějakou nevhodnou vazelínou. To akorát ty z Alíka se ničí. Každopádně upgrade na 36 by ho později vyšel na víc než 20 eur.
A kde? Já kupoval v setu za cca 1.500,– Kč, pravda, kdyby měli někde jen tu rohatku, bylo by to o něco levnější, ale o tolik ne…
No, tak nějak kolem těch 1500 to vychází. Psal jsem, že by ho to vyšlo na víc než 20 eur, což je rozdíl v ceně, který uváděl.
Ano, toto je pravda.
Tak to není o čem přemýšlet.
Moc si nedovedu představit, že by to vadilo, na enduro se běžně vozí i 240. U DT bych se vůbec nebál.
Pokud se nepletu tak novy 350 je to same jako stary 240. Moc jsem to nezkoumal, ale prislo mi ze i vypada stejne. Loziska asi budou stejny jako puvodne v 350, takze nic moc ale ani nic spatnyho.
Takze bych za par dolaru klidne priplatil za ten novejsi.
Rohatka je celkem jedno, 18t je tissi a teoreticky dovoli odpruzeni fungovat trochu lip, 36t ma vic zubu coz je tu na foru asi popularnejsi. To si kazdy podle me musi vyzkouset, ja ten prinos 36 nejak necitim.
Jak přesně ovlivňuje ten počet bodů záběru v náboji zadní tlumení?
Hodne zalezi na ramu, a na tom jaky ma pedal kick / jak mu roste delka zadni stavby ve zdvihu. Takze to neovlivni primo tlumeni, ale ovlivni to narazy co citis.
Uz jsem to tu nekde popisoval, cim mensi je uhel nez zabere orech pri natazeni retezu (stejne jako pri slapani), tim vetsi je sance ze ti retez zatahne za pedaly. Kdyz se kolo toci dost rychle, teoreticky na tom nezalezi, ale jak sahnes na brzdu a dostanes ranu do zadniho kola, zacnou hrat body zaberu vetsi roli. A vzhledem k tomu ze to jsou chvile, kdy vetsinou chci po kole aby bylo nejvic stabilni a predvidatelne, tak vic ocenim 18t, ktera me ani v technickych „double black“ vyjezdech nijak neomezuje.
Mene POE resi prakticky to same jako https://www.ochain.bike, jen ten prevodnik bude vic konzistentni, u orechu porad muze nastat situace ze ve chvili narazu se zuby potkaji a za retez to skubne stejne, ale u 18t je dvakrat(hodne zjednodusene) takova sance ze se to nestane oproti 36t.
Už to chápu. Dík za odpověď.
To jsem rád, že jsem na bazaru koupi i9 Torch se 120 POE a ne hydru se 690 na fulla, kterého přes zimu stavím:) Ale já žádné enduro nejezdím. Bude to spíš takové downcountry, tak snad to nebude tak hrozné.
Z hlediska kick backu je fakt jedno, jestli máš 120, nebo 690 POE, zjevně ti to nevadí, jinak bys to řešil a dával 18 POE… :-D
Zaleží. Když bys jel úplně bez řetězu = 0 Poe tak je ti to úplně fuk. Čim více POE, tim víc nebo tim dříve ti to zatlačí do pedálů a zqmkne zadní stavbu. A pak jen záleží na citlivosti každého jedince a samozřejmě pedalkickbacku konkrétního rámu. Moderní kola mají poměrně malý.
Řekl bych že na rychlosti to nemá úplně vliv. Když je to mrda kdy se rychle zadní stavba dostane do zdvihu resp. prodlouží tai si to záběrový bod najde vždycky a pak zaleží na POE jak brzo si ho najde.
Těžko říct, bylo by zajímavý spočítat rychlost otočení při různých typech odpružení, převodu atd. Říká se tomu úhlová rychlost nebo jsem si to vymyslel?
Dopočítat jak rychle se otáčí náboj už by nebylo těžké podle rychlosti jízdy. Myslím si ale že ta rychlost vliv mít bude, myslím si že to je velká část důvodu proč kolo je plynulejší když nebrzdíš u více čepů.
Vvysvetlite mi co to je to POV ? Diky
POE je Points Of Engagement. Počet bodů záběru volnověžky na jednu otáčku náboje. V podstatě kolikrát to za jednu otáčku cvakne když nešlapeš. DT350 má normálně 18, ale dá se zvýšit na 36 nebo 54. Např. Industry Nine Hydra má 720 bodů = zabere už po půl stupni otočení kazety.
No a řešíme jaký vliv má POE náboje na úroveň Pedal Kickbacku zadních staveb.
Ted me napadlo. Je mozny, ze ten kickback citim na fullu printransferech, kdyz je zamceny tlumeni?
Mam 54.
To PK nebude. Tohle se řeší naopak s otevřenym odpruženim při velkých nárazech (dopad na placku) kd jde odpružení velmi rychle hluboko do zdvihu.
A nejvíc POE mají Onyxy – nekonečně mnoho.
Ale i to může být pro některé B-F uživatele málo a chtěli by ještě více :-)
Na cestovních kolech mi v nábě došly 24 POE (350 hybrid). Na fullu mám 18 POE. Kdyby se mi to chtělo přehazovat, tak bych to mohl přehodit. Ale to by se mi asi muselo chtít a to se mi teda nechce :-) Až při dalším servisu…
Jinak více věřím těm větším zubům.
Odůvodnění máš každopádně neprůstřelný. :-)
Rozdíl mezi 18 a 24 imho nebude moc poznat, to je záběr každých 20 nebo 15° což je relativně podobné.
Ono na normální ježdění je to jedno. Teď jsem ze zvědavosti zkusil na gravelu dát 36 místo 18z a rozdíl byl znát hned, ale kdybych o tom nevěděl, asi bych si toho ani nevšiml.
Torch půjde na fulla, který bude spíš taková hračka na techničtější ježdění, kde už by se to mohlo hodit. Každopádně je to ale spíš rozmar, než potřeba:)
Tak i nekonecen je vice druhu a jsou vetsi a mensi nekonecna :-).
Ještě dotaz – ten starý DT 350 má s 18 POE má taky ratchet system nebo to jsou klasické praporky ?
350 ma ratchet.
370 ma praporky a samostatne se dela jen oem pro vyrobce kol, myslim.
…Měl. 370 nově bude také Ratchet a zároveň pouze OEM.
Ještě dodám, že přestavět 370 na rohatku šlo vždy, jen je to teda finančně nesmysl.
Tak kolo s DT350 je doma, ale mám problém s tím že nesedí do rámu přesně jako starý Newmen kolo. Kotouč nesedí do brzdového třmenu a dře o desky na vnější straně – dost to kolo brzdí. Lehce nesedí ani kazeta k přehazce/ patce. Jako kdyby byl celý náboj o cca milimetr posunutý doleva ( při pohledu ve směru jízdy ). Zadní kolo chci přehazovat podle potřeby ( různé obutí ) a nemůžu při každém přehození ladit třmen a hazku :-/
Na obou kolech je stejná kazeta a stejný brzdový kotouč.
Setkali jsme se už někdy s takovou nekompatibilitou nábojů mezi sebou ?
Oba náboje jsou samozřejmě ve standardu BOOST 148 mm – strojařsky se jim to ale teda nesešlo.
Napadá vás nějaké řešení ? Jediné co mne napadlo je na Newmen náboji podložkama vypodložit kotouč ( 6 děr ) aby seděl do třemnu spolu s DT nábojem a na DT350 zase lehce zbrousit endcap u kazety abych dostal kazetu o něco blíž k přehazovačce / patce …
Přikládám foto kotouče v brzdovém třmenu ( nový Sram Centerline 1.8 mm )
Normální. Řešení je mít vše DT.
Hmm Newmen náboj mám po repasi s novýma ložiskama a přeplítat kolo a kupovat další DT350 se mi fakt nechce. Asi mi nezbude než to zbastlit způsobem který jsem popsal výše. Předpokládám že cca 1mm podložek pod kotoučem ničemu vadit nebude. Lechce zabrousit endcap u ořechu taky půjde…
Ano, zcela běžná věc. Pokud člověk chce prohazovat kola, pak je nejlepší mít na obou zápletech úplně stejný typ náboje. Nebo aspoň totožného výrobce, DT 350 a DT 370 mi vzájemně sedí bez jakéhokoliv ladění.
No je to zvláštní – 1mm rozdíl je ve strojařině fakt hodně a myslel jsem si že standard BOOST to přesně standardizuje – kotouč je přesne tady, kazeta je přesně tady. No budu to muset zbastlit
Tak hlavně on ten rozdíl na kotouči nebude 1mm :)
Přehazování kol je vždycky problém, když nemáš stejné náboje.
Hlavně bych nic nebrousil. Kotouč vypodložit můžeš, to stejně vyjde na tenké podložky.
Potřebuju kazetu na DT dostat nepatrně blíž k hazce – tak buď lehce na smírku zbrousit dosedací plochu endcapu na DT a nebo vypodložit endcap na Newmen – to vypodložení bude boj tam tu podložku dostávat ( přilepit aby to tam drželo asi nepůjde ).
kdyby něco, tak náhradní endcapy na DT350 jdou normálně koupit – měli by být stejný jak na neboost 142 náboje.
Tady jdou koupit jakýkoliv podložky od 0.1 mm tloušťky:
Jj, tak si to zmeř a nech si to snížit na soustruhu.
Rozdíl kolikrát dělá i různě sjetý brzdový kotouč. Tedy i u stejných nábojů to může po prohození škrtat.
Sjetý kotouč ti nemůže dělat takový rozdíl – střed osy kotouče na uchycení k náboji je pořád stejný a kotouč se sjíždí na ob strany. A v mém případe to není v situaci kdy to lehce škrtá, ale fakt tlačí do desek a brzdí. Je to rozdíl v dosedacích plochách na náboji.
Je to u různých výrobců normální. Kotouč poladíš podložkama a kazetu bych taky zkusil nějak vypodložit…
Jo no … musím si s tím pohrát stylem dodělej doma. Ještě že jsem stará škola :-)
ale možná že vypodložit o cca 1mm přímo kazetu taky není špatnej nápad – ještě to zvážím.
Nepřecházel někdo na pevnou osu a neválí se mu doma koncovky ze zadní náby DT SWISS 350 na QR 135mm, ideálně na XD ořech?
mám na shimano HG 135/5.kdyžtak sz.
Tak vyřešeno, díky.
Když by to někoho zajímalo, tak na XD ořech stačí jen stočit prachovku ze Shimano koncovky na menší průměr.
Míň obvyklý varianty ( zadní straight pull, klasika) opět zoufale vyprodaný :D Já věděl, že jsem měl loni koupit rovnou tři, dokud dočasně byly, jenže tehdy jsem ještě plně neocenil, jakej šunt je Novatec, a že ho nechci ani na manželčiným pevňáku.
Ani v německých eshopech nemají info k byť jen teoretický dostupnosti. Snad se ještě před koncem sezóny něco objeví.
Koloshop měl zadní SP ještě minulý týden.
Má smysl kupovat tu speciální DT vazelínu do ořechu?
má
Samozřejmě
Mažu již 10 let bílou vazelínou ve spreji a není žádný problém.
Nemá
když to chceš zalepit, tak nemá
při ceně 270kč za malé balení které má do smrti, fakt nemá smysl řešit náhradu
Já jen tak sondoval, protože jsem si uvědomil, že jsem chtěl zítra někam jet, ale včera jsem při přemlíkovávání pláště sundal ořech a našel v něm fakt hnusnej sajrajt, a jal se čistit.
Náboj je ale tak specifická a zásadní věc, že to radši nebudu pokoušet a den počkám, než mi z Kupkola přijde tuba.
A proto jednou za čas sundám ořech vyčistím a namažu a je klid .
Sorry ale tohle může napsat jen debil pokud mu nedoporucis něco jiného použitelného tak ho akorát navadis k tomu aby si tu nabu zkurvil kvůli ušetření třeba stokoruny…
To bylo na mně ? Teroson VR 730 AE 400 ml
Ne na Novase pokud sis Teda nezapomel přepnout nick
Aha .
Přes zimu mažu své DT rohatky nějakým hodně hustým olejem (např. FoxFluid, 20WT Gold apod.), přes léto malé množství vazelíny, například běžný zelený Motorex. Na 54t mám nalítáno 12000km celoročně na endurku, bez jakýchkoliv známek opotřebení, bez jediného problému. Z mého pohledu fancy růžovoučká originální vazelínka vážně neni nutná. howgh
Hele taky mam na kole vselijaky vychytavky co mi vyborne fungujou, ale casto treba proto, ze vim co delam, stejne jako ty vis kdyz to v zime mazes necim ridsim. Ja do toho tak casto nehrabu abych to menil podle sezony, ale o to nejde.
Jde o to, ze zadnou z tech mejch fajn vychytavek bych nikomu jen tak nedoporucil na netu. DT vazelina funguje ve vsech teplotach, nemusis se bat ze naboj doje*es a nemusis resit ze se ochladilo a ty tam mas „letni“ mazivo. To, ze jako zkusenej mechanik umis odhadnout kolik kam ceho dat aby to nedelalo problemy jeste neznamena, ze to pulka „mechaniku“, co se to naucili na youtube od pochybnych zdroju si neznici naboje.
ano
a dovedu si i predstavit jak by kdokoliv z techto radilů řval, kdyby mu něco takového udělal ofiko servis na kole, autě, myčce nádobí…
Ofiko autorizovaný servis je něco jiného, tam se samozřejmě dávají originální náplně.
Akorát když mi ta originální vazelína vydrží v náboji polovinu toho než výše uvedené tak jí nikomu z vlastní zkušebosti prostě doporučovat nebudu a radši poradim co funguje.
Jak se pozná, že vazelína v DT ořechu „nefunguje“? Všechny DT jsem prostě dal na kolo a fungovaly navždy…
Ze protocis rohatky a das si na hubu při šlápnutí do prázdna.
Já vím o třech. Včetně sebe kdy sem taky zkoušel
a co se stane, kdyz to nikdy nenamazu?
bude to mít větší odpor, bude to hlučné, tahat za řetěz a velké opotřebení :D
Aha, jsem vždycky myslel, že tohle udělá právě když se do toho člověk bude vrtat a nacpe tam tý vazelíny moc.
ano víc vazelíny, nebo lepivější, mě se to stalo v chladu
Druhá jízda na novém náboji dt 240 originálně namazaném –8 stupňů a protočil jsem rohatky,od té doby se mi to nestalo,originál mazivo nepoužívám,mažu při výměně kazety.
Já to mažu 10W-40, co leju do auta. Jednou jsem dokonce kápnul 5W-40 a taky to nevybouchlo.
Měls akorát štěstí, několika se to už stalo :-) neměl jsem vazelínu DT a tady mi byl poraděn olej, použil jsem na vidlice od RS 30W a fungovalo to, ale teď už mám DT, tak ji raději používám.
Já na praporky rád používám Sram Butter / RSP slick kick, nelepí to, krásně to klouže, není moc viskózní, takže neklade velkej odpor. Si říkám, že by to na rohatku taky mohlo fungovat jako dobrá alternativa k originálu (nikdy jsem jej neměl v ruce) nezkoušel jsi? Názor?
Osobně používám Teroson VR 730 již deset let a žádný problém nemam.
To je sice hezké, ale ten doma nemám.:-D Ptal jsem se na Srum Butter, páč ho doma mám asi tunu a zdá se mi na rohatku vhodnej, kdyby se mi případně dostala do ruky, jestli je to na to ok, proto jsem se ptal na zkušenosti s tímhle kombem.:-)
Ta dt swiss na rohatky je fakt jiná, butter bych tam nedával když je srovnám
Nezloušel jsem, ale v zásadě nemám nic proti.
Děláš, jak kdyby ta vazelína stála milion. :) Je to předepsané výrobcem pro správnou funkci. Vzhledem k jednoduchosti údržby daného typu náboje to zvládne i průměrný cyklista dle návodu od DT.
Experimenty si mohou dovolit zkušení mechanici jako ty, ale běžnému uživateli bych to rozhondně nedoporučoval, protože to většinou dopadne tak, že tam místo např. zeleného Motorexu narvou naprosto něco jiného, jelikož nic jiného neseženou. To je zase zkušenost z mojí praxe. Proto vždycky doporučím jedině originální maziva. Pak nemůže být problém např. u reklamace apod.
Určitě má, mám to malinkaté balení už od první náby DT a to bude nějakých 6 let minimálně. Nevypadá to, že by nějak výrazně ubývalo. Je to předepsané mazivo výrobcem. Jestli investovat 300 Kč jednou za 10 let nebo zk-urvit nábu za téměř 4 tis. Kč, to už je na uvážení každého domácího mechanika. :)
souhlas,
ale větší problém než zničené rohatky v náboji, může být pěkná tlama a to může bolet ještě víc
Jo… to už je pak o životní náhodě a nastavené karmě. :) Každý to máme jinak, no.
4 rok používam na ratchet cez zimné obdobie zelený Finish Line a v lete vazelínu park tool high performance. Nikdy nič sa nestalo, nepoškodilo najazdil som cez 16k. Náboje DT 350. Tento rok som prvý krát čistil aj ložiská v náboji.
Ta Finish Line zalepila praporky na DT370, mého kamaráda, a dal si solidní jebu. Tak bacha.
Finishline je taky značka jterou by měli zakázat. Jediný co je od nich fajn je měděná pasta.
Přesně :)
me nahodou zelenej finish line zachranil na Tour de Mont Blanc, kde jsem s nim odvzdusnil reverba :D
No ale bavíme sa o ratchete. Za 4 roky ani jedna jeba. Myslím, že veľmi záleží aj od toho koľko toho maziva sa aplikuje. Niekedy je menej viac ako sa hovorí.
Tak zrovna v tomto případě se to opravdu jen lízne, prakticky na tom ta vazelína nemá být vidět…
Jediná náhrada za DT vazelínu se uváděla Molykote TP 42 s 5 % minerálního oleje. Já ji doma mám a musím říct, že mám i tak raději DT vazelínu stejné to není.
Má, to malé balení ti vydrží do konce života. Ale já ji tady nesehnal, takže přes 10000 km jsem mazal olejem na ořechy Mavic a bez problémů.
Tak Mavic olejem nemůžeš nic zkazit ve smyslu, že by se to zalepilo a mazat to taky bude dobře. Zůstává pouze otázka, jestli to nebude potřeba domazávat o moc častěji.
nemam DT, ale na jakykoly praporkovy volnobezky taky pouzivam ten mavic.
.
Měl by teoreticky někdo zájem o SRAM ořech?
S ohledem na skoro jistou dlouhodobou nedostupnost konkrétní verze uvažuju, že prostě koupím SRAM verzi náby (která v eshopech je) a Microspline ořech, a ten původní prodám.
XD ořech prodáš poměrně snadno, mnoho lidí mění na kolech z HG ořechů na XD nebo právě ty Microspline. HG ořech je prodejný poměrně blbě.
Jen teda koukám, že podle fotek se ten Microspline ořech prodává s koncovkou, která narozdíl od komplet náboje nemá zářez na konci. Je to sice drobnost, ale zároveň docela příjemná na vytahování.
Microspline má jinak dlouhou koncovku než Xd nebo Hg
Takže kupovat s
pokud je to normální eshop tak ti to prohoděj rovnou u nich,třeba s doplatkem ale lepší než starosti.
Nakonec jsem zjistil, že skladem nejsou ani ty ostatní varianty (ještě nedávno byly), a objednal 240. Aspoň ženě bude ladit s ostatníma barevnýma prvkama na kole :D
Ano 240 ladí mnohem líp a také aspoň nepřipomíná ruský tanky z okupačním pruhem z osmašedesátého ;)
Nejvíc ladí 180… :-)
to už si v kategorii kde nejvíc barevně ladí I9 nebo Chris King :D
Chris je dobrej leda tak na dětský kola :D nikdo soudnej by to ani manželce na kolo nedal :D
snad je ještě klasika ratchet. s těma novejma jdou pomluvy.
To byl oddělenej problém nějaký série, kde špatně udělali povrchovku, myslím. Poměrně rychle to opravili.
Loni jsem 240 kupoval a už to byl ten novější model.
Ahoj, výplety s DT Swiss 350 mají s 370 totožný rozměr / pozici ve vidlici a vzadu v rámu nebo mne čeká štelování desek pro kotouč s centerolockem a přehazovačky ?
Přesně tato kombinaci mi fungovala bez problémů, během přehazováníí zápletů nebylo potřeba sahat vůbec na nic (na obou jsem měl CL kotouče Shimano a kazety sice odlišných výrobců, ale se stejným počtem zubů).
Mám stejnou zkušenost tak jIrI___ . Je to ok.
Mě starší Straightpull 370 na 6 díru zapletené v jejich Spline výpletech se samostatně koupenou taky již starší Jbend 350 taky na 6díru úplně neseděly. Kazeta ano.
Díky za reakce
Adaptér na rozšíření přední DT350 100mm na boost, bez nutnosti použít volně vložené distanční kroužky, nikdo jiný než Wolf Tooth asi nedělá, nebo se pletu?
to je pak kolo ve vidlici hnute k jedné straně – tj 10 mm mimo osu vidlice?
mají chybu v popisu s tímto se musí kolo přecentrovat na střed
a není pak lepší začít rovnou s novým boost nábojem?.-)
Neni nutné měnit dráty, stačí prostě levou stranu povolit a pravou dotáhnout, posunout ráfek o 5mm. Neni to úplně košer, ale jde to a funguje to.
Přesně tak, počítám s tím.
Zkusím se tu zeptat, jestli se někomu náhodou doma neválí zbytečný 11s silniční EXP ořech ideálně s 12mm koncovkou?
Ahoj. Mám na zadním kole nový náboj DTswiss 350 ,142*12, na se shimano hg ořechem, rohatka36 zubů. Po asi 400km začal při záběru do pedálů vydávat zvuk stejný nebo podobný jako by řetěz škrtal o klec přesmykače. Bez šlapání se to ozve jen při náklonu v zatáčce na levou stranu. 4ím začít? Bude chyba někde v ořechu nebo něco v náboji?
Rozebrat a mrknout se, není to nic složitého.
nejspíš někde jinde, ale rozebrat a zkontrolovat ořech je jednoduché, na YT je návodů dost
Ořech jsem oddělal, kam se dá dostat bez nářadí jsem vyčistil a znovu namazal. Okem vše vypadá v pořádku.
To nábojem nejspiš nebude. Soudě dle té leve strany je někde něco uvolněné/nedotazené nebo se kroutí. Osa kola, patka přehazky, kotouč, brzdový třmen, pokud je to full tak zadní stavba…
když tam dám jiné kolo, je po problému
Na jiném kole může být po nasazení kotouč ve třmenu trochu jinak a tím pádem neškrtat (pokud by to byla ta příčina)
To nebude ono. Kotouč jsem vyštrěďoval zvlášť s každým kolem.
a navíc by si škrtal i bez šlapání
no to by právě nemusel, dělá to bez šlapání jen v náklonu, to by klidně mohla být měkká zadní stavba a nebo mrtvá ložiska v zadním náboji a tím by to kolo mohlo mít trochu vakl
ne nutně, ten rám/osa při šlapání pracuje. Jednoduchý – vyndej zadní destičky ze třmenu a projeď to. Jen si nezmáčkni páku…
Máš tam pevnou osu? Nemáš tam třeba redukci na rychloupínák?
pevná
Pokud je utažená osa, tak bych to tipnul na škrtání destičky o kotouč – třmen není vystředěný, nebo pístky nevyjíždí symetricky ⇒ kotouč je blízko k jedné z destiček. Při šlapání/náklonu na jednu stranu dochází vlivem kroucení zadní stavby ke škrtání.
Při šlapání to jde slyšet pořád, bez šlapání jen v náklonu do leva. S druhým kolem to nedělá.
viz výše, koukni jak je kotouč ve třmenu vůči destičkám na obou stranách.
Vyřešeno. Už mě z toho málem hráblo, žije si to asi svým vlastním životem. Nevím, kde byl zakopaný pes, což mě trošku hněte, ale vše funguje jak má. Vše jsem znova prošel vyčistil a namazal, třmen znova vystředil, nové vůle v klikách objevil atd. atd. A voilá . . .
Odstraněné vrzání se nesmí zakřiknout ;-)