• frantavykopavka

    Omlouvám se za takhle brutální off topic, ale všechny diskuse o stavění jsou mrtvý, na dynamiku bike-fora nemá nic na světě… A určitě je tu spousta baráčníků.

    Rozhoduju se mezi zděným domem a dřevostavbou – myslím tím, že chci začít na zelený louce, žádná svépomoc, pouze kvalitní firma. Jen postrádám jakékoliv ohlasy od již bydlících, co se týče zvukové izolace u dřevostaveb. Ostatní parametry jsou – snad – na úrovni, že by neměl být problém, u toho zvuku ale všude nacházím jen bagatelní klišé, že u zděných domů je to lepší. Mám tomu rozumět tak, že u montovaných orig. dřevostaveb slyším přes zeď každé slovo?, nebo se to dá, v tom bydlet. Díky za vaše postřehy.

    0 0
    • Peslezedirou  

      Sem si jistý, že tu nalezneš odpověď! S b-f postavíš kolo i dům :o)

      0 0
    • smallbrother  

      u dřevostaveb záleží na množství izolaci v konstrukci, na výplních otvorů a hlavně na provedení detailů. i když nebudeš mít nízkoenergetický dům, tak izolace tam máš víc než 20 cm a to stačí. Dobře provedená dřevostavba je lepší než zděný dům, musí ji ale stavět firma která s tím má zkušenosti a neodflákne to (parozábrany a tak). Docela dobře se to jde i svépomocí a hlavně – je to neskutečně rychlá hrubá stavba.

      0 0
    • goofy  

      At si rika kdo co chce, ale ja bych do drevostavby urcite nesel. Sam nevim presne, do ktereho zdiciho materialu bych se vrhl, ale drevo to nebude…

      0 0
      • smallbrother  

        …jako zdící materiál se dřevo opravdu moc neosvědčilo. Prý je na něj lepší použít hřebíky a tesařský spoje než maltu. :)

        0 0
        • goofy  

          Srandicky srandicky… Nechtelo se mi to rozepisovat na 10 vet, takze zdici material bylo mysleno: porotherm, ytong, KM Beta, atd.

          0 0
          • Volf  

            Dřevěný baráky stojej i 300 let. A co porotherm, ytong, KM Beta ?

            0 0
            • Toams  

              … co myslis, kolko maju tieto baraky? staci tisicrocie:-)

              0 0
              • Volf  

                a myslíš, že použili porotherm, ytong, KM Beta ?

                0 0
                • Toams  

                  pouzil som len tvoj argument, marttov „letohradok“ tiez nie je zo sendvicu:-) myslis, ze franta chce stavat zrub? ja myslim, ze nie …

                  0 0
        • pelt  

          Mno… v nekterych oblastech se drevo skutecne pouzivalo jako zdici material – drevene spaliky na hlinenou maltu, narozi armovana tramy… nektere z tech domu stoji jeste po vice nez sto letech, takze bych to „neosvedcilo se“ s uplnou jistotou nerikal…

          Na druhou stranu je fakt, ze to byla velmi lokalni zalezitost navic omezena pouze na chudsi vrstvy.

          0 0
    • pejik  

      www.zrub.sk

      0 0
    • heretik  

      Brácha má nově dřevostavbu, má toho spoustu popsanýho na netu (od stavebních povolení a základní desky až po současné měření radonu :-P), viz stinnoci.blogu­je.cz/

      Pokud jde o mě, mám k tomu trochu nedůvěru, vypadá to ok, ale stačí poklepat na stěnu – zvenku i zevnitř – a mám pocit takový „chatrnosti“. Taky jsem slyšel, že se tyhle baráky vykrádaj motorovou pilou :-P Nespornou výhodou je ale rychlost stavby, hrubá stavba stála prakticky ze dne na den, viz také fotky.

      0 0
    • vlk  

      Dobrá diskusní fórum je na www.living.cz/ nejdřív si tam ale pohledej v historii.

      Pokud chceš dřevostavbu, tak jedině od kvalitní firmy. Co se týká cen tak dnes to stojí skoro stejné peníze dřevostavba, zděná stavba. Osobně bych do dřevostavby nešel. Záleží na tom kolik je člověk schopen zaplatit apod.

      Problém dřevostaveb je ovšem akumulace tepla, rychle se vytopí, ale také rychle schládne. Chce to mít nějakou zeď zděnou-třeba i vnitřní, kvůli akumulaci tepla. Dřevostavba je mnohem horší risk při požáru. To se nedá zachránit, tak akorát zamést koštětem a postavit novou. Já osobně preferuji zděné domy 20–30cm cihla(Porotherm, superthjerm, Heluz) a na to 15–20 cm EPS fasádu. Ať si každý říká co chce zděná zeď(kvalitní) vydrží mnohem déle než dřevěná. Přecijen ten dům nestaví člověk jen pro sebe, ale jednou ho potomci zdědí, že. U zděných staveb se mnohem lépe dělají dostavby, různé úpravy apod. S dřevostavbami zkušenosti také máme- máti pracovala jako stavební projektant u jedné firmy co se zabývala dřevostavbami. Jsou to často kvalitní stavby, ale zděný je prostě zděný.

      0 0
      • Bulda  

        strejda řikal, že v kanadě to řešej pojistkou a pak až už je to špatný, tak se stane taková „menší nehoda“, barák shoří a za pojistku se postaví novej :)))) …prostě koloběh života :)))

        0 0
        • Drus  

          Abych se neunáhlil, s těma dodělávkama záleží na konstrukci dřevostavby, pokud má někdo osb,polyš, osb (Obelix, CzechPan..) tak to tak jednoduché není, ale u „amerického“ stylu dřevostaveb – dřevěná konstrukce, uvnitř vata, pobité osb tak je to právě paráda…

          0 0
      • Drus  

        Postavil jsem dřevostavbu a co se týče dostaveb…tak mi přijde právě lepší dřevo. Postavil jsem celý dům, pak vzal z venčí křídu a rozhodil jsem si okna podle potřeby a aby to vypadalo, mafl, pila, přeložka pár hřebíků a hotovo. Rozhodně jednoduší než překlad. Dřevostavba,myslim sendvič ne roubenici či srub, má mnohem lepší tepelnou izolaci,horší je to s akumulací, to se dá vyřešit zděnýma příčkama. Mínus je samozřejmě zvuk,u sádroše to chce dvojitý záklop, do podlahy krokovou izolaci,betonový strop to sice nikdy není, slyšet děcka v patře jsou, ale to konec konců i ve zděnym. Jakože mokré stavění rád nemám, zvažoval bych dnes stěny z porothermu, cenově je to stejné, u dřevostaveb je přeci jen problém s odstřikovou vodou a pod, ten co jsem postavil je v horách, dlouho tam leží u stěn sníh,často je déšť nafoukaný na stěnu a stéká po ní, v nížinách se to asi tolik řešit nemusí. Strop, krovy pak normálně trámové, zvenčí 10cm difuzního polystyrenu a hotovo.

        0 0
        • vlk  

          Ano popsal jsi to dobře. Samo, že při stejné tloušce zdi je porotherm + polyš o malinko horší než sendvič.Jenže právě v tom to je u dřevěného chybí ta akumulační část-proto je dobré u dřevostavby udělat ze zdiva aspoň nějaké vnitřní nosné zdi, kvůli akumulaci apod. Ano okna jdou ve dřevostavbě dodělat jednoduše, Já měl ovšem namysli pozdější přistavování, rozšiřování apod.Co když jednou v tom domě budou bydlet 2 rodiny, co když tomu, kdo to zdědí nebo dostane po mě nebude velikostí odpovídat.Když se staví kvalitně jsou dobré oba. Já preferuji zděný a to bych mohl mít zdarma dřevo a práci projektanta. Je každého jeho věc čemu dá přednost.By mě třeba zajímalo, když budete potřebovat někde přědělat vodovodní kohoutek , nebo natáhnout další zásuvku, jak se to u dřevostavby řeší. Co když jednou budu natahovat třeba optickou síť domem. atd. Ale je každého jeho věc čemu dává přednost.

          Ještě je zajímavá technologie stavby jak jsou ty dřevotřísko-betonové sendviče-je v tom i porystyrén-dům se poskládá a zdi částečně spojí zalitím betonem.-ale nemohu si vzpomenout jak se to nazývá a zkušenosti žádné s tímto nemám.

          0 0
          • Bulda  

            VELOX

            0 0
          • Drus  

            Ty polystyrenové cihly prolévané betonem, nevím jestli je dnes něco nového, ale to je podle mého snad ta nejhorší varianta,plus je snad jen, tenká zeď a tudíž ušetřená plocha,kámoš to má – potíže s plísní,dům nedýchá,neaku­muluje,vylévá se to po částech,stěna se musí šalovat, aby neuhla…se mi moc nelíbilo. S těma rozvodama to bude stejné jak ve zděném, nejlíp když jsou natahaný husí krky a pak to jen provlíknout,vy­krouhneš díru v sádroši a OSB na krabici a basta. Vodu musíš vysekat,ve dřevostavbě vyříznout kus desky… Ty dřevostavby co staví obelix a czechpan mají ve stěnách široké „tunely“ na rozvody. Sám jsem zvědavý co tyhle „moderní“ stavby udělají za 100let,ať už jde o zděné či sendviče. Stejná diskuze by se mohla vést o vazníkové a klasické střeše.

            0 0
          • goofy  

            No s tim Veloxem to je taky zajimave. Ted se tady kolem stavely 3 baraky a zdevi/betonovani pekne, akorat clovek uz musi predem pred betonazi rozvrhnout vsechny drazky a rozvody. Pak kdyz se totiz zabetonuje, tak clovek uz s tim nehne. Stejne tak obtizne jsou jakekoliv rekonstrukce ci adaptace, takze je bych do toho nesel.

            0 0
          • Excel  

            Tak v poslední době, mají dobré dřevostavby instalační předstěnu, kterou se právě tahají rozvody (elektro,voda) a tím je sníženo riziko porušení parozábrany. Dodatečnej rozvod taky není problém, jak se ti zdá. Já teda nevím, ale u zděnýho domu, jestli jsi někdy sekal drážku tak je bordelu strašně moc a toho prachu stejně. Ono vyříznout část SDK a příp. OSB a následně opravit mi přijde jednodušší.

            0 0
            • goofy  

              Instalacni predsteny – zase misto v pr**li…

              btw: pri rezani OSB nevznika bordel?

              0 0
              • Excel  

                instalační předstěna je v řádu 3cm navíc, jistěže vzniká ale rozhodně míň. Pokud tam ta předstěna nebude a budeš do toho vrtat, tak jsem zvědavej jak tu parozábranu dobře opravíš.

                0 0
              • Excel  

                No ta předstěna není podmínka. Firmy co dělají domy ve vysokém stupni prfabrikace (RD Rýmařov)mají ochranu parotěsu vyřešenou jinak a dobře, snad je u dodatečných rozvodů se to musí dělat trochu komplikovaněji.

                0 0
                • goofy  

                  Tak treba 3cm predstena je celkem malo, ne? Kdyz vemu odpadni trubky od 4 cm vys, tak nevim…

                  0 0
                  • Excel  

                    Smozřejmě jsem měl na mysli předstěny pro elektro, příp. vodu v kuchyni, v koupelně je v případě umístění zařizovacích předmětů na obvodové stěně instalační předstěna širší, právě kvůli odpadům, to je jasné. Dát rozvody do stěny obv. stěny (i u zděného domu) považuju za zvěrstvo.

                    0 0
                    • goofy  

                      No tak samozrejme se mi jednalo o vnitrni steny. Sekat drazky do obvodovek je fakt svinstvo ;o)

                      0 0
              • Drus  

                Ta předstěna je dobrá,jen dost zmenšuje vnitřní prostor,ja jí vycpal rockwoolem, abych prostor „využil“. btw takovej lux na maflu je super věc, ale teoreticky ho člověk může držet i vedle vrtacího kladiva :-)

                0 0
                • Excel  

                  To ano, já jen chtěl osvětlit, že dodatečnej rozvod není o nic komplikovanější než u zděného domu, jen se to holt dělá trochu jinak než sekáním drážky :-) Ano zmenšuje to vnitřní prostor, ale obyvykle celá stěna má něco kolem 27cm oproti zděné, dejme tomu supertherm včetně teplně izolační omítky má skoro na chlup 50cm. Já osobně bych si předstěnu určitě udělal.

                  0 0
                • Excel  

                  ano, cpe se tam buď přilnavá vata a nebo, pokud je parotěsná fólie reflexní, tak se nechá vzduchová mezera.

                  0 0
                  • Drus  

                    V malym baráku jsem rozvody zařezával rovnou do stěn, pravda mohl jsem tam dát husí krk, ale nechtělo se. Jinak mi můžete řikat Obivan Kenobi :-))

                    0 0
    • Vevoda  

      Dřevostavba s podkrovým, nebo zděné prízemí pomocí itongu-též rychlé řešení za pomoci lepidla a snadno tvarovatelných tvárnic. Teď pro co se rozhodnout?? Cenově asi na stejné relaci.

      0 0
    • náčelník  

      Jen poznámka – nedávno v MFDnes strašně chválili jako materiál na dřevostavbu finskou borovici od polárního kruhu. Barák byl kompletně dovezen z Finska kamiónem a tady smontován. Víc nevím.

      0 0
    • Motyll  

      Minuly rok jsme s nastavaji prosli rekonstrukci RD a po prvnim navrhu rozpoctu jsme vazne uvazovali o drevostavbe „na zelene louce“. Nakonec jsem rad, ze jsme zvolili mozna finacne nevyhodnejsi variantu a provedli generalku. Z puvodniho zbyly jen 3 obvodove zdi. Staveno z porothermu 37.5 sire plus 15 EPS . Dole zustaly 80cm siroke obvodove zdi. I v tomhle vedru parada. Od drevostavby me odradilo:

      • zivotnost
      • velmi problematicke eventualni predelavky nebo dodelavky
      • cena, pokud neberu seriovku
      • pocit, ze 15 cm zed je stejna jako 40 cm zdena
      • zvukova izolace

      Zkusenosti cerpan z osobnich navstev vzorovych domu a navsteve znamych, kteri v tom bydli…

      0 0
    • RS  

      No my jsme se nakonec rozhodli pro porotherm 44PD pro dobrou akumulaci tepla, bez zateplení polystyrénem, cihla přece jen dýchá a ten polystyren tomu neprospěje. Akorát ty cihly pořád zdražujou, letos už po druhé. Díky stavebnímu uřadu jsme museli čekat na povolení až do teď, no snad se stavba už rozjede.

      0 0
      • liburof  

        Souhlasím s předchozím RS. Dřevo sice dobře tepelně izoluje. Nebo vaty tam můžeš dát kolik chceš. Ale to bohužel vůbec neřeší akumulaci tepla a tedy tepelnou pohodu v domě. Tzn. dle mého názoru dřevostavbu jedině s masivní centrální zděnou /betonovou kcí. Bez toho určitě ne. Ale to se dnes taky dělá… No akusticky ti moc neporadím.

        0 0
        • Drus  

          Slyšel jsem, že dělají difuzně otevřený polystyren,který stavbu nezavře.Nebo pak ten fasrock či jinou tuhou vlnu..Hlavně to nezavřít třeba jen blbým lepidlem či fasádou,která celý systém zkazí. Co se týče dřevostavby nebo krovu s vatou,všude se dává parotěsná folie, takže to pak nemá šanci dýchat. Tepelná pohoda ve dřevostavbě se sádrokartonovýma stěnama je naprosto v klidu,níší akumulace je vyvážená lepší izolací. V létě je v podkroví pod 20cm rockwoolu taktéž snesitelně.

          0 0
      • vlk  

        musís oponovat: 1)Akumulace tepla je měřitelná asi tak na prvních 10–15cm zdiva. Takže to nemá smysl dávat široké 40, protože stejně akumuluje tak max prvních 15cm. 2)Bez zateplení je to nahouby, protože máš rosný bod v cihelném zdivu, které je tak v zimě zbytečně namáháno a snižuje se dost životnost. 3)tzv. Dýchání mě opravdu baví- hodnoty propustnosti 44PD jsou velice nízké-téměř zanedbatelné, hlavně pokud se použijí dnešní typy fasád a běžné vnitřní nátěrové barvy. Stejně se musí pravidelně větrat a nebo pořídit rekuperaci. Jenom tzv dýcháním skrze zeď to člověk nezachrání. Pokud hodně trvá na „dýchání“ zdí, tak pak bezkontaktní EPS fasádu a nebo místo EPS, ovčí vlnu , rockwool apod.

        Nemám to ze své hlavy, Máti je stavební projektant, a mezi známými tak máme mnoho projektantů a architektů. Všichni se shodnou 20–30cm zdivo 10–20zateplení

        0 0
        • liburof  

          No zcela přesně tak to je :-) Jsem rád že se někdo stihl rozepsat dříve, než by to dovolila má lenost mě.

          0 0
        • RS  

          Je pravda že jsem kdesi četl, že nejekonomičtěji vyjde cihla 35 a 10 EPS,říkám si, že to necháme první zimu bez zateplení a pak uvidíme jestli dodělat fasádu s EPS či bez.

          0 0
          • liburof  

            S tou přidělávanou fasádou bych tak horký neviděl. Pokud mě paměť neklame ještě před cca 3–5rokama 44PeroDrážka splnila tepelný požadavky sama bez čehokoliv dalšího.

            0 0
            • Bulda  

              řek bych, že jemu nejde o splnění norem, ale o účet za plyn :)))

              0 0
        • goofy  

          No me se ted docela zacina libit ten porobeton od KM Bety + zatepleni. Vypada to pomerne dobre. Clovek usetri na obestavenem prostoru, pac na nosne zdivo staci 240mm bloky.

          0 0
        • Bulda  

          15cm? a proč teda na Karlštějně zjistili, že v létě nemůžou větrat? .....protože ty dvoumetrový kamenný zdi maj takovou amplitudu (cca pul roku) že jim to pak naopak rosí, místo aby to vyschlo (kdo tomu nerozumí – naakumulovaný chlad ze zimy se projeví vevnitř až v létě, vnitřní povrch zdí je proto studený a kondenzuje na něm vzdušná vlhkost) …pro rejpaly …mluvím jen o akumulaci, samo kdyby na to zvenku hodili 15cm EPS, bylo by vše jinak

          0 0
      • pelt  

        Zvast, polystyren naopak tepelne-technicke (vcetne prostupnosti pro vodni paru a otazku jeji kondenzace) vlastnosti zdi vyrazne vylepsuje – tedy pokud je na vnejsi strane a neni nejak „ucpan“ (ruzne neprodysne natery – ale to je prusvih i kdyz tam ten polystyren neni). Zajimalo by me, odkud se tenhle blud bere:(

        0 0
      • Jogador  

        No, jsem přes půlku studia na ČVUT stavárna, a přesně od tohodle nás odrazujou, že je to jedno z nejhroších řešení. Porotherm 44 už jen jakš takš splňuje tepelné požadavky, a za pár let, pokud budeš stavět pár let, tak v době kdy budeš kolaudovat už ty podmínky splňovat nebude…Navíc 30+10 EPS vyjde cenově nastejno a tepelný odpor máš mnohem lepší, a podle mě se peníze vynaložené na obložení baráku brzy vrátí…

        0 0
    • martt  

      Mam dreveny dom. Vsetko je cez steny pocut. Neni ale najmodernejsi, vid foto.

      0 0
      • Jituschka  

        Já bych chtěla taky takový krásný dům :(

        0 0
      • liburof  

        No to je nádhera. Jestli dřevostavbu tak jedině takovouhle krásnou chaloupku v nějaký zapadlý horský vesničce.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Vlkolínec, že?

        0 0
        • martt  

          ano, je to Vlkolinec

          aby som bol aktualny, hore sme postavili pod strechou manzardy (v roku 1984) a tie su z tenkeho dreva a medzi dvoma vrstvami dreva je 10 cm vrstva takej cadicovej vaty. Izoluje to neskutocne dobre, vonku je minus 20 a ked vnutri spime ani nemusim v noci kurit a teplota v izbe je okolo plus 15.

          0 0
    • sraldo lattrinny  

      Šel jsem do porobetonu 40 cm obvodová zeď bez zateplení, záloha na plyn 1700,– vraceli 16.000,– topím převážně krbovými kamny – samotěžba dřeva, plyn pouze ohřev vody a kuchyně. Tepelné úniky minimalní v zimě když se topí tak ležím v trenkách na podlaze a lemtám studené lahváče :-) Tož tak strohá charakteristika porobetonu. Hodně štěstí při výběru materiálu i firmy – budeš potřebovat ***** obojí :-)

      0 0
      • cabbage  

        záloha na plyn 1700,– vraceli 16.000,– – LOL

        0 0
        • Lance  

          proc ne? mozne to je,rocne to mas 20400,tak proc by munemohlo stacit na vareni a vodu4400?

          0 0
    • kesu  

      docela sme to probirali.Drevo v kombinaci s kvalitni izolaci ma nasobne vetsi tepelnou izolaci ale prakticki zadnou tepelnou jimavost.Ve vysledku to znamena ze steny nemaji zadnou schopnost salat teplo.Dalsi aspekt je ,ze zdenej dum se nasobne lip prestavuje,pre­delava atd.Ja bych vzhledem k tomu ze ej to investice na dlouhy leta rozhodne stavel zdenej.Dnes se da koupit porotherm Si kterej splnuje izolacni normy i bez pridavnejch izolaci..

      0 0
      • vlk  

        nj jenže bacha, SI je velice křehký a při stavbě tak je hodně „rozbitého“ odpadu.Já preferuji PD+izolace.

        0 0
      • goofy  

        Jak pise vlk. SI ma o hodne zvetsenou porovitost strepu, takz cihly pak maji o dost mensi unosnost a jsou i krehci – viz. problemy pri vystavbe a navrhu konstrukci.

        0 0
    • Excel  

      Základ je kvalitní firma, dá se říct, že kvalitní dřevostavba znamená o něco vyšší cenu vůči zděné stavbě-bráno v přepočtu na obestavěný prostor. Na druhou stranu, při stejné půdorysné ploše domu (zákl. desky) dostaneš díky subtilnější konstrukci větší podlahovou plochu, u takového domu cca 9×10m s podkrovím to dělá 10–12m2 navíc. Takže v přepočtu na podlahovou plochu to vyjde zhruba stejně. Pokud je dřevostavba levnější než zděný dům, ruce pryč. několik poznámek. Akumulace: Rychle zatopíš, rychleji schládne. Jenže v dnešní době, pokrok nezastavíš, už netopíme ráno a večer ale vícemnéně kontinuálně, spolu s vymoženostmi, jako je je etatherm nebo equiterm, kde si vyreguluješ teplotu v jednotlivých místnostech dle času a kdovíčeho ještě. Vzhledem k vývoji cen a požadavku norem i keramické tvárnice (porotherm-supertherm) aby zvýšili tepelný odpor materiálu, vylehčují keramický střep, zvyšují počet vzduch mezer, tudíž se i snižuje hmotnost tvárnic a tím i jejich pevnost a také akumulační schopnost. Problémem dřevostaveb tedy není zimní provoz, ale letní. Tam se dá řešit neřízeně, hmotné příčky+bet. potěry. nebo řízeně. V létě člověk nesmí pustit teplo dovnitř. Mnoho dřevostaveb jsem navštívil v letních horkých dnech a uvnitř vládlo příjemné klima. Pokud teda někdo neotevřel dokořán fr. okno. :-) Akustika, na stropy určitě plovoucí podlahy-tím myslím betonový potěr na 4cm kročejové izolaci, jakékoliv suché podlahy, byť dnes už docela vychytané nemají takové vlastnosti jako potěr, zkrátka tam potřebujete dostat hmotu. Co se týká zvukové neprůzvučnosti, čím víc vrstev v konstrukci tím, líp..s obvodama nikdy problém nebyl, ty to splňují s přehledem u příček, jen pokud byly obyč. jednoduché sádrokartonové. Konstrukčně firma musí hlavně použít sušené dřevo 15–18% (dobré firmy používají KVH dřevo podélně lepenné, mimostřed s certifikátem) Parotěsná fólie! Tam jak je to řešené špatně, tak je to zlý. V poslední době se objevují i difuzně otevřené .kce kdy je vhodnou skladbou zabráněno kondenzaci par v konstrukci u kterých vidím velkou budoucnost. Ohledně možných přístaveb a změn těžce nesouhlasím s ostatními, je to velice jednoduché a téměř bez bordelu. Kdo rekonstruoval zděný dům, tak ví co bylo rumu (stavebního :-) ) Co se týká bezpečnosti, motorovou pilou se do domu dostaneš, ale proč tak komplikovaně. Několi vykradených dřevostaveb už jsem zažil. A zloděj jde vždy přes okenní rám a je to dost snadný. nějaké bezp. fólie jsou taky zbyteč. To bych mohl argumentovat, že do zděnýho se dostane kangem. Zděnej dům z porothermu (supertherm) je velice kvalitní stavba, je to dokonale řešený systém, kde závisí už na projektu (modulová koordinace) a oproštění se od detailů, které jsou řešitelné, ale systém pohřbívají, obvzlášť arkýře (tepelné mosty), lodžie a pod. bosoráctva. Velkej problém co je u toho vidět je, že to staví kdejaká putšmidrácká firma, vyjímkou nejsou dozdívky z plných cihel-děs běs, tlusté spáry vyplněné obyč. maltou. Kdfyž porotherm-tak systémově a s minimální spárou z tepel. izolač. malty. Tak to je asi vše. Ještě zmíním *TONG, tak do toho já osobně co jsem měl čest vidět a slyšet bych nešel ani omylem.

      0 0
      • frantavykopavka  

        Děkuji za vyčerpávající údaje, projel jsem i hozené linky – ještě že je člověk biker a má se na koho obrátit… Konkrétně jsme měli v merku dřevostavbu od RD Rýmařov – podle prospektů se zdá, že vědí, co dělají. Lákavá byla hlavně rychlost stavby a i cena byla o pár stovek nižší, ve variantě na klíč. Jediné, čeho se ale bojím, je ta akustika. Jelikož nejsem odborně ani časově schopen jakékoliv svépomoci, hledám firmu, která udělá komplet všechno od A do Z, nejlépe i s optimálním navržením hypotéky. Hezké zděné domy nabízí třeba Ekonomické stavby, právě i s tím okoloservisem.

        0 0
        • Excel  

          tak kolem ES se toho na netu objevilo už hodně, zkus hledat

          0 0
        • vlk  

          jj RD Rýmařov patří mezi jedny z nejlepších firem na dřevostavby a myslím, že zařizují komplet vše.Kousek od Prahy mají ukázkové domy-asi 2 nebo 3 už si to přesně nepamatuji.

          0 0
        • Vrci  

          nejsem stavař, ale bankéř. Hypotéku neřež přes stavební firmu ani přes realitku. Vyber si banku kde hypotéku chceš, pak navštiv všechny ostatní, od nich si vyber to nejlepší co nabízí (poplatky, úrokové sazby, sleva na vedení účtu) a pak vyraž do preferované banky, vyber si dveře s nápisem ředitel a přednes mu své požadavky. Tohle vypadá na objem kolem 3 milionů možná trochu výš a po tom každý rád skočí.

          0 0
          • frantavykopavka  

            Hm, to zní zajímavě. Ta cena vychází kolem 3 mega, rád bych s tou hypotékou spláchnul i pozemek. Tenhle postup stojí za úvahu. Díky díky.

            0 0
        • JJ  

          Pokud se jedna o domy z Rýmařova, určitě ti poradí můj kolega z práce, který v jednom takovém domě bydlí a dokonce kdysi v RD Rýmařov pracoval. Mailni mu na martin.jindrak@atrea.cz má sice pořád moc práce, ale určité ti rád odpoví. Ale tahle firma opravdu patří mezi ty lepší v dřevostavbách

          0 0
      • kassar007  

        Já bych si s tady S Excel em dovolil nesouhlasit ohledně ceny objektu. Dřevostavba vyjde téměř vždy levněji. Kvalita firem je určitě důležitá, jelikož je to v čechách konstrukce ne moc používaná.

        Ale jenom dřevostavba není zas až taková výhra. Když už někdo začne koketovat s tím, že si postaví objekt s konstrukcemi ze dřeva uvažoval bych spíše o pasivních domech. Tj. kombinace pevných akumulačních prvků (konstrukce, které se umisťují jako středová, dosti často nosná tělesa – beton, cihly pálené i nepálené) s lehkými a dostatečně tepelně izolačními konstrukcemi (obvodové dostatečně izolované konstrukce z dřevěných rámů a výplňové izolační hmoty). Vhodné je i zvolení orientace objektu, otvory, velikosti, plochy, … . Dále prvky jako Trombeho stěna a podobně můžou po vydařeném architektonickém ztvárnění technicky a ekonomicky objekt posunout o kategorii výše za téměř nulovou hodnotu investovanou do stavby.

        Myslím si, že zkušenosti z ciziny a i již mnohé české příklady mohou poukázat na jak ekonomické tak i ekologické a zdravotně pozitivní hlediska.

        0 0
        • Excel  

          No měl jsem napsat výrazně levnější dřevostavba=ruce pryč :-) Ještě pozn. nejlepší je podívat se na rozestavěný dům (jak uvidíš imregnované dřevo, vem nohy na ramena, teda až na střešní latě) a dům tak po 3 letech užívání, tam už se pozná hodně.

          0 0
          • kassar007  

            dekuji za radu ............. jelikoz architektura je moje zamestnani mam o teto problematice docela povedomi

            navic jsem studoval docela problematiku drevostaveb a pasivnich domu

            obcas kdyz si tu ctu nejakou poznamku tak se musim smat . proboha berte vse s rezervou a pokud neco takoveho chcete resit jdite za kvalitnim architekte a projektantem :-)

            je to brano vseobecne ne jako pripominka ktera se tyka nejakeho konkretni osoby

            0 0
            • Excel  

              :-) já dřevostavby jedu od projetku až po realizaci. Jsem rád, že se tomu začínají věnovat i architekti, kolikrát je ten návrh totiž bída, co se konstrukčního řešní týče.

              0 0
              • kassar007  

                pro me je zase potesujici ze se tomu poradne venuje projekce :-) je nekdy tezky najit kvalitniho projektanta :-)

                0 0
      • Smazaný účet  

        Do dřevostaveb nedělám, ale ohledně toho betonu do stropu – i 4 cm mazanina přitíží konstrukci stropu a následně stěn etc., hnedle máš o 1 kN/m2 víc. Dyž do stropu hmotu, nebylo by lepší tu desku spřáhnout jako nosnou a nedávat jen jako plovoucí „zátěž“ do podlahy? Ještě mě napadá možnost udělat oddělenou konstrukci podhledu, jako byly rákosníkový stropy, se vzduchovou mezerou. Samozřejmě, zas větší konstrukční výška. BTW neprůzvučnost je vzduchová, za to bys dostal od akustiků za uši. :o))

        0 0
        • mastihuba  

          provedu :)

          0 0
        • Excel  

          Pardon za tu neprůzvučnost…sty­dím se. No ono se dělá spousta věcí, sádrokarton podhledu na pruž. uchycení, mezi trámy propraný štěrkový násyp, suché podlahy od Rýmařova mají písek v takových voštinách, vypadá to jako plástve. Ten plovoucí potěr je sice zátěž, ale dělává se standardně ve dřevostavbách, při dimenzích 60/220mm stropní trámy s rozumnou osovou vzdáleností se to dá do 5m vynést. Důležitá je ta plovoucí zátěž, dát to natvrdo, tak to by ten zvuk vedlo líp do konstrukce. Spřáhnout to přes izolaci asi nepůjde, ale ja su neni statik. :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            si právě z dřevostaveb pamatuju prd, no. a z akustiky to samý. :o) takže už nevim co je dobrý na kročejovou a co na vzduchovou. :o)

            0 0
            • Darius  

              na krocejovku potrebujes „odpruzeni“, aby se nerpenasely razy a na vzduchovou hmotu, proty ta mazanina, plastbe s piskem atd.

              0 0
    • atrex  

      Výborný sruby staví Honka, finská borovice s kamenem je nejlepší kombinace, výjde ale zhruba 1.5krát dráž než normální zděný dům. Je to ale vážně nádhera.

      0 0
    • miki  

      Taky jsem na jednom takovým domku pracoval/dělal střechu/

      0 0
    • dafe  

      Tak já se teda pochlubím, máme novou dřevostavbu, jsem zatím spokojený. Stavěla fy Palis Plzeň. Co ostatní říkali nebudu opakovat, mají pravdu, být tebou bych se obrátil na Excela jestli ti nechce dělat stavební dozor :-) No možná beze srandy, krucinál kdybych se tady včas zeptal tak jsem mohl mít o pár problemů míň! :-)

      S tím hlukem – přes zdi je to v poho, není slyšet nic, ale stropy-podlahy, to je problém. Z podkroví je dolů slyšet každý krok, protože ty podlahy jsou celodřevené a to je pak jak na horské chatě. Takže at¡ neuděláš stejnou chybu jako já – nech si tam dát beton jak psal Excel.

      0 0
      • frantavykopavka  

        Moc pěkný domek, a ta terasa… To by bylo něco pro manželku…

        0 0
      • tom xtr  

        Tak mně se tohle líbí – pro vzhledově dřevěný domky mám slabost.

        Ovšem dřevostavba nemusí nutně vypadat jako dřevěný domek. Dělám pro firmu, která vyrábí sendvičové dřevěné panely pro montované domky – dřevostavby a ty se finálně omítají, takže barák vypadá z vnějšku jako zděný. Konkrétně projekty, o kterých mluvím, jsou o něco dražší, nežli „zděný“ standard. Jako přednost je uváděna rychlost stavby a ekologičnost – tj. barák je snadno recyklovatelný. Primárně je určený pro 1 generaci, další to pilou rozebere a postaví nový.

        0 0
      • JJ  

        Ty soláry jsou vakuový Viessmanny? Pokud jo, tak si pekne vyhodil penize:)

        0 0
        • Bulda  

          pročpak?

          0 0
          • JJ  

            Delal jsem diplomku, kde jsme dlouhodobe merili vykon solarnich kolektoru ruznych vyrobcu a typu. Vsechno probihalo za stejnych podminek a soucasne. No a tyhle viessmanny nemaji vetsi vykon nez klasicke ploche selektivni kolektory, ktere stoji nekolikanasobne min. Rozpor mezi krivkou ucinnosti od vyrobce a namerenou v realu je dost sokujici

            0 0
            • Bulda  

              a co bylo nejlepsi? heliostary? nemas tu diplomku v el. podobe? …bych mel zajem …neboj skolu uz mam za sebou, tak zadny opisovani :))) spis bych o necem takovym na strechu uvazoval

              0 0
              • JJ  

                No nemel bych to nikomu davat, ale ze jses to ty:) Poslu to to mailem. Heliostar je docela dobra volba, vakuova ctyrstovka vysla ze vsech kolektoru nejlepe

                0 0
                • Bulda  

                  dik, tak to sem rad, ze sem si itpnul dobre, ta jejich konstrukce budi nejvetsi duveru a jejich stranky taky …ne jen takovy ty reklamni kecy (kdy obcas i selsky rozum zustane stat :)), ale opravdu vycerpavajici udaje, vypocty atd

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  diplomku naopak musíš dát k dispozici… leda by ti na to dali štempl že obsahuje nějaký tajemství… :o)

                  0 0
                  • JJ  

                    Vzdyt jo, je v liberecky knihovne a na fakulte, ale pokud se nemylim, tak dneska se prace elektronicky nezverejnuji

                    0 0
                    • Toams  

                      hmmm, tak na architekture v prahe je to povinnost vyvesit diplomkou, resp. portfolko na web, aj ked nie kazdy ju dodrzi:-)

                      0 0
                    • vlk  

                      No nedávno vyšel nějaký nový zákon, že jsou VŠ povinny zveřejňovat diplomové práce. Zda ale elektronicky, to netuším.

                      0 0
                      • goofy  

                        No nevim. My museli jednu diplomku odevzdat papirove a druhou na CD digitalne. Papirova mela putovat do knihovny a Elektronickou si nechaval ustav.

                        0 0
        • dafe  

          Vakuove ano, ale nejake levnejsi, cenove lehce nad Regulusama a zminovanyma Haliostarama. Poslali mi krivky efektivity a vypadaly dobre, tak jsem do toho sel. Jsem smiremy s tim ze solary se obecne moc nevyplati, ale kdyz me se to tak libi…

          0 0
    • vratan  

      ja mam rad taketo modernejsie: www.archteam.cz/…y/modely.htm

      0 0
    • camron  

      Já osobně bych dřevostavbu nechtěl. Je možné, že je dnes všechno z požárního hlediska, z hlediska pevnosti a bezpečnosti všechno zmáknuté, ale ve mě prostě dřevostavba důvěru nebudí. A když už má člověk takový pocit, v životě by se tam asi dobře necítil…

      0 0
    • YoRk  

      drevostavby projektuji a sam ted jednu pro sebe dokoncuji. Drevostavba ma predevsim to kouzlo, ze jde pod dobrym vedenim postavet svepomoci hodne rychle. Srovnani ceny drevostavba vs zdena je casto zavadejici, protoze firmy delajici drevostavby plytvaji materialem i vasimi penezi, pokud srovnamem stavbu zdenou a drevenou provedenou svepomoci, pak vychazi drevo levnejsi cca az o 15%. A neni pravda ze je to jenom pro lidi smyslejici ekologicky, ale i pro ty smislejici ekonomicky, protoze jde lepe provest kvalitni izolaci a tim do budoucna usetrit na vytapeni. Kdyby jste potrebovali nejakou konkretni radu, tak piste na jan.vintr@v2design.cz Jinak diskuse na www.living.cz je taky velice prinosna

      0 0
    • Sobi  

      Beton je beton!

      Dům ti sice nepostavim, ale most ano.

      A pod ním se taky vyspíš! :-)))

      0 0
      • hribik A1  

        vies co by prve urobil bezdomovec keby nahodou vyhral 10 000 000? kupil by si vlastny most aby pod nim mohol spat sam!!

        0 0
    • chupas  

      bejt tebou podivam se do profi fora. od rekuperace az po solarka, drevaky, kamenaky, betonaky. pocitani zdiva, nosnosti, termosnimky bla bla bla. NEDy, nulaky atd. cokoliv a hodne profiku tam je. neco jako b-f ale na stavbu. neznam lepsi www.tzb-info.cz/

      0 0
    • Rado LH  

      Ja len tolko skoda ze neni moja

      0 0
      • Rado LH  

        a riesenie podlaha a strop

        0 0
        • cabbage  

          za tenhle typ schodů bych zabíjel…

          0 0
          • vlk  

            Co je na nich tak špatného-že je má moc kolmé a malé nášlapové plochy? já uvažuji o těchto-viz. obr

            0 0
          • Excel  

            to jo..to už je skoro spíš žebřík :-)

            0 0
          • goofy  

            Ani nemluv. Uz vidim jak to je dimenzovano na skrin: 80×60×120cm :-)

            0 0
          • Drus  

            Ideálni schody na cvičení dětí :-))

            0 0
          • Rado LH  

            Ze su tocene to nevadi a majitel ich chcel strmsie :-)( lebo nane nechal malo miesta :-)hi )a este isli madla po stene takze OK.

            0 0
    • grafik  

      vzhledem k tomu ze mam ze staveb velmi bohate zkusenosti, tak doporucuji jednoznacne zdeny dum, 25ku ytong – dobre se zpracovava a stavba s nim roste jako po masle, k tomu dobra okna, pod strechu mezi krokve 26(14 a 12)cm isoveru a budes vysmatej …

      0 0
      • grafik  

        kamarad stavi barak z cihel a zatepleni sten resi polystyrenem zabudovynmy rovnou do steny v pomeru cca 10/8/15 cm (8 cm je polys, ostatni cihla)

        0 0
      • detoxy  

        Řeším podobně. Stěna 20–25 Ytong + 16 EPS. Pod střechu 14+10 EPS, krásně jednoduché, rovné a zateplené (navíc neřeším parotěs).

        0 0
    •  

      My premylsime jiz delsi dobu nad drevostavbou a ted jsme oslovili firmu abakon tak uvidime :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.