• Smazaný účet

    Narazil jsme na zajimavy rozhovor s DPD kuryrem na e-kole v Plzni. Neni tam moc detailu o kole ale stejne dobre cteni. Tady je link kdyby nekdo mel zajem.

    0 0
    • plysovykozisek  

      Je to borec.

      0 0
    • Jakobo  

      Je to fajn.

      Jen teda technicka poznamka. Neni to bezemisni. To elektrokolo emise ma. Ta elektrina nekde vznika, v CR je sance nejmene 1:1, ze v nejake uhelne elektrarne, pokud jadro a samozrejme vodu, vitr, slunce beru jako bezemisni (ac i tady je to diskutabilni, ale pro vas silne ekologicky orientovane s jednoduchym pohledem budiz, bezemisni).

      0 0
      • HonzaP9  

        Jj, to je starej vtip, kde že má elektromobil výfuk … v Tušimicích :-) Bohužel v tomhle je mediální prezentace elektromobility fakt zcestná, před časem se říkalo, že uhlíková stopa Tesly se autu se spalovacím motorem vyrovná až daleko za úrovni 100 tisíc najekých km.

        Ale jinak souhlas, že tohle využití elektřiny smysl má, ať už se bude jednat o cyklokurýra nebo třeba rozvážkovou dodávku.

        0 0
        • xtonda  

          Tak furt je lepší, když to má výfuk někde v pustině než v centru města.

          0 0
          • Tramvajar  

            Nehledě na fakt, že efektivita velkých elektráren ve smyslu výkon vs emise je taky dost jinde…

            0 0
            • Jezevec70  

              Až na ty ztráty při přenosu přes půl republíky, někdy i Evropy.

              A třeba elektrárna v Trutnově moc v pustině není.

              0 0
            • onuce  

              Jenže pak elektroauto je hrubě neefektivní, protože tahá s sebou těžkou baterii. Třeba trolejbus je ovšem něco jiného, tam je vše v pořádku.

              0 0
              • Tramvajar  

                No on ten rozdíl v hmotnosti oproti srovnetelnému naftovému autu není nijak významný.

                0 0
                • onuce  

                  Myslím, že je.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak to si myslíš špatně.

                    0 0
                    • onuce  

                      „Proti hraje například obrovská hmotnost baterií – například u Audi e-tron je to 699 kg, což je prakticky váha tradičního miniauta. A dále pak již zmiňované komplikované chladicí systémy, které se nesmějí při odpojení zavzdušnit“

                      https://www.autosalon.tv/…lektromobilu

                      To na mne hned vyskočilo z Google

                      0 0
                    • zdenal8  

                      No to si právě myslí velice dobře. Ten problém s hmotností třeba řeší německá pošta s těma elektrickýma transitama. Vzhledem k váze baterií uveze proti spalováku méně, aby se vešel do 3,5t.

                      Samozřejmě výkonově by to uvezlo stejně, ale už přeleze přes 3,5t a na to už potřebuješ tachograf a dražšího řidiče s Céčkem.

                      Takže skutečně váhový rozdíl tam je.

                      0 0
                      • Tramvajar  

                        O kolik mene?

                        U dodavek nevim, ale u osobaku je ten rozdil nepodstatny. Google vysvetli.

                        0 0
                        • JirkaVe  

                          No, ten elektromobil těžší je. Nicméně, pokud se bavíme o spotřebě, tak u elektromobilu u ní rozhoduje hlavně rekuperace při brzdění. Mechanické brzdy vstupují do hry až při intenzivnějším brzdění. Elektromobil je proto vynikající hlavně do města (kde je celkem zanedbatelná spotřeba kvůli odporu vzduchu). Na dálnici je o dost méně výhodný.

                          0 0
                        • haďák  

                          U M-B Sprinter, střední délka, vysoká střecha – což je specifikace, která se momentálně řeší u nás ve firmě je rozdíl v užitečné hmotnosti takřka 400kg.

                          Konkrétně 1410 kg nafta, 1045 kg elektrika. Aspoň tak to má dealer na webu. Zapůjčený to teprve dostanem…

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Muzu se zeptat co s tim budete rozvazet?

                            0 0
                            • haďák  

                              Klasická balíkovka. Řešíme 2–3 auta na linky do centra města (včetně pěší zóny) a bližšího okolí s nájezdem kolem 20–30km denně. Za to pořád rozjezdy, furt puštěný varovky,…

                              Na rozvoz mimo město to zatím nedává moc smysl, ale je pravda že dodávky na balíkovce dostávají hroznej kouř…

                              0 0
                          • Tramvajar  

                            To je dost.

                            A je to jen kvuli tomu, ze baterka+elektro­pohon maji o tech 400 kg vic nez naftak+prevodovka nebo je v tom i neco dalsiho?

                            0 0
                      • pepek  

                        Tady

                        A za rok

                        0 0
                      • onuce  

                        Děkuji

                        0 0
                  • Tramvajar  

                    To opravdu neni o tom, co si myslis, ale o tom, kolik vazi baterie a elektropohon vs spalovaci motor se vsemi agregaty a prevodovkou.

                    0 0
          • zdenal8  

            No neřekl bych, že u nás jsou ty uhelný elektrárny nějak v pustině.

            0 0
    • onuce  

      To je správné využití e-kola. A né tím zbytečně zamořit Šumavu.

      0 0
    • TheJD  

      Ja tento tyden potkal v Brne kuryra na cargo biku, jen to vypadalo, ze tam zadny extra motor nema a jede za svoje. Kudos.

      0 0
      • obda  

        Jo, žena taky hlásila, že v centru Brna jich viděla hned několik.

        0 0
      • petrx  

        Jj. taky jsem těchto mouřenínů s obrovským krabicovým batohem na zádech na standartním kole viděl celkem dost, musí to být pěkná makačka takhle po městě jezdit celej den.

        0 0
        • Jakobo  

          Jestli myslis ty velike krychlove „batohy“ tak v tech se rozvazi pizza ne? Aspon teda co ja vim.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Toto video neni pro kazdeho ale dorucovatele posty na kolech jsou uz stara vec napriklad v New Yorku. Je to velice efectivni protoze je hroznej provoz a autem se nikam nedostane. Kazdy rok poradaji zavody. Je zajimave pozorovat zpusob jak prekracuji krizovatku na cervenou a klickuji proti provozu a to na fixie bez brzd.

          0 0
          • DejfSejf  

            Takhle lítat mezi auty v hustém provozu je o držku, to jsou fakt blázni…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Urcite to neni pro kazdeho :) Ja jsem o to trochu cetl a s nehodama to neni prekvapive tak hrozny. Vzdy kdyz vidim Vratne Lahve tak si na vzpomenu tyhle blazny :)

              0 0
              • Esi  

                Tak pokud by tam takhle jezdilo víc lidí tak tak musí být cyklisté za naprosto bezohledné kretény, protože to co je na videu tak tak bezohledná a nebezpečná jízda vůči všem ostatním se jen tak nevidí.

                0 0
                • psbiker  

                  Jedná se o poslíčky na kolech, okolí s tím asi trošku počítá, u nás by tímhle stylem byli na kapotě co 500m :)

                  0 0
                  • Esi  

                    Jo, jen je trochu překvapuje že jim to tam prochází

                    0 0
                    • psbiker  

                      Já tam nebyl, ale co jsem viděl jinde, takhle to filrují většinou skútraři. Auta nechají místo, nikdo nechce úmyslně někoho zablokovat nebo sundat, ti na kolech toho využívají, že je prostředí kultivované.

                      V české kotlince to můžeme zkusit taky tak – buď zprava a uvědomělý akčnější motorista tam hned najede a naschvál zablokuje, nebo zleva a mistr volantu tě přehlédne, protože tě ‚nevidí‘.

                      Jinak tohle jsou profíci, přežívají to dlouhodobě.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Samozrejme nechci propagovat aby takle nekdo jezdil ale clovek musi uznat ze jsou to profesionalove. Cooper Ray je legenda a jeho jizda je mistrostvi v ovladani kola v naprosto nepredvidanych situacich.

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Myslim ze to nema cenu aby je honili. Autem se to neda kvuli provozu a tak dobre na kole policajti neumi :-) Kdyz to clovek vezme tak ryskuji predevsim svuj zivot. Jako kazdy cycklista na silnici s auty.

                      0 0
          • xtonda  

            Prej doručovatel pošty :-) To je normální kurýr/messenger.

            Doručovatel pošty na kole vypadá takhle

            0 0
        • TheJD  

          Myslel jsem, ze na bike foru lidi poznaji rozdil mezi cargo bikem, tedy nakladnim kolem, a batohem. :|

          0 0
      • babkanakole  

        A poctivé pošťácké kolo taky vídáte? Myslím to v poštovních barvách, s navařenou klecí na zásilky ze všech stran.

        U nás jezdí a některé pošťačky s tím dokážou i jet, i když to mají narvané až hrůza. Když vidím, jak to mají naložené, docela se divím že s tím pohnou.

        0 0
        • JirkaVe  

          Mimochodem, viděl jsem v menších švýcarských městečkách, že nákladní elektrokolo je standardním prvkem pošťácké výbavy.

          0 0
          • obda  

            V Německu taky.

            0 0
            • Smazaný účet  

              To same v Holandsku.

              0 0
              • Jezevec70  

                To samé v Břeclavi. :-)

                Tady už pošťačky jezdí na elektrokolech docela dlouho, hlavně v okrajových částech města. Žluté ekole, modré obří brašny na nosiči + tašky na řídítka.

                0 0
          • babkanakole  

            Tady šetříme, pošťačky jezdí za své.

            0 0
            • zdenal8  

              A většinou ještě i na svým :-)

              0 0
              • babkanakole  

                Jestli se něco nezměnilo, tak jim za to erární i něco málo strhávali. No, neber to.

                Docela se divím, že to ještě někdo dělá. Ve vzdáleném příbuzenstvu máme jednu pošťačku v důchodu a jednu současnou.

                0 0
        • TheJD  

          To jsem jeste nevidel. Jen tady toho typka od DHL a pak jeste jednoho borce, co na cargo biku vozi kafe. Pojizdne poulicni kavarny a zmrzlinare nepocitam,

          0 0
    • Tomcat  

      Co se šíři zvěstí o Práglu kde jsou vize nahradit dodávky, pickupy jen nákladními elektrokoly . Jednak drobní podnikatelé si nechtějí za služby ecargo kola připlatit a pak od určitého množství to pravděpodobně , někdo právně napadne za „neschválené k provozu na veřejných komunikacích“. Takže depa pro ecargo mohou být hezký dotační dojiči efektní, ale nikoliv efektivní.

      Dpd se pouze veze na zelené vlně , tak super ušetření , náklady a výdělek to nebude. Stejně dostatek jezdců.

      0 0
      • TheJD  

        Je hloupost aplikovat cargo biky plosne, nicmene v urcitych pripadech ci mnozstvi je to super alternativa dodavek. At uz pro centra mest, kam treba ani auta bezne nesmi, nebo pro lokalni prepravu, tedy na kratke vzdalenosti. Do te druhe kategorie by se treba dali zaradit postaci (listovni zasilky).

        0 0
        • Tomcat  

          To ale vysvětluje jedné sektě která by chtěla po celé Praz pěší zónu..... a myslí že to bude jak Kodaň , Hamburg nebo centrum Vídně.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.