Ahoj, doporučíte nějaké dobré pláště na 29" MTB? Na kole byly spíše silniční pláště a rád bych něco více do terénu, ale zároveň aby zvládly i silnici.
Předem děkuji za tipy.
Aleš
Ahoj, doporučíte nějaké dobré pláště na 29" MTB? Na kole byly spíše silniční pláště a rád bych něco více do terénu, ale zároveň aby zvládly i silnici.
Předem děkuji za tipy.
Aleš
TB
Silnici zvládne každý plášť.
https://www.schwalbe.com/en/offroad.html
tady si naklikej co chces
Ten konfigurátor vypadá dobře, díky :)
Schwalbe Thunder Burt, Continental Race King a Mitas Zefyros budou dobra volba. Z tech levnejsi a trosku uzsich treba Maxxis Tread Lite, tam uz to ale chce nejake zkusenosti. :-)
Jezdím maxxis ikon a specialized (fast trak a ground). Mohu doporučit.
Na hlavním kole vozím Specialized Fast Trak a na kole do sraček Maxxis Crossmark a s obojím jsem velmi spokojen.
Já můžu jen doporučit Schwalbe a Maxxis. Vepředu vozím Nobby Nic, zadek pak Smart Sam či RaR. Letos bych tam rád nasadil Ardent Race komplet, bude-li dost financí.
Pod Smart Sama se podepíšu. Dosud jsem ho vozil v 2,25" kevlaru i na předku.
Vynikající výdrž (4000km vzadu, 8000vepředu, 50% asfalt, 50% spíše suché kamenité terény).
Slušná odolnost (já mám s dušema cca jeden defekt na 3000km), proříznout se mi ho nepodařilo i přes častou jízdu po ostrých kamenech/skále (vzadu ho mám už 3., vepředu 2.), jen jednou jsem nařízl vzadu vrchní vrstvu bočnice, tkanina zůstala neporušená.
Na silnici jede hodně slušně i na nízkym tlaku (1,5–2 bary), v suchym terénu drží dobře.
Na mokru a v bahnu ale nic moc, odbahňování žádnej zázrak. I ten grip na suchu by mohl být lepší (rychlé ploché zatáčky apod.). Proto na jaře dopředu zkusim Nobby Nica.
Já doufám, že po vyzkoušení NN konečně pochopíš, o co jsi celou dobu na pěti SS přicházel:))
Tak tak pokud mas ze ss na predku pocit ze drzi tak budes fakt koukat az to prezujes na neco rozumneho :)
Neni to zadnej zazrak, to vim, uz jsem na nekolika kolech s lepivejsima plastema jel. ;) Ale na to jak dobre to jede po silnici to nedrzi vubec spatne. I kdyz ted je Smart Sam novej, takze tezko rict jak na tom bude ten.
Jenže Smart Sam nijak moc dobře po silnici nejede. Oproti srovnatelně držícím plášťům jede o dost hůře (srovnávám starou verzi z praxe).
Nová (tu jsem nejel a ani se na to nechystám) ale nemůže být o moc lepší, pořád jsou jen v performance verzi.
U Schwalbe mi v praxi vždy sedělo jejich srovnání jak jede/drží který jejich plášť (dle většího množství různých plášťů v praxi). Takže není důvod, proč bych nevěřil i pro novou verzi SS.
A to tedy znamená, že:
Ale pravděpodobně mu zase zůstane dobrá výdrž. Odolnost bude na běhounu slušná (to mají všechny performance verze slušnou a o trošku lepší než EVO verze), boky jsou v základní verzi klasický papír (tedy nevydrží nic). V double defense verzi bude super odolný, ale pojede ještě hůře.
Presne, takze uplne na hovno :)
+1
navíc – jako RaR opravdu nedrží.. Ten plášť prostě ustřeluje, hlavně boční vedení je dost tragický. To už je lepší Race King od Conti. A ten navíc ještě dost slušně jede.
Stará verze SS jako RaR nedrží, to souhlas. Nová může být o něco lepší a u té to mají u Schwalbe psané.
Continental X-king např.
Tak tak dopredu Xkinga a dozadu race kinga (idealne RS verze) a mas celkem jezdivou kombinaci a neco to vydrzi i v terenu akorat na bezduse to moc neni
já mám mountain kinga 2,4 ve předu i na zadním a taky to celkem jede-)
Ja muzu doporucit
Predni kolo Schwalbe Rocket Ron LiteSkin 29×2.25 vaha 520 g
Zadni Kolo Schwalbe Thunder Burt LiteSkin,TL Easy 29×2.25 vaha 575 g
Tudle kombinaci jsem okoukal na zavodech.
Ja osobne jsem stou kombinaci velmi spokojeny.
Takový Thunder Burt neexistuje. Buď je to TL easy nebo LiteSkin (TL easy má snake skin boky). LiteSkin verzi bych nebral ani na přední (v každém případě TLE), nejen papírové boky ale i bída na bezduše.
Promin je to moje chyba,
Predni kolo Schwalbe Rocket Ron LiteSkin 29×2.25 vaha 520 g
Zadni Kolo Schwalbe Thunder Burt SnakeSkin,TL Easy 29×2.25 vaha 575 g
Hoj, přecházím na bezduše a potřeboval bych poradit ohledně zadního 29 pláště na ± 40% asfalt, 60% lehčí terén – lesní, polní cesty, občas něco hrubšího. Jezdím hlavně v suchších podmínkách, pokud je hodně bláta, mimo asfalt brouzdám minimálně a na pohodu. Na přední mám nachystaný výprodejový racing ralph 2.1 snakeskin pacestar,. Dozadu bych rád něco ekonomičtějšího s lepší životností, značky neřeším. Původně jsem chtěl použít ralp performance, ale překvapil mě nárůst váhy a rozhoduju se mezi race king performance 2.2 nebo crossmark II 2.1, připadně budu rád i za jiné tipy.
FastTrak? https://www.specialized.com/…ady/p/129971?…
Přešel jsem na něj v zadu z Conti RaceKing a spokojenost.
Přesně, i já mohu doporučit neS-Worksový Fast Trak s delší výdrží směsi.
Hmm, taky možnost, na ty spešly obecně nějak zapomínám, i když si to asi nezaslouží :) A rychlostně to možná bude i na stejno s race kingem v performance verzi …
Přijde mi o malinko pomalejší než RK ProTection, ale zas líp drží. Zvykl jsem si na něj velmi rychle.
A kam se poděl klasický šípový vzor? Všude jen větší či menší kostky. Všechny takové gumy pochopitelně zákeřně ustřelují do strany. Velké kostky méně, ale zas mají obří valivý odpor. Šípák bezvadně drží stopu a při brždění funguje jako pluh. Ne nadarmo i lyžaři pluží. K tomu nemá žádná hluchá místa, je tedy tichý, a bezvadně se odvalující. Je to dezén osvědčený generacemi, Hitler ve svém Mercedesu na něm vjížděl vítán do Sudet, mají jej moderní traktory. Jen na 29" kola nikde nevidím. Co je to zas za ponurou taktiku výrobců? Děkuji.
Ano, třeba tato skvělá klasika
pokud ti chybí šíp, zkus WTB NanoRaptor
Nanoraptor není klasický šípový vzor, navíc je příliš jemný a na zadním kole jsem jej na 26" okamžitě rozžvýkal na žmolky.
Nesmíš jezdit pekla. Já měl problémy sjet ho… ještě leží kamarádce někde ve skříni jako rezerva :)
Mám i s batohem bezmála 130kg…
Nevím teda, ale na en/dh pláštích, kde se často silně brzdí a ustřeluje to do strany se šípovitý vzorek moc neobjevuje ani na motorkách šípovité dezény nejsou – v náklonu je šíp podle mě docela nestabilní záležitost. Dobře zabírá, dobře odvádí vodu a řídké bláto, ale to je tak vše. I offroadová auta a náklaďáky mají spíš kostky. Traktory maj šíp, protože je v záběru skvělej.
…a když se dá obráceně než na záběr, skvěle brzdí.
Ano to je pravda, ale i tak se to na kolech moc nepoužívá. šípovité dezény jsou nejčastěji na krosových a levných xc mtb pláštích.
A proč se to prosím nepoužívá? Není to módní? Děkuji.
P.S. Království za kvalitní kevlarový šípový 29" plášť!
Asi to moc nefunguje. Když by to fungovalo líp než kostky, tak by to minimálně v závodech používali.
Zřejmě již kostkám přivykli… Když jsem je měl prvně, byl jsem šokován ústřely do stran. I ty nejlevnější šípy jsou naprosto čitelné a do stran ujíždět tendenci vůbec nemají.
Tady ty mají náznak šípů https://plaste.heureka.cz/…2_25-kevlar/
No ale opravdu jen slabý náznak. Děkuji.
Opravdu si myslíš, že plužením zastavíš dřív než lyže dáš na kolmo? :D To nemyslíš vážně.
Ale ano, v mládí jsem hodně jezdil na běžkách.
To je ale debilní úvaha, když natočíš přední kolo kolmo tak většinou ležíš nebo letíš. :)
To byla reakce na to, že šípový dezén bude líp brzdit kvůli V tvaru, tak jsem se snažil naznačit, že kolmé hrany na tom budou líp…
Asi moc zastánců nenajdu, ale doporučil bych ti Bontrager XR3/XR2 Team Issue dopředu a XR2/XR1 dozadu.
http://reviews.mtbr.com/…tires-review
https://www.bikeradar.com/…eview-50792/#…
https://www.bikehub.co.za/…-tyres-r6555
Vyhnul bych se Ikonu