Doplněk k MTB - silnička nebo cyklokros kolem 25000 Kč

31 nepřečtených
  • mrozu

    Ahoj bikeři, chtěl bych si pořídit další kolo jako doplněk k MTB. Původně jsem uvažoval jen o silničce, ale podle různých názorů a kvality českých silnic jsem zařadil do výběru i cyklokrosku.

    Nájezd by byl cca 5000 km ročně, závody (silniční) neplánuji, ale ani nevylučuji. Z 90% jízda po silnicích nižší třídy, cyklokros bych mohl využít i na stezkách mimo asfalt, zase se ale nechci připravit o rychlost čistokrevné silničky. Primárně bych tedy i na cyklokrosku dal silniční pláště a podle potřeby přehazoval. Bude cyklokros na silničních pláštích nějak znatelně pomalejší než čistokrevná silnice? Má vůbec v tomhle případě cenu jít do cyklokrosky a nebo je to blbost a i po horší cestě se dá projet na normální silničce?

    Z konkrétních kol jsem zatím do výběru zařadil toto:

    Cyklokros:

    GIANT TCX 1:„http://www.giant-bicycles.com/cs-cz/bikes/model/tcx­.1/9556/50581/“

    Silnice:

    MERIDA Race Lite 905-COM:„http://w­ww.merida-bike.cz/prodej/race-lite-905-com-2012“

    Canyon Roadlite AL 6.0:„http://w­ww.canyon.com/_cz/ro­adbikes/bike.html?b=3073“

    Koukal jsem i na bazar, např.:

    Cannondale CAAD 10 105:„http:­//kolo.cz/cla­nek/cannondale-caad10–5–105–2012“

    Uvítám i případné další návrhy. Za všechny rady a názory předem díky.

    0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud budeš mít na krosce kompakty, stíhat budeš, navíc jako bonus můžeš mít zimáka s průchodností na poctivé blatníky.

        Ale žiletka je žiletka :)

        0 0
        • mrozu  

          Převodník bych zatím nechal s těmi 46 zuby, sice se mi to zdá také málo, ale je to stejné jako 50/12, což se používá na silničkách docela hojně.

          0 0
      • nooski  

        Já mám pro Caady slabost :-)

        0 0
    • nooski  

      I horší cesty se dají přejet na silničce. Mimo asfalt je to už dost na hraně. Musíš se rozhodnout podle okolí, kde budeš jezdit. Já mít jen MTB, tak jdu asi do silnice. Cyklokroska se liší geometrií, menším úhlem hlavové trubky, delší zadní stavbou a celkově delším rozvorem. Jinak jde samozřejmě obout cyklokrosku do silničních gum a pojede prakticky stejně jako silnička. Ostatně na Paris-Rubaix taky sem tam vemou cyklokrosku a Štybar taky jel silniční závod na krosce.

      0 0
      • mrozu  

        Už jsem byl kvůli univerzálnosti rozhodnutej pro toho Gianta, ale zjistil jsem, ze mají posunutý číslování, takže velikost M by na mě byla nejspíš moc velká a v S už není, takže hledám jiný cyklokros. Jinak ten CAAD se mi taky líbí ze všeho nejvíc, ale i jako bazarový je dražší než všechny ostatní. Ještě je tu kompromis CAADX, ale ten asi jedině nový a ani nemá tak pěkný barvy :)

        0 0
    • bleach  

      ja kdybych mel penize, tak bych si na podobny vyuziti jako ty koupil tohle http://www.kona.cz/…tonk/road/13 nebo drazsi sestru honky inc

      0 0
    • Kubiczech  

      Pokud nebudeš jezdit do terénu, tak je krosky škoda, mně to ale přišlo hrozně návykové. Na silnici je to pohodlnější, kamaráda na silničce jsem stíhal a jako bonus jsem to mohl kdykoli švihnout do lesa.

      0 0
      • Mig_all  

        jak jako škoda?

        0 0
        • Kubiczech  

          Jako je škoda koupit si koupit si sjezdové kolo a vozit se po cyklostezce, tak zhruba stejná škoda je koupit si krosku a vozit se jen po silnici. Narvat na to silniční pláště a silničařit, v tom nevidím jedinou výhodu oproti čistokrevné závodce.

          0 0
          • Mig_all  

            aha, tak to jo souhlas, na krosce bych osobne taky urcite nesilničařil… spis bych ji daval takovy zahul ze bych se bal opačného spektra tedy ze je mozna skoda si kupovat krosku a potom ji davat zabrat v težkem terenu..

            0 0
    • Forester  

      mám to nějak obdobně a zatím vede Focus Mares CX 2.0 Disc

      během února ho snad už koupím :-), maličko jsem tápal ohledně velikosti

      0 0
      • mrozu  

        Velikosti jsou pro mě taky oříšek, na Canyon kalkulátoru mi se stejnými hodnotami vyšla horní rámová trubka kolem 530 a na duratecu 550, což je rozdíl dvou velikostí. Na Focuse taky koukám, nejvíc by se mi líbil loňský AX 1.0 :)

        0 0
    • Neunzikger  

      Ona je silnička a silnička. Některé jsou ultimátní, že Ti zadní stavbou a brzdami projde tak 23×622 pneu. Některé pojmou i širší pneu. Samozřejmě je rozdíl i v tuhosti rámu, ale i řidítek. Protože plánované „terény“ a polňačky asi budeš provozovat za sucha, stačila by možná „průchodnější“ silnička, která pojme 28×622, nebo 30×622. Když to nebudeš foukat namax, amortizuje Ti to drncání nekvalitního povrchu znatelně. Na předku sneseš i hubenější pneu – klidně i 23×622 nebo 25×622. Silnička je kondiční záležitost, kdo má otlačený zadek – málo se opírá do pedálů, kdo slyší vlastní volnoběžku – fláká se. Záleží na Tobě, kam s kolem chceš jezdit. Taky k tomu zvolit odpovídající převody.

      Zase když koupíš první CX a zjistíš, že to na silnici neodsejpá, jak sis představoval, tak na další sezónu koupíš i fofrsilničku a cyklokrosky se přece nebudeš zbavovat. A máš vybaveno.

      0 0
      • Marskatin  

        Ze silniček, co jsem viděl, si myslím, že 28 mm pojme málokterá, aby to nebylo na hraně. Jak to vidí ostatní? Bavme se o současných, neo turistických favoritech.

        0 0
        • Neunzikger  

          Např. Spešl Roubaix má prostornější zadní stavbu.

          0 0
          • Marskatin  

            Jo tak ten ano, ten je na špatné cesty dělaný. Ale to je trochu atypický příklad.

            0 0
        • maajkee  

          Mně se do Treka 28mm vejde.

          0 0
          • mrozu  

            Koukám, že jsi vystřídal pár Cannondalů, neznáš nějaký jejich zdroj za příznivější cenu? :)

            0 0
            • maajkee  

              Ebay nebo koloshop v akci 20% sleva :)

              0 0
              • mrozu  

                Na Koloshop taky koukám, ale ty jejich slevy „na vše“ jsou jen na to, co se jim hodí, navíc teď maj jen 11% ;)

                0 0
    • madcat  

      Přátelé, jak se zde jakožto znalci díváte na tohohle Canyona? Já furt tak nějak přemýšlím, dumám, a teď jsem narazil na toto kolo, a říkám si „sakra, to je pěkný“… Vím, že se tu někde (v jiným vlákně) řešilo, že ty nejlevnější modely jednotlivých řad u Canyona nejsou zas až takový terno co se týče poměru cena výkon, protože holt krabice a přeprava atd. Ale nějak si nepamatuju, že bych v podobné cenové relaci našel podobně pěkný kolo, v té červené je to prostě hrozně šik. Díky.

      0 0
      • plzakj  

        Tiagra s aksiama je v poho. Za tu cenu lepsi nove nesezenes. Kamarad ho mel na 105 a tomu kolu nic nechybi. Pokud ti vzhledove nevadi ty lesenarsky trubky :-)

        0 0
    • Hroch Peťas  

      Ahoj, mám podobný dotaz.

      Silničku k MTB na občasné svezení po silnici. Vybral jsem tyto kola i kvůli mé dostupnosti lepších cen, servisu atd, prosím o posouzení.

      Nejde mi ani tak o technické vybavení a cenu mezi nimi, jako spíše o pohodlí, sportovně-turistické povození.

      Díky

      Btwin Triban 540

      https://www.decathlon.cz/…8377756.html

      Scott SPEEDSTER 20

      https://www.hupnakolo.cz/…ster-20-2018

      Cube ATTAIN RACE

      https://www.bike-life.cz/…ellow/d26084

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.