• Tomcat

    Domain vs. Travis vs. 66

    Zatím jsme řešili tu co koupit na tu kterou disciplínu, tunili vidlice a jen tu nikdo nepostavil tyhle vidlice proti sobě takže.

    Přemýšlím čím udělat upgrade na Banshee případně ješte jednoho kola a napadlo mě nahradit úzký (úhel zatočení) a těžký Boxxer něčím lepším. Banshee pobere jak 150 zdvihu tak 180 a hlava to taky vydrží

    Takže jsem si vycucnul z trhu tři možné kandidáty

    Rock Shox Domain 318 COIL

    • nevěřím tomu jejich 20mm upínáku

    +je nejlehčí +/-jednoduchá

    Marzocchi 66 RV

    • Těžká
    • cena

    +/- Možnosti ladění (ATA) +Asi nejvíc prověřený systém a firma

    Manitou TRAVIS Single TA +nejlevnější +/-možnosti nastavení

    • složitý systém

    Cenově vycházejí na stejně max +/- 2000,–. Ikdyž technických „pro“ je u BigM nejvíc, tak z ní mám největší strach, protože žádná Marzocchi na které jsem měl možnost jezdit mi prostě neseděla. A vyhodit jen tak 18 oknem s tím, že možná příště…. To je dost blbý. Jasně je to o nastavení, případně hustotě oleje a výměně pružin, jenže tím celková cena vzroste o nějakej ten tisíc (předpokládám olej +pružina + práce) a člověk si zase musí položit otázku, jestli mu to za peníze a vynaložené úsilí stojí.

    Upozorňuji předem, po shlédnutí několika zde proběhlých diskuzí na téma ladíme vidlici, o žádné lepší neuvažuji , dávat za vidlici víc než dvacku za vidli fak ne. Jednak mi ta vyšší cena za ten rozdíl nestojí, zadruhé vzduch jako hlavní pružící element mi přes práh nesmí, pumpičku pořizovat a sebou tahat nebudu.

    Jaký je Váš favorit z těchto vidlic případně jakou vozíte jak je hodnotíte. Případně nějaké technické postřehy k těmhle vidlicím?

    0 0
    • milan1  

      To, co se tady probíralo objasnilo stejně jenom část, takže nově. RV a její nastavitelnost, pouze expanze, jestli někdo ví přesněji a je tam pořád systém SSV tak je to nejhorší varianta tlumení. Doporučoval jsem rozhodně dražší verzi.Na druhou stranu možnost doladění olejem ti umožní doladění dorazu, což ostatní nemají. Travis – menší zdvih minimum nastavování a TPC plus je systém, který se dá označit jako pozičně citlivý ( měl by ti rovněž pomoct řešit to abys nechodil často na doraz i s méně vhodnou pružinou) systém jako takový umožní nejlepší citlivost na počátku. Jak tomu bude s odpory vidlice proti Domainu, to je neznámá, kterou těžko někdo zodpoví. Travis by měl mít navíc stejně jako všechny TPC odělenou High speed a lov speed expanzi. tyhle věci nejsou nikde zdůrazňovány. Domain by tohle mít neměl. Kolečkem dole na noze Travise se sežizuje hodnoha low speed expanze high sped je neseřiditelná, rozebráním a přestavěním by šlo řešit. Domain, mám mít High speed a low speed kompresi nastavitelnou, tady mám ale problém, protože tohle umožňuje mision control a Domain má mít normální motion control.

      U ocelové pružiny bych rozhodně počítal i s nákupem jiné tvrdosti, dopředu bych si to asi ověřil, protože pokročilé systémy tlumení se ukážou opravdu jen s vhodnou pružinou. Řešit totiž případný chod na doraz právě těmito systémy bych nedporučoval.

      Pokud budeš mít zájem nabízím ti při případné koupi i praktickou pomoc s případným nastavováním.

      0 0
      • madcat  

        co máš milane na mysli tou „expanzí“? tlumení komprese nebo odskoku? bylo by asi vhodný, aby se používaly stejný termíny pro určitou věc, jinak dojde za chvílu ke zmatení…

        0 0
        • milan1  

          Vážně nevíš co je expanze?

          0 0
          • madcat  

            expanze vím co je, jenom mi to nesedí s běžně používanýma termínama „odskok (rebound)“ a „komprese (compression)“ – konkrétně u tlumení komprese se uvádí možnost nastavení komprese při pomalé a vysoké rychlosti nárazu, kdežto z tvýho popisu (high a low speed expanze) bych chápal spíš že mluvíš o odskoku – expanze je když se něco roztahuje a při odskoku se vidle taky roztahuje, proto su z toho zmatenej trochu :)

            0 0
            • milan1  

              Když už chceš používat termíny a sjednotit si je pro sebe, tak komprese a expanze jsou rovnocené a správné termíny. Používat to, co navrhuješ jako komprese a odskok je něco jako kočkopes.Od každého stylu a pojmenování kousek.

              0 0
              • madcat  

                OK, díky za objasnění, myslel jsem si, že to tak myslíš že je to totéž, jenom jsem si nebyl jistej.

                0 0
                • milan1  

                  Tohle není, jak to myslím já, tohle je ono sjednocené a správné vyjadřování, které vyžaduješ. Nedělá mi ovšem problém přijmout jakýkoliv způsob vyjadřování, pokud popisuje správně. Ono trvání na termínech není vždy tak přesné. V moto branži by ses zase setkal s tahovým a tlakovým útlumem. Zase je vyjadřování jsednoceno a je to správně.

                  0 0
                • milan1  

                  Protože se mi v mailové poště objevil tenhle tebou vyrobený problém znovu a jako nejasný vrátím se k tomu ještě jednou. Komprese je stlačení expanze je roztahování. Vsvětlovat a objasňovat tyhle termíny mě nepřipadlo nikdy jako nutné. Když napíšu komprese, je to vždy ve výkladu významově správně, když napíšu expanze zase to má vždy jenom a jenom odpovídající význam, problém nastal, že mluvím o možnosti High speed a low speed expanzi o které jsi zřejmě zatím neslyšel. Ona ale existuje i když nění nikde tak zdůrazňována. Takže opravdu naposledy. Mluvil jsem o EXPANZI myslel jsem EXPANZI a smysl v původním příspěvku zůstává neměnný. Je to tak myšleno, je to tak napsáno.

                  0 0
            • Radek Broz  

              Prosím tě, nezkoušej se s Milanem přít o termíny, je na to háklivej (i když osy popisuje zásadně obráceně) a zase se to tu zvrtne;-)

              0 0
              • milan1  

                Á jéje, Radek dosud nepochopil podstatu tehdejšího sporu.

                0 0
                • Radek Broz  

                  Radši to znovu neřešme.

                  0 0
                  • milan1  

                    Tak mi vysvětli, proč to s posměchem vytahuješ? Téma tady je komprese a expanze, vidíš tohle nějak jinak a objevně, že ti to stojí za posměšnou poznámku? Jestli jsi zásadně proti pojmenování takhle napiš jak si to představuješ ty, potom zaboduješ. Ty jsi ovšem vytáhl cosi nejasného z historie a omyl je bezpečně na tvé straně a to dost zásadní. Hrabat se v tom nechci a objasňovat dokola zcela samozřejmé věci taky ne.

                    0 0
      • Tomcat  

        V tom případě 66 padá, protože lepší vidlici za 20 opravdu ne. Osobně jsem neměl a nemám u bigM problém s dorazem, ale spíš s momentem odtržení spolu s negativním zdvihem a první třetinou zdvihu. Která mi často přišla neurčitá a „houbovitá“, až rušivá a nejistá na řízení. Myslím že tam byla nevhodná pružina a předpětí.

        Osobně bych rád šel na jistotu, ikdyž pokročilé efektivní řešení by bylo možné., prostě jen minimalizovat rizika.

        Osobně preferuji vidlici více na tvrdo i na úkor sagu, ale s adekvátním útlumem při odskoku. Předpokládám, že to je asi tím že často jezdím jen „pod hranou“ a víc podmětů, kterých se mi dostávalo od vidlice bylo ukazatelem, kam ještě mohu zajít.

        Bez problémovosti asi bude u Manitou, tam sou jistotou dodací lhůty i případné pružiny navíc. U RS je sice jednoduché počáteční pořízení samotné vidlice ale náhradní díly jsou dost časově náročná věc ( třeba čtvr roku).

        S tím Domainem ano má motioncontrol a až Totem má MissionComtrol

        0 0
        • milan1  

          M bude asi dost podobná jak popisuješ, nedokážu posoudit nastavení na jakém jsi jel ale počítám měkší pružina malinko přitvrzená vzduchem, to by nejvíc sedělo popisu. ten chod na doraz nebude nikdy problém. Problematická bude vždy ta první část a citlivost. Jinak tvému popisu, že jezdíš „pod hranou“ a je to ukazatel kam můžeš zajít, tomu nerozumím. Já bych hledal a chtěl tenhle popis. Chci vidlici u které cítím její maximální kontakt s terénem. Cítím, co si můžu dovolit a terén, který vidlici rozhodí tak, že už mi neposkytuje tenhle pocit považuju pro tuhle vidlici za hraniční. Vidlice podle mě slouží právě k tomuhle a na udržení takovéhohle pocitu i ve velmi náročném terénu vytahuje ty nejlepší technologie. Tohle bych hledal a oceňoval u kvalitní vidlice, ty si jenom stanovíš náročnost terénu podle vlastních kritérií, a lehce si potom do onoho terénu dosadí i svojí správnou vidlici.

          0 0
    • wroum  

      ja na nej chtel dat 66 na 150 ale dneska bych taky asi koukal jinde ale zadnou praktickou zkusenost s tema vidlema cos jmenoval nemam – krome ty 66.

      jinak ten boxxer fakt neni tezkej – ma do 3 kil i s olejem…

      jo a s tema 180 co sem tak skousel prehodit boxxera to nebylo uplne dobry – malo obratny a hur se na tom skakalo. tech 150 mi prislo optimal, samozrejme jde o vysku vidle a ne o zdvih ale s boxxerem to tak bylo – dvkrat mer a jednou kupuj :-)

      0 0
      • Tomcat  

        No nevím asi ho moc krmim hlínou, pač přibral a má něco přes 3kg

        0 0
      • Tomcat  

        Tak kolik váží tvůj bejvalý Boxxer máš ve fotkách ;-)

        0 0
    • Radek Broz  

      Ty si pořídíš extrémně těžkej rám a pak se snažíš gramařit;-) Co tam máš za boxx, že ti přijde těžkej?

      RS bych vyřadil, ten upínák se mi prostě nelíbí a taky bych na Banshee bral spíš něco bytelnějšího (těžšího). Možnosti nastavení lo a hi spd komprese podle mě stejně nevyužiješ.

      Já bych z hlediska snadný servisovatelnos­telnosti díky jednoduchýmu systému a slušný odolnosti vzal tu Marzocchu. (Navíc je nejhezčí :o) )

      Nepředpokládám, že tu ale je někdo, kdo vyzkoušel všechny ty vidle (nový modely zcela určitě ne), takže čekej, že tu každý bude hájit „oblíbenou značku“.

      0 0
      • wroum  

        Scream je extremne tezkej, tohle tak tezky neni – jestli si dobre pamatuju tak nejakejch asi 5 kg vcetne FOX vanilla RC, proste se na tom da postavit i 14 kg enduro, sice to je zverstvo ale jde to.

        Boxxer tam je race 2003 a ten vazi min nez 66 – pod 3 kila

        0 0
        • Radek Broz  

          No, pořád je to takový „heavy-duty“ FR kolo, na lehký enduro se to podle mě moc nehodí. Těch 14kg bys z toho asi při dost velkejch investicích dostal, ale věci by nebyly moc v harmonii s tí rámem.

          Právě, že snad každej Boxx má míň jak 66, tak jsem se ptal.

          0 0
          • wroum  

            s tim heavyduty to neni tak hrozny. bytelnej ram to je, to kazdopadne (proto sem si ho taky koupil), ale ta vaha je mensi nez ten ram vypada. zas na druhou stranu ty sjezdujes a blbnes na ramu, kterej bych ja pouzival ne celodenni vylety… :-)

            0 0
      • Dijck  

        takže čekej, že tu každý bude hájit „oblíbenou značku“.

        A ty si medzi prvymi:)

        Naviem co mate proti maxle, nepocul som ze by s tym mal niekto niekedy problem, a to ani na mtbr a pod. Je to dobry a vychytany system. M sa moze ucit. Minimalne toto minus by som vylucil ako nepodlozene. Ak bude domain aspon z polovice tak dobry ako je lyrik, tak urcite bude lepsi ako 66rv :P Mam vela zlych skusenosti s M a preto radim domain alebo travis.

        0 0
        • wroum  

          taky bych se maxle nebal. takovej QR 20 od M byla fakt picovina a ani to poradne nefungovalo a kolik lidi to melo…a taky prezili :-D

          0 0
          • Radek Broz  

            Že QR20 je lepší tu samozřejmě nikdo netvrdí.

            0 0
            • wroum  

              myslel sem to tak, ze kdyz driv lidi jezdili na QR 20, tak dneska klidne muzou jezdit na maxle, ktera je vyrazne dokonalejsi system, kterej QR20 ve vsem prekonava.

              0 0
    • madcat  

      toto je dilema i pro mě, takže čekám spoustu užitečných příspěvků a rad!! :-)

      0 0
    • nakata  

      podobna diskusia o Domain VS 66RV – www.bikemagazin.sk/index.php?…

      0 0
      • Tomcat  

        Bohužel podmětný to není, verze 302 a verze s U-turnem mě nezajímá.

        0 0
      • Tomcat  

        to zní zajímavě , takže 66 opravdu ne

        0 0
        • assassin  

          no kdyz to tak ctu..... tak nejak premyslim jestli jsem obednal dobre… jede mi domu 66VF2 model 06 a vidim ze se na ni hazi dost spiny tak uvidim… ten test na x-biker zase nevypada ze by ji extra hanil ne? ta vf2 uz by mela mit i nastaveni komprese – ale prej to neni moc znat …tlumeni je ssv takze to podle vsech nic moc…

          tu RC2× sem ted v nedeli zkousel ve vsenorech a kdyby ta vf2 chodila aspon trochu podobne tak max spokojenost…

          jinak jestli dorazi tak bude neco malo pres deset litru a co jinyho za ty prachy:))))

          az bude doma tak treba taky napisu jakej z toho mam pocit:)

          0 0
          • Tomcat  

            Ne to si spatne pochopil. Ta jedna vyvolena vidlice , co vladne vsem neexistuje. proste kazdymu sedi neco jinyho. Podle toho popisu sem si nerek ze by byla spatna, ale ze ta charakteristika mi nesedi.

            0 0
          • fousek  

            Z tohodle vlakna www.bike-forum.cz/…4/forum.html#… sem ziskal pocit ze rc2× je na normalni jezdeni spis kurvitko a vyuzijou to jen ladici kterej celej den ladej a pak sjedou trat na cas a potom vymejslej kde to bylo blbe nastaveny ze jeli tak pomalu.

            0 0
            • Dijck  

              :DD

              0 0
            • hanz  

              tož až tak se to říct nedá ale rc2 na výjezdu stojky nebo na zevlení po vrstevnici moc nevyužiješ…nejvíc to přinese právě ve sjezdu…jestli nesjezduješ tak nemáš proč ho kupovat.

              0 0
              • assassin  

                jezdit zacinam, sem starej a sjezdar ze me asi uz nebude, ale doted sem jezdil na moto a chci jezdit na kole podobne akcne… takze jet jen tak abych najel 150km se spravnou prumernou rychlosti mi nic nerika… takze chci jezdit z kopce, naucit se skakat a tak… takze ne naka prasarna ala DH , ale spis nakej lehci FR… na kole mam od vyroby splice comp a klidne by mi stacilo i tech 130mm zdvihu, ale nejak se mi nelibi mazani vnitrnich nohou vazelinou a hlavne sem ted jel na kole s 66 a na bratrovo s torou a proste ta citlivost je fakt jinde…

                66 je pro me asi zbytecnost, ale mel sem ji za fakt dobrou cenu (furt teda cekam jestli prileti, mozna ze sem vyhodil prachy do vzduchu) a vyzkousim ji a dyztak ji vymenim za pike nebo neco podobneho.....

                z vlakna co daval fousek jsem toho moc nepobral… milan asi vi jak to funguje, ale chce vest diskuzi na akademicke urovni… a jelikoz na to nejsou ostatni tak to nema cenu neco vysvetlovat…

                0 0
                • Tomcat  

                  hmm protože a začínáš nemyslím, že bys měl volit tak těžké nářadí, spíš pochytíš negativa. Rozhodně bych začal klidně starší bazarovou vidlicí s 20mm osou a pak bych investoval teprve do něčeho lepšího.

                  Jinak Milan rozhodně ví jak to funguje a jeho podměty jsou k tématu , i když se to zdá v akademickém duchu, je to k věci a stravitelné. Rozhodně to cenu vysvětlovat má protože to bude ptatit ještě za rok a člověk nikdy neví kdy se k tomu vrátit.

                  0 0
                • milan1  

                  Ale já ti hrozně rád převedu tu diskuzi do praxe. Každý ze systémů, které popisuju má totiž svojí specifickou funkci a ono se to i v praxi projeví, bohužel chybí a to strašně právě praktické zkušenosti s využitím těchto systémů v terénu. Například test, který je tady uveden v odkazu je toho krásným příkladem. ten test je prostě jako od jezdce, který jezdil dosud XC a podle takových zkušeností se snaží posoudit i dlouhozdvihové vidlice. Dlouhozdvihové vidlice jsou prostě jiná kategorie a vyžadují i své podmínky a tyhle podmínky se prostě u nás běžně nejezdí. Kvalita a propracovanost systému se projeví hlavně v rychle projížděných zatáčkách na nerovném terénu, v klidném ovládání na rozbitém terénu a to je podstata. To, co se jezdí u nás jsou převážně uježděné mlaty s nájezdem na drop, tady se opravdu kvality super odpružení nepoznaj a představa, že čím vyšší zdvih, tím vyšší drop mi umožní je hodně od věci. Takže já bych spíš hledal to, jestli ty sám chceš provozovat styl, který takovou kvalitu vyžaduje. Jak vidíš, mnoho lidí se přizná, že to je pro něj zbytečné, už dávno upozorňuju, že jediný, koho vidím jako vhodného k opravdového využití vysokých zdvihů a nejlepších tlumících technologií jsou sjezdaři a je to hlavně proto, že jedině oni by opravdu dokázali ocenit, co to přináší. Bohužel, jsou tady příklady, že ani mezi nimi nejsou zrovna znalci.

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    To, co se jezdí u nás jsou převážně uježděné mlaty s nájezdem na drop Tak s tím bych nesouhlasil.

                    0 0
                    • milan1  

                      Nikdy jsem zrovna od tebe nečetl jakékoliv vyjádření, jakékoliv hodnocení, které by mě jenom naznačilo, že dokážeš uvažovat o funkci vidlice v takovýchhle podmínkách použití, jediné co kdy od tebe přišlo byly jízlivé poznámky. Tady máš šanci předvést se v lepším světle, ukaž se.

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        Co bych měl předvdět? konkrétní reakce na konkrétní mylnou část příspěvku. Navíc vyšší zdvih ti skutečně umožní vyšší drop (viz třeba svého času Benderův dvojtlumičový Carpiel). S tím, že nejlepší využití mají tlumící technologie v DH souhlasím – extrémnější odvětví mají vyšší nároky a jsou motorem vývoje.

                        0 0
              • Tomcat  

                Taky si myslím, že prostě něco má dáno hlavní účel a pak člověk může štelovat sebevíc a proto pro co to není dělaný to nebude to pravé.

                0 0
                • assassin  

                  tomcat: s tim kupem tezkeho naradi mas asi pravdu..jenze kdyz ma za cenu bazarove vidle s pevnou osou novou 66 tak jak by ses rozhodl ty? byl jsem se svezt ted v nedeli ve vsenorech sice sem tam byl za exota protoze se prijela svezt elita, ale jezdil sem s kamosem jirkou filipem kterej me asi ma co naucit a ten testoval glory prave s 66kou a na tom se fakt jelo jinak nez na AC se splice..... rikam ze sjezdak neni to co bych chtel on sice s glory svihnul ten dvojak dole zcela s prehledem ale pochybuju ze ja nekdy budu jezdit jako on … takze bych radsi neco lehciho, na cem pujde sjet rychle treba vsenory, ale zaroven si i zablbnout na skocich, ve meste schody a tak…

                  milan: teoreticke znalosti snad mam, jsem strojar a s kamosem vyrabime tlumice rizeni na moto, takze i funkce tlumice je mi jasna… na teroreticke urovni snad taky, mam komplet zkousky z mechaniky apod na cvut…

                  ale v praxi to fakt vypada jinak, bohuzel nemam na to abych si kazdej mesic koupil 4vidle za 20, a dalsi mesic to zkousel na jinem ramu.....

                  0 0
                  • milan1  

                    Přečti si prosím výše, co jsem napsal, skočit například ten dvoják není rozhodně záležitostí té vidlice. Kvalita odpružení není právě v tomhle.To je právě ta praxe, o které bych ti doporučil mluvit s Tomcatem, je pro to tady nejvhodnější.

                    0 0
                    • assassin  

                      to je mi jasne ze to neni v technice, ale za to malo co sem mel moznost najzedit jsem poznal ze ma vliv jestli skacu na sjezdaku s 200mm zdvihu a na hard tailu…

                      me jako laikovy se skoci dropy apod lip na vidlici s velkym zdvihem – skocim blbe, na predek treba a velkej zdvih to pobere na malym letim pres riditka (chapu ze me velkej zdvih zachranil ale na technice mi to nic nepridalo)

                      zase kdyz jenom vjedu na skok na lehkym kole ktery nema extra zdvihy tak to skoci samo… na sjezdaku mi to ty zdvihy pozerou a ja nakourim predkem dopad.....(no jo ty co to umi se odrazi a vytahnou tam i 20kilovou dh masinu…ale to zatim neni muj pripad)

                      0 0
                  • milan1  

                    Abych nezapoměl, kvalitní informace ze zde zůčastněných můžeš čekat ještě od Hanze a Wrouma.

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      :o)

                      0 0
                      • milan1  

                        Víš, já bych strašně rád viděl kdybys ty za sebe a z pohledu svých zkušeností napsal konečně něco rozumného. Nahoře, máš jednu výzvu zopakuju ještě jednou. Prosím, napiš něco vlastního o technice odpružení ze svého pohledu.

                        0 0
                    • assassin  

                      jasny, takze me zajimaji spis nazory lidi kteri jezdi v praxi DH a FR … jestli se dana vidle houpe po silnici je mi sumak..... tvoji teorii si rad prectu a na graf se taky podivam…ale musis uznat ze pokud budu znat teorii a koukat na graf, porozumim mu tak pokud uz sem par vidlic a systemu nezkusil tak nebudu mit predstavu jak to chodi v praxi…

                      0 0
                      • milan1  

                        Mícháš to všechno dohromady a nikam to zatím nespěje. Grafy, které uvádím slouží k vysvětlování. Jejich praktické užití i v této disciplíně ocení až pokročilí, nezabývej se tím a přijmi to, co radím taky, hlavně to chce vlastní praxi. Ty si zatím z té tvé praxe děláš dost divné závěry a ty tě povedou ke špatným výběrům. Zkoriguj si to s lidmi, které ti doporučuju. Oni jsou zárukou, že tě nedovedou k nesmyslům a ještě větším zmatkům. Vysvětlování ode mne přejdi, nejsou určena tobě a tvým zkušenostem, ocenit je dokážeš až později.

                        0 0
                        • assassin  

                          no celkem by me zajimalo kdyby si mi rekl jakej sem udelal spatnej zaver a v dusledku toho spatnej vyber…

                          sice na kole jezdim kratce, ale na motorce sem toho najezdil dost a odpruzeni sem ladil i tam, sice tu dost lidi tvrdi ze motorka je neco uplne jineho, ale ja tvrdim ze to je hodne podobne…viz minula exhibice na tema stopa…

                          0 0
                          • milan1  

                            Už ti to psal Tomcat, přechod ze splice na 66 není zrovna to pravé. Jestli chceš opravdu provozovat jenom dropy, jak z popisu vyplývá, tak propadnutí do zdvihu při nájezdu bude pěkný oříšek, který rozhodně změní tvůj styl, na který tě upozorňuje právě Tomcat. Boj s nadměrnou vaho vpředu bude další částí stylu, který se budeš učit a to při přechodu ze Splice. Přirovnám k moto branži, jsi jako jezdec, který z třídy 125 cm přechází na velkoobjemový stroj s problematickým podvozkem. Přitom jsi zavrhl a přeskočil lépe ovladatelnou třídu 600.

                            0 0
                            • assassin  

                              snad se s tim poperu… jak rikas je potreba to overit v praxi…rozbalim-namontuju a svezu se- uvidim bud prodam nebo budu jezdit… rozhodne nehodlam jezdit jen dropy, chci neco technickeho… jezdim celkem slusne po zadnim a po prednim, trenuju bunny hop… jestli mas aspon castecne prehled o moto branzi … tak si me presne vystihl… preskocil jsem ovladatelnou tridu 600 a jezdim litr s problematickym podvozkem TL1000S (zadek odpruzeny systemem vinuta pruzina a rotacni tlumic – to by te jako odbornika mohlo zajimat:)

                              jo jestli mi ta 66nesedne… dokazu si splice predelat na mazani olejem a ne vazelinou sam? predelas mi to ty? co by to stalo?

                              0 0
                              • milan1  

                                Máš jeden z prvních typů TL od toho nesmyslného tlumiče rychle utekli a maj tam už normální.

                                0 0
                                • assassin  

                                  je to sice OT ale o TL vim docela dost… rotacni tlumic meli vsechny rocniky polokapotovane S verze i kapotovaneho superbiku R … ten tlumic neni nesmysl, dokonce normalni pilot nepozna rozdil od klasiky(byli problemy s umistenim u svodu vyfuku zadniho valce a ohrivanim oleje v tlumici – pri jizde na okruhu) jinak mam prvni verzi – a tlumic mam konvencni zavodni hydrauliku od bitubo, dela ho jako tuning dil vice firem treba ohlins… jinak ohlins na stejnem principu dela tlumice rizeni a jsou dost dobre hodnocene…

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Dráha tlumiče je velmi krátká, problematické utěsnění rotačních ploch. Všechno tohle musí vést k méně precizní funkci. Reakční časy tlumičů jsou závislé na všech těchto okolnostech a čím kratší dráha, tím vyšší nároky právě na tu těsnost. V F 1 byly používány z hlavního důvodu a tím je prostorová úsporo, tohle vidím jako jejich přednost.

                                    0 0
                                    • assassin  

                                      no myslim ze tak nejde o drahu ale o objem kapaliny…kdyz se ji ‚precerpava‘ hodne tak se da s tim ze neco protece okolo pocitat v te regulaci..... v soucasne dobe se pouzivaji tlumice rizeni v tomhle provedeni uz dost casto a opravdu funguji vsechny moderni litrove stroje uz maji od vyroby integrovany rotacni tlumic rizeni s tim ze ventil regulace je ovladan elektornicky v zavislosti na rychlosti

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Zcela jiné síly, zcela jiné požadavky na reakční časy. Tlumič řízení rotační rozhodně ano.

                                        0 0
                                      • hanz  

                                        zařadím to sem

                                        vidli vem jakou chceš/nebo jakou si vybral/ protože těžko soudit jak jseš dobrej a ty nemáš porovnání s ničím jiným co bys jezdil tak ti těžko radit.....vem vidli kterou chceš a která se ti líbí a časem sám poznáš co tě na ní baví nebo co ti nevyhovuje…pak se dál můžeme bavit o vhodnější vidlici pro tebe a tvoje použití(které si do té doby taky vytříbíš)

                                        0 0
                              • milan1  

                                A k předěláná Splice, máš rozhodně na to si to udělat ty sám.

                                0 0
                              • milan1  

                                A pokud by tě zajímaly rotační tlumiče, tak byly používány jeden čas i v F 1 konkrétně Ferari a byly od Sachsu. bylo to dřív, ještě před zakázanými Renaultskými tlumiči a myslím, že už je tam taky nemají.

                                0 0
                        • fousek  

                          :-) By me zajimalo podle ceho posuzujes kdo je jak zkusenej.

                          0 0
                          • milan1  

                            Z vyjadřování a z praktických popisů, mozaika detailů, ze které to jde krásně rozpoznat. Když tady kdokoliv podat popis ze kterého přímo čiší zkušenost a praxe, tak se to neomylně pozná. A takových lidí je tady jenom pár.

                            0 0
                          • milan1  

                            Ještě dodatek, zkušenost se samozřejmě neposuzuje kolik kdo naskákal dropů a z jaké výšky je schopen shodit svůj stroj o tom to není. Zkušenost a schopnost psát rozumě o technice odpružení je něco jiného. Kdo o tom dokáže psát tak, že to něco přinese i ostatním musí být technicky znalý a musí dokázat převést své dojmy z jízdy právě na onu technickou část a funkce pozorované jízdou musí umět správně přiřadit ke komponentům, které tu kterou kvality vytvářejí. Tohle je ten základ který chybí u mnoha jezdců, kteří evidentně nikdy nic rozumného k problematice odpružení nenapíšou.

                            0 0
          • madcat  

            a smím se zeptat, kde je k mání 66vf2 za desítku? tož to bych si s dovolením také vzal :)))

            0 0
            • assassin  

              USA…bohuzel jako vetsina us shopu neposila mimo usa…takze musi koupit nekdo tam a tobe ji poslat..... a pak se budes modlit jako ja ted aby dosla:)

              0 0
    • TinkTink  

      Resil jsem uplne totez.

      Vyreseno.

      www.bajkshop.com/…ekvapeni.jpg

      0 0
      • cabbage  

        "nemáte oprávnění … "

        0 0
      • mar_tin1  

        nejde to… error 403…

        0 0
      • TinkTink  

        Asi Vas to filtruje podle nalady a nicku :)

        0 0
        • assassin  

          heh tak nakonec preci jen ten boxxer:) naky slusny predni kolo na pevnou osu uz v bazaru asi nemas vid? kdyby ta 66 nahodou dorazila:)

          0 0
          • wroum  

            mam na prodej luxusni komplet vypletu – naby FUNN, rafky Intense mag 30 DH a 2mm nerez draty – neznicitelny a malo jety, uplne OK- jezdily na tom banshee na ktery ted Tomcat shani vidli…

            kdybys mel zajem, tak mi hod mail.

            0 0
            • assassin  

              v profilu mail nemas tak hadam ze chces mail na me:) tak napis na jan.brnusak(kysela ryba)dlubal.cz nebo icq:119 776 113

              0 0
              • wroum  

                aha, ja vul ani uz nevim proc sem ho dal fuc. .. pisnu ti.

                0 0
          • TinkTink  

            Bohuzel, taky budu stavet, ale rozhodne neco lehciho nez je tady ten tank s intensem :o)

            0 0
            • Radek Broz  

              Co tam planujes dat? Ja porad zvazuju.

              0 0
              • TinkTink  

                Naba co bude zrovna nejak vyhodne a rafek neco ala EX 729…

                0 0
                • Radek Broz  

                  729 jsou jedni z kandidatu, ale libilo by se mi neco trosku lehciho, s nabama to vidim stejne.

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Ja uz mam 729 vzadu, tak mi to bude ladit :) Naby nema moc cenu resit – ne predni :)

                    0 0
                • Dijck  

                  Zapajam sa do offtopicu.. Ja to vidim na syncrosy ds28 vpredu a vzadu + naby novatec. 20mm vpredu. Take lahsie en/fr kolesa by z toho mohli byt. Len skusenost s novatec zadnym nabojom velmi nieje. Mate niekto?

                  0 0
                  • hanz  

                    neber náboj na 10tku osu s upínákem..většina z nich je stejně v upínáku zůžená takže to ztrácí na tuhosti…ber rovnou s maticema

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Já bych to pak na matice stejně předělával. Jinak jsou ok? Zadní Novatec tu nikdo nevozí.

                      0 0
                      • hanz  

                        vozil ho dody a myslím že bez problemu..mam ted za sebou pro kámoše jeden sezonu jetej 150*12 a cvrká taky v poho, jen ložisko asi nějaký bude lehonce chycený, netočí se už maslově(vapka??)

                        0 0
                      • fousmen  

                        Ja ho mam vzadu rok a zatim se drzi dobre, zadnej problem.

                        0 0
                    • Dijck  

                      Nj, prave ten s upinakom som chcel vziat, ok necham si poradit, ak sa bude dat tak vezmem s matkami. Len neviem ci sa nerobi len 36 dierovy. Co by mi nesadlo s RAFkom.

                      0 0
                      • hanz  

                        tak zober s upínákem a nech si vyrobit osu s maticemi

                        0 0
                        • Dijck  

                          netrpi tym zadna stavba na rame ako je ac? ;)

                          0 0
                          • hanz  

                            naopak, len nesmíš mít zubatý matky ktere budou žrát rám..je tam třeba dát podložku

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              jj, to chce – chvíli jsem to vozil bez podložek a to neni moc dobrý.

                              0 0
                      • dodydody  

                        jj vozil sem pr. 9mm osa i zadni 10mm osa najeto cc.3tis km ted je jezdi kamos co ma cc. 90kg zatim jsou ok a rika ze je o dost znat zvetsena tuhost oproti klasice

                        0 0
                  • goofy  

                    No me by se vic libila kombinace DS28 + naboje DaBomb… Aspon tak to mam do budoucna v planu

                    0 0
                    • Radek Broz  

                      Iracionální důvod, ale ty DaBomby jsou hnusný;-) Dopředu dám asi Novatec (je to fakt jedno a zrovna ten Novatec je celkem lehkej), dozadu se ještě uvidí, ale možná to dám stejně.

                      0 0
                      • hanz  

                        a z předního novatecu můžeš vydělat ještě železnou rozpěrku ložisek a nechat si udělat silonovou popř hliníkovou…dalších cca 20(presně netuším) gramů doma :-))

                        0 0
                        • Dijck  

                          Chrte:))

                          0 0
                        • Radek Broz  

                          Dobrej nápad, ze silonu si to klidně vytočit nechám;-)

                          0 0
                          • assassin  

                            dyztak muzu vyrobit kde co slion/dural… ikdyz rozperku mezi loziskama bych ze silonu nedelal …radsi ten dural… premyslim ze si vytocim i predni nabu… kdybyste meli nekdo zajem o nejake frezovani/sou­struzeni staci rict:)

                            0 0
                            • TinkTink  

                              Frezujes i vymenne patky na ramy? :)

                              0 0
                              • assassin  

                                tink: mam univerzalni nastrojarske stroje – frezka,soustruh… patka je dost tvarove slozita vec vhodna spis na cnc, ale jak sem koukal na ceny nekterejch patek (pritom jsou vystrihly nastrojem, vyrobni cena tak 20kc) tak by se asi dalo i na cnc, udelal bych vykres a nechal to udelat, ale vetsinou mi nikdo nechce frezovat na cnc jen tak po par kusech…

                                ja to nejak dokazu taky, ale trva to dost dlouho pokud chces aby to nejak vypadalo – tzn vyssi cena… pokud by slo jen o funkcnost tzn. sedi diry/zavit a nejaka rovna plocha tzn zapada do ramu , ale presne nekopiruje ten tvar vybrani v ramu tak by to slo, ale jak rikam cenove slusne vyjde bud vetsi mnozstvi, tvarove zjednodusenej kousek, nebo nakej nesehnatelnej atyp… je takovy zbytecny frezovat 5hodin neco co se prodava za 600,–

                                0 0
                                • TinkTink  

                                  Hmm, tady tadle MUSI kopirovat naprosto presne ten dil, co mam vymodelovany, protoze by mi tam jinak ani nezapadla – na Commencala patku nekoupis, leda tak v nemecku nebo francii, to si ji radej necham tady vyrobit :)…neco este zkusim :)

                                  0 0
                      • goofy  

                        Hmm… No dle me vypadaji stejne :-) Ja bych chtel akorat oba naboje stehne, a nikde jsem nejak nenarazi na zadni Novatec na pevnou osu. Aspon urcite ne za 1500. Ale tak zatim to mam jenom v teoreticke rovine ;-)

                        0 0
                    • Dijck  

                      Nepaci sa mi design dabombu, ani ramy ani nic co robia:) Novatec je taky neutralny…to vies, mat tak na 240/hope, inak by sa vyberalo.:)

                      0 0
                    • Nimrod  

                      do bomb nábojů se celkem bojim po tom, co mi řikal kámoš… zadní za 3 měsíce vakl, vepředu asi za 4. ale zase plno lidí je s nima spokojená… tak nevim

                      0 0
    • Czertbiker  

      Hele já mam už přes rok 66 sice rc2× ale měl jsem možnost ozkoušet i 66vf! Kamarád má stejnou dobu předchůdce tý RV což je 66vf! Chodí perfektně, vyladit se podle mě dá bez vyměňování oleje i pér ( pokud tedy nevážíš 120kg )! Měl jsem třebas možnost jet i Travise a ten mě tedy absolutně nepřesvědčil, jen 150mm zdvihu, podstatně horší chod, dorazy skoro pořád, bez dokoupení nejtvrdších pružin to asi nepujde, ten bych ti opravdu nedoporučil! O rock shoxu bohužel nevím zatim nic, páč je to nová vidle a pochybuju, že ti teď někdo dá informace jak se to chová, ale podle mě to špatný nebude! Já bych volil 66!!!

      0 0
      • assassin  

        tak uz sem koupil … ted uz ji jen kamos posle a doufam ze ji na poste neztrati nebo neukradnou… mam tu vf2… mam 92kg se tesim jak malej kluk:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.