Dojíždění do práce - kde uschovat kolo ?

50 nepřečtených
  • martin_bakov

    V praze mi výrazně chybí nějaká možnost jak si uschovat kolo, nechávat kolo např. na smíchovském nádraží zní jako špatný vtip a v centru prahy dělám v budově která není vubec bike friendly, nechtějí tam tahat do naleštěné office budovy špinavé MTB kolo.

    Máte nějaké inovativní nápady ? Skládací kolo je mi k prdu – jezdím přes terén v lese a ve vlaku a Praze už to kolo mám jen jako závaží které bych rád někam uschoval.

    Asi budu muset podplatit vrátného :D

    0 0
    • Breakpain  

      zaplatit vrátnému, který si kolo nechá v kukani, takhle to dělal kolega … jen je otázka, jakého vrátného tam máš, aby nato neprděl. Těžko Ti podepíše lejstro nato, že Ti zato ručí …

      0 0
    • jonti  

      Vetsina kancelarskych budov kde jsem pracoval mela u garazi v podzemi mista i na odlozeni kol. Vlastne jsem jeste nezazil aby takove misto nebylo, nebo nebylo mozne brat kola nekam dovnitr. Kdyz ti to neumozni v praci, tak je asi lepsi misto jezdeni na kole behat :)

      0 0
      • jeffino  

        kam dáš ale propocený tričko a trencky(zpátky nepoběžíš přece v mokrým)? bohužel i tohle některým zaměstnavatelům vadí…někde jsem četl, že ve francii jsou firmy, který platí zaměstnancům 25c/km, když budou dojíždět do práce na kole…jsme pořát 100let za opicema.

        0 0
        • Tomcat  

          JJ zaměstnavatel dá jen podmínky aby se zaměstnanec pracoval a hned se prská jak jsme 100let za opicema… ROFL ono v tom zahraničí kde nejsou 100let za opcemi je třeba někde i pravidlo, že si zaměstnanec nemůže nabít ani svůj soukromí mobil natož parkovat soukromé vozidlo(i kolo je vozidlo) na pozamku zaměstnavatele.

          A už slyším další keci jak …jo tak tam bych chtěl pracovat… nejedná se o firmy které by měli o žadatele o práci nouzi.

          0 0
        • Johnnyxjr  

          Dva roky jsem dojížděl do práce v jednom obložení a sušil to všude možně pak mě to přestalo bavit ted si vozím druhé sebou v báglu večer stejně všechno letí do pračky tak je jedno jestli jedno nebo 2

          0 0
          • Breakpain  

            Sušil jsem to tak, že jsem oblečení dal na ramínka a ta pověsil na řídítka. Po roce mě to přestalo bavit a na dojíždění do práce se vybodnul :)

            0 0
    • mvd  

      V takový situaci každá rada drahá.

      1. Pokud ve vlaku a v Praze už je kolo na obtíž, řeš uschování na stanici vlaku, kam na kole přijedeš. Pokud máš pěkný kolo, tak problém – pořídit ještě jedno dojížděcí – levnej hnusnej krám, o kterej spoluobčan ani okem nezavadí.
      2. Pokud je nereálný uschování v budově, kde pracuješ, poptej se v okolních budovách a třeba budeš mít štěstí. Asertivní chování hory přenáší :o)
      3. Kup drapáky na skládačku :o)
      0 0
    • Čipera  

      Viděl jsem že existuje taková věc na pouliční lampu přiděláš to nahoru, máš k tomu dálkový ovladač a povesíš na to kolo zamkneš ho a ovladačem vyjedeš nahoru. :-D Už nevím kde jsem to viděl našel jsem pouze tento článek, ale bojím se že ani toto nebude u nás v ČR bezpečné.:-D http://kolo.cz/…cem-se-mluvi

      0 0
    • Petr L2  

      Každá budova má technické zázemí, kde se kolo dá schovat, chce se pouze trpělivě ptát.

      Já to před lety řešil a nakonec jsme si kola normálně dávali v kanclu vedle stolu. Začali to technici, tak jsme to přenesli dál a kupodivu to byla varianta, která na rozdíl od jiných nevadila nikomu :-)

      0 0
    • Val  

      levny kolo, drahej zamek a muzes to klidne nechat nekde na ulici, tak jsem to roky delal a krome jednoho vynadani, ze si kolo zamykam k reklamnimu poutaci a o nejaky rok pozdeji po vichrici dolovani kola zpod popadanych reklamnich poutacu, se nic negatovniho neprihodilo :) s drahym kolem je to tezsi, to uz jsem tahal do officu bez ohledu na lesteni

      0 0
    • Doktor-Prase  

      Jestli můžeš, tak v kanceláři, nebo se domluv s údržbou budovy.

      0 0
      • Tomcat  

        Jde hlavně o to jakse to bude líbit vlastníku budovy z pohledu pojištění, nikoliv údržby. ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          zaměstnavatel ti ručí za věci do 10tisic. S pojištěním neni moc problém (a pokud někdo toto tvrdí, tak si ulehčuje život). Problém je většinou najit místo, který bude vyhovovat zaměstncům a předpisům. Představa, že si kolo dáš někam do technologie je úsměvná. Firmy jsou většinou v dost drahým nájmu a tak je snažší a levnější nemít kolárnu (šatny sprchy…) a tvrdit, že je „problém“ s pojistkou. Dokud se nezačne nějak tato možnost daňově zvýhodňovat, moc firem to nějak víc asi řešit nebude.

          0 0
          • Tomcat  

            Nikoliv kolostáv zpětně zrušili. To pojištění opravdu špatné dostali, protože jak pak asi pojištovna zareaguje po xx pojistných událostech? Slevu určitě nedají.

            0 0
            • Smazaný účet  

              to, že někdo neni schopný zabezpečit kolárnu a vymlouvá se na pojištění neni moc problém pojistky.

              0 0
              • Tomcat  

                V fabrice o stech a tisícovce lidí to opravdu 100ně nelze.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  dělám ve firmě o víc jak 5000 lidech (jsou samozřejmě v několika budovach a v kazdy je kolárna a sprcha) a jde to. Jak jsem psal, vymlouvat se na pojištěni (který ani neni nutný) je proste nesmysl.

                  0 0
                  • Tomcat  

                    To není výmluva, ale výpočet kolik by je to stálo.

                    Jak už tu padlo, to ní zaměstnavatelova povinnost , není to výrobní prostředek, nepřinese mu to zisk. On drží peníze, o si určí jestli ty peníze, které do toho dá, se mu „vyplatí“. Podnikání není výmluva , ale řízení nákladů a rizik.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Není to tak dávno, co v zákoníku byla pro zaměstnavatele povinnost zřídit prostor pro uschování kol a motocyklů pro zaměstnance. Anebo to dokonce snad ještě i platí. ;-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        to nikdy neplatilo.

                        0 0
                        • Pavel  

                          Ale ano, platilo. Do 31.12.2006.

                          http://www.danarionline.cz/…hrady-skody/

                          0 0
                        • Pavel  

                          § 145 Uložení svršků a dopravních prostředků

                          Zaměstnavatel je povinen zajistit bezpečnou úschovu svršků a osobních předmětů, které zaměstnanci obvykle nosí do zaměstnání, jakož i obvyklých dopravních prostředků, pokud jich zaměstnanci používají k cestě do zaměstnání a zpět; za obvyklý dopravní prostředek k cestě do zaměstnání a zpět se pro tento účel nepovažuje osobní automobil. Tuto povinnost má i vůči všem ostatním osobám, pokud jsou pro něj činny na jeho pracovištích.

                          0 0
                          • Tomcat  

                            Tak to koukám , otázka jestli by to nešlo sestřelit na tom, že sportovní/závodní kolo (často nevybavené podle vyhlášky) je obvyklý dopravní prostředek.

                            0 0
                          • jenda95  

                            Zbyva otazka, co to je obvykly dopravni prostredek, kdyz automobil ne a bus MHD ma jen malokdo svuj osobni. To snad fakt musi byt kolo …?

                            0 0
                            • Pavel  

                              Čím lidi jezdili a jezdí do práce? Teda krom MHD a „pěškobusu“ – kolo, motorka nebo automobil.

                              A je třeba i pamatovat, že ten zákon vznikl v 60. letech.

                              0 0
                              • Bubaaak  

                                Kolobrnda, brusle, skejt, vrtulník, harrier :)

                                0 0
                                • jenda95  

                                  jo jo – obvyklý dopravní prostředek je v tomhle seznamu leda tak harrier :)

                                  0 0
                                • Pavel  

                                  V 60. letech?!? V socialistickém Československu? No, na toho harriera by asi docela čuměli… :-D

                                  0 0
                      • Tomcat  

                        To platilo leda ve vlhkém snu Automatu , Prahounakole, nebo té alternativy ze zatáčky před Vídní. :-p

                        0 0
                        • Pavel  

                          Automatu, Prahounakole, nebo té alternativy ze zatáčky před Vídní, jde o dojení prachů z dotací. Jim o cyklisty nejde… ;-)

                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      psal si nesmysl o zavíráni kolaren z důvodu pojisteni. Pokud firma o tis zaměstnanců řeší zvýšení pojištěni v řádu stokorun, tak promin, je to bud nesmysl nebo OKD. Spíš to bude lenost FM tohle řešit. Kolárna je obecně přítěž a je snažší ji zavřít než vyřešit zabezpečení. Firmě to kromě pár nadšenců co to budou využívat opravdu nic nepřinese a pak se dá prostor po kolarne použit jako další super sklad…

                      0 0
                      • Tomcat  

                        Ano, ale mě spíš jde o to, že to není výmluva. Ano je to negativní krok , ale né výmluva . Je to pro mně levnější, počítatelné, není výmluva. Výmluva je na něco co není, nebo na to nemá vliv. Tedy něco jako …mateřská firma nám nakázala… nebo ...došlo ke spoustě zranění… …pomůže to s bojem terorizmem a proti dětské pornografii na Internetu… To jsou příklady obvyklých výmluv.

                        0 0
    • Tomcat  

      Nemá to řešení, zaměstnavatelé nejsou motivováni aby platili zázemí pro bezpečné uskladnění a pojištění. Stejně jim to nenakazuje nic ze státu. Extrémem je že vím i o pár firmách kde kolo-stav zrušili díky krádežím\poško­zování a následným nevýhodným pojistným smlouvám.

      0 0
      • zdenal8  

        To u nás ve fabrice to pro změnu po krádežích postupně vylepšili.

        0 0
    • Pavel  

      Tak toto naštěstí řešit nemusím. Pracuji téměř výhradně z domu a když už jedu do „fabriky“, tak tam máme velkou kolárku a sprchy (však taky firma získala nějaký titul „cyklofriendly“ zaměstnavatel). No a doma sprchu a „kolárku“ máme taky. ;-)

      0 0
    • jenda95  

      A auta se tam nikde zaparkovat nedaji? K nim se obvykle kolo vejde … prekvapive hodne budov ma aspon male podzemni parkoviste, i kdyz pochopitelne ne vsechny.

      perlicka: na schovani smradlaveho obleceni jsem dostat od IT pristup do patch roomu (neco jako serverovna, ale jenom s kabely), ale to je jen na zakalde dobrych vztahu :)

      0 0
    • jecnak  

      Vzdycky jsem kolo parkoval v nejakem skladku pod zamkem, kde jsem se zaroven i prevliknul a nechaval obleceni. Sprcha se vzdy take nasla i kdyz ted, kdy dojizdim jen 10km prakticky po rovnine, to neresim.

      0 0
      • MaPa  

        asi tak. a zabezpečení jde taky většinou nějak domluvit, naposledy např. partyzánština s motorkářským alarmovým zámkem a dětskou chůvičkou :-)

        0 0
    • Bubaaak  

      Žena v předchozím zaměstnání to dávala k parkmistrovi, nebo udržbáři, snima si dohodla i sprchu.. Teď ho nechává u mě v práci a sprchu už má :) Ale na kole do práce nejezdí moc často

      Zeptat se udržbářů, vrátných, nebo někoho kdo to má na starosti :)

      0 0
      • Rubi  

        to nam je jasne ze kdyz si parkrat dala s udrzbari a parkmistrem sprchu, tak jako protisluzbu kolo do uschovy vzali :-)))

        0 0
        • Pavel  

          Tak třeba by údržbář šel do sprchy i s ním. Zkusil to? Jestli ne, tak jak to může vědět! :-))

          0 0
          • Bubaaak  

            Do sprchy s udržbařem bych šel jen kdyby tam byla i moje žena, abych je mohl oba přetrhnout, sám bych tam sním nešel :D Sorry upadl mi šroubovák, zvedneš mi ho :)

            0 0
            • Pavel  

              Pán inspektor, já fakt nedovedu vysvětlil, jak ten údržbář mohl na ten šroubovák devětkrát po sobě spadnút!! :-)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.