dobrá zapletená kola co vydrží

15 nepřečtených
  • Mojda

    Ahoj upgraduju své XC a rád bych v budoucnosti postupným upgradováním dostal váhu kola ne moc nad 11kg (teď cca 13).

    Momentálně řeším nové kola a nevím co vybrat zatím se mi nejvíce líbí „Remerx disc 7325 pro“http­://www.remerx­.cz/mtb-disc-7325-pro/ cena je lehce víc než se mi líbí ale za tu skvělou váhu to dám rád, jen bych nerad v zájmu nahánění gramů obětoval dobré(dobré, ne špičkové) jízdní vlastnosti.

    Jezdím si tak pro radost, žádné závody ale rád rychle, nejezdím jako prase ale zase každou překážku neobjíždím, navíc ne vždy v terénu dost často i po cestě. Vážím lehce přes 80kg podle komunikace s remerxem je má váha v pohodě.

    Myslíte že budu s disc 7325 spokojen? Nebo mě, když si je koupím, čeká zklamání? Byl bych rád o názor někoho kdo má s těmito koly prakticé zkušenosti, ne jen z doslechu.

    Anketa: Které kola na XC, sportovní svižná jízda ale ne závody.

    0 0
    • raceman  

      hned na prvni strance mas minimalne dve temata o 7325 a jedno o frm5… co si to nejdriv precist ;-)

      0 0
    • Mojda  

      Koukám že Red Metal 5, jsou zde oblíbené. Nevíte něco o tom 2:1 výpletu, má to nějaký praktický význam nebo to je jen marketingová vábnička?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Určitě je dobře, když máš víc drátu na té straně, která je více namáhána.

        0 0
      • duk  

        Jak píše turista, napnutí drátů na obou stranách náboje je u fulcrumů narozdíl od klasických kol téměř rovnoměrné. V praxi je akorát *******, když ti praskne drát na tý řidší straně. Viděl jsem to na silničních a to kolo házelo asi o 2cm…

        0 0
        • Hrabex1  

          nevis, jak je to s rovnomernosti vypletu u crossmaxu nebo u shimana?

          0 0
      • StuntJ  

        marketinkové využití jednoduché mechaniky výpletu :o), jinak to moc smyslu nemá …

        0 0
        • Mojda  

          Něco takového jsem si myslel. Ale hlavně když to neškodí.

          0 0
      • JakeF  

        Tahle problematika by mě vcelku taky zajímala. Třeba Crossridy UB maj na zadním kole půlku výpletu radiální, u kazety kříženou. Nějak moc nechápu, jak to ta strana u kazety může namáhat víc. Tah řetězu drží upínák a záběr ořechu by se měl rozkládat prakticky rovnoměrně, ne? Nedovedu si představit, že by se na náboji nějak výrazně projevovala deformace krutem. Takže síla působící na obě strany výpletu by měla být stejná. Jediné, co mě napadá je to, že výplet u kazety je pod strmějším úhlem, takže musí být pevnější kvůli vyrovnání boční tuhosti.

        0 0
        • Marskatin  

          to je těžké, u silničních mavicu, např. ksyria je tomu přesně naopak. radiální u kazety křížený na druhé straně, pak se v tom vyznej.

          0 0
          • biker jura  

            u crosmaxu slr je to tak taky, a taky tomu moc nerozumím, co je na přenos síly lepší

            0 0
        • Rychlej turista  

          Ráfek je vyosený. Nevím, jak je to teď, protože už jsem pár desetiletí nic nevyplétal, ale kdysi jsem ty dráty u kazety musel utáhnout více, než na druhé straně, když jsem chtěl, aby se ráfek vyosil. Stejně to tak je u předního kola, kde je strmější úhel výpletu zase u kotouče. Jak je s působením síly při tom vyosení už ale nespočítám, protože ze školy jsem moc dlouho pryč, a i kdyby ne, tak jsem určitě chyběl, když se to probíralo :-D. Ale pomocí vektorů nebo pythagorovy věty by to snad šlo :-)

          0 0
          • JakeF  

            Takže pak to může bejt tou strmostí výpletu a dosažení toho, aby nebyly směrem ke kazetě výrazně měkčí. A já myslel, že dneska už má většina kol asymetrický ráfky, jako moje Bontragery…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.