• ApiDers

    Zdravím,

    S přáteli plánuji cestu do skandinávie na kole ale nemam k tomu adekvátní kolo. Kolo vlastním ale je to starý krám na rozpadnutí. Takže bych chtěl poradit s výběrem kola, na kterém bych mohl bez problému tuto cestu zvládnout. S výběrem kol jsem absolutní amatér, takže uvítám každou radu a návrh.

    S pozdravem

    Cyklista

    • YuraOlomouc  

      Ty jo tak to ses borec. Takovej amater do kol a jet tak daleko? jak si prisel na to, ze to zvladnes uslapat?

      • ApiDers  

        3* týdně běhám kolem 6 kilometrů + týdně strávím na rotopedu přibližně 6 hodin, takže bych řekl, že trénink mám.

        • JendaH  

          Minimálně tím druhým směrem to nefunguje (jezdím na kole, ale běhat vůbec nedokážu) a 6 hodin týdně na rotopedu je těžko srovnatelné, protože při té cestě budeš na kole sedět 70 hodin týdně.

          Já bych vzal nějakého treka a hlavně se ho naučil servisovat. A než vyrazíš, zkus jezdit 100+ km alespoň 5 dní po sobě, ať zjistíš, jak to dáváš. Odlaď si během toho boty a oblečení a zkus odhadnout, co se na kole tak může rozbít.

          • novas752  

            Potvrzuju. :D Neni problém 160km na kole v kopcích, ale bez velkýho zadýchání neuběhnu ani kilometr.

            • Rubi  

              si zase vyplodil sracku ze :D kdo da vklidu 160km v kopcich, tak ma fyzicku na slusny beh…

              • novas752  

                Nevyplodil. Behat proste neumim.

                • mr.antik  

                  stači tak párkrát vyběhnout a do týdne to tam je

                  • novas752  

                    Jo asi jo. Ale koho to ma bavit. :D Behani me nebavi od gymplu, ucitel nadseny atlet a tak jsme behali a behali po ovalu jak trotlove a nejak me to behani znechutilo. Navic je to pomaly, z kopce to „nejede“, mnohem mensi „akcni radius“ a vetsi namaha (2h slapat dokaze skoro kdokoliv, 2h bezet malokdo).

                    • mr.antik  

                      to je jasný…max hodinku se dá, to je čas na kterej se zas nevyplatí startovat kolo

                      • Japhy  

                        Hlavní důvod proč jsem teď krutě omezil bajk ve prospěch běhání. :-( Hoďku na výklus podle Labe včetně sprchy a převlíkání vyškrábnu v tejdnu vcelku v pohodě, ale dvě až tři hoďky v celku aby mělo vůbec cenu chystat kolo a cajky okolo, to leda o víkendu a ještě podle rodinné konstelace.

                        • jonti  

                          Mam to uplne stejne, letos se jeste pokusim neco zajet na kole, ale ted s malym ditetem to je velky problem casove stihat, a behat by slo o dost lip. Navic je to o dost levnejsi.

                        • danielh  

                          U behani trpi klouby nohou pokud nebehate po mekkem povrchu a v kvalitnich botach, cili beh jako nejaka trvalejsi cinnost urcite ne a kdyz jo tak hodne stesti s klouby na starsi roky.

                          • NesmrtelnýKostěj  

                            Z takovejhle výplodů zase trpím já. Běh je základní přirozená lidská lokomoce a pokud běhá dotyčnej homo technicky správně, tak může běhat po čem chce a klouby má v cajku až do penálu. Vyšla zajímavá studie, že čím levnější a starší boty běžci používají, tím mají méně běžeckých zranění. Pokud je někdo entot a běhá s došlapem na patu nejlépe s propnutým kolenem, tak ho nezachrání ani měkej terén a odpružená bota za pět litrů.

                            • 3022  

                              Naprosto souhlasím.

                              V 19-cti jsem z jednoho sportu měl zničená kolena, ale po mnoha letech mi pak nedělalo nejmenší problém v keckách běhat 4× týdne 7 km na asfaltu. Jde prostě jen o to začínat s během opatrně, dát tomu čas a soustředit se na vhodnou techniku – čímž myslím něco čemu se dnes snad říká gentle running.

                            • novas752  

                              Na druhou stranu větší zátěž při běhu než na kole je neoddiskutovatelná. Třeba běh (nebo samotná chůze) z velkýho kopce vs. sjet to na kole.

                              A kurvení kloubů během spíš souvisí s kolektivníma „běhacíma“ sportama jako fotbal, florbal apod. – tam ty klouby díky neustálýmu brzdění, došlapum, zrychlování a rotacim dostávaj zabrat dost.

                              • NesmrtelnýKostěj  

                                Ale houby, fotbal a běhací sport? Vždyť i hráči v nejvyšších soutěžích naběhají za utkání v průměru osm kilometrů. Jsou to přeplacený chcípáci a ne běžci. Už na půlmaratonu si průměrnej atlet namaže ligovýho fotbalistu na chleba. :-)) Co se týče florbalů, basketů a pod, tady bych si odhadnul, že zranění nebudou typicky kloubní, tj. chrupavky, ale poškození vazivových tkání a malých svalů. Možná mikrosvalový traumata, který se kumulujou… ucho utrhne. Což není problém adaptace koubů (jediný co se v kloubu může přizpůsobit jsou kostní trámce, chrupavka prostě je a nebo není vyživovaná synoviální kapalinou – a tý pohyb dělá jedině dobře). Většina zranění je právě z toho, že se obecně při těchto sportech kašle na strečink a dysbalanční cvičení.

                  • oddie  

                    Nestačí, mám to stejně. Možná tak za rok, ale do týdne ani náhodou.

                    • mr.antik  

                      sorry jako ale jseš taky 2× starší :-) Tak si tam přidej nějaky koeficient… ale do měsíce uplně v klidu, pokud jseš relativně zdravej, klouby a tak

              • 3022  

                Házíte tu „silnými“ výrazy, ale moc jste se nad tím asi nezamyslel… Jedna věc je mít v pořádku kardiovaskulární systém a nějaké základní osvalení, druhá věc mít na určité zatížení přivyklé klouby. Nevím o jakých kopcích a 160 km konkrétně mluvíte, ale pokud například člověk jezdí kadenčně a kopce tahá měkkými převody, může být zcela nepřipraven i na relativně krátký běh. Například může mít „slabá“ kolena. A podle mých zkušenosti právě klouby jsou věcí která se nejpomaleji posiluje – buď je to celkem dlouhodobá záležitost, nebo to má silnou souvislost s tím, co člověk dělal např. v dětství (když se jeho tělo vyvíjelo). Svaly oproti tomu adaptují daleko rychleji.

                • Rubi  

                  pokud zvladnes 160 km v kopcich na kole (klidne i rovina) tak zvladnes 1km beh…a nemusim o tom psat odstavec

                  • 3022  

                    Ať už to máte jak chcete krátké, smysl mi to nedává. Co znamená " kopcich na kole (klidne i rovina)"? Klidně ujet 160 km po rovině zvládne každá lemra (problém je spíš že lemra nebude mít opovídající ergonomické kolo a bude ji bolet zadek) a pokud jsou ty kopce krátké a malé, nebude tam rozdíl. Každá lemra ovšem 1km neuběhne. Jet na kole totiž můžete jet s takovou intenzitou aby to odpovídalo klidné chůzi a ještě budete šetřit klouby. To s během absolutně nic společného nemá.

          • MiKED  

            hlavně by si měl „osedět“ zadek… :)

        • 3022  

          Podle mých zkušeností pokud pravidelně běháte 6 kilometrů, tak fyzičku máte opravdu lepší, než na delší cesty na kole potřebujete. Při cyklistice sice používáte i jiné svaly atd. ale pokud se nebavíme o nějakém závodění, podle mě Vás běh dostane do lepší celkové kondice a „ten zbytek“ se snadno přizpůsobí a měl by jste bez problémů stabilně být schopný slušnou kilometráž denně odjet. Mě nedělalo 70 km denně zvláštní problém ani když jsem z toho času faktického běhání a neježdění najednou znovu po mnoha letech začal jetzdit.

          Podle mě jde hlavně o to „odladit“ si kolo – aby jste měl dobře nastavené a ozkoušené. Jak z hlediska technického, tak ergonomického. Např. špatně zvolené sedlo může být na delší cestě docela velká nepříjemnost a otázka samo-servisování je asi samozřejmá – co nejvíc co je možno se toho naučit opravit sám a co nejvíc skrytých vad na tom konkrétním kole odchytat ještě doma.

          Vykašlete se na rotoped a co nejvíc jezděte, všude jak a kde to je možné. Sám uvidíte na co narazíte. Kolo podle mě žádné úžasné mít nepotřebujete. Kdysi lidé objely celý svět na extratěžkých ocelových kolech bez přehazovačky a neměly žádné „průrazu odolné“ pláště apod.

          • tigermoth  

            6 km, to je dobré, člověk se tak akorát rozběhne a rozehřeje a dál se pak běží jedna radost :)

            • 3022  

              No, kdo pravidelně běhá 6 km, uběhne i 15 km. Problém je, že dnešní populace je tak schnilá a zdeformovaná auty apod. že většina lidí nezvládne uběhnout ani 2 km. To je bohužel skutečnost.

          • pepek  

            No jo, ale ženská prý vydrží víc, než člověk.

      • novas752  

        Vsechno jde kdyz se chce…

        Kdyz muze asi sestileta holka jet do Benatek (Italskejch) a zpatky, tak tuten snad rovinu zvladne.

        Navic Skandinavie zacina v Dansku a tam snad dojede za par dni kazdej.

    • novas752  

      A nejaky financni limit? Pozadavek na dalsi vybavu (nosic apod.)? Dojet se tam da na cemkoliv, co aspon trochu radi a brzdi.

      Nejspis 29" XC hardtail. V pripade ze pojedete jen asfalt a lepsi cesty, da se prezout na krosove/cyklo­krosove/gravel plaste.

    • ApiDers  

      Limit max 30 000. Samozřejmě chci kolo, na kterém bych mohl vést všechno potřebné vybavení.

      • petyn  

        Tak to bych volil horské HT a přezout to na crosové pláště.

        • puka  

          Mně by přišlo víc sympatické tam dát pevnou vidlici a nějaké středně široké pláště. Pokud má rád svůj zadek, který je na dlouhý cesty důležitý.

          • petyn  

            Pevná vidle by nebyla od věci když tam bude mít navěšenou batožinu a pláště jsem myslel hraniční 1,75.

            • skorpion  

              Schwalbe Marathon Plus Tour 1.75 zvladnu aj sotolinu. Myslim, ze idealne plaste na touring. Niektori jazdia aj na ovela uzsich plastoch.

      • 3022  

        Souhlasím – pokud to je v jeho finančních možnostech, tak tohle by to prostě mělo řešit a neměl by mít starosti. Možná to není nejlepší dostupná alternativa, ale mělo by to tím být vyřešené. Pořádně zajet to určitě chtít bude a samo to nepojede a vše si to nevyřeší. Ale stroj by to měl být víc než adekvátní.

        Když jsem hledal jsem stroj na případnou velmi dlouhou cestu, četl a studoval o tom kde co, skoro všude, jako ideální mi z toho vycházelo stále přesně něco takového a za ty peníze to jinde podle mě nesežene. Takže pokud už nemá kolo, které si oblíbil a na kterém by to chtěl zajet…

    • NesmrtelnýKostěj  

      Tak podkud se dobře pamatuju tak v Norsku i Švédsku je velmi kvalitní asfalt, byť nahoře za polárem se dají najít i celkem dlouhé úseky šotky.

      Co třeba takovej gravel, nebo cyklokroska na hladších třicítkovejch pláštích. K tomu pytlík pod sedlo, do rámu a na řidítka třeba od apidury. Z mýho pohledu je základ bejt lehkej a rychlej.

      • mr.antik  

        obávém se že do skandinávie pytlíky stačit nebudou

      • skorpion  

        nevidim dovod byt lahky a rychly. Vacsinou sa nemas kam ponahlat. Minuly rok som siel Norsko pod stanom a mal som dve zadne brasny a stan na nosici. Vacsina cyklistov sa cudovala, ze kde mam veci :-) Oni maly aj 30kg, pripadne vozik. Dalsia vec je, ze ked ides cez Skandinaviu, potrebujes zasoby jedla aspon na 2 dni, ktore musis niekam dat.

        Ako si siel ty, ze ti to voslo do tych brasien, ktore si napisal?

        • NesmrtelnýKostěj  

          Moje pěší čundry se odehrávají se zátěží výrazně pod sedm kilo základní váhy. Nevidím důvod proč by tomu na kole mělo být jinak. Myslím, že bych si ušetřil i vaření, dva dny se dá krásně vydržet na pytlíku vloček a v cilivizaci se zas dožeru. Ale jasně, fast and light styl není pro každého, chce to mít nějaké ty zkušenosti, výrazně slevit z konfortu a hlavně nemít strach.

          Spíš by bylo dobrý, aby zakladatel vlákna trochu upřesnil své představy o tom, kam, na jak dlouho, co už má za sebou, atd…

          • skorpion  

            7–8kg mava ked idem penziony (ale vozim zrkadlovku a vratane 1.5litra vody) :) V Norsku som mal cca 13kg nakladu + asi 2–3kg jedlo (vratane vody). Praveze ked ides niekolkodnovy, az niekolkomesacny cyklotouring, tak chces mat nejaky komfort, podla mojho nazoru. Ja som siel len 10 dni, takze sa dalo vydrzat s malom. Ale ludia, ktori sli 1–3 mesiace mali aj tych 30kg, ako som pisal.

          • 3022  

            Na kole vs. pěšmo to je podle mě trochu pochybné srovnání. Dělal jsem dálkové pochody apod. tak myslím, že to trochu posoudit dokážu…

            Na kole můžete dlouhodobě držet daleko vyšší výdej energie a překonáváte daleko rychleji a daleko delší vzdálenosti a naopak zátěž nenesete vy ale defacto se veze… tzn. netřeba tolik šetřit na hmotnosti… ale naopak zas je vhodné mít některé věci které by jste pěšmo nepotřeboval – například nářadí a náhradní díly. Dál pak také oblečení je dost jiné než pěšmo. Já bych to zkrátka až tolik nesrovnával.

      • oddie  

        Jezdil jsem oboje. V 90 létech od Bareše postavený něco jako dnešní gravel, akorát tehdy to nemělo ten dnešní „IN“ název, pak od cca 98 trekking, co mám ještě fotku v profilu. Na každém se jezdí jinak a něco jiného, a ani jedno není lepší nebo horší, ale prostě jen na jiný styl. Pak jsem část odjezdil ještě na 26 mtb, taky trochu jinak. Základ je, aby dotyčný věděl, jak vlastně chce jet.

        • Jezevec70  

          Protože nepojede sám, záleží taky na tom, co budou mít jeho spolujezdci.

          • RomanH  

            Presne.

            A pro Yurru, ona pri takovych akcich jede vice hlava (a prdel), nez nohy.

    • lukas aka mitro  

      Co nejake elektrokolo?

      • novas752  

        Elektrokolo do 30k? Čili ojeb s motorem? Už tak naložený kolo ještě o 10kg přilepšit? A dobíjet bude kde? Navíc s plnou polní by to rozhodně nevystačilo na celý den, takže zbytek by tlačil, nebo jak?

        • YuraOlomouc  

          To uz je pak lepsi nejaka jawa 350. :) Takovej trip by si uzil jeste vic si myslim a nezestarnul by behem toho tak moc. :)

        • lukas aka mitro  

          Muze si pribalit i malou benzinovou elektrocentralu:)))

          • novas752  

            To je dobre, to me nenapadlo. :D Jeste ten spalovaci moturek napojit primo na pohon a jsme oklikou u skutru. :)

    • Jakobo  

      A co Author Ronin? Zrovna minuly ikend jsem potkal borce v horach jak si to na nem vali po ujezdene ceste na snehu, to kolo se mi fakt libi. Navic snadna montaz blatniku, zadniho a pripadne i predniho nosice.

      • MiKED  

        neřekl bych, že gravel je ideál na podobnou cestu…

        • intermo  

          Doporučoval bych zakladateli vlákna, aby se hlavně poradil s kamarády, s kterými chce uskutečnit cestu a zjistil s jakými koly pojedou ostatní a sladili si všichni svoje představy o průběhu cesty.

        • krabica  

          Ronin není gravel, je to spíš adventure bike. Má přípravu na blatníky a nosiče, takže ideal und optimal. Přesně takové kolo si představuju na cestování.

          • mr.ricardo  

            Taky si myslim, ze Ronin je na cestovani uplne idealni. Ocelovej ram, priprava na blatniky i nosice, mechanicky kotoucovky, pohodlnej posez, vejdou se pohodlny plaste, navic dostupna cena … horkej kandidat.

            • marasan  

              Mechanicky kotoucovky totalne sajou. Mam je na CX a never more.

              • 3022  

                Copak to?

              • mr.ricardo  

                Na cestaku nepotrebujes kdovijaky vykony, hlavni je, ze se na nich nema prakticky co posrat a lanko/desky vymenis kdekoliv, kdykoliv.

              • hekynen  

                Blbost. Mechaniky jsou d'best!

                • DoomHammer  

                  d best je Luboš Lakatoš, to je aspon mechanik :)

                  jinak za mě mechaniky na pohodu; pokud člověk nejezdí prasárny, tak se s nimi dá ubrzdit všechno :)

        • Fran-tic  

          proč není gravel dobrý na podobnou cestu?

          • Jezevec70  

            Mě osobně na něm schází lehké převody. Jinak proč ne.

            • Jakobo  

              Na tom Roninu je nejlehci prevod 1:1, to uz staci i na prudke stoupani po asfaltu. Do kameniteho terenu s prudkym stoupanim to ale nebude, ta zatez baglu je znat. Jinak na ty cestovni biky si hodne davaji silnicni 3 prvodniky.

              • Jezevec70  

                Někdy jsem rád i za převod 22–32 co mám na HT 26", se kterým jezdím na těžko.

                Třeba když jsem se loňskou dovolenou škrábal na Velký Javor nebo Poledník na Šumavě.

              • novas752  

                Na 26" na nekterych asfaltovych stoupanich (kratsi useky) touzim po 22–34 (mam 32). (Kdo zna, napriklad kopecek chatovou osadou na zapade Cernosic, zkratka Novou Vsi z Prokopaku na hraz rybnika nebo kopecek parkem z Veleslavina na Petriny.)

                Jet to jeste s nalozenyn kolem vyletnim tempem, tak jdu pesky.

                Pri cestovani prilis neresis hmotnost kola, takze trojplacka nicemu nevadi. Naopak dostatek prevodu je dulezity – bud nedostatek rozsahu, nebo chybejici prevod je na dlouhych trasach nepohodlny.

                • šlapatko  

                  Na 27,5 jezdím převod 22–36. Ideální převod na dlouhé stojky a rychlost kolem 5 km/h. Občas jedu i 3 km/h. Pořád lepší než krpály tlačit. Technické výjezdy jezdím na těžší převody a větší rychlostí ( když to udýchám) :-)

          • MiKED  

            mno, není pro netrénovaného jezdce posez moc sportovní? jako ideálnější bych osobně viděl spíš bike

            • Fran-tic  

              to si právě myslím že vůbec ne, navíc díky beranům můžeš střídat několik pozic, což je na delší cestě akorát výhodou. já bych šel buď do gravel kola nebo 29 s ergo gripama včetně rohů a slick plášťů. ale pevnou vidlici zase vidím jako výhodu

              • MiKED  

                o slick pláštích snad netřeba debatovat, to jsem považoval za samozřejmost… :) a pořád si myslím, že rovná řídítka jsou na podobně dlouhou cestu pohodlnější než berany… ale je to samozřejmě subjektivní…

        • Jakobo  

          Jak se prosim te krouti ta vidlice, kdyz poradne zabrzdis? Trochu ucite, ale zajima me jak moc.

    • Demon  

      Třeba Giant má přímo hezká expediční kola

      http://www.cyklomira.cz/vyhledavani/?…

      Lehké ale odolné rámy, pevná vidle, úchyty na nosiče…

    • maajkee  

      Nedělal bych z toho kovbojku, na delsi, několika set kilometrový cesty jsem vzdycky jel na čem jsem zrovna jezdil, mtb 26, cross, mtb 29. Je to celkem fuk, důležitý je umět případně improvizovat a hlavně mit chuť a koule vyjet, pak už jde cokoliv.

      Nejede nikam na severní pol ale do civilizovany zeme.

      Viděl bych to prostě na 29 bike, rám s úchytem na nosic, idealne pevná vidlice nebo pruzinovka, odolnější pláště. Při jízdě na tezko se občas hodí každej prevod takže klidně 3×10 a dobry brzdy. Za 30 tisíc no problemo.

      • Fran-tic  

        +1 taky si myslim, ze ty predrazene expedicni kola na acere za 30litru jsou uplne ulet na takovou cestu

      • hekynen  

        Přesně tak, 29, kotouče, co nejlehčí převody. Hodí tam nějaké trekové pláště a pofičí jak vítr.

        • kamaro  

          Doplnil bych rám s přípravou na nosič (návarky), ať to na novém rámu nemusí řešit objímkami. Nosiče pokud možno jednoduché, s minimalizovaným nastavováním (pod zátěží bude každý spoj časem povrzávat, nejlepší šroubovaný spoj je svar), ale dobře padnoucí na kolo. U nosiče pozor na možnou kolizi s úchytem zadní kotoučové brzdy. Lepší je rozložit náklad do zadních i předních brašen. Navzdory módním trendům bych řidítka vybavil menšími rohy. Osobně vozím blatníky, protože případné zašpinění či provlhnutí se na cestě hůře řeší.

          Co se týče převodů, vozil jsem MTB trojpřevodník v kombinaci s 9s silniční kazetou s jemným odstupňováním. Nejlehčí převod 22×25 jsem ale snad nikdy nevyužil.

    • jeffi  

      Především se domluvte, co mají ostatní – velikost plášťů kol , brzdy atd. Na delší cestu mimo civilizaci potřebujete náhradní díly a nářadí (plášt, špajchny, atd.) , které je výhodné sdílet, stejně jako stan, vařič, nádobí a další.

      Kolo musí mít návarky na nosiče a ten musí být expediční – důkladný, na špatných cestách se běžný nosič brzo rozbije. Brzdy pouze lankové -buď mechanické kotoučovky, ale klidně stačí běžné špalkovky.

      Já jsem většinu cest projel na starým Author spirit – ocelový tuhý rám, podobný se dá sehnat levně a peníze investovat do servisu.

      Pláště užší , používal jsem LandCruisery nebo Marathony..

      Investuj do nepromokavých brašen, na severu často prší, a taky něco nepropro na sebe.

      A hlavně se toho neboj a určitě jeď.

    • paul77  

      Doporučuji toto: http://www.citybikes.cz/…a-cestu-2017

      Kolo vhodné pro dlouhé cesty i s vybavením.

    • lukas aka mitro  

      Ja to placnu treba sem. Kamos odstatnicoval a rekl si, ze potrebuje vyvetrat hlavu. Tak pripravil kolo (kolo mu skladal scalar:))), nalozil bagly a vydal se z Ostravy k Pacifiku (jo, neprepsal jsem se)

      Pred par dny vjel do ruska…snad o nem jeste uslysim:D

      link na jeho blog:

      https://fabricofmankind.wordpress.com

      • DoomHammer  

        to je ďábel

      • jIrI___  

        Já večer po státnicích provětral hlavu ve Wagonu a za tři dny nastupoval do rachoty, toto je trochu jiný level větrání :D

      • Roxteedy  

        Krasna vyprava

        Zajimalo by mne technicky to expedicni kolo. Na Blogu jsem o tom nic nenasel.

        • maajkee  

          Moc nechápu proč tam má odpruženou vidlici, na takovou dálku a s takovou bagáží bych jednoznačně dal pevnou, ale hlavní, že mu ještě funguje :)

          • Roxteedy  

            Proč? Odolnost a spolehlivost?

            Já bych bral odpruženou – kvůli pohodlí a bezpečnosti.

            • kamaro  

              Dostatečné pohodlí zajistí širší pláště, na asfalt/polňačku to stačí a s brašnama se moc jinde jet nedá. S tou přidanou bezpečností to myslíš jak?

              • Roxteedy  

                Jede hodne mistama s nekvalitmima cestama. Kdyz najede na vymol, poradna odpruzena vidle ho podrzi. Na pevny si muze rozbit tlamu.

                • kamaro  

                  Jak ho ta odpružená vidle podrží? Ono naložené kolo se chová trochu jinak. Na odpružené vidlici je problém s předníma brašnama (neříkám, že neexistují, ale na pevnou vidlici je jich více s lepším umístěním brašen) a na bezpečnosti jízdy se daleko více projeví např. správné rozložení hmotnosti s co nejnižším těžištěm než jestli je vidlice pevná nebo odpružená… Navíc výhoda bezúdržbovosti a bezporuchovosti… Nedávno jsem dělal jednu pevnou expediční vidlici, s nerezovým nosičem na přední brašny a drobně upravoval rám. Vidlice drží atypicky zadní kolo – slouží jako rezerva (problémy s ořechem a pod.), dokážu si ho představit i osazené jinou kazetou s menším rozsahem a jemnějším odstupňováním na roviny. To kolo teď bude jezdit měsíc po Švédsku…

        • lukas aka mitro  

          Je to cross poskladany od scalara…zadne extra upravy. Proste z normalnich veci, ktere se daji koupit v beznych obchodech. Jedinna uprava byla, ze jsme nahodily mechanicke kotoucovky:)

          Odpruzena vidla proto, ze ono to misty docela drnca at je to pohodlnejsi. O nejake „ceske“ polnacce si uz v rusku parkrat nechal zdat…tipoval bych to na nejake makadamove peklicko:) Snad se nepokazi nejak fatalne a kdyz jo, tak se to proste bude muset nejak vyresit…

          Jinak tedka byl v nejakem ruskem cykloservisu, kde udelali beznou udrzbu, par tisic uz ma v nohach a pokracuje smer Kazachstan.

      • Jakobo  

        Jsem si prvne rikal to bude ten Misaxxx, konecne vyrazil, ale ne, toto je fakt borec, klobouk dolu.

      • lukas aka mitro  

        Kamos dneska poslal update:

        Some approximate numbers for my travel so far:

        62 days,

        4300 km,

        20 kg bike + 40 kg baggage + 60 kg human,

        3–9 litres of water drunk per day,

        4000 kcal daily intake,

        120 km per day (lately, not cycling every day),

        longest distance in a day 195 km,

        cleaning and basic service every 3–5 days.

        Zatim pohodicka:)

        • Val  

          by the wey uz se tesim az zas nejaka nova gerace mladych ceskych lidicek zacne psat a mluvit cesky misto mizerne anglictiny

          • Roxteedy  

            Nevidim nic spatnyho na tom, ze borec, co jede po svete na kole pise blog v anglictine. Jeji uroven nechme na vkusu kazdeho soudruha :) neni to nejaka profi agentura. Proste borec, co jede i pise, jak umi…

            Rozsah jeho cesty nezna hranic. A jiste ma mezi sympatizanty spoustu cizincu.

          • oddie  

            wey, gerace, čeština bez háčků a čárek, chybějící interpunkce, ty se zrovna máš na co těšit :D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse