• ruinin

    Všiml jsem si, že lidi tady hojně diskutujou vhodnou šířku silničních plášťů na gravel, šotolinu atd. Zajímalo by mě, jestli si lidi uvědomujou, že když koupí plášť třeba 25 mm, tak ve skutečnosti jde třeba o 28mm. Mluvím o tom, protože je to můj případ, mé pláště jsou oficiálně 25 mm, ale naměřeno cca 28 mm, takže ve skutečnosti pohodlnější než by asi skutečně 25 mm byly. Lidi se taky ptají, jestli se s tím dá jezdit po lese, polňačce atd. Moje zkušenost s reál 28 mm je taková, že po polňačce to jde, ale je to pomalu a vopruz – a vopruz hlavně proto, že to je pomalu. Nemám skoro žádnej vzorek, takže s nějakým hrubším vzorkem by to bylo asi vo fous lepší. V nouzi jsem vyjel strmý kopec po vlhké lesní cestě, občas to podklouzlo, ale šlo to. Takže reál 28 mm podle mě vyjede kamkoli kromě mokrých kamenů a kořenů. Ale je to jen nouze. Pokud bych chtěl pravidelně jezdit mimo silnici, tak bych si rozhodně pořídil CX, tak 32 mm. A co vím, na běžnou silničku šiřší plášť než 28 mm v reálu asi nenarvete.

    0 0
    • Bubaaak  

      Co se tu zas děje?

      Ano, někdy udávaná šířka pláště neodpovídá skutečné šířce.

      Do lesa to není jen o šířce, ale i o vzorku. Pohodlí záleží i na rámu a tlaku…

      0 0
      • ruinin  

        já jen, že rozdíl mezi 25 a 28mm není zanedbatelnej, když lidi uvažujou o koupi kola, a většina lidí netuší, že to, co je uváděno nemusí být pravda – četl jsem dnes dslouhý vlákno o tom, kde se člověk rozhoduje pro koupi gravel kola nebo silničky normální a bere v úvahu šířku plášťů, ale už nebere v potaz, že tam může bejt 3 mm rozdíl a nikdo ho na to neupozorní – asi to není vždycky, ajk píše Bubááák, ale pokud se to stane, tak je to pak asi v praxi rozdíl velkej, já bych třeba už užší než reaál 28 mm na silničce nechtěl, když vidím jak to funguje – na hladkým asfaltu ani nevím, že jedu a v lese projedu taky…

        0 0
        • Bubaaak  

          Na silničce mám pláště 23 a je to celkem fajn, až na kostky…

          Na CX mám pláště 35, ale pro závody by neměla šířka překročit 33mm, tomu by měl odpovídat i rám.

          Na Gravela by měl být rám uzpůsoben i na širší, není vyjímkou 45mm

          Ale to by si měl každý sám určit co chce.

          0 0
          • ruinin  

            no tady třeba raadjek píše

            „Tak jsem si za pár (sto)korun pořídíl 28mm pláště a zkoušel a zkoušel (a párkrát i cvaknul duši). Projel jsem i to co jsem netušil že na silničce projet lze. Zalíbilo se mi to natolik, že bych chtěl i více (než 28mm).“

            No a já si říkám, 28 mm reál nebo 28 mm označení? Protože bych to rád srovnal se svou zkušeností. Pak mu jecnak píše v tomtéž vlákně, že by si pořídil 28 mm, opět nevím, jestli reálných nebo psaných.

            Tak když příště někdo bude srovnávat 25 28 atd, nevím, jakou to má vypovídací hodnotu, když není jasno, jestli jde o skutečnou nebo psanou šířku. Dalo by se říct, proč řešit 3 mm? Jenže není celý tohle forum o každým mm rozdílu? Pokud vím, tak jo. Takže když jdeme do takových detailů, a pak nevíme, jestli se bavíme o 25 nebo 28, tak nevím, docela podle mě dost rozdíl.

            0 0
            • Vilém  

              Vetsina uvadi oznacenou sirku. Ta je odvisla od vicero veci, vnitrni sirky rafku, vysky patek, proto se v realu muze lisit.

              0 0
              • ruinin  

                no dobře, ale když se to pak v reálu liší třeba o 3 mm, jakej smysl to pak má diskutovat? třeba někdo mi mohl poradit, abych si koupil kolo s pláštěma 28 mm, že to bude fajn na silnici i v terénu – tak jdu a vidím, že allez je na 25 mm a šiřší je gravel bike – tak si koupím gravel bike, abych nakonec zjistil, že ten allez má ve skutečnosti obutý pláště v reálu silný 28 mm – já měl to štěstí, že jsem si zvolil allez, abych pak ke svýmu potěšení zjistil, že ty pláště jsou o 3 mm silnější – už jsem málem sahal v obchodě po diverge, protože prodavač mi řekl, že víc než 25 mm na ten allez nedám…

                0 0
                • hannawald  

                  tak bordel v tom samo je, ale nic s tim neudelas.. muzes sdilet zkusenosti, cist testy.. treba Canyon Endurace udava pruchodnost az 33mm. Kdyz jsem se jich ptal, tak rikali, ze to neni na cx plaste. ze max. testovali 28mm, ktere se mohou na sirsich rafcich natahnout. Treba popularni Continental GP4000ma v realu i 31mm. Zkusenost je takova, ze Challenge Gravel Grinder 33mm tam byly hodne natesno, ale jedny gravel Clement 36mm docela sly.. proste bordel:) ale ve finale stejne musis asi sam zkouset..

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jak může výrobce tušit, jestli to nacpeš na ráfek s vnitřní šířkou 13 mm nebo 20 mm?

                    0 0
                    • hannawald  

                      vsak jsme v tom asi zajedno. Rikam, ze neni jedna metodika a ze je treba zkouset. Byt pokud na stejnem rafku je uzsi 36mm plast nez jiny oznacovany 33mm, tak mi to prijde divny. Nastesti nejsem zavodni cyklokrosar, to bych s tim mel vetsi trable:)

                      0 0
                      • Pijer  

                        Neboj, to bys vozil galusky a měl to zase jednodušší, tedy až na některé Schwalbovky ;-)

                        0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ono se to v době bezdušové i dost prodraží, hledání uni gumy na gravel, řeší se mm v průchodnosti, případně blatníky, do naftlakování netušíš, jaká ti z toho vlastně vyleze šíře…

                    0 0
            • Bubaaak  

              Neznáš náhodou – 3022 ?

              0 0
    • myscho  

      Navrhujem založiť vlakno o dlzke penisov. Treba presvedčiť ženy že 16 cm je v skutocnosti nameranych 20cm.

      0 0
    • Vilém  

      To zas bude neco. Jdu si asi nacit pivko.

      0 0
      • MiKED  

        Máš i popcorn?

        0 0
      • ruinin  

        já musím bohužel pracovat… tak si tu hezky hrajte

        0 0
        • Vilém  

          Bez tebe to neni ono:)

          Zatim jsem ho nenacal, dockam casu.

          0 0
        • tromboonen  

          Filozof, pracovat v Ne večer… hmm, to zas bude nějakej zmatenej příspěvek kolem půlnoci (ne že by ty ostatní příspěvky v jiný době byly nezmatené)..

          0 0
          • ruinin  

            Hele, neboj, já už jsem vymyslel, jak řešit tvůj problém – založím vlákno O ničem v kategorii Jiné. Tam se bude moct kecat o všem a o ničem. Budeš vítán. Nejhorší je, že jsem si v době nemoci na tomhle foru dost ulítl a začínám bejt závislej… a zatím jsem nezačal pracovat. A navíc jsem objevil film Premium Rush, kterej bych chtěl taky dneska večer zkouknout. Jo a ještě k tomu, jak jsi někde psal, že neumím vyjádřit myšlenku – moje čeština je totiž hrozná. Je to tím, že převážně pracuju anglicky. Vím, že česky píšu špatně… ale aspoň jsem nevolil Zemana. Ooops, o politice je zakázáno…

            0 0
            • JakeF  

              Vsadím se, že tromboonen začne tvrdit, že pracuje anglicky víc. A navíc je vodotěsnej :D.

              0 0
              • ruinin  

                no a nejlepší na tom je, že tu práci dělat dneska večer nemusím, jak jsem před chvílí zjistil, jdu si pustit film Premium Rush, o messengeřích v NYC… kouknu ještě, jestli tady máte vlákno o filmech o kolech, cyklistech, asi jo… kdo se dnes večer nudí, a Premium Rush neviděl, třeba to nebude uplně o ničem… je to s titulkama ke stažení…

                0 0
                • JakeF  

                  Tak pracuješ převážně anglicky a potřebuješ titulky?

                  0 0
                • Bubaaak  

                  Na to nekoukej, vyhodiš přední brzdu z kola, koupíš si furtšlap a zaplateš se s policií a čínskou mafii aby si nás proti nim poštval…

                  0 0
                  • ruinin  

                    já vím že to je o furtošlapech, ale i tak… lepší než nic, furtošlapy bych do provozu sám nikdy nevzal, ale někde se s tím vyblbnout by mě bavilo, někde mimo provoz – nebo v tělocvičně jako takhle holka

                    https://youtu.be/ZygYpibyuDc

                    jo a celkej dobrej film, ale je to jen anglicky – American Flyers – skoro půlka filmu je silniční závod, hodně nerealistický, co se týká výsledků postav filmu v závodě, chování některých závodníků ve filmu je podle mě taky uplně mimo realitu, ale jinak fajn

                    a kdo neumí anglicky, tak stejně z obrázků pochopí zápletku, je to celkem dost primitivní zápletka

                    nic jdu koukat…

                    0 0
              • pepek  

                Jak jsi to mohl uhodnout? :-)

                0 0
            • tromboonen  

              Čeština je v pohodě, neděláš chyby, ale neumíš se vyjádřit jasně a jednoznačně, ani přibližně… je to takový ukecaný hovno…to je na filozofa docela problém…

              Anglicky že by ses vyjadřoval líp bych si dovolil pochybovat, lidi s takhle komplikovaným vyjadřováním se v jazyce, kterej není jejich rodný vyjadřujou velice problematicky, občas na někoho takového narazím a je to peklo.. ale klidně to sem sázej v A, když si myslíš, že Ti to jde líp, ušetříš nám bolehlav.

              0 0
              • ruinin  

                každopádně je to fakt pseudoproblém – ne všechno, co napíšu ve filozofii se mi podaří vyjádřit jasně a stručně, to tak jednou za rok se povede… ne, o kolech anglicky, to by bylo ještě větší šílenství, to vím tak leda bottom bracket… steel frame… bez slovní zásoby to nejde…

                0 0
                • JakeF  

                  Nehodil bys nám sem nějakej příklad? O filozofii jsem se vždycky zajímal…

                  0 0
                • plzakj  

                  No ona te asi ta anglicka slovni zasoba donuti psat kratsi vety a prispevky. Mam navrh: pis to sem anglicky. Cheers

                  0 0
              • ruinin  

                no akžodpádně jsem našel článek, kterej vysvětluje mou původní otázku – jak je to se skutečnou a udávanou šířkou plᚍů – je to ještě komplikovanější, než jsem si myslel, šířka závisí i na stáří pláště a na tlaku

                takže místo bolehlavu odkaz na podle mě zajímavej článek, kterej problematiku vysvětluje

                https://janheine.wordpress.com/…th-of-tires/

                0 0
                • Ricci  

                  A sirka zavisi aj na sirke rafiku na ktorom je plast nasadeny a ked chceme byt detailisti tak aj na teplote okolia ktora vplyva na tlak v plasti :-)

                  0 0
    • JakeF  

      Podle mě by se měli výrobci nejdřív zeptat, na jak širokej ráfek to bude kupující dávat, a až potom natisknout na plášť odpovídající označení šířky.

      0 0
    • plzakj  

      Ty ses maskot :-D

      0 0
    • ruinin  

      dotaz off topic, at nezakladam vlakno kvuili tomu

      chci si koupit wireless cateye komputer, dat ho zatim na zimni kolo, muzu to na jare resetovat a nastavit tam jiny kolo, silnicka s vetsima kolama? pedpokladam ze to neni problem jednou za rok prehodit s kola na kolo a resetovat to ?:

      0 0
      • Martin  

        bojím se, že to bude větší problém než nasadit gripy

        0 0
      • Bubaaak  

        Jo, jde to

        0 0
        • ruinin  

          ok, zatím to dám na zimáka a na jaře na silničku

          to je hrozný, já už používám ty vaše termíny, zimák, silnička

          anglicky winter bike, road bike… no jo, ale oni maj ty slovíčka kratší, takže nemusej vymejšlet krávoviny

          0 0
          • Smazaný účet  

            No nevim, teď sem se vrátil po pár měsících ze Skotska a winter tam teda není. Sníh tak možná na Ben Nevisu a když jsem se tam s klukama bavil, že u nás máme dvě kola, na léto a na zimu, tak na mě dost čučeli, „jako proč vole, maximálně trochu zmokneš ne?“

            0 0
            • ruinin  

              No to je zajímavý, protože Angláni z Global Cycling Network pořád mluví o zimních kolech a jak je v zimě špína a sůl a podobně. A ve Skotsku je to počasí o něco drsnější i v zimě, takže spíš asi ti Skoti, co jsi s nima mluvil, nemaj moc drahý kola, takže to neřeší. Ale je fakt, že pokud se nesolí silnice, tak nevidím důvod mít speciální zimní kolo, leda upravit svoje letní na zimu – pláště, blatníky a jedem…

              0 0
              • tromboonen  

                A o Golfskym proudu už jsi slyšel?

                0 0
                • ruinin  

                  Já bylv UK několikrát včetně Skotska, takže o tamním počasí něco vím, v Skotsku jsem byl i v zimě. V USA jsem byl taky několikrát ale jen v létě. Nicméně o počasí v USA v zimě jsou zprávy i u nás skoro na denním pořádku – vánice, auta uvízla ve sněhu atd…

                  0 0
                • ruinin  

                  jako že v UK není zimák k ničemu?

                  co si o tom myslí Angličani

                  The winter brings with it bad weather, and in Britain that also means mud, salt and potholes. A bike can very quickly get covered in a black film of corrosive crap that can have an adverse effect on gears, braking surfaces and the frame itself, let alone you getting splashed with grime too. A soggy bottom is not a great companion on long, winter rides.

                  >>> Cycling in the rain: How to survive it

                  Winter is hard on bikes, and there’s nothing worse than watching your £3,000 pride and joy slowly dissolving. You don’t have to just use it in winter, though. A British summer can be just as wet and cold, so think of it more as a ‘bad conditions’ bike.

                  Read more at http://www.cyclingweekly.co.uk/…d-one-147811#…

                  0 0
              • Smazaný účet  

                To máš z toho, že moc čučíš na trubku a nebavíš se s normálníma lidma.

                0 0
            • ruinin  

              ¨tak sorry, teď jsem projel pár těch videí z Anglie a oni fakt asi žádný winter bike termín nepoužívaj, to jsem si vymyslel, oni tam asi většinou vůbec sůl na silnici nepoužívaj, takže víceméně jen kolo připraví na zimní ježdění a uzpůsobí to tomu… no tak jsem si aspoň něco ujasnil – Anglie, \skotsko, zimáky ne, ale v USA na severu bych čekal, že to bude podobný jako u nás, dražší kola nechaj doma a vytáhnout nějaký plečky na zimu, takže možná v USA ten termín používaj, zkusím vygooglit

              0 0
            • ruinin  

              hm, tak zase ne, před minutou jsem zavrhl termín winter bike a tady je článek

              Do you really need a winter bike? Tak že termín celkem víceméně existuje v UK tím spíš v USA

              http://www.cyclingweekly.co.uk/…d-one-147811

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.