DH kolo a jaké k němu si přikoupit/ jak se zlepšit v DH

62 nepřečtených
  • Lukas91

    Chtěl bych si ke svému DH kolu, co mám profilu přidat nějaké nové/doplňkové kolo. Můj předpoklad byla silnička, protože na ní bych mohl najet kilometry a tím si zlepšit fyzičku (Doma cvičím a snažím se i o úpravu jídelníčku). Ohledně XC nebo all mountain jsem sice také přemýšlel, ale přišlo mi zatím zbytečné (Techniku mohu najezdit na dh). Poprosím o konstruktivní rady. Předem díky.

    0 0
    • TJK  

      opravdu asi záleží jen na tom.. co vlastněpotřebuješ konkrétně zlepšit… nemáš dostatek síly? Rychlosti nebo výdrže?… pokud jak říkáš nemáš s technikou problémy a jde čistě o fyzičku… asi třeba silnice, nebo dneska gravel silnice by mohla byt volba jak zapracovat na fyzičce, objemech atd…

      0 0
      • Lukas91  

        Díky za radu. O objem mi nejde. Jak jsem psal, tecnhiku bych cvičil na DH kole, tak mě napadlo mít silničku na fyzičku/nájezd kilometrů. I jsem to někde četl, tak jsem si říkal, že by jsme mohli možnosti probrat zde na foru co by bylo vhodné. Uvažoval jsem i nad XC (Že by to byla kombinace silničky a celopéra na techniku, ale zas na XC toho moc nenajedu/nenaskáču a technicky by mě to moc neposunulo – druhá věc by byla cena údržby. Silnička bych řekl, že toho tolik nesežere jak druhé celopéro).

        0 0
        • Pedro404  

          Si kup to, co tě bude bavit, ne? Já bych se třeba na silničce unudil / umřel strachy z aut. Na XC/AM/trail kole se dostaneš na traily, na který by byl voser se trmácet se sjezďákem, a nějakou fyzičku na tom taky nahoníš. Plus teda většina lidí nemá možnost vždycky, když má chuť, bejt v bikeparku nebo na nějakym sjezďák-friendly trailu, takže s něčim jezdivějšim se dá i ta technika trénovat častějc, než když má člověk jenom sjezďáka.

          0 0
          • wladeq  

            Bež si zaběhat a nemusíš kupovat dalšího trupa co ti bude ve finále stát doma, plus teplé elasťáky. Mě by teda točit nohama a čumět do asfaltu nebavilo ani hovno…posilovat, běhat, plavat…a hlavně jezdit. Esi tě ale žiletka rajcuje, tak fyzičku na tom uděláš

            0 0
            • wilda81  

              Běhání a plavání mi nikdy na kole moc nepomohlo. Přijde mi, že se při nich zapojují jiné svaly. Pomohly mi vždy jen hodiny v sedle. Ale třeba to má každý jinak…

              edit: Jezdím teď na CX každý den cca 80km do/z práce. Střídá se tam asfalt, polňačka, štěrk, lesní pěšina, cyklostezka po městě a utíká to. Stačí si naplánovat správnou trasu a i najíždění km může být zábava.

              0 0
              • nomecz  

                no záleží jestli nestíhají nohy nebo plíce, na to druhé běh i plavání určitě trochu pomůže

                0 0
                • wladeq  

                  Já myslel tím plaváním a blabla pomoct plicím, žejo, prostě se hýbat…v momentě kdy tě z kopce začnou bolet nohy, podstupuješ většinou zrovna transplantaci rukou. Nohy mě z kopce bolí fakt hodně výjimečně, a narozdíl od těch rukou se to dá přežít

                  0 0
                  • nomecz  

                    No ono je vetsinou potreba se na ten kopec nejak dostat, ne kazdej ma u domu lanovku

                    0 0
        • novas752  

          Na nějakym odolnějšim (třeba trailovym) HT se dá technika potrénovat imho dobře – oproti sjezďáku odpustí minimum, takže na takový ty „trialový“ pasáže je to trénink dobrej řekl bych.

          Jestli to chceš vyloženě pro trénink a najíždění km, pro DH tě to asi moc nezlepší – najížděnim natrénuješ dlouhodobou vytrvalost, která na DH neni tolik podstatná a naopak můžeš i ztratit – organismus automaticky začne redukovat na silnici nepotřebné svaly na rukou a těle, aby zlepššil zásobování potřebných svalů na nohách…

          0 0
    • Lukas91  

      Napíšu zde všechny poznatky, ke všem komentářům :

      O svaly bych se tolik nebál (Cvičím, takže by to mělo být kompenzované). Běh a ani plavání mě nebaví (Běh se mi nějak nezdá, že by mi pomohl, protože jsme někde četl, že pro běh a pro kolo jsou potřeba jiný svaly a že to nějak nejde dohromady a plavání mě nikdy nebavilo). Proto mě napadla silnička (Upnutý dres bych asi neměl, to jsme nějak zatím neřešil). Silničku jsem nikdy neměl, ale měl jsem klasické HT mtb, takže sem tam silnice a něco po lese. Na druhou stranu jsem někde četl, že když se jede 20 sec. klid a pak 20 sec. plný plyn že to pomáhá na srdce a cévy (Což bych asi na DH využil, pokud bych potřeboval někde náhodou šlápnout případně aby to srdce/cévy tolik nezatěžovalo).

      Cvičení a strava to je takový základ, ale teď spíše řeším čím to podpořit. Do parku většinou jedu 2× měsíčně (Zatím).

      0 0
    • -b-n-x-  

      Marne si lamu hlavu v cem by ta silnicka mohla podporit DH. To je jako by si lyzar Ondra Bank rekl, ze najizdenim km na bezkach bude mit lepsi vykonnost ve sjezdu. Myslim si ze mnohem lepsi by mohlo byt nejake lehke trailove HT. Najezdis na nem taky hodne, ale pritom si budes soucasne udrzovat/zlepsovat i techniku. Samozrejme predpoklad je jizda v terenu.

      0 0
      • wladeq  

        Najíždění nepomůže skoro ničemu, ale když už nic, tak nesedíš doma na židli, hýbeš se, žiješ aktivně, cítíš se líp. Stejně tak plavání, běhání…Dh je stejně hlavně o technice, posaď silničáři na sjezďáka, pojede jak *****, a stejně mu dole upadnou ruce, posaď tam kulturistu, stejně pojede jak *****

        0 0
        • Lukas91  

          Takže : HT nechci. Silnička mi jak to tady čtu asi nepomůže, takže nejlepší volba All mountain nebo Enduro (Jak fyzička tak i technika). Je mi jasné, že pokud se chci zlepšit v DH ,tak to chce jezdit DH, ale mimo to jsem to chtěl nějak podpořit. Ještě počkám, ale zatím bych to viděl jezdit na DH+ cvičení a pak nějaké druhé kolo (Téma je stále otevřené, ale jen jsem to chtěl shrnout).

          Všem prozatím děkuji za rady.

          0 0
      • Atilla  

        Prosím tě každý sjezdař, co něco jezdí najíždí objemy na silnici.

        0 0
        • -b-n-x-  

          Tohle já právě nějak moc nechápu. Kde to pak při tom sjezdu využijí? Protože pak se objeví takový Aaron Gwin, který při třetím šlápnutí urve řetěz a stejně vyhraje.

          0 0
          • Pedro404  

            Některý tratě sou celkem šlapavý.

            0 0
            • wladeq  

              A není to spíš tak, že jezdí na kole, pro firmu, která dělá kola, tak mu nečekaně dají na tréning kolo (žiletku)? Nevím totiž o tom, že by motokrosaři nějak výrazně mrdali na silničkách

              0 0
              • Breakpain  

                Jednu dobu jsem koukal na životní příběhy Dungey, Carioli, Stewart a pár dalších. Všichni se mrcasili s kolem / trenažerem a samozřejmě další sporty. Takže to asi úplně špatný doplněk není :).

                Není to pdle mě o tom, že to bez toho nejde, ale zda nelze použít něco, co Tě ještě posune dál.

                0 0
              • JakeF  

                Trénink se staví od základů, těžko se ti budou trénovat intenzity, pokud nebudeš mít v první řadě vytrvalost. A na vytrvalost je silnička nejlepší.

                0 0
                • bednous  

                  Nebudete tomu věřit, ale většina lidí, co jezdí gravity na profesionální úrovni, tak potřebují mít fyzičku – vytrvalost. Není to žádná prdel si sednout na 17kg sjezďáka a sjet trať v závodním nasazení. Není to dokonce ani prdel pouze sjet – není to jako jet po cestě z kopce, ale neustále musíte pracovat s tělem, vyvažovat těžiště, propružovat, odrážet se, přeskakovat, zatáček, silově držet řidítka na kořenech, šutrech atd. Chvíli jsem jezdil ČP a bez pořádné fyzičky to sjedete, ale jste absolutně vymačkaní, máte větší sklon k tomu dělat chyby, nemůžete řešit pouze techniku, ale musíte neustále myslet na to, jak dýchat, kde jet raději pomalejší, ale méně roztřepanou stopu atd. Ve finále nemůžete mít ani tu výbušnost. Zmiňovaný Aaron a jeho pumpování – zkuste pumptrack, abyste jeli normálně bez šlapání… :-D To samé je i na MX, kamarád jezdí závodně jen moravu a bez fyzičky je v piči, když se tomu věnoval a denně dřel v posilovně, doma na rotopedu, tak to byly bedny, ale musel začít chodit do práce a bedny už nejsou…

                  Ohledně dotazu na začátku fóra:

                  Na začátku roku jsem koupil Superior Road Team Elite, že na tom v okolí Olomouce nalítám kilometry na endurko, abych do kopců neplakal. Pořád jsem si nebyl jistý ale autama… Docela hodně jezdím autem a vidím, co se vše děje na cestách a mám strach z toho, že mě někdo sejme. Ta silnička byla úžasná, cítil jsem, že šlápnu a snad otáčím zeměkoulí, ale stejně to nevyvážilo to, že 3 hodiny na silnici jsou pro mě absolutní nuda a 3 hodiny strachu, že mě někdo srazí. A zažil jsem 2 situace, kdy to bylo na hraně, dědek mě skoro štrejchl zrcátkem při předjíždění, jiné auto mi nedalo přednost a tím bylo rozhodnuto, že silnička musí z domu, ač by za to mohla sama.

                  Naštěstí už jsem měl 4 měsíce Canyon Nerve AL 7.0 a na tom jsem najel již docela hodně (na mě) a cítím na sobě, že mám něco v nohách, rukách, než bez toho. Navíc je to horák, 120mm, takže po cestě se dá někam přiblížit, do kopce to jede krásně, z kopce to zobe hodně obstojně, prostě to baví a tak to má být.

                  Osobně bych si fakt dal otázku – bude mě silnice bavit a nebudu se bát provozu? Podle toho bych vzal silnici a nebo horáka.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Souhlasím – u silnice to chce vybrat trasu, kde je „minimum“ provozu. Já si našel okruh a ten jezdím jako „pako“ do zblbnutí. Tzn. beru to jako trénink – zajedu ho X krát a jdu domů.

                    Co se předností týče – beru to tak, že chci dojít domů po svých, ani na hlavní nepočítám s tím, že tu přednost dostanu a beru to, jako že jsem na vedlejší – X krát se mi to vyplatilo. Pokud to pojmeš takhle, riziko, že Tě někdo sejme je mnohem menší.

                    Co se předjíždění v nepřehledných úsecích týče – tím, že jezdím jednu trasu do kola, vím přesně kde jsou kritické úseky a tam se nehrnu, když je provoz. Jezdím kolečko přes několik dědin v době, kdy je skoro nulový provoz. Upravil jsem si pracovní dobu, změnil zaměstnání a tím pádem už trénink začínám, kdy většina lidí ještě sedí v práci a z tréninku se vracím, když lidé dojíždí domů (což je v opačném směru, než jedu já).

                    Ono se to dá vychytat, ale není to zadarmo – bydlím s přítelkyní, bez rodiny – až na rodinu dojde, neumím si představit, že mi tenhle model vydrží … defakto vstanu a odejdu v 5:30 a po tréninku, který navazuje na práci se vrací kolem 19 hodiny.

                    No a samozřejmě to znamená, že v týdnu jsem bez šance se svést s kámoši, protože Ti jsou většinou ještě v práci … než se dostanou domů a jsou schopní vyraziit, tak já už defakto finishuju.

                    Ty sis našel jinou cestu, ale očividně také našel :) … Já dávám najíždění přednost na silnici – čistší, okruh mám za domem a komponenty vydrží neskutečně dlouho.

                    0 0
                    • bednous  

                      Nejde než souhlasit. Mám taky volnější denní režim ohledně práce, ale kolik jsi toho musel udělat pro trénink, to by na mě už bylo hodně… Každopádně ty cesty tu jsou a terén mě prostě baví víc, než asfalt.

                      Ad. to předjíždění: předjížděl on mě, do kopce, rovná cesta, nikdo do protivky https://www.google.cz/…13312!8i6656?… – vždycky se dá natrefit na blbce…

                      Jen pro info – proč tak trénuješ, závodíš?

                      0 0
                      • Breakpain  

                        To je easy, nezávodím, ale jsem nezdravě soutěživý. Jako bonus mám handicap – diabetes a menší kapacita plic.

                        Takže pokud nebudu tvrdě trénovat, nestihám zdravému jedinci, natož abych byl lepší než on.

                        A věc druhá, trénink jako takový mě „baví“… Už jako mály jsem raději jezdil na bikrosové okruhy, než na výlety.

                        0 0
                  • -b-n-x-  

                    To s tou fyzickou je mi jasné. Mě spíš zajímalo proč by pro sjezdaře měla být lepší silnička, než třeba běhání, lezení, posilovna, atd… ?

                    0 0
                    • bednous  

                      Já třeba nesnáším běhání, žeru přípravky na kolena a do posilovny nikdy chodit nebudu… :-) Na kole mě baví to, že nejsem zavřený mezi 4 stěnama, neposlouchám skřeky rádoby vzpěračů, jak si honí triko na benč atd. (a nikomu to neberu!).

                      Každopádně dotaz zněl, jaké kolo si k dh pořídit, takže chce kolo z nějakého důvodu. Ani kruháč by nebyl marný, aby měl tu „výbušnost“, ale málokterá z těchto věcí baví tak, jak kolo…

                      0 0
          • mirabike  

            protože na silnici drtíš relativně vysokou zátěž stabilně a dlouho a když přijde kopec a už nemůžeš, tak musíš ze sedla a na morál to prostě vyrvat nahoru, protože nemáš lehký převody… a nahoře zasedneš, desetkrát šlápneš lehce na vydejchání a hned dupeš s kopce jako magor, protože to opojně letí jak na mašině ;-)

            0 0
    • Mr.Duck  

      Mně hodně pomohlo právě pořízení enduro kola.

      • Můžeš častěji jezdit technické traily bez potřeby lanovky nebo vývozu. Tlačit dh nemá smysl, najezdíš málo za hodně námahy..
      • Kratší a hravější kolo s menším zdvihem mi docela otevřelo oči v tom, co kolo může sjet, a o to víc se cítím jistě když si sednu zpátky na dh. Prakticky jsem začal na en kole jezdit to, co jsem 2 roky zpátky jezdil na dh, a teď když si sednu na dh, o to víc si dovolím ho „otevřít“ a jet rychleji.

      Intervalový trénink třeba na silnici určitě taky nebude k zahození, a že se na některých tratích člověk i docela našlape, ale to bych viděl až jako třetí, možná čtvrté kolo :)

      0 0
    • Trollix  

      Pokud vím tak k DH je potřeba hlavně výbušnost na krátké časové úseky , takže jak už ti tady psali – intervaly na silničce

      0 0
      • -b-n-x-  

        Nebylo by na tohle lepsi spise bmx?

        0 0
      • Pedro404  

        Nebo na čemkoli s kolama:)

        Ohledně tohohle, je nějakej důvod, proč chtěj lidi fyzičku trénovat na silničce? Předpokládám, že de o to, že člověk zároveň ujede velkou vzdálenost a někam se koukne? Protože jinak mi příde, že čistě pro silovej trénink vyjde nastejno/líp XC nebo klidně i full s těžkejma butylovejma gumama, ať se člověk pořádně zapotí? Nebo i rotoped…

        Nebo vychází nějaká výhoda z toho silničkovýho posedu?

        0 0
        • Breakpain  

          Není to spíš výhoda korekce tepu :-) Uhlídat na silnici pásmo co chceš a v terénu, je krapet jiné kafe …

          Vzhledem k tomu, že i MX jezdci jezdí silničku kvůli fyzičce, zase takové kravina to být nemůže, ne?

          0 0
        • Trollix  

          Myslím že to bude kvůli tepům a tak podobně , jistej si ale nejsem.Já kdybych měl takhle trénovat, tak jezdit intervaly třeba na fatbiku by mě asi fakt nebavilo , takový úsilí a člověk se ani nerozjede :D Na GCN show se někdo ptal proč vlastně profi silničáři netrénují na těžších kolech ale jezdí na svých normálních lehkých kolech (kdyby jsme opominuli nějaké sžití s kolem) Odpověď byla prostá , na obou za jeden tréning vyvineš stejné úsilí , ovšem na lehčím kole prostě ujedeš za stejnou dřinu delší kus…>ujedeš dál ale natrénuješ stejně…

          0 0
          • Pedro404  

            To je jedinej důvod, co mě napadá, že ta ujetá vzdálenost je prostě motivační faktor. Ale vzhledem k tomu, že jízda na silničce mě absolutně neláká, tak si netroufám myslet, že vidim silničářům do hlavy natolik, abych jejich motivace odhadnul.

            0 0
        • h.mad  

          Si taky myslim, ze km na silnicce lip vypadaj, ale je to flakani ( kamos jezdi podobnej prumer jak ja na fullu). Na rotopedu sem zkousel tepy a nedostal jsem se nad 120, zatez na max… A ten posed je na silnici jinej, zase posilujes jiny svaly…

          Chce to enduro, nebo xc fulla, zbytek resit plastema, kdyz budes chtit nahnat km…

          0 0
        • h.mad  

          Si taky myslim, ze km na silnicce lip vypadaj, ale je to flakani ( kamos jezdi podobnej prumer jak ja na fullu). Na rotopedu sem zkousel tepy a nedostal jsem se nad 120, zatez na max… A ten posed je na silnici jinej, zase posilujes jiny svaly…

          Chce to enduro, nebo xc fulla, zbytek resit plastema, kdyz budes chtit nahnat km…

          0 0
        • JakeF  

          Na těžkým kole nebo nedejbože fullu se nikdy tak nezmáčkneš jako na silničce, dřeš jak vůl a ono to stejně jede pořád stejně, je to demotivační… Na silnici je každý drobný zvýšení úsilí znát a hlavně do krátkejch kopců to letí velmi zábavně.

          0 0
    • weekend warrior  

      bych si tak nejak myslel, ze nejlepsi bude nejaka motokroska na to aby si zjistil, ze to za riditkama jeste uplne neumis a pak kolo silnicka, aby ses udrzoval a zlepsoval ve forme:)

      0 0
    • Cemik  

      rotoped a usetris za elastaky.

      0 0
      • Breakpain  

        Mno … i rotoped má svá úskalí – ale zase se na tom trénuje luxusně, takhle udržet zóny … to venku nedáš.

        0 0
        • novas752  

          Ale brzo ti z toho jebne. :)

          0 0
          • Breakpain  

            Kdo chce nahoru, musí se umět kousnout.

            Zrovna v zimě dávám trenažeru přednost – nemyju kolo, neperu haldy oblečení a nemám rýmu.

            Plus to nejhlavnější, tím, že koukám jen na budík, dokážu poměrně přesně držet plán. V provozu už to prostě nejde tak snadno …

            0 0
            • wilda81  

              A ty jezdíš závody? Nevím co jiného by mě v zimě donutilo sednout na rotoped.

              0 0
              • Breakpain  

                Ne, na kole nezávodím, ale jakýkoliv sport beru jako „soutěž“ .-) … a trénink, zvlášť ten zimní, Ti dá hodně ;-).

                0 0
      • Lukas91  

        Rotoped ne. Jak psal Mr. Duck : Asi začnu přemýšlet nad EN kolem a silničku až jako další- možná. Co najedu na silničce mohu najet i na EN a případně dát i techniku,takže bych to měl jako 2 v 1.

        0 0
        • wilda81  

          Z toho všeho co tu píšeš mi přijde, že sis pořídil DH bajk a teď jsi zjistil, že nemáš pořádně fyzičku ani techniku. Na čem jsi jezdil doteď? Nemůžeš na tom jezdit dál, místo utrácení za další kolo?

          0 0
          • svářeč  

            nemám jak fyzičku,tak techniku.přesto mám dvě kola na kterých nejezdím…

            možná lukas zjistí,že silnice je mnohem lepší než drkotání po lesích.

            0 0
            • wilda81  

              Však zase brzo budeš. Ne jezdit, ale lítat. ;)

              0 0
              • svářeč  

                nooo,včera jsem zkusil pár sjezdíků na HT a za prví jsem měl strach a za druhý tam je celkem nejistota škubnout za rodla.páč prostě nevím,zda už jsem zahojenej a bolí to jen proto že sem starej nebo to bolí,že to není redy.

                každopádně s lítáním to letos už nebude žádná sláva.

                btw:včera jsem jel na laně,abych to nezapoměl a něco nového,hooodně velkého se tam, buduje;)

                0 0
          • wladeq  

            Z toho co tu píše mi příjde, že by chtěl mezi elitu, a neví kudy…akorát s tím, že sedne 2× do měsíce na sjezďáka, se tam nedostane, ani kdyby měl těch silniček pět

            0 0
    • scoty  

      u nas si vsichni dhkluci prikupili endura

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.