• barbo

    Ahojte, planujem si kupit bajk na vylety 50–60 km, prevazne po cestach, obcas lahsi teren, nejaka ta lesna cesta ked sa pripletie.

    Zaroven by som ho chcela pouzivat aj v meste, ak sa teda odvazim jazdit po Rime..

    Vysli mi zatial 2 kandidati:

    (eventualne model 2012, kt. sa da zohnat za 15tis: http://www.bikeparkmost.cz/…-sport-2012/ )

    Prosim mrknite sa na to niekto z vas co tomu rozumiete, budem rada za kazdu radu :)

    0 0
    • Pedro RB  

      Ta vybraná kategorie tekking/cross je pro zamýšlené užití dobrá. Ale za 20tKč u těch vybraných jen zbytečně připlatíš za značku. Buď se podívej po stejně osazené „no name“ sériovce za cca 14t nebo by ti místní stavěči navrhli obdobnou sestavu počítám tak za 12..

      Základem je (kromě padnoucí geometrie) vidlice s odpovídající pružinou (nebo foukatelná) a pak lehká pevná kola. To u kandidátů postrádám.

      0 0
    • elefant  

      TREK Neko SL 2013 je dobrá voľba. Nenechaj sa odradiť rečami typu: „zbytočný príplatok za značku…“ Bicykel nekupuješ každý rok, nebudeš predsa jazdiť na nejakom „no name“. :)

      Okrem toho, ktorý „bezmenný“ ti dá doživotnú záruku na rám? A že rám je základ, to vie snáď každý.

      Trek kladie dôraz na ženskú anatómiu, myslím, že niet čo špekulovať. :)

      Ale ako pozerám, napríklad tu majú Neko SL 2013 lacnejší o takmer 2000,–Kč. Ale neviem, kde chceš kupovať, či v ČR alebo SR.

      0 0
      • jIrI___  

        Jen už spousta lidí neví, že doživotní záruka neznamená to, co si pod tím většina lidí představí.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • scalar  

        Neviděl bych to tak jednoznačně. Jistě, rám je důležitý, ale v této třídě se klidně může stát, že rám nějakého malosériového výrobce bude kvalitnější. Něco jiného je to u špičkový modelů, kde se projevuje vývoj, testování, zkušenosti závodních týmů…, ale v této kategorii se jedná a běžnou produkci vyráběnou na východě, malosériový výrobce má spíš výhodu, že není tlačen do maximálních úspor – porovnej si, jak se projeví uspořených 10 Eur na sérii rámů o 1000 kusech, a jak na sérii stokrát nebo tisíckát větší – a tady má hlavní slovo zisk, marketing.

        Kolo je jinak předražené a těžké – pružinová vidlice, kliky s ocelovými převodníky, osa bude ještě na čtyřhran…

        Levněji (cca 15–18 tis.) se dá postavit kolo o kilo lehčí, se vzduchovou vidlicí, která se lépe nastaví na hmotnost uživatelky, s lepšími brzdami, s kvalitními koly na nábojích s průmyslovými ložisky (Trek má obyčejné konusové, které se budou povolovat), s klikami s dutou integrovanou osou…a na rámu lepším, třikrát zeslabovaném, např. MRX Elite.

        0 0
        • Jakobo  

          No to s tím povolováním kónusů jsem nepochopil, ostatní souhlas. Mám náboje s kónusy celý život, 26 let, různé značky, Shimano, Joytech, noname, ale povolené konuse jsem ještě neměl, naopak mám vždycky problém s povolením při čištění. Pouze vymlácené nebo zničené při zohlé ose.

          0 0
          • scalar  

            Neber to tak doslovně, myslel jsem obecně vůli na náboji (u těchto levných nábojů docela běžná záležitost), je jedno, jak vznikla (povolení konusů, vydření dráhy na konusech, prasknutí kuliček, ohnutí osy…)

            0 0
        • elefant  

          …a na rámu lepším, třikrát zeslabovaném, např. MRX Elite

          Odvážne tvrdenie. Lepší v čom? Toho Treka si vážil? Máš porovnanie v pevnosti? Nejaký test? Na ten tvoj „lepší rám“ sú tu na fóre aj takéto odozvy:

          Tak takovyto penize bych za „noname“ asijskej ram nedal.

          je to výsměch, nejvíce mě ale šokuje kolik lidí podlehlo dojmu že tahle katalogová čína je nějaký supr rám. přitom tomu nic nenasvědčuje. lehky zrovna není, zpracováním neosilní, lak je naprosto katastrofální aspon ta geo je docela slušná (dlouhý rám)

          0 0
          • scalar  

            Já na rozdíl od jiných „odborníků“ na tomto rámu jezdím, horský mám třetí sezónu, crossový jsem dokoupil po dobrých zkušenostech letos, nějakou tu tisícovku už mám na něm najeto. Takže materiál, pevnost a jízdní vlastnosti mohu zhodnotit, design je subjektivní.

            Trek jsem měl v ruce (má ho kamarádka a když si ho koupila, musel jsem ho trochu přestavět), normální crossový hliníkový rám, nic neobvyklého ani v kladném ani ve špatném. MRX je o trochu lehčí, z mého pohledu má lepší geometrii.

            Žij si klidně s vědomím, že máš pravý špičkový americký rám, na měmž se projevil dlouholetý vývoj a náročné testování, mně je to fakt jedno.

            0 0
            • elefant  

              Aby bolo jasné, mne sa MRX rámy celkom páčia (kvalitu neviem zhodnotiť), len ma zarazilo tvoje subjektívne tvrdenie o lepšom ráme. Pre niekoho je to odpad.

              Prekvapuje ma, že tvoja kamarátka zvolila Trek… Len si neuviedol, či sa jedná o Neko alebo iný model.

              Prečo by som si nemal myslieť, že Trek produkuje kvalitné rámy, keď si dovolí dať doživotnú záruku? Je na tom niečo zlé? Ale netvrdím, že treba kupovať iba Trek a podobné veľkoznačky.

              0 0
              • scalar  

                Kamarádka si nejdřív koupila bez rady a pak přišla řešit problémy.

                Já netvrdím, že crossový Trek je špatný rám. Ale i samotný Trek má kvalitnější hliníkové materiály, které u crossových kol nepoužívá.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.