Cyklokrosové kolo- nové nebo renovace?

13 nepřečtených
  • UROBOROS

    Zdravím,

    potřebuji poradit. Už 3 roky jezdím rekreačně na starém cyklokrosovém kole, ale už by potřebovalo novou přehazovačku, kezetu a vše okolo toho.Přemýšlím, jestli do tohoto kola zainvestovat a dát ho celkově do pořádku (typuji tak 10–13k-asi sadu deore XT+další věci) nebo koupit nové CX kolo, které má blíže k silničce, protože většinu tras jezdím po silnici nebo v lehkém terénu(lesní, polní cesty, šotolina, štěrk). Pokud bych kupoval nové, tak by bylo dobré se vejít mezi okolo 25k.

    špatný mi nepřišel tenhle "MAXBIKE ":http://kola.maxbike.cz/…olo-wendel-1

    a ještě jsem se byl podívat na krámě scpecialized a hodně se mi líbil diverge

    Budu rád za jakoukoli radu a názor.

    _____________­________________________­_______________________

    To COLNAGO je starý závodní speciál trubky rámu jsou karbonové zbytek je hliník má 26" kola a velikost asi 50(48 do středu otáčení klik). Teď je na něm sada DeoraXT, ale ta není původní.

    omlouvám se za kvalitu fotek, ale je to z mobilu

    0 0
    • Vilém  

      To na fotu povazujes za CX?

      Je to moc peknej veteranek, to je skoda na cokoli predelavat.

      EDIT:

      Ohledne vyberu CX se koukni do historie, snad i na uvodni strance je minimalne jedno tema, kde se to resilo a kde jsou nejake tipy.

      0 0
      • UROBOROS  

        Považuji ho za CX. Tohle kolo dostal děda od Radomíra Šimůnka a ten měl s cyklokrosem něco společného :). Jasný, není to typická „silnička s tlustýma gumama“.

        Jojo, kouknu na ty temata. Uplně předělávat ho určitě nechci, spíš bych ho chtěl jednou dát do původního stavu a občas se s ním jel pro radost projet.

        0 0
        • Vilém  

          No je to normalni horak, to ze to melo neco spolecneho s Simunkem z toho CX nedela.

          Po odstrojeni a doladeni do doboveho stavu by to byl velmi zajimavy kus historie.

          0 0
          • Prazak0  

            Tak Šimůnek závodil cyklokros, ale měl určitě i silniční kolo, nevím jestli na silnici kilometry najížděl na cx kole nebo silničce. Cyklisti obvykle jezdil víc disciplín, chtěl bych vidět cyklokrosaře, co si někdy nedal závod na silnici. A on závodil nebo končil v době, kdy sem přišla horská kola. Proč by si jedno takové nekoupil, kdyby byl cyklista a je to o jízdě v terénu. Už ze zvědavosti, možná i na tom trošku jezdil, když si chtěl odpočinout od cx kola.

            Jinak věcně to je mimo. Tohle kolo dle mého názoru jde udržovat s malou investicí, jak jsem psal. Pokud chce silničku nebo skutečný cx kolo, tak proč ho nekoupit. Jen to co si dal odkaz mi nepřišlo optimální.

            0 0
            • Vilém  

              Ale ja se k tomuto vubec nevyjadroval. Jen jsem psal, ze to je normalni 26" MTB, ktere ve sve dobe muselo byt hodne velka pecka. Osobne bych na nej nic soucasneho nedaval a snazil se to dat do puvodniho stavu s pouzitim dobovych komponentu.

              EDIT:

              Ted kdyz na to koukam, tak kdovi, jestli to neni nejakej prelabelovanej Alan.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak já reagoval na původní dotaz, jestli renovovat nebo nové kolo. Nevidím důvod třeba měnit přehazovačku, pokud funguje. Vůbec už ne proto, abych měl vyšší řadu, teda XT. Mě slouží přehazovačka Shimano RSX přes 20 let, přitom to není nijak vysoká řada, silniční ale určitě níže než XT. Proč bych ji měnil, dokud slouží.

                Chápu jinak snahu o renovaci ve stylu veteránu. Ale nebývá to moc praktické, staré díly se těžko shání, nejsou nové a přitom levněji nevyjdou. Pokud jde o ježdění a ne sběratelské potěšení, tak to smysl nemá. A dotaz zněl ve smyslu, že jde spíš o ježdění, tak jsem se snažil v tom duchu odpovědět.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak to ano, pokud to bylo mysleno na zakladajici prispevek :)

                  0 0
              • UROBOROS  

                tyjo, kde jsi to našel?? rám vypadá úplně stejně + na tom mým je nad těma duhovýma pruhama nápis Alan. Docela by mě zajímalo, jak až to je starý.

                0 0
    • Karma  

      umej to, sundej nosič, udělej pět krásných fotek a šoupni to mezi „naše bajky“

      0 0
      • UROBOROS  

        +1

        udělám

        a na pořádnou očistu se chystám, ale až mi skončí zkouškové.

        0 0
    • Prazak0  

      Z fotky mi to jako cyklokrosové kolo nepřijde, rovná řidítka, převodníky nevím. Přehazovačka buď chodí a nebo ne. Na starší kolo bych dal klidně Alivio, vydrží řadu let, zvl. pro rekreační ježdění. Pokud jde o kazetu, tak nová kazeta ve střední kvalitě by byla tak za 500kč. Nevím, jaké převody se dávají na kazety u cyklokrosových kol, kliky bývají myslím 46/34, někdy snad 46/36. XT komponenty bych na starší kolo nedával. Navíc myslím, že na cyklokrosová kola se typicky dávají komponenty silničních řad. Verze pro cyklokros ale nekončí Durou, ale snad Ultegrou.

      Cyklokrosová kola bývají poměrně drahá. Pro ježdění na silnici buď cyklokrosové kolo, nebo silniční. Jsou i silniční kola na horší povrch (gravel). Z toho odkazu, přijde mi, že cykloněmčík má nabídku za lepší ceny, jak silniční kola, tak i kola cyklokros. U některých zlevněných verzí jde za méně peněz získat slušnější komponenty.

      Hezké silniční kolo, asi i na horší povrch mi přijde tohle: http://www.rb-bike.cz/…9/78/rx-base#…. Je lépe vybavené, takže je o něco dražší. Zkrátka já bych buď jezdil na dosavadním kole a investoval jen nutné věci, např. sjetý řetěz nebo kazetu, případně novou přehazovačku za pár stovek. Nové kolo bych koupil třeba o rok později,ale dal za něj trošku víc.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.