• hfx9

    Zdravím,

    chtěl bych k horskému kolu jako doplněk pro trénink silniční kolo. Ale vzhledem ke stavu našich silnic jsem se začal zajímat o cyklokrosové kolo místo plnokrevného silničního s tím že bych ho vzal i na nějaké šotoliny a lesní cesty.

    Doporučíte nějaké kolem 30k ?

    Jako jediný požadavek mám aby bylo na SH 105ce.

    Díky

    0 0
    • X-biker  

      Myslím, že čistě CX pro tebe nebude spíš něco ala endurance či gravel ne? Jde ti spíš o pohodlí a možnost širších gum ne?

      Co třeba Specialized Diverge? Teď jsou výprodeje, měl jsem a spoko. Teď si koupil stejné kamarád a úplně nadšený.

      0 0
      • hfx9  

        Jo jde o pohodlí. Tak nějak beru cyklokros gravel all round jako jedno a to samé.

        Diverge je pěkný ale drahý, kolem 30k je s komponenty Tiegra a já nechci jít níže než 105ku

        0 0
        • Smazaný účet  

          A co totok? Ale zkušenosti tady na fóru žádné.

          https://www.mangobikes.com/…oint-ar-105/

          0 0
          • Smazaný účet  

            K ceně si ještě přičti 60£ za dopravu.

            0 0
          • cupik  

            Na tuhle značku jsem taky narazil a celkem se mi to zamlouvá, cena velice rozumná na 105ku. Chtěl bych si taky pořídit po letech na MTB nějaké to gravel/CX kolo a moc se nevyznám v geometriích, jde mi spíše o turisticky laděné kolo, splňuje to tahle geo? Má relativně dlouhou hlavovou trubku, takže by mohla. Může někdo znalý kouknout na tu geo a říct mi jak to je nastavené? Potřeboval bych L, mám 186cm a v CC mi vychazí top tube kolem 58cm. Druhá volba pro mě je stavba na rámu RB RX.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak pokud nespěcháš, počkal bych na nové RB. Údajně má být k dispozici říjen-listopad.

              0 0
              • Al Stra  

                jeké nové rb?

                0 0
                • Martin  

                  Inovovaný rám RX – tapered hlava, pevná zadní osa, moooožná i jiná zadní stavba. Zatím jsou tajemní jak hrad v Karpatech – psal jsem jim v srpnu, jestli něco bude. Prý něco koumou, ale ještě neví jestli jo nebo ne, mám se jim ozvat koncem září.

                  0 0
                  • Al Stra  

                    výborně, ale jen aby to nebylo jak čekání na bandita-)

                    0 0
                    • Martin  

                      furt lepší než na Godota :)

                      jestli nové RX nebude, tak mě naserou :)

                      0 0
              • cupik  

                Na to čekám, taky jsem psal a předpoklad představení je říjen/listopad, prý během září by mohli vědět víc. Co se týče inovací, tak tapered hlava a pevná osa, víc taky nevím U RB mám trochu problém rozhodnout jakou velikost, jsem na hraně L/XL a podle CC bych měl mít efektivní délku kolem 58, ale RB doporučuje na mou velikost XL, což je 61, ale to budu asi řešit až bude nové RX a bude známá geometrie.

                0 0
                • Martin  

                  já doufám, že do geo nebudou hrabat, mi ta jejich krátká vyhovuje, rád sedím jak na hajzlu :D

                  0 0
                  • cupik  

                    Proti „hajzlovému“ posedu nemám vůbec nic a taky chci postavil něco s trochu pohodlným posedem, akorát podle mě mají spíše delší rámy, aspoň mi to tak připadá, ale jak jsem psal, moc, nebo spíše vůbec se v těch geometriích nevyznám a bude to možná trochu loterie, na kterou stranu se přiklonit, zda na CC (58cm), nebo podle RB (61cm) větší rám a třeba trochu kratší představec.

                    0 0
                    • Martin  

                      Ideální je samozřejmě projet se. Kolik měříš? Na mých 190 cm je 61 tak akorát právě s hajzlposedem :)

                      0 0
                      • cupik  

                        Měřím 186cm, tak si říkám, že případně trochu kratší představec to vyřeší a na větším rámu, bych nemusel mít třeba představec v pozitivu, případně hromadu podložek.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          CX je určo lepší menší s delším forbecem…

                          0 0
                          • jecnak  

                            To jako fakt? Na co presne je lepsi?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Je to individuální, mi třeba nevyhovuje s beranama forbec kratší jak 10cm…

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                … na rámu velikosti 64 by asi vyhovoval

                                0 0
                                • Martin  

                                  Pokud by se na to vyškrábal :)

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Že sem vůbec něco psal, býval jsem kdysi velkým propagátorem CX, ale s módou gravelů se mi tahle kategorie začíná eklovat.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    No jo milý hipstere, už je to mainstream :D

                                    0 0
                                  • Radek Broz  

                                    Taky tu máme takovýho týpka. Když měli všichni ještě pevňáky, měl první ful. Jak to začlo bejt mainstreem, pořídil ocelovýho dirťáka… pak tak 5 různejch kol, první 29, singlspeed, řeme, zas nějaká ocel, trailovej pevňák, favoritka, bc běžky, kite, paddleboard… Vždycky do doby, než si to pořídí kritický množství lidí. Je fakt těžký bejt jinej, no:)

                                    0 0
                                • cupik  

                                  Když už jste to tady nakousli, jak velký problém je, nebo v čem by byl rozdíl, rám o efektivní délce 58cm a představci 12cm versus rám 61cm s představcem 9cm? Chci kolo s pohodlnou geometrií, žádné závodění, prostě je to jen přechod od fulla, přes HT k silničnímu kolu na cyklostezky, šotolinové cesty atd. Na větším rámu vyšší hlavová trubka, z toho usuzuju vzpřímenější/po­hodlnější posed. Konkrétně mám zájem o rám RB RX.

                                  0 0
                                  • Martin  

                                    a co 58 s 9cm představcem? :)

                                    0 0
                                    • cupik  

                                      Podle CC mi vychází délka rámu cca 58–59cm a představec 11–12cm, podle webu RB na mou výšku doporučují velikost 61cm :-)

                                      58cm a 9cm představec mi přijde krátký, ale nemám kde zkusit.

                                      0 0
                                      • Martin  

                                        přijeď do OL, mám 61/10 :)

                                        0 0
                              • jecnak  

                                Ja jsem jeste zastance spis kratsich predstavcu a delsich ramu, klasictejsi geometrie a posedu. Chce to jen klidnejsi ruku na rizeni. Tak mi prave vrta hlavou, proc? Prijde mim v pohode 8cm predstavec u riditek s vetsim reach a drop a 10cm na mensim drop a reach.

                                0 0
        • Martin  

          Tak nějak beru cyklokros gravel all round jako jedno a to samé.

          Depku jebne :)

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • alapli  

      Ahoj, co Pells Demon Comp Carbon 2017? Koupil jsem jej v sobotu a zdá se mi to dobrá volba. Pokud chceš za vyšší cenu, šel bych do demona.

      0 0
    • gregorus  

      Když to chceš jako doplněk k bajku na trénink, tak mi připadá zbytečný vymýšlet hybridy na lesni cesty. Vem normální silnicku, za 30tisíc budeš mit daleko větší výběr nez v gravelech.

      0 0
      • random  

        mezi kolobezkama taky bude mit vetsi vyber.

        Jinak bych teda pocital s vedlejsimi naklady, na gravelu v trail helme a hadrama, pripadne kosili, tretrama to nebude vypadat tak tragicky jako na silnici

        0 0
        • TeryPV  

          :D Jo cyklobuzny, to je diagnóza…

          Ne vážně, nerozumím tomu, proč se na silnici drží tak přísný dresscode ?

          edit: spíš řečnická :)

          0 0
          • gerrard  

            Rad ti odpovim za sve zkusenosti. Na silnici se moc nehybes a delas delsi dobu porad stejny pohyb. Blbe nastaveny posez nebo ne uplne optimalni obleceni je hned strasne znat. A to si jeste pripocti, ze kdyz jedes rychlej tak se na tobe volne veci placaj. Na MTB pokud nehoblujes cyklostezky, ale jezdis v terenu se porad hybes, tam jsou nejake nedokonalosti podstatne min znat. Jak v posedu, tak hadrech, takze volne veci tam nedelaji problem. Takze ja to stridam podle toho na cem jedu.

            0 0
            • doubeq  

              +1 a co si kdo o mě myslí v buznahadrech na mých kejtach je mi buřt :-D

              0 0
            • hfx9  

              V hadrech co mám jsem ujel po silnici i 180km a žádný problém s plandáním jsem nezaznamenal. Asi to bude tím, že mám upnuté hadry ikdyž jezdím na horském kole :-)

              0 0
      • hfx9  

        To proč přemýšlím o gravel je to, že jsem na testovacích dnech nějaké plnokrevné silničky zkusil a byla to jedním slovem hrůza, co se pohodlí na našich „cestách“ týká. Proto hledám něco v těchto vodách, abych si zlepšil pohodlí na těch našich cestách necestách.

        To že vyjedu někdy někam do terénu je jen okrajová záležitost.

        0 0
        • Martin  

          A dobře děláš. Měl jsem x let silničky, už mě to třepání nebavilo, přezbrojení na RB RX pro mě bylo jednoznačně krok správným směrem.

          0 0
        • doubeq  

          Přesně, ujet kilo na okreskách, když jezdit po hezkym asfaltu je o sražení dědou s vajíčkama na platě, se na 23mm pláštích moc často nedá. Taky pracuju na stavbě něčeho spíš silničního s možností střihnout si to přes hezkou lesní „zkratku“.

          0 0
    • Doktor-Prase  

      Genesis Croix de Fer, ebay.co.uk případně evanscycles.com.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zbytečné brát CX apod. Pořiď si silničku „klasikářského“ a krom pohodlí budeš mít pořád živé kolo, které tě bude bavit a půjde za pedálem.

      Myslím tím kolo, které bude mít trochu vyšší hlavu, 27–30mm gumy na patřičném tlaku a silnější gelovou omotávku. Kdybys to bral zánovní z druhé ruky, tak i karbon by byl ;)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Myslím, že karbon je v tomto případě nutností. A nehnat se do ultratvrdých výkonnostních zápletů, ale něco na 32 drátech s nižším ráfkem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vzhledem k rozpočtu klidně Aksia nebo nějaká Shimana , třeba WH-RS10. Zrovna ty základní shimana jsou držáky a jsou spíš měkčí. Dřív jsem měl základní záplety Bontrager, které pak vyměnil za FR3 a byl překvapený nejen odezvou na šlápnutí, ale taky co vše je naráz cítit :o)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Udělat měkčí výplet na 16 drátů v předním kole (RS10) úplně moc nejde. Ale držáky to jsou a jezdit s nimi po tankodromech také jde.

            0 0
      • hfx9  

        já jsem zvyklej na pohodlí z epica a už když přesedlám na nějakýho horskýho pevňáka, tak trpím, natož plnokrevná silnička.

        0 0
        • Honzis  

          je třeba si uvědomit že lidi zvyklý na fully mají prostě na pohodlí nároky které logicky silniční kolo nemůže dostát. Nejvíc tlumí pláště – tzn když si upustíš z 8 na 5 tak to zahladí víc jak fičuriny na rámu, k tomu pohodlné sedlo, gelová omotávka, nahoře klidně dvojitá. Gravel na 30–35 pláštích bude o řád pohodlnější než silnice, logicky ale to nebude taková raketa do zrychlení, na druhou stranu pokud člověk nedrtí průměry 30+ tak se hendikepy dost srovnávají a z vlastní zkušenosti mohu říct že pokud oželíš 2km/h na průměru tak to zajedeš i na „líném těžkém cx“, ale nesmíš chrtit ve skupině lidí s 7kg silničkama co valí 40kou po rovině …

          0 0
    • DaD  

      CX nebo gravel to je slabota. Toto má koule a majitel jistě v davu nezapadne!

      https://www.cyklobazar.cz/…ited-edition

      0 0
      • Martin  

        to není prasopes, to je rovnou psoprase

        Koupeno nové pro přítelkyni, bohůžel přítelkyně přestala jezdit. Najeto 200km.

        a já se ani nedivím

        0 0
        • DaD  

          Jj. Taky jsem na ni chudinku myslel. Tohle mi někdo dát, abych na tom jezdil, tak ho snad zapletu do výpletu…

          0 0
        • doubeq  

          Ani psoprase, rovnou prasoprase, prej limited edišn :-D

          0 0
    • hfx9  

      Tak stále jsem nerozhodnutý.

      Vzhledem k tomu, že zamýšlené kolo by mělo posloužit i pro pár, ano jen pár triatlonových závodu (1/2IM a IM) tak nevím jestli jít cestou pohodlí a tedy gravel/CX kola, nebo prostě plnokrevné silniční a k tomu širší pláště (třeba 28mm).

      Cenový limit jsem už zvednul na 40–45tis

      Ach jo, proč je to tak složité

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Jestli to je opravdu jen na pár závodů, tak si kolo na závod (a pár tréninků) můžeš půjčit třeba tady

        Na gravel/CX jet IM by bylo za trest (s výjimkou kopcovitých závodů jako Nice, Swissman…); dobrovolně bys asi taky neplaval se zátěžovým padákem a neběžel s šerpa-batohem.

        0 0
        • hfx9  

          Půjčovat si kolo nechci.

          0 0
          • jIrI___  

            .

            0 0
            • hfx9  

              Nechci si půjčovat kolo na závody.

              Závody jezdím s tím co mám vyzkoušeno a odladěno.

              Zapůjčit si kolo před koupí by bylo fajn, jen si nejsem jist, jestli teď po sezóně budou k tomu vstřícní.

              0 0
              • Honzis  

                naopak by měli být vstřícní prodat stroj 2017 (16) aby jim nepřekážel přes zimu. Nebo zkus nějakého kámoše jestli má čistou silnici – jen dát vlastní pedály. Nebo prolez bazar a možná budeš překvapený co za cca 40 seženeš!

                0 0
      • Jarax  

        no tohle neni silnicka ani este cyclocross ale zase je to PELLS no :) max pneumatiky by byly 622×35 teda silnicni/treking na fotce nasazeny na MTB rafek 622×19 ,este se kouknout na planet X maj tam ted ruzny cyklokross nebo gravel/adventure ramy vyjdou aji s dopravou tak okolo 7–7.5 tisic a neco postavit

        0 0
      • robb  

        Jak tu asi někdo psal, tak pokud to půjde, kolo si půjčit a ujasnit si k čemu to potřebuješ.

        Já si před léty koupil k horskému kolu silničku z druhé ruky a teď nedávno cyklokrosku, taky z druhé ruky. Každé za 15 tis. Obě kola přesně splňují to, kvůli čemu jsem si je koupil.

        Na gravelu jsem nikdy neseděl, tak nedokážu říct, jak se jízda na něm liší od silničky/CX.

        0 0
      • Honzis  

        nahoď aspoň za kolik jezdíš nyní 90km placku při triatlonu – pokud průměr 30, lze to klidně i na cx či gravelu, pokud máš ambice, tak minimálně silnička s nástavci, pokud ne rovnou koza.

        Ad pláště – ne do každé silnice jdou 28 nebo úplně na knop a pak stačí bordel na silnici a brousíš brzdy nebo prasklý drát ve výpletu a je to na taxík neb házící ráfek neprojde zadní stavbou – to je třeba si uvědomit.

        Pokud chceš jezdit sám a pohodu, klidně gravel, ale s jakýs ambicemi bych šel radši do silničky a klidně z bazaru!

        0 0
        • hfx9  

          Zatím mám za sebou pár kratších triatlonů, kde bylo kolo 50km a na epicu s 2,2 plášti jsem dal průměr 33km/h.

          Prioritní použití bude v tréninku (abych si nehuntoval epica na silničních 100km objemech) a pak na pár triatlonů, které chci hlavně dokončit ( z IM a 1/2IM) mám respekt.

          Obecně mě gravel napadnul né kvůli touze jezdit v lese, ale zpohodlnit si jízdu na rozbitý h okreskách.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Ono gravel je dost siroky zanr. Gravelove zavody se jezdi na v podstate vsem od tezsich CX az po 29ery. Hlavni pointou je mit pro svuj ucel presne takove kolo, jake ti vyhovuje.

            Cili jestli chces gravel, najdi si vyhovujici ram a zacni stavit.

            0 0
          • Jarax  

            To se mrkni na ten pells aeron disc 105 ,pláště tam jdou az do 622*35 a ma to hydraulicky brzdy za 31000 asi nic lepšího neni

            0 0
          • plzakj  

            Na to ti staci 30–32mm plaste a nizsi tlak.

            0 0
    • doubeq  

      Jestli máš možnost, tak se určitě snaž na něčem projet, to je nejlepší cesta, když nevíš co vybrat a s tímhle rozpočtem ti v obchodě rádi půjčí něco na projetí, koupit to nemusíš :-) . Mě se takhle zalíbil na naší předváděčce typ kola, co jsem si nakonec postavil…a jesli ti jde v TT o výsledek, tak prostě přezuješ na užší pláště.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Prostým přezutím na užší pláště nevyřeší skoro nic.

        0 0
        • doubeq  

          Myslel jsem to z pohledu jednoho kola s občasným využitím na TT, kdy by získal oproti CX nebo gravel obutí alespoň menší odpor a svižnější rozjezd pri osazení dobrými koly.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dle posledních poznatků BF přece nejlíp jede 30mm guma a širší nahuštěná na 2 bary…

            0 0
            • doubeq  

              Aha, tak to raděj nebudu říkat svůj poznatek z přesedlání na 35mm na 5,5bar a lehčí kola a to, že je to podobné jako těžší kola na 23mm a 8bar, z čehož, mě, vychází, že při obutí lehčíh kol na užší a víc nafoukanou gumu to pojede líp :-D

              0 0
              • Singlespeed  

                Kdysi jelo suverénně nejlépe ze všech kol RB IQ + podhuštěný Racing Ralph 2,1 bezduš, dnes je ve všech ohledech nejrychlejší (dle usnesení guruú B-F) celopevný 29-er + podhuštěné balóny Thunder Burt minimálně 2,25 palců bezduš. Konzervativnější jedinci se silničními koly by do nich měli narvat alespoň 30 mm pláště bezduš a podhustit, aby to jelo (jak správně píše p@x). 23 mm nabušené hladké užovky nedejbože s duší v žádném případě nebrat, jedou na asfaltu srovnatelně s pohuštěným bezduš fatbikem. :-)

                0 0
                • doubeq  

                  Sakra, musim se začíst do tajů podhuštění, jinak budu out :-D a hned si vyberu ty nejširší pláště co se na aksia vejdou.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Základem je bezduš o tom žádná. Duše dnes vozí už jen nepřesvědčitelní diletanti, kteří let na podhuštěných balónových bezduších nikdy nevyzkoušeli :-).

                    0 0
          • kokoska.rokoska  

            Lepší rozjezd ano, ale ten je jeden za celý závod. Menší odpor ne nutně, i když velmi pravděpodobně ano. Nicméně, mluvíš v nejlepším příadě o jednotkách wattů, kdežto rozdíl koza kontra CX/gravel je mnoho desítek wattů…

            0 0
            • doubeq  

              Někdy sou i otočky, třeba a Czechmanu. Nikdy jsem kozu nezkusil, tak nemůžu soudit a věřím, že jo, jen vycházím z toho, co shání. Jel jsem TT i na mtb a byl to mazec :-D oproti klasický silnici jak s traverzou.

              0 0
              • Singlespeed  

                A přitom jen stačilo vyhodit duše, trochu upustit a letěl bys jak Dumoulin :-).

                0 0
              • kokoska.rokoska  

                Doufám, že to s otočkou (jmenuje se to obrátka) myslíš jako legraci. Podívej se kolik asi tak váží kozy a kolik váží běžně používané disky. Na váhu se v časovce fakt moc nehraje.

                0 0
      • hfx9  

        To jsem měl v plánu (měnit kola a tím i pláště), ale když gravel má vyšší hlavovku a celkově posed vzpřímenější, to bych tam případně nástavce na řídítka ala časovka asi nedal, nebo dal ale efekt žádný.

        0 0
    • nomecz  

      https://www.giant-bicycles.com/cz/tcx-slr-2

      Jak by ste popsali geometrii tohohle kola spis pohodlna nebo vykonostni ? Tenhle typ kol jde uplne mimo mne

      0 0
      • Jarax  

        proti klasicke silnicce,spis pohodlna je to kratky a ma to celkem dlouhou hlavovou trubku ,takze to vypada na celkem vzprimenej posed

        0 0
      • plzakj  

        Zavodni CX (kratkej ram, vyssi hlava, kratkej predstavec). Bude to zivy kolo. Jestli ti to bude pohodlny zalezi na tvych mirach trupu a koncetin :-)

        0 0
        • nomecz  

          Nohy spis dlouhy, trup a ruce normal :)

          0 0
        • DaD  

          Souhlas. Tedy až na to že závodní CX kola nemají vyšší hlavu, ale naopak nízkou. Těžiště se na závodech tlačí co nejníže. To až gravel biky nastolili vyšší hlavu, aby se tam lidi nemuseli tak hrbit, když nejde o vteřiny a vavříny…

          0 0
    • Lance  

      Co tu furt melete o těch špatných cestách. Teď sou naprosto luxusní a o hnusný asfalt tady pomalu nezavadis. všechny okresky s novým kobercem. Nikdy to nebylo lepší

      0 0
      • doubeq  

        Nevim, kde jezdíš, ale třeba na pardubicku moc nových koberců na okreskách nepotkávám, někde je to naopak čím dál horší nebo čím dál stejný :-D

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Fakt zalezi na lokalite, ale myslim si ze ve vetsine mist u nas muzes jen tezko ujet 100km, nejet po hlavni tride ani cyklostezce a mit jen prijemnou silnici.

        0 0
      • IndyCZ  

        U nás byl stav před pár lety lepší. Teď je tu sice plno opravených silnic, ale přejíždění mezi nimi je o to horší. Na lepší si člověk rychle zvykne, když to bylo naprd všude, člověk tu tak hrozné nepřišlo. :-)

        0 0
        • Lance  

          Jj člověk si zvyká rychle. Fakt super a je to čím dál lepší a přijde mi,ze furt opravují další a další, doba kdy si člověk říkal,že je to tragédie na silnicku,tak ta je nastesti pryč

          0 0
      • robb  

        Lepší se to, ale jak kde.

        https://www.google.cz/…13312!8i6656?…

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Být všechny silnice takové, tak je to v pohodě. Jezdili bychom všichni CX a gravel a nikdo by se nad stavem silnic nepozastavoval.

          A někdo by pak napsal „Jezdím do práce lesem“ a dostal by odpověď „Ty seš máčka! Jezdi po silnici jako chlap.“

          0 0
        • Lance  

          Tohle u nás není ani v lese… Kde na to chodite

          0 0
      • doubeq  

        :-D prej máčka, ze nejede po silnici :-D a že jsem tak smělý, kde Lance jezdí, po černých kobercích…

        0 0
    • hfx9  

      Tak jsem si dneska sedl na GIANT TCR ADVANCED 2 DISC 2017 velikost M a M/L a i na Mku se pořád cítím nataženej.

      Když porovnávám délku horní rámové trubky napříč výrobci, tak je velmi podobná. Sko mi bylo řečeno, že je na mých 181cm blbost, takže ten nataženej posed bude asi jen nezvyk (nebo místo 100mm představce budu muset dát tak 80mm a bude to ok.

      To kolo mělo 25mm pláště a ty jo to je ale uzoučké nic. Pořád mám obavu o jakž takž pohodlí na našich cestách při zvolení klasické silničky.

      0 0
      • Honzis  

        první šok bývá velký, ale ve finále 25 kevlar pláště na 6–7atm + pohodlné sedlo, gelová omotávka a cajk, věř.

        Posed – 80mm představec je docela málo, záleží na tvaru oblouků a natočení pák k sobě. Nicméně vyměnit představec je to nejjednodušší, ale zase se tím ovlivní zatáčení. Silnice je prostě silnice, i gravel bude mít horní trubku hodně podobně na délku, na silnici se nesedí jako za stolem, záleží i na výšce hlavovky – ta ok?

        Pokud je silnice rozmlácená a samá díra je skoro fuk jestli máš 23mm nebo 28–35, zase odpich silničních 220g plášťů je jinde …

        0 0
        • well  

          To je pořád strachu o pohodlí. To se fakt chcete týrat na silnicích s těžkým kolem?? Mám štěrkolet Spešla Diverge na 33mm plášťích a sportovní silničku na 25mm. Rozdíl na silnici je obrovský.

          V pohodlí to díky Al rámu Spešla a Carbonu na silničce není nic extra zásadního.

          0 0
      • plzakj  

        O pohodli bych se na karbonu s 25mm a vic nebal. Idealne to obout do 28mm.

        Ad natazenej: To TCR ma zavodni geo. Zkus defy. Ta je kratsi a ma vyssi hlavovku.

        0 0
        • hfx9  

          No je fakt, že když si porovnám Stack a reach, tak defy oproti TCR je kratší a vyšší, takže asi pohodlnější.

          0 0
        • hfx9  

          Tak příští týden vyzkouším defy a jestli sedne, tak ho vezmu

          0 0
        • ruinin  

          Jen tak mimochodem, můj kamarád tady z fora má karbonovou silničku, a říká ,že můj hliník je pohodlnější. Tak asi není karbon dycky za každou cenu pohodlnější než hlína. On teda říká, že má tvrdší výplet než já, blbou omotávku, ale i tak že ten můj rám je nějak měkčí. Už jsem tady někde v jiným vlákně dával odkaz na recenzi, kde recenzent moje kolo chválil, jak je krásně pohodlný. Možná se hliníkový rámy dneska už pohodlím karbonu vyrovnaj, nevím.

          0 0
    • zavodnice  

      Co byste mi řekli na tohle krosové kolo? https://www.nevix.cz/…2017-p87064/ Mám 184cm, delší nohy, zbytek asi průměr :-D Je to pro mě spíš na pohodovější jízdu? V cyklokrosech zatím celkem tápu a hledám něco na pohodu :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Cyklokrosy mají berany :)

        0 0
      • plzakj  

        Cyklokroska to neni. Je to krosove kolo na nenarocnou cyklistiku po silnicich, zpevnenych cestach a cyklostezkach. Geometrie spise pohodlna. Narocnejsiho cyklistu by asi omezoval ten 1 prevodnik. Pro nektere zeny to bude spis vyhoda :)

        0 0
      • Vilém  

        Ze je pekne hnusny a taky pouziti 1×11 moc nechapu.

        No a hlavne jsi ve spatnym vlakne.

        Ale hlavne se mi zda, ze tobe vubec nejde o nejakyho crosse, ale o propagaci toho shopu. Co Anicko?

        0 0
    • robb  

      CX vs. Gravel – v angličtině

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • hfx9  

      Tak giant defy advanced 2 je doma.

      Jel jsem s ním kousek po chodníku a kostkách a kostky nic moc, ale jinak to také taková hrůza nebyla.

      Snad bude sloužit dobře.

      Díky všem za rady.

      0 0
      • ruinin  

        Tak teď ještě ty pláště CX pro, který by se ti tam měly vejít, a můžeš jezdit i po kostkách v klidu.

        0 0
      • plzakj  

        Tak to gratuluju. Urcite budes nadsenej. Dej tam rozumnej tlak a aspon 25mm plaste.

        0 0
        • hfx9  

          25mm pláště jsou v základu. Až je sjedu chtěl bych to předělat na bezduše a šíři 28mm

          0 0
          • ruinin  

            Pak to teprve podle mě bude fakt pohodlný, co se týká kontaktu kol s podkladem. Zatím je to zřejmě pohodlný , co se týká posedu.

            0 0
    • darkreed  

      A co Cannondale CAADX 105?

      Nový model – http://www.bikegallery.cz/…ale-caad-105 – překračuje rozpočet, ale loňský/předloňský by se kolem té ceny mohl pohybovat.

      • sám jsem kupoval před dvěma lety Caadx Tiagra a přesně ho používám často na silnici, ale v terénu taky nezklamal. (jen šutry už bolej)
      0 0
      • jeniiiik  

        Ale kuš s bikegallery… Navíc kdyby si to četl, tak CX není úplně to co hledá :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.