• Martin123A

    Ahoj! Momentalne vlastnim https://www.specialized.com/…ux-e5/106414 . Hezký rám, ale osazení je nejzákladnejší a tak místo vylepšování stávajícího by možná bylo lepší si koupit nový kolo. Jezdím 95% cyklostezky/silnice (bydlím v Praze, nejčastější A2 podél Vltavy do Kralup), zbytek les, ale žádný těžší terény. Pláště chci mít minimálně 33mm, ideálně 35–37mm, víc ne. Váha 63kg, výška 178 cm, velikost mýho Cruxe je 54. Preferuju Shimano, SRAM ale nevadí, na kole radši agresivnější posed, záda nejsou problém. Hlavní otázka asi zní, zda se vyplatí jít do karbonu třeba už jen kvůli životnosti a prodejnosti za nějaký ten rok nebo si koupit levnější hliník a koupit si lepší doplňky (lepší pedály, sedlo co mi lépe sedne,lepší tretry,..)

    Kandidáti jsou od 38 po 55 tisíc:

    https://www.cannondalebikes.cz/…dx/caadx-105

    38 tisíc, oproti Cruxu rozdíl asi jen 105ka, rám není ten známej dobrej „premium c1“ jako u CAAD12, brzdy totožný, výplety trochu noname

    https://www.evanscycles.com/…ike-EV273227

    46 tisíc (bikeclinic nema popisky), Rival jednopřevodník pro mě plus, hydraulický brzdy, výplety DT Swiss. Dobře vybavenej hliník

    http://www.mojekolo.cz/…ced-pro-2-2/

    55 tisíc, rozhodně můj favorit, karbon rám, 105ka, hydraulický brzdy, slušný výplety.

    Rozhodně je na trhu o hodně víc možností, tak mi prosím poraďte :)

    • bezdratova.sprcha  

      No kdyz uz se ptas na koupi noveho ramu, ten soucasny ti nevyhovuje?

      Odstrojit, komponenty prodat a poskladat si presne podle sveho gusta nove kolo. Ano, koupit seriove kolo obvykle vyjde cenove lepe, ale seriovky zase se mohou prodrazit pokud je budes nejak dal upravovat. Lepsi dat 60K za kolo presne podle potreb, nez koupit vyhovujici kolo za 50 a casem do nej narvat dalsich 20k.

      Jen neco na zvazeni…

    • lunochod  

      Za rozumnej peníz bych ten Crux vzal jako zimáka, pokud bude na prodej :-)

    • madik  

      Cyklokrosove kolo bude určitě ideální kategorie, můžeš klidne nasadit hladké pláště a na rychlosti oproti silničním kolum ztrácet nebudeš. Gravel kola mívají vyšší hlavu, nedosáhnes tedy úplně agresivního posedu. Podle geometrie současného kola (stack a reach) si můžeš dobře představit jaký bys měl posed na jiném rámu. Na druhou stranu muže gravel klidně vyhovovat když zvolis dobrou geometrii a velikost rámu.

      Karbon se určitě vyplatí pořídit spolu s hydraulickymi brzdami.

      • bezdratova.sprcha  

        Nic ted nekritizuju, spis se podivuju. Kdyz jedu po typicke ceske sotoline a sutry litaji vpravo vlevo a triskaji do ramu tak, ze si nekdo rikam ze se za chvili musi rozpadnout i ten hlinikovy ram, vubec si nedovedu predstavit ze bych na takovou cestu vzal karbonovy ram :D

        • Martin123A  

          Tak já po takových cestách naštěstí skoro nikdy nejezdím, spíš děravý silnice, ale může teoreticky větší kámen při rychlosti udělat nějakej šrám do karbonu ? :D

          • bezdratova.sprcha  

            Takovy letici kamen ti uděla prstem hmatatelny ding i do oceloveho ramu. Samozrejme to uz je extrem.

            Predpokladam, ze cyklokrosove a o to spis pak gravelove ramy budou na toto mene choulostive, ale u silnicek neni neobvykle aby vystreleny sutr udelal do ramu drobnou dirku. Nestava se to kazdy den, ale stava se to. Takova dirka je sice snadna zalezitost na opravu, ale osobne bych na tohle mel u kola fobii. Jakoze v tomto ohledu je podle me ram mene namahany u trailovani v lese naz na tech sterkovych cestach.

            • madik  

              Tohle bych fakt neřešil. Kdo se boji ze mu to poskrabe lak ať si nalepi ochranou fólii (helicopter tape).

            • JFtryall  

              Viz kolega. Tohle hodne resi folie na spodni ramovce. Navic ty spodni trubky byvaji prave resene z vice vrstev vlakna a i kdyz tam letaji kaminky, nemusi to byt takovy problem. Navic gravel byva odolnosti uz bliz mtb ramu, nez silnici. Vetsinou. :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse