• Smazaný účet

    Zdravím, jsou tady mezi cyklisty nějací „fíři“ ? Sám se na toto povolání připravuji, ale protože tuším, že to nemají strojvůdci nejlehčí, tak by mě zajímalo pár otázek… Např. zda zvládáte se nějak rozumně věnovat ve volném čase cyklistice ( a nejen kolu, třeba i rodina… ), zda pociťuje větší únavu po práci, rozhozený denní režim atd…

    Tuto práci jsem chtěl dělat od malého dítěte, ale tady této druhé strany mince jsem si všiml až teď, kdy mám poslední ročník před maturitou a tak mě to nutí hodně uvažovat, zda to za to stojí. Vím, že to není obvyklý dotaz a s koly to moc nesouvisí, ale třeba se tu rozvine zajímavá diskuze ;-)

    0 0
    • Breakpain  

      Řeknu Ti to asi takhle, buď tu práci budeš milovat a nebo budeš litovat.

      Chtěl jsem také dělat práci, kde je nepravidelná pracovní doba … vyzkoušel si to … a jsem teď šťastný, že jsem kancelářská myš s pravidelnou pracovní dobou … Ale každý to má jinak … prostě asi nejvíc miluju svůj volný čas ;) …

      0 0
    • Tanabe  

      Ja delam 12ky jak Idiot v 1 tyden projedu vsechny 3 smeny a na kolo si pokazde cas najdu.Takze bych to moc neresil bud si ten cas najdes a nebo nepudes jezdit je to jenom na tobe

      0 0
    • Smazaný účet  

      Můj dotaz byl cílený na fíry, případně vlakvedoucí, průvodčí. Směny na dráze jsou podstatně jiné. Nejde mi vyloženě jen o kolo, ale i další věci, jako je rodina, kamarádi apod. :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Imho takovéhle povolání je hlavně pro „zapálené magory“ v dobrém slova smyslu, u nichž je rodina až na druhém místě…

        http://youtu.be/EAbtyLOKAoQ?…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pokud vycházíš z tohoto videa, tak tuto slečnu/paní bych bral se silnou rezervou, je tak trochu svá :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mám kamoša, který má několik VŠ, ale toužil řídit bus, tak je autobusák u DPMB, nechápu :)

            0 0
            • Vilém  

              U nas to kolega, vedouci divize, ing., dela taky jako zabavu ve volnym case, akorat je postizenej na saliny:)

              0 0
      • Tencovozikmin  

        Tak to bude velky spolek

        0 0
      • Kouba_2005  

        Řekl bych, že i železničáři mají rodiny, koníčky, kamarády apod. Jsem z nádražácké rodiny už od dědy i babičky, přes rodiče i sourozence a nevšiml jsem si, že by tím jakákoliv naše generace nějak trpěla. Spousta lidí dělá na směny a tomu se holt provoz rodiny přizpůsobí … a nebo budeš dělat něco jinýho, když to nepůjde.

        0 0
        • Petr L2  

          Pravidelně potkávám železničáře, co se věnují modelovému kolejišti a i když je to žrout času slušný, tak to stíhají :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ano, to tvořím doma taky :-) Ale pouze za dlouhých večerů chladnější části roku nebo když se nedá jít ven.

            0 0
      • michomin  

        Že ty si potřebuješ popovídat? Sám přece víš, jaké jsou směny na dráze, co budeš jako „mladý“ fíra jezdit, jak je to s přesčasy, takže i víš, jak je to s volnem (±).

        0 0
    • fíha  

      Čas Ti zruší rodina a „život praktický“, práca to väčšinou nie je.

      Teda vzhľadom na Tvoje budúce nadčasy. Potom je to aj prácou.

      0 0
    • Doktorzet  

      Já dělám ve 3 směnném provozu. Mám pravidelně nepravidelný směnování na 3|2 směny. A když chceš tak si ten čas prostě uděláš :) Horší je to jít po noční na kolo a večer zase do fachy. To pak vyloženě padáš na hubu.

      0 0
      • antt  

        tak nějak :)

        Hlavně si neudělat velkou žízeň :)

        Zrovinka sedím po menším svihu u druhého a už ted vím, že se tam budu muset v noci prospat v křesle za rohem :)

        0 0
    • V.T.Marvin  

      Ahoj,jsem strojvedoucí. Na horáku jsem vloni najel 9500,letos mám zatím 6000. Do práce jezdím oklikou přes les,třeba dnes před šichtou s nástupem v 15:00 jsem projel Chřiby a 93 km. Co mi vadí jsou občasné ranní nastupy, třeba ve 3 ráno. Vyhovují mi zase volna

      přes týden kdy v lese nikoho nepotkas. Tato práce jde s kolem zkombinovat celkem dobře ale na gaučing už moc času nezbývá.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj, konečně někdo 100% fundovaný.. :) Chřiby… to jsi asi z blízka, tipuju tě na PJ Veselí nebo DKV Olomouc, pokud tedy jezdíš u ČD.

        Podle nájezdu jezdíš opravdu dost. Ono je to dost rozporuplné. Co jezdím na praxích, nebo vidím na kamarádech, tak někteří jsou vysmátí a někteří mě přesvědčují, ať to nedělám…

        0 0
    • Biker jak Pes  

      OT: V úvodním příspěvku píšeš „fíři“. Jednotné číslo je tedy „fírer“?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ne, jednotné číslo je fíra, slangový výraz a synonymum pro strojvedoucí.

        0 0
        • Kouba_2005  

          Máš asi na mysli mašinfíru :-) Fíra je možná tak zprzněnina z vaší školy.

          0 0
          • oberleutnant Weiss  

            Člověče, jsem takřka z druhého konce republiky, dopravní průmku jsem absolvoval jindy a jinde než Adam, jsem o generaci starší, něco málo přes 14 let jsem na dráze dělal výpravčího a dispečera, takže „o tom něco málo vím“, a můžu ti potvrdit, že slovo „fíra“ je naprosto běžnou součástí nádražáckého slangu, nikoli „zprzněninou z jejich školy“. Čili asi tak…

            0 0
          • Vilém  

            Z zadne skoly to neni, fira je proste fira.

            0 0
          • Smazaný účet  

            Slovo „mašinfíra“ je zprzněnina laické veřejnosti :-) Možná v Čechách, ale normálně fíra a na Slezska, kde se občas pohybuji to je „fira“ :D

            0 0
    • blue.sun  

      Kamarád kočíruje v Praze metro a taky v pohodě stíhá trénovat a závodit (i když ne bajk, ale něco jiného). Na proměnný denní režim si zvykneš, naučíš se řídit si čas podle směn a někdy prostě budeš mít intenzivnější týdny a někdy klidnější.

      Předpokládám, že ambice na vyhrávání v závodech asi nemáš a jde ti především o to, aby tě sport bavil…

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        On je trochu rozdíl v nástupu na metro, kde jednak nejsou podle mě dvanáctky. Na dráze to je prostě jinak, nejen ty dvanáctky (a víc), ale nástupy na turnusy v noci, u průvodčích vlakvedoucích i u strojvedoucích spaní na nocležkách, což už tedy není tak časté, jako před dvaceti lety, ale pořád je. Prostě to není klasická dvanáctka, někdy se to roztáhne na nějakých 16+ hodin, což je pak celkem peklo.

        0 0
    • bluma  

      Napiš uživateli BTom. Taky je strojvedoucí a na kole toho najezdí, opraví, vymění…

      0 0
    • Pavel  

      Mám pár kamošů (i kamošek), co dělají na dráze, dělají na turnusy či směny (fíra, vlakvedoucí, IT technik) a jezdí si na kole jako by se nechumelilo. Kde je vůle, tam je i cesta… ;-) A rodinu mají taky…

      0 0
    • kolečko  

      Fíra sice nejsem, ale celý produktivní život dělám na směny (dvanáctky denní – noční -volno) a bouchat na osmičky bych dobrovolně nešel. Kámoši jdou do práce, já na kolo :-) Oni čekají na víkend, já ho mám každý třetí den. Za chvíli je podzim, v pět tma a to se už odpoledne moc najezdit nedá. Když děláš na směny, je ti to jedno, vyjedeš ráno. A s rodinou se to skloubit dá taky.

      Jako fíra to budeš mít asi horší kvůli nástupům.

      0 0
      • Josef Panek  

        A pak jsou lidé, kteří prostě noční nezvládnou ani kdyby se zbláznili. Kamarád měl job za nějakých 130tis/měs na ŽL (jakože motivace dobrá) a musel s tím kvůli noční seknout. Takže se vše prostě nedá.

        0 0
        • kolečko  

          Chápu, to už záleží na konkrétním metabolismu. Já jsem sova a problémy mám se vstáváním a představa vstávat každý den brzo ráno mě děsí. Noční mám každý pátý den a absolutně s tím nemám problém.

          Z mého pohledu je turnus výhodnější vzhledem k času.

          0 0
    •  

      jde o to jak se budeš cítit až přejedeš prvního sebevraha, ti další jsou prý už o zvyku, mám kamaráda co jezdí příhraničí v německu (za úplně jiný prach než měl v Čechách) a už má čtyři zářezy za šest let

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        To jako udělal veškeré strojvůdcovské zkoušky u Deutche Bahn?

        0 0
        •  

          né, jezdil několik let u nás a u němčourů byla poptávka a tak je už pár let tam, je to nějaká příhraniční lokálka co vymetá okolí ˇŽitavy,Gorlit­z atd.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Toto bych vůbec neuvažoval…mnohem horší to musí mít hasiči nebo záchranka. Někdo má zářez co chvíli, někdo za kariéru ani jeden.

        Mnohem horší je potkat s kamionem, který veze bytelný náklad, nebo sám o sobě je tvrdý, např. tatrovka s ocelovou korbou. Tam to hodně často končí pro fíru tragicky, viz Studénka nebo ten sypač na přejezdu na Slovensku. Ani nemusím chodit nijak daleko, jel jsem s fírou na rychlíku a přes přejezd nám ještě před spadnutím šraněk projel kamion a hned za ním šraňky šly dolu. Bylo to celkem blízko, přečetl jsem čitelně jméno dopravce na návěsu… Nic se nestalo, ale při 140 km/h nic moc pocit. Ale pořád je to 100× bezpečnější než silnice, kde se nehody stávají dennodenně ve větším počtu.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Hm, takhle tusim loni mel jeden fira moc fajn den. Jel normalni streku, mel mit uz konec. Kdyz vyjel z Vyskova do Brna (cca 40 minut), tak to jel asi 12 h…

          Prvni v Lulci, sotva se vse vyresilo (par h), tak jel do Brna a tam 2. I kdyby byl zvykly, toho ztraceneho casu…

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Matně si pamatuju, že i o mnoho menší mimořádná událost než je smrťák se řeší vystřídáním…

            0 0
            • obda  

              Tak.

              0 0
            • mr.nikdo  

              Tohle nevim.

              Tim padem opravuji – 1 linka, ktera mela jet 40 minut jela nejak 12 h – 2 sebevrazi. Lepsi?

              0 0
          • antt  

            tak to pak měl 6 dnů placeného volna, jestli se nepletu

            0 0
    • Smazaný účet  

      No. Já sem na nástavbě učil dva spolužáky konstrukci automobilů.

      Takže možná malilililnko dík mě udělali maturitu.

      A pak šli oba k drahám. Jedem jezdí Cargo a druhej Osobáky.

      No a já sem to ani nezkoušel se tam ptát, protože mam na jednom oku 1 a na druhým 0,75 dioptrie na dálku.

      Kdežto oni vidí jak ostříži.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Lidi, kteří mají dálkové dioptrie a moc toto povolání stojí, tak jdou na laserovou operaci očí a jdou do toho. Kamarád dokonce chytil „akci“ 20 tis. za obě oči. Jinak je to trochu dražší. Ale ty máš ty dioptrie tak nízké, že by tě vzali možná i s brýlemi.

        Já jsem zdravý 100%, takže tady problém nemám. Hodně fírů si stěžovalo na svůj životní režim, jiní zas byli spokojení, proto mě to znejistilo. Dráha mě bere od doby, co mě naučili slovo vlak. Pokud bych to ale nedával, tak to za to nestojí a budou mi stačit ty modely :D Takže nejlepší bude to zkusit, přinejhorším mi zbyde zkušenost a praxe.

        Uvažoval jsem o VŠ, ale jsem univerzální člověk, u všeho na něco lempl :D U technických směrů bych umřel na matice a u tělesné výchovy postrádám jakkoukoliv zručnost na kolektivní sporty s něčím kulatým.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.