Cyklista a silniční zákon v SR

33 nepřečtených
      • Jenda  

        jo rani namraza je duvod proc ted radsi na kole do prace nejezdim (teda je to i lenost ale na tu namrazu se muzu aspon vymluvit:-)

        0 0
    • jecnak  

      Az na moznost jezdit na bruslich po cyklostezce na tom nevidim nic spatneho. Helmu jako povinost povazuji za zaklad, pouziti reflexni vesty je diskutabilni, ale asi je to pro spoustu lidi nutnost, protoze skutecne fungujici svetla ma dost malo lidi.

      0 0
      • vladaza  

        kdo má přece pořádný osvětlení, tak nepotřebuje nějakou vestu, když hodím na záda batoh / což je u cyklisty docela obvyklé/, tak je funkce vesty hodně omezená… to vyrobili bratja celkem paskvil

        0 0
        • Jenda  

          no s tou vestou – ja v ni treba pres zimu jezdim protoze vepredu mam svetlo, vzadu blikacku ale zboku moc videt nejsem takze jsem rad za tu vestu. A pro spoustu lidi to asi bude skutecne jednodussi nez udrzovat funkcni svetla. Mimochodem deprimujou me jezdci co maj na batuzku sice navesenejch 10 blikacek ale v 9 maji vybity baterky a ta desata jim sviti k nebi:-(

          0 0
          • jecnak  

            Presne to jsem myslel, vetsina lidi jezdi s blikackama, ktery miri nekam do nebe, takze nejsou skoro videt. Nebo takovy ten mod blik pul – minuty nic – blik. To je taky parada.

            0 0
          • Blabas  

            byl jsem pomalejší:-)

            0 0
          • Blabas  

            a děláš dobře. Frajeřina před smrtí neuchrání. Taky se ve vestě nevybijí baterky, že?!

            0 0
          • kámen úrazu1  

            To jo. Jenže co za tepla. Pokud policajti budou brát za bezpečnostní oděv i běžné cyklistické dresy a vesty plné reflexek, dobrá. Jenže pokud budou vyžadovat jen re reflexní vesty… no, nechtěla bych být v kůži slovenskýho silničáře. Ale u nás to nebude jinak, co se objeví na Slovensku, přichází k nám, a opačně. Já bych vestu nesnesla ani teď v zimě. Od hlavy k patě mám spousty reflexek, určitě jsem vidět líp než někdo, kdo má jen reflexní vestu. A ty vesty jsou těžký, nepadnou (aspoň ne mně), vlajou, potím se pod nimi.

            0 0
            • Blabas  

              Předpokládejme tedy, že nejsi ortodoxní vyznavač nočního sportování a v létě je vidět plusminus do desíti až jedenácti. Ráno už od půl páté. Jen tu slovenskou úpravu o osvětlené silnici ve městě upravit na úsvit soumrak a ekvivalentní umělé osv. To e ale asi právně potom dost na vodě. Jako naše bývalá „snížená viditelnost“

              0 0
              • kámen úrazu1  

                Tři, čtyři měsíce v roce tvoří většinu mých vyjížděk ty noční. Jinak to ani nejde, když pracuju do šesti. A ta snížená viditelnost se určitě nebude týkat jen jízdy v šeru a za tmy. Slovenská definice snížení viditelnosti bude, předpokládám, obdobná jako naše. Navíc si myslím, že stejně velký problém je viditelnost cyklisty za dne. Tmavé oblečení je na silnici špatně vidět, i za hezkýho počasí. A reflexky ani světlo to nevyřeší. Pokud se jedná o lesní úsek nebo silnici s větším provozem, pak takový cyklista je vidět na poslední chvíli. Takže podle mě je jen otázkou času, kdy se začne prosazovat nošení vesty i za dne. Což by bylo dobře, pokud by ovšem mohla být nahrazena oblečením stejné kvality, tj. jak velmi dobře viditelným ve dne díky barvě tak i v noci díky reflexním plochám.

                0 0
                • Blabas  

                  problém je, že jak se někdo odmítá smířit s přilbou, tak jezdit ve světlých a reflexních oděvech nejlépe předpisových bude problém. A to i pro mě. Tmavý auta taky nejsou vidět a svícení ve dne je platný tak v tom lese, jak píšeš. Tak snad nemáš pravdu, teda aspoň doufám. Stačí občasné dohadování nad srovnatelností reflexů na hadrech s bílou odrazkou. Snad se najde kompromis mezi bezpečím a vzhledem/funkčnos­tí.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Myslim, ze neni spatny napad nechat to v CR jak to je, ale treba do zakona pridat, ze je neco DOPORUCENO. Trebas ta zminovana vesta.

                    Sam ve veste taky vidim problem, protoze cokoli jsem zatim zkousel bylo spis jak sunkne…

                    0 0
        • Blabas  

          lidi s baglem a vestou potkávám a jsou výrazně lépe vidět. Hlavně z jiného úhlu než zezadu zepředu. Nejblíže přejetí bývám právě na křižovatkách tedy z boku. Nic špatného na tom nevidim.

          0 0
      • Honza729  

        Honza 729, Honza729

        0 0
      • Blabas  

        spíš mě zarazilo, na co tedy jsou přejezdy pro cyklisty, když nesmí ani „omezit“

        0 0
        • Jenda  

          no narozdil od prechodu ho aspon muzes prejet, skoda ze prejezdu pro cyklisty je v mym okoli jako safranu:-(

          0 0
          • Blabas  

            Vim jen o jednom v zámecké zahradě v Teplicích a o jednom cyklo a turistickým na Cínovci přez hlavní tah. Tam na něj radši vůbec nespoléhám.

            0 0
    • Martin  

      to se mi docela líbí…

      Kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. tohle dává víc možností např. silničářovi pohádat se s policajtem u stezky ze zámkové dlažby nebo podobné hovadiny.

      jinak s tím docela souhlasím, až na ty bruslaře na stezkách

      ad ten bezpečnostní oděv – je tam napsané vyloženě vesta? není. já bych to chápal jako cokoliv co má reflexní prvky, čili v podstatě všechny modernější dresy.

      zdá se, že tohle je docela rozumná právní úprava.

      0 0
      • minikin  

        Aby bolo jasne, co presne znamena bezpecnostny odev podla navrhu zakona:

        Cyklista musí ma za zníženej vidite¾nosti obleèený bezpeènostný odev 11)

        odkaz 11) znie: § 1 ods. 13 vyhlášky Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky è. 578/2006 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o niektorých ustanoveniach zákona è. 725/2004 Z. z.

        a
        § 1 ods. 13 vyhlasky 578/2006 Z. z znie:

        (13) Povinnou výbavou motorového vozidla kategórie M, N, T, C a Ps je bezpeènostný odev (bezpeènostná reflexná vesta, overal, nohavice, bunda alebo pláštenka), 4) prièom bezpeènostný odev sa umiestòuje v dosahu zo sedadla vodièa vozidla.

        Teda nic ine ako reflexna vesta (overal, nohavice, bnunda alebo plastenka)…

        Takze dres oblepeny reflexnymi prvkami svietiaci ako LasVegas nestaci… musi byt vesta…

        Takze aky mas nazor teraz?

        0 0
        • minikin  

          dodavam dalej:

          (bezpeènostná reflexná vesta, overal, nohavice, bunda alebo pláštenka), 4)

          1. Napríklad STN EN 471 Výstražné odevy s vysokou viditeľnosťou na profesionálne použitie alebo podobná technická norma členského štátu Európskej únie.

          Co to presne znamena neviem, dresy asi iba profesionalne. ;-))) ale vazne: pod toto dres nespada…

          0 0
          • minikin  

            este raz: pod toto dres nespada… ak by vyhovoval dres s reflexnymi prvkami tak by ho zaroven vodic mohol pouzit ako reflexnu vestu. Kolko cyklistickych odevov ma homologizaciu podta tychto noriem?

            0 0
            • minikin  

              No a doplnim vytazok aj z tej normy:

              3.6.2 Bezpečnostné označovanie osôb Osoby, ktoré vykonávajú na PK prácu spojenú s jej údržbou, opravou alebo výstavbou alebo inú pracovnú činnosť (§ 59 zákona č. 315/1996 Z.z.), na ktorú sú oprávnené (§ 4 vo vyhláške č. 225/2004 Použitie dopravných značiek a dopravných zariadení TP 07/2005 na označovanie pracovných miest na pozemných komunikáciách Z.z.) a osoby, ktoré sú v oblasti pracovného miesta poverené na dávanie pokynov na zastavenie vozidla, musia mať oblečený výstražný odev oranžovej fluorescenčnej farby, ktorého predná aj zadná plocha má najmenej 0,15 m2 a ktorý je v súlade s STN EN 471. Ochranný odev je spredu aj zozadu opatrený dvoma vodorovnými pásmi z retroreflexnej fólie alebo z bielych odraziek širokých 50 mm až 100 mm, dlhých najmenej 250 mm a vzdialených od seba 50 mm až 100 mm. Pásy sú umiestnené súmerne k strednej zvislej osi tejto plochy, pričom plocha ani jedného z pásov na hornej časti ochranného odevu na stojacej osobe nesmie byť nižšie ako 0,9 m nad úrovňou PK. Retroreflexné pásy na odeve majú šírku najmenej 50 mm. Používaný ochranný odev musí mať vždy požadovanú optickú účinnosť.

              0 0
        • Martin  

          jestli je to jak říkáš, potim je to zhowadilost na entou :-( – už mi to tak sympatické není

          0 0
      • Blabas  

        nalep na ne vždy rozumnou policii. Někdy mají svůj vlastní výklad. Nezobecňuju, jen osobní zážitky. Pro někoho vesta a pro někoho reflex na dresu ( pokud sám jezdí, bude chápavější ).

        0 0
    • hribik A1  

      s tym reflexnym oblecenim to neni spatny napad – ale malo by to byt rozsirene aj na ine reflexne oblecenie nez priamo vestu – kvoli letnym mesiacom (od jesene do jari neni problem ani nosit normalnu vestu). kazdopadne aj tak absolutne neverim tomu, ze to vacsina bude aj dodrzovat: hlavne na odlahlejsich, klukatych cestach policajta nestretnes jak je rok dlhy a opilci co sa na ukrajinach vracaju z krcmy to proste nosit nebudu. ani ini, co jazdia z dediny do susednej dediny mimo ciest 1. triedy, cez „tmave ******“ (pritom prave na 1. triede by si si ho z auta vsimol skor, lebo ho pravdepodobne osvetli x aut pred tebou, na trojke sa ti stealh rider zjavi za zatackou ani nevies ako). tie vesty budu stejne nosit len ti beztak slusni, co maju aj svetla a nejazdia pripiti, u „dedinarov“ (ktori by ich najviac potrebovali) by som sa na to teda nespoliehal

      nevidim este celkom logiku v tom aby prilby boli povinne LEN MIMO OBCE (o tom ci je spravne taketo veci vobec prikazovat zakonom, teraz uvahu nevedem), tam sa jazdi rychlo a zrazka s autom iducim klasicky 80 – 120, tam prilba moc nepomoze, maximalne mi ju potom mozu prevesit cez kriz. vacsi vyznam by to mohlo mat prave v tej mestskej premavke, kde sa jazdi pomalsie, ale aj je tu vyssia pravdepodobnost tukancov so zraneniami (aj takymi, ako hlavou na obrubnik), zvacsa vsak nie „totalkami“. zeby paragraf napisany tak, aby smer neprisiel o svojich volicov co jazdia len z horneho konca dediny do krcmy/potravin na dolnom tym ze by ich nutil kupit si prilby?

      0 0
      • tri3lobit  

        ono s tou prilbou v obci by som to videl trosku inak, mam dedka co jazdi na bicykli ked ide do obchodu a neviem si predstavit ze by musel nosit prilbu, aj ked je to urcite bezpecnejsie…

        a k cyklistike na slovensku… skor vidim problem v zakone o lesoch kde cyklistov a aj jazcov na koni uplne vykazali z lesa… a tie lesne cesty co furt spominaju to ani oni sami nevedia ktore su to…

        0 0
        • hribik A1  

          zakon o lesoch je ina kravina, ktora s tymto zakonom nema suvislost, teda okrem statostrany co ich stvorila.

          ja si tiez neviem predstavit vsetky tie babky a dedkov na dedinach s prilbami – iba mi pride, ze tam, v obci, maju vzhladom na charakter premavky a jazdy naozaj vacsi vyznam nez mimo nej, kde sa jazdi rychlo (pravda, obcas auta stovkou jazdia dedina-nededina, ale vacsina ide pomalsie nez na otvorenej ceste). takze bud sa chceme ohanat bezpecnostou, alebo nie. lepsi system by bol – nech si kto chce prilbu nosi, kto chce nie, ale ten kto nemal, a rozbije si hlavu, nech dostane pri odchode z nemocnice plny ucet

          0 0
          • tri3lobit  

            ako s tym suhlasim ze v obci maju vacsi vyznam, hlavne je dolezite aby bola osveta pre deti dokonalejsia a prilby brali ako sucast bicykla ako napriklad kolesa inak nikoho k tomu neprinutis…

            0 0
    • ememem  

      typicka bolsevicka sracka jak vsetko co tito posahani komousi za 1.5 roka schvalili. vesta povinna ale povinne osvetlenie vypadlo. to sa vobec moze zrodit v inej jak bolsevickej(pardon soc.dem.) gebuli? v com je lepsia nejaka pasivna reflexna vesta jak aktivne osvetlenie? a preco len mimo obce? aby nejebani ficovolici mohli chodit cez dedinu na biku z krcmy domov? prave na nich by sa to malo vztahovat najviac kedze oni sposobuju asi najviac nehod, potencialne urcite. ak si sofer tak nie je nad neosvetleneho nadrbaneho cyklistu po tme na ceste. inac kazdy len trocha normalny ked jazdi po tme po ceste tak si da minimalne blikacku. a co uz je koho do toho ci jazdim s prilbou alebo nie? ak chcem tak si ju dam ak nie je to moja vec. pri osvetleni ani nie, ide aj o to byt videny ale prilba? to je len cisto moja hlava. a zas len v obci (vid. vyssie o ficovolicoch). uz nech s tym tovariscom padne lietadlo ked zas pojde z bieloruska lebo zle skoncime.

      0 0
      • hribik A1  

        udajne (podla ineho prispevku diskusie k tomu)

        Osvetlenie Reagovať | Rozbaliť príspevokZbaliť príspevok | Oznám správcovi

        Podľa § 32 ods. 1 nemotorové vozidlo musí mať rozsvietené svetlá počas zníženej viditeľnosti. Podľa mojho názoru teda aj bicykle musia byť osvetlené.
        Skocdopole | 13.01.2008, 20:39 |

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.