• Darius

    Zdar a silu, po cca 2 letech popjizdeni se zase vracim ke jezdeni. Ani nevim jak, me napadlo postavit cyklokrosku. Ted asi trochu tuism, mam HTcko s pevnou na 26" a chtel bych byt rychlejsi na silnici a zaroven zvladnout nejakou tu sotoinu a lesni cestu. O tezsim terenu si nedelam iluze…

    A ted k problemu, vzdycky jsem jezdil jen na biku a vubec se nevyznam s silnicni nebo CX geometrii. Zatim se topim v cislech a vubecnevim co by mi sedlo… Vysku posedu (stred-vrch sedla) mam cca 78cm. Sedim tochu vzadu kvuli delsim stehennim kostem, setback sedlovky 25mm. Jsem zvykly na HT delky 580–585mm s 90mm predstavcem a rovnymi 580mm sirokymi riditky s rohy. Nejsem prilis ohebny v zadech, riditka jsou niz nez sedlo mozna o 10cm, nemam zmerene. Resim hlavne delku ramu. Videl bych se na vysku cca 52–54cm, kde jsou delky obvykle 530–560mm. Bude to sedet? Predpokladam, ze horni uchop bude kratsi nez na biku, na pakach by to mohlo byt malinko delsi? Po jak dlouhem ramu mam koukat? o kolik jsou paky pred predstavce/sloupkem rizeni? Otazek mam samozrejme menohem vic, ale zatim bych zustl u geo, ktera je imho stezejni, chtel bych stavet ne kupovat hotovku.

    Co na to zkuseni krosari?

    0 0
    • standoslav  

      a1. proč zakládáš nové vlákno (určitě tady už existuje)

      2. rámy se kupují na výšku, délka bude u všech takřka stejná, tzn. žádný výrobce nedělá jezevčíka, vždy rám co nejkratší

      3. délka na postavu se řeší pak představcem, např. 7–13 cm

      0 0
    • jecnak  

      Ja si svoji CX koupil na jare a od te doby je to nejpouzivanejsi kolo – viz profil. Co se tyce geo, tak je celkem podobna cestovnim silnickam a silnickam obecne. Jsou tam urcita specifika, ale pokud na ni nehodlas zavodit, tak te to brat nemusi. Doporucuju zkusit u nekoho v okoli, at si udelas vlastni nazor.

      A jinak koukej samozrejme na efektivni delku, protoze u CX kol je bezny sloping.

      Stavba neseriovky se ti velmi prodrazi a navic budes mit problem vubec neco sehnat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Pokud ví, co chce, tak stavba je imho nejlepší řešení…

        0 0
      • Darius  

        Par krosek vcetne tveho Treka jsem v galerii uz zkouknul. Muj problem je ze jsem na cestovni ani zavodni silnicce nesedel, moje blizke okoli je ciste bajkove… Zavodit se nechystam.

        Samozrejme se vzdy bavim o efektivni delce horni trubky, prave proto si myslim, ze by melo byt mozne ± rict, ze CX muze byt o cca 3–5 cm kratsi nez bike a bude to OK. Cisla tipuju, vyzkouseni by samozrejme reklo vic…

        Stavba bude narocna, mozna to nedopadne, ale nemam rad nedotazene hotovky. Navic se mi doma vali leccos pouzitelneho.

        0 0
        • ezik  

          Cau, ono je to uplne jazdenie na CX a MTB. Mam tiez CX niekolko rokov (mal som Meridu, teraz Focus).

          Podla mna si jednoducho vyber ram podla svojej vysky aky odruca vyrobca pozri geo a uvidis. CX sa kupuju (aspon mi to potvrdilo voac ludi) vacsinou trochu mensie (kratsie) ako cestak. Mam 185 a ram 56 cm (focus AX) a myslim ze idealne (vahal som medzi 56 a 58).

          Kamarat staval CX z MTB ramu 29. Musel tam dat predstavec tak 60, aby to nebolo dlhe a cele je to take … no ine.

          On jazdi aj cestak a MTB, toto myslel ako zimak. Inak na cx sa dost tazko nieco zhana, ja som zhanal dlhu, nakoniec som kupil ten focus a nelutujem. Pozeral som aj trek, ten je tiez fayn. E

          0 0
        • jecnak  

          Ja bych tim, ze musi byt silnicka proti biku kratsi o tolik a tolik moc neoperoval. Pokud te to zajima, tak ja mam u bika dlouhou horni ramovku 62cm, silnicku 58,6 a 58,4 a CX 57cm. Spis, pokud nejsi moc ohebny sleduj stack a reach.

          0 0
          • Darius  

            jasny, reach byva podobny, ale stack se lisi i o nekolik cm, moc diky! uz si nemusim kreslit ramy a CADu

            0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            No to je presne o tech 3–5cm kratsi nez bike :-)

            U me to cca taky tak vychazi.

            Takze efektivni delku mas nastrelenou, a stack podle toho jak se ohnes. Vrch riditek na silnici tak asi o 5–9 cm (0–15 v extremu) niz nez sedlo

            No a aby to nebylo jednoduche, tak jen tvar riditek a pozice pak udela rozdil v radu cm.

            0 0
            • jecnak  

              To ale sakrys musis rict jakyho bika s tou kroskou srovnavas. Hodil jsem tam zavodni kolo a zavodni krosku s americkou geo. Srovnej ale bezne xc kolo s 59–60cm horni ramovkou a Crocketta s 57. Dobre je to 2–3cm, to je porad pobliz, ale vezmi Focuse s evropskou geo a ten je v 58cm velikosti dlouhy 55,8cm, takze mi opravdu neprijde rozumne to takhle srovnavat. Spis je treba se rozhodnout, k cemu ma kroska slouzit a jakou tedy geo bych mel zvolit. Crockett je predstavitel spis klidnejsiho kola, ktere neni tak obratne v zatackach a je tak krome cyklokrosu i vhodnejsi treba na najizdeni km a nebo jako nahrada silnicky. Kdezto Focus se mnohem jednoucelovejsi a na silnici to na nem nikdy nebude nijak prijemne. Tim nerikam, ze Crockett (Boone ma naprosto tutez geo a Crux je taky blizko) je v terenu naprd, jen proste je to jina konstrukcni skola a je pro jine pojeti CX nez je to evropske a to s sebou nese i chovani kola v ruznych situacich.

              0 0
              • jecnak  

                No a jeste dodatek k te geo. Kratka zavodni geo s sebou taky nese problemy s toe overlap, pokud to nekdo jako problem vidi.

                Pro pripadne prudice je jasne videt, ze delsi cx jsou kola na nic, protoze se na nich neda realne zavodit, protoze se na nich clovek neotoci ani kolem stodoly (viz Stybar, Nys, Compton ;-)

                0 0
    • tromboonen  

      Ja jsem teda krosar zacatecnik, prave jsem dostavel prvni CX kolo… a mam jej spis jako dvojku/zimak/com­muter, neco na polnacky, jestli budu zkouset skutecny CX se uvidi..

      ALE, doporucoval bych geometrii a posed nenastavovat podle biku, ale podle silnice, to je jedno jestli zrovna nemas, udelej si tohle cvicenicko http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      A vypadnou Ti z toho zakladni rozsahy, v tech se drz a pokud nameris peclive nemel bys byt mimo..

      Ja teda na biku uz temer nejezdim a nemel jsem na nem asi nikdy stopro nastaveny posed, biky jsou na to mene citlive nez silnice, tam se projevi milimetry, takze bych nemichal jabka s hruskama… mych 10 centu..

      0 0
      • jecnak  

        Prene tak. Jen dodam, ze oproti silnicce to chce mit cx tak o 0,5–2cm kratsi podle toho jak moc to chce mi clovek hravy a neposedny.

        0 0
      • Darius  

        Jasny, rozumim, pro kontrolu se zmerim, uz jsem to kdysi delal i kvuli bajku. Stejne si budu muset nekde neco pujcit a vyzkouset, to bude lepsi nez studovani geo na papire… Zatim se mi libi spise americka skola (Crockett, Cronus) s vyssi hlavou, pri podobne hodnote „reach“ jsou evropske ramy spise nizsi, vyjimkou je Infinite od Canyonu…Jenze kde ty ramy samostatne vzit (navic ve sparvne velikosti)?

        Dalsi parametr jsou brzdy, vyber konkretniho kusu se tim dale komlikuje, mam naby DT340 na kotouce a rad bych je pouzil, ale zase cantiky mi prijdou takovy spravne klasicky (proste tam patri), i kdyz brzdny ucinek asi nic moc. No proste promennych je zatim nejak moc. Samozrejme sleduju i bazary, kdyby se vylouplo neco zajimaveho…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ty brzdy by sis měl ujasnit nejdřív…

          0 0
          • Darius  

            Vsak se v tom uz par dni placam:) rozum veli jasne kotouce, na bajku vozim uz dlouha leta (asi 10) mechaniky Avid BB7, a jsme s nimi spokojeny, takze na CX bych vzal jejich road verzi a mam po problemu.

            Pak ale vidim nejake fotky a ty cantilevery maji neco do sebe, preci jen v uplnych srackach se jezdit nechystam… staci cantiky na bezny provoz? Zrovna nedavno jsem docela panicky brzdil pred behaci pipkou se sluchatky na cyklostezce

            0 0
            • vitan  

              Kotouce jezdim uz pul roku a je to super. Zpátky bych uz nesel. S tou predni pevnou dostávají zabrat vyplety a kotouce jsou proti tomu imunní.

              Geometrie by dle mého mela byt spíše podobnější silnice s kratším predstavcem a menším ramem cca o 2cm.

              0 0
              • jecnak  

                Souhlasim. K rafkovym brzdam bych se v terenu uz nikdy nechtel vracet.

                0 0
                • Jezevec70  

                  Nalepím to sem. :-)

                  Co říkáte na kombinaci dopředu kotouč, vzadu kantík? Mám kantíky, ale po bouračce jsem zrušil přední vidlici. Budu kupovat novou, tak jsem uvažoval koupit nějakou s možností montáže kotoučovky. Bohužel na rámu tato možnost není.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    No ja nevim, na CX jsem kotouce nejezdil, ale jestli to ma vyrazne vetsi ucinnost tak mit jednu brzdu takovou a druhou makovou, to by si asi clovek musel davat pozor na ruce… ditto chod/krok..

                    Ja teda fakt u tech MIni V nemam pocit, ze bych potreboval vetsi ucinek, ale je fakt ze kdybych jezdil v tezkem terenu a blate tak budu resit propustnost a zabordeleni, v tom jsou kotouce jasne lepsi..

                    0 0
                    • jecnak  

                      Kotouce – i mechanicky – se proti Vckum a cantikum lip davkujou. O tom, co se pak deje za mokra a blata, asi nema cenu mluvit. Osobne bych zustal bud u rafkovych brzd a nebo u kotoucu a nemichal to. Duvod je ale spis, ze takove prasopsy nemam moc rad.

                      0 0
                      • Jezevec70  

                        Asi máš pravdu. Nejspíš zůstanu u ráfkových. Navíc přeplétat dvě přední kola…

                        0 0
                  • Darius  

                    jezdil jsem to chvili kdysi davno na bajku a zadna vyhra… samozrejme na predku se vykonejsi brdzda hodi, ale stejne jako kolegove bych systemy nemichal

                    0 0
                    • Nimrod  

                      teda mně to zas tak velký problémy nedělá… bb7/avid sd ultimate

                      0 0
            • tromboonen  

              No jestli budes tu krosku jezdit jen s jednema kolama tak kotouce davaj smysl… ale jestli ji budes chtit obcas mit na silnici (uzsi hladke plaste), nebo treba jezdit doma na valcich (stare plaste na dojeti), tak to by ses uprezouval.. a kupovat 2–3 pary celych kol s kotouci se muze prodrazit = nehlede na to ze vymena kus za kus i se stejnym kotoucem pokud vim neni tak uplne jednoducha (nebo je to jenom u hydra brzd a u mechanickych to je dobry??)

              Ja z tehle duvodu dal „Mini-V“: http://www.bradsky.cz/…-p-5172.html plus nejake lepsi spalky… pri stavbe jsem trochu nadaval, ma to dlouhy chod na pakach a kratoucky u rafku, je problem to nastavit tak aby se dala vyhaknout nudle a vyndat kolo bez vypusteni… ale pro trose hrani to jde, plus mam tam navic pridavne „páky“: http://www.axit.cz/…rl720-.html jednak ze na dlouhé sjezdy pohodlnejsi a taky se to v nich dá stelovat.. dneska jsem to poprvé projel a brzdí to jak das, v podstate musis mackat velmi opatrne, ve srovnani s Ultegra brzdama s tribarevnymi koolstopy na hliniku nebe a dudy..

              Takze brzdi to urcite dost, pokud neni problem mensi pruchodnost v totalnim blate (u me ne) tak mi to pripada temer tak dobre jako mech disky (pravda uz jsem zadne dlouho nejel, ale rozhodne to brzdi dost..)

              Jestli jsi pobliz Praze muzes vyzkouset

              0 0
              • odik  

                Taky mám Mini – V a jsem spokejenej.Je pravda že jsem na kotoučích nikdy nejel.Měl jsem Cantíky a přišlo mi že brzdí dobře,ale když jsem onehdá jel na starým kole -byla to hrůza.

                0 0
              • tromboonen  

                srry ten odkaz na brzdy mel byt http://www.axit.cz/…4_mini-.html

                Bratsky hajzlik mi tam zustal ze stareho ctrl+c, budu muset dat novou klavesnici..

                0 0
                • jecnak  

                  U tech mini-V je dobre si poridit nastavovaci srouby na bowden, ktere se davaji na razeni. Jinak neni mozne doserizovat brzdy po mirnem ojeti spaliku bez naradi.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jjo, jeden z duvodu, proc jsem tam dal ty pridavne paky – ty maj mimo jine stelovaci srouby, daval jsem je mladymu na silnicku, protoze ma male ruce a na klasickych pakach nestiha, plus aby měl neco po ruce kdyz se drzi nahore a super, tak jsem si je tam dal taky.. puvodne hlavne proto ze kdyz jedu (na silnicce s normalnima brzdama) dlouhej sjezd na šotce nebo hodne rozbitym asfaltu, tak me v hornim uchopu dualu boli ruce… u tech MiniV by to asi nebyl problem, clovek nemusi tolik tlacit, ale stejne bude fajm moct se drzet nahore a mít brzdy po ruce, plus na to štelování se to taky hodí..

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Přídavný páky jsou zbytečný :) Proč si na ně zvykat, zbytečná zátěž, je fakt, že téměř nepoužívám horní úchop…

                      0 0
                      • tromboonen  

                        No tak já mám to kolo jako takového hybrida, těch pár gramů navíc určitě uvezu a variabilita úchopu i s bržděním se hodí, plus to štelování (který samozřejmě šlo řešit na jiném místě..). Jak říkám, dal jsem to tam více méně po zkušenostech z rozbitejch Brdskejch kdysiasfaltek kdy když jedeš na silničce dlouho z kopce a musíš moc a furt brzdit abys jel vzhledem k rozbitosti pomalu, tak na klasických duálech Tě berou křeče do rukou (aspoň mě)… tady je ta účinnost miniV větší, takže by to asi nebylo tak hrozné, ale zas kvůli vibracím je dobrý držet se v horním úchopu a volně a tam jsou ty extra páky ideální a brzdí/dávkuje se s nimi taky super – není to klasickej cyklokros, spíš touring/strade bianchi/gravel, možná si jednou střihnu i vejlet s brašnama.. tak proto.

                        0 0
                  • tromboonen  

                    Mluvil jsi kousek vejs o toe overlap-u..

                    Jak jsem bral krátký rám (mám krátké ruce) tak jej tam mám, potvoru.. mám Sidi tretry, které jsou úzké takže o 1–2 čísla větší a špice dlouhá, to asi taky hraje roli.. na silnici to ani nepoznám, ale když jsem vjel do lesa a trochu balancoval, párkrát jsem si štrejchnul.. když dám patu nahoru nebo dolu tak to projde, takže si možná zvyknu to v terénu dělat.. říkals že to nevadí/dá se tolerovat… jak se s tím jezdí, připadá mi, že když budu někde balancovat a ono se to potká tak budu na zemi, nedej bože když tu botu dostanu za ráfek, ale asi je to jen nezvyk a panika, když se točej kliky a člověk je v záběru tak ten kontakt může trvat jen zlomek vteřiny..

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ja toe overlap na Crockettu mam jen se zimnima tretrama, ktery jsou obrovsky – 47 – nebo mozna maj spis blbe cislovani a je to min, ale stejne jsou zvenku o hodne delsi nez letni 43–44. Medunka mela toe overlap na CX i silnicce (Schwinn 48ka). Obecne u malych spotovnich ci zavodnich ramu je to skoro pravidlo.

                      V realu mi toe overlap nevadil. Kdyz uz jsem si strejchnul, byla to situace, kdy jsem balancoval na miste. V ostrych zatackach obvykle vodorovne kliky nemivam, spis tlacim vnejsi pedal dolu a nebo mam vnejsi nohu dozadu uz nejak automaticky (lip se v krizi vycvakne a vyrovna nohou smyk). Hodne me to ale stvalo na silnicce, kdy se mi podarilo nekolikrat ukopnout predni blatnik pri nejakem otaceni na cyklostezce apod. Opet se mi ale nic nestalo.

                      0 0
                      • Neunzikger  

                        U malých figur a rámů jsou též na vině (pokud jsou osazené) dlouhé kliky – např. pro tělesnu výšku kolem 150 cm kliky dlouhé 170 mm.

                        0 0
                      • Darius  

                        toe overlap zrovna resim u jednoho vytipovaneho ramu (snad se mi podari sem dat nejaky obrazek geo na zhodnoceni), jake se davaji na CX kliky? bajkove mam std 175mm, na CX tedy kratsi (172,5) nebo stejne?

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tezko soudit podle zavodniku, kdyz i mensi holky vozi 175. Na zavodni CX spis delsi nez na silnici. Pokud to bude na sotku, silnici, obcas zavod, tak asi totez co mas na silnicce.

                          0 0
                          • Darius  

                            na silnicce nemam prave nic:) nicmene ty 2,5mm uz toe overlap asi nevytrhnou

                            0 0
                        • Neunzikger  

                          Délka klik se odvozuje od vnitřní délky dolních končetin. Dlouhé kliky mohou způsobovat bolest kolenou a nesnadno se s nimi točí frekvenční šlapání. Závodní CX je hodina pekelné intenzity a míst pro frekvenční šlapání v sedle tam moc není (Vyjma M. Voss – ta jezdí časovku i v terénu.). Pro výlety na cyklokrosce se řiď doporučeními pro silničky: http://www.nettally.com/…rankset.html

                          http://www.customcranks.de/…_length.html

                          0 0
                  • odik  

                    To joo dodělal jsem si štelování

                    0 0
              • Darius  

                toho casu pobyvam v Praze, takze kdybys mel cas, rad se podivam i na zbytek kola:)

                0 0
                • jecnak  

                  +1 Kdybyste planovali nejakou seanci, rad se pridam. Celkem by me zajimalo nazivo, co me ceka. Na oplatku privezu Crocketta.

                  0 0
                  • Darius  

                    nejaka seance by nebyla na skodu, tromboonen je nekde od Dobrise

                    0 0
                    • jecnak  

                      A ja z Prahy 9, ale urcite neni problem se posunout treba na naplavku apod.

                      0 0
    • Darius  

      takze po nekolika dnech hledani a shaneni informaci bylo zjisteno, ze splasit samostatny CX ram nebude vubec jednoduche… imho docela nadejny ulovek v priloze (snad to bude citelne i po kompresi)

      vyska 560, delka 560, hlava 160, zadni stavba 425, uhly 73, 72,5, reach 383, stack 583

      Na bajku mam reach cca 420 (blbe se to meri) + 90mm predstavec, stack zhruba 580mm + asi 20mm podlozek

      Mam pocit, ze bych se na to poskladat mohl.

      Na obrazku je naznacen i mozny problem s toe overlap. Pri pohledu z boku, prekryva tretra pneumatiku o cca 24mm, bude to OK, nebo si obcas strejchnu? Docela by me zajimalo, jak to resi na mensi velikosti, ktera je o 2cm kratsi…

      Jo a je to z PRCu, kdyby nekde vedel o ramove sade nekde bliz za rozuny peniz, jsem jedno ucho. Napada me totiz uz jen Spyder.

      0 0
      • Jezevec70  

        Můžeš koupit třeba Maxbike. :-) Cenově pod 5 tisíc.

        0 0
        • standoslav  

          jj, synovcovi jsem toto doporučil a on nakonec i koupil, celé CX kolo, ale mají i samostatné rámy s Al/karbonovou vidlou.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Problém se štrejcháním jsem měl akorát na semaforu, když jsem vytočil kolo, poprvé jsem absolutně nechápal, co se děje :)

        0 0
      • onur  

        hello,

        prizivim sa na tejto teme. nakolko tiez hladam cyclocross ram.

        Vie niekto, kde zohnat lacne cx ramy do 400eur?

        …ohladne toe overlap, nieje to tak strasne ako o tom pisu na nete, a stretavam sa s tym na mojom cestaku asi 3× do roka.

        0 0
      • tromboonen  

        Na Ebay je jich dost, tech ramu, v Nemecku obcas, v Anglii taky.. z Nemecka doprava 25 EUR takze v poho, z Anglie komplikovanejsi, ale za 1000 Kc je firma co se specializuje na CZ-SK/GB…

        0 0
    • Darius  

      Diky vsem zucastnenym za rady, zejmena pak jecnakovi za trpelive emailove kozultace;)

      Crocket uz je doma, do galerie pujde az doladim detaily. Ted uz jen se na tom jezdit…

      S Tromboonenem a jecnakem jsme resili moznost jakehosi maleho CX BF srazu, kdyby se nekomu chtelo.

      0 0
      • jecnak  

        Nemas zac. Napadlo me, udelat sraz stylove na CX v Jabkenicich 25­.10.

        0 0
        • tromboonen  

          Tak to na kole asi nedam, 120 km one way a to jeste po dalnici.. pro me by ten sraz musel byt nekde na jihozapad od Prahy..

          0 0
        • Darius  

          stylove rozhodne, dojezdova vzdalenost z Prahy po vlastni ose luxusni, akorat ten termin nevim, jak dopadne, jelikoz 25. je prodlouzitelny vikend (28. utery volno)

          0 0
          • jecnak  

            Pak jsou jeste Milovice, ty jsou jeste bliz. Ale jinak jsem klidne pro nejaky sraz v tydnu v Praze treba na te naplavce, pod Barandakem apod.

            0 0
            • Forester  

              jestli tím srazem nemyslíš účast na závodech :-), tak bych taky dorazil. Milovice mám skoro za domem a můj CX potřebuje trochu protáhnout, já samozřejmě taky :-)

              Jinak mám Focuse viz profil, velikost 62 při 190cm. asi je mi maličko větší, ale méně než 60 bych nešel

              0 0
              • jecnak  

                Závod pojedu, ale určitě bude před i po dost času pokecat.

                0 0
                • Forester  

                  OK, do Milovic určitě přijedu a budu dělat fanouška :-)

                  ještě, kdy se to jede?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Milovice jsou 13.12. a Jabkenice se jedou i jako open závod pro příchozí, kdyby jsi chtěl krosku protahnout blátem.

                    0 0
                    • Forester  

                      OK, díky.

                      copak o to, já bych ji protáhl, ale kdo mě potáhne :-). letos to okouknu a třeba příští rok, nemám natrénováno.

                      0 0
                      • Darius  

                        ja se letos vratil na kolo po 3 letech popojizdeni, takze zavod si opravdu nedam, nicmene zafandit by bylo prijemne

                        vyhovuje mi i naplavka nebo jine misto v Praze drive nez v polovine prosince;)

                        0 0
      • Darius  

        Crockett v profilu;)

        0 0
        • jecnak  

          S Avidama nespokojenost? Jinak moc pekny.

          0 0
          • Darius  

            BB5 jsem ani nezkousel, nelibi se mi jen 1 stelovaci kolecko. Vymeneno v ramci koupe, v bazaru imho neprodejne. Vzal bych BB7, s MTN verzi jsem dlouhodobe spokojeny a mel bych doma jen 1 typ desek – v dobe koupe nedostupne v CR. Pak jsem byl dohodnuty za akceptovatelny priplatek na CX77, bohuzel opet aktualne nedostupne. Takze nakonec Spyre, sice nejdrazsi varianta, ale (zatim?) nelituju…

            0 0
            • jecnak  

              Tak zatim BB5 bez problemu. Jen snad za mokra by to chtelo lepsi vykon a min kvileni. Ale je to spis deskama. Jsem zvedav na dlouhodobejsi zkusenosti se Spire. Zatim nekolikanasobny recall moc nepresvedcil.

              0 0
              • Darius  

                no to ja taky;) vim ze svolavalo Shimano i Tektro… a prave proto tak nejak doufam, ze to uz kluci vychytali

                0 0
                • jecnak  

                  Tektro = Spire

                  0 0
                  • Darius  

                    jj, TRP asi ma byt jakasi lepsi znacka nez Tektro (Toyota-Lexus)

                    pro zajimavost pridavam info o svolavacce na 1. verzi Spyre

                    0 0
        • Mig_all  

          Jedno z nejhezčích a hlavně neužitečnějších kol tady na fóru!

          0 0
        • Forester  

          paráda, vypadá pěkně, tak hlavně ať jezdí !

          malý dotaz, ten převodník 34 tam byl standardně? mám FSA Gossamer 46/36 a docela bych přivítal menší 34 nebo 32. Občas mi v kratších stojkách chybí převody :-(.

          Konečně jsem přezul na Conti X-king 622–35 vepředu, Conti X-king 622–32 Black Chili vzadu, uvidím, co to udělá

          0 0
          • Darius  

            nn, standard byl 46/36, dal jsem 34ku z Ultegry a 36 poslal dal…

            0 0
          • kubad  

            32 tam nejde

            0 0
            • Forester  

              OK, díky za radu

              šel by tam tento

              vím, že se tam řeší rozteč, ale bohužel nevím, jaká je u mých klik

              0 0
              • Forester  

                tak jestli jsem dobře hledal, tak ten FSA s roztečí 110 by tam měl jít.

                0 0
              • Darius  

                o neco lepsi ceny, Shimano imho udela stejnou sluzbu…

                0 0
              • jecnak  

                Mimochodem Shimano prehazka s kratkym raminkem pobere vic zubu na kazete, nez uvadi vyrobce. Vcera jsem testoval na CX s Shimano 105 RD-5700 kazetu 11–36 a 32 zubu bez potizi a na 36z se musi zasroubovat horni staveci sroub cepu u patky. Samozrejme je to hodne individualni kvuli ruznym delkam patky, ale tech 32z vidim, jako bez problemu na vsech ramech.

                0 0
                • Darius  

                  kubad asi reagoval na prevodnik 32z pro roztec 110

                  Jinak hazka 105 si s 32z na kazete rozumi vice nez dobre…od pohledu by dala i 34, 36 se sroubem na doraz, ale pak je otazka napnuti retezu na malem prevodniku… mas ho jeste vubec nebo uz 1×10?

                  Mych 46/34 s kazetou 11–32 je akorat, pro 34–11 je retez lehounce proveseny (samozrejme to nejezdim, pouze parkovaci poloha). Asi by sel jeste o chlup zkratit, ale nechci moc trapit raminko pri 46/32, coz obcas radim.

                  0 0
                  • jecnak  

                    To bylo spis pro Forestera. Vypadalo to, ze resi lehci prevody, tak by mohla bikova kazeta pomoci.

                    Jinak o 1×10 uvazuju. Na CX zavodech jsem zatim vsude jezdil na velkou, ale bylo sucho, takze i rychlá trať.

                    0 0
                    • Darius  

                      jasny

                      105ka me docela prekvapila, mel jsem v supliku nachystanou starou XT (M750 opravdu stara), ale zustane tam, zatim to radi ukazkove

                      1×10 na zavody asi jo, ale musel bys ladit prevodniky podle trati

                      0 0
                    • destr  

                      V Náměšti by tě to rychle přešlo. A Holý Vrchy to samo, tam jezdím furt nejlehčí :-)

                      0 0
                • Forester  

                  OK, možná to bude jednodušší se změnou kazety. Akorát na biku mám 11–32 v devítkový verzi. Každopádně pokud tvrdíte, že 32 zubů to bez problémů pobere, koupím SLX desítkovou a vyzkouším. Občas prostě něco menšího chybí a síla na to není :-).

                  0 0
                  • jecnak  

                    Presne to mam v planu. Na koloshopu maj tedka levny XT v 11–32.

                    0 0
          • Jezevec70  

            Nejmenší, co dáš na rozteč 110mm je 33z.

            0 0
    • TJK  

      Potrebuju poradit ohledne CX kde jsem krapet jalovej..

      1)

      Mám komplet Force Sadu kompakt 50/34… kliky předpokládám že i nechám a dám větší kazetu než 11–28… přemýšlel jsem že dám 11–36 kazetu a MTB hazku.. ale nevím jestli to zase nebude extrémě lehké… dokážu si spočítat poměry ale nic mi to neřekne protože umím porovnat jen 14kg 170mm Enduro na Minionech s 1*11 na 32 – 10/42… tak je otázka jestli je by třeba nestačila k té force přehazce dát třeba 11–32 nebo 11–34 kazeta 10sp… a jestli ji vůbec ta hazka pobere…

      2)

      Jak už jsem psal mám GXP Sram Force kliky… v rámu (Giant TCX) je pressfit střed na shimano… jaký typ pressfit středu tam hodit na tyhle kliky?

      3)

      Asi zatím nechám kantíky… ale všude čtu že mini V jsou výrazně lepší… s jakými máte zkušenosti? (blatníky vozit neplánuju)

      4)

      Pláště… ideálně bych ctěl něco mezi 35–40 šířkou.. budu s tim jezdit takovej mix od 100% asfaltu po sotolinu, cyklostezky az po mista kde jezdim na enduru… univerzal neexistuje ale radsi budu volit lepsi plast do terenu a horsi na silnici.. stejne to s takovejma uzovkama poleti :-D

      diky za rady :-)

      0 0
      • jecnak  
        1. Kazetu si nech nejakou 11–28 (vic stary Force nepobere) a vymen velky

        prevodnik za 46z. 50ku podle me poc nevyuzijes.

        1. Kantiky s dobryma spalkama brzdi slusne. Zalezi jak se ti chce menit.

        Jestli je uz mas, tak zkus a uvidis. S karbon rafkama to budes mit trochu slozitejsi s vyberem. Doporucim SwissStop Black Prince.

        1. Plaste nevim, ale urcite bezduse.
        0 0
        • TJK  

          me jde spis i o lehky prevody… na ty tereny kde jezdim je 34/28 malo… na silnici to utocim ale do terenu je to uz dost silovej prevod… mam treba 6+km kopec kde mistama lamu i vic ne 20% … na kantikach mam ted karbon botky swisstop co sem mel puvodne a ty jaou docela ostry… taky by to nemuselo brzdit spatne… ale odzkousim a uvidim jestli to bude stacit…

          0 0
          • Darius  

            rozumim ti, jezdim 46–34 s kazetou 11–32(XT) a obcas mi prijde ze by to chtelo jeste lehci nez 34/32, na CX jezdim ± to co na bajku, naposledy jsem „potreboval“ lehci prevody pri vyjezdu na Jested (ne po silnici).. jenze 11–34,36 uz bude na desitce hodne hrube odskakana, ani 11–32 neni ideal, takze si vzdy reknu „zaber“, je potreba natrenovat:)

            ad plaste, univrzal nikdy nebude idealni, ale taky jsem vydal touto cestou, zatim jsem z Cross Bossu nadseny! a jak pise Jecnak, uricte bezduse

            0 0
            • TJK  

              ok.. diky.. odstupnovani mi nevadi… na silnici me spis maly skoky stvou :-D

              0 0
            • onur  

              …zacal som jazdit s 11–32 SLX kazetou (predtym 12–30 tigara kazeta), a tiez sa mi to zda malo, optimal asi fakt 36t kazeta, lenze sa mi nechce menit zadna prehadzovacka (RD-5701 SS). Takze musim posilnit nohy :/

              0 0
              • Darius  

                presne tak, 105 mi vezme 32z, ac to Shimano negarantuje, vic zubu by asi vypadalo divne

                uz takhle jsem tady dostal za usi, ze se jedna o kolo pro damu… takze ano, je potreba nabrat silu:)

                0 0
                • Breakpain  

                  Ale ho*no :) … jezdim na co mam ;-). Mam 11–32 a dost to pomohlo oproti 11–28 nebo co to tam bylo a klidne bych pridal :) …

                  0 0
                • TJK  

                  sem v klidu protoze mi je u ****** co kdo placa :) na kole jezdim ja tam kde jezdim ja a budu si jezdit na cem chci :) takze klidne potaham mtb hazku a 11–36 kazetu :)

                  0 0
      • onur  

        viete mi poradit, ked si chcem vymenit prevodniky z 50/34 (R-600 kluka) na 46/34, tak oplati sa zobrat Shimano alebo Gebhardt?

        Pri Gebhardt som videl aj moznost vymenit to na 46/33.

        Ci?

        0 0
        • alinceb  

          Nějakou 46z mám doma a za 50z bych ji vyměnil. Nevím ale, v jakém je stavu…

          0 0
      • Smazaný účet  

        Ohledně toho pressfitu – taky jsem to nedávno řešil. Na GXP kliky je třeba pressfit Sram GXP. Potom jen záleží na šířce, dělají se myslím BB86 a BB92, znalejší kdyžtak opraví ;-)

        Jinak nechci si z toho dělat bazar tady, ale pokud bys potřeboval ten BB86, tak bych jeden Sram GXP měl, leží mi tu v šuplíku.

        0 0
        • TJK  

          super, tak a ted mi jeste bazare povez podle ceho poznam co tam mam dat :) kliky klasika BSA GXP 24mm osa a ram ma stredovou mufnu 86mm ale ted je tam pressfit kterej kus cumi ven pres hranu takze tam je pak total sirka tech asi 92 :) tak a ted babo rad :) stred bych jinak klidne vzal..

          0 0
    • Smazaný účet  

      Co tam teda máš ? Pressfit nebo BSA ? Pressfit se lisuje a BSA šroubuje. Pokud je mufna 86, tak tam patří 86. To co trčí ven je rantlík, o něco se to při lisování zarazit musí :) Vycházím z toho, co právě vidím na mojí Madoně. :)

      0 0
      • TJK  

        sem to napsal asi blbe… zas takovy jelito nejsem abych nepoznal jakej je tam rozdil :-D

        Ze silnicky mam Force kliky na BSA GXP stred.. chci je dat na Giant TCX ktery mam mufnu na pressfit.. ta ma samotna na sirku 86mm.. ale mam v ni nalisovanej shimano stred kterej kus na kazde strane precuhuje a ma celkovou sirku 92mm… a ted je otazka jakej stred mam pouzit abych tam dostal ty kliky… pocitam ze to bude spojene s delkou osy tech klik a mam pocit ze by tam mel byt ten 86mm pressfit… ale potreboval bych to vedet jiste.

        0 0
      • Smazaný účet  

        Ty kliky jsou GXP a je jedno, do čeho je strčíš, jestli BSA nebo Pressfit, hlavně ten střed byl GXP. Jak jsem už psal, pokud má domek šířku 86, tak tam půjde BB86. Když mi servisák měnil střed, tak po sundání klik a středu šuplerou změřil šířku mufny a podle toho zalovil v přihrádce po správných miskách. Kolik dělá přesah neměřil…

        Co se týče osy, tak to by mělo být snad jedno, však se ty kliky stahují.

        Zkusím chabé přirovnání :D Rozchody kolejnic na železnici jsou taky různé, 1435, 1000, 760, ale vždy se měří od vnitřní části jedné kolejnice k vnitřní části druhé kolejnice. Kola vlaku vždy budou „čouhat“ ven. Ale to se v potaz nebere :)

        Ale ještě před pár měsíci jsem o tom taky nevěděl skoro nic, takže buď mi můj názor potvrdí/vyvrátí někdo zkušený nebo si to nech říct někde v servisu :)

        0 0
    • TJK  

      tak jsem se asi rozhodl… setup bude 11–36 kazeta, Type 2 hazka a k tomu 38z NW prevodnik… budu mit lehci prevod nez ted na 34/28 s 2plackou a do tezka to bude tak nejak ok stacit… nemam to na zavodeni… beztak s tim budu jezdit s lidma na MTB apod tak velkej prevodnik uplne nevyuziju pac bych jim ujizdel :-)

      0 0
    • Darius  

      vytahuju:

      Rozhlizim se po malem CX/gravel ramu pro slecnu (proste pohodlna geo a misto pro poradne plaste). Velmi limitni se zda byt standover. Vnitrni delka nohy v tretrach je cca 76cm.

      1. meri vsichni vyrobci standover stejne tj. cca v polovine delky horni trubky? dle obrazku to moc nevypada…
      2. kolik je minimalni vhodna rezerva mezi vyskou ramu a delkou nohy? osobne bych nesel pod 4–5cm
      3. nemate tip na nizky ram/cele kolo? co jsem pohledal, tak obvykly standover u nejmesich velikosti je 73–74cm nebo i vic:/ bohate staci hlinik s karbec vidli

      Jo a abych nezapomnel to nejdulezitejsi, ten ram musi byt krasny(!), ne holcici barvy, ne kyticky

      0 0
      • tromboonen  

        Mam pocit, ze to bude chtit neco z te hybridni kategorie typu GT Grade (uz zase jej nekomu tlacim:)… ne, vazne, tyhle moderni skoro bajky silnicky maji nizsi ramy/vetsi sloping… akorat nevim, jestli se da rozumne sehnat samotny ram..

        0 0
        • jecnak  

          I se slopingem byva standover kolem 73. Asi bych se poradil v RB a nechal nejmensi ram RX mirne upravit a rovnou se poptal, jak je to s toe overlap a prostorem pro bidon. Oboji totiz byva u techto miniaturnich ramu problematicke.

          0 0
          • Dejv94  

            A co takhle ocel od Tiny?

            0 0
            • Darius  

              dle oceloveho vlakna to neni s dostupnosti Werku neni upln idealni, navic chci aby to bylo pokud mozno lehke, takze Al je jasna volba

              0 0
        • Darius  

          Grade je zrovna docela vysoky. Nejnizsi jsem nasel Norco Search 725mm a Ridley X-Bow 711mm. Ale tady je to o tom, zda to vsichni meri stejne…

          Nakonec bude ale asi financne nejpriznivejsi Jecnakova RB varianta. Kdyby ano, staci tech 5cm rezervy nad horni trubkou?

          0 0
      • Pán z Dubu  

        Ridley má velikost i pro Pavlu Havlíkovou a mají i malou konfekci http://www.ridley-bikes.com/…road/x-trail .

        0 0
        • Darius  

          U X-Trailu nevidim primo standover hodnotu, ale XXS by mohlo byt, stejne jako X-Bow. Tady ale vidim problem v dostupnopsti resp. v cene.

          0 0
          • Pán z Dubu  

            X-bow má divně upravovanou výšku šlapáku: čím menší člověk (velikost rámu), tím výše kliky.

            X-trail s klesající velikostí rámu šlapák klesá.

            Takže pro velikosti XXS je BBdrop u X-trailu o 21 mm delší než u X-bow – promítlo se to do Stack a Standover bude u X-trailu nižší.

            0 0
    • Dejv94  

      Mám dotaz, už mám vpodstatě vybrané kolo (CX) ale rozhoduji se mezi dvěma velikostmi. Počítal jsem si hodnoty v calculatoru ale nejsem z toho moc moudrej. Na kole budu jezdit cca 70% silnici. Hodnoty viz přiložené fotky.

      Zvolit spíše 55 rám nebo 58? Moje výška je 189cm.

      0 0
      • jecnak  

        Mam 188 a velikost 58 Boona (totez predtim u Crocketta), silnicni Madonu 60. Delsi ruce a nohy a vybornou ohebnost. Predstavec 10cm. Efektivni delka horni ramovky je 57cm. V terenu zcela bez problemu – jezdim totez co na biku, absolvoval jsem i nekolik poharovych CX. Na silnici bych obcas i ocenil delsi ram, ale toto jako kompromisni delka je to v pohode.

        0 0
      • tromboonen  

        Ja bych rek urcite 550 (a 110 forbec), ta 58 uz by byla moc dlouha… teda beru to podle sebe, mama kratsi ruce a trup nez nohy a delka ramu je pro me nejdulezitejsi u­daj..

        Rika se, ze na CX do terenu bys mel mit ± podobnou pozici jako na silnici, ale o 1–2 cm kratsi posed, tak jestli mas silnici, ktera Ti sedne, tak se rid podle toho..

        0 0
        • Dejv94  

          Tak calculator je počítan na silničku, u 58 mi příjde mega hlava a toho se dost bojím. Pokud tedy calculátor říká 550 pro silničku, CX s 550 by měl být tedy akorát. Osobně preferuju spíš kompaktní rámy s vytaženou sedlovkou. Bika jezdím Cannondale F29 ve velikosti L.

          0 0
          • tromboonen  

            No zaprvy jestli to chces jezdit vice mene silnica a sotolina tak na ty 1–2 cm klidne zapomen, za druhy to se vse da resit predstavcem, kompamkt rodlama a pozici pak, a za treti bal ses, aby ti to nebylo velky.. jestli nebudes mit moc velky drop, tak je 55 to prave, rekl bych

            0 0
            • Dejv94  

              Tak 58 by byla +2cm oproti fit calculatoru.

              Když tak počítám, 14cm sedlovky (350mm) v rámu by mělo být vpohodě, drop mezi sedlem a řídítkama by měl být 7–10cm (u 55 rámu).

              0 0
              • tromboonen  

                Ale ten calc to pocita na silnicku… jestli Ti vychazi drop 10 cm na 55, tak bych sel do ni, jestli to chces mit malinko kratsi, tak 9 cm misto 11 predstavec.. nebo kompromis 10 :)

                0 0
                • Dejv94  

                  Však, z většiny na tom budu jezdit na silnici (taky tam nejspíš dám větší převodníky), takže mi vubec nevadí když to bude „silnička“. Chci svižný sportovní kolo kam mohu dát třeba i 30–35 gumy. V plánu jsou druhé výplety na silniční pláště. Takže tedy asi 55 rám.

                  0 0
                  • gargamel  

                    Pokud to chceš spíš jako silnici. Tak bych při tvojí výšce šel asi spíš do 58. Řeším zrovna podobné kolo jako ty a i podobné využiti (asfalt, rozbitý asfalt, šotka…) a z toho co jsem načetl, se mi to tak jeví.

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Tak uz jsem byl tak nejak rozhodnut pro 55, ted jsi me zas nalomil.

                      0 0
          • jecnak  

            Uvazoval jsem o Scalpelu a teze velikosti – ta delka mi sedi. Prijde mi, ze ten Competitive fit je hodne kratoucky a dohani to zbytecne dlouhym predstavcem, coz podle me na CX kolo neni to prave.

            0 0
      • Darius  

        dulezite je, jak jsi ohebny, resp. jak vysoko/nizko potrebujes riditka vuci sedlu… stack se lisi o 20mm

        0 0
      • Dejv94  

        Objednání se blíží a mě to nedalo, nakreslil jsem si obě velikosti na papír abych zjistil skutečný drop (ne jen odhad spočitaný za minutu). Takže pro 55 rám je to cca 12cm a pro 58 rám je to cca 8,5cm (pro 3cm podložek, 100mm představec s –10°).

        Nedávno jsem měl pujčenou silničku s Effective TT 564mm + 100mm představcem (hlava měla 195mm) a říkal jsem si, že by se mi líbilo o chloupek delší (tak o 1 cm). Takže to vidím tak, že 58 rám mi bude sedět jak prdel na hrnec.

        CompetitiveCyclist říká nějákých ETT 554 + 120 forbec = 666–676mm, rám 58 má ETT 570 + 100 forbec = 670mm (680 se 110 forbecem)

        Myslím že volba je jasná.

        0 0
        • TJK  

          podobnou cestou úvah jsem šel taky.. začínal jsem na geo Giantu TCX … takže jsem si to nechal poladit na tohle…u hlavy jeste připočíst cca 20mm za konusovou podložku a 15mm za klasický podožky.. predstavec mám 90mm a compact riditka.

          0 0
    • onur  

      mam 186cm a cube cross race 59cm

      a je to idealne pre mna

      0 0
    • antt  

      dám to třeba sem:

      Škrtáte špičkou tretry o přední plášť?

      Naučili jste se s tím jezdit nebo jste to nějak řešili?

      Kamarádka si pořídila nové kolo a bojí se s tím jezdit, což chápu, ale osobní zkušenost nemám.

      Díky za reakce :)

      0 0
      • Majklc  

        škrtám špičkou tretry o přední plášť, ale stalo se mi to jen při zkoušení na místě. Při jízdě (zatím najeto cca 2100km) jsem ještě nikdy neškrtnul.

        Michal

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Tzv. toe-overlap je naprosto normální u silničních kol, neřešit, jezdit.

        Kolo se nakonec stejně ovládá náklonem a víc hrozí škrtnutí si pedálem o asfalt při průjezdu zatáčkou se šlapáním.

        0 0
      • antt  

        díky za rychlé reakce, taky si myslím, že za jízdy to bude OK.

        Jinak by asi nevyráběli něco takového například:

        0 0
      • TJK  

        u malych a kratkych ramu s tim nic neudelas…

        0 0
        • antt  

          nezbývá tedy nic jiného, než ji to vysvětlit a dát tady přečíst :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kdysi jsem zůstal viset na zelenou na křižovatce, nechápal jsem, proč mi nejde srovnat kolo :)

            0 0
        • jecnak  

          Nejen u malych. Trek Crockett a Boone ve velikosti 58 v kombinaci se zimnima tretrama ma take toe overlap. Problem to ale skutecne nepredstavuje.

          0 0
          • TJK  

            ja mel pujceneho Treka silnicniho.. vel 58 a bohuzel jen s enduro tretrama a taky sem mel spicku tak 3–4cm pred gumou.. vice mene to vadi jen pri trackstandu a blbnuti na miste..

            0 0
          • Jezevec70  

            Při normálním ježdění to nevadí.

            Ale když na zimu nasadím blatníky, tak při hodně pomalé jízdě a otáčení už to trochu problém je.

            0 0
      • Pán z Dubu  

        Chápal bych, kdyby se s tím nechtěla smířit. Proč si kazit cyklistiku nepříjemností – dá se to pořešit.

        Pokud má na sebe nadměrné kliky – osadit optimální velikost.

        Pokud by bylo semiintegrované hlavové složení, dá se osadit to se stavitelným hlavovým úhlem vidle.

        Případně pořídit vidli s větším RAKEm např. https://www.aliexpress.com/…2795534.html?…

        Pomůže i méněobjemná pneu. Pokud vozí např. 28 mm, lze předek přezout na 25 mm.

        0 0
        • antt  

          to mě taky napadlo, kratší kliky a položenější vidlici. Problém bude spíš v tom, že asi nebude chtít vrážet další peníze do nového kola.

          I tak díky, hlavně za odkaz.

          Bude se na tom muset projet, počasí to zatím moc neumožňovalo

          0 0
      • Martin  

        občas si škrtnu, ale naučil jsem se s tím žít. určitě to není tak, že bych kvůli tomu měl spadnout

        0 0
    • ondra-lb  

      0 0
      • plzakj  

        Jo, to je zbamej trik. Skoda, ze neco takoveho neni pro 11s :-(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.