čuromedán s blikajícím předním světlem

373 nepřečtených
  • Trepifajxl

    včera jsem za soumraku běhal po Krčském lese, naproti mi jedou dva cyklisté, jeden si svítí světlem na řidítkách, druhej taky přední světlo na řidítkách, ale zapnuté na nějaký přiblblý stroboskop a ještě s megasvítivostí

    blikalo to na míle daleko, světelný tok, že padaly veverky ze stromu a frekvence, že než jsme se minuli, bolely mě oči a neměl jsem daleko k epileptickému záchvatu…

    říkám mu, ať si to přepne na souvislé světlo a ztlumí, že z toho protijdoucí bolí oči, odpověď ať se prý neposeru…

    docela by mě zajímalo, na co potřebuje po lese jedoucí cyklista, který si svítí za soumraku, mít na předním bílém světle zapnutý stroboskop? jako k čemu bylo tomu ignorantovi dobré, že mu to vpředu blikalo?

    • Vilém  

      Setri baterii.

    • alinceb  

      By mě hlavně zajímalo, jak se jede tomu člověku na kole, když mu taková šílenost bliká celou cestu před očima…

      • DoomHammer  

        nejsi sám… taky by mě zajímalo, co vlastně takový čumák vidí

        • novas752  

          Světlo tma světlo tma světlo tma. :) Jako na diskošce.

          • DoomHammer  

            bliká, nebliká, bliká, nebliká…

            no jo, soudruzi, ale my tam máme kontrolku :D

            • TeryPV  

              Svítí, nesvítí, svítí, nesvítí… Bliká nad pořád :)

        • blaza84  

          Já nemůžu jet ani s obyčejnou blikající přední blikačkou, natož s takovým stroboskopem. Nechápu :)

        • RomanH  

          Nic, zato ho pekne boli oci. Sel jsem vecer se psem do lesa na volno (jsme prakticky na samote) a dal jsem mu na krk blikajici obojek. Kdyz sel u nohy, bylo to neprijemne.

        • JakeF  

          Jednou jsme to na noční vyjížďce schválně pustili na strobo cestou do kopce… Je to docela prdel :).

    • mr.antik  

      njn to jsou ty situace, kdy by bylo fajn umět se prát

      • alinceb  

        Třeba když proti tobě podobnej kretén s lampou jak na jeleny jede na běžkách po panelce nad Kristiánovem a ty kvůli němu kilometr nemůžeš koukat před sebe…

        • novas752  

          Nezbývá než vlastnit silnější lampu a pomocí ní ho též upozornit, že oslňuje.

          • ms82  

            Mam pri behani slabou celovku, ale takovym blbcum ji velmi rad otocim rovnou do ksichtu. Je to total demence.

            • Sgt Pepper  

              jj, taky svítím čelovkou na nejslabší mód (asi 15lm)…na tý stezce kolem řeka, kde běhám, není víc potřeba

              • wilda81  

                Nemůžeš srovnávat běhání a jízdu na kole. Pokud teda nejezdíš stejně rychle…

                • Sgt Pepper  

                  můžu…hele, právě jsem to udělal!

                  :-)

                • ms82  

                  O to nejde. Na kole je urcite treba silnejsi svetlo. Ale jako bezec si ten pripadny stroboskop namireny vodorovne uzijes dvakrat tak dlouho.

                  • novas752  

                    Jakto? Kdyz se na kole sapes do nejakyho kopce, jedes klidne pomaleji nez bys bezel/klusal.

                    • ms82  

                      Byla rec o stezce podel reka ;-) Chtel jsem jen podporit Sgt., ze bezci cyklostroboskopy rovnez trpi. Uz jsem potkal teda i bezce, co krasne sajnili a jeste pritom koukali na me (takze svitili). Ale strobo je horsi.

                      • iron.hide  

                        jj ja fakt milujem tych retardov co sa so silnym svetlom este aj kukaju na mna. Vzdy im za to stavnato vynadam.

              • Krov  

                Běhat se tam dá s čímkoliv. Kolo už je horší a na kolcích jsem po nedělním větru musel přepnout až na 400, protože bych se na těch spadaných větvičkách přerazil.

                • Sgt Pepper  

                  ale jo, sviť si jak chceš…ale když vidíš světýlko proti, tak je slušnost to buď ztlumit, nebo sklopit do země…

                  a teď tam jdu, tak nesvítit! :-)

                  • Krov  

                    Neboj, dneska tam nejedu :-). A vím, že to oslňuje, tak se snažím neprohlížet si protijedoucí a protiběžící.

                  • IndyCZ  

                    Jenže když svítíš jak mamlas nebo máš nedej bože zapnutý stroboskop, tak to světýlko někde v dálce prostě nemáš šanci postřehnout. :-)

                    • Sgt Pepper  

                      no…pak je to vůl a dostane laserem :-)

                    • gollum  

                      To je pak vhodné mít na sobě i něco pořádně reflexního. Posvítit si na někoho v reflexní vestě z blízka něčím silnějším není moc příjemné ani pro toho kdo svítí, obzvlášť, když svítí třeba čelovkou…

                      • Sgt Pepper  

                        no, mám bundu od Illuminite…háček je v tom, že se v ní nedá běhat – nedýchá a je v ní horko

                        • 01carbon  

                          Máš bundu od endura, nebo Sugoi ZAP? Na sugoi jsem se byl podívat a docela mě překvapilo jaký je to „igelit“

                          • Sgt Pepper  

                            přímo Illuminite, černožlutá, prej běžeckej model

                            jako matroš velice kvalitní, střih super, neprofoukne, jistá míra nepromokavosti je…jen nedýchá

                            (koupeno tak před deseti lety)

          • alinceb  

            To fakt nepotřebuju. Obvykle je celkem slušně vidět i bez lampy a na přisvícení mi stačí Petzl Tikka 2…

          • Světloslav  

            nebo potupně sklonit zrak pod kšilt ! …dohled cca 2 metry před sebe..

        • Trepifajxl  

          to mi povídej, jenže pořád je to souvislý světelný tok, který tě „jenom“ na čas oslepí, tohle bylo (kromě bolesti očí) fakt na epileptický záchvat

        • lumyr  

          Na to vozím Lucifera a pustím proti němu plnej. Celkem rychle tyhle šašci pochopí, že oslňujou ;)

          • gollum  

            já jsem si jako „obranné“ světlo pořídil convoy c8 :) , svítivost to má větší než lucifer (má svůj výkon nasměrovaný do docela úzkého světelného kužele)

            • Sgt Pepper  

              jakou přesně máš? (našel jsem víc možností)

              a jak se přepínají režimy? pamatuje si poslední volbu, nebo musíš po každém zapnutí volit režim?

              • gollum  

                Mám https://www.fasttech.com/p/3398404 – kupoval jsem ho minulý rok koncem léta, od té doby jsem nesledoval jestli se neobjevil nějaký jiný model, který by se mi líbil více.

                chtěl jsem něco s trochu teplejší bílou

                Tohle světlo tahám obvykle na běhání (orienťáky, když hrozí, že budu potřebovat se rozhlížet krapek více do dálky) jako doplňkové světlo k čelovce (armytek), která má dost široký kužel.

                poslední režim si to pamatuje, zapíná a vypíná se krátkým zmáčknutím,

            • lumyr  

              s tou se ale blbě jezdí na běžkách

    • AussigBiker  

      To jsou ti cinsky svetla, v popisu psali, ze pomaly, ze pet modu a normali blikani, ale mod blikani akorat jenom jeden a to stroboskop, to je o epileptickej zachvat. Nechapu, ze s tim muze jezdit.

    • RomanH  

      Ja uz rezignoval, je to stejne, jako zadni mlhovkari v aute v kolone. Kdyz je probliknes, nechapou (sem tam nekdo odpovi blinkrem, protoze si mysli, ze ho zdravis).

      • novas752  

        Probliknout je vlastnim stroboskopem nezabira?

      • alinceb  

        Předminulej víkend jsem jel v pátek na Blinduro na Valachy a to bylo jak u blbých. Mlha jak z Rákosníčka, vždycky jsem dojel skupinku 10 kreténů, kteří jeli 60km/h v 5–10 metrových rozestupech za sebou a všichni si svítili mlhovkama. Na probliknutí mlhovkama reakce 0, na probliknutí dálkou reakce 0, na strobo dálkou reakce nula 0. Pak je musíš jedině předjet.

        Pak jsme sjeli už z dálnice u Palačova a já dojel dalšího takovýho dementa. Chvíli jsem mu něžně dálkovýma naznačoval, ať to vypne, že ho na 20m vidím dobře. V Lešné jsem to už nevydržel (za celou cestu zírání do červenýho světla jsem měl už rudo před očima) a poslal mu tam strobo. Kktek zastavil, vystoupil a začal na mě řvát, že je přece mlha, tak svítí mlhovkou. Co na to říct, no…

        • DoomHammer  

          pičus, no… mlhovkáři, kteří to pouští v sebemenším oparu, jsou zlo

          • krabica  

            Není to náhodou povinné ze zákna? :-)

            • DoomHammer  

              citace by nebyla? bojím se, že mlhovky jsou od slova mlha, ne opar. já je nepouštím, dokud před sebou na rozumnou vzdálenost vidím normální koncová světla auta.

              • Bubaaak  

                §32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.

                V §2, což je vymezení pojmů zákona, se navíc dočteme:

                ff) snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu…

                • DoomHammer  

                  ještě mi teda řekni, jestli je podle tebe normální pouštět zadní mlhovky v okamžiku, kdy je dobře vidět buď kontura auta nebo zadní světla.

                  • Bubaaak  

                    jak za sebou vidím auto, mlhovky vypínám… osobně nemohu byt ani nyní moralista, protože když mi někdo mlhovky nezhasne, pustím dálkový a čekám, až ho naseru víc než on mě :)

                  • xtonda  

                    Předpokládám, že se bavíme o zadních, je povinnost mít je zaplé když mlha je, naopak není zakázané mít je zaplé když mlha není. Z toho plyne když sem na pochybách, tak to pustím. O konturách se tam nic nepíše. Prostě ber to tak, že sou přehnaně opatrní a nechtějí porušit zákon.

                    Co sem náhodně našel rozpis žárovek, tak žárovka do zadní mlhovky má 21W stejně jako brzdové světlo nebo blinkr. To není nic oslepujícího. Obrysové má 5 W. Intenzita osvětlení klesá se čtvercem vzdálenosti, takže prostě necháš dvojnásobný odstup.

                    • Vilém  

                      21W, kdyz jedes za nekym v mlze, neni nic oslepujiciho? Je to peknej humus.

                      • DoomHammer  

                        To někomu nevysvětlíš. Mlhovky = mlha dle místních znalců.

                      • xtonda  

                        Jak sem napsal, je to stejná žárovka jako v brzdových světlech nebo blinkru.

                        • DoomHammer  

                          Pokud tobě nevadí, když ti třeba na světlech někdo pere do očí brzdovýma, protože jak čurák stojí na brzdě, tak to máš dobré, máš asi fajn adaptaci očí. Ale představ si, že někomu to vadit může.

                          • novas752  

                            Ono to vadí jak kde.

                            U starších aut jsou takový bludičky a ty sotva vaděj. U novejch drahejch aut, kde jsou světla řešený velkejma led pásama a světelnejma „krystalama“ to je občas dost nepříjemný.

                          • xtonda  

                            A když to není absolutní rovina, tak co má dělat, by si ten co mu to vadí spíš měl dojít k očnímu.

                            • DoomHammer  

                              zatáhnout ručku?

                              • lumyr  

                                tak někde v horní dolní tohle možná funguje, zkus si představit, že bude ručku používat každej v pražský dopravě. To nedojedeš vůbec nikam :D

                                • DoomHammer  

                                  to bude asi znamení, že neumí řídit :) ale to češi neumí obecně, stačí se podívat na rozjezdy na semaforech, padne zelená a nic.

                              • sodek  

                                ale no tááááák

                              • -b-n-x-  

                                A jak se má stát na semaforech s automatem? Vypnout motor?

                                • mandak  

                                  Odkdy automat nemá neutrál, ale podstatu příspěvků chápu, na co mít auto s automatem, kdyz na každý křižovatce bych dával neutrál jak trotl :D

                                  • Sgt Pepper  

                                    na křižovatce máš dávat full throttle

                                    :-)

                                  • -b-n-x-  

                                    Ale jo, občas taky ten neutrál dám, ale je to poměrně málo. Jinak jsem si nedávno při přecházení některých větších křížovek v Blatimore uvědomil, z jakého důvodu je ten brzdový pedál tak široký. Určitě to kromě jiných důvodů bude mít i ten, aby řidiči v nějakém tom 5.8L V8 nesklouzla noha z pedálu a nepřejel tak přecházející maminky s kočárky.

                                    • TJK  

                                      normalne na krizovatce zaslapnu brzdu na auto hold a pak nic nesviti a pridam plyn auto se odbrzdi a jedu…

                                • jIrI___  

                                  Jak to mají novější auta s manuálem, která při stání automaticky zabrzdí? Svítí jim brzdová světla?

                            • jIrI___  

                              +1, mezi bikery je překvapivě hodně uplakánků :)

                              • DoomHammer  

                                a ještě víc mizerných řidičů s úsudkem nahrazeným základní binární logikou

                            • oretone  

                              K ocnimu by si mel spis dojit ten, kteremu to nevadi. Ty ses pripad teda.

                        • Vilém  

                          Obe ze jmenovanych jsou taky prijemne.

                    • DoomHammer  

                      Co to je na pochybách?

                      Ve městě si těžko necháš od kreténa dvojnásobný odstup než je zdrávo. Buď se ti tam někdo nasere natěsno nebo se natáhnou kolony.

                      Já osobně to pouštím, když je vidět na méně než dva patníky dopředu. Čili když nejsou vidět koncová světla.

                      • xtonda  

                        Nedělej blbýho, rozdíl mezi bezmlžným prostředím a mlhou, že by se dala krájet, není skokový. Když to zapnu aniž bych podle orgána musel nic se neděje, když to nezapnu i když bych podle orgána měl, tak můžu mít problém. Když ti auto před tebou vadí tak ho předjeď nebo ho nech jeď, no stres, proč se každý po sednutí za volant chová jak psychopat.

                        • DoomHammer  

                          Když to zapneš, aniž bys musel, jsi orgán ty, protože oslníš řidiče za sebou! A pokud ti nevadí, že někoho oslníš, potom splňuješ i definici psychopata.

                          • xtonda  

                            Zapnu když je mlha protože musím podle zákona, pokud to někoho oslňuje znamená to jen že nedodržuje bezpečný odstup.

                            • babicak  

                              Proč zapínáš zadní mlhovky? Aby Tě bylo vidět pro vozy přijíždějící ze zadu. Když Tě dojedou, Ty je vidíš ve zpětném špíglu, že jedou za Tebou a ví, že jsi předními, proč proboha ta mlhová světla nevypneš?

                            • TJK  

                              jj ja vim… a kdyz budes mit plnou dvojitou caru a pred sebou kanal bez poklopu tak tam taky nechas kolo i s pulkou motoru prptoze dvojita cara se nesmi prejet vid ;)

                            • alinceb  

                              Když budu dodržovat bezpečnej odstup tak, aby mi mlhovka nevypalovala oči, tak tě v mlze v životě nepředjedu (a to mám auto, co celkem jede, když přidám plyn), protože při bezpečném odstupu sotva uvidím tebe, natož to, co je 200–300m před tebou. A když pojedeš jako dement třeba 60kph (a že tak mlze jezdí spousta trotlů, ačkoliv mlha není tak hustá), tak jako mám jet taky 60?

                              • Jenda  

                                Nevím co je špatně na tom, že někdo přizpůsobí rychlost aktuálním podmínkám a svým schopnostem? Tak prostě jede 60 protože je mokro, tma, mlha a má horší auto. To to má valit plnej kotel aby náhodou pánovi co pospíchá nepraskla cévka?

                                • alinceb  

                                  Ne, to je v pořádku, ale logikou udržování bezpečného odstupu je v mlze takové auto nepředjetelné.

                                • Pista.Wassermann  

                                  +1

                                • RomanH  

                                  To je v pohode, spatne na tom neni nic, at si jede tak, jak zvlada.. Ale pokud jede se zapnutou zadni mlhovkou, tak Te z toho po chvili zacnou bolet oci a zhorsuje se Tva viditelnost / koncentrace. Bud ho muzes „osolit“ dalkovejma, nebo zariskujes a predjedes ho.

                                  • big byk  

                                    Ono taky je problém v tom, že ne všechna auta mají kontrolku rozsvícených mlhovek. Takže jeliman vidí opar a rožne všechny mlhovky co má. Opar po pár metrech zmizí, ale jeliman už zapoměl, že před minutou byla tak špatná viditelnost, že kvůli tomu zapnul mlhovky. A tak vesele oslňuje všechny okolo.

                                    A že mít rozsvícené mlhovky v osvětleném městě je totální kravina ani nemá cenu řešit.

                            • KAITEN  

                              a proto svitim dalkovejma aby si ten predemnou pohnul

                          • Barak  

                            Vtipny cteni. Jako obvykle debata na B-F budi dojem, ze se jedna o hrozny problem. Skoro az tak vazny, ze nekteri z mlhovek skoro oslepli. Pritom jen sem tam nekdo zapne mlhovku zbytecne nebo ji zapomene vcas vypnout. A tady se povede nekonečná diskuze, co uz je dostatecna mlha a co ne. Pritom je jasny, ze se nemuzete shodnout, protoze zatimco jeden jezdi prevazne po meste a tam neni mlhovka potreba skoro nikdy, druhy jezdi hlavne po dalnici a tam zapnuta mlhovka az tak nevadi ani, kdyz neni moc husta mlha, protoze ma mnohem vetsi odstup od auta pred sebou.

                            • DoomHammer  

                              původní příspěvek se týkal města. nicméně čeští řidiči to prostě neumí používat obecně, stejně jako neumí zipovat, udělat v koloně prostor pro sanitku nebo neznají přednost zprava.

                              • -b-n-x-  

                                No to jo. A ještě neumí předjíždět zprava na dálnici, odbočovat doprava na červené , a zbytečně moc používají blinkry (i když to se již u nás zlepšuje).

                            • RomanH  

                              Ono by stacilo, kdyby se lidem vice tlouklo v mediich do hlavy, ze v kolonach se fakt zadni mlhovka nepouziva, (pokud nejsem posledni auto) a ze kdyz me nekdo problikne, mel bych se zamyslet, co jsem udelal spatne. Zapomenout muze kazdej, to je jasny.

                              • Kosta  

                                Kdyby tak uvažoval každý. To by bylo krásné.

                              • orm  

                                <ryp>Takze chces po nekom, aby porusil predpis, tim ze sam porusis predpis. To dava smysl :-).</ryp>

                                • RomanH  

                                  ?

                                  • orm  

                                    To, ze by ten clovek tu mlhovku mel mit zapnutou, dle zakona, ikdyz to oslnuje, tu bylo napsano vyse a problikavat se nesmi.

                                    Bylo to mysleno v lehcim tonu :-).

                                    • alinceb  

                                      Jakto, že nesmí?

                                      • orm  

                                        Stejne jako troubit nesmis jen tak, tak problikavat dalkovejma nesmis jen tak, ale jen v urcitych situacich, coz, uznavam, ze je to ma interpretace, rozsvicena mlhovka podle zakona neni :-).

                                • pepek  

                                  Radši si vyřeš to svoje oblíbené vytváření vláčků:

                                  (2) Řidič nesmí

                                  1. snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
                                  2. omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
                        • TeryPV  

                          Hlavně, že když sedí na kole, tak chtějí toleranci, ale jakmile jsou v autě…uhni jedu…:)

                    • big byk  

                      Zadní mlhovka je proto, aby si byl vidět. Když tě dojede nějaké auto a ví o tobě, tak už není nutné svítit mlhovkou. Když za tebou nic nepojede, klidně si mlhovkou sviť co hrdlo ráčí. Ještě je dobré rozlišovat použití mlhovek za dne a za tmy. Ve tmě jsou světla zřetelnější a viditelné na větší dálku. Takže zadní mlhovka ani není potřeba zapínat. Musela by být opravdu hustá mlha, že by se dalo jet jen hodně pomalu. Jestliže vidím před sebou světla na stovky metrů, tak asi tak hustá mlha není.

                      • DoomHammer  

                        +1

                        • krabica  

                          Kluci, už to neberte/nehulte, máte pak roztáhnuté zorničky a vadí vám trochu ostřejší světlo… :-D

                      • xtonda  

                        podle zákona když je mlha má se svítit mlhovkama, když se nějakej blb nalepí na zadek, je to jeho problém. Já to v podstatě beru jako bezpečnostní prvek, když mě to oslňuje, sem moc blízko.

                        • DoomHammer  

                          facepalm

                          a proč se teda mlhovkama nemá svítit, když mlha není, pokud je to bezpečnostní prvek?

                          • xtonda  

                            ten paragraf tu byl citován vícekrát, to se týká jen předních.

                        • big byk  

                          Mlha musí mít parametry mlhy. V zákoně se píše „hustá mlha“.

                          Jestliže někdo svítí mlhovkami v mlžném oparu, tak já to v podstatě beru jako znak debility.

                          A existuje ještě další skupina dementů, kteří svítí předními mlhovkami pořád. Obzvláště v noci za mokra je to moc „příjemné“.

                          • DoomHammer  

                            to jsou ti, co si myslí, že přední mlhovky jsou DRL :D

                          • Sgt Pepper  

                            je nějaké státem certifikované zařízení na objektivní měření hustoty mlhy? pokud ano, mělo by být v povinné výbavě každého vozu…

                            • DoomHammer  

                              teoreticky by to měl být zdravý rozum řidiče, ale protože dneska dají papíry každému blbovi, tak se vesele svítí mlhovkama pokaždé, když jen trochu padne opar nebo smog.

                              • babicak  

                                Když mě někdo dojede, tak logicky zadní mlhovky vypnu, abych ho neoslňoval, protože mě vidí, pokud by mě neviděl, tak už ho mám v kufru. Jet za někým s rozsvicenými zadními mlhovkami 10 a víc km je už dost opruz. Xtonduv odhad vzdálenosti – pokud mě to oslňuje jsem moc blízko – je úplně mimo.

                          • xtonda  

                            V zákoně 361/2000 sem spojení hustá mlha nenašel.

                          • Drobeczech  

                            V jakém zákoně ;)

                        • kolond  

                          Mám dojem, že PODLE ZÁKONA nesmí na autobusové zastávce zastavit ani autobus.

                          V noci můžeš jet na potkávací světla max. 60 km/h. To je také dle zákona. Takovou rychlostí se nejezdí po okreskách, natož po dálnici.

                          Podle zákona má být v noci (za snížené viditelnosti) cyklista osvětlený (chodec v určitých situacích mít reflexní prvek). Ale kde je ta „světelná“ hranice, která se dá fyzikálně změřit, kdy už musím.

                          Při úplňku si lze číst.

                          • mikub  

                            Sice to bude dost OT, ale stejně si to neodpustím a zeptám se, jak jsi přišel na tu 60 v noci?

                            Jo a snížená viditelnost definována je:

                            §2 zák. 361/2000 „snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu“

                            Takže si za úplňku klidně čti, ale svítit a nosit reflexní prvky musíš.

                            • Vilém  

                              Neni to tak davno, co jeden ucastnik dopravni nehody na dalnici byl odsouzen za to, ze neprispusobil rychlost vozidla situaci (rozumej tme), kdyz narazil do neosvetleneho vozidla, ktere se vybouralo chvili pred nim. Znalci naznali, ze pri pouziti potkavacek je rychlost pro bezpecne zastaveni nekde kolem 60km/h max.

                            • kolond  

                              Odpověď na 60 napsal Vilém. Přesně to jsem měl na mysli.

                              Snížená viditelnost – kde je ta fyzikálně měřitelná hranice!

                              Z hlediska školního známkování je známka dostatečně už dost špatná.

                              Jako chodec při rychlosti 5 km/h dostatečně rozeznám co mám pár metrů před sebou.

                              Ale řidič jedoucí 80–90 km/h už toho chodce (blbce) neosvětleného (a často v tmavém oblečení) už nemá šanci vidět. Nedejbože aby se jednalo o přejezd horizontu nebo „zatáčkovitou­“ cestu.

                              Ale budiž, když je psáno od soumraku do svítání!

                              Bohužel jsou mnozí zabedněnci, kteří si blikačkou, svítilnou splní zákonnou povinnost, ale to že to jejich osvětlení jde vidět sotva na deset metrů, už neřeší. Toť praktická zkušenost.

                              Pak je tu ještě další možnost sníženě viditelnosti a ta je i v poledne. Např v místě kdy část cesty je zastíněna stromy, prosvítání ostrého slunce korunami stromů. Dochází k velkému kontrastu. Oko řidiče se přizpůsobí na světlo a někoho pohybujícího se na cestě přehlédne i v reflexní vestě.

                              Pak si blikačku zapínám i přes den ( např dlouhý průjezd v.ú. Březina)

                    • sodek  

                      na některých autech se mi zdá, že zadní mlhovka má vyšší svítivost, než zadní brzdové světlo. Zadní mlhovka mi vadí víc, než rozsvícené brzdovky.

              • xtonda  

                § 32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.

                Hustota mlhy není definována.

                • alinceb  

                  Ono je dobrý u toho řízení občas používat hlavu a ne se jen křečovitě držet předpisů…

                  • TJK  

                    on asi Xtonda bude stejny jako pan co vysvetlival ze je mlha tak sviti mlhovkou :-DDD

                    • DoomHammer  

                      když pánbů rozdával rozum, asi stál ve frontě na mlhovky :D

                      • KAITEN  

                        a kdyz rozdaval blbost, tak sel dvakrat

                        • TJK  

                          mlhovky zapina podle zakona… tak doufam ze zarizeni na krku zapina casteji :-D

                        • xtonda  

                          Hele já sem se strašně moc ovládal abych nepoužil argumenty ad hominem, zejména v případě seržanta, tak věřím, že i ostatní to zvládnou. Každopádně debata o másle s Jílkovou už skončila, tak sem opět zcela mohu věnovat tomuto vláknu.

                    • xtonda  

                      Co je nejasného na větě ze zákona *Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít

                      vždy*?

                      • hekynen  

                        A pročpak asi tak?

                      • KAITEN  

                        ano, ale pouzivas je proto, abys byl viden, to znamena, ze pokud vidis auto za sebou mel bys je vypnout, ze slusnosti.

                        • DoomHammer  

                          slušnost byla nahrazena dogmatickým používáním zákona. je mlha, zapnu mlhovky a serem na kontext. jednoduchá podmínka v hlavě, na víc není výkon

                          • Delkim  

                            Já v mládí rozsvícel mlhovky i za slunečného počasí na tuningových srazech, hlavně na sprinty :)))

                            • -b-n-x-  

                              Na sprinty? Taková chyba. Dyť to to sežralo trochu výkonu :-)

              • oretone  

                presne ono, je treba jen pouzivat zdravy rozum. Proste jak me nekdo zezadu dorazi tak mlhovku vypinam. Jenze to by jsi obcas chtel moc. Pouzivat mozek za volantem? Kde zijes :D

          • xtonda  

            A přitom stačí dodržovat bezpečný odstup, který je v mlze ještě důležitější.

            • DoomHammer  

              v mlze jo, ale kretén, který pustí mlhovky v době, kdy jsou krásně vidět kontury auta, je zralý na kopanec. to pak bezpečný odstup znamená jet za ním bůh ví kolik set metrů. těch 40 nebo 2× 40 W dost oslňuje

              • TJK  

                v rakousku je pouziti mlhovky pod 50km/h pri malych rozestupech a ve meste myslim trestano pokutou a je to dobre…

              • ladys  

                Pokud vidím normální světla přede mnou, tak mlhovky vzadu vůbec nezapínám.

                Podle mne pokud už jedou auta v koloně za sebou je to blbost. Možná když se dá mlha krájet…

                Snad nejhorší mlhovky mají Fabie a ještě když šlápne na brzdu tak je lepší zavřít oči ;-)

                • sodek  

                  řekl bych, že poslední Oktávky a Kodiaqy mají dost ostré brzdovky. U Kodiaqa se mi zdál i blinkr dost vypalující.

                • Motyll  

                  Zkus jet za Felicii s mlhovkama…

        • big byk  

          Taky každý podzim zjišťuju, co dementů vlastní řidičák. První jedoucí dement rožne mlhovky, protože vjel do mlžného oparu a dementi jedoucí za ním je hned rožnou taky. Že si navzájem vypalují optiku a že jsou vidět světla na kilometry jim vůbec nevadí.

          • lumyr  

            Mě nejvíc baví ty báchorky o vypalování optiky. Já taky každý podzim zjišťuju, co dementů si nechce vypalovat optiku a za šera, někteří dokonce i v noci, jezdí na denní svícení, kde jim nesvítí zadní světla. Vlatně, ono to není jen na podzim..

            • DoomHammer  

              není mi jasné, která piča schválila možnost svítit s DLR vepředu a vzadu ne

              • goofy  

                Amen…

              • ladys  

                Protože to slouží jako potkávací světla za normální viditelnosti.

                To že si dost lidí zapomene otočit čudlem a zapnou světla je úplně jiný problém…

                • goofy  

                  Jenže kdyby i s předními automaticky svítily i zadní světla (kolik to zežere navíc? 0,001 l/100km?), tak i když ten ocas tím čudlem zapomene otočit, tak je pak aspoň zezadu viditelný… Takhle jezdí za deště/mlhy a tmy plno aut bez světel…

                  Ono člověk když se přestane o světla starat, tak se pak zapomíná. Navíc ty dnešní auta ani nemají na přístrojovce kontrolku rozsvícených světel, takže to mnohdy člověku hned nedojde. A když je třebas tachometr rozsvícený i na denní svícení, takže na budíky v pohodě vidí, ho to nenapadne už tím tuplem. To nechápu už vůbec…

                  No a pak je tu další skupina a to jsou ignoranti a ti si šetří žárovky nebo nevím co.

                  • DoomHammer  

                    +1

                    ono stačí přejet do lesního úseku a auto je rázem blbě viditelné

                    pak nastává syndrom nesvítí-nevidím

                  • midlander  

                    +1

                    a úplně nejlepčí jsou němci co přejedou hranice a nesvítěj vůbec.

                  • alinceb  

                    Zlatá automatika. Už nikdy nechci auto bez automatických světel.

                    Kupodivu jsem ale včera po dlouhé době na chvilku automatiku vypnul a ráno jsem do toho sedl a hned jsem si všiml, že budíky nesvítí.

                    • Alojs01  

                      Automatika je na prd třeba vjedeš do mlhy, to se ty světla prostě nerozsvítěj… Alespoň v nový oktávce to tak bohužel je…

                      • Kamilac  

                        Já mám na Mazdě 4 stupně nastavení automatiky a když nastavím aby reagovalo na světlejší podmínky, tak to celkem funguje

                      • Barak  

                        A nevite nekdo, jestli jde přes servisni mod nastavit, aby pri se při automatickem zapnuti svetel zobrazila indikace na panelu?

                        Docela me vadi, ze vlastne nevím, kdy to sepne a kdy ne.

              • notobi  

                Jestli spíš nebude problém v tom, že za snížený viditelnosti máš svítit normálně a ne jen denníma

            • big byk  

              tou optikou jsem myslel oči :-) (odkaz na film Náhradníci)

        • Kosta  

          Hodně lidí tady omlouvá nevypínání mlhovek v koloně, kdy jasně vidí auto za sebou. Podle zákona je všechno ok, problém je ale jinde. Já, když jedu za podobným trotlem a nedá se bezpečně předjet, pak například cyklista je v mlze mýma vypálenýma očima opravdu perfektně viditelný. Na podzim běžný jev.

          Ono chce hlavně přemýšlet. Na probliknutí dálkovýma reaguje tak 5% řidičů. Automaticky, když mě dojede auto, mlhovky vypínám, a naopak, pokud jedu opět sám, zapínám. Pokud někdo nereaguje a neoslním nikoho dalšího, zapínám dálkové napořád. Já taky potřebuju vidět před sebe.

    • Sgt Pepper  

      potkávám takový občas u řeky. začal jsem v ruce nosit vojenskej laser…no, už jich pár muselo zastavit, páč neviděli…

    • André Vebr  

      Tohle jsem taky nikdy nepochopil :)) Blikání jedině, když je pošmourno, nebo padne mlha, ale přes den. Za tmy bych dostal epilepťák. Frajera bych za takový koment sesadil z kola

    • blaza84  

      Jako být řádně osvětlen ok, ale ocaď pocaď. Taky nechápu, proč někteří mají potřebu vypadat na kole jak ufo.

    • midlander  

      v lese nechápu, ale v praze přes město jsem vozil taky přední blikačku. jinak je člověk pro řidiče neviditelnej. asi byl línej to přepínat.

      • alinceb  

        Tak něco jinýho je blikačka (taky vozím, protože je pro řidiče výraznější) a něco jinýho je CREE na plnej výkon a strobo…

    • Bubaaak  

      Ještě fajn jsou čelovky s udávaným výkonem 5000000000lm a pak se ti dotyčný podivá do ksichtu…

      Rezignoval jsem a v noci vždy koukám jinam než na cestu/cyklistu

    • Libores  

      dochází mu baterka. Taky se i to stalo…

    • random  

      Debil, ptz jezdi bez helmy

      Debil, ptz nema zvonek

      Debil, ptz ma zvonek na kole

      Debil, ptz nesviti

      Debil, ptz sviti moc

      By se jeden z vas posral

    • black.horse  

      Marné řešit, dokud jej fyzicky neinzultuješ tak si z toho ponaučení nevezme…

      • Sgt Pepper  

        taky už jsem to párkrát udělal – vlezl jsem mu do cesty, donutil ho zastavit a to světlo na řídítkách jsem mu otočil do země :-)

        • AussigBiker  

          Ja myslel do ksichtu :)

        • xtonda  

          A vážně ti přijde normální fyzicky napadat lidi nebo jim svítit do očí laserem poškozujícím zrak za to, že mají blbě nastavené světlo?

          • Sgt Pepper  

            žádnýho člověka jsem se nedotkl, tak jaký napadení?

            a s tím světlem – jak se ubráníš silnému oslňujícímu světlu? silnějším oslňujícím světlem…

            a ano, přijde mi normální se ozvat, případně i konat, pokud někdo dělá něco, co mi fyzicky není příjemné, nebo to dokonce může vést k mému zranění…

            • xtonda  

              Ozvat jistě, ale demolovat vybavení kola nebo poškozovat zrak laserem? Většina lidí to dělá z blbosti ne ze zlého úmyslu. Zranit může právě ten silný laser, ne světlo.

              • Sgt Pepper  

                tím že světlo otočíš do země ho zdemoluješ? aha…

                no a jestli bude slepej, tak už nebude jezdit po večerech na kole. hurá

                • xtonda  

                  Tak se mu opřeš o světlo, ulomíš držák. Až příště narazíš na někoho podobně vostrýho kdo ti polechtá žebra kudlou, tak se dobře pobavím.

                • look_as1  

                  Ja mam drzak na sroub, ten bys ulomil. Cena svetla pres 5000, takze trestny cin!

                  Jsi borec.

                  Pokud nevidis, kvuli nekomu kdo ti sviti do oci, staci zastavit. Rohozhodne te neohrozuje, jenom omezuje.

                  • kolond  

                    Pokud někoho oslňuješ, tak to považuji za ohrožení.

                    Obdobné jako, když si můžeš šáhnout na zrcátko předjíždějícího auta, nejlépe za větru. Že jako cyklista neudržíš směr je také tvá chyba.

                    • look_as1  

                      Zajimava diskuse.

                      Je na to nekde nazor soudnich znalcu?

                      Kdyz jako oslneny nesundas nohu z plynu, budes spoluvinik pripadne nehody?

                      • blue.sun  

                        Budeš. Zažil jsem to na vlastní kůži u Policie. Oslněný řidič srazil cyklistu, kterého neviděl, přišili mu nepřizpůsobení rychlosti jízdy podmínkám. Cyklista měl spoluvinu, nebyl osvětlený.

                        • LM  

                          A ten kdo oslnil toho řidiče dostal co?

                        • look_as1  

                          A co ten oslnovac? Dostal pokutu?

                          • blue.sun  

                            Ne, ten ujel, ani si ničeho nemohl všimnout. Srážka se odehrála až za ním.

                            • Soreno  

                              A teď si vem, když tě oslní podzimní slunce. Do kriminálu s ním. :))

                              • look_as1  

                                No to je hrozny, s tim bojuju na Mladoboleslavske vetsinu roku, rano v 7:30 slunce presne proti cestou do prace a kolem 16 hod zase proti, cestou z prace. Kdyz se to trefi presne, tak fakt moc nevidim ani na kole. V aute s trochu spinavym sklem, to musi byt dle me zkusenosti jeste horsi. Pravidelne kvuli tomu beru auto na cisteni intetieru, aby z predniho skla odstranili tu tenkou vrstvu mastneho prachu…

                              • blue.sun  

                                Eh… to mělo i nějakou myšlenku, nebo sis jen ublinknul?

            • KAITEN  

              presne!

        • look_as1  

          To bych na tebe asi volal policii. Nejsi trochu blazen?

      • Trepifajxl  

        no jo, jenže pokud by se člověk měl prát vždycky, když narazí na blbce, nedělal by nic jiného

        pak by ovšem místo ježdění na kole bylo lepší chodit do posilovny a na box

        • USPS  

          +1

        • les  

          Teď je navíc mezi mladýma moderní chodit trénovat MMA. Takže není problém, dostat nabančený od kdejakého puboša.

          • Breakpain  

            Mno, ono chodit tam a neco umet, je rozdil :). Ale pravda, casem se to proseje a Ti „neperspektivni“ odpadnou …

            • Barak  

              Ono stačí, aby trénink člověka zbavil takové té přirozené obavy z toho prostě jí druhému poslat a neřešit. Beru to teda podle sebe, já bych s tím měl problém, i kdyby se viditelně schylovalo ke konfliktu.

        • Drobeczech  

          Přitom bych řekl že zrovna ty se nebojíš, když tady každého vyzýváš na bitku.

          • random  

            To me taky zarazilo, ze se nechal poslat nekam a misto toho, aby to resil na miste, radeji se s timto velmi smutnym pribehem podeli na bf :(

        • black.horse  

          Nj, ale na B-F to nevyřešíš už tuplem… my si tu leda můžeme kolektivně zanadávat na bezohlednost oslňovačů, ale dokud ho nikdo při činu nepřistihne a nevymáchá mu v tom čumák jak kotěti ve chcankách, nic se nevyřeší:-)

    • iron.hide  

      to si mu fakt nic ine nepovedal? odomna uz by pocul same kkty a pce. Jo a okrem toho vzdy ked stretnem takehoto idiota, tak mu tiez pustim max mod rovno do oci, pritom bezne vozim len Low.

    • wilda81  

      Určitě měl ještě sluchátka a kolo mu občas vypouštělo disco-mlhu…

    • hekynen  

      Mě jednou na kol zjebal jeden kkt v Suberbu, že prej ho oslňuji tou jednowattovkou, co jsem tam tehdá měl. Kolem toho baráku jezdím docela dost často, škoda, že jsem ho nějak nepotkávám teď, když mám pořádné světlo. Bych mu tam hodil to strobo, sundává to listí ze stromů a ze kterého by chytl epileptický záchvat i slepej. :-D (nechápu, k čemu ten mod tam je; anebo když už, tak proč to strobo automaticky zapíná na max výkon).

      • hmm  

        Strobo je tam proto že když se led svítilny začaly prodávat tak se díky tomu dobře prodávaly protože žárovky taky svítí ale neblikají. Bylo to vkaždé reklamě strobo efekt

        • hekynen  

          Strobo by bylo fajn, ale protože to kua pálí na max, tak je to totiž absolutně nepožitelné. Z toho by chytl epileptický záchvat i krtek dva metry pod zemí. Ve městě je „blikačka“ lepší, přeci jenom řidiče to upoutá rychleji.

    • Jaarque  

      Poslední dny taky jezdím výhradně se stroboskopem, ale jenom přes den nebo za soumraku. Chci být viděn. A přijde mi, že to řidiči vnímají. Lezyne micro drive 450, na dayflash nějakých 75 lumenů. Nikdo si zatím na oslnovani nestěžoval…

      • gerrard  

        Stoupni si pred to a pak napis jestli to je prijemne. Samozrejme to predtim na to strobo zapni.

      • bezdratova.sprcha  

        Kdybych na to měl čas, sundám z kola po cestě do práce každého debila se silným stroboskopem, zapíchnu mu rýsováček do prdele a ten stroboskop zahodím do kanálu.

        To není bezpečnost. Zhoršuješ schopnost ostatních účastníků provozu se soustředit a ve větším šeru je tím úplně oslepuješ. Podle čeho soudíš, že to řidiči vnímají? Náhodně je zastavuješ a ptáš se jich? Tvoje viditelnost se tím nijak nezlepší. jenom tím obtěžuješ a místy i ohrožuješ protijedoucí cyklisty.

        Na blikání naprosto bohatě stačí světlo do 15lm, i to je opravdu hodně pro tento účel, a cokoliv co bliká víc než 5hz už je nepříjemné.

        Přední a zadní blikačky jsou nejenom základní bezpečnostní prvky pro jízdu v noci, ale jsou to především poznávací prvky, podle kterých dokážeš snadno určit, že se jedná o cyklistu. I slabé světýlko jde v šeru hodně vidět.

        • Lišák  

          Jo, slabé světlo je v šeru hodně vidět, ale ve městě mezi auty se docela ztratí.

          • bezdratova.sprcha  

            Ve městě v šeru mezi auty se ztratí absolutně všechno, včetně motorek a i samotných aut. V takových podmínkách je celkem náročné řídit, a každý rozumný cyklista se vyhne všem hlavním cestám (ty vedlejší už touhle dobou bývají obvykle prázdné a cyklista tam opět jde velmi dobře vidět). A pokud chceš být opravdu dobře vidět před autem, tak nejvíc udělá reflexní oblečení. A tím nemyslím úsměvné žluté vesty a já nevím co, ale cyklistické oblečení s reflexními prvky které obkreslují tvoji siluetu.

            Navíc, toto vlákno řeší setkání na cyklostezkách, kde některým chybí trocha selského rozumu a ohleduplnosti.

    • bezdratova.sprcha  

      Vůbec na nic to nepotřebuje, je to jenom debil. Nejlepší je pustit vlastní přední světlo na max a namířit jim to přímo do na hlavu.

    • Světloslav  

      Jeden blbec zimu nedělá!

      Prostě mu to neseplo..v hlavě! Občas si říkám-kdo ví , co ten člověk dnes zažil-třeba ho vyhodili z práce, rozešel se z holkou a -jel to vyjezdit …a nějakou blikačku při tom prostě neřešíl…

      Ber to takhle a ušetříš si zbytečný emoce..

    • milan.v  

      Tak a kdo se tady teď přizná, že to bylo jeho světlo a ještě je drzý! :-o :-D

    • jIrI___  

      Asi mu docházela baterka, taky jsem jednou jel na strobo. Ač se to nezdá, tak oči si na to zvyknou a po pár minutách to už ani není tak nepříjemné, jak by se mohlo zdát.

      • lumyr  

        Tak zrovna strobo ostatní může dost slušně dezorientovat. Pokud někdo jezdí na strobo, je to dement a je úplně jedno jestli šetří baterky nebo ne.

    • Trepifajxl  

      tohle by dávalo smysl, to se může stát, ale tím spíš by nemusel na „sklop si to, bolí z toho oči i hlava“ odpovídat „aby ses neposral“

      • kotew CZE JIHLAVA  

        Pravda pravdoucí a bylo by hned na tom světě lépe:)

        Já jsem koupil nový přední světlo na večerní trenály a jezdím ho na 380 lm pouze svítím.

        Těch pár chodců co jsem potkal proti než vyjedu z města tak v poho,ani nemrkli:),auta mě hned zaregistrují a nikdo mě neproblikává,takže spokojenost na obě strany.Koupil jsem i nový světlo na sedlovku a musím říct a klep klep,že auta mě předjíždějí s větším odstupem než ve dne.

    • Kire  

      Jako řidič nemám zejména za tmy blikání moc rád, prosté svícení je pro mne mnohem lepší a přehlednější.

      Jako cyklista na silnici svítím většinou 200 lm, ve vyšší rychlosti max. 400, vždy ale nastavím světlo tak, aby svítilo tam, kam má. V terénu pak dle situace přidám na výkonu.

      Ten strobo mód je na světlech pro případ nehody, abych byl snadno k nalezení, ne? A ne proto, abych byl vidět a přitom obtěžoval.

    • nooski  

      Teď je takové blbé období, že jak jedu z roboty, tak ještě není úplná tma a potkávají se dva extrémy. Jedni nesvítí vůbec a pískaje si předstírají, že jsou netopýr a ti druzí se rekrutují z řad diskofilů a blikají vesele na nejsilnější řežim světla očekávajíc nirvánu. V obou případech je vidět kulové. Když do rovnice přidáme stealth běžce a 3,14če svítící červeným světlem vepředu, tak je o zábavu postaráno.

      • kejda  

        Já teda nevím, ale na mým světle je stroboskop na nejnižší svítivost, jelikož mám max 200, tak odhaduji, že strobo bude okolo 100 lumenů. Určitě ne na nejvyšší. Pokud je šero, jezdím na něj anebo na blikačku a světlo mám sklopené před sebe, protože řidiči aut přece jen sedí dost nízko, takže mně v pohodě vidí i při skolněném světle. Nesvítím nikomu do xichtu, a proti náklaďákům, kterým by to mohlo vadit nejezdím. A zatím mne nikdo nezastavil, nepokřikoval nebo nedej bože sáhl na mne případně na moje kolo s nějakým komentářem a tahal mne za světlo. To by asi pak potřeboval domů doprovod.

      • USPS  

        Přidal bych ještě ty, co mají sice červenou blikačku vzadu, ale zakoupenou v období soudruha premiéra Tošovského a v ní původní baterky…

    • Sgt Pepper  

      tak dnes jen dva idioti…a to bylo vidět prakticky bez světel – jak jsou nízké mraky, odráží se světelný smog z města…

      • lumyr  

        tak svítit bys měl. Ne každej v noci vidí tak suprově jako ty. Nejvíc mě bavěj noční neosvětlený běžci… Ale souhlasím, že všeho moc škodí

        • Sgt Pepper  

          jak píšu výše – mám čelovku přepnutou asi na 15lm režim, na popruhu čelovky vzadu červená cykloblikačka…plus odrazky

          těch 15lm naprosto neoslní, jen to malinko rozjasní prostor přede mnou…tak do metru :-) takže běžím na to, co bych viděl i bez světla…

          btw pár naprosto neosvětlenejch exotů (pěší) jsem taky potkal…neměli ani odrazky

    • grafik  

      Dneska kolem 18:00, ja jsem na jedne strane prechodu a na druhe strane blikacka doslova jak krava, sem byl uplne v pasti.

    • Jenda  

      Tak jde o to jak jsi mu to řekl ;-) Nicméně neni pak jednodušší než se nasírat chvíli koukat víc pod nohy, mi neřikej že i odražený světlo a ještě k tomu v lese bude takový peklo.

      Jinak za šera a teď už i za světla na silnici blikám, není to strobo ale frekvence cca 2 Hz, bohužel to bliká na nejsilnější mód. Snažím se mít světlo sklopený tak nějak abych byl vidět (viděl) a moc neoslňoval, ale vždy je to o kompromisu, jenže i protijedoucí auto oslňuje. Za tmy přepínám na kontinuál, bych nic neviděl. Posledně na mě jeden člověk v lese pičoval že ho oslňuju, na druhou stranu černě oblečenej za tmy, takže se světlem který ho neoslní ho neuvidím včas a sejmu. A teď co je lepší?

      Ad mlhovky výše, no já nevím asi mám extrémně adaptabilní oči, ale je mi fakt jedno kdo čím vzadu svítí, radši mlhovku v koloně než debila co nesvítí vůbec. Speciální kategorie jsou avie, světla malý a většinou totál zasraný.

      • alinceb  

        Ono záleží, jak dlouho za mlhovkářem jedeš. Ona samotná jízda v mlze je pro oči i mozek dost namáhavá. Když takhle v mlze jedeš třeba 100 nebo 200km, máš unavený oči ze řízení a ještě ti imrvére nějakej trotl páli oči 21W z mlhovek, tak už to je dost nepříjemný…

        • Jenda  

          Nevím, je to možný, žiju ve štastné krajině, kde když je mlha víc jak 10 km tak už „je to fakt něco“. A abych si moc nenamáhal mozek, jedu v klidu a pomaleji, ono těch pár minut mě fakt nezabije.

          • DoomHammer  

            zadaří se, předloni na podzim jsem jel z Olomouce na Pálavu a mlha jak mlíko byla víc jak půl cesty, až někam ke hřebínku Ždánického lesa – zhruba 70 km ze 120.

          • alinceb  

            Tady to taky není extra běžné, ale inkriminovaný pátek, o kterém píšu výše (20.10.) byla mlha fakt po celé republice. A já jako na potvoru po celém dni v práci sednul do auta a jel fakt přes celou republiku na Karolinku.

            Do mlhy jsme vjeli hned na výjezdu z Liberce a jeli v ní (místy hustší, místy řidší) až do Vysokého Mýta, pak za Litomyšlí zase padla mlha a neskončila prakticky až do cíle. Tzn. nějakých 300km v mlze. U Jičína jsme objížděli kolonu na uzavírce a mlha byla tak hustá, že jsem s vypětím všech sil viděl asi 5–10m před auto a TJK mi podle navigace musel hlásit, kdy bude zatáčka, abychom neskončili ve škarpě.

          • Barak  

            Neco podobnyho me napadlo taky. V zivote jsem nejel v mlze 100km v kuse, natoz 200.:) I z husteho deste, kdy by ma mlhovka opodstatneni, za chvili vyjedes. Mozna tak jednou, co si vzpominam, to bylo asi 150km za dost husteho snezeni. A to bylo teda necicko.:)

          • xtonda  

            Přesně tak, pohoda klídek, nikomu se necpat do kufru a pak bejt nasranej že v mlze zapnul mlhovky.

          • -b-n-x-  

            Právě že čím pomaleji pojedeš, tím tě to více unaví. Protože pojedeš déle, a očím to je nepříjemné i když jedeš třeba jen 20

      • Wojtkingson  

        Já vždycky říkám radši oslnit než porazit :D:D:D

    • orm  

      Se s tim smir. Ja musel take. Nastal cas idiotu s vykonejma cinskejma svetlama palicima to na vsechny pred sebe hlava nehlava. Az se ochladi, tak prestanou jezdit a bude zas dobre :-).

    • H8me  

      urcite nejakej strelec z BF, co neudal svetlo na bazosu! :D

    • McBlacky  

      když potkám podobnýho na stezce dám mu taky strobo když se míjíme.

      při frekvenci chodců a bežců co pár metrů to je bezdohledná prasárna, at už strobo nebo pálit plnej kotel čínský dvouledky (spiderfire atd).

      • lumyr  

        Strobo obecně je prasárna, za to by si měli všichni co tu funkci používají preventivně nafackovat každý ráno.

        • McBlacky  

          nebo to zakázat zákonem, jako v některých zemích. Myslíš že zrovna v DE nesmíš na kole mít ani zadní blikačku, jen souvisle svítící světlo.

          • lumyr  

            Tak hlavně strobo bylo ze začátku snad jen u taktických světěl. Nechápu, že se to rozšířilo takhle plošně. v kombinaci s bezmozkama, co to používají…

          • gerrard  

            Tak on to jeste nikdo nenapsal, ale v cesku musi byt mimo osvetleni vpredu svetlomet s neprusovanym svetlem. Blikat se muze jenom za souvisleho osvetleni.

            (5) Cyklista je povinen za snížené viditelnosti mít za jízdy rozsvícen světlomet s bílým světlem svítícím dopředu 2) a zadní svítilnu se světlem červené barvy nebo přerušovaným světlem červené barvy. Je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může cyklista použít náhradou za světlomet svítilnu bílé barvy s přerušovaným světlem.

            • KAITEN  

              no tak jeto jasny, zapne svetlo, mozek vyhodnoti, ze vozovka je souvisle osvetlena, tak prepne na stroboskop a jede :-)

              • blue.sun  

                Nebo vedle něj jede kolega s normálním světlem. Tím pádem má ten druhý souvislé osvětlení a může jet na strobo, ne?

    • Georrge  

      Proti takovým by bylo fajn postavit si silné strobo světlo, které střídá modrou a červenou, protože to je teprve psycho :) oni se v záchvatu vyvrátí do příkopy a ty můžeš v klidu pokračovat.

    • budíček  

      no to tedy, kolik lidu se zde vyrojí na nesmyslném vláknu, že někdo v lese bliká světélkem, se tu řeší a lidi tak zaujme

      • look_as1  

        Hlavne ty napady, jak tomu dotycnemu ublizit.

        To me fakt fascinuje. A jeste se tim verejne chlubit.

        • jIrI___  

          Na B-F jsou hodně ostří hoši, toho sis ještě nestačil všimnout? :)

        • iron.hide  

          ne ublizit, ale vratit rovnakou kartou. Ja tak robim tesne pred stretom – pustim mu maximalny svetelny rezim na plne gule rovno do ciferniku.

          Btw, robim to aj soferom, ak ma ignoruju a nestlmia dialkove. Vtedy kludne dam aj to max strobo, mega giga vybuchujuca supernova.

      • Trepifajxl  

        no tak hlavně, že tvoje vlákno o tom, že někdo schválně v lese hází na cestu klacíky, kamínky a šišky… (sic!) jest smyslné…

    • tromboonen  

      Disko, voe :)

    • bajkondra  

      Klasický dement, no.....těch já vídám dnes a denně.....hrůza

      • USPS  

        +1

        a nemusí ani blikat, páč spousta z nich má evidentně nablikané od narození…

    • hubert.d  

      Nechapu vyznam strobo funkce na svitilnach (krom taktickych, ale to uz jsme jinde), zejmena cyklistickych. Proc tam ti vyrobci tu stupidni funkci vubec cpou? Za dne (rozumej se snizenou viditelnosti) maximalne jednoduche blikani v nizkem rezimu a svetlo sklonene rozumne k zemi.

      Vsichni tihle „stroboskopaci“ jsou ve vysledku nebezpecni hlavne sami sobe, kdyz ostatni nasir.j, zejmena v silnicnim provozu. A ze jich je a stale pribyva!

      • Drobeczech  

        Bo to skoro nic nestojí a lze to použít třeba pro přivolání pomoci. A proč to užívají vím, jsou lépe vidět. To že sami vidí hovno je problém jiný.

        • iron.hide  

          ale ved aj protiiduci vidia vtedy hovno, velke hnede tocene

        • hubert.d  

          Na privolani pomoci mam ve svetle rezim SOS morseovkou, ale mam pocit, ze by to dnes asi nikoho neprivolalo. To funguje tak v horach. Strobo pomoc asi taky neprivola.

          Videt jsou nekolik sekund, pak uz nevis odkud to oslepujici svetlo jde. :o)

      • xtonda  

        Tohle je inteligentní blikání. https://www.youtube.com/watch?… strobo to má taky, označují to jako SOS, ale zapíná se to mimo běžné režimy dvousekundovým podržením tlačítka. Když sem to zkoušel, tak mě málem kleplo, fakt nechápu jak s tím někdo může jet.

      • big byk  

        Asi proto, abys byl viditelnější pro čuromedány v autech za šera a v osvětleném městě nebo vsi. Už se mi stalo, že mi čuromedán nedal přednost když odbočoval doleva, protože světlo vůbec nezaregistroval.

        Strobo v naprosté tmě je pro mne fakt nepoužitelné – bolí z toho oči a i když nejsem epileptik, kdoví jestli bych se jím nestal ☺

        • DoomHammer  

          na to stačí blikačka, strobo je na pytel

        • gollum  

          Pokud má dotyčný v autě světla vpořádku, tak je podle mě nejlepší mít na sobě pořádný kus reflexního materiálu – reflexní vestu… Blikačky beru jako doplněk, když někdo nesvítí, nebo nemá světla vpořádku, nebo pro použití v mlze…

    • HonzaRez  

      Přiznám se, že jsem jel v sobotu po lesní silnici na plný koule do dálky, protože tam nebyla ani noha, ani ruka… Ale předtím jsem v běžném provozu to světlo přikrýval rukou, když jsem se míjel s auty nebo osvětlenými cyklisty. A zrovna když jsem chtěl zabočovat z hlavní na málo používanou silnici, tak tam jel čuromrd beze světla, tak říkám nahlas: „Tamhle se něco hejbe. A hulí to…“ Hulil, měl jenom slabou zadní blinkačku a já díky svému světlu viděl cosi tmavého se světlejšími fleky, tak jsem to do něj nenapálil. Ale ten dehet a rakovina byly příznačné…

      • Trepifajxl  

        ty plný koule budou pro běžce nepříjemné, ale neřešil bych je – běžná situace, kterou lze snést

        tady jde spíš o to, proč měl ten blbec ještě jako bonus zapnutý stroboskop, vidět pořádně nemohl ani on a moje hlava viz výše popsané

    • Lachtis  

      Ten strobac je p.covina a taky nechapu, jak to nekdo muze pouzivat. Na obou svetlech to mam a v zivote bych to nepouzil, pac je to nebezpecny vsem. Kdyz chci byt viden a neco videt, zapnu nejnizsi rezim a svetlo stocim niz, abych neoslnoval auta a protijedouci… v tomhle je fajn svetlo na celovce. Kolikrat to necham treba na stredni vykon, ale kdyz jede auto, tak to nasmeruji ke skarpe, porad pred sebe dobre vidim, neb kuzelovite svetlo, a pritom jej neoslnim.

      • exxonvaldez  

        Tak jsou jedinci kteří dokážou synchronizovat frekvenci stroboskopu s mrkáním,těm to nevadí :-)

        • Sgt Pepper  

          a kouká když to svítí, nebo když to nesvítí?

          • LM  

            To záleží jestli chce nebo nechce vidět na cestu :-D

            • les  

              Dnes u Olympie v Brně, borec dva stroboskopy. Ten to tady musel číst, jinak to není možný.

              • Sgt Pepper  

                pokud je měl seřízený tak, že jeden svítil, když byl druhej zhasnutej…

                • les  

                  Hmm. Neměl…

                • 01carbon  

                  Minulý týden paní někde u Radotína – docela velkou část mozkovny mi zaměstnala myšlenka jak bych toho docílil. Fakt pěkně na střídačku. Jinak na cyklopeklostezce blikají strobo myslím všichni – ty dvě vyjímky potvrzují pravidlo :-)

              • Kamilac  

                Já jem u olympie potkal minulej týden týpka a ten měl rovnou 3 strobo, poskládaný do trojůhelníku, jednu na mostku vidlice a potom na každé straně řidítek po jedné a blikalo mu to do kruhu to sem málem spadl do řeky u toho se zblil a měl halucinace ještě v práci.

    • hekynen  

      Jo, tak dneska jsem potkal v protivce jednoho kikota v autě. Pražil do mě dálkáčama. Já měl svělo na „dvojku“ (ze 4). Tak jsem nejprve zamával přes světlem. Nic. Tak jsem přidal na tři. Nic. Tak na čtyři. Nic Že tam mám to epileptické strobo jsem zapomněl a když jsem si vzpomněl, tak jsem nevěděl, jak se to zapne. :) Ale už to vím, takže pro příště…