Zdravim
Oba bicykle maju vzduchovu vidlicu a su v podobnej cene.
Ktory je podla vas lepsia kupa? Dakujem
Zdravim
Oba bicykle maju vzduchovu vidlicu a su v podobnej cene.
Ktory je podla vas lepsia kupa? Dakujem
myslim zeje to uplne jedno- ani jeden, neskutocne predrazeny cinsky shit. sa tu skus popytat miestnych stavitelov co ti za 8 stovak dokazu ponuknut.
Tak ty si slušný dement1 :) příspěvek o ničem, proč mu neporadiš nějakeho stavitele nebo jak by to mělo být osazený ? jen ze sebe vyblejes takovy sračky :)
+1
sracka si akurat ty sam a truba k tomu. je tu niekolko vseobecne znamych stavitelov tak nech tu trocha pohlada a oslovi ich. vyhodit 800e za hento je nezmysel.
Oboji je na seriove kolo pekne vybavene, Kellys je o neco lepsi.
Na dnešní dobu hodně konzervativní stroje, co se převodů týče. Na druhou stranu nechybějí i moderní prvky. Kellys mi přijde o chlup komponentově vyváženejší a konzistentnější.
Zrovna 3×10 mi na krosový kolo přijde ideální.
Nejtěžší převod ok, nejlehčí na terény pro krosový kolo taky ok.
Souhlas. Taky preferuju. Na silnicich/polnackach mas cas a moznost radit. A ten rozsah je k nezaplaceni.
V terwnu je to jinej pribeh…
a konkretne jaky moderny prvok tam vidis?
Ja osobne bych radeji nez treka koupil 29" HT. Po cestach se s tim da slusne jezdit a v terenu si clovek uzije vic srandy. A napr. scalar tady prodava slusnou sklacku za lepsi penize: http://www.bike-forum.cz/…shimano-mt35
Dakujem za radu ale ja potrebujem vacsi ram kedze mam cez meter deväťdesiat a nad 100KG.
A tie bicykle sa daju kupit lacnejsie to som len linkol origo stranky koly popisom inak su oba pod 800 eur
Pokud mas pres 100 kg tak bych urcite chtel brzdy se servo wave a 180 mm kotouce.
Kupuje treka, ne horáka. Tam budou klidně stačit i mechaniky.
Mel jsem pres 100 kg a jezdil jsem mechanicke kotoucovky, zakladni hydry od shimana a pak i paky se servo wave. A dle meho nazoru jsou mechanicke kotouce vyhozene prachy, to uz radeji vecka. A kdyz vezmu, ze mezi zakladnimi hydrami od shimana a brzdami se servo wave je rozdil cca 600, uz bych obycejna shimana nechtel. Ten rozdil je citelny.
Budu ignorovat tu část „to už raději véčka“, protože bych musel nadávat. Zrovna tak jako jsou hydrauliky co brzdí na prd, tak jsou i mechaniky co brzdí velmi dobře a nesrovnatelně lépe než ráfky.
Nějak mi chybí srovnání na čem jsi je jezdil. Na horském kole bych nechtěl nic nižšího než SLX. Na trekingovém kole mi to je dost jedno, samozřejmě je to dáno i terénem a limitem plášťů. Můžeš mít jen nějak silnou brzdu než její brzdná síla bude limitována plášti, respektive sebelepší brzda nezmůže nic pokud dostatečně nebrzdí pláště. A pro trekingové kolo prostě nepotřebuješ nadupané brzdy a to říkám jako někdo kdo přes 100kg sahá.
Kdysi jsem jezdil mechanické kotoučovky Shimano bm-r465 s véčkovými pákami deore a ty brzdy byly dost hrozné. Blbě se seřizovaly, tedy spíš se pořád rozeštelovávaly, na páku se muselo působit docela silou a brzdný účinek stejně nic moc. Základní hydraulická shimana bm-r396 proti nim byla úplně někde jinde. Teď vozím obyčejné bl-m506 se třmeny br-m447 a ty mi naprosto dostačují.
Pokud pojedeš nějaké delší klesání, byť i na asfaltu, lepší brzdy samozřejmě poznáš. Už jen proto, že nebudeš muset působit na páky takovou silou a neunavíš si tak rychle prsty a dlaně.
No ale taky srovnáváš dvě brzdy mezi kterýma je rozdíl 1000Kč.
Navíc s typem mechaniky co je potřeba pořád doštelovávat podle sjetí destiček.
Každopadně jsem nedoporučoval, aby si pořizoval mechanické brzdy. To má cenu spíš tam, kde použíiješ dualy, prozože hydraulické dualy jsou kotelně dražší. Jen říkám, že na trekovém kole ta brzdná síla není až tak kritická, jako třeba na horákovi, kde potřebuješ aby to brzdilo a při volném pádu.
A jakej je v tom rozdil?
Kdyz jedu na treku dlouhej kopec, jsem rad, kdyz mam fortelny brzdy.
S trekovým kolem se do terénu, kde by využil 180 kotouče nebo servo wave, vůbec nedostane. Jinak, některé mechaniky (třeba Avid BB7) brzdí skvěle. Použitím brzdové páky s měnitelným přepákováním se dá brzdná síla ještě zvětšit. Vozím BB7, na 26-er bajku mám 180/160 kotouče a v naprosté pohodě jsem s tím sjel třeba Carosello pod lanovkou, kde partnerka uvařila hydraulická XTR-ka 975 ani nemrkla :-).
Brzda meni kinetickou energii na tepelnou. Co s tim ma spolecnyho teren?
Na treku po silnici z kopce pri jeho hmotnosti potrebuje lepsi ucinnejsi brzdy, nez tvoje baba pod lanovkou.
Mluvim z vlastni zkusenosti. Mam 140kg a celkem jezdim. A byl.jsem nucen brzdy hodne poslechtit… pac sem si malem robil tlamu.
Zatímco on řeší brzdnou kapacitu, ty řešíš kapacitu tepelnou. Pro běžnou váhu se brzdy vybírají hlavně podle terénu. 100 a 140kg je velký rozdíl a ty už hold máš jiný problém než řešit kde všude tě brzda podrží, jestli míváš s brzdami problém i na silničních kopcích kde mě při cca 105kg prakticky stačí i ráfkové brzdy (ne že bych je raději nevyměnil za kotouče).
Doporučil bych ti sinterové desky s chladiči.
Jo, rozumim, souhlas… ikdyz, i na treku taky potrebujes obcas podrzet. Nekdo ti nekam vlitne, atd. Ale jsou to spis vyjimky.
Chlazeny sintry mam, XTcka a ICE kotouce. K tomu sem se postupne dopracoval a max. spokojenost.
Tak ja budem jazdit z 90+ percent po asfalte takze horske kolo neprichadza do uvahy to uz skor cisty cestak. Dakujem za rady ale som z toho este viac zmateny nez predtým:)
Tak to bude určitě lepší pevná karbonová vidlice.
To je normální. Zásadní chyba byla ptát se na bike-fóru ;-). Tady ti do hlavy navalíme spoustu kalerábů, takže nakonec nebudeš pomalu ani vědět, jak se jmenuješ ;-).
Aspoň se ale nebude po asfaltu dřít na čtrnáctikilovém stroji, jak chtěl původně.
Tak tych desat percent to nebude asfalt ale napr polne cesty atd a neviem ci by to cestak dal. respektíve som myslel ze cross je na taketo ucely stavany.
Kup si toto nebo něco na ten způsob a máš to pořešený.
Krosovy kolo je staveny na vylet po cyklostezce na hrad a zpatky. Obycejny bezny kolo pro laiky, kteri koc nevedi co vlastne kupuji. Prpto jsou seriova krosova kola taky hodne sizena.
Krosový kolo si představuju tak, že bude mít velký a poměrně úzký kola. Nemusí mít tak masivní rám jako MTB. Bude mít větší rozsah převodů, protože je určený na silnice až zpevněný cesty. Čekal bych tam blatníky, nosiče, pohodlný sedlo a další cykloturistickou výbavu.
Co s tím má společnýho úroveň výbavy? Já třeba mám podle mně typický krosový kolo komplet v XTčku za cca 50k Kč a jezdím na něm cca 7tis km/rok.
Zalezi i na tom, jak to mas s tim asfaltem ujasnene. Muze se ti stat, ze jednou odbocis na lesni cestu a uz se na ten asfalt nebudes chtit vratit.
Tak nakoniec som si objednal toto http://www.mt-sport.sk/…danie-zdarma po prihlaseni to vyjde na 760 eur teda asi 19 000 czk. Len dufam ze ta vidlica je vzduchova.
Měla by být: SA = solo air, RL = rebound, lockout.
Dik
Rebound nee, tahle vidlice nemá možnost externího nastavení tlumení, není možné si tedy doladit její vlastnosti. Navíc chybí naprosto zásadní informace, jestli je to verze Silver nebo Gold.
Je to gold.
Je to vidlice co bude na krosovým kole, tzn. z toho 60–70mm zdvihu co tam po nasednutí zůstane, bude běžně využívat možná tak polovinu. Padání na dno zdvihu tohle kolo nemá v popisu práce.
RL je Remote Lockout
Specifikace ROCKSHOX Paragon RL Solo Air
Popis produktu
Velikost kol 700c
Zdvih 50mm
Sloupek 1–1/8" Aluminum
Osa 9mm Quick Release
Nastavení tlumení z korunky
Pružení Solo Air
Barva matná černá
Nastavení tlumení pevný rebound, pomalá komprese až do plnýho zamčení
Materiál korunky kovaný hliník
Materiál vnějších nohou Magnesium
Min. vel. kotouče 160mm
Max. vel. kotouče 180mm
Vnitřní nohy 30mm, hliník s rovnou stěnou
Hmotnost 1827 g (tapered AL sloupek, Solo Air, kotoučové brzdy)