• Seadat

    Zdravím všechny, chtel bych poradit, nebo spise znat obecne nazory na dva Crmo ramy americkejch znacek Jamis a KHS. To, proc chci CrMo ram nebudu rozpitvavat. Spis sem este premejslel o softailu od KHS, tak by me zajimalo, jestli byste do nej sli radsi nez-li do HTcek. Pro Jamis hovori hlavne material pouzitych trubek Reynolds 853, myslim si ze zase KHSo taky nebude zadna srajda, je to team . . . Mam v planu ram osadit zdvihem 100mm. Hazim sem nejaky linky:

    KHS Alite 4000 Team CrMo – – www.phenix.cz/index.php?…

    KHS Team Softail – – www.phenix.cz/index.php?…

    Jamis Dragon – – www.phenix.cz/index.php?…

    Tyto ramy se mi libi, nebude je mit kazdej a hlavne me vyjdou do 10ti a nebudu muset resit sterbu, mrazka apod. Tak davejte hlasiky do ankety . . . . Diky

    Anketa: Tak dočeho byste sli??

    23x
    51%
    0 0
    • martt  

      cisto vizualne sa mi viac paci ten cerveny. Ramy, kde idu zadne trubky nad hornu trubku sa mi nepacia

      0 0
    • Haryk  

      Hlasoval jsem pro Jamis, protože se mně z toho, co jmenuješ, nejvíc líbí. Ten softail bych asi nechal být, protože je to slepenec duralu a oceli – tomu já prostě nevěřím. Jo, kdyby byl jen z oceli, to by byla jiná…

      0 0
    • rasputin  

      No ten KHS nevypadá špatně, ale víc se mi líbí ten Jamis! A kdybych měl jít do softailu tak nevím!! asi bych spíš šel do HT/softailu :D od Duratecu a to do Canneru CC1. Sice je pravda, že ten rám nestojí 10k, ale to už jejíná záležitost! jo a hlasuju pro Jamis Dragon

      0 0
    • Darius  

      kdyz soft-tail, tak jedine cely z oceli, spojeni Al slitina – ocel neverim a kvuli tomu jsem taky do ST nesel… HTcka od KHS 9¨(ocel True Temper OXII?) bych se nebal, stejne tak ani Dragona, rozhodni se podle geometrie a designu, chybu imho neudelas oceli zdar

      0 0
    • Volf  

      Ten softail CrMo těžko seženeš, protože ty nový softaily byly alu s vlepenou CrMo zadní stavbou. Jinak KHS používalo na svých CrMo rámech trubky od True Temper OX Platinum to bude možná lepší ještě než Reynolds. No a i HT rámy CrMo od KHS už budou asi vyprodaný. Myslím teda rámy od roku 2000, protože ty úplně starý nemají cenu kupovat, protože měli jinou geometrii / takový ty klasický starý vysoký štafle /. Jinak já mám ocelák taky a už bych neměnil, max. že bych koupil bizarda od Rocky Mauntinka:-))

      0 0
    • mr.antik  

      A co hmotnosti?

      0 0
      • Volf  

        Ten můj má něco málo nad 2 kila. Ovíc jak 30 deka míň než Alu Author Traction, který nahradil:-)

        0 0
        • F1  

          Nevím, jaký máš A.Traction, ale můj rám Traction 2005 velikosti 19" má s miskami hl. složení 1.92 kg (což mě příjemně překvapilo, po tom co jsem tady četl, jak jsou Author rámy těžké).

          0 0
          • TomasJ  

            Ja bych z toho byl naopak dost zdeseny.

            0 0
          • Volf  

            Já vážil Traction 2000 / krémová barva a asi nejhezčí po zeleným Egoistovi / a měl více jak dvě kila

            0 0
    • omar  

      sel bych do : www.konaworld.com/…rame_big.jpg ale cena asi nebude do 10-ti

      0 0
      • Seadat  

        Omar: Nazdarek Plzenaku :-) Nedavno sem te videl s pani v hradisti – pekne si vyfik zenina bajka, taky sem si rikal, co dela tvuj explosiv – ale je to pro tebe asi sperk :-)- no asi se stavim u vas v kramu pokecat :-D

        0 0
      • Seadat  

        Jo Kona je pekna – jen se mi zda naprosta kravina ty patky, bud chci SS nebo normal, tenhle hybrid je stejne peknej – mamina ma CrMo calderu ‚16‘ je to taky hezky :-)

        0 0
    • Twister  

      Všechny jsou krásný. Nechtěl bych vybírat…

      0 0
    • Aiax  

      Ja bych urcite bral KHS. Ne kvuli materialu, ten je srovnatelny – pokud me zaznamy neklamou, tak: Reynolds 853 180000 – 210000 PSI a TRUE TEMPER OX PLATINUM 195000–215000 PSI, oboje je spickova ocel, pro srovnani Nivacrom od Columbusu asi 175000 PSI a Reynolds 531 100000–123000 PSI (ty mam ja :)) Jen ta cena za nekolik let stary model mi prijde dost vysoka.

      0 0
    • mr.antik  

      A nechceš ten můj! Levno ho prodám a je jen jednou svařovanej :-))

      0 0
    • náčelník  

      Dotaz – má ten Jamis návarky na ráfkové brzdy? V odkazu na phenix.cz nejsou a na té horní fotce zase ano.

      0 0
      • Aiax  

        Loni na podzim jsem to zjistoval na phenix.cz a odepsali mi, ze samostatny ram se standardne dodava s cepy na v-brzdy. K dodani byl ihned ve vel. 17,19 a 21. Byl na nej test v MTBA, cislo uz si nepamatuji.

        0 0
    • scret  

      mrkni mi do profilu:))

      jinak spojeni Al/cr-mo u n ovejsich modelu softailu tzn. 2003 a vejs bych se nejak dramaticky nebal…je to spojeny si myslim slusne… to driv ten ram zastara moralne nez materialove…

      0 0
      • Volf  

        dávají 25 let záruku…

        0 0
        • Volf  

          na ten spoj…

          0 0
          • scret  

            jj,na celej ram… kazdopadne 25 let bych rekl ze to nevydrzi:) pokud nekdo bude jezdit 10tis.km rocne…:))

            0 0
            • Mamut  

              Ked moja ocelova Merida '97 praskla v roku 2004, tak mala este 3 roky zaruky pred sebou. Predajca na nasral tvrdenim, ze sice bola zaruka 10 rokov, ale nie pri takom nasadeni ak oso mto pouzival ja. Odkial vyvestil to ako som to pouzival neviem. Proste, ze ten ram bol urceny na povedzme 20 000km, co som teda asi prekrocil. Podla mna neprekrocil, ale povedzme, ze som sa blizil. Proste argumenty ako pri tlaciarnach: Zaruka 2 roky, pokial na tom budete tlacit 1000 papierov za mesiac.

              Tak som sa na neho vysral a nechal si to v Sfinxe zavarit za 300.

              0 0
              • scret  

                co na to rict? Merida…:))))

                to byl vtip. Ale kdyz nad tim premejslim tak bych nejspis nechtel po KHS reklamovat ram po 10 letech,ikdyz maj zaruku 25let…protoze si proste reknu ze to ma uz za sebou a tak koupim novej…ikdyz kdo vi,treba mi za par let rupne a uvidime:))

                0 0
                • Volf  

                  Řeknu ti, že když jsem scháněl svý ocelový KHS tak jsem s nima komunikoval a bylo to super. Rychle odpovídali, zjistili mně rok výroby, posílali fotky. Tak věřím, že i při reklamaci by to bylo podobný.

                  0 0
                  • scret  

                    primo s KHS USA? nebo zastupcem? jinak by me o tom zajimalo vic,zatim jsem, snad bohudik, nemel potrebu s nimi komunikovat…

                    0 0
    • vladkyxxx  

      kolko vazi ten jamis dragon rám?

      kedysi som mal moznost vyskusat reynolds 853 a bola to parada oproti ritchey nitanium co bol matros na author sector. inak ocel je fajn, ale vyslovene si potrpim na tuhost a tu ani ten reynolds nema taku aku dural, komfort, zivotnost to je o inom.

      0 0
      • zbartos  

        Hmotnosti různých rámů vč. Jamisu Dragon máš nahoře v rubrice HMOTNOSTI, ale u naší 21" je to asi 2100 g (neváženo na elektronické váze…).

        Vcera jsem dovezl ze servisu synovi nove smontovane kolo na ramu Jamis Dragon 21" stejne tmave cervene barvy, jako ma v uvodnim prispevku Seadat. Hned jsem ho pul hodiny honil po lese. Ma to neskutecny odpich proti memu Marinu Pine Mountain mod. 2001 (trubky Colombus Thron). Pohodli je asi taky o neco lepsi nez na mem Marinu, ale nejsem si tim tak jist, jako u te tuhosti pri zaberu a ve stoupani…

        Nedokážu posoudit, zda ta rozdílná tuhost výše uvedených rámů není daná spíše jinými klikami a středem (Sh Acera či Alivio mod. cca 2006 čtyřhran na Jamisu versus  nějaká nižší řada White Industries model 1995 [ale made in Japan by Sugino] na mém Marinu), ale ten včerejší zážitek na Jamisu byl pro mne opravdu šokující.  

        Máte někdo nějaké zkušenosti s komunikací s Jamisem USA příp. s nějakým jejich evropským prodejcem (Polsko, Německo) ? U nás už prodejce není, tak ať vím, kam se mám v případě problémů obracet..... Díky předem za info.

        0 0
        • t29  

          Mluvíš-li o odpichu, kolik váží kola (vč. plášťů) na Jamisu a na Marinovi?

          0 0
          • zbartos  

            Nevím. Časem je všechny 4 zvážím, ale asi budou přibližně stejně těžká.  Včera jsem ale ze srandy vážil na mincíři to nové kolo na rámu Jamis Dakar a mělo cca 12,5 kg (můj Marin má cca 11,8 kg).

            Každopádně bych asi měl jet na těch bejcích těsně po sobě a po stejné trase a ne s dvoudenním odstupem, s jiným vybavením (Marin má standardně podsedlovou brašnu s nářadím, což je tak 0,5 kg navíc) a po jiné trase.......

            Zkusím udělat co nejdříve Velo test MTB XC kol na CrMo rámech v ceně 8–12000 Kč made in Bartoš & son........

             
            0 0
            • zbartos  

              Test byl proveden včera dvěma jezdci na stejném úseku a výsledek potvrdil můj první pocit. Jamis Dragon mod. cca 2005 jde při cca stejné intenzitě šlapání do mírného kopce výrazně lépe dopředu než Marin Pine Mountain mod. 2001.

              BTW Převážil jsem také ve stejné chvíli stejným mincířem znovu obě kola a hmotnost je cca 11,8 kg Marin, 12,3 kg Jamis (jsou tam nějaké těžší komponenty než na Marinovi a větší rám sám je těžší o cca 200g než Marin).

                
              0 0
              • Darius  

                zajimave info, jak se lisi testovane kusy komponetove? kola (odpor lozisek v nabach, vyplet, rafek), plaste,  kliky, vidle?

                0 0
                • zbartos  

                  Odpor ložisek v nábojích neumím posoudit, zdá se mi stejný…

                  1, Jamis: kliky Sh Acera či Alivio mod. cca 2006 čtyřhran, náboj Sh Alivio 1994, 2 mm dráty, jednoduchý ráfek UKAI 1994, Mischelin Country Dry 2,0 kevlar vzadu,  + Sh LX 1995, 1,8/2 mm draty, ráfek Mavic ?5×x? 1995, Maxxis Ignitor  2,1 kvelar vpředu + vidle AMP Research F2 

                  versus

                  2, Marin: kliky – nějaká nižší řada White Industries model 1995 čtyřhran [ale made in Japan by Sugino] s Al tácy od www.gebhardt.cz a s levou noname klikou, náboj Sh LX 1995, 1,8/2 mm draty, ráfek Remerx Eagle, Panaracer Cinder 1,95 kevlar vzadu + náboj AMP Research mod. cca 1996, 1/,8/2 mm draty, „diskovy“ rafek Mavic ?6×x?, Maxxis Ranchero 2,0 kevlar  vpředu + vidle AMP Research F3 

                  0 0
                  • Darius  

                    rozhodne nechci zpochybnovat test CrMo ramu provedeny Bartos & son, ale na to, jak pocitove bajk jede, ma vliv spousta veci… hmotnost a tuhost kol, hmotnost plastu, nastaveni vidle a hlavne navyk na urcitou geometrii a chovani kola

                    kdyby se vam chtelo testovat jeste, urcite by byly zajimeve vysledke pri prohozeni kol (samozrejme pokud to umoznuje napr. pocet pastorku, system brzd atd)

                    opakuji, ze tim nechci rict, ze Dragon nemuze jet lip nez Pine…

                    0 0
        • náčelník  

          Jen pro doplnění – pevnost v tahu:

          Columbus Thron – 800 Mpa

          Reynolds 853 – 1400 Mpa

          (pramen: Velo)

          0 0
    • Aštar Šeran  

      Mám celoocelový khs team st a jsem v rámci možností velmi spokojen. Sice v poslední době pokukuju po něčem s trochu větším zdvihem, ale to jen, že mě začíná lákat trochu víc dovádivý styl jízdy. Na běžné xc (klidně i ostřejší) je khs super. Zadní stavba samozřejmě není všemocná, ale příjemně zabrušuje ostré rázy do sedacích partií. Výsledkem je daleko komfortnější pocit než jaký jsem měl na bývalém duralovém ht (nic moc kvalita). Při šlapání mi zadní stavba nepřijde měkčí, než je standard, ale tenké ocelové trubky se občas projeví na přední části kola, kde přeci jen malý průměr nemůže tlustým alu rourám v tuhosti konkurovat. Opět to ale není nic drastického. Jinak co se záruky týče, tak 25 let je na ocelové rámy a 5 let na dural. Já jsem už jedno khs team st odvařil, ale bylo to vinou špatného sváru na patce u přehazky. Byla to docela kalvárie to reklamovat, ale nakonec mi starý svařili a nechali a ještě jsem dostal nový. Takže konec dobrý…

      0 0
    • náčelník  

      Tak jak jsi se nakonec rozhodl ? Jsem zvědavec :)

      0 0
    • delfyn  

      jen se zeptám nepřemýšlel jsi o vyrobení rámu na míru?

      0 0
      • Vilém  

        Toto psal nahore „a hlavne me vyjdou do 10ti a nebudu muset resit sterbu, mrazka apod.“, takze asi ne.

        0 0
    • delfyn  

      a co takhle marin:)

      0 0
      • kili  

        Dobre si naštuduj geometriu DRAGONA.Uvažoval som o ňom, ale je pre mňa neskutočne dlhý.

        0 0
        • Seadat  

          No popravde chci novej ram a nechci uz ten dural pekelnej, ale chci HT – uvazoval sem o titanu, ten je drahej a jetej nesezenu v sestnactce ani v sedmnactce ani nahodou, novej nato nemam, tak chci jit do oceli ale jak rikam moc to neresim, spis me zajimaly vsemozny nazory na zmineny ramy, nic vic. Koupi necham az na jaro . . a pokud by jste meli este nejaky navrhy na nejaky ocelaky, tak sup sem snima – diky.

          0 0
          • Seadat  

            Jo jinak ten dragon me prijde taky dost dlouhej – mam 100 predstavec a menit nechci kvuli zvyku – citlivost rizeni se zmeni a co ja pak tak me to vyhovuje KHS je kratsi a takovej vetsi KOZA :-)

            0 0
            • scret  

              ale bach na to,KHS neni zas az tak kratky… ale je pravda ze Jamis bude delsi…

              0 0
          • Darius  

            pokud chces kupovat az pristi rok, tak se zkus zeptat dovozce Marinu, zda by Ti neprivezli ocelovy ram (letos uz se delal jen Pine Mountain)… mam Eldrige Grade neco pres mesic (model '05) a zatim celkove maximalni spokojenost, hlavne s geometrii… a byt Tebou geometrii celkem resim, jelikoz puvodne jsem chtel prave KHS Team, ale byl jsem tak nejak mezi 17 a 19kou, takze nakonec z toho vysel Marin

            0 0
    • Kolík  

      Obracím se na zdejší znalce otázkou kdo vyrábí ještě dnes CrMo pevný rámy pro mtb?

      Mám KHS Nomad ´01 a do hliníku se mi nechce. Dík za info.

      0 0
      • DaSnail  

        založ si nové vlákno

        0 0
        • jIrI___  

          Tak zas z toho nedělejte takovou kovbojku… Je to sice nepříjemné, ale život jde dál.

          0 0
      • jakub  

        když bys měl zájemo Marina, dej vědět..třeba se dohodneme....­.606680988

        0 0
        • teepeex  

          zajem by mel take myslim R-A-D-I-U-S

          ten svyho zlomil pred koncem roku

           
          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Škoda že jsem to nevěděl dřív, i když je mi ta 17" devatenáctka tak tak(spíš velká), určitě bych ji bral, jenže jsem se už vydal jinou cestou…

            0 0
            • jakub  

              jj to je škoda, dal bych ho v podstatě za cenu hlavovky a sedlovky.........

              0 0
    • kali222  

      to je snad schvalne :(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.