• nox159

    Zdravím,

    doma nuda, tak jsem si řekl, že bych si mohl zkusit udelat Conconiho test. Jel sem to na klasickem trenazeru ( meric km na zadnim kole) m co 400sem zvysoval rychlost o 1km/h a zapisoval tepy (samozrejme vsechno na jeden prevod)

    Ale anaerobni prah sem nezjistil, stupnice je porad linearni kdyz nebudu pocitat nejake odchylky ( viz prilozeny obrazek)

    chtel jsem se proto zeptat kde muze byt problem, nebo v čem jsem mohl udelat chybu, jiste to zkusim zitra nebo pozitrí znova ale nevim co udelat jinak. ( mozna sme si zvolil zbytecne težky prevod ale myslim ze tím ta linearita az do „konce“ byt nemuze). Je moznost ze sem se k tomu anaerobnimu prahu jeste nedostal?

    diky za rady a tipy :)

    0 0
    • Prtko.cz  

      Nezačal jsi trochu vysoko? 150tepů.

      0 0
    • Rychlej turista  

      A rozjel jsi se před ním pořádně? Nemlel jsi moc sebou na tom kole? Jak dlouho ti test trval? To jsi zapisoval jak, tužkou na papír? :-D

      0 0
      • nox159  

        rozjezd cca 20 min, to jestli sem sebou moc nemlel to nevim ale mozna jo, jak sem psal asi sem si zvolil tezši prevod než bych musel, zapisovala mi to pritelkyne. a ten test trval chvilku rekl bych tam max 10–15 min.

        0 0
    • kafac  

      Spis bych rekl ze jsi zacal uz nad nim…

      0 0
    • JakeF  

      Tak alespoň orientačně ± 5 tepů musíš svůj práh znát, pokud jezdíš s tepákem, ne? Hranici, kde se začnou svaly zakyselovat a o trošku vejš se začneš zadejchávat. Pokud nejsi extrémně trénovanej, tak jí určitě přes 190 nemáš, to už spíš kolem těch 160, zkusil bych to v nižších tepech. Mně osobně stačilo jezdit chvíli s tepákem a v pohodě poznám, že když půjdu ještě o pár tepů vejš, tak se mi ty nohy zakyselí…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zakyseli nohy-tzn zacinaji bolet svaly a prestavaji tahnout. Tj. ze to tempo uz nejsi schopny delsi dobu udrzet?

        0 0
        • JakeF  

          Tak nějak to beru… Pár tepů pod tou hranicí jsem schopnej to udržet dlouhodobě. Nad ní už jenom intervaly. I když občas se to liší den ode dne… Mýlím se snad? Rád se nechám poučit :-).

          0 0
          • nox159  

            jen tak pri reci, jak pises dlouhodobe udrzitelne tempo – kolik beres jako dlouhodobe?

            tedka sem si nasel jak to vypadalo na jednom zavodu a dival sem se 1:40h, cca 38km, avg tepy 184 z čehož sem byl jen nejakych 10% zavodu pod 155tep/min.

            0 0
            • JakeF  

              Tréninkově: 52.66km, převýšení 726m, asfalt. Čas 1:59, průměrka 26,5km/h, průměrná tepovka 156bpm, teplota lehce nad nulou a jízda stylem, že přes práh, kdy mě začínaj bolet nohy jsem šel jen na krátký intervaly, třeba kratší kopce. Co vozíš za tepák? Ta průměrná frekvence mi přijde strašně vysoká, ledaže bys byl trénovanej hodně na intenzitu. Mně dělá tepák to, že v rozbitym terénu ukazuje občas docela nesmysly, klidně přes 200tepů, když ze zkušenosti vim, že zrovna nemám přes 170. I když otázka, jak by mý tepy vypadaly ze závodu, tam ty tepy mívám určitě vyšší. Nicméně pokud jsi byl pod 155 tepů jenom 10% závodu, tak je podle mě něco špatně, ve sjezdech se dostávám v klidu pod 110 tepů, ale zase při tréninku. Z vyšších intenzit ta tepovka klesá míň ochotně.

              0 0
              • PKQ  

                ve sjezdu už jsem se dostal i přes 200 :D a tepovku když jedu na pohodu mám okolo 165…

                0 0
                • JakeF  

                  Ale to jsi sletěl, jel 80km/h rozbitou cestou na silničce nebo máš tepák Sigmu :-). Na pohodu řikáš čemu? Já když jezdim kolem těch 160 na dvou hodinách, tak slezu z kola a mám pocit, jako bych ty kilometry ani nejel a že bych si je klidně dal znovu. Dát si nějakej inteznivnější výkon, tak se to samozřejmě projeví. Na pohodu jezdim s přítelkyní, to je pod 140 průměr a to jsem schopnej jet klidně po intenzivním tréninku.

                  0 0
                  • PKQ  

                    80km/h ne…jednou 60km/h lesem z Ještědu a podruhý takovej fakt hodně technickej sjezd po mokrým listí a měl jsem Race Kingy :-D

                    když jezdím kolem těch 160 tak 2hoďky je to pohoda, taky slezu a mohl bych jet znova, takže asi tak stejně jako ty ;)

                    0 0
                    • JakeF  

                      Podle mě ta tepovka je stejně nesmysl. Na RaceKingách jsem jezdil i v zimě na uježděnym sněhu, místy pár hodně rizikovejch situací bylo a stejně jsem se nedostal ani nad AAP, to by mi hodinky pípaly. A to jsem na tom uježděnym sněhu jezdil i na zimáku, co mám v profilu, tam to bylo hodně solidně o hubu, párkrát mi to taky nepěkně ulítlo a stejně jsem se do těch tepů nedostal. Ale když jedu v terénu sjezd, tak se tepák nechá zblbnout snadno a ty tepy mi nad 200 klidně napíše, takže bych to viděl jako ten případ spíš ;-).

                      0 0
                      • PKQ  

                        Já když blbnu a vím že to dám,tak se nad tu tepovku taky nedostanu,ale když jsem to jel poprvé a stromech před tím jsou namalovaný vykřičníky (jsou i v cyklomapě), tak to tepovku zvedne :-D

                        0 0
                        • JakeF  

                          To samý, na trase Krakatitu Dobříš, docela drsnej sjezd po pěšině, místy vymletá vodou, dost kořenů, vepředu tlumítko Gila, na RaceKingách, ale stejně jsem si prakticky jistej, že ten tep mi tam vylít zmatenim tepáku rázama od podkladu, ne tim, že bych ty tepy fakt nad 200 měl.

                          0 0
              • nox159  

                mam sigmu PC-15

                jinak rekl bych ze to bude hlavne tim stylem jezdeni ja sme schopny zajet 30ku hodne slusne ale na 50km zavod proste nemam, vim ze sem do tedka cca 4 roky jezdil „blbe“ prvni sem mel najizdet obemy, ale co sme z kamosema jezdili tak sme jezdili vetsinou dost kratke trate a hodne svizne a tak nam to nejak zustalo. jinak jak ses tady zminoval o te sigme tak kamos ma co s nim jezdim ma Polar CS300 a taky ma podobne tepy a i prumery ( na zavodech dojizdime taky vetsinou spolu nebo v rozmezi par vterinek )

                jinak dostat se na 200 tepu pro me neni zas tak velky problem

                0 0
                • JakeF  

                  Tak to bude asi dost tim rozdílnym stylem tréninku… Já právě teď od jara budu muset jezdit intenzivní intervaly. Nemáš nějaký výsledky třeba z Galaxy? Docela by mě zajímalo, jak s těmahle tepama zajíždíš…

                  0 0
                  • nox159  

                    galaxy sem jel naposledy predloni a to jsem na tom byl dost blbe a jeste sem jel na starem biku a nebudes tomu verit ale poradatel me shodil s kola ( takova nestastna situace :D)

                    0 0
                    • JakeF  

                      :-) Tak to už to vážně vzdávám, radši zajdi na laktát :-D.

                      0 0
                      • nox159  

                        uz sem to mel v planu ale nejak mi to casove nevychazi tak na to asi letost kaslu ale pristi rok do toho jdu jiste

                        0 0
      • nox159  

        mužu jeste jednu otazku trochu mimo tema? jakou mas maximalni tepovku? Nejak mi to furt vrta hlavou tak sem si znova proletel knizku od vojtechovskeho ( mimo jine jsou tam dalsi 2 metody jak zjistik anaerobni prah) a anaerobni prah by mel byt cca 90% z maximalky.

        0 0
        • JakeF  

          Netušim, nikdy jsem to nezkoušel. Ale nad 180 se dostanu v pohodě při tréninku, takže počítám, že určitě hodně přes 190, někdy to budu muset vyzkoušet, změřený to fakt nemám.

          0 0
    • Prtko.cz  

      není ten zlom 150–160tepů??

      0 0
      • JakeF  

        Dobře trénovanej člověk jeho věku klidně o dost víc. Tipoval bych kolem 170ky.

        Neví někdo, jakej má vliv na prahy teplota? V zimě mi přijde, že mám ty prahy níž, než bych měl mít, ale zase jezdim s tepákem od podzima, tak nevim, jestli to neni tim, že celou zimu prakticky nejezdim ve vyšších intenzitách.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Ne. Bude to někde u 190.

        0 0
        • JakeF  

          Neni to trochu moc? Když si vezmu to, že když jsem si odhadem a různym testovánim podle popisu výše určitě práh kolem 165tepů teď při teplotách kolem 0°C a i při těchhle teplotách na MTB jsem na trati 53km/720m schopnej jezdit průměrku 26.5km/h při 156 tepech v průměru, do jakýho tempa bych se musel dostat, kdybych měl ten práh někde nad 180? Nedejbože když pak třeba při závodě člověk jede delší intervaly nad prahem? Vzhledem k tvým zkušenostem bude asi někde chyba u mě, ale moc mi to nejde do hlavy, tak prosím o objasnění :-).

          0 0
          • Rychlej turista  

            Vždyť se podívej, jak tepe a co píše. Kdyby jel 1:40 hod. při průměrném tepu 184 a přitom měl ANP na 170, tak by do cíle dojel už nejmíň po smrti :-D

            0 0
            • JakeF  

              Přijde mi to divný obojí, tepáky taky nejsou bezchybný… Ale možná jsou velký rozdíly fyziologicky…

              Noxi, hoď nějakou rychlost na MTB na rovince bez větru a odpovídající tepy, z toho by se dalo asi leccos srovnávat.

              0 0
              • nox159  

                rad bych ti vyhovel ale nejak kašlu na to psani deniku, ten zavod sem našel jen nahodou, jinak bydlim v beskydech a tady rovinky moc nevedem takze vetsinu veci co sem nasel jsou kopce.

                Jinak je jasne ze tepak nemusi byt bezchybny to sem nidky nerek rikam jen fakta ktera si myslim ze jsou pravdiva a nemam duvod tepaku neverit :)

                0 0
            • McBlacky  

              to je kravina ANP 170 a průměr 184 na 1:40.

              špatně snímá tepák, nebo špatně stanovené ANP

              0 0
              • Rychlej turista  

                Mi to nepiš, mi to je jasné. Odpovídal jsem JakeF, že nemůže mít tak nízký ANP, pokud jede 1:40 hod. na v průměru 184 tepech.

                0 0
      • nox159  

        vypada to tak, ale je to desne malo, zkusim to vzit zitra od cca 120 tepu a uvidim jak to v konecnem meritku bude vypadat.

        ale pocitove by to tech 160 tepu byt nemelo. A nekde sem cet ze co udycham nosem to je pod prahem nebo neco takoveho a kdyz se na to soustredim udycham nosem i 180 tepu ale pak me boli nos :D

        0 0
        • Rychlej turista  

          To jsem fakt zvědavej. Zkus to jet až do maxima, na trenažéru by to neměl být problém a ten převod by ti měl taky stačit. Chvíli dej voraz a pak to jeď ještě jednou, ale už nemusíš do maxima, 220 bude stačit :-D

          0 0
          • nox159  

            jasne mam to v planu :) problem ze jsem schopny vyletet s tepama hodne vysoko ale kdyz sem tedka jel postupne a uz sem lital kolem tech 195… tak uz byl problem tech 400m na ty tepy udrzet a pak zas zvysit jen o 1km/h a zase to drzet – kdybych mel po cca 190tepech vylitnout co to da, tak se na chvili dostanu podle me v poho i na 210.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tady bude problém asi ten převod, je na tebe zřejmě moc těžký a už na něm nejsi schopen zrychlit a ani udržet tempo ÷0,0 nic a pak ti kolísá i ten tep. Na trenažéru se dá v pohodě točit ukrutně vysoká frekvence a pro tebe asi bude jednodušší se do těch tepů dostat vysokou frekvencí při lehčím převodu.

              0 0
              • nox159  

                no ja myslim ze to muze byt tim protoze i kdyz jezsim normalne tak jezdim tocim dost vysoke frekvence takze oproti normlanimu jezdeni venku sem se na tom trenazeru zbytecne drel s tezkym prevodem. Jinak to rozmezi tech 30–50km/h nemusi odpovidat ne ? kdyz si hodim jeden prevod zacnu treba na tech 30km ale na ten lehci prevod to budu schopny utocit treba na 70–80km tak neni problem ne? hlavni je nemenit prevod a dal uz je to uplne fuk ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Rozmezí rychlostí je fuk, podstatné je aby ses dostal na celý rozsah svojich tepů.

                  Pokud se netrefí dobře převod, tak se test nepovede, když jsem si ho kdysi dělal, tak jsem trefil převod až na potřetí a z těch prvních dvou pokusů nic použitelného nevylezlo. Když jsem napotřetí ten převod trefil, tak se na křivce konečně objevil jasný zlom a hodnota tepu na zlomu odpovídala i tomo, kde jsem si předtím myslel, že bych ANP tak zhruba mohl mít.

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Tam jde akorát o ten interval, takže když pojedeš výrazně rychleji, budeš ho muset prodloužit.

                  Pokud nepomůže ani změna převodu a frekvence šlapání k tomu, abys dokázal po nějakou dobu jet kudlu a pravidelně zrychlovat téměř do maxima, pak to znamená, že musíš ještě trošku potrénovat, neb k tomu, aby člověk Conconiho test byl schopen úspěšně absolvovat, určitou výkonnost potřebuje :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    ja myslim ze zakopany pes bude v te frekvenci slapani a mocna ze bude i lehky problem v tom ze to tedka jezdim na silnici a nejsem na to nejak moz zvykly takze sem trochu menil uchop, ne ze bych se drzel jednou u predstavce jedkou za paky a jednou v obloukach ale tak nejak furt sem ty ruky nejak posunoval :)

                    0 0
        • Prtko.cz  

          Zajed si do Bohumína na laktát a máš to…

          0 0
    • tiru  

      dobrý článek k výpočtu tepovek je tady

      0 0
    • duk  

      Ty prahy ti z tohohle testu vůbec vypadnout nemusej. Je to hrozně individuální a jedinej spolehlivej způsob určení prahů je podle mě laktát. Tohle je jenom takovej přibližnej odhad.

      0 0
    • McBlacky  

      podle mě jsi k ANP se nedostal, ovšem to by platilo pouze pokud tvoje maximálka je nad 205.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Taky mám to podezření, ale jestli jo, tak je to číslo dost šílené :-D

        0 0
      • nox159  

        maximalku sem si nameril, ne jednou vyssi jak tech 205 takze si me teda nepotěšil protože jestli mam jet na takové tepy tím stylem jak sem jel tedka tak chcipnu :D

        myslim ale ze s mensi zatezi a vyssi kadenci to pujde lip a doufam ze sezenu ventilator bo se celkem přehřívám :D

        za cca 3h budu vedet jak to dopadlo.

        0 0
    • nox159  

      nema to tu sice ani cenu davat – uz jak sem sedl na trenazer tak me bolely nohy :(

      stejne nic nerikaji jak predtim :(

      0 0
      • Rychlej turista  

        Musíš trošku potrénovat, abys byl schopen se nejenom pořádně vytočit, ale i chvíli na těch tepech vydržel, to je všechno :-)

        0 0
        • nox159  

          ja vim…, tedka na to kaslu, už ale vim jak na to, necham to chvili byt a za nejaky ten cas to zkusim znova :)

          jinak moc diky za rady…

          0 0
          • Rychlej turista  

            V pohodě, je teprve zima a jako bikera tě taková jízda nutně musela vyděsit, silničář by věděl, vocode. Až budeš chvíli na té silničce jezdit, tak to pochopíš :-)

            0 0
            • nox159  

              na te silnici jeste ani poradne nevim jak sedet :D moc sem ji venku nevyzkousel a na trenazeru je to vzdycky takove strnule takze prni se na tom budu ucit jezdit a pak se az budu ucit trenovat.

              s tou silnickou doufam ze zmenim trochu svoje treninkove navyky, nikdy sem nejezdil delsi trate a to mi tedka zacina chybet i na tom biku, protoze 50km trasa me znici, kdezto 30km si uziju a jedu fakt na krev a nejak to vzdycky dojedu i vysledky se mi libi ale jak chytnu neco delsiho tak sem skoncil.

              Jinak bych chtel ale stejne zustat u biku :)

              0 0
              • McBlacky  

                aby sis mohl užít 50km musíš umět ujet v pohodě 100km. A hlavně nejezdit pořád naplno, delší štreky hodně napohodu klidně s průměrem 130tepů, abys nabral vytrvalost

                0 0
                • nox159  

                  ja vim ze bych mel jezdit delsi štreky vic na pohodu, ale nejak se k tomu nemuzu dokopat ani mi tedka moc nepre pracovni doba 8:00 – 16:30 :(

                  ale nejhorsi je s k tomu dokopak jet nekde v klidu treba 4–5h.

                  delka mojich dosavadních treninku byla ,max 2h takze ten prechod k tem delsim bude dost kruty. už se odhodlavam asi 2 roky zacit jezdit delsi trasy ale furt nic :D

                  0 0
      • miakee  

        152 môj tip podla toho grafu. Tiež som sa hrával s tým testom a nie je to lahké, keď človek nevie kde robí chybu. A odchylka môže byť malá.. a tiež som nemal problém ísť v vysokých tepoch. Môj záver po rokoch. Lebo som stále drel a o tepoch ani nemal poňatie. :) Tep sa mi ukludnil až po 2–3 rokoch, aj keď 3 rok som ešte výraznejšie zmenil trénink.

        Maximálka mi klesla o 10tepov i menej, vlastne aj kludový tep. Netreba jazdiť na doraz stále. Na preteku aj tak vymačkačkám zo seba vyšší tep (na ktorý som predtým chodil skoro stále), no aj výkon. a 60% i viac preteku mám v najvyšom pásme, ďaleko nad prahom. No tep sa rýchlejšie ukludnuje, a spadáva pod hodnoty ktoré som nemal ani keď som len na bicykel vysadol.

        0 0
    • nox159  

      ještě bych to tu jednou oživil a chtel se zeptat zkušenějších :)

      trenuju vetšinou z prumery okolo 150–160 tepy – a včera při zavode jsem zajel prumerne tepy na hodnote 181 ( slo by to i vic ale nekde jsem musel zbytecne jet pomalu…) a max 212.

      tim sem se chtel zeptat, kdyz sem schopny jet cca na 180 tepech pres 100 min tekze ANP budu mit tim padem vyš? A jestě jedna věc k treninku, když budu mit teda ten prah tak vysoko nejezdim pri treninku na moc nizkou intenzitu?

      vim že měření by to vyřešilo ale jen se chci tak orientačne zeptat :)

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Ty jsi slušný vysokotepec. :)

        Pokud chceš dál trénovat a zvyšovat si výkonnost, tak nejlíp uděláš, když si zajdeš na testy. Jakékoliv výpočty TF, prahů jsou na nic. Tady tohle teoretizování moc nepomůže…

        0 0
        • nox159  

          vím že testy by byly asi nejlepsi reseni ale letošni sezona bude nic moc ( nemam temer zadnou zimni pripravu… taze jeste budu jezdit „podle sebe“) ale pristi sezonu uz na ne pujdu.

          jen me zajima kdybych mel ANP na cca 185–190 tepech, tak na jake tepy priblizne trenovat?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pro trénink potřebuješ vědět hlavně AP.

            0 0
          • Prtko.cz  

            Debatuáješ o hovně, zajdi si na zátěžák a oni tě proklepnou a třeba se budeš ještě divit.Nemá cenu nic odhadovat podle tepu to je naprosta blbost.

            0 0
          • Prtko.cz  

            Třeba tady BF

            0 0
    • kupi  

      Vykopu tohle staré vlákno. Zkoušel jsem si také Conconiho test a nějak z toho nejsem moudrý :-D Největší odchylka od lineárního průběhu je mezi 191 a 194 tepy. Není to moc vysoko? Nejvýš jsem se zatím dostal na 198 tepů. Kde je podle vás ten bod zlomu? Nedal by se podle toho určit aspoň zhruba i aerobní práh?

      Děkuji za odpovědi

      0 0
      • kupi  

        .

        0 0
      • MlokCZ  

        Můj tip je, že máš ANP někde kolem 180–183 tepů. A AP z toho neurčíš.

        0 0
        • kupi  

          Dobře. Těch 190 mi přišlo moc :-D Děkuji za odpověď.

          0 0
        • JakeF  

          Taky bych to tipoval tak, i podle tý maximálky by to celkem sedělo…

          0 0
          • miakee  

            152 môj tip podla toho grafu. Tiež som sa hrával s tým testom a nie je to lahké, keď človek nevie kde robí chybu. A odchylka môže byť malá.. a tiež som nemal problém ísť v vysokých tepoch. Môj záver po rokoch. Lebo som stále drel a o tepoch ani nemal poňatie. :) Tep sa mi ukludnil až po 2–3 rokoch, aj keď 3 rok som ešte výraznejšie zmenil trénink.

            Maximálka mi klesla o 10tepov i menej, vlastne aj kludový tep. Netreba jazdiť na doraz stále. Na preteku aj tak vymačkačkám zo seba vyšší tep (na ktorý som predtým chodil skoro stále), no aj výkon. a 60% i viac preteku mám v najvyšom pásme, ďaleko nad prahom. No tep sa rýchlejšie ukludnuje, a spadáva pod hodnoty ktoré som nemal ani keď som len na bicykel vysadol.

            Som si predtým tiež myslel že ho mám niekde vysoko, a že tep ma limituje. Keď mi klesol-spadol vhodnejším tréningom, tak som mal čo robiť/makať v kopcoch aby som sa dostal do vyšších hodnôt.

            0 0
          • miakee  

            Ešte dôležitý dodatok, je keď ho robíte na trenažéry tak či má lineárny priebeh záťaže od rýchlosti. Momentálne ho robím na brzdených valcoch. 20 min rozjazdenie. a mám to rozpočítané na 9 stupnov po 3 minútach, sledujem si čas nie vzdialenosť.(možno to robím zle) no pri sledovaní vzdialenosti sa čas v stupni s stúpajúcou rýchlosťou znižuje. a začínam na úrovni rozjazdenia cca 55–70% max tepu. v recoveri, alebo endurance pásme.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.