COLNAGO C-RS 105 WH-RS010 vs. Trek Domane S 5

19 nepřečtených
  • artur_14

    Hezký den,

    Chtěl bych Vás poprosit o radu/názor ve věci výběru silničního kola. Po dlouhém hledání se začínám rozhodovat mezi COLNAGO C-RS 105 WH-RS010 a Trek Domane S 5.

    http://www.colnago.com/en/c-rs/

    http://www.kolokram.cz/…h-rs010.html

    x

    https://www.trekbikes.com/…441800-2017/

    Byl bych rád za Váš názor, jaké z těchto dvou byste preferovali a případně proč. Z velkých hráčů mě nejvíce zaujal právě Trek, ale mít možnost vlastnit tradiční colnago, by byl určitým způsobem splněný sen, ač se jedná o ten nejzákladnější carbon. Nikde se mi nepodařilo zjistit, zda i colnago dává doživotní záruku na rámy – nevíte někdo? Jde mi především o kvalitní rám, s tím, že ostatní komponenty budu moci měnit a vylepšovat.

    V čem vidíte výhody a nevýhody jednotlivých kol.

    Chtěl bych, aby mi kolo vydrželo celou řadu let, v plánu mám jezdit několikrát do týdne.

    Děkuji za případné reakce a rady.

    0 0
    • tromboonen  

      Tak jestli se rozhoduješ zrovna mezi Colnago a Trekem, je to spíš o tom, která značka je Ti sympatičtější, bych řek.

      Jinak fajn, že se soustředíš hlavně na rám, projel bych si detailně recenze konkrétních modelů + ohlasy majitelů na zahr. fórech. Osobně a čistě esteticky zrovna u těhle dvou nejsem nadšenej ani z jednoho, Colnago divnej tvar i grafika, Trek trochu moc barviček, plus za ty prachy bych asi nechtěl lanka pod dolní rámovkou a hlavně tu tětivu pod horní.. mrknul bych se asi i na jinej model.

      Plus neznám detailně cenovou politiku Colnaga, ale „entry level“ za stejnou cenu jako Trek bude asi u Colnaga trochu víc „entry“… ty recenze by to měly vyjasnit.

      0 0
      • artur_14  

        Moc děkuji za názor. Na recenze se určitě podívám, dobrý nápad.

        Můžu se zeptat, jaký model by jsi zvolil u Treku – řekněmě do 60t.

        0 0
        • tromboonen  

          To já nevim, jezdím Spešla a nový kola už zas tak moc nesleduju, jen jsem říkal názor na první pohled, lanka venku samozřejmě problém nejsou, ale na moderním karbonovým rámu se mi to prostě nelíbí, navíc když je to pod obloukovou horní rámovkou jak tětiva, to fakt nemusím, plus ty barvičky, ale to je individuální…

          Na Treky jsou tu jiní odborníci, bohužel na jaře asi ty slevy u novejch modelů nebudou největší.

          0 0
          • artur_14  

            Jasně, naprosto rozumím. Ještě okouknu ty recenze a dle toho uvidím. Díky moc za čas a názor.

            0 0
        • Tomas S2  

          To Domane, je super. Z důvodu pohodlí určitě dobrá volba. Případně pak Emonda S5, je za super prachy+ k tomu nějaké vysoké carbon záplety.

          0 0
          • artur_14  

            Asi právě kvůli tomu pohodlí se tak trochu víc kloním k tomu Domane než colnagu.. nevíš případně jak velký rozdíl to je v téhle otázce s tou emandou s5? zda se dá říct o co je mín pohodlná – zas má (pokud se nepletu) lepší rám a vnítřní vedení. jinak také děkuji za příspěvek :-)

            0 0
            • Tomas S2  

              Domane má rám z vyžší třídy OCLV carbonu,to je pravda. Já jezdil jak na Domane, tak na Emondě. Ale s úplně jinou výbavou (Domane s Durou, Emondu se 105kou)… Obecně je ale Domane výrazně pohodlnější zejména díky Isospeedu v rámu a taky prohnuté přední vidlici. Emonda je dobré, lehké kolo. Ale řekl bych takové klasické konstrukce, vidlice je rovná. Pokud chceš pohodlné kolo na české silnice tak jednoznačně Domane.

              0 0
    • MI.KU  

      Trochu ti napovím – Colnago C-RS sem neviděl, zato AC-R což byl loňský model sem zkoušel.

      Na 105 je to ošizený – kliky nejsou 105 ale úplnej základ od Shimana, brzdové čelisti nejsou 105 ale vlastní Colnago – nic moc účinné a kola sou vlastní – dost těžké a měkké.

      Takže bych si zjistil zda je ta 105 opravdu kompletní nebo se jedná o stejnou praktiku jako u AC-R.

      Specifikace se taky mohou pro každý region měnit.

      Jinak AC-R patřilo k favoritům – odradilo hlavně to ošizení a fakt, že tohle by prostě mělo mít Campu – což znamená Chorus jelikož to pod je ehm…

      Z těch dvou bych v případě čisté sady šel na Colnago – pokud ti jízdně sedne.

      Vedení venkem u Treku vůbec nevadí – ale u nich bych si vybral jiný model.

      Špatné nebude ani jedno.

      0 0
      • artur_14  

        Taky Ti moc děkuji za názor a rady. Za ten apel ať si zjistím – jestli c-rs není osekané jako to, co jsi zkoušel – za ten moc děkuji, to rozhodně udělám. Taky se Tě zeptám, jaký model od treku by jsi zvolil?

        0 0
        • MI.KU  

          Émondu.

          Hele koukal sem jen v rychlosti ale vypadá to dle videa ze kliky 105 na tom Colnago sou ale čelisti byli firemní tuším.

          Každopádně určitě si to projeď.

          0 0
    • jecnak  

      Domanu si muzes pujcit na testovani treba na vikend. Zajdi na nejakou prodejnu, kde maji Treky a at ti to s dovozcem domluvi. Udelas si vlastni nazor. Obecne Domane je jedna z nejpohodlnejsich silnicek a pritom zachovava klasicky vzhled a tuhost zadni stavby do boku. Svezl jsem se na Domane, Emonde SLR a Madonu 2014 mam doma (mel jsem predtim 2008) a k tomu jeste Boona dva roky, takze zkusenost s ISO Speed mam z prvni ruky. Dnesni Madony maji stejny system zadniho cepu jako Domane, takze jsou podobne pohodlne. Cenovka je ale pro tebe uz mimo.

      0 0
      • artur_14  

        To moc díky za tip. To jsem nevěděl, že to takhle lze si třeba na den či víkend vypůjčít, to určitě za to stojí, si udělat, takhle názor. Zatím se z celé diskuze víc klaním k tomu treku, ale rozhodně napoví, ta zkouška. Neměl by to tedy být velký problém domluvit na prodejně říkáš ano? :-) A jen ještě jestli Tě můžu otravovat, jak moc myslíš, že velkej hendicap je Domane S 5, to že má vedené lanka venkem? až Domane SL 6 je má vnitřně a to je už dalších skoro 40 tisíc navíc, což se mi dávat už fakt nechce, jasně má to lepší rám i přední pružení, ale takový kolo na to své ježdění bych ani nevyužil. Díky, hezký den.

        0 0
        • tromboonen  

          Praktický hanbdicap to není, naopak, líp se to mění (ale jak často to hobík dělá?)… je to spíš estetická věc, na moderním tlustým karbon rámu se mi to prostě nelíbí (můj názor)… taky to není úplně ideální z hlediska sraček když je mokro, i když do toho rámu se taky leccos dostane.. ale jak říkám, je to spíš estetická záležitost.

          0 0
        • tromboonen  

          A ještě s tím „pružením“… Treky nemám ošahaný, protože ač Domane by se mi líbila, nedal se sehnat za rozumnou cenu zvlášť rám, tak Trek šel pryč ze seznamu, ale obecně co sleduju, tak rozdíl mezi mid až vyšší řada modely endurance vs klasika/climbing co se týče „pohodlí“ není až tak velkej, ono o dost víc záleží na kolech a obutí co na to dáš, plus sedlovka a kokpit. Třeba mezi Roubaix a Tarmacem není v posledních pár generacích co se týče žehlení nerovností zas až takovej rozdíl (Ok, od tý doby co maj pružinu pod představcem to může bejt trochu jinak)… a i do těch klasika silniček se vlezou 28 mm, většina kluků je jezdí na Flandrech, Matt Hayman vyhrál Roubaix na aero kole, ditto Kristoff na jinejch kostkách..

          Za mě je největší rozdíl v geometrii (já mám nekonfekční postavu a na Tarmac bych se neposkládal, takže Roubaix jasná volba už jenom proto), ale zároveň mi vyhovuje delší rozvor a delší zadní stavba (mluvíme o milimetrech abych nenaštval kluky lyžaře), prostě to kolo je takový klidnější, nezáleží na dírách nebo vlnkách v zatáčce ve sjezdu… Tarmac a myslím něco jako Emonda je na vedení stopy trochu neklidnější, Trek má výhodu, že i u Emondy máš možnost vyšší hlavovky, takže geo je vyřešená, teď už jenom ten jízdní projev, to už si načti v těch recenzích a zkus vyzkoušet (i když mě osobně ty recenze daly víc než zkoušení, tam to nikdy není úplně jasný..)

          0 0
          • artur_14  

            Jasně rozumím :-). Koukal jsem ted na hodnocení na bikeradar (youtube) a v té mé cenové relaci hodně chválí BMC, máš s něma nějakou zkušenost? dokonce jsem našel zajímavou akci – http://www.bmcbike.cz/…ondo-GF02-1/

            0 0
            • tromboonen  

              Nemám, moc se mi nelíběj a ceny nebejvaj nejlepší.. celý je to o tom načíst si vlastnostě, rozhodnout se pro jeden styl kola (ty jsou u top značek ± podobný) a pak už jenom rozhodovat podle sympatií ke značce, vzhledu a ceně..

              0 0
    • hájus  

      Vzhledově za mě určitě Colnago, pořádně se kouknout na specifikaci, co na to navěšej. Dobrý by bylo to vidět a sednout. Ale z těhle dvou se mi víc líbí Colnago.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.